דב צור ביקש וקיבל אישור לנהל את הקמת הקו - זאת יוזמה מקומית
התכנון מתבצע בחודשים האחרונים בשיתוף התושבים, המיוצגים ע"י העיריות - והקו השתנה מאוד מאז צורתו הראשונית. נת"ע זה גוף ביצוע שאחראי על התכנון המפורט. והכי חשוב: המימון יגויס ברובו ע"י העיריות ולא ע"י המדינה.
ולא תמיד נת"ע מקבלת את דעתם של התושבים:
"אדריכלית העיר לוד, מיכל מאיר, מתרעמת על הטענה שיש להשתמש באוטובוסים בין התחנה האחרונה של הקו החום לנתב"ג וקריית שדה התעופה. "קווי אוטובוס אינם נותנים את השירות הנכון, בעיקר לא למשתמשי הקו החום שמשרת עוד ערים מלבד לוד", אומרת מאיר. "התוספת הנדרשת היא של שלושה קילומטרים בלבד. זו תוספת של רבע שעה נסיעה שתשרת אזור תעסוקה בהיקף של מיליוני מטרים רבועים שמתוכננים להיבנות באזור".
https://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-1.6220694