שאלת תם

שאלת תם

תודה
שאלת תם
למה קווים חדשים שמצטרפים לרשת המסילות הארצית לא מחושמלים מלכתחילה?
 

אורי404

New member
שאלה טובה

שאלת תם
למה קווים חדשים שמצטרפים לרשת המסילות הארצית לא מחושמלים מלכתחילה?
שאלה טובה
אולי לא הופנה לזה תקצוב? לפני כעשור היו קיצוצים שונים, שכללו את פרויקט החשמול.
הקו לכרמיאל היה אמור להיפתח כקו חשמלי. אם אני לא טועה כך גם מסילת השרון.

כך או כך זו שאלה טובה מדוע לא בוצע חשמול בכל הקווים החדשים.
 

asifp

New member
להערכתי- עניין של מכרזים

שאלה טובה
אולי לא הופנה לזה תקצוב? לפני כעשור היו קיצוצים שונים, שכללו את פרויקט החשמול.
הקו לכרמיאל היה אמור להיפתח כקו חשמלי. אם אני לא טועה כך גם מסילת השרון.

כך או כך זו שאלה טובה מדוע לא בוצע חשמול בכל הקווים החדשים.
להערכתי- עניין של מכרזים
העיכוב עם מכרז החישמול והבלאגן המשפטי עם אלסטום-SEMI הוביל לכך שהקו לכרמיאל הגיע כבר לפינאלה שלו, ועוד לא נבחרה חברה שתעשה את עבודות החשמול.
&nbsp
ואם אוסיף את דעתי- חשמול הקו לכרמיאל מבלי שיש חשמול בתל אביב - חיפה זה קצת מיותר.
 
זה לא מיותר

להערכתי- עניין של מכרזים
העיכוב עם מכרז החישמול והבלאגן המשפטי עם אלסטום-SEMI הוביל לכך שהקו לכרמיאל הגיע כבר לפינאלה שלו, ועוד לא נבחרה חברה שתעשה את עבודות החשמול.
&nbsp
ואם אוסיף את דעתי- חשמול הקו לכרמיאל מבלי שיש חשמול בתל אביב - חיפה זה קצת מיותר.
זה לא מיותר
להפך, אם הקו היה מחושמל הקברניטים במדינה היו מוצאים את הדרך להעלות הילוך מול יונה יהב ולסיים את סאגת החשמל של חיפה. כרגע אין להם תמריץ לסיים את זה.. עוד שנה עוד שנתיים אין לחץ.
כשיש לך כבר קו מחושמל וציוד מחושמל ואז מתחילות הבעיות של החלפת רכבות והיעדר ציוד אז מתחיל הבלאגן וכך דברים מקודמים.
 

asifp

New member
לדעתי אם הוא היה מחושמל

זה לא מיותר
להפך, אם הקו היה מחושמל הקברניטים במדינה היו מוצאים את הדרך להעלות הילוך מול יונה יהב ולסיים את סאגת החשמל של חיפה. כרגע אין להם תמריץ לסיים את זה.. עוד שנה עוד שנתיים אין לחץ.
כשיש לך כבר קו מחושמל וציוד מחושמל ואז מתחילות הבעיות של החלפת רכבות והיעדר ציוד אז מתחיל הבלאגן וכך דברים מקודמים.
לדעתי אם הוא היה מחושמל
אז הקו הזה היה נשאר קו שלוחתי עם רכבת פעם/פעמיים בשעה למרכזית המפרץ בלבד, ולא היה משפיע כלל על קצב החשמול בחיפה..
&nbsp
אבל אין לנו איך לדעת
 
״להעלות הילוך מול יונה יהב״??

זה לא מיותר
להפך, אם הקו היה מחושמל הקברניטים במדינה היו מוצאים את הדרך להעלות הילוך מול יונה יהב ולסיים את סאגת החשמל של חיפה. כרגע אין להם תמריץ לסיים את זה.. עוד שנה עוד שנתיים אין לחץ.
כשיש לך כבר קו מחושמל וציוד מחושמל ואז מתחילות הבעיות של החלפת רכבות והיעדר ציוד אז מתחיל הבלאגן וכך דברים מקודמים.
״להעלות הילוך מול יונה יהב״??
אולי במקום ״להעלות הילוך מול יונה יהב״ נעלה עמודי חשמל על כל הבית שלך ונחשמל לך את האמבטיה?
אם מקבלי ההחלטות ברכבת היו מקשיבים לאנשים שאמורים להשתמש ברכבת (וביניהם תושבי חיפה) היו מתכננים מלכתחילה שיקוע של הרכבת בתוך המטרופולין במקום לנסות (וזה לא יצליח לעולם!) להעביר ארבע מסילות מחושמלות על קו החוף.
המזל היחיד של מקבלי ההחלטות השלומיאלים האלה שפרשה אחרת (חברת סמי הספרדית) שגם שם התנהלו ברכבת בצורה מרושלת, תקעה את החישמול מכיוון אחר לגמרי.
 
שיקוע הוא לא אופציה כי העלות שלו מטורפת

״להעלות הילוך מול יונה יהב״??
אולי במקום ״להעלות הילוך מול יונה יהב״ נעלה עמודי חשמל על כל הבית שלך ונחשמל לך את האמבטיה?
אם מקבלי ההחלטות ברכבת היו מקשיבים לאנשים שאמורים להשתמש ברכבת (וביניהם תושבי חיפה) היו מתכננים מלכתחילה שיקוע של הרכבת בתוך המטרופולין במקום לנסות (וזה לא יצליח לעולם!) להעביר ארבע מסילות מחושמלות על קו החוף.
המזל היחיד של מקבלי ההחלטות השלומיאלים האלה שפרשה אחרת (חברת סמי הספרדית) שגם שם התנהלו ברכבת בצורה מרושלת, תקעה את החישמול מכיוון אחר לגמרי.
שיקוע הוא לא אופציה כי העלות שלו מטורפת
 
למעלה