מסילת עירון תבוטל, במקומה תוואי חדש

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
מסילת עירון תבוטל, במקומה תוואי חדש

מסילת עירון תבוטל, במקומה תוואי חדש
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-MAGAZINE-1.6914302

התוואי החדש מדלג על כל יישובי ואדי ערה, אבל כנראה פשוט יותר להקמה. לא ברור היכן יוקמו התחנות בתוואי החדש, אבל כרגיל כנראה הן הולכות להיות במקומות מרוחקים ממרכזי אוכלוסיה, כי גופי התכנון בארץ פשוט לא לומדים.

אציין שבשתי התוכניות - אם יהיה צורך במנהרות ארוכות לא ברור איך זה יועיל לתושבי העמק בטווח הקרוב, כי קו העמק לא בתוכנית החשמול הנוכחית.

בנוסף, כל עוד אין מסילה רביעית באיילון רכבות ישירות מהעמק שידלגו על חיפה וייסעו ישר לתל אביב לא באות בחשבון, כך שגם כשהמסילה הזו תקום סביר להניח שעיקר השירות ממנה יהיה למסילה המזרחית דווקא.
 

שמונו

Active member
ומה עם מי שאין לו מנוי לדה מרקר?


מסילת עירון תבוטל, במקומה תוואי חדש
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-MAGAZINE-1.6914302

התוואי החדש מדלג על כל יישובי ואדי ערה, אבל כנראה פשוט יותר להקמה. לא ברור היכן יוקמו התחנות בתוואי החדש, אבל כרגיל כנראה הן הולכות להיות במקומות מרוחקים ממרכזי אוכלוסיה, כי גופי התכנון בארץ פשוט לא לומדים.

אציין שבשתי התוכניות - אם יהיה צורך במנהרות ארוכות לא ברור איך זה יועיל לתושבי העמק בטווח הקרוב, כי קו העמק לא בתוכנית החשמול הנוכחית.

בנוסף, כל עוד אין מסילה רביעית באיילון רכבות ישירות מהעמק שידלגו על חיפה וייסעו ישר לתל אביב לא באות בחשבון, כך שגם כשהמסילה הזו תקום סביר להניח שעיקר השירות ממנה יהיה למסילה המזרחית דווקא.
ומה עם מי שאין לו מנוי לדה מרקר?
 

Bus Nerd

Active member
התוואי החדש צפונית מערבית לכביש 65 ומקביל לו

ומה עם מי שאין לו מנוי לדה מרקר?
התוואי החדש צפונית מערבית לכביש 65 ומקביל לו
הכתבה עצמה מורכבת בעיקרה מחוסר שביעות הרצון המוצדק של היישובים שייפגעו מההחלטה - אום אל פאחם, ערערה, ומגידו ותיאור של בעיות התחבורה של המצב באיזור.

עוד נכתב שמשרד התחבורה מציע לסלול "נת"צ שיהיה אפשר אולי בעתיד להמיר לרכבת קלה" בתוואי כביש 65 כדי כביכול לתת פתרון ליישובים האלו, אבל זה פתרון לא מספיק ואין אפילו התחלה של תוכניות בשבילו, רק הבטחה באוויר
 

שמונו

Active member
מה התוואי החדש, כתוב?

התוואי החדש צפונית מערבית לכביש 65 ומקביל לו
הכתבה עצמה מורכבת בעיקרה מחוסר שביעות הרצון המוצדק של היישובים שייפגעו מההחלטה - אום אל פאחם, ערערה, ומגידו ותיאור של בעיות התחבורה של המצב באיזור.

עוד נכתב שמשרד התחבורה מציע לסלול "נת"צ שיהיה אפשר אולי בעתיד להמיר לרכבת קלה" בתוואי כביש 65 כדי כביכול לתת פתרון ליישובים האלו, אבל זה פתרון לא מספיק ואין אפילו התחלה של תוכניות בשבילו, רק הבטחה באוויר
מה התוואי החדש, כתוב?
 

Bus Nerd

Active member
יש מפה, אבל היא לא מאוד מדוייקת

מה התוואי החדש, כתוב?
יש מפה, אבל היא לא מאוד מדוייקת
תיאור התוואי החדש מסתכם בפסקה הזו:

"המסלול החלופי שנקבע ייצא מצומת ברקאי, יעקוף את אזור ואדי ערה מצפון, ויכלול מסילה ממונהרת בחלקה, שתתחבר במסלול קצר יותר למקטע שבין כפר יהושע לכפר ברוך. התוכנית עדיין מותנית באישור סופי של המועצה הארצית לתכנון - שלדברי גורמים המצויים בנושא, צפוי להתקבל בשבועות הקרובים. נציגי היישובים טוענים כי המשמעות היא המשך ניתוק האזור ממסילות החוף והעמק, ומכאן שגם למרכז הארץ, לחיפה ולסביבת עפולה."
 

שמונו

Active member
בקיצור חזרה לתוכנית הישנה של מסילות מנשה

יש מפה, אבל היא לא מאוד מדוייקת
תיאור התוואי החדש מסתכם בפסקה הזו:

"המסלול החלופי שנקבע ייצא מצומת ברקאי, יעקוף את אזור ואדי ערה מצפון, ויכלול מסילה ממונהרת בחלקה, שתתחבר במסלול קצר יותר למקטע שבין כפר יהושע לכפר ברוך. התוכנית עדיין מותנית באישור סופי של המועצה הארצית לתכנון - שלדברי גורמים המצויים בנושא, צפוי להתקבל בשבועות הקרובים. נציגי היישובים טוענים כי המשמעות היא המשך ניתוק האזור ממסילות החוף והעמק, ומכאן שגם למרכז הארץ, לחיפה ולסביבת עפולה."
בקיצור חזרה לתוכנית הישנה של מסילות מנשה
ויקיפדיה על מסילות מנשה:
"המסילה תתפצל ממסילת העמק באזור רמת דוד ומשם תמשיך במנהור דרך רמות מנשה ועד אזור מחלף עירון. משם היא תמשיך לאזור מושב אחיטוב דרך תחנת רכבת בחרישותתחבר למסילה המזרחית החדשה."
 

luckydude

Active member
לא בדיוק. התוואי החדש המוצע הוא בין התוואים המוצעים הקודמים.

בקיצור חזרה לתוכנית הישנה של מסילות מנשה
ויקיפדיה על מסילות מנשה:
"המסילה תתפצל ממסילת העמק באזור רמת דוד ומשם תמשיך במנהור דרך רמות מנשה ועד אזור מחלף עירון. משם היא תמשיך לאזור מושב אחיטוב דרך תחנת רכבת בחרישותתחבר למסילה המזרחית החדשה."
לא בדיוק. התוואי החדש המוצע הוא בין התוואים המוצעים הקודמים.
כמדומני התוואים הקודמים היו בצמוד לכביש 65 או כביש 70. זה שמוצע עכשיו לא מגיע לחדרה מזרח וממשיך צפונה בין חריש לפרדס חנה, ואז במקום להיות צמוד לכבישים 6 ו-70, פונה לכיוון צפון מזרח באיזור רגבים\גבעת נילי ומתחבר למסילת העמק ליד בח״א רמת דוד. לכן, אפשר לומר על התוואי שהוא מין פשרה בין שני התוואים הישנים (אם כי קצת יותר קרוב לכביש 70 מאשר לכביש 65). לדעתי, בהתחשב בנסיבות מדובר בתוואי סביר, במיוחד אם יקום שדה תעופה ברמת דוד.
 

luckydude

Active member
מצאתי מפה של התוואי שראיתי

לא בדיוק. התוואי החדש המוצע הוא בין התוואים המוצעים הקודמים.
כמדומני התוואים הקודמים היו בצמוד לכביש 65 או כביש 70. זה שמוצע עכשיו לא מגיע לחדרה מזרח וממשיך צפונה בין חריש לפרדס חנה, ואז במקום להיות צמוד לכבישים 6 ו-70, פונה לכיוון צפון מזרח באיזור רגבים\גבעת נילי ומתחבר למסילת העמק ליד בח״א רמת דוד. לכן, אפשר לומר על התוואי שהוא מין פשרה בין שני התוואים הישנים (אם כי קצת יותר קרוב לכביש 70 מאשר לכביש 65). לדעתי, בהתחשב בנסיבות מדובר בתוואי סביר, במיוחד אם יקום שדה תעופה ברמת דוד.
מצאתי מפה של התוואי שראיתי
כאן:

https://bit.ly/2t8kBY8

התוואי הזה שונה מהתוואי שבכתבה בדה מרקר.
 
לפי התכנון הזה למעשה מדובר בהארכת המסילה המזרחית עד לחיבור

מצאתי מפה של התוואי שראיתי
כאן:

https://bit.ly/2t8kBY8

התוואי הזה שונה מהתוואי שבכתבה בדה מרקר.
לפי התכנון הזה למעשה מדובר בהארכת המסילה המזרחית עד לחיבור
למסילת העמק באזור בסיס רמת דוד, כאשר באזור אחיטוב יהיה פיצול בין התוואי המוכר שיחבר בין המסילה המזרחית למסילת החוף לבין הארכה של המסילה המזרחית לכיוון מסילת העמק.

המשמעות היא שהחיבור בין אזור העמקים והגליל המזרחי לבין גוש דן מתבסס בלבדית על מסילות ירקון ו/או השרון כלומר המסילה הרביעית באיילון מהווה תנאי מוקדם לפרויקט הזה, ולכן אפשר להניח שהוא לא יתבצע ב-10-15 השנים הקרובות.

אגב, בחוברת תשתית לצמיחה 2019 שפורסמה לפני מספר ימים מופיעים אמדני התקציבים המוערכים למסילה הרביעית באיילון ולמסילה המזרחית (לא כולל ההארכה המדוברת לעיל) ולפי אמדנים אלה המסילה המזרחית יקרה בהרבה מהמסילה הרביעית באיילון.
 

אורי404

New member
פרויקט המסילה המזרחית שונה, מהוספת מסילת הרכבת באיילון

לפי התכנון הזה למעשה מדובר בהארכת המסילה המזרחית עד לחיבור
למסילת העמק באזור בסיס רמת דוד, כאשר באזור אחיטוב יהיה פיצול בין התוואי המוכר שיחבר בין המסילה המזרחית למסילת החוף לבין הארכה של המסילה המזרחית לכיוון מסילת העמק.

המשמעות היא שהחיבור בין אזור העמקים והגליל המזרחי לבין גוש דן מתבסס בלבדית על מסילות ירקון ו/או השרון כלומר המסילה הרביעית באיילון מהווה תנאי מוקדם לפרויקט הזה, ולכן אפשר להניח שהוא לא יתבצע ב-10-15 השנים הקרובות.

אגב, בחוברת תשתית לצמיחה 2019 שפורסמה לפני מספר ימים מופיעים אמדני התקציבים המוערכים למסילה הרביעית באיילון ולמסילה המזרחית (לא כולל ההארכה המדוברת לעיל) ולפי אמדנים אלה המסילה המזרחית יקרה בהרבה מהמסילה הרביעית באיילון.
פרויקט המסילה המזרחית שונה, מהוספת מסילת הרכבת באיילון
אמנם לא מדובר בתל אביב אך ורק בהוספת מסילת רכבת מתל אביב ההגנה עד תל אביב מרכז, אלא גם בתשתיות אחרות, כמו הטיית נחל איילון.

עם זאת שדרוג המסילה המזרחית הוא בתוואי ארוך יותר. מצומת חמד עד חדרה מזרח, תוואי חדש לחלוטין. לצד זה הכפלת ראש העין-לוד, יישור חלק מהתוואי והקמת הפרדות מפלסיות.

לדעתי האישית (למותר לציין, שבסופו של דבר מקבלי ההחלטות קובעים), שני הפרוייקטים חשובים.
 

שמונו

Active member
ההבדל בין מה שאתה כותב למסילות מנשה

לא בדיוק. התוואי החדש המוצע הוא בין התוואים המוצעים הקודמים.
כמדומני התוואים הקודמים היו בצמוד לכביש 65 או כביש 70. זה שמוצע עכשיו לא מגיע לחדרה מזרח וממשיך צפונה בין חריש לפרדס חנה, ואז במקום להיות צמוד לכבישים 6 ו-70, פונה לכיוון צפון מזרח באיזור רגבים\גבעת נילי ומתחבר למסילת העמק ליד בח״א רמת דוד. לכן, אפשר לומר על התוואי שהוא מין פשרה בין שני התוואים הישנים (אם כי קצת יותר קרוב לכביש 70 מאשר לכביש 65). לדעתי, בהתחשב בנסיבות מדובר בתוואי סביר, במיוחד אם יקום שדה תעופה ברמת דוד.
ההבדל בין מה שאתה כותב למסילות מנשה
הוא רק אם היציאה מכביש 70 הוא ברגבים או ברמות מנשה
אין בינו לבין מסילת עירון שום קשר

לכאורה הסיבה האמיתית היא תוכנית השדה תעופה

רכבת קלה בין מגידו ואום אל פאחם לרכבת חריש באמת נשמע פיתרון טוב בהתחשב בנסיבות
במיוחד שזה הדיבור גם על קו טבריה-עפולה
ואם כבר אז שיעשו רכבת קלה טבריה - חריש
 

luckydude

Active member
המפה שבכתבה שונה קצת ממה שידוע לי לגבי התוואי.

יש מפה, אבל היא לא מאוד מדוייקת
תיאור התוואי החדש מסתכם בפסקה הזו:

"המסלול החלופי שנקבע ייצא מצומת ברקאי, יעקוף את אזור ואדי ערה מצפון, ויכלול מסילה ממונהרת בחלקה, שתתחבר במסלול קצר יותר למקטע שבין כפר יהושע לכפר ברוך. התוכנית עדיין מותנית באישור סופי של המועצה הארצית לתכנון - שלדברי גורמים המצויים בנושא, צפוי להתקבל בשבועות הקרובים. נציגי היישובים טוענים כי המשמעות היא המשך ניתוק האזור ממסילות החוף והעמק, ומכאן שגם למרכז הארץ, לחיפה ולסביבת עפולה."
המפה שבכתבה שונה קצת ממה שידוע לי לגבי התוואי.
לפי מה שזכור לי התוואי החדש לא אמור לעבור בכלל במקביל לכביש 65 אלא ימשיך בקו ישר בצמוד פחות או יותר לכביש 581 (ז״א תוואי יותר טוב ממה שבכתבה אבל אולי בנתיים דברים שונו לרעה בתוכנית). שאר התוואי במפה הוא פחות או יותר לפי התוכנית, אם כי במציאות טיפה יותר קרוב לכביש 70.
 

אורי404

New member
בזיון! מאות אלפי תושבים גרים בנחל עירון

מסילת עירון תבוטל, במקומה תוואי חדש
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-MAGAZINE-1.6914302

התוואי החדש מדלג על כל יישובי ואדי ערה, אבל כנראה פשוט יותר להקמה. לא ברור היכן יוקמו התחנות בתוואי החדש, אבל כרגיל כנראה הן הולכות להיות במקומות מרוחקים ממרכזי אוכלוסיה, כי גופי התכנון בארץ פשוט לא לומדים.

אציין שבשתי התוכניות - אם יהיה צורך במנהרות ארוכות לא ברור איך זה יועיל לתושבי העמק בטווח הקרוב, כי קו העמק לא בתוכנית החשמול הנוכחית.

בנוסף, כל עוד אין מסילה רביעית באיילון רכבות ישירות מהעמק שידלגו על חיפה וייסעו ישר לתל אביב לא באות בחשבון, כך שגם כשהמסילה הזו תקום סביר להניח שעיקר השירות ממנה יהיה למסילה המזרחית דווקא.
בזיון! מאות אלפי תושבים גרים בנחל עירון
מזכיר את הקווים היעודים.
&nbsp
 

jp3raptor

Member
לא היה אפשרי לבנות על התוואי המקורי במסילת עירון

מסילת עירון תבוטל, במקומה תוואי חדש
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-MAGAZINE-1.6914302

התוואי החדש מדלג על כל יישובי ואדי ערה, אבל כנראה פשוט יותר להקמה. לא ברור היכן יוקמו התחנות בתוואי החדש, אבל כרגיל כנראה הן הולכות להיות במקומות מרוחקים ממרכזי אוכלוסיה, כי גופי התכנון בארץ פשוט לא לומדים.

אציין שבשתי התוכניות - אם יהיה צורך במנהרות ארוכות לא ברור איך זה יועיל לתושבי העמק בטווח הקרוב, כי קו העמק לא בתוכנית החשמול הנוכחית.

בנוסף, כל עוד אין מסילה רביעית באיילון רכבות ישירות מהעמק שידלגו על חיפה וייסעו ישר לתל אביב לא באות בחשבון, כך שגם כשהמסילה הזו תקום סביר להניח שעיקר השירות ממנה יהיה למסילה המזרחית דווקא.
לא היה אפשרי לבנות על התוואי המקורי במסילת עירון
בנייה בלתי חוקית מכסה את רוב שטח המסילה המיועדת.
&nbsp
כל ניסיון לפנות את הפולשים לשטח היה מוביל לעימותים
&nbsp
הפיתרון האחר הוא מינהור לכל אורך הקו- מה שהיה מעכב את הפרויקט לנצח כנראה
 
זה יהיה מסילת רכבת "מנשה".

מסילת עירון תבוטל, במקומה תוואי חדש
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-MAGAZINE-1.6914302

התוואי החדש מדלג על כל יישובי ואדי ערה, אבל כנראה פשוט יותר להקמה. לא ברור היכן יוקמו התחנות בתוואי החדש, אבל כרגיל כנראה הן הולכות להיות במקומות מרוחקים ממרכזי אוכלוסיה, כי גופי התכנון בארץ פשוט לא לומדים.

אציין שבשתי התוכניות - אם יהיה צורך במנהרות ארוכות לא ברור איך זה יועיל לתושבי העמק בטווח הקרוב, כי קו העמק לא בתוכנית החשמול הנוכחית.

בנוסף, כל עוד אין מסילה רביעית באיילון רכבות ישירות מהעמק שידלגו על חיפה וייסעו ישר לתל אביב לא באות בחשבון, כך שגם כשהמסילה הזו תקום סביר להניח שעיקר השירות ממנה יהיה למסילה המזרחית דווקא.
זה יהיה מסילת רכבת "מנשה".
 

שמונו

Active member
תגובות הרשויות:

מסילת עירון תבוטל, במקומה תוואי חדש
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-MAGAZINE-1.6914302

התוואי החדש מדלג על כל יישובי ואדי ערה, אבל כנראה פשוט יותר להקמה. לא ברור היכן יוקמו התחנות בתוואי החדש, אבל כרגיל כנראה הן הולכות להיות במקומות מרוחקים ממרכזי אוכלוסיה, כי גופי התכנון בארץ פשוט לא לומדים.

אציין שבשתי התוכניות - אם יהיה צורך במנהרות ארוכות לא ברור איך זה יועיל לתושבי העמק בטווח הקרוב, כי קו העמק לא בתוכנית החשמול הנוכחית.

בנוסף, כל עוד אין מסילה רביעית באיילון רכבות ישירות מהעמק שידלגו על חיפה וייסעו ישר לתל אביב לא באות בחשבון, כך שגם כשהמסילה הזו תקום סביר להניח שעיקר השירות ממנה יהיה למסילה המזרחית דווקא.
תגובות הרשויות:
ממשרד התחבורה נמסר: "מאז כניסת השר כ"ץ לתפקידו, המדיניות היא לחבר את המסילה המזרחית למסילת העמק ישירות באמצעות מסילת מנשה, כדי לאפשר הגעה מהירה למרכז הארץ. לגבי נחל עירון, סוכם כי ימצאו פתרונות תחבורה ציבורית הולמים, ולא רכבת כבדה שלא מתאימה לתוואי ולבנייה הרוויה סביבו".

ממינהל התכנון נמסר: "המינהל רואה חשיבות בפיתוח תחבורה ציבורית לאורך כביש 65 בין עפולה לחדרה שישרת גם את תושבי ואדי ערה. הוצגה בפנינו אפשרות לנת"צ לאורך הכביש עם אפשרות לרכבת קלה בעתיד. לפי בדיקת משרד התחבורה, מסילה לאורך ואדי ערה לא נותנת פתרון איכותי לתושבים. התוואי יהיה ברובו תת־קרקעי, עם תחנה אחת בלבד ובנגישות נמוכה. תנאי להקמת המסילה החלופית במנשה, יהיה מימוש בפועל של הקמת נת"צ בכביש 65".

לדעתי הם באמת צודקים ב2 התשובות
א. התוכנית הישנה באמת היתה מסילות מנשה ולא מסילות עירון
ב. התוכנית של הרכבת התת קרקעית תוכננה רק עם תחנה אחת באיוזר - בברטעה

אגב באמת לא חייב שתהיה מסילת רכבת בוואדי ערה, נת"צ או רכבת קלה הרבה יותר יעיל!
בנוסף לכך, דיברו בזמן האחרון על חלופה של רכבת קלה מעפולה לטבריה (בתוואי כביש 65) אז בוודאי שאם יחברו את התוכנית יחד זה יהיה מעולה
 
כותרת חדשה למשהו ישן

תגובות הרשויות:
ממשרד התחבורה נמסר: "מאז כניסת השר כ"ץ לתפקידו, המדיניות היא לחבר את המסילה המזרחית למסילת העמק ישירות באמצעות מסילת מנשה, כדי לאפשר הגעה מהירה למרכז הארץ. לגבי נחל עירון, סוכם כי ימצאו פתרונות תחבורה ציבורית הולמים, ולא רכבת כבדה שלא מתאימה לתוואי ולבנייה הרוויה סביבו".

ממינהל התכנון נמסר: "המינהל רואה חשיבות בפיתוח תחבורה ציבורית לאורך כביש 65 בין עפולה לחדרה שישרת גם את תושבי ואדי ערה. הוצגה בפנינו אפשרות לנת"צ לאורך הכביש עם אפשרות לרכבת קלה בעתיד. לפי בדיקת משרד התחבורה, מסילה לאורך ואדי ערה לא נותנת פתרון איכותי לתושבים. התוואי יהיה ברובו תת־קרקעי, עם תחנה אחת בלבד ובנגישות נמוכה. תנאי להקמת המסילה החלופית במנשה, יהיה מימוש בפועל של הקמת נת"צ בכביש 65".

לדעתי הם באמת צודקים ב2 התשובות
א. התוכנית הישנה באמת היתה מסילות מנשה ולא מסילות עירון
ב. התוכנית של הרכבת התת קרקעית תוכננה רק עם תחנה אחת באיוזר - בברטעה

אגב באמת לא חייב שתהיה מסילת רכבת בוואדי ערה, נת"צ או רכבת קלה הרבה יותר יעיל!
בנוסף לכך, דיברו בזמן האחרון על חלופה של רכבת קלה מעפולה לטבריה (בתוואי כביש 65) אז בוודאי שאם יחברו את התוכנית יחד זה יהיה מעולה
כותרת חדשה למשהו ישן
הדיוניםן על עירון מול מנשה נמשכים לפחות עשור, ומנשה כבר מזמן הוגדר כחלופה המיטבית.
א. אכן נדרש מנהור עמוק וארוך בחלופת עירון, וזה עוד לפני שמדברים על פולשים. הוא נולד גם מהציר הצר, שלא מאפשר את הרוחב הנדרש למסילות רכבת באמצע התוואי, וגם מהפרשי הגבהים, בעיקר באזור אום אל פאחם, דבר שמביא לכך שהמנהרה תעבור 100 מ' מתחת לצומת אום אל פאחם.. מאחר ואום אל פאחם היא לא ירושלים לא ישקיעו בה ב"תחנת האומה" נוספת. כלומר, בתוכנית המקורית מראש היתה אמורה להיות תחנה אחת בואדי ערה, סמוך לערערה, ומאד קרוב לתחנה שמתוכננת בכל מקרה סמוך למחלף עירון (שבטח תיקרא "חריש").
ב. בין היתר מטרת המסילה הזו היא משא, כסוג של המשך למסילה המזרחית והורדת לחץ הרכבות מצוואר הבקבוק של "סובב חיפה". מנהור ארוך פוגע גם בתפקוד זה.

הציר של ואדי ערה הוא בסוף של דבר ציר "סמי עירוני", ולכן, במקביל להסטת תוואי הרכבת הכבדה למנשה, מתוכנן לייצר לאורכו ציר רב קיבולת. התכנון של הרחבתו ומיחלופו יתמוך בגיאומטריה של רכבת קלה מעפולה לחדרה עם הרבה יותר תחנות לאורך ואדי ערה וכן לאורך הקטע שבין עירון לחדרה (פרדס חנה-כרכור). בשלב הראשון יופעל שם נת"צ אך הפיכתו לרק"ל ככל שיוחלט על כך תהיה אפשרית בקלות יחסית (בלי הפקעת שטחים נוספת).
 

שמונו

Active member
מוסבר בצורה מעולה!

כותרת חדשה למשהו ישן
הדיוניםן על עירון מול מנשה נמשכים לפחות עשור, ומנשה כבר מזמן הוגדר כחלופה המיטבית.
א. אכן נדרש מנהור עמוק וארוך בחלופת עירון, וזה עוד לפני שמדברים על פולשים. הוא נולד גם מהציר הצר, שלא מאפשר את הרוחב הנדרש למסילות רכבת באמצע התוואי, וגם מהפרשי הגבהים, בעיקר באזור אום אל פאחם, דבר שמביא לכך שהמנהרה תעבור 100 מ' מתחת לצומת אום אל פאחם.. מאחר ואום אל פאחם היא לא ירושלים לא ישקיעו בה ב"תחנת האומה" נוספת. כלומר, בתוכנית המקורית מראש היתה אמורה להיות תחנה אחת בואדי ערה, סמוך לערערה, ומאד קרוב לתחנה שמתוכננת בכל מקרה סמוך למחלף עירון (שבטח תיקרא "חריש").
ב. בין היתר מטרת המסילה הזו היא משא, כסוג של המשך למסילה המזרחית והורדת לחץ הרכבות מצוואר הבקבוק של "סובב חיפה". מנהור ארוך פוגע גם בתפקוד זה.

הציר של ואדי ערה הוא בסוף של דבר ציר "סמי עירוני", ולכן, במקביל להסטת תוואי הרכבת הכבדה למנשה, מתוכנן לייצר לאורכו ציר רב קיבולת. התכנון של הרחבתו ומיחלופו יתמוך בגיאומטריה של רכבת קלה מעפולה לחדרה עם הרבה יותר תחנות לאורך ואדי ערה וכן לאורך הקטע שבין עירון לחדרה (פרדס חנה-כרכור). בשלב הראשון יופעל שם נת"צ אך הפיכתו לרק"ל ככל שיוחלט על כך תהיה אפשרית בקלות יחסית (בלי הפקעת שטחים נוספת).
מוסבר בצורה מעולה!
לכן יוצא שכל הבלאגן לא רלוונטי
ויוצא שרכבת קלה, ואפילו נת"צ עדיף לכל תושבי האיזור
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה