האם תתאפשר נסיעת חיילים בחינם בקו המהיר מירושלים?

RavKav1409

New member
האם תתאפשר נסיעת חיילים בחינם בקו המהיר מירושלים?

תודה
האם תתאפשר נסיעת חיילים בחינם בקו המהיר מירושלים?
שלום,

באתר של הרכבת כתוב כי כל נוסע צריך להצטייד ברב-קו אישי עם חוזה ושובר מתאים.
מה עושים חיילים? האם יצטרכו לשלם כדי לנסוע בקו הזה (או לפחות במקטע י-ם/נתב"ג)?

תודה רבה
 
מצטרף לשאלה

האם תתאפשר נסיעת חיילים בחינם בקו המהיר מירושלים?
שלום,

באתר של הרכבת כתוב כי כל נוסע צריך להצטייד ברב-קו אישי עם חוזה ושובר מתאים.
מה עושים חיילים? האם יצטרכו לשלם כדי לנסוע בקו הזה (או לפחות במקטע י-ם/נתב"ג)?

תודה רבה
מצטרף לשאלה
מעניין לדעת
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אם יש לך חוזה תקף, אתה צריך רק להזמין שובר בלבד

האם תתאפשר נסיעת חיילים בחינם בקו המהיר מירושלים?
שלום,

באתר של הרכבת כתוב כי כל נוסע צריך להצטייד ברב-קו אישי עם חוזה ושובר מתאים.
מה עושים חיילים? האם יצטרכו לשלם כדי לנסוע בקו הזה (או לפחות במקטע י-ם/נתב"ג)?

תודה רבה
אם יש לך חוזה תקף, אתה צריך רק להזמין שובר בלבד
לחיילים חוזה "חינמי" בחוגר שתקף כמעט לכל הנסיעות במדינה, אז צריך רק להזמין שובר בלבד על פי מספר החוגר שהינו מספר רב-קו לכל דבר

באותו האופן אם אתה טוען נניח חופשי יומי 924 לאותו היום מכל מפעיל, אתה צריך שובר בלבד, ולא לזבל את הרב-קו בתשלום פעמיים על חוזה נוסף כיוון אחד מנתב"ג לירושלים כי זה עם חוזה חינמי רק בכיוון ההפוך אם נרכש בתחנת ירושלים-יצחק נבון

שובר זה לא חוזה שטוענים לרב-קו, זו פתקית שמקבלים בנפרד ומציגים לפקח בנוסף לרב קו עם כל חוזה התקף לנסיעה
 

Ccyclist

Well-known member
ומה לגבי כרטיס IP 27 אנונימי ? האם אפשר להוציא שובר ?

אם יש לך חוזה תקף, אתה צריך רק להזמין שובר בלבד
לחיילים חוזה "חינמי" בחוגר שתקף כמעט לכל הנסיעות במדינה, אז צריך רק להזמין שובר בלבד על פי מספר החוגר שהינו מספר רב-קו לכל דבר

באותו האופן אם אתה טוען נניח חופשי יומי 924 לאותו היום מכל מפעיל, אתה צריך שובר בלבד, ולא לזבל את הרב-קו בתשלום פעמיים על חוזה נוסף כיוון אחד מנתב"ג לירושלים כי זה עם חוזה חינמי רק בכיוון ההפוך אם נרכש בתחנת ירושלים-יצחק נבון

שובר זה לא חוזה שטוענים לרב-קו, זו פתקית שמקבלים בנפרד ומציגים לפקח בנוסף לרב קו עם כל חוזה התקף לנסיעה
ומה לגבי כרטיס IP 27 אנונימי ? האם אפשר להוציא שובר ?
האם הנסיעות בקו חסומות בפני בעלי כרטיס לא מזוהה ?
&nbsp
בשביל ביקורים של שבוע לא שווה לעשות את כל הפרוצדורות של ההזדהות.
&nbsp
17 שנה אני עוקב אחרי הקו הזה ולא יפתיע אותי אם ימתחו את תקופת ההרצה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אפשר להוציא שובר לכל רב-קו, כולל אנונימי

ומה לגבי כרטיס IP 27 אנונימי ? האם אפשר להוציא שובר ?
האם הנסיעות בקו חסומות בפני בעלי כרטיס לא מזוהה ?
&nbsp
בשביל ביקורים של שבוע לא שווה לעשות את כל הפרוצדורות של ההזדהות.
&nbsp
17 שנה אני עוקב אחרי הקו הזה ולא יפתיע אותי אם ימתחו את תקופת ההרצה.
אפשר להוציא שובר לכל רב-קו, כולל אנונימי
ההגבלה לרב-קו אישי מזוהה מתייחסת לאפשרות רכישת חוזה נסיעה חינמי כשהמוצא הוא תחנת ירושלים-יצחק נבון בלבד
עם רב-קו אנונימי, כל נסיעה, כולל זו שחינמית לבעלי רב-קו אישי, הינה כרוכה בקיום ותיקוף חוזה תקף בתשלום
&nbsp
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הדף להזמנת שוברים והדף לרכישת חוזים לא מבצע בדיקות כגון

אפשר להוציא שובר לכל רב-קו, כולל אנונימי
ההגבלה לרב-קו אישי מזוהה מתייחסת לאפשרות רכישת חוזה נסיעה חינמי כשהמוצא הוא תחנת ירושלים-יצחק נבון בלבד
עם רב-קו אנונימי, כל נסיעה, כולל זו שחינמית לבעלי רב-קו אישי, הינה כרוכה בקיום ותיקוף חוזה תקף בתשלום
&nbsp
&nbsp
הדף להזמנת שוברים והדף לרכישת חוזים לא מבצע בדיקות כגון
ווידוא שהמספר שהוקלד הוא רב-קו אישי, כולל פרופיל מסויים, שייך לאדם מסוים, הונפק על ידי מנפיק מסוים וכו'

הבדיקה היחידה היא בדיקת שהמספר שהוקלד הינו חוקי ותואם לאלגוריטם מסוים שבו מוקצים מספרי רב-קו (באופן כמו שנניח מספרי תעודות זהות מוקצים כ-luhn עולה לא כולל ספרת הביקורת, אבל רב-קו לא תואם לאלגוריטם זה)

משמעות הדבר שיש פתח אבטחה במערכת להזמנת שוברים המאפשרת להזמין למספר של רב-קו שאינו קיים או עדיין לא הונפק אך עדיין לתפוס את השובר גם אם הוא לא יינצל כי רכישה וטעינת חוזים הינה נפרדת ולא מוגבלת לחוזים שנמכרים על ידי ר"י, ור"י לא יכולה לחסום טווחים שלמים ממערכת להזמנת שוברים כי אין לה טווחים חוקיים של רב-קוים של מנפיקים אחרים, אז לא ניתן לחשב רב-קו קיים אם המספר מעולם לא היה נקרא על ידי מסוף כרטוס/תיקוף כלשהו של ר"י
לקיחת כל המקומות אפשרית גם ללא ידע אם הרב-קוים שרשמת קיימים, כלומר אם מסתבר שמישהו רשם למערכת את הרב-קו שלך בהרצת טווח כזו ושלח רכבת ריקה, גם ללא ידיעה שיש כרטיס כזה והוא במקרה שלך, ר"י תחסום את מספרך (כולל של אחרים מאותה רשימת הנפקה) גם אם לא אתה הוא זה שלקח מקומות רפאים ואז כשבאמת תצטרך נסיעה, יסתבר לך שאתה לא יכול להזמין שובר גם אם אתה נוסע לגיטימי, כי החסימה שעליה מדובר בתקנון השוברים הינה אחרי אי ניצול שוברים לאחר שרכבת כבר יצאה
 

Ccyclist

Well-known member
תודה. כמי שיגיע מחו"ל נראה שהבעיה היא ברכבת הספציפית.

הדף להזמנת שוברים והדף לרכישת חוזים לא מבצע בדיקות כגון
ווידוא שהמספר שהוקלד הוא רב-קו אישי, כולל פרופיל מסויים, שייך לאדם מסוים, הונפק על ידי מנפיק מסוים וכו'

הבדיקה היחידה היא בדיקת שהמספר שהוקלד הינו חוקי ותואם לאלגוריטם מסוים שבו מוקצים מספרי רב-קו (באופן כמו שנניח מספרי תעודות זהות מוקצים כ-luhn עולה לא כולל ספרת הביקורת, אבל רב-קו לא תואם לאלגוריטם זה)

משמעות הדבר שיש פתח אבטחה במערכת להזמנת שוברים המאפשרת להזמין למספר של רב-קו שאינו קיים או עדיין לא הונפק אך עדיין לתפוס את השובר גם אם הוא לא יינצל כי רכישה וטעינת חוזים הינה נפרדת ולא מוגבלת לחוזים שנמכרים על ידי ר"י, ור"י לא יכולה לחסום טווחים שלמים ממערכת להזמנת שוברים כי אין לה טווחים חוקיים של רב-קוים של מנפיקים אחרים, אז לא ניתן לחשב רב-קו קיים אם המספר מעולם לא היה נקרא על ידי מסוף כרטוס/תיקוף כלשהו של ר"י
לקיחת כל המקומות אפשרית גם ללא ידע אם הרב-קוים שרשמת קיימים, כלומר אם מסתבר שמישהו רשם למערכת את הרב-קו שלך בהרצת טווח כזו ושלח רכבת ריקה, גם ללא ידיעה שיש כרטיס כזה והוא במקרה שלך, ר"י תחסום את מספרך (כולל של אחרים מאותה רשימת הנפקה) גם אם לא אתה הוא זה שלקח מקומות רפאים ואז כשבאמת תצטרך נסיעה, יסתבר לך שאתה לא יכול להזמין שובר גם אם אתה נוסע לגיטימי, כי החסימה שעליה מדובר בתקנון השוברים הינה אחרי אי ניצול שוברים לאחר שרכבת כבר יצאה
תודה. כמי שיגיע מחו"ל נראה שהבעיה היא ברכבת הספציפית.
אם השובר היה תקף ליום הנסיעה כולו או לטווח שעות הייתי יכול להוציא אחד מראש, אולי אפילו ברגע האחרון לפני העלייה למטוס.
&nbsp
הצורך בשובר לרכבת ספציפית עד 45 דקות מראש בעייתי בעיני כי זה בדיוק טווח הזמנים שאי אפשר לנבא אחרי נחיתה בנתב"ג. גם על דרכון ישראלי ביקורת הגבולות הישראלית היא ארוכה מאד בהשוואה לביקורות גבול בין בריטניה לאגור שנגן ולהיפך, כנראה תוצאה של חוסר כוח אדם בהשוואה למספר הנוסעים. נוסע שינסה להזמין שובר בנחיתה או שיפספס את הרכבת או שיצטרך להמתין טווח זמן בלתי סביר בנתב"ג אם ידחה את ההזמנה עד שיעבור אל כל אלמנטי האי ודעות התיזמונית ( ביקורת גבולות, מסועי מזוודות, מכס) ויבצע את הזמנת השובר באולם מקבלי הפנים.
&nbsp
התיכנון שלי אינו לבוא בעידן שצריך שובר כזה אבל משום שהדבר עלול להתארך אני רוצה להכיר את הכללים למקרה שזה יהיה לרוונטי.
&nbsp
להבנתי הזמנת 2 או יותר שוברים לרכבות עוקבות לפני העלייה למטוס או מייד אחרי הירידה ממנו עלול להביא לחסימת הIP 27 המזמין כך שזו לא אופציה.
&nbsp
חבל שלא היתה התחשבות בכך ששדה תעופה זה לא מקום שניתן לתזמן בו תיזמון מדוייק מראש.
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי המחיר: מאד אירוני שהוא £3.64 לכיוון כי זה המסר שלי.

תודה. כמי שיגיע מחו"ל נראה שהבעיה היא ברכבת הספציפית.
אם השובר היה תקף ליום הנסיעה כולו או לטווח שעות הייתי יכול להוציא אחד מראש, אולי אפילו ברגע האחרון לפני העלייה למטוס.
&nbsp
הצורך בשובר לרכבת ספציפית עד 45 דקות מראש בעייתי בעיני כי זה בדיוק טווח הזמנים שאי אפשר לנבא אחרי נחיתה בנתב"ג. גם על דרכון ישראלי ביקורת הגבולות הישראלית היא ארוכה מאד בהשוואה לביקורות גבול בין בריטניה לאגור שנגן ולהיפך, כנראה תוצאה של חוסר כוח אדם בהשוואה למספר הנוסעים. נוסע שינסה להזמין שובר בנחיתה או שיפספס את הרכבת או שיצטרך להמתין טווח זמן בלתי סביר בנתב"ג אם ידחה את ההזמנה עד שיעבור אל כל אלמנטי האי ודעות התיזמונית ( ביקורת גבולות, מסועי מזוודות, מכס) ויבצע את הזמנת השובר באולם מקבלי הפנים.
&nbsp
התיכנון שלי אינו לבוא בעידן שצריך שובר כזה אבל משום שהדבר עלול להתארך אני רוצה להכיר את הכללים למקרה שזה יהיה לרוונטי.
&nbsp
להבנתי הזמנת 2 או יותר שוברים לרכבות עוקבות לפני העלייה למטוס או מייד אחרי הירידה ממנו עלול להביא לחסימת הIP 27 המזמין כך שזו לא אופציה.
&nbsp
חבל שלא היתה התחשבות בכך ששדה תעופה זה לא מקום שניתן לתזמן בו תיזמון מדוייק מראש.
לגבי המחיר: מאד אירוני שהוא £3.64 לכיוון כי זה המסר שלי.
המחיר לכיוון אחד הוא ₪17, שזה די סימלי ובהמרה לשטרלינג כדי להבין את העלות גיגלתי וזה יוצא הסכום שבכותרת, שזו בעצם קריאתי ארוכת הטווח לתח"צ 364 ימים בשנה למעט יום כיפור.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
חילול שבת חמור מחילול כיפור

לגבי המחיר: מאד אירוני שהוא £3.64 לכיוון כי זה המסר שלי.
המחיר לכיוון אחד הוא ₪17, שזה די סימלי ובהמרה לשטרלינג כדי להבין את העלות גיגלתי וזה יוצא הסכום שבכותרת, שזו בעצם קריאתי ארוכת הטווח לתח"צ 364 ימים בשנה למעט יום כיפור.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
חילול שבת חמור מחילול כיפור

סתם שתהיה בעניינים...
 

arseny92

Well-known member
מנהל
החסימה הינה על *אפשרות הזמנת השוברים* לתקופה כלשהי בלבד

תודה. כמי שיגיע מחו"ל נראה שהבעיה היא ברכבת הספציפית.
אם השובר היה תקף ליום הנסיעה כולו או לטווח שעות הייתי יכול להוציא אחד מראש, אולי אפילו ברגע האחרון לפני העלייה למטוס.
&nbsp
הצורך בשובר לרכבת ספציפית עד 45 דקות מראש בעייתי בעיני כי זה בדיוק טווח הזמנים שאי אפשר לנבא אחרי נחיתה בנתב"ג. גם על דרכון ישראלי ביקורת הגבולות הישראלית היא ארוכה מאד בהשוואה לביקורות גבול בין בריטניה לאגור שנגן ולהיפך, כנראה תוצאה של חוסר כוח אדם בהשוואה למספר הנוסעים. נוסע שינסה להזמין שובר בנחיתה או שיפספס את הרכבת או שיצטרך להמתין טווח זמן בלתי סביר בנתב"ג אם ידחה את ההזמנה עד שיעבור אל כל אלמנטי האי ודעות התיזמונית ( ביקורת גבולות, מסועי מזוודות, מכס) ויבצע את הזמנת השובר באולם מקבלי הפנים.
&nbsp
התיכנון שלי אינו לבוא בעידן שצריך שובר כזה אבל משום שהדבר עלול להתארך אני רוצה להכיר את הכללים למקרה שזה יהיה לרוונטי.
&nbsp
להבנתי הזמנת 2 או יותר שוברים לרכבות עוקבות לפני העלייה למטוס או מייד אחרי הירידה ממנו עלול להביא לחסימת הIP 27 המזמין כך שזו לא אופציה.
&nbsp
חבל שלא היתה התחשבות בכך ששדה תעופה זה לא מקום שניתן לתזמן בו תיזמון מדוייק מראש.
החסימה הינה על *אפשרות הזמנת השוברים* לתקופה כלשהי בלבד
לא מדובר על חסימה בהקשר של חסימת תקפות חוזים לכל המפעילים וביטול כרטיס (contract/card invalidation)
&nbsp
כך שאם תהיה חסימה, לא תוכל רק להזמין שוברים עבור מספר רב-קו זה זמן מה וכתוצאה להשתמש בקו המשתמש במתכונת הזו של רכבת ספציפית, אך זה לא ימנע ממך להגיע ליעד בכל דרך אחרת כי כל החוזים עדיין יעבדו כרגיל באוטובוס 485 נניח
 

Ccyclist

Well-known member
אין לי כוונה לטוס לארץ לכבוד קו 485 :)

החסימה הינה על *אפשרות הזמנת השוברים* לתקופה כלשהי בלבד
לא מדובר על חסימה בהקשר של חסימת תקפות חוזים לכל המפעילים וביטול כרטיס (contract/card invalidation)
&nbsp
כך שאם תהיה חסימה, לא תוכל רק להזמין שוברים עבור מספר רב-קו זה זמן מה וכתוצאה להשתמש בקו המשתמש במתכונת הזו של רכבת ספציפית, אך זה לא ימנע ממך להגיע ליעד בכל דרך אחרת כי כל החוזים עדיין יעבדו כרגיל באוטובוס 485 נניח
אין לי כוונה לטוס לארץ לכבוד קו 485 :)
הכוונה שלי היא לנסוע סוף כל סוף בקו שאני עוקב אחריו 17 שנה.
&nbsp
התיכנון הוא לדחות את הביקור עד אחרי תקופת ההרצה ולהיות מוכן למקרה שהיא תתארך.
 
תקנון נסיעה מ/אל תחנת נבון בתקופת החינם

האם תתאפשר נסיעת חיילים בחינם בקו המהיר מירושלים?
שלום,

באתר של הרכבת כתוב כי כל נוסע צריך להצטייד ברב-קו אישי עם חוזה ושובר מתאים.
מה עושים חיילים? האם יצטרכו לשלם כדי לנסוע בקו הזה (או לפחות במקטע י-ם/נתב"ג)?

תודה רבה
תקנון נסיעה מ/אל תחנת נבון בתקופת החינם

מצורף קובץ pdf
 
אי אפשר כרגע להטעין על החוגר את הנסיעה

גם בעמוד הרשמי של רכבת ישראל לא ידעו לענות על חייל

העמוד הרשמי בפייסבוק
אי אפשר כרגע להטעין על החוגר את הנסיעה
יש צורך ברב קו כלשהו על שמך כדי לנסוע בקו.. כנראה שיסודר לאחר החגים שיחזרו כל החיילים לבסיס כסדרם.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
שוב-אל תבלבל בין חוזה נסיעה תקף לביןהזמנת שובר לרכבת ספציפית

אי אפשר כרגע להטעין על החוגר את הנסיעה
יש צורך ברב קו כלשהו על שמך כדי לנסוע בקו.. כנראה שיסודר לאחר החגים שיחזרו כל החיילים לבסיס כסדרם.
שוב-אל תבלבל בין חוזה נסיעה תקף לביןהזמנת שובר לרכבת ספציפית
חוזה תקף זה החוזה ה-"חינמי" שיש לכל חייל בחוגר (שהינו רב-קו לכל משמעותו) ושבאמצעותו כל חייל נוסע בכל תחבורה ונכנס לאזור המבוקר חופשית בכל תחנה ויוצא ממנו
&nbsp
שובר - זו ההזמנה לנסוע ברכבת הספציפית, ואותה מזמינים באתר (או 9025*) על מספר החוגר, ואז מוציאים את ההזמנה מהמכונה בהצמדת החוגר או בהצגת ההזמנה מהדוא"ל בנייד.
שובר - זה לא חוזה טעינה ברב-קו אלא פתק נפרד! חוזה - בהתאם לפרופיל וזכאות הנוסע כרגיל!
&nbsp
זהו, ולא צריך לזבל חוזים מיותרים או להנפיק רב-קו רגיל לפני תום השירות הצבאי
 
השאלה מה קורה במציאות

שוב-אל תבלבל בין חוזה נסיעה תקף לביןהזמנת שובר לרכבת ספציפית
חוזה תקף זה החוזה ה-"חינמי" שיש לכל חייל בחוגר (שהינו רב-קו לכל משמעותו) ושבאמצעותו כל חייל נוסע בכל תחבורה ונכנס לאזור המבוקר חופשית בכל תחנה ויוצא ממנו
&nbsp
שובר - זו ההזמנה לנסוע ברכבת הספציפית, ואותה מזמינים באתר (או 9025*) על מספר החוגר, ואז מוציאים את ההזמנה מהמכונה בהצמדת החוגר או בהצגת ההזמנה מהדוא"ל בנייד.
שובר - זה לא חוזה טעינה ברב-קו אלא פתק נפרד! חוזה - בהתאם לפרופיל וזכאות הנוסע כרגיל!
&nbsp
זהו, ולא צריך לזבל חוזים מיותרים או להנפיק רב-קו רגיל לפני תום השירות הצבאי
השאלה מה קורה במציאות

אני אינני חייל ואין לי חוגר כך שאין לי דרך לבדוק את זה.
אבל ממה שראיתי בשטח, בהחלט יתכן שחייל שמגיע עם חוגר יסתבך ולא יוכל לעבור את שלוש חגורות הביקורת שלפני הבידוק והולידטורים.
 
למעלה