מספר עדכוני נת"ע

מצב
הנושא נעול.
תחנת קרליבך

מספר עדכוני נת"ע
תחנת קרליבך
מתחילים ביציקות של 4500 קוב טון בתחנה ובשיקוע לכלי רכב.

 

Bus Nerd

Active member
זו נראית כמו מסילה זמנית לכלי עבודה ולא מסילת הרק"ל

בדיוק הלכתי לפרסם עדכון נוסף

התמונה אחרונה בהחלט מעוררת אופטימיות.
זו נראית כמו מסילה זמנית לכלי עבודה ולא מסילת הרק"ל
אבל בהחלט, התחנה במצב מתקדם מאוד
 

matrix200200

Active member
הפעם אני חייב לצנן טיפה את האווירה


אכן, תמונה מרשימה ביותר
הפעם אני חייב לצנן טיפה את האווירה

נכון תמונה יפה, אבל בואו נזכור שרק לפני כמה ימים נת"ע בעצמם רשמו שבסה"כ מדובר בקומה אחת מוכנה (רצפת קומת הרציפים ותקרה של קומה טכנית.
יש עוד לא מעט עבודה, גם בתחנת אלנבי.
 

Bus Nerd

Active member
לדעתי עכשיו זה השלב שנראה התקדמות יחסית מהירה

הפעם אני חייב לצנן טיפה את האווירה

נכון תמונה יפה, אבל בואו נזכור שרק לפני כמה ימים נת"ע בעצמם רשמו שבסה"כ מדובר בקומה אחת מוכנה (רצפת קומת הרציפים ותקרה של קומה טכנית.
יש עוד לא מעט עבודה, גם בתחנת אלנבי.
לדעתי עכשיו זה השלב שנראה התקדמות יחסית מהירה
השלב שלוקח הכי הרבה זמן כידוע הוא החפירה והביסוס. ברגע שיש קירות ורצפה, ואפילו תקרה של קומה אחת יצוקה כבר - אפשר להתקדם במהירות הרבה יותר גבוהה, זה פחות או יותר כמו לבנות בניין רגיל. כי מה כבר נשאר? יציקה של תקרה/רצפה נוספת, יציקה של הרציף, ואז מערכות - כיבוי אש, דרגנועים, מעליות, חשמל, דלתות קצות רציף, חיפוי הקירות...

משימות יחסית פשוטות בהשוואה לתהליך החפירה והביסוס, שנעשות במקביל על ידי קבלני משנה שונים (קבלן דרגנועים ומעליות הוא לא אותו קבלן שעושה כיבוי אש כמובן). אני מאוד אופטימי לגבי העמידה בלו"ז מהבחינה הזו.

כמובן שעוד מוקדם להעריך ויכולו להיווצר עיכובים נוספים אבל לדעתי הסיכוי לאיחור משמעותי (משמעותי = יותר מחצי שנה) בפתיחת הקו - מאוד נמוך. נת"ע והקבלנים שלה עושים עבודה מצויינת.
 

matrix200200

Active member
כנראה שאתה צודק, אבל בוא נראה מה קורה בתחנות אחרות

לדעתי עכשיו זה השלב שנראה התקדמות יחסית מהירה
השלב שלוקח הכי הרבה זמן כידוע הוא החפירה והביסוס. ברגע שיש קירות ורצפה, ואפילו תקרה של קומה אחת יצוקה כבר - אפשר להתקדם במהירות הרבה יותר גבוהה, זה פחות או יותר כמו לבנות בניין רגיל. כי מה כבר נשאר? יציקה של תקרה/רצפה נוספת, יציקה של הרציף, ואז מערכות - כיבוי אש, דרגנועים, מעליות, חשמל, דלתות קצות רציף, חיפוי הקירות...

משימות יחסית פשוטות בהשוואה לתהליך החפירה והביסוס, שנעשות במקביל על ידי קבלני משנה שונים (קבלן דרגנועים ומעליות הוא לא אותו קבלן שעושה כיבוי אש כמובן). אני מאוד אופטימי לגבי העמידה בלו"ז מהבחינה הזו.

כמובן שעוד מוקדם להעריך ויכולו להיווצר עיכובים נוספים אבל לדעתי הסיכוי לאיחור משמעותי (משמעותי = יותר מחצי שנה) בפתיחת הקו - מאוד נמוך. נת"ע והקבלנים שלה עושים עבודה מצויינת.
כנראה שאתה צודק, אבל בוא נראה מה קורה בתחנות אחרות
לפני שנתחיל לפתוח בקבוקי שמפניה.
האמת יש לי שתי שאלות על התחנה (אחת בעקבות מה שרשמת):
1. אולי עניין של פרספקטיבה, אבל משום מה התחנה נראת מאוד צרה, או שאולי לא באמת רואים את הצד השני?
2. לגבי הרציפים.
האם באמת יהיו רציפים מוגבהים?
הרי הרכבת גם תיסע במפלס הרחוב.
הייתכן שהיא תחיה עם רצפה נמוכה ובעצם היא תהיה באותו מפלס כמו הנוסעים?
אני מזכיר שתהיה זכוכית שתפריד בין הנוסעים לבין המנהרה בעת ההמתנה ככה שאין באמת גם צורך בטיחותי ברציף מוגבה (שמטרתו לשמור על המרחק בין נוסעים לבין מסלול הנסיעה של הרכבת.
אני מנסה להיזכר בגובה הרכבת מהביקור שלי בקרון לדוגמא והאמת לא ממש זוכר.
 
איזו תחנה היום (שמתחת לאדמה) הכי פחות מוכנה, ולמה?

כנראה שאתה צודק, אבל בוא נראה מה קורה בתחנות אחרות
לפני שנתחיל לפתוח בקבוקי שמפניה.
האמת יש לי שתי שאלות על התחנה (אחת בעקבות מה שרשמת):
1. אולי עניין של פרספקטיבה, אבל משום מה התחנה נראת מאוד צרה, או שאולי לא באמת רואים את הצד השני?
2. לגבי הרציפים.
האם באמת יהיו רציפים מוגבהים?
הרי הרכבת גם תיסע במפלס הרחוב.
הייתכן שהיא תחיה עם רצפה נמוכה ובעצם היא תהיה באותו מפלס כמו הנוסעים?
אני מזכיר שתהיה זכוכית שתפריד בין הנוסעים לבין המנהרה בעת ההמתנה ככה שאין באמת גם צורך בטיחותי ברציף מוגבה (שמטרתו לשמור על המרחק בין נוסעים לבין מסלול הנסיעה של הרכבת.
אני מנסה להיזכר בגובה הרכבת מהביקור שלי בקרון לדוגמא והאמת לא ממש זוכר.
איזו תחנה היום (שמתחת לאדמה) הכי פחות מוכנה, ולמה?
 

matrix200200

Active member
על תחנת שדרות יהודית עוד לא יצאה הודעה על כך שיוצקים רצפה

חוץ מקרליבך כמובן שידוע שתתחיל לפעול שנה אחרי.
על תחנת שדרות יהודית עוד לא יצאה הודעה על כך שיוצקים רצפה
להזכירך גם היתה שם תאונה קטלנית שגרמה לעיכוב כלשהוא (לא יודע של כמה).
ותחנה אחת שנדמה לי שכחנו עליה.
הלא היא תחנת אליפלט, שאם אני מבין נכון, לפחות בחלקה תהיה תחנה תת קרקעית.
עליה לפי מה שאני יודע, עוד לא התחילו לעבוד בכלל.
 

Ccyclist

Well-known member
במערכות כאלו יש רציפים מוגבהים.

כנראה שאתה צודק, אבל בוא נראה מה קורה בתחנות אחרות
לפני שנתחיל לפתוח בקבוקי שמפניה.
האמת יש לי שתי שאלות על התחנה (אחת בעקבות מה שרשמת):
1. אולי עניין של פרספקטיבה, אבל משום מה התחנה נראת מאוד צרה, או שאולי לא באמת רואים את הצד השני?
2. לגבי הרציפים.
האם באמת יהיו רציפים מוגבהים?
הרי הרכבת גם תיסע במפלס הרחוב.
הייתכן שהיא תחיה עם רצפה נמוכה ובעצם היא תהיה באותו מפלס כמו הנוסעים?
אני מזכיר שתהיה זכוכית שתפריד בין הנוסעים לבין המנהרה בעת ההמתנה ככה שאין באמת גם צורך בטיחותי ברציף מוגבה (שמטרתו לשמור על המרחק בין נוסעים לבין מסלול הנסיעה של הרכבת.
אני מנסה להיזכר בגובה הרכבת מהביקור שלי בקרון לדוגמא והאמת לא ממש זוכר.
במערכות כאלו יש רציפים מוגבהים.
הנה שתי תמונות משתי מערכות מטרו-רק"ל שונות שנסעתי בהן: מאלגה (ללא שערים, רציף אי) וסיביליה (שערי רציף, קטע מנהרה אחודה אמצעית).
&nbsp
הפרשי הגבהים בין המסילה לרציף דומים למה שיש בתחנות רק"ל במפלס הרחוב כמו בירושלים, אני מעריך שמדובר ב 30-40 ס"מ.
&nbsp
בעיקרון הכל סיטידס או תואם סיטידס.
&nbsp
&nbsp



 

matrix200200

Active member
סבבה, אני מבין שזה נחוץ כנראה.

במערכות כאלו יש רציפים מוגבהים.
הנה שתי תמונות משתי מערכות מטרו-רק"ל שונות שנסעתי בהן: מאלגה (ללא שערים, רציף אי) וסיביליה (שערי רציף, קטע מנהרה אחודה אמצעית).
&nbsp
הפרשי הגבהים בין המסילה לרציף דומים למה שיש בתחנות רק"ל במפלס הרחוב כמו בירושלים, אני מעריך שמדובר ב 30-40 ס"מ.
&nbsp
בעיקרון הכל סיטידס או תואם סיטידס.
&nbsp
&nbsp
סבבה, אני מבין שזה נחוץ כנראה.
השאלה שנשאלת היא, האם יש צורך ביציקה כמו שעשו ביצחק נבון, או שאפשר אולי לבנות את הרציפים האלה בשיטה אחרת?
אני זוכר שיצחק נבון לקח זמן מה עד שיצקו את הרציפים וגם בכלל בכל תחנות הרכבת כשבאים לבנות רציף, כל עניין היציקה לוקח כמה חודשים (שם חלק מזה זה כנראה בגלל הצורך לעבוד ליד מסילה פעילה, אבל עדיין.
האם יש שיטה יותר מהירה לבנות את הרציף?
אולי דקים כל שהם שאפשר פשוט לחבר לרצפה הקיימת?
 

Ccyclist

Well-known member
חצי קשור - פועל ברק"ל הקרקעי בעיר ניס פותח פיר כלשהו ברציף.

סבבה, אני מבין שזה נחוץ כנראה.
השאלה שנשאלת היא, האם יש צורך ביציקה כמו שעשו ביצחק נבון, או שאפשר אולי לבנות את הרציפים האלה בשיטה אחרת?
אני זוכר שיצחק נבון לקח זמן מה עד שיצקו את הרציפים וגם בכלל בכל תחנות הרכבת כשבאים לבנות רציף, כל עניין היציקה לוקח כמה חודשים (שם חלק מזה זה כנראה בגלל הצורך לעבוד ליד מסילה פעילה, אבל עדיין.
האם יש שיטה יותר מהירה לבנות את הרציף?
אולי דקים כל שהם שאפשר פשוט לחבר לרצפה הקיימת?
חצי קשור - פועל ברק"ל הקרקעי בעיר ניס פותח פיר כלשהו ברציף.
נראה שבמקרה הזה מצאו דרך לשלב תשתית מתחת לרציפים.
&nbsp
במערכת קו קרקעי אחד פעיל, קו קרקעי עם קטעים תת קרקעיים בבנייה שסיקרתי כמה מהפירים שלו בפורום מספר שבועות לפני תחילת העבודות על הקו האדום בתל אביב, וכן מתוכנן קו שלישי למערכת.

 

Bus Nerd

Active member
לדעתי זה עניין של פרספקטיבה

כנראה שאתה צודק, אבל בוא נראה מה קורה בתחנות אחרות
לפני שנתחיל לפתוח בקבוקי שמפניה.
האמת יש לי שתי שאלות על התחנה (אחת בעקבות מה שרשמת):
1. אולי עניין של פרספקטיבה, אבל משום מה התחנה נראת מאוד צרה, או שאולי לא באמת רואים את הצד השני?
2. לגבי הרציפים.
האם באמת יהיו רציפים מוגבהים?
הרי הרכבת גם תיסע במפלס הרחוב.
הייתכן שהיא תחיה עם רצפה נמוכה ובעצם היא תהיה באותו מפלס כמו הנוסעים?
אני מזכיר שתהיה זכוכית שתפריד בין הנוסעים לבין המנהרה בעת ההמתנה ככה שאין באמת גם צורך בטיחותי ברציף מוגבה (שמטרתו לשמור על המרחק בין נוסעים לבין מסלול הנסיעה של הרכבת.
אני מנסה להיזכר בגובה הרכבת מהביקור שלי בקרון לדוגמא והאמת לא ממש זוכר.
לדעתי זה עניין של פרספקטיבה
ושל sense of scale. תסתכל על המלגזה(?) שבשמאל מהתמונה. עכשיו תדמיין כמה מלגזות כאלו יכולות להתאים על שטח הרציפים בתמונה - נראה לי שיהיה מספיק מקום. מדדתי את רוחב התחנה לפי צילום אוויר של עיריית תל אביב ויצא בערך 18 מטר מקיר לקיר - בקיצור נראה לי שהרציף יהיה רחב מספיק.

לגבי רציפים מגובהים - כבר קיבלת תשובה. אכן כמו במטרונית בחיפה וברק"ל בירושלים הם יהיו מגובהים. גם בתחנות במפלס הרחוב הרציפים יהיו טיפה גבוהים מהמדרכה שלידם. לגבי איך ייבנו - אני לא יודע. איזה עוד שיטות יש חוץ מיציקת בטון? ישימו בלטות של מדרכה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה