תגבור רכבות לקראת השלג הראשון ביצחק נבון

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
הלוואי שהחירום ישאר קבוע. אין הצדקה ל"שמירת לילה" בקו.

תגבור רכבות לקראת השלג הראשון ביצחק נבון

https://www.rail.co.il/pages/updates/natbag-added-train.aspx
הלוואי שהחירום ישאר קבוע. אין הצדקה ל"שמירת לילה" בקו.
ממילא הנסיעה האחרונה בקו החדש יוצאת ב 19:30, שעתיים וחצי אחרי שהתחיל ערב חדש. (אני מודע שהורידו את התוכנית השנה).
&nbsp
כדי לתאם עם קו נהריה מודיעין והשירות השעתי העגום שלו מ 9 בערב והלאה חייבים להסכים לצערי על שירות שעתי מתואם לרכבות נהריה של 20:35 - 23:35 שזה בסך הכל 4 נסיעות נוספות לכיוןן ליום.
&nbsp
אין בדת היהודית שום דבר שדורש "שמירת" לילות חול.
 

down und

New member
מה פשר האובססיה המוזרה שלך לדת היהודית ודיני השמירה שלה?

הלוואי שהחירום ישאר קבוע. אין הצדקה ל"שמירת לילה" בקו.
ממילא הנסיעה האחרונה בקו החדש יוצאת ב 19:30, שעתיים וחצי אחרי שהתחיל ערב חדש. (אני מודע שהורידו את התוכנית השנה).
&nbsp
כדי לתאם עם קו נהריה מודיעין והשירות השעתי העגום שלו מ 9 בערב והלאה חייבים להסכים לצערי על שירות שעתי מתואם לרכבות נהריה של 20:35 - 23:35 שזה בסך הכל 4 נסיעות נוספות לכיוןן ליום.
&nbsp
אין בדת היהודית שום דבר שדורש "שמירת" לילות חול.
מה פשר האובססיה המוזרה שלך לדת היהודית ודיני השמירה שלה?
 

Paper Gahan

New member
אני לא חושב שזו אובססיה. יש רבים מאוד שמתוסכלים מהמצב

מה פשר האובססיה המוזרה שלך לדת היהודית ודיני השמירה שלה?
אני לא חושב שזו אובססיה. יש רבים מאוד שמתוסכלים מהמצב
לי ולרבים רבים; חילוניים אבל לא רק, יש תחושה מרה של תסכול וקיפוח מהאובססיה של שמירת השבת.
זה השינויים הזוחלים של קווי אוטובוסים שנגמרים מוקדם יותר ויותר משנה לשנה, זו העובדה שאין אוטובוסים גם באיזורים חילוניים בשבתות, זו העובדה שהחרדים לא מאפשרים עבודות בשבת על תשתיות רכבת, עבודות שהיו יכולות לקדם פרוייקטים מהר הרבה יותר והרשימה עוד ארוכה.
החרדים לא רוצים לנסוע בשבת? בבקשה. אבל למה הם כופים את דעתם על כולנו?
 

Bus Nerd

Active member
חשבתי שסגור בלילות כי עובדים על החשמול

הלוואי שהחירום ישאר קבוע. אין הצדקה ל"שמירת לילה" בקו.
ממילא הנסיעה האחרונה בקו החדש יוצאת ב 19:30, שעתיים וחצי אחרי שהתחיל ערב חדש. (אני מודע שהורידו את התוכנית השנה).
&nbsp
כדי לתאם עם קו נהריה מודיעין והשירות השעתי העגום שלו מ 9 בערב והלאה חייבים להסכים לצערי על שירות שעתי מתואם לרכבות נהריה של 20:35 - 23:35 שזה בסך הכל 4 נסיעות נוספות לכיוןן ליום.
&nbsp
אין בדת היהודית שום דבר שדורש "שמירת" לילות חול.
חשבתי שסגור בלילות כי עובדים על החשמול
מה גם שרכבת ישראל בקשיים כלכליים כרגע, ולא יכולה אפילו להעלות את מחירי הכרטיסים בשביל לשקף את זה (כי אין לה סמכות) אז אולי כדאי לחכות עם הפעלת הקו בשעות הלילה עד שהמצב הכלכלי של החברה יישתפר קצת.
 

Ccyclist

Well-known member
בין ירושלים לנתב"ג מחושמל, ואיילון 1-2 פתוח עד חצות בימי חול

חשבתי שסגור בלילות כי עובדים על החשמול
מה גם שרכבת ישראל בקשיים כלכליים כרגע, ולא יכולה אפילו להעלות את מחירי הכרטיסים בשביל לשקף את זה (כי אין לה סמכות) אז אולי כדאי לחכות עם הפעלת הקו בשעות הלילה עד שהמצב הכלכלי של החברה יישתפר קצת.
בין ירושלים לנתב"ג מחושמל, ואיילון 1-2 פתוח עד חצות בימי חול
לו"ז הקו לנהריה בתחנת נתב"ג מ 20:35 עד 23:35 הינו X:35 בקירוב.
&nbsp
לו"ז ההגעה של הקו מנהריה לנתב"ג (מודיעין עדיין סובלת מסגירה לא מוצדקת בערבים בקטע שכבר חושמל) הינו: 20:19, 20:49, 21:55, 23:01, 00:23.
&nbsp
אז אי אפשר לתלות את אי החיבור בעבר בעבודות החישמול.
&nbsp
הבעיה אולי בכך שזמני ההגעה והיציאה של הרכבות לנהריה הפוכים (דבר שנגרם ע"י בחירה להחנות את הרכבת בתחנה למשך כ 50 דקות). עדיף שבמקום שהקו לנהריה יצא ב X:35 הוא יצא בסביבות Y:05 ואז יהיה אפשר לתאם רכבת שעתית אחת מירושלים ברציף הנגדי.
&nbsp
טכנית רכבת מירושלים כל חצי שעה יכולה להיות מתואמת יותר עם לו"ז קו מודיעין אבל זה קצת מוזר להפעיל שתי רכבות לתיאום מול רכבת חונה.
&nbsp
באשר למצב הכלכלי של החברה - הוא רק ישתפר אם היא תחבר עיר של 850,000 בחצי מזמן הנסיעה של קו האוטובוס המקביל.
&nbsp
תייר שמפספס את 485 של 22:00 מפספס גם את הרק"ל הירושלמי האחרון של 23:55. לעומת זאת תייר על רכבת פוטנציאלית ב 23:05 יוכל להשתמש אפילו ברק"ל של 23:41. אם היו מפעילים שתי רכבות בשעה בשעות הערב אז אותו תייר היה יכול אולי לעלות על הרכבת של 22:35 ולהגיע לעיר ב 23:05. זה הבדל משמעותי בין הגעה בשעה האחרונה של מערכת היום והגעה בשעות קווי הלילה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
איילון 1-2 פתוח חלקית בשעות הערב. כבר מספר חודשים שתנועת

בין ירושלים לנתב"ג מחושמל, ואיילון 1-2 פתוח עד חצות בימי חול
לו"ז הקו לנהריה בתחנת נתב"ג מ 20:35 עד 23:35 הינו X:35 בקירוב.
&nbsp
לו"ז ההגעה של הקו מנהריה לנתב"ג (מודיעין עדיין סובלת מסגירה לא מוצדקת בערבים בקטע שכבר חושמל) הינו: 20:19, 20:49, 21:55, 23:01, 00:23.
&nbsp
אז אי אפשר לתלות את אי החיבור בעבר בעבודות החישמול.
&nbsp
הבעיה אולי בכך שזמני ההגעה והיציאה של הרכבות לנהריה הפוכים (דבר שנגרם ע"י בחירה להחנות את הרכבת בתחנה למשך כ 50 דקות). עדיף שבמקום שהקו לנהריה יצא ב X:35 הוא יצא בסביבות Y:05 ואז יהיה אפשר לתאם רכבת שעתית אחת מירושלים ברציף הנגדי.
&nbsp
טכנית רכבת מירושלים כל חצי שעה יכולה להיות מתואמת יותר עם לו"ז קו מודיעין אבל זה קצת מוזר להפעיל שתי רכבות לתיאום מול רכבת חונה.
&nbsp
באשר למצב הכלכלי של החברה - הוא רק ישתפר אם היא תחבר עיר של 850,000 בחצי מזמן הנסיעה של קו האוטובוס המקביל.
&nbsp
תייר שמפספס את 485 של 22:00 מפספס גם את הרק"ל הירושלמי האחרון של 23:55. לעומת זאת תייר על רכבת פוטנציאלית ב 23:05 יוכל להשתמש אפילו ברק"ל של 23:41. אם היו מפעילים שתי רכבות בשעה בשעות הערב אז אותו תייר היה יכול אולי לעלות על הרכבת של 22:35 ולהגיע לעיר ב 23:05. זה הבדל משמעותי בין הגעה בשעה האחרונה של מערכת היום והגעה בשעות קווי הלילה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
איילון 1-2 פתוח חלקית בשעות הערב. כבר מספר חודשים שתנועת
הרכבות דרומית לת"א סבידור מרכז חלקית ודרומית מזרחית לת"א ההגנה חלקית עוד יותר. חלק מהרכבות בקו נהריה - מודיעין מסיימות בסבידור וחלק בהגנה, כך שעבודות מתבצעות גם במקביל לפעילות רכבות.
 

Rubim88

New member
הקו חושמל אבל לא בתצורה סופית

בין ירושלים לנתב"ג מחושמל, ואיילון 1-2 פתוח עד חצות בימי חול
לו"ז הקו לנהריה בתחנת נתב"ג מ 20:35 עד 23:35 הינו X:35 בקירוב.
&nbsp
לו"ז ההגעה של הקו מנהריה לנתב"ג (מודיעין עדיין סובלת מסגירה לא מוצדקת בערבים בקטע שכבר חושמל) הינו: 20:19, 20:49, 21:55, 23:01, 00:23.
&nbsp
אז אי אפשר לתלות את אי החיבור בעבר בעבודות החישמול.
&nbsp
הבעיה אולי בכך שזמני ההגעה והיציאה של הרכבות לנהריה הפוכים (דבר שנגרם ע"י בחירה להחנות את הרכבת בתחנה למשך כ 50 דקות). עדיף שבמקום שהקו לנהריה יצא ב X:35 הוא יצא בסביבות Y:05 ואז יהיה אפשר לתאם רכבת שעתית אחת מירושלים ברציף הנגדי.
&nbsp
טכנית רכבת מירושלים כל חצי שעה יכולה להיות מתואמת יותר עם לו"ז קו מודיעין אבל זה קצת מוזר להפעיל שתי רכבות לתיאום מול רכבת חונה.
&nbsp
באשר למצב הכלכלי של החברה - הוא רק ישתפר אם היא תחבר עיר של 850,000 בחצי מזמן הנסיעה של קו האוטובוס המקביל.
&nbsp
תייר שמפספס את 485 של 22:00 מפספס גם את הרק"ל הירושלמי האחרון של 23:55. לעומת זאת תייר על רכבת פוטנציאלית ב 23:05 יוכל להשתמש אפילו ברק"ל של 23:41. אם היו מפעילים שתי רכבות בשעה בשעות הערב אז אותו תייר היה יכול אולי לעלות על הרכבת של 22:35 ולהגיע לעיר ב 23:05. זה הבדל משמעותי בין הגעה בשעה האחרונה של מערכת היום והגעה בשעות קווי הלילה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
הקו חושמל אבל לא בתצורה סופית
יש עדיין עבודות מזרחה מנתב"ג.
 
אתה יודע היטב שאין שום קשר בין הלו"ז הזה לבין ענייני דת

הלוואי שהחירום ישאר קבוע. אין הצדקה ל"שמירת לילה" בקו.
ממילא הנסיעה האחרונה בקו החדש יוצאת ב 19:30, שעתיים וחצי אחרי שהתחיל ערב חדש. (אני מודע שהורידו את התוכנית השנה).
&nbsp
כדי לתאם עם קו נהריה מודיעין והשירות השעתי העגום שלו מ 9 בערב והלאה חייבים להסכים לצערי על שירות שעתי מתואם לרכבות נהריה של 20:35 - 23:35 שזה בסך הכל 4 נסיעות נוספות לכיוןן ליום.
&nbsp
אין בדת היהודית שום דבר שדורש "שמירת" לילות חול.
אתה יודע היטב שאין שום קשר בין הלו"ז הזה לבין ענייני דת
"שמירת הלילה" נובעת מאילוצים של הרכבת וקו ירושלים - נתב"ג זה בכלל "קו בהרצה", שעולים עליו נוסעים רק בגלל שכך שר התחבורה רצה. אז טענות על כך שקו בהרצה לא פועל בלו"ז מלא ובכל שעות היום הן טענות שלא קשורות למציאות. עצם זה שנוסעים יכולים בכלל לנסוע בקו הזה זה בונוס שנכפה על הרכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
ההבדל הוא בסך הכל 4-5 נסיעות לכיוון ליום בציוד קיים.

אתה יודע היטב שאין שום קשר בין הלו"ז הזה לבין ענייני דת
"שמירת הלילה" נובעת מאילוצים של הרכבת וקו ירושלים - נתב"ג זה בכלל "קו בהרצה", שעולים עליו נוסעים רק בגלל שכך שר התחבורה רצה. אז טענות על כך שקו בהרצה לא פועל בלו"ז מלא ובכל שעות היום הן טענות שלא קשורות למציאות. עצם זה שנוסעים יכולים בכלל לנסוע בקו הזה זה בונוס שנכפה על הרכבת.
ההבדל הוא בסך הכל 4-5 נסיעות לכיוון ליום בציוד קיים.
אם חסרים נהגים אפשר לסגור את הקו הישן לכמה חודשים או לצמצם אותו.
&nbsp
"שמירת לילה" זו בעיה של מנטאליות רחבה יותר. גם קו נהריה-נתב"ג יורד לתדירות של פעם בשעה מ 9 בערב כשישנה הצדקה לתדירות ערב חצי שעתית בקו חזק כזה שיש בו (בדרך כלל, לא בזמן עבודות החישמול הנוכחיות) הצדקה לשירות שעתי בכל שעות הלילה. זו בעיה בקו הפרברי של גוש דן רבתי, וגם בקווי אוטובוזס פרבריים רבים. מראשית ימי הפירבור בעידן ה Metroland הלונדוני הדיל בין העיר, התח"צ ותושב הפרברים היה שבתמורה לוויתור על מגורים בעיר או במרכזה תהיה גישה תח"צית לעיר שתאפשר לגור ברווחה בפרברים אך להנות מכל מה שיש לעיר להציע מעבודה ועד תרבות ופנאי. בישראל יש את האלמנט הייחודי של השבת, אך נראה שהצדדים השליליים של מניעת התח"צ בשבת מתפשטים לזמנים אחרים בלו"ז שבהם ה"שמירה" להגדרתי היא כבר מנטאליות תיכנונית לפיה אפשר למנוע שירות תח"צי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

raminec

New member
אופתע לטובה אם השירות הלילי למודיעין

ההבדל הוא בסך הכל 4-5 נסיעות לכיוון ליום בציוד קיים.
אם חסרים נהגים אפשר לסגור את הקו הישן לכמה חודשים או לצמצם אותו.
&nbsp
"שמירת לילה" זו בעיה של מנטאליות רחבה יותר. גם קו נהריה-נתב"ג יורד לתדירות של פעם בשעה מ 9 בערב כשישנה הצדקה לתדירות ערב חצי שעתית בקו חזק כזה שיש בו (בדרך כלל, לא בזמן עבודות החישמול הנוכחיות) הצדקה לשירות שעתי בכל שעות הלילה. זו בעיה בקו הפרברי של גוש דן רבתי, וגם בקווי אוטובוזס פרבריים רבים. מראשית ימי הפירבור בעידן ה Metroland הלונדוני הדיל בין העיר, התח"צ ותושב הפרברים היה שבתמורה לוויתור על מגורים בעיר או במרכזה תהיה גישה תח"צית לעיר שתאפשר לגור ברווחה בפרברים אך להנות מכל מה שיש לעיר להציע מעבודה ועד תרבות ופנאי. בישראל יש את האלמנט הייחודי של השבת, אך נראה שהצדדים השליליים של מניעת התח"צ בשבת מתפשטים לזמנים אחרים בלו"ז שבהם ה"שמירה" להגדרתי היא כבר מנטאליות תיכנונית לפיה אפשר למנוע שירות תח"צי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אופתע לטובה אם השירות הלילי למודיעין
יחזור בתום עבודות החישמול.
אני חושב שכשיופעל הקו לירושלים בתום עבודות החישמול של הקו לתל אביב, רכבות הלילה מנתב"ג תוסטנה במלואן לירושלים. כנראה שזו גם הסיבה שבגללה למרות שהעבודות בין נתב"ג למודיעין הסתיימו, הקו ממשיך לפעול במתכונת מצומצמת.
אני לא מצדיק את זה, אבל גם היעדר שירות רכבתי לילי בין רחובות לנתב"ג אינו מוצדק והקו מרחובות מושך יותר נוסעים מקו מודיעין. זו פשוט מדיניות של רכבת ישראל להפעיל מינימום רכבות בלילה ואם תופעלנה רכבות בלילה ירושלים תקבל עדיפות על מודיעין.
מי שלא מסכים איתי מוזמן להיזכר ברכבות הלילה שהיו פעם בין באר שבע לנתב"ג ובוטלו עקב קריסת גשר נחל שפירים. עם סיום תיקון הגשר פעילות הקו הלילית לא חודשה במשך שנים וגם כשחודשה זה לא היה לנתב"ג ולא על גבי קו ב.שבע-לוד-ת"א.
 

Ccyclist

Well-known member
הסטה כזו אינה אפשרית עד שיחשמלו עד נהריה.

אופתע לטובה אם השירות הלילי למודיעין
יחזור בתום עבודות החישמול.
אני חושב שכשיופעל הקו לירושלים בתום עבודות החישמול של הקו לתל אביב, רכבות הלילה מנתב"ג תוסטנה במלואן לירושלים. כנראה שזו גם הסיבה שבגללה למרות שהעבודות בין נתב"ג למודיעין הסתיימו, הקו ממשיך לפעול במתכונת מצומצמת.
אני לא מצדיק את זה, אבל גם היעדר שירות רכבתי לילי בין רחובות לנתב"ג אינו מוצדק והקו מרחובות מושך יותר נוסעים מקו מודיעין. זו פשוט מדיניות של רכבת ישראל להפעיל מינימום רכבות בלילה ואם תופעלנה רכבות בלילה ירושלים תקבל עדיפות על מודיעין.
מי שלא מסכים איתי מוזמן להיזכר ברכבות הלילה שהיו פעם בין באר שבע לנתב"ג ובוטלו עקב קריסת גשר נחל שפירים. עם סיום תיקון הגשר פעילות הקו הלילית לא חודשה במשך שנים וגם כשחודשה זה לא היה לנתב"ג ולא על גבי קו ב.שבע-לוד-ת"א.
הסטה כזו אינה אפשרית עד שיחשמלו עד נהריה.
בגדול אני מסכים איתך שבגדול מודיעין מהווה סוג של תחליף לירושלים במערכת הרכבתית, אבל הקו לירושלים חשמלי ועבודות החישמול הנוכחיות מתרכזות בהבאתו קודם לתחנות האיילון ואז להרצליה.
&nbsp
את קו הדיזל מנהריה אפשר לסיים או בנתב"ג או במודיעין אבל אי אפשר להסיט אותו לירושלים בעתיד הנראה לעין. כמו כן תוכניות 2020 ו 2040 מסיימות את קו ירושלים המלא בכרמיאל.
&nbsp
מה שיתכן ויקרה עם השירות בלילה אחרי חיבור קו ירושלים לתחנות האיילון הוא שתפעל מערכת של 3 קווי לילה (אחרי חצות): קו נהריה-נתב"ג, קו אשקלון-ההגנה, וקו ירושלים-תל אביב מרכז.
&nbsp
השאלה היא מה יקרה בערב ( 21:00-00:00 ) וזה שונה מהותית מהלילה. אלו שעות שאנשים עובדים יכולים לנהל בהם חיי פנאי וחברה, ושכל מערכת םרברית שמכבדת את עצמה צריכה להיות פעילה בהן בתדירות סבירה.
 

נתנאל531

Well-known member
הקו לבאר שבע נסע ריק באופן קבוע

אופתע לטובה אם השירות הלילי למודיעין
יחזור בתום עבודות החישמול.
אני חושב שכשיופעל הקו לירושלים בתום עבודות החישמול של הקו לתל אביב, רכבות הלילה מנתב"ג תוסטנה במלואן לירושלים. כנראה שזו גם הסיבה שבגללה למרות שהעבודות בין נתב"ג למודיעין הסתיימו, הקו ממשיך לפעול במתכונת מצומצמת.
אני לא מצדיק את זה, אבל גם היעדר שירות רכבתי לילי בין רחובות לנתב"ג אינו מוצדק והקו מרחובות מושך יותר נוסעים מקו מודיעין. זו פשוט מדיניות של רכבת ישראל להפעיל מינימום רכבות בלילה ואם תופעלנה רכבות בלילה ירושלים תקבל עדיפות על מודיעין.
מי שלא מסכים איתי מוזמן להיזכר ברכבות הלילה שהיו פעם בין באר שבע לנתב"ג ובוטלו עקב קריסת גשר נחל שפירים. עם סיום תיקון הגשר פעילות הקו הלילית לא חודשה במשך שנים וגם כשחודשה זה לא היה לנתב"ג ולא על גבי קו ב.שבע-לוד-ת"א.
הקו לבאר שבע נסע ריק באופן קבוע
בניגוד לקו לנהריה שזוכה לפופולריות גבוהה, ולכן החליטו (בצדק) להחליף אותו באוטובוס
 
רכבות הלילה תמיד פעלו עד נתב"ג ולא עד מודיעין

אופתע לטובה אם השירות הלילי למודיעין
יחזור בתום עבודות החישמול.
אני חושב שכשיופעל הקו לירושלים בתום עבודות החישמול של הקו לתל אביב, רכבות הלילה מנתב"ג תוסטנה במלואן לירושלים. כנראה שזו גם הסיבה שבגללה למרות שהעבודות בין נתב"ג למודיעין הסתיימו, הקו ממשיך לפעול במתכונת מצומצמת.
אני לא מצדיק את זה, אבל גם היעדר שירות רכבתי לילי בין רחובות לנתב"ג אינו מוצדק והקו מרחובות מושך יותר נוסעים מקו מודיעין. זו פשוט מדיניות של רכבת ישראל להפעיל מינימום רכבות בלילה ואם תופעלנה רכבות בלילה ירושלים תקבל עדיפות על מודיעין.
מי שלא מסכים איתי מוזמן להיזכר ברכבות הלילה שהיו פעם בין באר שבע לנתב"ג ובוטלו עקב קריסת גשר נחל שפירים. עם סיום תיקון הגשר פעילות הקו הלילית לא חודשה במשך שנים וגם כשחודשה זה לא היה לנתב"ג ולא על גבי קו ב.שבע-לוד-ת"א.
רכבות הלילה תמיד פעלו עד נתב"ג ולא עד מודיעין
הבעיה כיום במודיעין היא לא חוסר ברכבות לילה אלא ברכבות בשעות הערב המאוחרות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה