שאלת רק"ל: היום הייתי בי"ם ונסעתי ברק"ל

  • פותח הנושא 846
  • פורסם בתאריך

846

Active member
שאלת רק"ל: היום הייתי בי"ם ונסעתי ברק"ל

לא יהיה ניתן יותר לרכוש כרטיסים אצל נהגים?
הבנתי שבינתיים זה בירושליים שנהגים יחדלו מלהטעין כרטיסים רב קו וזה מהלך שצפוי להתרחב בעתיד הקרוב בשער הארץ?

אם לא אצל נהגים, איך יהיה ניתן להטעין כרטיסים או לרכוש חוזים חדשים?
אצלי למשל רב קו שלא נקרא על ידי אפליקציה. פשוט כרטיס לא קראוי ואני חושב כי חסר לו שבב חכם בפנים.

אני ראיתי שיש עמדות "רב קו" (לא עמודת ממוחשבות של מטרונית). ניגשתי לאחת העמדות וראיתי שיש שגיעה בקריאת הכרטיס. למרות זאת הכרטיס עובד באוטובוסים...

מה האופציות שלי?
מה אם אין לי כרטיס אשראי ואני רוצה להטעין במזומן?

דרך אגב, מישהו יודע אם בעמדות ממוחשבות אפשר להטעין חוזים שונים כמו חופשי חודשי?
שאלת רק"ל: היום הייתי בי"ם ונסעתי ברק"ל
איך אפשר לתקף ערך צבור "פעמיים" בקרון?
לא הצלחתי אז ירדנו מהר בלי לסוע וקנינו כרטיס נוסף מנייר לנסיעה אחת.
 
אי אפשר...

שאלת רק"ל: היום הייתי בי"ם ונסעתי ברק"ל
איך אפשר לתקף ערך צבור "פעמיים" בקרון?
לא הצלחתי אז ירדנו מהר בלי לסוע וקנינו כרטיס נוסף מנייר לנסיעה אחת.
אי אפשר...
אחת מהרעות החולות של סיטיפס
 
אי אפשר לתקף עבור נוסעים נוספים, לכל נוסע ברב קו, כרטיס בודד

שאלת רק"ל: היום הייתי בי"ם ונסעתי ברק"ל
איך אפשר לתקף ערך צבור "פעמיים" בקרון?
לא הצלחתי אז ירדנו מהר בלי לסוע וקנינו כרטיס נוסף מנייר לנסיעה אחת.
אי אפשר לתקף עבור נוסעים נוספים, לכל נוסע ברב קו, כרטיס בודד
משלו
 
לא בטוח, נראה שלסיטי פס לא אכפת מאפשרויות התשלום והכרטוס

למה זה ככה? באוטובוסים אפשר לתקף לכמה נוסעים באותו כרטיס
אם כולם באותו פרופיל הנחה
לא בטוח, נראה שלסיטי פס לא אכפת מאפשרויות התשלום והכרטוס
גם אי אפשר למשל לטעון ערך צבור במכונה, לשלם ביותר מ10 מטבעות, רק לאחרונה הם עברו לכבד ערך צבור (שנה אאל"ט). מה שאכפת להם שכולם ישלמו לא נוחות הנוסע
עד ששמו את מכונות הרב קו (מכונות לא קשורות לסיטי פס) בתחנות הראשיות זה היה ממש לא נוח.
זאת אחת הסיבות שהמדינה מתכוונת לקנות בחזרה את הבעלות על הרקלת.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אפשר, אבל רק אם זו נסיעה במעבר מאגד אשר גם מכורטסת נכון

שאלת רק"ל: היום הייתי בי"ם ונסעתי ברק"ל
איך אפשר לתקף ערך צבור "פעמיים" בקרון?
לא הצלחתי אז ירדנו מהר בלי לסוע וקנינו כרטיס נוסף מנייר לנסיעה אחת.
אפשר, אבל רק אם זו נסיעה במעבר מאגד אשר גם מכורטסת נכון
לא ניתן להתחיל נסיעה חדשה ברק"ל עם חיוב ליותר מנוסע אחד, אבל כן ניתן להמשיך נסיעת מעבר שהתחילה באגד בחיוב קבוצתי (דרך לחצן ה-"קבוצה" במסוף) בפעולה אחת ובקוד נכון, ואז גם המעבר ברק"ל הוא בעבור כולם (מצמידים פעם אחת והפקח רואה מעבר קבוצתי, רק תצטרך להגיד מי הנוסעים הנוספים שלך)

ורק אם חויב ב-"קוד 2 חיפה י-ם רק במעבר" (למרות אזור 31 ירושלים)
חיוב ב-"קוד 62 אזור ירושלים" לא יתן מעבר ברק"ל כי הרק"ל מכבדת למעבר קבוצתי (!) רק את הקוד הראשון עם ה-"י-ם רק" (רכבת קלה ירושלים)
השם לפי מה שיצוין בקבלה מהמסוף אגד או בלחצן בחירת קוד ונוסעים לפני הצמדה למתקף אחורי

צריך לגמרי לבטל את הכפילות קודים הזאת באגד ירושלים כי הנהגים לרוב מכרטסים את הקוד הלא נכון ואחר כך נוסעים מקבלים קנסות מסיטיפס

אולי לך כנהג תהיה יותר השפעה לתקן את העוות הזה, אתה הרי יכול לבדוק בעצמך את רשימת הקודים המלאה במסוף לחיוב ערך צבור כשמוצמד כרטיס, גם אם אתה נוהג בבינעירוני באזור 1 או 255 ללא מעברים?
 

846

Active member
רק משרד התחבורה יכול לשנות את הקודים

אפשר, אבל רק אם זו נסיעה במעבר מאגד אשר גם מכורטסת נכון
לא ניתן להתחיל נסיעה חדשה ברק"ל עם חיוב ליותר מנוסע אחד, אבל כן ניתן להמשיך נסיעת מעבר שהתחילה באגד בחיוב קבוצתי (דרך לחצן ה-"קבוצה" במסוף) בפעולה אחת ובקוד נכון, ואז גם המעבר ברק"ל הוא בעבור כולם (מצמידים פעם אחת והפקח רואה מעבר קבוצתי, רק תצטרך להגיד מי הנוסעים הנוספים שלך)

ורק אם חויב ב-"קוד 2 חיפה י-ם רק במעבר" (למרות אזור 31 ירושלים)
חיוב ב-"קוד 62 אזור ירושלים" לא יתן מעבר ברק"ל כי הרק"ל מכבדת למעבר קבוצתי (!) רק את הקוד הראשון עם ה-"י-ם רק" (רכבת קלה ירושלים)
השם לפי מה שיצוין בקבלה מהמסוף אגד או בלחצן בחירת קוד ונוסעים לפני הצמדה למתקף אחורי

צריך לגמרי לבטל את הכפילות קודים הזאת באגד ירושלים כי הנהגים לרוב מכרטסים את הקוד הלא נכון ואחר כך נוסעים מקבלים קנסות מסיטיפס

אולי לך כנהג תהיה יותר השפעה לתקן את העוות הזה, אתה הרי יכול לבדוק בעצמך את רשימת הקודים המלאה במסוף לחיוב ערך צבור כשמוצמד כרטיס, גם אם אתה נוהג בבינעירוני באזור 1 או 255 ללא מעברים?
רק משרד התחבורה יכול לשנות את הקודים
הבעיה היא שההוראות כלכך מסובכות, שניראה חי שאילו שכתבו אותן, גם הם לא ממש מבינים.....
כל שכן הנהגים שעובדים תחת עומס.
 
למעלה