טעינת חוזה

  • פותח הנושא N641
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

N641

New member
טעינת חוזה

טעינת חוזה
האם לצורך טעינת חוזה (למשל חופשי יומי רגיל), חייבים לעבור דרך הרשמה באנטרנט? מדובר ברב-קו אנונימי שכבר טעון בערך צבור מספק ואין צורך להטעינו בכסף אלא רק "לטעון חוזה".

לפי מה שאני מבין, אין אפשרות לטעון את החוזה אצל הנהג ואפילו טעינת החוזה דרך עמדת כספונט מחייבת "הזמנה" דרך האתר/אפליקציה שצריך לעשות מראש.

הבנתי נכון או שאפשרי ללא זה?
 

Bus Nerd

Active member
אפשר בלי - הסבר בפנים

טעינת חוזה
האם לצורך טעינת חוזה (למשל חופשי יומי רגיל), חייבים לעבור דרך הרשמה באנטרנט? מדובר ברב-קו אנונימי שכבר טעון בערך צבור מספק ואין צורך להטעינו בכסף אלא רק "לטעון חוזה".

לפי מה שאני מבין, אין אפשרות לטעון את החוזה אצל הנהג ואפילו טעינת החוזה דרך עמדת כספונט מחייבת "הזמנה" דרך האתר/אפליקציה שצריך לעשות מראש.

הבנתי נכון או שאפשרי ללא זה?
אפשר בלי - הסבר בפנים
בכספונט אפשר לטעון חלק מהחוזים בלי הזמנה מראש - חידוש חוזים קיימים על הכרטיס, הוספת ערך צבור, או חוזים תקופתיים למיניהם שרלוונטיים רק לטבעת בה נמצא אותו מכשיר כספונט (כשנמצאים בת"א למשל - רק טבעת 1)

בנוסף אפשר לטעון בבתי עסק שמשתתפים במיזם בלי הרשמה מראש, ובמכונות / הקופות בתחנת הרכבת - גם בלי הרשמה מראש.
 

N641

New member
תודה על ההסבר

אפשר בלי - הסבר בפנים
בכספונט אפשר לטעון חלק מהחוזים בלי הזמנה מראש - חידוש חוזים קיימים על הכרטיס, הוספת ערך צבור, או חוזים תקופתיים למיניהם שרלוונטיים רק לטבעת בה נמצא אותו מכשיר כספונט (כשנמצאים בת"א למשל - רק טבעת 1)

בנוסף אפשר לטעון בבתי עסק שמשתתפים במיזם בלי הרשמה מראש, ובמכונות / הקופות בתחנת הרכבת - גם בלי הרשמה מראש.
תודה על ההסבר
במקרה של טעינת החוזה התקופתי (למשל חופשי יומי) בכספונט באותו איזור שבו נמצא המכשיר, שאלות נוספות:
&nbsp
1. מחייב הכנסת כרטיס אשראי למרות שהרב-קו טעון כבר מראש בערך צבור מספק (נאמר 100 ש"ח)?
&nbsp
2. במידה שזה כן מחייב הכנסת כרטיס אשראי, האם התשלום על החוזה (בדוגמה שלנו חופשי יומי 13.5 ש"ח) יורד דרך הכרטיס אשראי או יורד מהערך הצבור ברב-קו (כלומר ישאר בערך הצבור 86.5 ש"ח)?
&nbsp
3. במעבר בין טבעות באופן ספונטני ללא תכנון והרשמה מראש, בכל זאת מחייב חיפוש אחר כספונט חדש או בית עסק לטעינת חוזה תקופתי שרלוונטי לטבעת השניה? (כשיוצאים מטבעת אחת ועוברים לשניה).
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
חוזים תקופתיים ברב קו הם לא מהערך הצבור

תודה על ההסבר
במקרה של טעינת החוזה התקופתי (למשל חופשי יומי) בכספונט באותו איזור שבו נמצא המכשיר, שאלות נוספות:
&nbsp
1. מחייב הכנסת כרטיס אשראי למרות שהרב-קו טעון כבר מראש בערך צבור מספק (נאמר 100 ש"ח)?
&nbsp
2. במידה שזה כן מחייב הכנסת כרטיס אשראי, האם התשלום על החוזה (בדוגמה שלנו חופשי יומי 13.5 ש"ח) יורד דרך הכרטיס אשראי או יורד מהערך הצבור ברב-קו (כלומר ישאר בערך הצבור 86.5 ש"ח)?
&nbsp
3. במעבר בין טבעות באופן ספונטני ללא תכנון והרשמה מראש, בכל זאת מחייב חיפוש אחר כספונט חדש או בית עסק לטעינת חוזה תקופתי שרלוונטי לטבעת השניה? (כשיוצאים מטבעת אחת ועוברים לשניה).
&nbsp
&nbsp
חוזים תקופתיים ברב קו הם לא מהערך הצבור
לא ניתן לקנות חוזה מהערך הצבור הטעון בכרטיס, מכיוון שעל הערך הצבור מקבלים הנחה במעמד הטעינה (לפחות 20%, תלוי בפרופיל ההנחה) וחוזים תקופתיים גם מגלמים בתוכם הנחה משמעותית. אם היה ניתן לרכוש חוזה תקופתי מהערך הצבור זה היה כפל הנחות, ואין בתחבורה הציבורית כפל הנחות.

לכן, רכישה של חוזה מחייבת תשלום מכרטיס האשראי ולא מהערך הצבור שטעון בכרטיס.

לגבי מעבר ספונטני - בד"כ בספונטיות עדיף פשוט לשלם בערך צבור, אבל אם לא ניתן, באוטובוסים שיוצאים מחוץ לטבעת 1 של המטרופולין (לפחות בגוש דן, לא יודע לגבי ירושלים) ניתן בנתיים לשלם לנהג במזומן ולרכוש חוזה אצל הנהג.
 

N641

New member
עכשיו הכל מובן, תודה רבה על הפירוט בשתי התגובות


חוזים תקופתיים ברב קו הם לא מהערך הצבור
לא ניתן לקנות חוזה מהערך הצבור הטעון בכרטיס, מכיוון שעל הערך הצבור מקבלים הנחה במעמד הטעינה (לפחות 20%, תלוי בפרופיל ההנחה) וחוזים תקופתיים גם מגלמים בתוכם הנחה משמעותית. אם היה ניתן לרכוש חוזה תקופתי מהערך הצבור זה היה כפל הנחות, ואין בתחבורה הציבורית כפל הנחות.

לכן, רכישה של חוזה מחייבת תשלום מכרטיס האשראי ולא מהערך הצבור שטעון בכרטיס.

לגבי מעבר ספונטני - בד"כ בספונטיות עדיף פשוט לשלם בערך צבור, אבל אם לא ניתן, באוטובוסים שיוצאים מחוץ לטבעת 1 של המטרופולין (לפחות בגוש דן, לא יודע לגבי ירושלים) ניתן בנתיים לשלם לנהג במזומן ולרכוש חוזה אצל הנהג.
עכשיו הכל מובן, תודה רבה על הפירוט בשתי התגובות
 

raya

Well-known member
כל טעינת חוזה משולמת בנפרד ולא יורדת מהערך הצבור.

תודה על ההסבר
במקרה של טעינת החוזה התקופתי (למשל חופשי יומי) בכספונט באותו איזור שבו נמצא המכשיר, שאלות נוספות:
&nbsp
1. מחייב הכנסת כרטיס אשראי למרות שהרב-קו טעון כבר מראש בערך צבור מספק (נאמר 100 ש"ח)?
&nbsp
2. במידה שזה כן מחייב הכנסת כרטיס אשראי, האם התשלום על החוזה (בדוגמה שלנו חופשי יומי 13.5 ש"ח) יורד דרך הכרטיס אשראי או יורד מהערך הצבור ברב-קו (כלומר ישאר בערך הצבור 86.5 ש"ח)?
&nbsp
3. במעבר בין טבעות באופן ספונטני ללא תכנון והרשמה מראש, בכל זאת מחייב חיפוש אחר כספונט חדש או בית עסק לטעינת חוזה תקופתי שרלוונטי לטבעת השניה? (כשיוצאים מטבעת אחת ועוברים לשניה).
&nbsp
&nbsp
כל טעינת חוזה משולמת בנפרד ולא יורדת מהערך הצבור.
 

846

Active member
אפשר להטעין בכל קו אגד

טעינת חוזה
האם לצורך טעינת חוזה (למשל חופשי יומי רגיל), חייבים לעבור דרך הרשמה באנטרנט? מדובר ברב-קו אנונימי שכבר טעון בערך צבור מספק ואין צורך להטעינו בכסף אלא רק "לטעון חוזה".

לפי מה שאני מבין, אין אפשרות לטעון את החוזה אצל הנהג ואפילו טעינת החוזה דרך עמדת כספונט מחייבת "הזמנה" דרך האתר/אפליקציה שצריך לעשות מראש.

הבנתי נכון או שאפשרי ללא זה?
אפשר להטעין בכל קו אגד
שגבולותיו חורגים מטבעת 1
 

N641

New member
כלומר ברגע שיוצאים מהטבעת

אפשר להטעין בכל קו אגד
שגבולותיו חורגים מטבעת 1
כלומר ברגע שיוצאים מהטבעת
אפשר לטעון חוזה תקופתי (למשל חופשי יומי) אצל הנהג?
והאם (כמו ששאלתי בתגובה השניה) טעינת החוזה יורדת מהערך הצבור או מחייב מתן אשראי?
 

846

Active member
בכל שלב של הנסיעה

כלומר ברגע שיוצאים מהטבעת
אפשר לטעון חוזה תקופתי (למשל חופשי יומי) אצל הנהג?
והאם (כמו ששאלתי בתגובה השניה) טעינת החוזה יורדת מהערך הצבור או מחייב מתן אשראי?
בכל שלב של הנסיעה
ניתן לטעון אבל במזומן בלבד
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה