באר יעקב: שאלה בנוגע ללולאה הדרומית של הרכבת

מצב
הנושא נעול.

ModiinCity

New member
באר יעקב: שאלה בנוגע ללולאה הדרומית של הרכבת

באר יעקב: שאלה בנוגע ללולאה הדרומית של הרכבת
האם לאחר השלמת הפרויקט (בין היתר - לאחר חיבור כל תחנות ראשל"צ), ניתן יהיה להגיע לת"א מבאר יעקב ללא קשר לכיוון הנסיעה? כלומר, גם דרך לוד (כמו היום), וגם דרך ראשל"צ.
 

Ccyclist

Well-known member
המסילה מלוד לראשונים ואשקלון עוברת דרך תחנת באר יעקב.

באר יעקב: שאלה בנוגע ללולאה הדרומית של הרכבת
האם לאחר השלמת הפרויקט (בין היתר - לאחר חיבור כל תחנות ראשל"צ), ניתן יהיה להגיע לת"א מבאר יעקב ללא קשר לכיוון הנסיעה? כלומר, גם דרך לוד (כמו היום), וגם דרך ראשל"צ.
המסילה מלוד לראשונים ואשקלון עוברת דרך תחנת באר יעקב.
ה"בעיה" היא בדיאגרמה שמייצגת את באר יעקב כאילו היא על קו נפרד, דבר שאולי נכון מבחינת תחנות עצירה אך אינו נכון מסילתית.
&nbsp
מכיוון לוד מדובר בזוג מסילות יחיד, תחנת באר יעקב (בין אם הרכבות עוצרות בה או לא הן חייבות לעבור דרכה), צומת מסילות שבה שלוחת ראשונים מתפצלת מהקו לאשקלון, ורק אז ישנן שתי המסילות הנפרדות.
&nbsp
חיבור תחנות רשל"צ יקרה בהמשך הדרך מהראשונים מערבה כך שהחיבור מהראשונים ללוד ימשיך להיות דרך באר יעקב.
&nbsp
מה שכן, יש תוכניות למסילה מתחנות רשל"צ שלאחר החיבור ביניהן למודיעין דרך כביש 431.
&nbsp
בנוסף עלתה בפורום בעסר אפשרות תאורטית שבעודן החיבור אפשר להקים קשת מסילתית בין קו רחובות - אשקלון לקו רשל"צ המחובר ולהריץ רכבות מרחובות ואשקלון דרך רשל"צ ומסילת חולון במקום שיעשו את הסיבוב ללוד. זו הצעת גולשים ולא תוכנית רשמית אבל בחשיבה כזו אפשר לחסוך חלק מהסיבוב דרך לוד אבל זה אומר שרכבות כאלו לא יעברו דרך תחנת באר יעקב.
 

ModiinCity

New member
האם עצם העובדה שהרכבות משתי המסילות עוברות

המסילה מלוד לראשונים ואשקלון עוברת דרך תחנת באר יעקב.
ה"בעיה" היא בדיאגרמה שמייצגת את באר יעקב כאילו היא על קו נפרד, דבר שאולי נכון מבחינת תחנות עצירה אך אינו נכון מסילתית.
&nbsp
מכיוון לוד מדובר בזוג מסילות יחיד, תחנת באר יעקב (בין אם הרכבות עוצרות בה או לא הן חייבות לעבור דרכה), צומת מסילות שבה שלוחת ראשונים מתפצלת מהקו לאשקלון, ורק אז ישנן שתי המסילות הנפרדות.
&nbsp
חיבור תחנות רשל"צ יקרה בהמשך הדרך מהראשונים מערבה כך שהחיבור מהראשונים ללוד ימשיך להיות דרך באר יעקב.
&nbsp
מה שכן, יש תוכניות למסילה מתחנות רשל"צ שלאחר החיבור ביניהן למודיעין דרך כביש 431.
&nbsp
בנוסף עלתה בפורום בעסר אפשרות תאורטית שבעודן החיבור אפשר להקים קשת מסילתית בין קו רחובות - אשקלון לקו רשל"צ המחובר ולהריץ רכבות מרחובות ואשקלון דרך רשל"צ ומסילת חולון במקום שיעשו את הסיבוב ללוד. זו הצעת גולשים ולא תוכנית רשמית אבל בחשיבה כזו אפשר לחסוך חלק מהסיבוב דרך לוד אבל זה אומר שרכבות כאלו לא יעברו דרך תחנת באר יעקב.
האם עצם העובדה שהרכבות משתי המסילות עוברות
בבאר יעקב, אינה מספיקה כדי לאפשר עצירה בתחנה? זה לא עניין של תזמון בלבד?
 

Ccyclist

Well-known member
מלוד ועד אחרי באר יעקב זו אותה מסילה כפולה. אכן תזמון בלבד.

האם עצם העובדה שהרכבות משתי המסילות עוברות
בבאר יעקב, אינה מספיקה כדי לאפשר עצירה בתחנה? זה לא עניין של תזמון בלבד?
מלוד ועד אחרי באר יעקב זו אותה מסילה כפולה. אכן תזמון בלבד.
הצומת המסילתית נמצאת ממערב לבית החולים שמואל הרופא.

הרכבות כולן עוברות פיזית דרת תחנת באר יעקב. הבחירה אם לעצור שם או לא היא בחירה של לו"ז.

הנה המיקום של הצומת על מפות גוגל:
Derekh Khayim
Derekh Khayim, Be'er Ya'akov, Israel
https://maps.app.goo.gl/kgMWY
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה