פרויקט הקו החום של הרכבת הקלה הוא הקורבן הראשון

מצב
הנושא נעול.

ModiinCity

New member
פרויקט הקו החום של הרכבת הקלה הוא הקורבן הראשון

פרויקט הקו החום של הרכבת הקלה הוא הקורבן הראשון
פרויקט הקמת הקו החום של הרכבת הקלה הוא ככל הנראה הקורבן הראשון שמקריבה המדינה כדי לקדם את פרויקט המטרו. עד שצץ הרעיון להקים רכבת תחתית, נחשב פרויקט הקמת רשת קווי רכבת קלה לפרויקט הדגל של השנים הקרובות. ואכן כ-35 מיליארד שקל התחייבה כבר המדינה להשקיע בהקמת שלושה קווים - הקו האדום (שנמצא בבנייה וייפתח ב-2021-2022), הקו הירוק והקו הסגול שהקמת שניהם אמורה להסתיים בסביבות 2025.

אלא שמהרשימה הזו נגרע לאחרונה הקו הרביעי, הלא הוא הקו החום. הקו הזה, שמופיע עדיין באתר הרשמי של חברת נתיבי תחבורה עירוניים, אמור היה לעבור מדרום לתל-אביב ולחבר את לוד במזרח עם ראשון לציון במערב. 30 קילומטרים של מסילה ו-46 תחנות תוכננו לאורך הקו, חלקן באזור השכונות העתידיות שיוקמו על חוברות מחנות צה"ל בצריפין - שאין להן כיום חיבור רכבתי אחר מתוכנן.

מדוע הוקפאו התכניות להקמת הקו החום? הסיבה לכך כפולה: רצון לחסוך בתקציבים ובמשאבים לטובת המטרו ורצון להעביר זכויות בנייה עתידיות שנמצאות לאורך התוואי המתוכנן של הקו החום - לטובת פרויקט המטרו. הרעיון הוא שזכויות הבנייה האלה ישמשו מקור למימון פרויקט המטרו הסופר-יקר.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001272487
 

Bus Nerd

Active member
לא מבין את הסלידה הישראלית מקווי תח"צ מקבילים

פרויקט הקו החום של הרכבת הקלה הוא הקורבן הראשון
פרויקט הקמת הקו החום של הרכבת הקלה הוא ככל הנראה הקורבן הראשון שמקריבה המדינה כדי לקדם את פרויקט המטרו. עד שצץ הרעיון להקים רכבת תחתית, נחשב פרויקט הקמת רשת קווי רכבת קלה לפרויקט הדגל של השנים הקרובות. ואכן כ-35 מיליארד שקל התחייבה כבר המדינה להשקיע בהקמת שלושה קווים - הקו האדום (שנמצא בבנייה וייפתח ב-2021-2022), הקו הירוק והקו הסגול שהקמת שניהם אמורה להסתיים בסביבות 2025.

אלא שמהרשימה הזו נגרע לאחרונה הקו הרביעי, הלא הוא הקו החום. הקו הזה, שמופיע עדיין באתר הרשמי של חברת נתיבי תחבורה עירוניים, אמור היה לעבור מדרום לתל-אביב ולחבר את לוד במזרח עם ראשון לציון במערב. 30 קילומטרים של מסילה ו-46 תחנות תוכננו לאורך הקו, חלקן באזור השכונות העתידיות שיוקמו על חוברות מחנות צה"ל בצריפין - שאין להן כיום חיבור רכבתי אחר מתוכנן.

מדוע הוקפאו התכניות להקמת הקו החום? הסיבה לכך כפולה: רצון לחסוך בתקציבים ובמשאבים לטובת המטרו ורצון להעביר זכויות בנייה עתידיות שנמצאות לאורך התוואי המתוכנן של הקו החום - לטובת פרויקט המטרו. הרעיון הוא שזכויות הבנייה האלה ישמשו מקור למימון פרויקט המטרו הסופר-יקר.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001272487
לא מבין את הסלידה הישראלית מקווי תח"צ מקבילים
היה אפשר לממן את הקמת הקו החום *וגם* את המטרו באמצעות אותן זכויות בנייה, ואפילו להגדיל את זכויות הבנייה בשטחים האלו. היה אפשר להשתמש בקו החום כדי לאפשר בנייה של פחות תחנות מטרו באיזור הזה כך שהמטרו היה ה"אקספרס" והחום "המאסף". זה היה נותן לתושבי האיזור שירות איכותי יותר ואמין יותר במקרה של תקלות, וחוסך כסף על תחנות מטרו יקרות. הקו החום גם היה יכול להיות יחסית זול מספיק כדי לאפשר לעיריות באיזור לממן אותו בעצמן (אם או בלי שיתוף המגזר הפרטי) בלי הרבה עזרה מהמדינה.

זה פספוס אדיר.
 

ModiinCity

New member
העניין הוא שגם עיריית ראשון פועלת מתוך ההנחה

לא מבין את הסלידה הישראלית מקווי תח"צ מקבילים
היה אפשר לממן את הקמת הקו החום *וגם* את המטרו באמצעות אותן זכויות בנייה, ואפילו להגדיל את זכויות הבנייה בשטחים האלו. היה אפשר להשתמש בקו החום כדי לאפשר בנייה של פחות תחנות מטרו באיזור הזה כך שהמטרו היה ה"אקספרס" והחום "המאסף". זה היה נותן לתושבי האיזור שירות איכותי יותר ואמין יותר במקרה של תקלות, וחוסך כסף על תחנות מטרו יקרות. הקו החום גם היה יכול להיות יחסית זול מספיק כדי לאפשר לעיריות באיזור לממן אותו בעצמן (אם או בלי שיתוף המגזר הפרטי) בלי הרבה עזרה מהמדינה.

זה פספוס אדיר.
העניין הוא שגם עיריית ראשון פועלת מתוך ההנחה
שלפני 2022 לא ניתן להשלים את ההליכים הסטטוטוריים וגם להשיג את הסגירה הפיננסית.
&nbsp
באוגוסט 2018 הופצה מצגת לקראת הגשת ההתנגדויות לפני ההפקדה, וצוין שם במפורש שלפני 2021 אין צפי לתחילת העבודות.
&nbsp
מצד אחד, אני אוהב את הטון הדרמטי של הכתבה (זהו תפקידה של התקשורת), מצד שני - הייתי לוקח את הדברים בפרופורציה. הקו החום מעולם לא היה בראש מעייניו של השר, אלא "בן חורג" במקרה הטוב. לכן, עדיף לתת ל-4 העיריות לטפל בהקמתו באופן עצמאי, תוך ניצול הנסיון של נת"ע כמעין קבלן-על.
&nbsp
הנה, הן כבר השיגו את השינויים המהותיים של התוואי: הארכת הקו עד הים (בצד של ראשון), ועד נתב"ג (בצד של לוד). למרות התנגדות הפונקציונרים של נת"ע.
 
ורק לפני מספר שבועות אתה התווכחת איתי שהקו החום הוא פרויקט

פרויקט הקו החום של הרכבת הקלה הוא הקורבן הראשון
פרויקט הקמת הקו החום של הרכבת הקלה הוא ככל הנראה הקורבן הראשון שמקריבה המדינה כדי לקדם את פרויקט המטרו. עד שצץ הרעיון להקים רכבת תחתית, נחשב פרויקט הקמת רשת קווי רכבת קלה לפרויקט הדגל של השנים הקרובות. ואכן כ-35 מיליארד שקל התחייבה כבר המדינה להשקיע בהקמת שלושה קווים - הקו האדום (שנמצא בבנייה וייפתח ב-2021-2022), הקו הירוק והקו הסגול שהקמת שניהם אמורה להסתיים בסביבות 2025.

אלא שמהרשימה הזו נגרע לאחרונה הקו הרביעי, הלא הוא הקו החום. הקו הזה, שמופיע עדיין באתר הרשמי של חברת נתיבי תחבורה עירוניים, אמור היה לעבור מדרום לתל-אביב ולחבר את לוד במזרח עם ראשון לציון במערב. 30 קילומטרים של מסילה ו-46 תחנות תוכננו לאורך הקו, חלקן באזור השכונות העתידיות שיוקמו על חוברות מחנות צה"ל בצריפין - שאין להן כיום חיבור רכבתי אחר מתוכנן.

מדוע הוקפאו התכניות להקמת הקו החום? הסיבה לכך כפולה: רצון לחסוך בתקציבים ובמשאבים לטובת המטרו ורצון להעביר זכויות בנייה עתידיות שנמצאות לאורך התוואי המתוכנן של הקו החום - לטובת פרויקט המטרו. הרעיון הוא שזכויות הבנייה האלה ישמשו מקור למימון פרויקט המטרו הסופר-יקר.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001272487
ורק לפני מספר שבועות אתה התווכחת איתי שהקו החום הוא פרויקט
עירוני ללא מעורבות המדינה...
 

ModiinCity

New member
נו, ואיפה בדיוק ראית כאן את המעורבות של המדינה?


ורק לפני מספר שבועות אתה התווכחת איתי שהקו החום הוא פרויקט
עירוני ללא מעורבות המדינה...
נו, ואיפה בדיוק ראית כאן את המעורבות של המדינה?

אולי לא שמתי לב?
 
אם אין מעורבות של המדינה, מדוע הקו החום מהווה קורבן של

נו, ואיפה בדיוק ראית כאן את המעורבות של המדינה?

אולי לא שמתי לב?
אם אין מעורבות של המדינה, מדוע הקו החום מהווה קורבן של
פרויקט אחר של המדינה?
שעיריית ראשון לציון תמשיך אותו כ"פרויקט עירוני ללא מעורבות המדינה"...
 
זו קצת הסקת מסקנות מהירה מדי של הכתב.

אם אין מעורבות של המדינה, מדוע הקו החום מהווה קורבן של
פרויקט אחר של המדינה?
שעיריית ראשון לציון תמשיך אותו כ"פרויקט עירוני ללא מעורבות המדינה"...
זו קצת הסקת מסקנות מהירה מדי של הכתב.
למעשה הקו החום נפל כבר לתחום המטושטש של "אולי כן אולי לא" לפני כמה שנים, ורק הדחיפה של ראש עיריית ראשון לציון השאירה אותו על שולחן הדיונים. אני מאמין שהוא יישאר בדיונים על אש קטנה וככל שקידו פרויקט המטרו ייתקע ויתמסמס (כמו שאין לי ספק שיקרה לצערי) הוא יחזור לשולחן ויקודם לביצוע.

הקורבן הראשון של המטרו הוא הקו הצהוב, שעם ההכרזה על קידום המטרו הוא הוקפא, לכאורה עד שיתברר מה מסלול המטרו המתוכנן. ועכשיו לא עושה שום סימנים לחזור לדיון. לטעמי הוא חשוב מאד כמשלים לרשת הגוש דנית גם בעידן המטרו כי הוא עובר ממזרח לציר המתוכנן למטרו (ציר בן גוריון של רמת גן/בני ברק)
 

ModiinCity

New member
כן, כך זה נראה. זאת ועוד: כאשר יינתן האישור לתוואי עד נתב"ג

זו קצת הסקת מסקנות מהירה מדי של הכתב.
למעשה הקו החום נפל כבר לתחום המטושטש של "אולי כן אולי לא" לפני כמה שנים, ורק הדחיפה של ראש עיריית ראשון לציון השאירה אותו על שולחן הדיונים. אני מאמין שהוא יישאר בדיונים על אש קטנה וככל שקידו פרויקט המטרו ייתקע ויתמסמס (כמו שאין לי ספק שיקרה לצערי) הוא יחזור לשולחן ויקודם לביצוע.

הקורבן הראשון של המטרו הוא הקו הצהוב, שעם ההכרזה על קידום המטרו הוא הוקפא, לכאורה עד שיתברר מה מסלול המטרו המתוכנן. ועכשיו לא עושה שום סימנים לחזור לדיון. לטעמי הוא חשוב מאד כמשלים לרשת הגוש דנית גם בעידן המטרו כי הוא עובר ממזרח לציר המתוכנן למטרו (ציר בן גוריון של רמת גן/בני ברק)
כן, כך זה נראה. זאת ועוד: כאשר יינתן האישור לתוואי עד נתב"ג
זה יקפיץ את התדמית של הקו בעיני מקבלי ההחלטות. ואולי גם ישפר את התדמית של רמלוד: בכ"ז, לא כל אזרח גר בעיר עם יכולת להגיע לשדה תעופה ברק"ל
 

ModiinCity

New member
המילה "קורבן" היא בחירתו של הכתב. אני מעדיף את "בן חורג"

אם אין מעורבות של המדינה, מדוע הקו החום מהווה קורבן של
פרויקט אחר של המדינה?
שעיריית ראשון לציון תמשיך אותו כ"פרויקט עירוני ללא מעורבות המדינה"...
המילה "קורבן" היא בחירתו של הכתב. אני מעדיף את "בן חורג"
ו...צא ולמד: עיריית ראשון דווקא כן מקדמת אותו. כל ההליכים הסטטוטוריים שמתבצעים כעת, הם יוזמה של העירייה. בטח לא היית בשטח, ולא ראית את המפגשים, הדיונים, והשילוט עפ"י חוק תו"ב ברחבי העיר.
&nbsp
יש משהו יפה ביישום כללי הדמוקרטיה המקומית בתכנון התחבורה העירונית https://www.youtube.com/watch?v=augj7XXX62E
&nbsp
הבעיה תהיה, כפי שכבר רשמתי, בגיוס מקורות המימון. ולכן, טוב שיש כתבה דרמטית כזאת, כי זה מחזיר אותנו למהות: "מאיפה הכסף?"
 

ModiinCity

New member
שר התחבורה אישר את בקשת עיריית לוד להארכת הקו החום לנתב"ג

אם אין מעורבות של המדינה, מדוע הקו החום מהווה קורבן של
פרויקט אחר של המדינה?
שעיריית ראשון לציון תמשיך אותו כ"פרויקט עירוני ללא מעורבות המדינה"...
שר התחבורה אישר את בקשת עיריית לוד להארכת הקו החום לנתב"ג
מישהו קיבל את עמדתה של נת"ע? או שגורם המקומי יודע מה טוב לתושבים?

http://www.ezori.net/articles/lodnews/5897/
 

Ccyclist

Well-known member
ברכותי. חיבור כל דרום גוש דן לנתב"ג הוא יתרון עצום.

שר התחבורה אישר את בקשת עיריית לוד להארכת הקו החום לנתב"ג
מישהו קיבל את עמדתה של נת"ע? או שגורם המקומי יודע מה טוב לתושבים?

http://www.ezori.net/articles/lodnews/5897/
ברכותי. חיבור כל דרום גוש דן לנתב"ג הוא יתרון עצום.
 

Bus Nerd

Active member
באיזה תוואי?

שר התחבורה אישר את בקשת עיריית לוד להארכת הקו החום לנתב"ג
מישהו קיבל את עמדתה של נת"ע? או שגורם המקומי יודע מה טוב לתושבים?

http://www.ezori.net/articles/lodnews/5897/
באיזה תוואי?
לתוך הטרמינל עצמו? איך? ואיפה תהיה התחנה? אם זה בתוך הטרמינל זה יעזור יותר לנוסעים לחו"ל ולעובדי נתב"ג, אבל לא ממש יעזור לעובדי התעשייה אווירית וקריית שדה התעופה.

אולי ינסו לשלב את זה במתחם של תחנת תעופה של רכבת ישראל? טיפה יותר ריאלי מבחינת עלויות כנראה
 

ModiinCity

New member
לא ברור עדיין. אולי שלוחה שתמשיך ברח' אבא הלל סילבר?

באיזה תוואי?
לתוך הטרמינל עצמו? איך? ואיפה תהיה התחנה? אם זה בתוך הטרמינל זה יעזור יותר לנוסעים לחו"ל ולעובדי נתב"ג, אבל לא ממש יעזור לעובדי התעשייה אווירית וקריית שדה התעופה.

אולי ינסו לשלב את זה במתחם של תחנת תעופה של רכבת ישראל? טיפה יותר ריאלי מבחינת עלויות כנראה
לא ברור עדיין. אולי שלוחה שתמשיך ברח' אבא הלל סילבר?
במקביל לכביש 40?

-בכל אופן, התוכנית תת"ל 72-ב' לא בשלה עדיין. קודם שיאשרו את 72-א'
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי כדאי שהסגול והחום יפגשו בנתב"ג לאפשר סיבוב.

באיזה תוואי?
לתוך הטרמינל עצמו? איך? ואיפה תהיה התחנה? אם זה בתוך הטרמינל זה יעזור יותר לנוסעים לחו"ל ולעובדי נתב"ג, אבל לא ממש יעזור לעובדי התעשייה אווירית וקריית שדה התעופה.

אולי ינסו לשלב את זה במתחם של תחנת תעופה של רכבת ישראל? טיפה יותר ריאלי מבחינת עלויות כנראה
לדעתי כדאי שהסגול והחום יפגשו בנתב"ג לאפשר סיבוב.
מלוד לנתב"ג יש אזור די ריק של שדות אחרי גני אביב, דבר שמאפשר גישה נוחה ממערב עד לגישור או מינהור כביש 1. אם הרק"ל תמשיך מטרמינל 3 ל 1 ולאיירפורט סיטי זה יהיה כיסוי טוב לאזור כולו.
&nbsp
במקביל במפת ההרחבות שלי הצעתי שהזרוע הדרומית של הקו הסגול תמשיך לאיירפורט סיטי ונתב"ג כך שלמעשה יהי עיקול פרברי שלם.
&nbsp
אינני מבין את הרעיון הרשמי לשים שלוחה של המטרו ההיקפי לנתב"ג, מטרו לשדה התעופה בדרך כלל מחבר גם למרכז העיר. עדיף שהשלוחה הזו תועבר לקטע חוזר של קו המטרו מזרח-מערב שממילא אמור להגיע לצומת חולון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה