איך יתכן ש380 מהיר יותר מרכבת?

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
איך יתכן ש380 מהיר יותר מרכבת?

איך יתכן ש380 מהיר יותר מרכבת?
זמן נסיעה של קו 380 (בלי פקקים) - שעה וכמה דקות לתחנה הראשונה בבאר שבע (מרכז אורן) ושעה ורבע עד לתחנה מרכזית
זמן נסיעה ברכבת מסבידור לבאר שבע מרכז - 1:30 (רוב הפעמים הרכבת מתעכבת ולכן הזמן מתארך אף יותר)
יש הסבר לזה שעדיף אוטובוס מרכבת מבחינת הזמן? זה לא הגיוני
 
זה תלוי בסיבוב שהוא עושה

איך יתכן ש380 מהיר יותר מרכבת?
זמן נסיעה של קו 380 (בלי פקקים) - שעה וכמה דקות לתחנה הראשונה בבאר שבע (מרכז אורן) ושעה ורבע עד לתחנה מרכזית
זמן נסיעה ברכבת מסבידור לבאר שבע מרכז - 1:30 (רוב הפעמים הרכבת מתעכבת ולכן הזמן מתארך אף יותר)
יש הסבר לזה שעדיף אוטובוס מרכבת מבחינת הזמן? זה לא הגיוני
זה תלוי בסיבוב שהוא עושה
יש רכבת מהירה ויש רכבת מאספת דרך שדרות ונתיבות
 

gsi13579

New member
התכוונתי לרכבת המהירה

זה תלוי בסיבוב שהוא עושה
יש רכבת מהירה ויש רכבת מאספת דרך שדרות ונתיבות
התכוונתי לרכבת המהירה
לא לרכבת דרך תחנות בת ים, חולון והנגב המערבי
והמושג "מהירה" כבר לא רלוונטי אם קו 380 (ו370) מצליחים להשיג אותה
 

Bus Nerd

Active member
מהירה = אקספרס, לא fast. זה פשוט אומר "בלי הרבה תחנות"

התכוונתי לרכבת המהירה
לא לרכבת דרך תחנות בת ים, חולון והנגב המערבי
והמושג "מהירה" כבר לא רלוונטי אם קו 380 (ו370) מצליחים להשיג אותה
מהירה = אקספרס, לא fast. זה פשוט אומר "בלי הרבה תחנות"
 

david80

Member
א. יש גם רכבת שנוסעת תוך 1:16 בין המרכזים הנ"ל

התכוונתי לרכבת המהירה
לא לרכבת דרך תחנות בת ים, חולון והנגב המערבי
והמושג "מהירה" כבר לא רלוונטי אם קו 380 (ו370) מצליחים להשיג אותה
א. יש גם רכבת שנוסעת תוך 1:16 בין המרכזים הנ"ל
ב. בניגוד לאוטובוסים, ברכבת אין "תתכן גם הקדמה" והיא מחוייבת לא לצאת מתחנות הביניים לפני הזמן הנקוב!
 
רק בחלק משעות העומס

א. יש גם רכבת שנוסעת תוך 1:16 בין המרכזים הנ"ל
ב. בניגוד לאוטובוסים, ברכבת אין "תתכן גם הקדמה" והיא מחוייבת לא לצאת מתחנות הביניים לפני הזמן הנקוב!
רק בחלק משעות העומס
בחלק נכבד מהיום יש רכבת אחת בשעה שעוצרת בכל התחנות בין באר שבע ללוד.
 

אורי404

New member
התכנון המקורי היה 45 דקות

א. יש גם רכבת שנוסעת תוך 1:16 בין המרכזים הנ"ל
ב. בניגוד לאוטובוסים, ברכבת אין "תתכן גם הקדמה" והיא מחוייבת לא לצאת מתחנות הביניים לפני הזמן הנקוב!
התכנון המקורי היה 45 דקות
בהמשך זה השתנה ל"באר שבע ב-50 דקות". 45 או 50 דקות אלה, ללא ספק זמני נסיעה מצויינים.
בפועל אנו רואים שגם ברכבות היותר מהירות, זמן הנסיעה הוא למעלה משעה.
 

raya

Well-known member
ההצהרה על 50 דקות מבאר שבע לתל אביב

התכנון המקורי היה 45 דקות
בהמשך זה השתנה ל"באר שבע ב-50 דקות". 45 או 50 דקות אלה, ללא ספק זמני נסיעה מצויינים.
בפועל אנו רואים שגם ברכבות היותר מהירות, זמן הנסיעה הוא למעלה משעה.
ההצהרה על 50 דקות מבאר שבע לתל אביב
לא עמדה אף פעם במבחן המציאות.
ואם כן - הכוונה היתה מתחנת באר שבע צפון-אוניברסיטה עד לתחנת ההגנה בתל אביב.
זה שיש לנו רכבת אחת בשעה (לא דרך אשקלון/אשדוד/בת ים) זו שערוריה בפני עצמה.
לרוב אני מעדיפה לנסוע באוטובוס 370 או 380. לו"ז ידידותי יותר.
פרט לנסיעה בשעות הבוקר המוקדמות - אז אני מעדיפה רכבת בגלל הפקק בחיבור של כביש 6 עם כביש 1.
ושלא לדבר על זה שמחיר הנסיעה ברכבת כמעט כפול מאשר באוטובוס.
מאז הרפורמה עם ה"חופשי יומי" - ממש משתלם להשתמש בזה, מוזיל מאוד את מחיר הנסיעה בהנחה שנוסעים וחוזרים באותו היום.
רעיה
 

luckydude

Active member
עצירות מרובות וציוד איטי.

איך יתכן ש380 מהיר יותר מרכבת?
זמן נסיעה של קו 380 (בלי פקקים) - שעה וכמה דקות לתחנה הראשונה בבאר שבע (מרכז אורן) ושעה ורבע עד לתחנה מרכזית
זמן נסיעה ברכבת מסבידור לבאר שבע מרכז - 1:30 (רוב הפעמים הרכבת מתעכבת ולכן הזמן מתארך אף יותר)
יש הסבר לזה שעדיף אוטובוס מרכבת מבחינת הזמן? זה לא הגיוני
עצירות מרובות וציוד איטי.
ציוד נע מבוסס דיזל, שגם ככה אינו מהיר במיוחד לא מתמודד היטב עם ריבוי העצירות בדרך.
&nbsp
בין ת״א מרכז וב״ש מרכז הרכבת עוצרת ב-8 תחנות רכבת. כל עצירה כזו מוסיפה כמה דקות. כפול 8 וזה מתאסף לנסיעה ארוכה.
&nbsp
זה גם לא עוזר שמוסיפים עוד ועוד תחנות בדרך.
 

gsi13579

New member
אם כך אז יש צורך לעשות קו כמו תל אביב-חיפה

עצירות מרובות וציוד איטי.
ציוד נע מבוסס דיזל, שגם ככה אינו מהיר במיוחד לא מתמודד היטב עם ריבוי העצירות בדרך.
&nbsp
בין ת״א מרכז וב״ש מרכז הרכבת עוצרת ב-8 תחנות רכבת. כל עצירה כזו מוסיפה כמה דקות. כפול 8 וזה מתאסף לנסיעה ארוכה.
&nbsp
זה גם לא עוזר שמוסיפים עוד ועוד תחנות בדרך.
אם כך אז יש צורך לעשות קו כמו תל אביב-חיפה
שמדלג על כל תחנות קו החוף מלבד בנימינה / חדרה מערב (תלוי בקו)
צריכים גם קו כזה מתל אביב לבאר שבע שיעצור נגיד רק בלוד או רק בקריית גת (אבל אני מניחה שלוד זה המקום המומלץ מאחר והיא תחנת החלפה להרבה קווי רכבת)
 

luckydude

Active member
היה קו כזה לפני מספר שנים. היום זה בלתי אפשרי ליישם

אם כך אז יש צורך לעשות קו כמו תל אביב-חיפה
שמדלג על כל תחנות קו החוף מלבד בנימינה / חדרה מערב (תלוי בקו)
צריכים גם קו כזה מתל אביב לבאר שבע שיעצור נגיד רק בלוד או רק בקריית גת (אבל אני מניחה שלוד זה המקום המומלץ מאחר והיא תחנת החלפה להרבה קווי רכבת)
היה קו כזה לפני מספר שנים. היום זה בלתי אפשרי ליישם
בגלל הקיבולת המוגבלת באיילון.
&nbsp
אם הקו לבאר שבע היה מחושמל זה היה עוזר הרבה תודות להגברת המהירות המירבית ושיפור התאוצה. בנתיים הפתרון הזמני לבעיית הצפיפות - תוספת קרונות ברכבות הדו קומתיות דופק עוד יותר את המצב בכך שהוא עוד יותר מנמיך את ביצועי הרכבות, במיוחד לגבי יכולת התאוצה.
 
כשתיפתר בעיית הציוד הנייד, שזה צוואר הבקבוק העיקרי כעת,

היה קו כזה לפני מספר שנים. היום זה בלתי אפשרי ליישם
בגלל הקיבולת המוגבלת באיילון.
&nbsp
אם הקו לבאר שבע היה מחושמל זה היה עוזר הרבה תודות להגברת המהירות המירבית ושיפור התאוצה. בנתיים הפתרון הזמני לבעיית הצפיפות - תוספת קרונות ברכבות הדו קומתיות דופק עוד יותר את המצב בכך שהוא עוד יותר מנמיך את ביצועי הרכבות, במיוחד לגבי יכולת התאוצה.
כשתיפתר בעיית הציוד הנייד, שזה צוואר הבקבוק העיקרי כעת,
יהיה אפשר להפעיל קו מהיר יותר בין באר שבע לתל אביב, כפי שמופיע במפת 2020 המפורסמת של הרכבת ומסדרון איילון לא אמור להפריע לכך, אבל גם אם כן, יהיה אפשר את הרכבות שעוצרות בלהבים - רהט, קרית מלאכי - יואב, רמלה ובקרוב גם במזכרת בתיה להפעיל עד לתחנת ההגנה.
זה בלתי אפשרי כיום בגלל שלרכבת אין מספיק ציוד נייד.
 

luckydude

Active member
פתרון בעייתי.

כשתיפתר בעיית הציוד הנייד, שזה צוואר הבקבוק העיקרי כעת,
יהיה אפשר להפעיל קו מהיר יותר בין באר שבע לתל אביב, כפי שמופיע במפת 2020 המפורסמת של הרכבת ומסדרון איילון לא אמור להפריע לכך, אבל גם אם כן, יהיה אפשר את הרכבות שעוצרות בלהבים - רהט, קרית מלאכי - יואב, רמלה ובקרוב גם במזכרת בתיה להפעיל עד לתחנת ההגנה.
זה בלתי אפשרי כיום בגלל שלרכבת אין מספיק ציוד נייד.
פתרון בעייתי.
גם בגלל בעיות שייוצרו בגלל הצורך לדייר רכבות בהגנה וגם בגלל הצורך להחלפת רכבת לכל שמגיע מ/ל-צפון להגנה.
 
זה פתרון יותר טוב מהפעלת רכבת אחת בשעה בין באר שבע לתל אביב

פתרון בעייתי.
גם בגלל בעיות שייוצרו בגלל הצורך לדייר רכבות בהגנה וגם בגלל הצורך להחלפת רכבת לכל שמגיע מ/ל-צפון להגנה.
זה פתרון יותר טוב מהפעלת רכבת אחת בשעה בין באר שבע לתל אביב
שעוצרת בכל התחנות בין באר שבע ללוד.
 

raminec

New member
כרגע יש שתי רכבות בשעה מבאר שבע לתל אביב

זה פתרון יותר טוב מהפעלת רכבת אחת בשעה בין באר שבע לתל אביב
שעוצרת בכל התחנות בין באר שבע ללוד.
כרגע יש שתי רכבות בשעה מבאר שבע לתל אביב
אחת דרך לוד והשניה דרך אשקלון. גם אם המסלול לא מוצא חן בעיניך, הרכבות עדיין נוסעות.
יש מצב שה"סלוט" באיילון שהיה מיועד לרכבת השניה השעתית דרך לוד נתפס עבור הקו המהיר לירושלים ולא יפונה "סלוט" עבור רכבת שניה שעתית גם לאחר הגעת נייד חדש בהמשך השנה. רכבת ישראל הדגימה לא מזמן את סדר העדיפויות שלה מבחינת הקצאת משאבים, לתשומת ליבך.
התחרות על כל "סלוט" במסילות האיילון רק תלך ותתגבר ככל שהזמן יעבור ויפתחו עוד קווים ברכבת. גם "לולאת השרון" הולכת לשלם את המחיר על כך בקרוב.
 
לתשומת ליבך, לא חידשת לי שום דבר

כרגע יש שתי רכבות בשעה מבאר שבע לתל אביב
אחת דרך לוד והשניה דרך אשקלון. גם אם המסלול לא מוצא חן בעיניך, הרכבות עדיין נוסעות.
יש מצב שה"סלוט" באיילון שהיה מיועד לרכבת השניה השעתית דרך לוד נתפס עבור הקו המהיר לירושלים ולא יפונה "סלוט" עבור רכבת שניה שעתית גם לאחר הגעת נייד חדש בהמשך השנה. רכבת ישראל הדגימה לא מזמן את סדר העדיפויות שלה מבחינת הקצאת משאבים, לתשומת ליבך.
התחרות על כל "סלוט" במסילות האיילון רק תלך ותתגבר ככל שהזמן יעבור ויפתחו עוד קווים ברכבת. גם "לולאת השרון" הולכת לשלם את המחיר על כך בקרוב.
לתשומת ליבך, לא חידשת לי שום דבר
את סדר העדיפויות של שר התחבורה (ולא של הרכבת) אני מכיר טוב.
ולגבי הפגיעה בלולאת השרון אני הייתי הראשון שציינתי אותה כבר לפני מספר שנים, מייד כשפורסמה לראשונה מפת "2020" של הרכבת.

לגבי המסלולים לבאר שבע, לא משנה מה מוצא חן בעיניי, משנה מה מוצא חן בעיני הנוסעים בין תל אביב לבאר שבע וכנראה שקווי האוטובוס 370 ו 380 די מוצאים חן בעיניהם...
 

raminec

New member
מה שכתבת עכשיו די סותר את הודעתך הקודמת

לתשומת ליבך, לא חידשת לי שום דבר
את סדר העדיפויות של שר התחבורה (ולא של הרכבת) אני מכיר טוב.
ולגבי הפגיעה בלולאת השרון אני הייתי הראשון שציינתי אותה כבר לפני מספר שנים, מייד כשפורסמה לראשונה מפת "2020" של הרכבת.

לגבי המסלולים לבאר שבע, לא משנה מה מוצא חן בעיניי, משנה מה מוצא חן בעיני הנוסעים בין תל אביב לבאר שבע וכנראה שקווי האוטובוס 370 ו 380 די מוצאים חן בעיניהם...
מה שכתבת עכשיו די סותר את הודעתך הקודמת
שבה כתבת שהגעת ציוד נייד חדש תאפשר הוספת רכבת שעתית שניה בקו ב.שבע -לוד. ישנה אפשרות לא מבוטלת בכלל שמחסור ב"סלוטים" בפרוסדור האיילון לא יאפשר להוסיף את הרכבת האמורה בגלל שה"סלוט" כבר יהיה תפוס לרכבות אחרות (על תקן שטח ששוחרר לא יוחזר).
אם לבאר שבעים יש רכבת דרך לוד, רכבת דרך אשקלון וגם שני קווי אוטובוס מהירים 370/380 מצבם לא כזה רע, כי הם צריכים לבחור בין טוב לטוב יותר. מה גם שבשעות הבוקר עדיין יש רכבת שעתית נוספת מבאר שבע לתל אביב שעוצרת רק בלוד ובקרית גת בדרכה לתל אביב.
אגב, למישהו יש מושג לגבי מידת העומס על הקו הזה בשעות הבוקר? האם יש בעיית צפיפות כמו בקו חיפה-תל אביב?
 
אין סתירה, כי התוכנית של הרכבת כללה שתי רכבות מבאר שבע דרך

מה שכתבת עכשיו די סותר את הודעתך הקודמת
שבה כתבת שהגעת ציוד נייד חדש תאפשר הוספת רכבת שעתית שניה בקו ב.שבע -לוד. ישנה אפשרות לא מבוטלת בכלל שמחסור ב"סלוטים" בפרוסדור האיילון לא יאפשר להוסיף את הרכבת האמורה בגלל שה"סלוט" כבר יהיה תפוס לרכבות אחרות (על תקן שטח ששוחרר לא יוחזר).
אם לבאר שבעים יש רכבת דרך לוד, רכבת דרך אשקלון וגם שני קווי אוטובוס מהירים 370/380 מצבם לא כזה רע, כי הם צריכים לבחור בין טוב לטוב יותר. מה גם שבשעות הבוקר עדיין יש רכבת שעתית נוספת מבאר שבע לתל אביב שעוצרת רק בלוד ובקרית גת בדרכה לתל אביב.
אגב, למישהו יש מושג לגבי מידת העומס על הקו הזה בשעות הבוקר? האם יש בעיית צפיפות כמו בקו חיפה-תל אביב?
אין סתירה, כי התוכנית של הרכבת כללה שתי רכבות מבאר שבע דרך
לוד (אחת מהן ישירה בין באר שבע לתל אביב) ורכבת שלישית מאספת עד סבידור במקביל לשלוש רכבות מירושלים.
אני אפילו כתבתי שאם אין אפשרות לרכבת שניה (לא שלישית) מבאר שבע באיילון אז אפשר עד ההגנה, כך שמה שכתבתי עוד מחמיר יותר מהתוכנית של הרכבת עצמה.
השדרוג של מערכת האיתות מתוכנן לאפשר את זה במסילות המערביות באיילון.
אתה יכול לראות במפה "המפורסמת" ששום קו ממה שקיים היום או מתוכנן בעתיד הנראה לעין לא דוחק החוצה משהו ממה שתוכנן במפה הזו.
הבעיה של לולאת השרון קשורה למסילה המזרחית באיילון (המסילה הבודדת) ולכן רואים בבירור במפה הזו את הקיצוץ בתדירות במסילות הירקון עם השלמת הלולאה.

אם הרכבת מתכננת תוכניות סרק ולא יכולה לעמוד במה שהיא עצמה מתכננת - זו בעיה אחרת...

 

raminec

New member
לי זה מובן מאליו שהתוכנית של הרכבת ל-2020

אין סתירה, כי התוכנית של הרכבת כללה שתי רכבות מבאר שבע דרך
לוד (אחת מהן ישירה בין באר שבע לתל אביב) ורכבת שלישית מאספת עד סבידור במקביל לשלוש רכבות מירושלים.
אני אפילו כתבתי שאם אין אפשרות לרכבת שניה (לא שלישית) מבאר שבע באיילון אז אפשר עד ההגנה, כך שמה שכתבתי עוד מחמיר יותר מהתוכנית של הרכבת עצמה.
השדרוג של מערכת האיתות מתוכנן לאפשר את זה במסילות המערביות באיילון.
אתה יכול לראות במפה "המפורסמת" ששום קו ממה שקיים היום או מתוכנן בעתיד הנראה לעין לא דוחק החוצה משהו ממה שתוכנן במפה הזו.
הבעיה של לולאת השרון קשורה למסילה המזרחית באיילון (המסילה הבודדת) ולכן רואים בבירור במפה הזו את הקיצוץ בתדירות במסילות הירקון עם השלמת הלולאה.

אם הרכבת מתכננת תוכניות סרק ולא יכולה לעמוד במה שהיא עצמה מתכננת - זו בעיה אחרת...
לי זה מובן מאליו שהתוכנית של הרכבת ל-2020
לא צפויה להתממש. הסיבות פחות חשובות כרגע (חישמול, נייד, איתות, מסילה רביעית תבחר בעצמך).
האם אתה רואה מצב שבו בשנה הבאה גם מחזירים רכבת שניה ושלישית מבאר שבע, גם רכבת שעתית ישירה מראשונים לתל אביב וגם מוסיפים רכבת שלישית מירושלים לתל אביב?
מה לגבי 4 רכבות בשעה מראשון מערב לתל אביב?
אני לא רואה את זה מתממש. אבל אתה יודע מה? הלוואי ואני טועה.
 
ברור שזה לא יתממש בשנה הבאה, אבל לא בגלל הסלוטים

לי זה מובן מאליו שהתוכנית של הרכבת ל-2020
לא צפויה להתממש. הסיבות פחות חשובות כרגע (חישמול, נייד, איתות, מסילה רביעית תבחר בעצמך).
האם אתה רואה מצב שבו בשנה הבאה גם מחזירים רכבת שניה ושלישית מבאר שבע, גם רכבת שעתית ישירה מראשונים לתל אביב וגם מוסיפים רכבת שלישית מירושלים לתל אביב?
מה לגבי 4 רכבות בשעה מראשון מערב לתל אביב?
אני לא רואה את זה מתממש. אבל אתה יודע מה? הלוואי ואני טועה.
ברור שזה לא יתממש בשנה הבאה, אבל לא בגלל הסלוטים
אלא בגלל שהרכבת לא הצליחה להשלים את הטיפול באף אחד מצווארי הבקבוק - לא בחישמול, לא בציוד הנייד, כנראה גם לא במערכת האיתות.
המסילה הרביעית באיילון, אגב, לא מהווה צוואר בקבוק לתוכנית הזו כי היא ממילא לא מבוססת עליה והרכבת לא תכננה מסילה רביעית בשנת 2020 (אלא לכיוון 2030).
לכן דווקא ארבע רכבות בשעה מראשון מערב לתל אביב זה כן ריאלי וקיים גם היום. לולאת השרון לא מפריעה לזה, כי בזנב הדרומי לא יהיה שינוי, רק בלולאה שבחלק הצפוני של הקו הרכבות יתפצלו בין נסיעה בכיוון השעון לנסיעה נגד כיוון השעון.

הנקודה היא שעקרונית, אם הרכבת הייתה מבצעת את מה שתיכננה לבצע, שלוש מסילות באיילון כן מאפשרות לקיים שלוש רכבות מבאר שבע ושלוש מירושלים עם כל הקווים האחרים שקיימים כיום וצפויים להתקיים בעתיד הקרוב.
אין צפי לפתיחה של אף קו חדש בשנים הקרובות, מעבר להשלמת לולאת השרון שהיא לא באמת קו חדש אלא הוספת קטע מסילה חדש לקו קיים.
מלבד תחנת מזכרת בתיה, גם אף תחנה חדשה לא צפויה להיפתח בשנים הקרובות (מלבד הזזה תחנה קיימת, כמו לוד, למקום חדש).
מנכ"ל הרכבת המפוטר, שחר איילון, ציין זאת במפורש - שבשש השנים הקרובות לא תיפתח אף תחנה חדשה, לא ייפתח שום קו חדש ועוד כמה דברים שלא יקרו.

יש לציין שהכתובת הייתה על הקיר כבר לפני מספר שנים והיה ברור שהרכבת תגיע למצב שבו היא לא תוכל להוסיף שום שירות חדש מבלי לפגוע בשירות קיים.
זה הגיע אפילו יותר מהר ממה שצפו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה