מטרו לאורך כביש 4 עד איזור התחנה המטארולוגית

  • פותח הנושא lk32
  • פורסם בתאריך

lk32

New member
מטרו לאורך כביש 4 עד איזור התחנה המטארולוגית

קו 393 מאילת לבאר שבע היום
אם יש פה מישהו היום

אשמח לדעת כמה זמן תיקח הנסיעה של הקו שיוצא בשעה 20:00 מאילת? לפי הפירוט באתר אגד מגיעים ב23:07. (אני מתכננת לתפוס אוטובוס/רכבת לתל אביב אח"כ)
מטרו לאורך כביש 4 עד איזור התחנה המטארולוגית
כשרכבתי היום על אופניים שמתי לב שלצד כביש 4 לכיוון צפון - קצת אחרי ראשון לציון ועד איזור התחנה המטארולוגית (שם יש את הפיצול אם להמשיך לתל אביב או לרדת לרמלה או ליפו) יש שטח נרחב ריק מימין לכביש.
למה לא עושים מטרו (רכבת מטרו מהירה ולא רכבת קלה) באיזור הזה ככה שהמטרו יסע על האדמה או על עמודים (כמו בחלק מהמטרו באמסטרדם, או לחלופין הסקיי טריין בבנגקוק).
המטרו יכול לצאת מאזור ראשון לציון מרכז - איזור התחנה מרכזית חדשה ולהסתיים בצומת חולון, איפה שהקו הכחול העתידי אמור לכאורה לעבור, וככה קו זה יתמזג לקו המרכזי, שם או שהנוסעים יעשו החלפה וימשיכו בקו הכחול המתוכנן לתל אביב או שהקו הזה ימשיך לתל אביב משם באותה מנהרה שמשמשת את הקו הכחול המתוכנן.
הגיוני שמאיזור התחנה המטארולוגית ועד צומת חולון יהיה אילוץ שהרכבת תצטרך להיות מתחת לאדמה ובעצם תסע באותם מנהרות של הקו הכחול העתידי המתוכנן
 

סנוי

New member
קודם כל הכחול בוטל...ומתוכנן מטרו היקפי בכ. גהה (2040 לפחות)

מטרו לאורך כביש 4 עד איזור התחנה המטארולוגית
כשרכבתי היום על אופניים שמתי לב שלצד כביש 4 לכיוון צפון - קצת אחרי ראשון לציון ועד איזור התחנה המטארולוגית (שם יש את הפיצול אם להמשיך לתל אביב או לרדת לרמלה או ליפו) יש שטח נרחב ריק מימין לכביש.
למה לא עושים מטרו (רכבת מטרו מהירה ולא רכבת קלה) באיזור הזה ככה שהמטרו יסע על האדמה או על עמודים (כמו בחלק מהמטרו באמסטרדם, או לחלופין הסקיי טריין בבנגקוק).
המטרו יכול לצאת מאזור ראשון לציון מרכז - איזור התחנה מרכזית חדשה ולהסתיים בצומת חולון, איפה שהקו הכחול העתידי אמור לכאורה לעבור, וככה קו זה יתמזג לקו המרכזי, שם או שהנוסעים יעשו החלפה וימשיכו בקו הכחול המתוכנן לתל אביב או שהקו הזה ימשיך לתל אביב משם באותה מנהרה שמשמשת את הקו הכחול המתוכנן.
הגיוני שמאיזור התחנה המטארולוגית ועד צומת חולון יהיה אילוץ שהרכבת תצטרך להיות מתחת לאדמה ובעצם תסע באותם מנהרות של הקו הכחול העתידי המתוכנן
קודם כל הכחול בוטל...ומתוכנן מטרו היקפי בכ. גהה (2040 לפחות)
קווי ה-BRT בוטלו ובמקומם מתוכננים שלושה קווי מטרו לפי תכנית משרד האוצר שרק כרגע נמצאת בתכנון ראשוני (שלפי רבים בפורום לא תתחיל לפעול לפני 2040).
אחד משלושת הקווים יעבור בצורה היקפית (חצי-טבעת) בין חולון למ. השבעה, ומשם פחות או יותר במקביל לכביש גהה (אבל פנימה לכיוון תל השומר וקרית מטלון), ומקרית אריה לרמת החייל, הכפר הירוק ויסתיים כרגע לפי התכניות באזור תחנת הרכבת הרצליה.
 

lk32

New member
כשרשמתי קו כחול התכוונתי לקו המטרו M1

קודם כל הכחול בוטל...ומתוכנן מטרו היקפי בכ. גהה (2040 לפחות)
קווי ה-BRT בוטלו ובמקומם מתוכננים שלושה קווי מטרו לפי תכנית משרד האוצר שרק כרגע נמצאת בתכנון ראשוני (שלפי רבים בפורום לא תתחיל לפעול לפני 2040).
אחד משלושת הקווים יעבור בצורה היקפית (חצי-טבעת) בין חולון למ. השבעה, ומשם פחות או יותר במקביל לכביש גהה (אבל פנימה לכיוון תל השומר וקרית מטלון), ומקרית אריה לרמת החייל, הכפר הירוק ויסתיים כרגע לפי התכניות באזור תחנת הרכבת הרצליה.
כשרשמתי קו כחול התכוונתי לקו המטרו M1
כשרשמתי קו כחול התכוונתי לקו המטרו M1 שיוצא מרחובות ומגיע לצומת חולון
https://www.nta.co.il/line/185
ומכיוון שהשטח ריק באיזור כביש 4, אין שום בניינים או משהו שיכול להפריע אין צורך לחפור באיזור של כביש 4. אז ההגיון אומר שזה אמור להיות "יחסית" זול לביצוע במיוחד לאור העובדה שאת כל המטרו מתכוונים לעשות כרכבת כתחתית ולחפור לכל אורך המסלול ולא לעשות בסגנון הסקייטריין.
 
למעלה