קווי 47/48 מטרופולין - הצעה לשינוי

  • פותח הנושא luis9
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

luis9

New member
קווי 47/48 מטרופולין - הצעה לשינוי

קווי 47/48 מטרופולין - הצעה לשינוי
כמי שגר "מצפון לכפר הירוק" אני שם לב שהרבה מאוד אנשים מתוסכלים מהשירות של קווי 531/525/524 וכו' אלה הקווים המחברים את האיזור לעזריאלי בת"א אך התדירות שלהם נורא בעייתית ולא באמת מתחשבת בצרכים של כל האוכלוסיה באיזור. כלומר, אם במקרה פספסת את אחד הקווים נתקעת ואתה תצטרך לחכות לפעמים מעל 40 דקות עד הקו הבא.

הצרה היא שגם אם תיקח קו אחר ותסע נניח עד לאיזור שכונת המשתלה בתל אביב זה לא יעזור לך, כי בצומת הפיל כל הקווים שמתנקזים מהקו הירוק פונים ימינה וממשיכים לכיוון האוניברסיטה/רמת אביב/כרמלית.

הבעיה נוצרת בעיקר כי אף אחד מהקווים לא מתממשק עם כמות הקווים הענקית שיוצאת מאיזור רמת החייל לכיוון עזריאלי בת"א ואיזורים נוספים.
למעשה בגלל הק"מ ומשהו הזה שבין צומת הפיל לבין רחוב דבורה הנביאה יש נתק כמעט מוחלט בין איזורים שלמים.
כל אשכול רעננה,הרצליה,רמת השרון ואפילו שכונות צהלה והמשתלה בתל אביב מנותק ותלוי לגמרי בקווי אגד הלא תדירים והלא מסונכרנים.

אוסיף ואציין כי ממה שאני רואה הרבה מאוד נוסעים למעשה מעוניינים להגיע לאיזור הקריה ועזריאלי ובעצם אין להם הרבה אלטרנטיבות.. להגיע לאוניברסיטה\רמת אביב\אבן גבירול לאיזור עזריאלי זו אינה דרך פשוטה. זה לקחת 3 אוטובוסים שונים.
מוזמנים לבדוק דרכי הגעה מהערים הללו לעזריאלי ללא שימוש בקווי אגד המצויינים.

אני מציע בעצם שינוי מאוד פשוט.
לקחת את קווי 47/48 המאוד תדירים לבטל בהם תחנה אחת ויחידה ולהוסיף תחנות בציריים עיקריים. ראו את המפה המצורפת.
בעצם מוותרים על תחנה 7 (כיכר מסריק)
ובמקומה הקו יעבור דרך המסלול המסומן בצהוב.
זה מוסיף לקווים הרבה מאוד תחנות עניין : רחוב קפלן, הקריה, עזריאלי, גשר קלקא, רחוב החשמונאים.

בעצם מצומת עזריאלי המסלול משתלב יחד עם קו 238 שנוסע מפתח תקווה לכרמלית.

 

Ccyclist

Well-known member
מה מונע החלפה ברוקח / נמיר ( סמינר הקיבוצים ) ?

קווי 47/48 מטרופולין - הצעה לשינוי
כמי שגר "מצפון לכפר הירוק" אני שם לב שהרבה מאוד אנשים מתוסכלים מהשירות של קווי 531/525/524 וכו' אלה הקווים המחברים את האיזור לעזריאלי בת"א אך התדירות שלהם נורא בעייתית ולא באמת מתחשבת בצרכים של כל האוכלוסיה באיזור. כלומר, אם במקרה פספסת את אחד הקווים נתקעת ואתה תצטרך לחכות לפעמים מעל 40 דקות עד הקו הבא.

הצרה היא שגם אם תיקח קו אחר ותסע נניח עד לאיזור שכונת המשתלה בתל אביב זה לא יעזור לך, כי בצומת הפיל כל הקווים שמתנקזים מהקו הירוק פונים ימינה וממשיכים לכיוון האוניברסיטה/רמת אביב/כרמלית.

הבעיה נוצרת בעיקר כי אף אחד מהקווים לא מתממשק עם כמות הקווים הענקית שיוצאת מאיזור רמת החייל לכיוון עזריאלי בת"א ואיזורים נוספים.
למעשה בגלל הק"מ ומשהו הזה שבין צומת הפיל לבין רחוב דבורה הנביאה יש נתק כמעט מוחלט בין איזורים שלמים.
כל אשכול רעננה,הרצליה,רמת השרון ואפילו שכונות צהלה והמשתלה בתל אביב מנותק ותלוי לגמרי בקווי אגד הלא תדירים והלא מסונכרנים.

אוסיף ואציין כי ממה שאני רואה הרבה מאוד נוסעים למעשה מעוניינים להגיע לאיזור הקריה ועזריאלי ובעצם אין להם הרבה אלטרנטיבות.. להגיע לאוניברסיטה\רמת אביב\אבן גבירול לאיזור עזריאלי זו אינה דרך פשוטה. זה לקחת 3 אוטובוסים שונים.
מוזמנים לבדוק דרכי הגעה מהערים הללו לעזריאלי ללא שימוש בקווי אגד המצויינים.

אני מציע בעצם שינוי מאוד פשוט.
לקחת את קווי 47/48 המאוד תדירים לבטל בהם תחנה אחת ויחידה ולהוסיף תחנות בציריים עיקריים. ראו את המפה המצורפת.
בעצם מוותרים על תחנה 7 (כיכר מסריק)
ובמקומה הקו יעבור דרך המסלול המסומן בצהוב.
זה מוסיף לקווים הרבה מאוד תחנות עניין : רחוב קפלן, הקריה, עזריאלי, גשר קלקא, רחוב החשמונאים.

בעצם מצומת עזריאלי המסלול משתלב יחד עם קו 238 שנוסע מפתח תקווה לכרמלית.
מה מונע החלפה ברוקח / נמיר ( סמינר הקיבוצים ) ?
קווי רעננה נוסעים בכביש 2 כאילו לא שמעו על האיילון. הקווים שאתה מתאר מהפיל לאוניברסיטה, רדינג והכרמלית עוברים וודאי ברוקח. יתכן שחלק מהפתרון בגשר הולכי רגל או מנהרה שתחבר בין התחנות בצירים אלו ותאפשר החלפה נוחה מצפון לירקון.
&nbsp
לגבי נסיבוב העירוני שאתה מציע: אני מבין את חשיבות התחנות אבל זה אזור עמוס באוטובוסים ו 4-5 פניות בצמתים יאריכו את זמן הנסיעה למי שיעדו דרומה מהסיבוב. אם היית מציע פנייה מאבן גבירול למרמורק אז היית מקרב את התחנה במידה ניכרת לשרונה ועזריאלי על בסיס מסלול בצורת ר שאינו שונה מהותית מהמסלול הקיים כצלע מאותו משולש.
 

luis9

New member
אין תחנה משותפת עם קוויה אורך 171/71/274/501 וכו'

מה מונע החלפה ברוקח / נמיר ( סמינר הקיבוצים ) ?
קווי רעננה נוסעים בכביש 2 כאילו לא שמעו על האיילון. הקווים שאתה מתאר מהפיל לאוניברסיטה, רדינג והכרמלית עוברים וודאי ברוקח. יתכן שחלק מהפתרון בגשר הולכי רגל או מנהרה שתחבר בין התחנות בצירים אלו ותאפשר החלפה נוחה מצפון לירקון.
&nbsp
לגבי נסיבוב העירוני שאתה מציע: אני מבין את חשיבות התחנות אבל זה אזור עמוס באוטובוסים ו 4-5 פניות בצמתים יאריכו את זמן הנסיעה למי שיעדו דרומה מהסיבוב. אם היית מציע פנייה מאבן גבירול למרמורק אז היית מקרב את התחנה במידה ניכרת לשרונה ועזריאלי על בסיס מסלול בצורת ר שאינו שונה מהותית מהמסלול הקיים כצלע מאותו משולש.
אין תחנה משותפת עם קוויה אורך 171/71/274/501 וכו'
ואין גם תחנה קרובה למרחק הליכה בינהם
מה שכתבת עכשיו זו בדיוק הבעיה שלי. אילו הייתה תחנה משותפת או תחנה קרובה זה היה מעולה אבל אין כזאת.
קוי 47/48 עולים על הגשר שחוצה את דרך נמיר.
זה בדיוק הבעיה שאני מציג אין שום נקודת השקה בין הקווים האלה לכל אורכי המסלול. זה נוראי.
 

Ccyclist

Well-known member
הזזת התחנות ממרכז רבין לתחנת רוקח נמיר.

אין תחנה משותפת עם קוויה אורך 171/71/274/501 וכו'
ואין גם תחנה קרובה למרחק הליכה בינהם
מה שכתבת עכשיו זו בדיוק הבעיה שלי. אילו הייתה תחנה משותפת או תחנה קרובה זה היה מעולה אבל אין כזאת.
קוי 47/48 עולים על הגשר שחוצה את דרך נמיר.
זה בדיוק הבעיה שאני מציג אין שום נקודת השקה בין הקווים האלה לכל אורכי המסלול. זה נוראי.
הזזת התחנות ממרכז רבין לתחנת רוקח נמיר.
כרגע התחנות של הקווים האלו ברוקח הן מגרשי הטניס ( לת"א ) ומרכז רבין ( לרעננה ).הזזת התחנה אל או תוספת עצירה בתחנות רוקח/ נמיר שממזרח לגשר רוקח תזיז את ההתמשקות עם ציר אבן גבירול 150 מטר מערבה בכיוון תל אביב או כחצי קילומטר מערבה בכיוון רעננה.
&nbsp
לצערי התמשקות באותה התחנה אינה פרקטית והמטרה צריכה להיות הפיכת הפינה הצפון מזרחית של צומת רוקח-נמיר לנקודת התמשקות טובה יותר. זה כולל שת"פ עם מוזיאון ארץ ישראל לשביל אלכסוני שיחתוך את הפינה כדי לקצר את ההליכה בהחלפה בכיוון ת"א ל250 מטר במקום 380 מטר בהליכה להחלפה בסמינר הקיבוצים בכיוון ת"א, תוספת תחנה מול סמינר הקיבוצים במקום או בנוסף לתחנת נמיר/לבון.
&nbsp
לשם הנוחות יש למקד את התחנות בשני הכיוונים על שני צדדים של הצומת בלבד - במקרה זה נמיר צפון ורוקח מזרח, כדי שכל תשתית חיבור בין התחנות תוכל להתמקד בפרוזדור אלכסוני אחד בלבד. בצורה כזו אפשר להגיע מקווי רעננה ת"א גם לצפון ת"א תוך השקעה בגשר או מעבר תחתי יחיד.
&nbsp
אני יודע שמדובר בהליכה מסויימת אבל אינני חושב שניתן להכניס את אוטובוסי נמיר לרוקח או להיפך וצריך לעבוד עם ההצטלבות ולא נגדה.
 

luis9

New member
ומה דעתך לגבי השינוי הזה?

הזזת התחנות ממרכז רבין לתחנת רוקח נמיר.
כרגע התחנות של הקווים האלו ברוקח הן מגרשי הטניס ( לת"א ) ומרכז רבין ( לרעננה ).הזזת התחנה אל או תוספת עצירה בתחנות רוקח/ נמיר שממזרח לגשר רוקח תזיז את ההתמשקות עם ציר אבן גבירול 150 מטר מערבה בכיוון תל אביב או כחצי קילומטר מערבה בכיוון רעננה.
&nbsp
לצערי התמשקות באותה התחנה אינה פרקטית והמטרה צריכה להיות הפיכת הפינה הצפון מזרחית של צומת רוקח-נמיר לנקודת התמשקות טובה יותר. זה כולל שת"פ עם מוזיאון ארץ ישראל לשביל אלכסוני שיחתוך את הפינה כדי לקצר את ההליכה בהחלפה בכיוון ת"א ל250 מטר במקום 380 מטר בהליכה להחלפה בסמינר הקיבוצים בכיוון ת"א, תוספת תחנה מול סמינר הקיבוצים במקום או בנוסף לתחנת נמיר/לבון.
&nbsp
לשם הנוחות יש למקד את התחנות בשני הכיוונים על שני צדדים של הצומת בלבד - במקרה זה נמיר צפון ורוקח מזרח, כדי שכל תשתית חיבור בין התחנות תוכל להתמקד בפרוזדור אלכסוני אחד בלבד. בצורה כזו אפשר להגיע מקווי רעננה ת"א גם לצפון ת"א תוך השקעה בגשר או מעבר תחתי יחיד.
&nbsp
אני יודע שמדובר בהליכה מסויימת אבל אינני חושב שניתן להכניס את אוטובוסי נמיר לרוקח או להיפך וצריך לעבוד עם ההצטלבות ולא נגדה.
ומה דעתך לגבי השינוי הזה?
אין לקו גם ככה תחנות בציר הזה, אז אפשר להסיט אותו כך שיתמזג עם המסלול של קו 24 על רחוב יהודה המכבי וזה מוסיף גם עצירה בתחנות בדרך נמיר.

 

Ccyclist

Well-known member
אולי עדיף דרך פנקס, אבל זה רעיון טוב כי זה יוצר קטע משותף.

ומה דעתך לגבי השינוי הזה?
אין לקו גם ככה תחנות בציר הזה, אז אפשר להסיט אותו כך שיתמזג עם המסלול של קו 24 על רחוב יהודה המכבי וזה מוסיף גם עצירה בתחנות בדרך נמיר.
אולי עדיף דרך פנקס, אבל זה רעיון טוב כי זה יוצר קטע משותף.
 

אוהד1110

New member
יהודה המכבי רחוב צר ועוברים בו די והותר קווי אוטובוס

ומה דעתך לגבי השינוי הזה?
אין לקו גם ככה תחנות בציר הזה, אז אפשר להסיט אותו כך שיתמזג עם המסלול של קו 24 על רחוב יהודה המכבי וזה מוסיף גם עצירה בתחנות בדרך נמיר.
יהודה המכבי רחוב צר ועוברים בו די והותר קווי אוטובוס
 

luis9

New member
המטרה היא קישוריות לשאר האוטובוסים

יהודה המכבי רחוב צר ועוברים בו די והותר קווי אוטובוס
המטרה היא קישוריות לשאר האוטובוסים
ובדיוק בגלל זה הקווים האלה צריכים לעבור במקום שבו עוברים הרבה קווים אחרים.

כפי שציינתי בתחילת ההודעה הבעיה של קווי 47/48 היא הניתוק שלהם משאר הקווים בעיר.
צריך שיהיו נקודות התממשקות.
 

DanBus43Maalit72

Active member
זה דווקא שינוי טוב.

ומה דעתך לגבי השינוי הזה?
אין לקו גם ככה תחנות בציר הזה, אז אפשר להסיט אותו כך שיתמזג עם המסלול של קו 24 על רחוב יהודה המכבי וזה מוסיף גם עצירה בתחנות בדרך נמיר.
זה דווקא שינוי טוב.
אך הקישור בין ערי השרון הדרומי לספורטק, ורידינג יאבד.
&nbsp
יש קווים אחרים באבן גבירול שיכולים לספק את השירות שקו 48 מבצע. את הפנייה בספורטק קווים 28/28א ו 189 מבצעים.
 

DanBus43Maalit72

Active member
דרך אגב מוזיאון א"י היה בעברו בלי גידור

הזזת התחנות ממרכז רבין לתחנת רוקח נמיר.
כרגע התחנות של הקווים האלו ברוקח הן מגרשי הטניס ( לת"א ) ומרכז רבין ( לרעננה ).הזזת התחנה אל או תוספת עצירה בתחנות רוקח/ נמיר שממזרח לגשר רוקח תזיז את ההתמשקות עם ציר אבן גבירול 150 מטר מערבה בכיוון תל אביב או כחצי קילומטר מערבה בכיוון רעננה.
&nbsp
לצערי התמשקות באותה התחנה אינה פרקטית והמטרה צריכה להיות הפיכת הפינה הצפון מזרחית של צומת רוקח-נמיר לנקודת התמשקות טובה יותר. זה כולל שת"פ עם מוזיאון ארץ ישראל לשביל אלכסוני שיחתוך את הפינה כדי לקצר את ההליכה בהחלפה בכיוון ת"א ל250 מטר במקום 380 מטר בהליכה להחלפה בסמינר הקיבוצים בכיוון ת"א, תוספת תחנה מול סמינר הקיבוצים במקום או בנוסף לתחנת נמיר/לבון.
&nbsp
לשם הנוחות יש למקד את התחנות בשני הכיוונים על שני צדדים של הצומת בלבד - במקרה זה נמיר צפון ורוקח מזרח, כדי שכל תשתית חיבור בין התחנות תוכל להתמקד בפרוזדור אלכסוני אחד בלבד. בצורה כזו אפשר להגיע מקווי רעננה ת"א גם לצפון ת"א תוך השקעה בגשר או מעבר תחתי יחיד.
&nbsp
אני יודע שמדובר בהליכה מסויימת אבל אינני חושב שניתן להכניס את אוטובוסי נמיר לרוקח או להיפך וצריך לעבוד עם ההצטלבות ולא נגדה.
דרך אגב מוזיאון א"י היה בעברו בלי גידור
כמוזיאון פתוח המשמש גם כפארק ציבורי.
הגידור בוצע בשנות ה 80.

ממילא המוזיאון הזה מוזנח בגלל בין היתר הניהול הכושל שלו וזה שאין בו מייצגים המצדיקים מוזיאון שכזה.

ממליץ לא לקרוא את הערך הבא בבלוג " התפוז הגדול":
http://telavivinf.com/blog/הגיע-הזמן-לפתוח-את-מוזיאון-ארץ-ישראל-לת/

הסרת הגידור היא דבר שיתרום גם למרקם העירוני, גם למוזיאון וגם מבחינה תחבורתית שזה המעבר האלכסוני שאתה מציע.
 

EHP12

Active member
הפתרון הוא ש521 יפעל לאורך כל יום בתדירות של 15 20 דקות

קווי 47/48 מטרופולין - הצעה לשינוי
כמי שגר "מצפון לכפר הירוק" אני שם לב שהרבה מאוד אנשים מתוסכלים מהשירות של קווי 531/525/524 וכו' אלה הקווים המחברים את האיזור לעזריאלי בת"א אך התדירות שלהם נורא בעייתית ולא באמת מתחשבת בצרכים של כל האוכלוסיה באיזור. כלומר, אם במקרה פספסת את אחד הקווים נתקעת ואתה תצטרך לחכות לפעמים מעל 40 דקות עד הקו הבא.

הצרה היא שגם אם תיקח קו אחר ותסע נניח עד לאיזור שכונת המשתלה בתל אביב זה לא יעזור לך, כי בצומת הפיל כל הקווים שמתנקזים מהקו הירוק פונים ימינה וממשיכים לכיוון האוניברסיטה/רמת אביב/כרמלית.

הבעיה נוצרת בעיקר כי אף אחד מהקווים לא מתממשק עם כמות הקווים הענקית שיוצאת מאיזור רמת החייל לכיוון עזריאלי בת"א ואיזורים נוספים.
למעשה בגלל הק"מ ומשהו הזה שבין צומת הפיל לבין רחוב דבורה הנביאה יש נתק כמעט מוחלט בין איזורים שלמים.
כל אשכול רעננה,הרצליה,רמת השרון ואפילו שכונות צהלה והמשתלה בתל אביב מנותק ותלוי לגמרי בקווי אגד הלא תדירים והלא מסונכרנים.

אוסיף ואציין כי ממה שאני רואה הרבה מאוד נוסעים למעשה מעוניינים להגיע לאיזור הקריה ועזריאלי ובעצם אין להם הרבה אלטרנטיבות.. להגיע לאוניברסיטה\רמת אביב\אבן גבירול לאיזור עזריאלי זו אינה דרך פשוטה. זה לקחת 3 אוטובוסים שונים.
מוזמנים לבדוק דרכי הגעה מהערים הללו לעזריאלי ללא שימוש בקווי אגד המצויינים.

אני מציע בעצם שינוי מאוד פשוט.
לקחת את קווי 47/48 המאוד תדירים לבטל בהם תחנה אחת ויחידה ולהוסיף תחנות בציריים עיקריים. ראו את המפה המצורפת.
בעצם מוותרים על תחנה 7 (כיכר מסריק)
ובמקומה הקו יעבור דרך המסלול המסומן בצהוב.
זה מוסיף לקווים הרבה מאוד תחנות עניין : רחוב קפלן, הקריה, עזריאלי, גשר קלקא, רחוב החשמונאים.

בעצם מצומת עזריאלי המסלול משתלב יחד עם קו 238 שנוסע מפתח תקווה לכרמלית.
הפתרון הוא ש521 יפעל לאורך כל יום בתדירות של 15 20 דקות
 

DanBus43Maalit72

Active member
לקו הזה יש מסלול חזק עם פוטנציאל רב.

הפתרון הוא ש521 יפעל לאורך כל יום בתדירות של 15 20 דקות
לקו הזה יש מסלול חזק עם פוטנציאל רב.
מקווה שישכילו להפוך אותו לקו סדיר בפעימה הבאה של המכרז.
 

אורי404

New member
במיוחד לאור הארכתו ללב הפארק ברעננה

לקו הזה יש מסלול חזק עם פוטנציאל רב.
מקווה שישכילו להפוך אותו לקו סדיר בפעימה הבאה של המכרז.
במיוחד לאור הארכתו ללב הפארק ברעננה
כך זהו שילוב של קו מהיר מאזור לב הפארק ודרך ירושלים לתל אביב, לעומת קו 48, שנכנס לשביב וללב הרצליה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
השינוי שהצעת הוא גרוע מאוד מבחינת יעילותו של מסלול הקו.

קווי 47/48 מטרופולין - הצעה לשינוי
כמי שגר "מצפון לכפר הירוק" אני שם לב שהרבה מאוד אנשים מתוסכלים מהשירות של קווי 531/525/524 וכו' אלה הקווים המחברים את האיזור לעזריאלי בת"א אך התדירות שלהם נורא בעייתית ולא באמת מתחשבת בצרכים של כל האוכלוסיה באיזור. כלומר, אם במקרה פספסת את אחד הקווים נתקעת ואתה תצטרך לחכות לפעמים מעל 40 דקות עד הקו הבא.

הצרה היא שגם אם תיקח קו אחר ותסע נניח עד לאיזור שכונת המשתלה בתל אביב זה לא יעזור לך, כי בצומת הפיל כל הקווים שמתנקזים מהקו הירוק פונים ימינה וממשיכים לכיוון האוניברסיטה/רמת אביב/כרמלית.

הבעיה נוצרת בעיקר כי אף אחד מהקווים לא מתממשק עם כמות הקווים הענקית שיוצאת מאיזור רמת החייל לכיוון עזריאלי בת"א ואיזורים נוספים.
למעשה בגלל הק"מ ומשהו הזה שבין צומת הפיל לבין רחוב דבורה הנביאה יש נתק כמעט מוחלט בין איזורים שלמים.
כל אשכול רעננה,הרצליה,רמת השרון ואפילו שכונות צהלה והמשתלה בתל אביב מנותק ותלוי לגמרי בקווי אגד הלא תדירים והלא מסונכרנים.

אוסיף ואציין כי ממה שאני רואה הרבה מאוד נוסעים למעשה מעוניינים להגיע לאיזור הקריה ועזריאלי ובעצם אין להם הרבה אלטרנטיבות.. להגיע לאוניברסיטה\רמת אביב\אבן גבירול לאיזור עזריאלי זו אינה דרך פשוטה. זה לקחת 3 אוטובוסים שונים.
מוזמנים לבדוק דרכי הגעה מהערים הללו לעזריאלי ללא שימוש בקווי אגד המצויינים.

אני מציע בעצם שינוי מאוד פשוט.
לקחת את קווי 47/48 המאוד תדירים לבטל בהם תחנה אחת ויחידה ולהוסיף תחנות בציריים עיקריים. ראו את המפה המצורפת.
בעצם מוותרים על תחנה 7 (כיכר מסריק)
ובמקומה הקו יעבור דרך המסלול המסומן בצהוב.
זה מוסיף לקווים הרבה מאוד תחנות עניין : רחוב קפלן, הקריה, עזריאלי, גשר קלקא, רחוב החשמונאים.

בעצם מצומת עזריאלי המסלול משתלב יחד עם קו 238 שנוסע מפתח תקווה לכרמלית.
השינוי שהצעת הוא גרוע מאוד מבחינת יעילותו של מסלול הקו.
צריך להשאיר את קווים 47/48 במסלולם הנוכחי!

את קו 521 להפוך לקו סדיר בתדירות של אחת ל 15 דקות. קו עם מסלול חזק עם פוטנציאל.
את קו 524 להעלות את התדירות לאחת לחצי שעה ואת קו 531 לאחת ל 20 דקות.
את קו 525 להשאיר כקו לילה ובמקומו לפתוח קו חדש שיתן שירות להרצליה ורעננה מתוך השכונות.

צומת עזריאלי גם ככה פקוק והפניות בו הן עיקוב אדיר למסלול הקו בכל שעות היממה.
 

luis9

New member
זה חזון אחירית הימים אבל תהייה ריאלי

השינוי שהצעת הוא גרוע מאוד מבחינת יעילותו של מסלול הקו.
צריך להשאיר את קווים 47/48 במסלולם הנוכחי!

את קו 521 להפוך לקו סדיר בתדירות של אחת ל 15 דקות. קו עם מסלול חזק עם פוטנציאל.
את קו 524 להעלות את התדירות לאחת לחצי שעה ואת קו 531 לאחת ל 20 דקות.
את קו 525 להשאיר כקו לילה ובמקומו לפתוח קו חדש שיתן שירות להרצליה ורעננה מתוך השכונות.

צומת עזריאלי גם ככה פקוק והפניות בו הן עיקוב אדיר למסלול הקו בכל שעות היממה.
זה חזון אחירית הימים אבל תהייה ריאלי
אתה בעצם מציע רק להוסיף כמות אדירה של נסיעות מבלי לגרוע משום מקום אחר.
אני הצעתי תרחיש סביר יותר.
 

luis9

New member
אופציה אחרת:

קווי 47/48 מטרופולין - הצעה לשינוי
כמי שגר "מצפון לכפר הירוק" אני שם לב שהרבה מאוד אנשים מתוסכלים מהשירות של קווי 531/525/524 וכו' אלה הקווים המחברים את האיזור לעזריאלי בת"א אך התדירות שלהם נורא בעייתית ולא באמת מתחשבת בצרכים של כל האוכלוסיה באיזור. כלומר, אם במקרה פספסת את אחד הקווים נתקעת ואתה תצטרך לחכות לפעמים מעל 40 דקות עד הקו הבא.

הצרה היא שגם אם תיקח קו אחר ותסע נניח עד לאיזור שכונת המשתלה בתל אביב זה לא יעזור לך, כי בצומת הפיל כל הקווים שמתנקזים מהקו הירוק פונים ימינה וממשיכים לכיוון האוניברסיטה/רמת אביב/כרמלית.

הבעיה נוצרת בעיקר כי אף אחד מהקווים לא מתממשק עם כמות הקווים הענקית שיוצאת מאיזור רמת החייל לכיוון עזריאלי בת"א ואיזורים נוספים.
למעשה בגלל הק"מ ומשהו הזה שבין צומת הפיל לבין רחוב דבורה הנביאה יש נתק כמעט מוחלט בין איזורים שלמים.
כל אשכול רעננה,הרצליה,רמת השרון ואפילו שכונות צהלה והמשתלה בתל אביב מנותק ותלוי לגמרי בקווי אגד הלא תדירים והלא מסונכרנים.

אוסיף ואציין כי ממה שאני רואה הרבה מאוד נוסעים למעשה מעוניינים להגיע לאיזור הקריה ועזריאלי ובעצם אין להם הרבה אלטרנטיבות.. להגיע לאוניברסיטה\רמת אביב\אבן גבירול לאיזור עזריאלי זו אינה דרך פשוטה. זה לקחת 3 אוטובוסים שונים.
מוזמנים לבדוק דרכי הגעה מהערים הללו לעזריאלי ללא שימוש בקווי אגד המצויינים.

אני מציע בעצם שינוי מאוד פשוט.
לקחת את קווי 47/48 המאוד תדירים לבטל בהם תחנה אחת ויחידה ולהוסיף תחנות בציריים עיקריים. ראו את המפה המצורפת.
בעצם מוותרים על תחנה 7 (כיכר מסריק)
ובמקומה הקו יעבור דרך המסלול המסומן בצהוב.
זה מוסיף לקווים הרבה מאוד תחנות עניין : רחוב קפלן, הקריה, עזריאלי, גשר קלקא, רחוב החשמונאים.

בעצם מצומת עזריאלי המסלול משתלב יחד עם קו 238 שנוסע מפתח תקווה לכרמלית.
אופציה אחרת:
לשנות את מסלול קווי 47/48 כך שיתממשקו עם תחנה אחת כלשהי על ציר נמיר כדי שתתאפשר חלופה נוחה לכל קווי האורך 271/171/71/501/274
אשמח לשמוע מכם אם יש לכם הצעה ריאלית כזאת שאפשר יהיה להריץ מול משרד התחבורה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
קו 48 אמור להיות כך מראש כקו מאסף

אופציה אחרת:
לשנות את מסלול קווי 47/48 כך שיתממשקו עם תחנה אחת כלשהי על ציר נמיר כדי שתתאפשר חלופה נוחה לכל קווי האורך 271/171/71/501/274
אשמח לשמוע מכם אם יש לכם הצעה ריאלית כזאת שאפשר יהיה להריץ מול משרד התחבורה.
קו 48 אמור להיות כך מראש כקו מאסף
שמבצע קישור פנימי די חיוני בתוך תל אביב וכשירות עבור שכונות תל ברוך והמשתלה.
תחלופת הנוסעים הגבוהה בו והשירות המקומי של הקו בערים השונות זה למה תוכנן הקו הזה וכך פעל שנים רבות ע"י דן.
&nbsp
קו 47 הוא גרסה קצת מהירה של 48 שקצת במטרותיו הוא הקישור הישיר בין רעננה לאזורים מסוימים אך שמירה על שירות מקומי ותחלופת נוסעים גבוהה. הקו הופעל ע"י דן באוטובוס עירוני! עד להחלטה המטומטמת של משרד התחבורה להפעיל אותו בבינעירוניים.
&nbsp
בעיקרון דן התמקדו בשירות שכזה כדי להימנע מחיכוכים עם קואופרטיב אגד אז בשנות ה 70/80 בעיקר. קו 149 הוא דוגמה לכך, הקו הזה יצר מהומות בין נהגים של אגד ודן.
&nbsp
השירות המהיר תמיד היו קווי אגד מהאיזורים האלה.
ואחד מהקווים הללו (521) הוא הפיתרון לבעייה שאתה מציע. תגבור משמעותי של הקו לתדירות של כל רבע שעה והארכה לצומת רעננה דרך אחוזה.
 

אורי404

New member
בתקופת ההפעלה ב"דן" בקו 47 היו פחות תחנות וכן הורדה/איסוף

קו 48 אמור להיות כך מראש כקו מאסף
שמבצע קישור פנימי די חיוני בתוך תל אביב וכשירות עבור שכונות תל ברוך והמשתלה.
תחלופת הנוסעים הגבוהה בו והשירות המקומי של הקו בערים השונות זה למה תוכנן הקו הזה וכך פעל שנים רבות ע"י דן.
&nbsp
קו 47 הוא גרסה קצת מהירה של 48 שקצת במטרותיו הוא הקישור הישיר בין רעננה לאזורים מסוימים אך שמירה על שירות מקומי ותחלופת נוסעים גבוהה. הקו הופעל ע"י דן באוטובוס עירוני! עד להחלטה המטומטמת של משרד התחבורה להפעיל אותו בבינעירוניים.
&nbsp
בעיקרון דן התמקדו בשירות שכזה כדי להימנע מחיכוכים עם קואופרטיב אגד אז בשנות ה 70/80 בעיקר. קו 149 הוא דוגמה לכך, הקו הזה יצר מהומות בין נהגים של אגד ודן.
&nbsp
השירות המהיר תמיד היו קווי אגד מהאיזורים האלה.
ואחד מהקווים הללו (521) הוא הפיתרון לבעייה שאתה מציע. תגבור משמעותי של הקו לתדירות של כל רבע שעה והארכה לצומת רעננה דרך אחוזה.
בתקופת ההפעלה ב"דן" בקו 47 היו פחות תחנות וכן הורדה/איסוף
כשקו 47 פעל בתקופת "דן" בדרך סוקולוב ברמת השרון הייתה תחנה אחת בלבד, במרכז רמת השרון. מאז התווספו תחנות נוספות.
גם לכיוון תל אביב התחנות ברעננה ובהרצליה היו לאיסוף בלבד ולכיוון רעננה אלה היו תחנות להורדה בלבד. כיום כל התחנות האלה הן לשני השימושים.
בעבר העוד יותר רחוק תחנת ההורדה הראשונה מרעננה הייתה בכפר הירוק. מתל אביב התחנה בכפר הירוק הייתה תחנת האיסוף האחרונה.
כנראה בגלל קיצור רב הנסיעות של קו 531 להרצליה, במקום רעננה שינו את שימוש התחנה ברמת השרון. זה הגיוני. אבל לא ממש בטוח, שהיה צריך להוסיף תחנות ברמת השרון ובעיקר, שכל התחנות בשרון תהיינה לשני השימושים.

בנוגע למה שכתבת בסוף ההודעה על קו 521; אני בעד הוספת הנסיעות לכדי קו סדיר. אבל לדעתי טוב יותר, שתחנת הקצה שלו בלב הפארק ולא בצומת רעננה. כך עבור אזורים שונים, כמו לב הפארק זהו קו מהיר, בהשוואה לקו 48.
מצומת רעננה עדיף להשתמש ב-567 וב-149. כשתהיה רכבת דרך הרצליה, תהיה אפשרות טובה נוספת. מרב רחוב אחוזה פועל קו 347 המהיר.
 

אורי404

New member
יש קווים אחרים, שחוברים לקווים, שפירטת

אופציה אחרת:
לשנות את מסלול קווי 47/48 כך שיתממשקו עם תחנה אחת כלשהי על ציר נמיר כדי שתתאפשר חלופה נוחה לכל קווי האורך 271/171/71/501/274
אשמח לשמוע מכם אם יש לכם הצעה ריאלית כזאת שאפשר יהיה להריץ מול משרד התחבורה.
יש קווים אחרים, שחוברים לקווים, שפירטת
קודם כל קו 501 יוצא מרעננה ומהרצליה. אנשים יעלו מראש על קו 501 בשרון ולא יחליפו בדרך נמיר.
מרעננה ומהרצליה לדרך נמיר כאמור קו 501 וכן נסיעות ספורות של קו 502.
מרמת השרון לכיוון דרך נמיר פועל קו 24. לפי מכרז שרון-חולון היה מתוכנן לפעול קו מהיר, מקו 24, שייסע במסלול דומה אם לא זהה לקו 24א. כלומר דרך נמיר. כנראה בהמשך יפעל הקו הזה.
מרעננה ומהרצליה גם פועלת רכבת. בעתיד כאשר הנסיעות מרעננה תהיינה דרך הרצליה, צפויה להיות אפשרות טובה נוספת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה