מסילת השרון

מסילת השרון

תודה
מסילת השרון
שבת שלום

מי יודע מתי במהלך שנת 2019 יפתח קו הרכבת לרעננה, כלומר במסלול הקצר דרך הרצליה?

האם הקו יפתח כקו מחושמל? אם לא, מתי הצפי לחישמולו? האם החישמול יקצר את זמני הנסיעה? בכמה?

מה זמן הנסיעה בקו לתל אביב מרכז מתחנת סוקולוב ומתחנת רעננה דרום?
 

Bus Nerd

Active member
הערכה - סוף 2019

מסילת השרון
שבת שלום

מי יודע מתי במהלך שנת 2019 יפתח קו הרכבת לרעננה, כלומר במסלול הקצר דרך הרצליה?

האם הקו יפתח כקו מחושמל? אם לא, מתי הצפי לחישמולו? האם החישמול יקצר את זמני הנסיעה? בכמה?

מה זמן הנסיעה בקו לתל אביב מרכז מתחנת סוקולוב ומתחנת רעננה דרום?
הערכה - סוף 2019
לא ייפתח כמחושמל כמובן. יש עוד הרבה זמן עד שהחשמול יגיע ללולאת השרון.

אני חושב שהערכות הנוכחיות הן שעד סוף שנה הבאה החשמול יגיע מירושלים להרצליה, וברגע שיסתיים פרויקט חשמול ירושלים-הרצליה יתחילו בתהליך הארוך של חשמול קו החוף המערבי ולולאת השרון. לא ייפתח שירות נוסעים חשמלי בקו הזה עד שהחשמול יגיע כל הדרך עד אשקלון.

קשה לדעת כמה זמן זה ייקח, בעיקר בגלל שהשמועות אומרות שחברת SEMI שוקלת לפרוש מתפקידה בפרוייקט החשמול, מה שיגרום לבזבוז זמן משפטי ובירוקרטי, קנסות ענק לSEMI שספק אם תוכל לשלם אותם, וייתכן שגם תהליך ארוך של יציאה למכרז חדש לבחירת ספק החשמול (אלא אם החוק מאפשר לבחור את החברה שהגיעה במקום השני למשרד בתור קבלן חלופי).

בקיצור, אני לא הייתי בונה על רכבת חשמלית במסילת השרון לפני 2022 לפחות.
 

Ccyclist

Well-known member
כמו כן תהיה בעיה עם פיצול קו ב"ש - חולון- השרון.

הערכה - סוף 2019
לא ייפתח כמחושמל כמובן. יש עוד הרבה זמן עד שהחשמול יגיע ללולאת השרון.

אני חושב שהערכות הנוכחיות הן שעד סוף שנה הבאה החשמול יגיע מירושלים להרצליה, וברגע שיסתיים פרויקט חשמול ירושלים-הרצליה יתחילו בתהליך הארוך של חשמול קו החוף המערבי ולולאת השרון. לא ייפתח שירות נוסעים חשמלי בקו הזה עד שהחשמול יגיע כל הדרך עד אשקלון.

קשה לדעת כמה זמן זה ייקח, בעיקר בגלל שהשמועות אומרות שחברת SEMI שוקלת לפרוש מתפקידה בפרוייקט החשמול, מה שיגרום לבזבוז זמן משפטי ובירוקרטי, קנסות ענק לSEMI שספק אם תוכל לשלם אותם, וייתכן שגם תהליך ארוך של יציאה למכרז חדש לבחירת ספק החשמול (אלא אם החוק מאפשר לבחור את החברה שהגיעה במקום השני למשרד בתור קבלן חלופי).

בקיצור, אני לא הייתי בונה על רכבת חשמלית במסילת השרון לפני 2022 לפחות.
כמו כן תהיה בעיה עם פיצול קו ב"ש - חולון- השרון.
להבנתי אין כוונה לחשמל את מסילת הנגב המערבי ולכן הקו יצטרך לעבור פיצול (כפי שהוא מוצג בתוכנוית 2020 ו 2040) בין קו חשמלי עד אשקלון וקו דיזל בין ב"ש לאשקלון. פוליטית זה יהיה בעייתי מאד כי החיבור הקיים בין ערי הנגב המערבי למרכז הוכ נדבך בסיסמאות "קירוב הפריפריה".
&nbsp
יתכן שהפתרון לטווח הביניים היא שהקו לירושלים יעבור ללולאת השרון והקו מב"ש דרך חולון יסתיים בהרצליה. כמובן שזה יצריך מחלפים או החלפת מסילות בין האוניברסיטה להרצליה.
 
המשך הקו לירושלים לכיוון לולאת השרון

כמו כן תהיה בעיה עם פיצול קו ב"ש - חולון- השרון.
להבנתי אין כוונה לחשמל את מסילת הנגב המערבי ולכן הקו יצטרך לעבור פיצול (כפי שהוא מוצג בתוכנוית 2020 ו 2040) בין קו חשמלי עד אשקלון וקו דיזל בין ב"ש לאשקלון. פוליטית זה יהיה בעייתי מאד כי החיבור הקיים בין ערי הנגב המערבי למרכז הוכ נדבך בסיסמאות "קירוב הפריפריה".
&nbsp
יתכן שהפתרון לטווח הביניים היא שהקו לירושלים יעבור ללולאת השרון והקו מב"ש דרך חולון יסתיים בהרצליה. כמובן שזה יצריך מחלפים או החלפת מסילות בין האוניברסיטה להרצליה.
המשך הקו לירושלים לכיוון לולאת השרון
זה בדיוק מה שבאתי להציע, רק בגלל שחשבתי שלמה לא חישמלו מלכתחילה, הרי יותר קל לעבוד על מסילות שטרם עוברות בהן תנועה. אבל ברור שעכשיו זה מאוחר מידי.
בכל מקרה מישהו יודע זמני נסיעה מסוקולוב לתל אביב?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אבל SEMI התחייבה גם לתחזק את החשמול, לא רק להתקין ואז

הערכה - סוף 2019
לא ייפתח כמחושמל כמובן. יש עוד הרבה זמן עד שהחשמול יגיע ללולאת השרון.

אני חושב שהערכות הנוכחיות הן שעד סוף שנה הבאה החשמול יגיע מירושלים להרצליה, וברגע שיסתיים פרויקט חשמול ירושלים-הרצליה יתחילו בתהליך הארוך של חשמול קו החוף המערבי ולולאת השרון. לא ייפתח שירות נוסעים חשמלי בקו הזה עד שהחשמול יגיע כל הדרך עד אשקלון.

קשה לדעת כמה זמן זה ייקח, בעיקר בגלל שהשמועות אומרות שחברת SEMI שוקלת לפרוש מתפקידה בפרוייקט החשמול, מה שיגרום לבזבוז זמן משפטי ובירוקרטי, קנסות ענק לSEMI שספק אם תוכל לשלם אותם, וייתכן שגם תהליך ארוך של יציאה למכרז חדש לבחירת ספק החשמול (אלא אם החוק מאפשר לבחור את החברה שהגיעה במקום השני למשרד בתור קבלן חלופי).

בקיצור, אני לא הייתי בונה על רכבת חשמלית במסילת השרון לפני 2022 לפחות.
אבל SEMI התחייבה גם לתחזק את החשמול, לא רק להתקין ואז
ללכת הביתה
&nbsp
אלא אם ר"י תקנה את הציוד ותמשיך לפרוס ולתחזק בעצמה (זה אמור לקרות באיזהשהו שלב, כך שלר"י יהיה ציוד נייד לפריסה ותחזוקת חשמולת משלה ותוכל להיות לא תלוייה בספקים חיצוניים)
&nbsp
ומי במקום השני?
 

Bus Nerd

Active member
אם אני זוכר נכון במקום השני היו אלסטום

אבל SEMI התחייבה גם לתחזק את החשמול, לא רק להתקין ואז
ללכת הביתה
&nbsp
אלא אם ר"י תקנה את הציוד ותמשיך לפרוס ולתחזק בעצמה (זה אמור לקרות באיזהשהו שלב, כך שלר"י יהיה ציוד נייד לפריסה ותחזוקת חשמולת משלה ותוכל להיות לא תלוייה בספקים חיצוניים)
&nbsp
ומי במקום השני?
אם אני זוכר נכון במקום השני היו אלסטום
 

אורי404

New member
זמני הנסיעה המתוכננים דרך הרצליה

מסילת השרון
שבת שלום

מי יודע מתי במהלך שנת 2019 יפתח קו הרכבת לרעננה, כלומר במסלול הקצר דרך הרצליה?

האם הקו יפתח כקו מחושמל? אם לא, מתי הצפי לחישמולו? האם החישמול יקצר את זמני הנסיעה? בכמה?

מה זמן הנסיעה בקו לתל אביב מרכז מתחנת סוקולוב ומתחנת רעננה דרום?
זמני הנסיעה המתוכננים דרך הרצליה
כך לפחות היה התכנון בשלהי 2010:
מרעננה מערב לתל אביב האוניברסיטה עם עצירה בהרצליה - 11 דקות.

מסוקולוב לתל אביב אוניברסיטה דרך הרצליה - 18 דקות.

מרעננה דרום לתל אביב אוניברסיטה דרך הרצליה - 16 דקות.

כל זה כאשר מדובר בצי דיזל. כעיקרון זמן הנסיעה יכול להתקצר, בבוא הפעלת הצי החשמלי. שכן יכולת האצה ובלימה של ציוד חשמלי, טובה מאשר הדיזל. ביחד עם יתרונות נוספים של פחות רעש ושאין עשן וכל הזיהום הנלווה לזה.
השאלה היא האם יתקצרו הזמנים או יעדיפו לרפד.

בנוגע למועד הצפוי לחשמול הקו - גם שאלה טובה.
עד כמה שזכור לי הקו המלא דרך הרצליה היה צריך לפעול לפני מספר שנים, כקו חשמלי. פרויקט החשמול התעכב לו. כך גם העבודות על הקו.

אני גם לא יודע לגבי המועד לפתיחה המלאה. הונחו זוג מסילות מתל אביב לכיוון הרצליה. אבל לא בכל הקטע. מה גם שגם טרם הניחו שם רבד, הדקו את המסילות. גם למערכת איתות נדרש לטפל.
 
תודה

זמני הנסיעה המתוכננים דרך הרצליה
כך לפחות היה התכנון בשלהי 2010:
מרעננה מערב לתל אביב האוניברסיטה עם עצירה בהרצליה - 11 דקות.

מסוקולוב לתל אביב אוניברסיטה דרך הרצליה - 18 דקות.

מרעננה דרום לתל אביב אוניברסיטה דרך הרצליה - 16 דקות.

כל זה כאשר מדובר בצי דיזל. כעיקרון זמן הנסיעה יכול להתקצר, בבוא הפעלת הצי החשמלי. שכן יכולת האצה ובלימה של ציוד חשמלי, טובה מאשר הדיזל. ביחד עם יתרונות נוספים של פחות רעש ושאין עשן וכל הזיהום הנלווה לזה.
השאלה היא האם יתקצרו הזמנים או יעדיפו לרפד.

בנוגע למועד הצפוי לחשמול הקו - גם שאלה טובה.
עד כמה שזכור לי הקו המלא דרך הרצליה היה צריך לפעול לפני מספר שנים, כקו חשמלי. פרויקט החשמול התעכב לו. כך גם העבודות על הקו.

אני גם לא יודע לגבי המועד לפתיחה המלאה. הונחו זוג מסילות מתל אביב לכיוון הרצליה. אבל לא בכל הקטע. מה גם שגם טרם הניחו שם רבד, הדקו את המסילות. גם למערכת איתות נדרש לטפל.
תודה
18 דקות מכפ"ס לתל אביב (נגיד 22 לת"א מרכז) בשעת השיא בבוקר זה חלום. היום לוקח שעה באוטובוס.
ואם יהיה שיפור בעידן החשמל, אז בכלל.
 
למעלה