בתחילת חודש הבא: תבוטל ההנחה בקו העמק, נוסעים זועמים

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
בתחילת חודש הבא: תבוטל ההנחה בקו העמק, נוסעים זועמים

בתחילת חודש הבא: תבוטל ההנחה בקו העמק, נוסעים זועמים
כפי שידוע - בחודש פברואר 2019 תפוג ההנחה של 50% על מחיר הכרטיסים בקו העמק, לכן במקום 18.5 ש"ח מעפולה לתל אביב, יעלה מחיר כרטיס 37.5, בעקבות סיום ההנחה מאיימים רוב נוסעי הקו להפסיק להשתמש בו כדי לנסוע לתל אביב והמרכז ולחזור לאופצייה הישנה (קו 825 ורכב), לכן כאן יעמוד המבחן האמיתי של רכבת העמק - למרות שתוכננה מכתחילה לקשר בין עפולה לחיפה ולא בין עפולה לתל אביב, המון מנוסעי הקו משתמשים בו לצורך נסיעה לתחנות תל אביב וזה נתון שלא ניתן להתעלם ממנו, לכן ההשערה היא שמספר הנוסעים יצנח משמעותית לאחר תום ההנחה - פוסטים של נוסעים זועמים על המחיר ניתן למצוא בפייסבוק
 

סנוי

New member
...וזה הגיוני שההנחה תתבטל אחרי התקופה הארוכה. אין מה לזעום.

בתחילת חודש הבא: תבוטל ההנחה בקו העמק, נוסעים זועמים
כפי שידוע - בחודש פברואר 2019 תפוג ההנחה של 50% על מחיר הכרטיסים בקו העמק, לכן במקום 18.5 ש"ח מעפולה לתל אביב, יעלה מחיר כרטיס 37.5, בעקבות סיום ההנחה מאיימים רוב נוסעי הקו להפסיק להשתמש בו כדי לנסוע לתל אביב והמרכז ולחזור לאופצייה הישנה (קו 825 ורכב), לכן כאן יעמוד המבחן האמיתי של רכבת העמק - למרות שתוכננה מכתחילה לקשר בין עפולה לחיפה ולא בין עפולה לתל אביב, המון מנוסעי הקו משתמשים בו לצורך נסיעה לתחנות תל אביב וזה נתון שלא ניתן להתעלם ממנו, לכן ההשערה היא שמספר הנוסעים יצנח משמעותית לאחר תום ההנחה - פוסטים של נוסעים זועמים על המחיר ניתן למצוא בפייסבוק
...וזה הגיוני שההנחה תתבטל אחרי התקופה הארוכה. אין מה לזעום.
 

gsi13579

New member
מסכימה איתך. אבל נוסעים התרגלו למחיר הנמוך והאופצייה של רכבת

...וזה הגיוני שההנחה תתבטל אחרי התקופה הארוכה. אין מה לזעום.
מסכימה איתך. אבל נוסעים התרגלו למחיר הנמוך והאופצייה של רכבת
הפקקים בואדי ערה וכביש החוף הם סיוט והנסיעה מעפולה לתל אביב בפקקים כאלו יכולה להימשך 3 שעות - אז כשיש אופצייה לעקוף את הפקקים האלו ולהגיע בתוך שעה וחצי ברכבת במחיר נמוך יותר מהאוטובוס אז נוסעים משתמשים באופציה הזו ולכן עכשיו כשהמחיר יהיה כמעט כפול מהמחיר של האוטובוס אז נוסעים מתחילים להתעצבן ולנסות לשכנע את רכבת ישראל\משרד התחבורה לא לגרום למחירים לזנק ככה
 

שמונו

Active member
אין כזה דבר שעה וחצי ברכבת. הכי קצר מהאוניברסיטה 1:46

מסכימה איתך. אבל נוסעים התרגלו למחיר הנמוך והאופצייה של רכבת
הפקקים בואדי ערה וכביש החוף הם סיוט והנסיעה מעפולה לתל אביב בפקקים כאלו יכולה להימשך 3 שעות - אז כשיש אופצייה לעקוף את הפקקים האלו ולהגיע בתוך שעה וחצי ברכבת במחיר נמוך יותר מהאוטובוס אז נוסעים משתמשים באופציה הזו ולכן עכשיו כשהמחיר יהיה כמעט כפול מהמחיר של האוטובוס אז נוסעים מתחילים להתעצבן ולנסות לשכנע את רכבת ישראל\משרד התחבורה לא לגרום למחירים לזנק ככה
אין כזה דבר שעה וחצי ברכבת. הכי קצר מהאוניברסיטה 1:46
 

gsi13579

New member
1:39 מכיוון עפולה ועדין לא משווים את זה לזמן הנסיעה באוטובוס

אין כזה דבר שעה וחצי ברכבת. הכי קצר מהאוניברסיטה 1:46
1:39 מכיוון עפולה ועדין לא משווים את זה לזמן הנסיעה באוטובוס
בפקקים של כביש 65 וכביש 2, רכבת עדין תשאר אופצייה עדיפה (בקרוב לא בגלל המחיר)
 

אוהד1110

New member
לרגל הבחירות ימשיכו את ההנחות עד אפריל

בתחילת חודש הבא: תבוטל ההנחה בקו העמק, נוסעים זועמים
כפי שידוע - בחודש פברואר 2019 תפוג ההנחה של 50% על מחיר הכרטיסים בקו העמק, לכן במקום 18.5 ש"ח מעפולה לתל אביב, יעלה מחיר כרטיס 37.5, בעקבות סיום ההנחה מאיימים רוב נוסעי הקו להפסיק להשתמש בו כדי לנסוע לתל אביב והמרכז ולחזור לאופצייה הישנה (קו 825 ורכב), לכן כאן יעמוד המבחן האמיתי של רכבת העמק - למרות שתוכננה מכתחילה לקשר בין עפולה לחיפה ולא בין עפולה לתל אביב, המון מנוסעי הקו משתמשים בו לצורך נסיעה לתחנות תל אביב וזה נתון שלא ניתן להתעלם ממנו, לכן ההשערה היא שמספר הנוסעים יצנח משמעותית לאחר תום ההנחה - פוסטים של נוסעים זועמים על המחיר ניתן למצוא בפייסבוק
לרגל הבחירות ימשיכו את ההנחות עד אפריל
 
היועץ המשפטי לממשלה לא יאפשר לשר התחבורה לעשות זאת

לרגל הבחירות ימשיכו את ההנחות עד אפריל
היועץ המשפטי לממשלה לא יאפשר לשר התחבורה לעשות זאת
צריך בשביל זה צו חדש ובתקופת בחירות לא ניתן לתקן ולפרסם צו כזה.
 
שר התחבורה כן מתכוון להמשיך את ההנחה

היועץ המשפטי לממשלה לא יאפשר לשר התחבורה לעשות זאת
צריך בשביל זה צו חדש ובתקופת בחירות לא ניתן לתקן ולפרסם צו כזה.
שר התחבורה כן מתכוון להמשיך את ההנחה
יש כתבה על זה בידיעות אחרונות של שבת.
"מלשכת שר התחבורה נמסר: כמי שיזם וביצע את פרוייקט רכבת העמק...פנה שר התחבורה לשר האוצר בדרישה להמשיך את ההנחה לנוסעי הרכבת לתקופה נוספת, מאחר וזו הוכיחה את עצמה מעל ומעבר לתועלת היישובים ותושבי האיזור":.

לא כל כך מבין את המחאה. זה לא שפתאום העלו סתם כך את המחיר ב 100% מהמחיר הקיים, אלא שפשוט תמה תקופת ההנחה.
גם אני מאוד מרוצה מנסיעה חינם ברכבת לירושלים, חסכתי ככה מאות שקלים עד עכשיו אבל ברור לי שבקרוב זה יגמר , ואני לא אמחה ולא אכעס.
ומה תעזור להם "תקופה נוספת" . בסופו של דבר גם התקופה הנוספת תסתיים, ומה אז? שוב ימחו? ושוב יקבלו תקופה נוספת?
 
שר התחבורה יכול להתכוון, זה לא אומר שהוא יוכל לבצע את זה

שר התחבורה כן מתכוון להמשיך את ההנחה
יש כתבה על זה בידיעות אחרונות של שבת.
"מלשכת שר התחבורה נמסר: כמי שיזם וביצע את פרוייקט רכבת העמק...פנה שר התחבורה לשר האוצר בדרישה להמשיך את ההנחה לנוסעי הרכבת לתקופה נוספת, מאחר וזו הוכיחה את עצמה מעל ומעבר לתועלת היישובים ותושבי האיזור":.

לא כל כך מבין את המחאה. זה לא שפתאום העלו סתם כך את המחיר ב 100% מהמחיר הקיים, אלא שפשוט תמה תקופת ההנחה.
גם אני מאוד מרוצה מנסיעה חינם ברכבת לירושלים, חסכתי ככה מאות שקלים עד עכשיו אבל ברור לי שבקרוב זה יגמר , ואני לא אמחה ולא אכעס.
ומה תעזור להם "תקופה נוספת" . בסופו של דבר גם התקופה הנוספת תסתיים, ומה אז? שוב ימחו? ושוב יקבלו תקופה נוספת?
שר התחבורה יכול להתכוון, זה לא אומר שהוא יוכל לבצע את זה
בפועל.
היועץ המשפטי לא יאשר זאת בתקופת בחירות.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אז למעשה עוברת עוד שנה ללא שינוי תקופתי של מחירי נסיעה?

שר התחבורה יכול להתכוון, זה לא אומר שהוא יוכל לבצע את זה
בפועל.
היועץ המשפטי לא יאשר זאת בתקופת בחירות.
אז למעשה עוברת עוד שנה ללא שינוי תקופתי של מחירי נסיעה?
כי אותם עשו עד כה בפברואר
 
אם יש צורך בעדכון מחירים, למשל בגלל עליית המדד, והעדכון הזה

אז למעשה עוברת עוד שנה ללא שינוי תקופתי של מחירי נסיעה?
כי אותם עשו עד כה בפברואר
אם יש צורך בעדכון מחירים, למשל בגלל עליית המדד, והעדכון הזה
מעוגן בתקנות, אז אין בעיה לבצע אותו.
יש הבדל בין עדכון שמתבצע בצורה שוטפת לבין מתן הנחה או הארכת הנחה ממוקדת ופרטנית בתקופת בחירות.
אבל לא סביר שתהיה עליית מחירים לפני הבחירות מסיבה אחרת - שרי התחבורה הואוצר הם פוליטיקאים והם לא ירצו להעלות מחירים לפני הבחירות.
אני מעריך שגודל השינוי במדד בשנת 2018, 0.8%, לא באמת מחייב עדכון תעריפי הנסיעה. כך שבהחלט יש סבירות גבוהה שהתעריפים לא ישתנו, גם לאחר שתקום הממשלה הבאה.
 

matrix200200

Active member
לדעתי לא תהיה שום צניחה במספר נוסעים.

בתחילת חודש הבא: תבוטל ההנחה בקו העמק, נוסעים זועמים
כפי שידוע - בחודש פברואר 2019 תפוג ההנחה של 50% על מחיר הכרטיסים בקו העמק, לכן במקום 18.5 ש"ח מעפולה לתל אביב, יעלה מחיר כרטיס 37.5, בעקבות סיום ההנחה מאיימים רוב נוסעי הקו להפסיק להשתמש בו כדי לנסוע לתל אביב והמרכז ולחזור לאופצייה הישנה (קו 825 ורכב), לכן כאן יעמוד המבחן האמיתי של רכבת העמק - למרות שתוכננה מכתחילה לקשר בין עפולה לחיפה ולא בין עפולה לתל אביב, המון מנוסעי הקו משתמשים בו לצורך נסיעה לתחנות תל אביב וזה נתון שלא ניתן להתעלם ממנו, לכן ההשערה היא שמספר הנוסעים יצנח משמעותית לאחר תום ההנחה - פוסטים של נוסעים זועמים על המחיר ניתן למצוא בפייסבוק
לדעתי לא תהיה שום צניחה במספר נוסעים.
כל עוד הנסיעה ברכבת חוסכת זמן ומספקת זמן נסיעה ידוע מראש (אפילו עם כל הבעיות קו החוף שיש לאחרונה), עדיין זה ישתלם לרוב הנוסעים שמשתמשים ברכבת היום, להמשיך לעשות בה שימוש.
הגיון פשוט אומר שאיחור של חצי שעה לעבודה עולה הרבה יותר מ20 שקל.
 

שמונו

Active member
לדעתי דווקא כן יהיה שינוי משמעותי. אנשים לא אוהבים כ"כ ליסוע

לדעתי לא תהיה שום צניחה במספר נוסעים.
כל עוד הנסיעה ברכבת חוסכת זמן ומספקת זמן נסיעה ידוע מראש (אפילו עם כל הבעיות קו החוף שיש לאחרונה), עדיין זה ישתלם לרוב הנוסעים שמשתמשים ברכבת היום, להמשיך לעשות בה שימוש.
הגיון פשוט אומר שאיחור של חצי שעה לעבודה עולה הרבה יותר מ20 שקל.
לדעתי דווקא כן יהיה שינוי משמעותי. אנשים לא אוהבים כ"כ ליסוע
ברכבת הזאת לת"א בגלל חיבור המסילה דרך המפרץ חיפה
הסיבה שכן נוסעים היא בגלל המחיר הזול
מה גם שאין הנחה רצינית של הרפורמה בין עפולה לת-אביב (כי עפולה לא נכללת במטרופולין גוש דן, רק החל ממגדל העמק)
 

matrix200200

Active member
היתרון של הרכבת לא בהכרח קשור לקיצור זמן נסיעה

לדעתי דווקא כן יהיה שינוי משמעותי. אנשים לא אוהבים כ"כ ליסוע
ברכבת הזאת לת"א בגלל חיבור המסילה דרך המפרץ חיפה
הסיבה שכן נוסעים היא בגלל המחיר הזול
מה גם שאין הנחה רצינית של הרפורמה בין עפולה לת-אביב (כי עפולה לא נכללת במטרופולין גוש דן, רק החל ממגדל העמק)
היתרון של הרכבת לא בהכרח קשור לקיצור זמן נסיעה
למרות שהוא כמובן רצוי, אבל קודם כל בידיעה מראש, כמה זמן הנסיעה עומדת לקחת.
זה בניגוד לאוטובוס (או גם אוטו פרטי), שאתה יכול גם להגיע באיחור של שעה אם יש פקקים.
יש גם את עניין הנוחות (ברכבת אפשר לשבת ולעבוד, מה שלא אפשרי באוטובוס ובוודאי לא ברכב הפרטי.
אני לא מכיר את הצפון כל כך, אבל אם אכן יש פקקים כמו שפותחת האשכול כתבה, יהיה מאוד קשה לאנשים לוותר על הרכבת ולחזור לעמידה בהם גם אחרי עליית המחירים.
אם אחרי כל הבעיות של עמידה בזמנים ותקלות שהיו ברכבת בחודשים האחרונים שגם קיבלו סיקור רחב בתקשורת, השימוש בקו לא צנח, לא נראה לי שדווקא עלות של 18 שקל לכיוון זה מה שיכריע את הקו.
אנשים שיש להם עודף זמן פנוי, אבל אין להם כסף (גימלאים, צעירים לפני הצבא שאין להם אוטו, מחוסרי עבודה באופן כללי) כל אלו כנראה ישקלו חזרה לאוטובוס כי בשבילם אולי מדובר בשינוי די משמעותי וכואב מבחינה כלכלית.
היוממים שנוסעים ברכבת לעבודה לדעתי לא יעשו כלום.
יוציאו קצת קיטור בפייסבוק וימשיכו בשגרה.
זאת דעתי בכל אופן.
מה גם שלא מדובר בשינוי פתאומי שבאמת יכול להרגיז.
מדובר בעליית מחירים שידעו חודשים מראש שהיא הולכת לקרות, אז אין אפילו כל כך על מה להתעצבן.
 

שמונו

Active member
שינוי מ18 ל 37.5.

היתרון של הרכבת לא בהכרח קשור לקיצור זמן נסיעה
למרות שהוא כמובן רצוי, אבל קודם כל בידיעה מראש, כמה זמן הנסיעה עומדת לקחת.
זה בניגוד לאוטובוס (או גם אוטו פרטי), שאתה יכול גם להגיע באיחור של שעה אם יש פקקים.
יש גם את עניין הנוחות (ברכבת אפשר לשבת ולעבוד, מה שלא אפשרי באוטובוס ובוודאי לא ברכב הפרטי.
אני לא מכיר את הצפון כל כך, אבל אם אכן יש פקקים כמו שפותחת האשכול כתבה, יהיה מאוד קשה לאנשים לוותר על הרכבת ולחזור לעמידה בהם גם אחרי עליית המחירים.
אם אחרי כל הבעיות של עמידה בזמנים ותקלות שהיו ברכבת בחודשים האחרונים שגם קיבלו סיקור רחב בתקשורת, השימוש בקו לא צנח, לא נראה לי שדווקא עלות של 18 שקל לכיוון זה מה שיכריע את הקו.
אנשים שיש להם עודף זמן פנוי, אבל אין להם כסף (גימלאים, צעירים לפני הצבא שאין להם אוטו, מחוסרי עבודה באופן כללי) כל אלו כנראה ישקלו חזרה לאוטובוס כי בשבילם אולי מדובר בשינוי די משמעותי וכואב מבחינה כלכלית.
היוממים שנוסעים ברכבת לעבודה לדעתי לא יעשו כלום.
יוציאו קצת קיטור בפייסבוק וימשיכו בשגרה.
זאת דעתי בכל אופן.
מה גם שלא מדובר בשינוי פתאומי שבאמת יכול להרגיז.
מדובר בעליית מחירים שידעו חודשים מראש שהיא הולכת לקרות, אז אין אפילו כל כך על מה להתעצבן.
שינוי מ18 ל 37.5.
אתה צודק מבחינת נוחות וכו' לגמרי

אבל מן הראוי שבהזדמנות הזאת משרד התחבורה יחבר את עפולה לאזור גוש דן למחיר מוזל
 

matrix200200

Active member
אין לי דעה בנושא המחיר הראוי.

שינוי מ18 ל 37.5.
אתה צודק מבחינת נוחות וכו' לגמרי

אבל מן הראוי שבהזדמנות הזאת משרד התחבורה יחבר את עפולה לאזור גוש דן למחיר מוזל
אין לי דעה בנושא המחיר הראוי.
אני לא יודע מה היו השיקולים לתמחור הקו,איך בדיוק החליטו על המחיר הנ"ל.
ייתכן שנפלה טעות בשיקולים.
אם כך ייתכן שיש מקום לדיון מחדש, אבל זה לא קשור לסיום תקופת ההרצה ועליית המחירים הנלווית.
כפי שהוסבר למעלה, גם מבחינה משפטית לא ניתן כרגע להעריך את תקופת הנסיעה המוזלת בגלל הבחירות.
בכל אופן, ההתייחסות שלי היתה ספציפית לנושא הרידיה הצפויה של כמות הנוסעים בקו.
 
לאנשים שנוסעים ברכבת מעמק יזרעאל לעבודה בגוש דן אין סיכוי

היתרון של הרכבת לא בהכרח קשור לקיצור זמן נסיעה
למרות שהוא כמובן רצוי, אבל קודם כל בידיעה מראש, כמה זמן הנסיעה עומדת לקחת.
זה בניגוד לאוטובוס (או גם אוטו פרטי), שאתה יכול גם להגיע באיחור של שעה אם יש פקקים.
יש גם את עניין הנוחות (ברכבת אפשר לשבת ולעבוד, מה שלא אפשרי באוטובוס ובוודאי לא ברכב הפרטי.
אני לא מכיר את הצפון כל כך, אבל אם אכן יש פקקים כמו שפותחת האשכול כתבה, יהיה מאוד קשה לאנשים לוותר על הרכבת ולחזור לעמידה בהם גם אחרי עליית המחירים.
אם אחרי כל הבעיות של עמידה בזמנים ותקלות שהיו ברכבת בחודשים האחרונים שגם קיבלו סיקור רחב בתקשורת, השימוש בקו לא צנח, לא נראה לי שדווקא עלות של 18 שקל לכיוון זה מה שיכריע את הקו.
אנשים שיש להם עודף זמן פנוי, אבל אין להם כסף (גימלאים, צעירים לפני הצבא שאין להם אוטו, מחוסרי עבודה באופן כללי) כל אלו כנראה ישקלו חזרה לאוטובוס כי בשבילם אולי מדובר בשינוי די משמעותי וכואב מבחינה כלכלית.
היוממים שנוסעים ברכבת לעבודה לדעתי לא יעשו כלום.
יוציאו קצת קיטור בפייסבוק וימשיכו בשגרה.
זאת דעתי בכל אופן.
מה גם שלא מדובר בשינוי פתאומי שבאמת יכול להרגיז.
מדובר בעליית מחירים שידעו חודשים מראש שהיא הולכת לקרות, אז אין אפילו כל כך על מה להתעצבן.
לאנשים שנוסעים ברכבת מעמק יזרעאל לעבודה בגוש דן אין סיכוי
גבוה לשבת ולעבוד במהלך החלק הארי של הנסיעה, מהסיבה שהם צריכים להחליף רכבת בחיפה ובשעות העומס הרכבות לתל אביב מגיעות לחיפה כבר די מלאות, לאחר הקיצוץ שבוצע בהן. הסיכוי לשבת בקו 825 גבוה יותר.
 

matrix200200

Active member
יש להם בהחלט סיכוי לשבת בחלק הראשון של הנסיעה.

לאנשים שנוסעים ברכבת מעמק יזרעאל לעבודה בגוש דן אין סיכוי
גבוה לשבת ולעבוד במהלך החלק הארי של הנסיעה, מהסיבה שהם צריכים להחליף רכבת בחיפה ובשעות העומס הרכבות לתל אביב מגיעות לחיפה כבר די מלאות, לאחר הקיצוץ שבוצע בהן. הסיכוי לשבת בקו 825 גבוה יותר.
יש להם בהחלט סיכוי לשבת בחלק הראשון של הנסיעה.
לגבי החלק השני, זה תלוי, אבל צריך גם להזכיר את נושא הוספת הקרונות ובעצם הגדלת כמות הקרונות בכל נוסיעה לגודלה המקורי.
אז בעצם חלק מאותו קיצוץ כבר בוטל.
זה הוזכר בדף של שבתשתיות לפני משהוא כמו שבועיים, אם אני לא טועה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה