זה?כתבה על הרפורמה ברב-קו
הבנתי שהייתה השבוע כתבה על הרפורמה ברב-קו.
לקחו קו אוטובוס ובדקו את זמני הנסיעה לפני איסור טעינה אצל הנהג ואחרי האיסור.
משהו ראה את הכתבה ויכול לומר באיזו תוכנית/ערוץ היא הייתה?
תראו את התופעה של ה"מומחים": מדדו את מה שלא קיים
תראו את התופעה של ה"מומחים": מדדו את מה שלא קיים
בקו 189 לא היה שינוי בנוהל העלייה\תיקוף, שכן זהו קו פיילוט: הנהגים כבר מזמן לא באים במגע עם הנוסעים בעניין התשלום והתיקוף.
אבל איכשהוא הצליחו למצוא שיפור של מעל 5 ד' במשך הנסיעה אחרי הרפורמה.
https://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast-q1_2019/Article-57fa3c436a70961004.htm
זה מראה על בעייה במתודולוגית הבדיקהתראו את התופעה של ה"מומחים": מדדו את מה שלא קיים
בקו 189 לא היה שינוי בנוהל העלייה\תיקוף, שכן זהו קו פיילוט: הנהגים כבר מזמן לא באים במגע עם הנוסעים בעניין התשלום והתיקוף.
אבל איכשהוא הצליחו למצוא שיפור של מעל 5 ד' במשך הנסיעה אחרי הרפורמה.
https://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast-q1_2019/Article-57fa3c436a70961004.htm
בהחלט, לא מבין איך זה קורה לחברה רצינית כמו MoovItזה מראה על בעייה במתודולוגית הבדיקה
התוצאות של 189 מרמזות על כך שאולי לא אספו מספיק נתונים כדי שיהיה מבוהק סטטיסטית. האם בדקו לאורך שבוע שלם? יום? נסיעות בודדות? אין שום הסבר על המתודולוגיה.
בכל מקרה - זה לא שימושי בכלל לבדוק בכמה התקצרה הנסיעה של הקו מקצה לקצה. אף נוסע לא נוסע בקו מקצה לקצה. בדיקה של נסיעה מקצה לקצה טובה לבדיקה כמה שעות-נהג זה חסך למפעילות, אבל לא רלוונטית לנוסע.
אם רוצים למדוד את השיפור לנוסע, צריך למדוד dwell time (זמן שמבוזבז בעמידה בתחנות), הנטייה של אוטובוסים להתקבץ (כשמגיעים שניים או שלושה מאותו קו ביחד), והשינוי באיחורים לעומת הלו"ז המתוכנן (האם אחרי הרפורמה קווים מאחרים פחות).
אינסטינקטיבית, כל הפרמטרים האלו אמורים להשתפר בעקבות ביטול התשלום במזומן, כי מבזבזים פחות זמן בקליטת נוסעים, וזה משפיע על הפרמטרים האחרים - אבל לא צריך לסמוך על האינסטינקטים והרצון הטוב אלא לבדוק מידע אמיתי כדי להבין אם היה כאן איזשהו שיפור בחוויה לנוסע.
דבר ראשון מי אמר שמוביטבהחלט, לא מבין איך זה קורה לחברה רצינית כמו MoovIt
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.