האם נבחן בארץ השימוש בדו-מפרקיים בתוך קווי BRT?

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
כן, נשקל שימוש באוטובוס בשם "פיליאס"

האם נבחן בארץ השימוש בדו-מפרקיים בתוך קווי BRT?
איזה יופי זה נראה:
https://www.youtube.com/watch?v=6WL0T1hqbRo
כן, נשקל שימוש באוטובוס בשם "פיליאס"
וגם הביאו רכב להדגמה. אני חושב שזה לא הצליח להם במיוחד
. הכבישים בארץ צרים ומפותלים ומקשים על אוטובוסים כאלו את השימוש.
&nbsp
כתבה מהארץ: "זו רכבת? זה אוטובוס? זה פיליאס!"
https://www.haaretz.co.il/misc/1.1046077
יש גם כתבה בוואלה שנקראת "איך להוציא אוטובוס של 24 מ' ממגרש חניה?" אבל הלינק שלה שבור וניתן לקרוא אותה רק מה- cache של גוגל.
 

ModiinCity

New member
תודה! השאלה אם בדקו אותו מול קווי BRT?

כן, נשקל שימוש באוטובוס בשם "פיליאס"
וגם הביאו רכב להדגמה. אני חושב שזה לא הצליח להם במיוחד
. הכבישים בארץ צרים ומפותלים ומקשים על אוטובוסים כאלו את השימוש.
&nbsp
כתבה מהארץ: "זו רכבת? זה אוטובוס? זה פיליאס!"
https://www.haaretz.co.il/misc/1.1046077
יש גם כתבה בוואלה שנקראת "איך להוציא אוטובוס של 24 מ' ממגרש חניה?" אבל הלינק שלה שבור וניתן לקרוא אותה רק מה- cache של גוגל.
תודה! השאלה אם בדקו אותו מול קווי BRT?
שם הרי ניתן לתכנן את מאפייני הכביש.
 
אוטובוסים כאלה דורשים ציר ייחודי שמתאים לאורכם

קרא את הכתבה
"איך להוציא אוטובוס של 24 מ' ממגרש חניה?" מה- cache של גוגל ותבין
אוטובוסים כאלה דורשים ציר ייחודי שמתאים לאורכם
זה אפשרי רק אם הם מוגדרים באיפיון הראשוני של מערכת, אם המערכת תוכננה ל-BRT במפרקיות רגילות, יהיה קשה מאד להכניס אותם אח"כ.
זה משליך על הרדיוסים, אורך הרציפים, זמני העיכוב ברמזור ותוכניות ההעדפה וגודל וצורת הדיפו הנדרש. זה כמובן אפשרי, אבל לא "כלאחר יד".
 

ModiinCity

New member
קראתי

קרא את הכתבה
"איך להוציא אוטובוס של 24 מ' ממגרש חניה?" מה- cache של גוגל ותבין
קראתי
אבל שם דובר על הניסוי שנערך לפני יותר מ-10 שנים, ברחובות הרגילים. ברור שזה בלתי אפשרי. בתכנון של רק"ל חייבים להתמודד עם כלי הרבה יותר ארוך, שחייב להסתובב באותם האיזורים הצפופים. אז מההבדל?

ואגב, "פיליאס" הזה נוסע בכמה מדינות
https://www.youtube.com/watch?v=gJUQTcksroI
 

Bus Nerd

Active member
לרק"ל לא צריך להחליף צמיגים והתאוצה שלו גבוהה יותר

קראתי
אבל שם דובר על הניסוי שנערך לפני יותר מ-10 שנים, ברחובות הרגילים. ברור שזה בלתי אפשרי. בתכנון של רק"ל חייבים להתמודד עם כלי הרבה יותר ארוך, שחייב להסתובב באותם האיזורים הצפופים. אז מההבדל?

ואגב, "פיליאס" הזה נוסע בכמה מדינות
https://www.youtube.com/watch?v=gJUQTcksroI
לרק"ל לא צריך להחליף צמיגים והתאוצה שלו גבוהה יותר
בפריז יש מטרו על צמיגי גומי (חלק מהקווים), וכנ"ל גם במונטריאול ובעוד כמה מדינות.

לדעתי האישית החסרונות של צמיגים גדולים מהיתרונות שלהם, והחיסרון של לסחוב סוללות כבדות / קבלים כבדים שיש באוטובוסים חשמליים הוא מאוד משמעותי.

לא צריך לפחד כל כך מרק"ל.
 
אין הבדל

קראתי
אבל שם דובר על הניסוי שנערך לפני יותר מ-10 שנים, ברחובות הרגילים. ברור שזה בלתי אפשרי. בתכנון של רק"ל חייבים להתמודד עם כלי הרבה יותר ארוך, שחייב להסתובב באותם האיזורים הצפופים. אז מההבדל?

ואגב, "פיליאס" הזה נוסע בכמה מדינות
https://www.youtube.com/watch?v=gJUQTcksroI
אין הבדל
וכמו שרק"ל צריכה עבודת הכנה שמתחשבת באורך שלה לאורך כל הציר, כך גם אוטובוס ארוך במיוחד. הוא לא יכול "סתם לנסוע לכל מקום".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה