לגבי הקווים החדשים

מצב
הנושא נעול.
לגבי הקווים החדשים

לגבי הקווים החדשים
למה קו 304 וקו 21 וקו 32 אינם פועלים בימי שישי?
 

אורי404

New member
כנראה בגלל תכנון של חלקם של קישור לאזורי תעסוקה

לגבי הקווים החדשים
למה קו 304 וקו 21 וקו 32 אינם פועלים בימי שישי?
כנראה בגלל תכנון של חלקם של קישור לאזורי תעסוקה
קו 32 כנראה חושבים, שהוא נועד לעובדים סביב האזור של עתידים. פחות עובדים שם בימי שישי וכנראה בגלל זה הוא לא פועל.

קו 21 - אני די תוהה על נחיצותו כך בימי חול. ברב האזורים שהוא נוסע יש קווים עדיפים. לפי מכרז שרון-חולון, התכנון היה לשנות את תחנת הקצה של קו 524, שתהיה ברמת השרון. אולי היה עדיף שינוי קו 524, מאשר להפעיל את קו 21.
 
524 נוסע מה-4.1 רק בסוקולוב בגלל הפעלת קו 21

כנראה בגלל תכנון של חלקם של קישור לאזורי תעסוקה
קו 32 כנראה חושבים, שהוא נועד לעובדים סביב האזור של עתידים. פחות עובדים שם בימי שישי וכנראה בגלל זה הוא לא פועל.

קו 21 - אני די תוהה על נחיצותו כך בימי חול. ברב האזורים שהוא נוסע יש קווים עדיפים. לפי מכרז שרון-חולון, התכנון היה לשנות את תחנת הקצה של קו 524, שתהיה ברמת השרון. אולי היה עדיף שינוי קו 524, מאשר להפעיל את קו 21.
524 נוסע מה-4.1 רק בסוקולוב בגלל הפעלת קו 21
קו 21 זה הקו היחיד שמקשר כיום בין מזרח רמת השרון לרמת החייל ועתידים.
הרי כבר היה בפורום דיון על השינוי ב-524 מה-4.1 שאתה השתתפת בו.
 

אורי404

New member
נכון היה דיון. בכל זאת לא ממש מובן מצב השינוי

524 נוסע מה-4.1 רק בסוקולוב בגלל הפעלת קו 21
קו 21 זה הקו היחיד שמקשר כיום בין מזרח רמת השרון לרמת החייל ועתידים.
הרי כבר היה בפורום דיון על השינוי ב-524 מה-4.1 שאתה השתתפת בו.
נכון היה דיון. בכל זאת לא ממש מובן מצב השינוי
מצפים, שבאמת נוסעים מכיוון רעננה ומכיוון הרצליה יסעו לרמת החיל ולעתידים בקו 524?
אם באמת יש שימוש, שכזה אז אולי אפשר להבין את זה. אבל לא בטוח שזה כך.
 
איזו אפשרות טובה יותר יש לנסוע מרעננה והרצליה לעתידים?

נכון היה דיון. בכל זאת לא ממש מובן מצב השינוי
מצפים, שבאמת נוסעים מכיוון רעננה ומכיוון הרצליה יסעו לרמת החיל ולעתידים בקו 524?
אם באמת יש שימוש, שכזה אז אולי אפשר להבין את זה. אבל לא בטוח שזה כך.
איזו אפשרות טובה יותר יש לנסוע מרעננה והרצליה לעתידים?
יש חלוקה בין הקווים שיוצאים מרעננה ונוסעים דרך רמת השרון:
524 - רמת החייל ועתידים
525 - מזרח רמת השרון
531 - לב הרצליה
ו-21 מקשר במקום 524 בין מזרח רמת השרון לרמת החייל ועתידים.
לפני השינוי הזה לא היה קישור ישיר בין רעננה ומרכז הרצליה לרמת החייל ועתידים שלא כלל טיול במזרח רמת השרון.

אז כן, מצפים שיסעו מרעננה ומרכז הרצליה לרמת החייל ועתידים עם 524.
 

אורי404

New member
נראה בהמשך אם הציפיות אכן מתגשמות

איזו אפשרות טובה יותר יש לנסוע מרעננה והרצליה לעתידים?
יש חלוקה בין הקווים שיוצאים מרעננה ונוסעים דרך רמת השרון:
524 - רמת החייל ועתידים
525 - מזרח רמת השרון
531 - לב הרצליה
ו-21 מקשר במקום 524 בין מזרח רמת השרון לרמת החייל ועתידים.
לפני השינוי הזה לא היה קישור ישיר בין רעננה ומרכז הרצליה לרמת החייל ועתידים שלא כלל טיול במזרח רמת השרון.

אז כן, מצפים שיסעו מרעננה ומרכז הרצליה לרמת החייל ועתידים עם 524.
נראה בהמשך אם הציפיות אכן מתגשמות
אם אכן ייסעו מהאזורים של רעננה ושל הרצליה בקו 524, כדי להגיע לכיוון עתידים, אז זה כמובן טוב. נראה במרוצת החודשים, האם השינוי הזה מוכיח עצמו ויהיה מוצלח, כפי שקרה למשל עם קווים 249 ו-347 בשרון שהם קווים מוצלחים ושמשתמשים בהם. כמובן אם זה פועל טוב, מה טוב.

אם 524 היה לפי התכנית מתחיל ברמת השרון (כפי שזה בתכנון מכרז שרון-חולון), היה ניתן עם הקווים השונים מרעננה ומהרצליה לנסוע, ולהחליף במשה סנה לקו 524 או לקווים אחרים בפנחס רוזן.
 
אבל רצו לחסוך את ההחלפה. במקום ש-524 יתחיל ברמת השרון

נראה בהמשך אם הציפיות אכן מתגשמות
אם אכן ייסעו מהאזורים של רעננה ושל הרצליה בקו 524, כדי להגיע לכיוון עתידים, אז זה כמובן טוב. נראה במרוצת החודשים, האם השינוי הזה מוכיח עצמו ויהיה מוצלח, כפי שקרה למשל עם קווים 249 ו-347 בשרון שהם קווים מוצלחים ושמשתמשים בהם. כמובן אם זה פועל טוב, מה טוב.

אם 524 היה לפי התכנית מתחיל ברמת השרון (כפי שזה בתכנון מכרז שרון-חולון), היה ניתן עם הקווים השונים מרעננה ומהרצליה לנסוע, ולהחליף במשה סנה לקו 524 או לקווים אחרים בפנחס רוזן.
אבל רצו לחסוך את ההחלפה. במקום ש-524 יתחיל ברמת השרון
יש את 21 שמתחיל ברמת השרון.
השינוי לעומת המכרז נעשה בעקבות בקשות שמשרד התחבורה קיבל, כך שיש ביקוש לנסיעות מרעננה והרצליה לרמת החייל ועתידים.
למה דווקא 524 צריך להתחיל ברמת השרון?
לפי המכרז 525 היה צריך לצאת ממזרח רמת השרון ולעבור בסוקולוב, אבל 525 לא נכנס לרמת החייל ועתידים ויותר הגיוני שהוציאו את 524 ממזרח רמת השרון ויצרו קישור ישיר בין רעננה ומרכז הרצליה לרמת החייל ועתידים, מאשר להוציא את 525 ממזרח רמת השרון ולקצר את 524 לרמת השרון מה שהיה מנתק את הקישור הישיר בין מזרח רמת השרון למרכז הרצליה ואת הקישור הישיר בין רעננה ומרכז הרצליה לבין רמת החייל ועתידים וגם יוצר חפיפה מיותרת בין 525 ל-531.

לכן, מה שבוצע בפועל טוב יותר מהתכנון במכרז. התיקון היחיד שצריך לעשות זה להוסיף ל-21 את הקטע החסר מקו 524 במורשה.
 

אורי404

New member
אני סמוך ובטוח שהכוונות טובות. כמובן זה מבורך.

אבל רצו לחסוך את ההחלפה. במקום ש-524 יתחיל ברמת השרון
יש את 21 שמתחיל ברמת השרון.
השינוי לעומת המכרז נעשה בעקבות בקשות שמשרד התחבורה קיבל, כך שיש ביקוש לנסיעות מרעננה והרצליה לרמת החייל ועתידים.
למה דווקא 524 צריך להתחיל ברמת השרון?
לפי המכרז 525 היה צריך לצאת ממזרח רמת השרון ולעבור בסוקולוב, אבל 525 לא נכנס לרמת החייל ועתידים ויותר הגיוני שהוציאו את 524 ממזרח רמת השרון ויצרו קישור ישיר בין רעננה ומרכז הרצליה לרמת החייל ועתידים, מאשר להוציא את 525 ממזרח רמת השרון ולקצר את 524 לרמת השרון מה שהיה מנתק את הקישור הישיר בין מזרח רמת השרון למרכז הרצליה ואת הקישור הישיר בין רעננה ומרכז הרצליה לבין רמת החייל ועתידים וגם יוצר חפיפה מיותרת בין 525 ל-531.

לכן, מה שבוצע בפועל טוב יותר מהתכנון במכרז. התיקון היחיד שצריך לעשות זה להוסיף ל-21 את הקטע החסר מקו 524 במורשה.
אני סמוך ובטוח שהכוונות טובות. כמובן זה מבורך.
אולי מנסים אפשרויות שונות או אולי דברים ישתנו, אחרי שיושלם כל מכרז שרון-חולון.
אני באופן כללי מסכים איתך, שהתכנון הוא טוב יותר, ממה שתוכנן קודם לכן.
בקשר לתיקון, שכתבת על נסיעה שקו 21 ייסע במורשה, ניתן לבצע את זה גם אחרת; שקו 525 ייסע במורשה, כפי ש-524 נסע שם בעבר.

טוב שמנסים לשפר את השירות, שזה כולל גם שירות אזורי טוב לאזורי-תעסוקה. מה חבל שצעד זה לא נעשה באזורי תעסוקה אחרים. למשל מתחם עסקים שורק בראשון לציון, שלא ממש אפשרי להגיע אליו מכיוון פתח תקווה, רמת גן או תל אביב. נקווה שאם נעשה מה שנעשה בקווים 21 ו-524 (ולמעשה גם בקווים 20 ו-266 מפתח תקווה), יהיה שיפור גם במתחם הנ"ל.
 
אין הרבה תושבים מפתח תקוה שעובדים במתחם שורק או בכלל בראשל"צ

אני סמוך ובטוח שהכוונות טובות. כמובן זה מבורך.
אולי מנסים אפשרויות שונות או אולי דברים ישתנו, אחרי שיושלם כל מכרז שרון-חולון.
אני באופן כללי מסכים איתך, שהתכנון הוא טוב יותר, ממה שתוכנן קודם לכן.
בקשר לתיקון, שכתבת על נסיעה שקו 21 ייסע במורשה, ניתן לבצע את זה גם אחרת; שקו 525 ייסע במורשה, כפי ש-524 נסע שם בעבר.

טוב שמנסים לשפר את השירות, שזה כולל גם שירות אזורי טוב לאזורי-תעסוקה. מה חבל שצעד זה לא נעשה באזורי תעסוקה אחרים. למשל מתחם עסקים שורק בראשון לציון, שלא ממש אפשרי להגיע אליו מכיוון פתח תקווה, רמת גן או תל אביב. נקווה שאם נעשה מה שנעשה בקווים 21 ו-524 (ולמעשה גם בקווים 20 ו-266 מפתח תקווה), יהיה שיפור גם במתחם הנ"ל.
אין הרבה תושבים מפתח תקוה שעובדים במתחם שורק או בכלל בראשל"צ
דווקא תושבים מפתח תקוה שעובדים ברחובות יש יותר.
בכל מקרה אי אפשר להשוות את רמת הקשר בין רמת החייל ועתידים לבין פתח תקוה וערי השרון לבין מתחם שורק לערים הללו.
אין הצדקה לקו ישיר מפתח תקוה או מערי השרון ולדעתי גם לא מבקעת אונו למתחם שורק.
האמת שמתחם שורק זה אזור תעסוקה די נישתי והוא לא אחד המרכזיים בגוש דן.
פארק אפק בראש העין ואזור התעשיה של שוהם למשל יותר קשורים לפתח תקוה ולשרון מאשר מתחם שורק.
ושני אזורי תעסוקה נוספים שצריך לשפר את הקישור בינם לבין פתח תקוה הרבה לפני מתחם שורק אלה הרצליה פיתוח ואזור התעשיה הצפוני ברעננה.
 

אורי404

New member
יש לא מעט ויש לזה סיבה

אין הרבה תושבים מפתח תקוה שעובדים במתחם שורק או בכלל בראשל"צ
דווקא תושבים מפתח תקוה שעובדים ברחובות יש יותר.
בכל מקרה אי אפשר להשוות את רמת הקשר בין רמת החייל ועתידים לבין פתח תקוה וערי השרון לבין מתחם שורק לערים הללו.
אין הצדקה לקו ישיר מפתח תקוה או מערי השרון ולדעתי גם לא מבקעת אונו למתחם שורק.
האמת שמתחם שורק זה אזור תעסוקה די נישתי והוא לא אחד המרכזיים בגוש דן.
פארק אפק בראש העין ואזור התעשיה של שוהם למשל יותר קשורים לפתח תקוה ולשרון מאשר מתחם שורק.
ושני אזורי תעסוקה נוספים שצריך לשפר את הקישור בינם לבין פתח תקוה הרבה לפני מתחם שורק אלה הרצליה פיתוח ואזור התעשיה הצפוני ברעננה.
יש לא מעט ויש לזה סיבה
מקומות שונים עברו מפתח תקווה וסביבתה למתחם שורק. העובדים גרים בפתח תקווה, רמת גן והסביבה. מאז שהמקומות עברו האנשים בפועל בבעיה להגיע למקום העבודה החדש. אני לא אומר, שזה אזור ראשי, אבל לחלוטין לא זניח. לא כזה שמוצדק ששירות האוטובוסים יהיה, כפי שזה כיום. מתכננים לשם תחנת רכבת. לכל הפחות עד שתהיה שם תחנה (ואנו יודעים, שזה לפחות עוד כמה שנים טובות), מתבקש שם שירות סביר יותר.

מפתח תקווה להרצליה פיתוח קיים קו 553. אולי יש מקום להוסיף נסיעות. אולי אחרי, יישום מתקדם יותר של מכרז שרון-חולון ישתפר המצב. אני מסכים לגבי אזור התעשייה ברעננה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה