המסילה מלוד לראשונים ואשקלון עוברת דרך תחנת באר יעקב.
באר יעקב: שאלה בנוגע ללולאה הדרומית של הרכבת
האם לאחר השלמת הפרויקט (בין היתר - לאחר חיבור כל תחנות ראשל"צ), ניתן יהיה להגיע לת"א מבאר יעקב ללא קשר לכיוון הנסיעה? כלומר, גם דרך לוד (כמו היום), וגם דרך ראשל"צ.
המסילה מלוד לראשונים ואשקלון עוברת דרך תחנת באר יעקב.
ה"בעיה" היא בדיאגרמה שמייצגת את באר יעקב כאילו היא על קו נפרד, דבר שאולי נכון מבחינת תחנות עצירה אך אינו נכון מסילתית.
 
מכיוון לוד מדובר בזוג מסילות יחיד, תחנת באר יעקב (בין אם הרכבות עוצרות בה או לא הן חייבות לעבור דרכה), צומת מסילות שבה שלוחת ראשונים מתפצלת מהקו לאשקלון, ורק אז ישנן שתי המסילות הנפרדות.
 
חיבור תחנות רשל"צ יקרה בהמשך הדרך מהראשונים מערבה כך שהחיבור מהראשונים ללוד ימשיך להיות דרך באר יעקב.
 
מה שכן, יש תוכניות למסילה מתחנות רשל"צ שלאחר החיבור ביניהן למודיעין דרך כביש 431.
 
בנוסף עלתה בפורום בעסר אפשרות תאורטית שבעודן החיבור אפשר להקים קשת מסילתית בין קו רחובות - אשקלון לקו רשל"צ המחובר ולהריץ רכבות מרחובות ואשקלון דרך רשל"צ ומסילת חולון במקום שיעשו את הסיבוב ללוד. זו הצעת גולשים ולא תוכנית רשמית אבל בחשיבה כזו אפשר לחסוך חלק מהסיבוב דרך לוד אבל זה אומר שרכבות כאלו לא יעברו דרך תחנת באר יעקב.