הצעה לא ריאליטסית אבל אולי יהיה כיף לדון בה

darkshadow1

New member
אבל M2 מתוכנן לעבור בערך בתוואי הישן של הקו הסגול,

רק"ל בדרך רבין זה בזבוז. העיר החמישית בגודלה במדינה
בהחלט ראויה שהקו הסגול יעבור במרכזה, כפי שתוכנן מלכתחילה.
כמה אנשים כבר ישתמשו בקו הסגול מבקעת אונו כדי לנסוע לתחנת קרית אריה, כשהם יכולים להשתמש בדיוק באותו קו כדי להגיע לתחנת רכבת הרבה יותר מרכזית - תחנת ההגנה? המוני הנוסעים יומיום מקרית אונו ואור יהודה להוד השרון ולכפר סבא?
בתכנון המקורי של הקו הסגול הוא היה משרת הרבה מאוד נוסעים בתוך פתח תקוה. קו סגול בדרך רבין זה עקיפה ודילוג על כמעט כל הביקוש הפתח תקוואי לקו הזה.
אם עיריית פתח תקוה הייתה רצינית היא הייתה מתייחסת לקו הסגול כפי שעיריית ראשון לציון מתייחסת לקו החום. התכנון המקורי של הקו הסגול היה עושה לפתח תקוה מה שהתכנון של הקו החום יעשה לראשון לציון.
אבל M2 מתוכנן לעבור בערך בתוואי הישן של הקו הסגול,
פרט לחלק הצפון-מזרחי שלו שכאמור לדעתי עדיף שיכוסה ע"י הקו האדום בכל מקרה.
 
M2 פחות יעיל בקישור בתוך פתח תקוה, לא עובר במרכז העסקי של

אבל M2 מתוכנן לעבור בערך בתוואי הישן של הקו הסגול,
פרט לחלק הצפון-מזרחי שלו שכאמור לדעתי עדיף שיכוסה ע"י הקו האדום בכל מקרה.
M2 פחות יעיל בקישור בתוך פתח תקוה, לא עובר במרכז העסקי של
העיר אלא בשכונות המגורים שמדרום לו ולא מקשר לקו האדום.
M2 יהיה יעיל בקישור ללב גוש דן, פחות לתחבורה הפנים עירונית בפתח תקוה.
הקו הסגול יותר חשוב לפתח תקוה מ-M2.
 
שתי חיות אחרות לגמרי

M2 פחות יעיל בקישור בתוך פתח תקוה, לא עובר במרכז העסקי של
העיר אלא בשכונות המגורים שמדרום לו ולא מקשר לקו האדום.
M2 יהיה יעיל בקישור ללב גוש דן, פחות לתחבורה הפנים עירונית בפתח תקוה.
הקו הסגול יותר חשוב לפתח תקוה מ-M2.
שתי חיות אחרות לגמרי
M2 ישפר עוד יותר את החיבור של פתח תקווה עם מרכז תל אביב. זה ייעודו כי כולם יודעים שהאדום פשוט לא מספיק. (בנוסף לכך שעם החלפה לM3 תוכל להגיע כמעט לכל אזור תעסוקה משני אחר בגוש דן).

הקו הסגול מתוכנן כקו עם תחלופה הרבה יותר גדולה, בין אם זה בין פתח תקווה לבר אילן, למתחם כורזים (שעיריית גבעתיים מתכננת בו 12 מגדלי משרדים), לאזור דרום תל אביב וכו'. אני לא רואה בעיה עם חפיפה קטנה עם קו מטרו M2. בכפר גנים, כדי לייצר השקה מוצלחת בינהם, אפילו אם ההשקה היא לאורך שתי תחנות תחתית. ואם הסגול ימשיך אחר כך דרך חיים עוזר למרכזית הוא ייתן ערך פנים עירוני אדיר כמו גם הזנה טובה ל-M2 ול-M3.
את סגולה אני שם כרגע בצד, כי אפשר להאריך כל אחד משלוחות האדום אליה או את הסגול, אחד מאלה שלא יוארכו לסגולה יוארך בוודאות לשירות שכונת מחנה סירקין הענקית המתוכננת כדי לתת מענה להתנגדות פ"ת לבנייתה (עקב חוסר בפתרונות תחבורה).
 

Bus Nerd

Active member
M2 יעבור בשכונת סירקין החדשה

שתי חיות אחרות לגמרי
M2 ישפר עוד יותר את החיבור של פתח תקווה עם מרכז תל אביב. זה ייעודו כי כולם יודעים שהאדום פשוט לא מספיק. (בנוסף לכך שעם החלפה לM3 תוכל להגיע כמעט לכל אזור תעסוקה משני אחר בגוש דן).

הקו הסגול מתוכנן כקו עם תחלופה הרבה יותר גדולה, בין אם זה בין פתח תקווה לבר אילן, למתחם כורזים (שעיריית גבעתיים מתכננת בו 12 מגדלי משרדים), לאזור דרום תל אביב וכו'. אני לא רואה בעיה עם חפיפה קטנה עם קו מטרו M2. בכפר גנים, כדי לייצר השקה מוצלחת בינהם, אפילו אם ההשקה היא לאורך שתי תחנות תחתית. ואם הסגול ימשיך אחר כך דרך חיים עוזר למרכזית הוא ייתן ערך פנים עירוני אדיר כמו גם הזנה טובה ל-M2 ול-M3.
את סגולה אני שם כרגע בצד, כי אפשר להאריך כל אחד משלוחות האדום אליה או את הסגול, אחד מאלה שלא יוארכו לסגולה יוארך בוודאות לשירות שכונת מחנה סירקין הענקית המתוכננת כדי לתת מענה להתנגדות פ"ת לבנייתה (עקב חוסר בפתרונות תחבורה).
M2 יעבור בשכונת סירקין החדשה
 

Ccyclist

Well-known member
רק לא שוהם. חסרה לי משבצת גריד עבורה.

הצעה לא ריאליטסית אבל אולי יהיה כיף לדון בה
בהתחשב בכך שתחנת הקצה של הקו הסגול בגבעת שמואל תהיה כמעט על המסלול המיועד של M2, אפשר לבנות פורטל לא רחוק מתחנת הקצה של אותה שלוחה כך שהקו הסגול ייכנס למנהרת M2, ואז ייתפצל ממנה וייפנה צפונה ברחוב חיים עוזר

תחנה תת קרקעית אחת ליד העיריה
תחנה תת קרקעית אחת ליד התחנה המרכזית
עלייה לפני הקרקע בבר כוכבא או אחרי פניה מזרחה לבן דרור
משם ישר לאיזור התעשייה סגולה

(לחלופין עליה לקרקע בצומת חיים עוזר / ההסתדרות ואז תחנה ליד העיריה, תחנה בכיכר המייסדים, ותחנה במרכזית)

יתרונות:
- הגדלת שטח הכיסוי האפקטיבי של המטרו בפתח תקווה ע"י הפיכת הסגול לקו מזין למטרו
- הגברת הנגישות של הקו האדום
- קישור פתח תקווה לקו הסגול לטובת המתגוררים בקרבת הסגול שעובדים בפתח תקווה
- קישור איזור התעשייה סגולה למערכת הסעת ההמונים

לא ריאלי בגלל:
- מחיר
- אי אפשר לשלב רק"ל-שמגיע-ממפלס-הרחוב ומטרו באותן מסילות בלי לפגוע באמינות של המטרו
- כנראה שגובה הרציפים יהיה שונה בין הרק"ל למטרו
- NIMBY

אפשר כמובן לסלול את המסילות האלו כך שיהיו מקבילות למסלול המטרו אבל אז כמובן העלות גדולה יותר
אפשר להוסיף מסילות רק בתחנות ולחלוק את המסילות שבין לבין, אבל זה גם פוגע באמינות.

קשה למצוא הצדקה להארכת הרק"ל במפלס הקרקע במסלול חופף בחלקו למסלול המטרו, אבל המשמעות של זה+העובדה שההארכה תת קרקעית היא לא ריאלית היא שפתח תקווה לעולם לא תקבל קישור הסעת המונים בציר דרום צפון, איזור התעשייה סגולה יישאר מנותק מהסעת המונים, ולא יהיה שום קטליזטור לחיזוק וציפוף המרכז ההיסטורי של פתח תקווה, אחד האיזורים עם הפוטניציאל המבוזבז ביותר בכל גוש דן.
רק לא שוהם. חסרה לי משבצת גריד עבורה.
לא שיש לי משהו נגד העיר וברור שמגיע לה חיבור לעיר (מטרו לעיר או רק"ל אזורי משלים לתחנות כמו תעופה או נתב"ג) אבל אני בשלבים מוקדמים של אירגון מחדש של דיאגרמת הרשת שלי כדי להתאים לאירגון מחדש התורן ובגלל מבנה הגריד מאד קשה לי לבטא את שוהם כי מיקמתי את מודיעין באותה הנקודה בגריד ואין לי איך להוסיף טור שלם בלי להתחיל את הכל מאפס.
&nbsp
יתכן שאהיה במצב לפרסם באוגוסט אבל זה תהליך שמערב ייצוג והשראה אומנותית ( ו" הגהה " של טעויות וכו' ) כך שאינני מתחייב על דדליין.
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אם אין לך משהו נגד שוהם כנראה שלא ביקרת שם מעולם :)

רק לא שוהם. חסרה לי משבצת גריד עבורה.
לא שיש לי משהו נגד העיר וברור שמגיע לה חיבור לעיר (מטרו לעיר או רק"ל אזורי משלים לתחנות כמו תעופה או נתב"ג) אבל אני בשלבים מוקדמים של אירגון מחדש של דיאגרמת הרשת שלי כדי להתאים לאירגון מחדש התורן ובגלל מבנה הגריד מאד קשה לי לבטא את שוהם כי מיקמתי את מודיעין באותה הנקודה בגריד ואין לי איך להוסיף טור שלם בלי להתחיל את הכל מאפס.
&nbsp
יתכן שאהיה במצב לפרסם באוגוסט אבל זה תהליך שמערב ייצוג והשראה אומנותית ( ו" הגהה " של טעויות וכו' ) כך שאינני מתחייב על דדליין.
&nbsp
&nbsp
אם אין לך משהו נגד שוהם כנראה שלא ביקרת שם מעולם :)
פרבר מגעיל, גרועה יותר ממודיעין. בכלל לא מספיק גדולה כדי להצדיק מטרו, בקושי מספיק גדולה כדי להצדיק BRT לנתב"ג, אבל התושבים שם מתבכיינים שנים שהם רוצים רכבת (מצד שני אם יתחילו לבנות רכבת הם יתבכיינו על הבנייה. היה סיפור בשוהם לפני שנים שהתושבים התנגדו לכל אנטנות סלולריות בתוך העיר וליד הכניסות שלה, אז כשהורידו את האנטנות הם התלוננו שאין להם קליטה במכשירים הסלולריים, ואז כשבנו שוב אנטנות הם התלוננו שוב על האנטנות - פרבר של נימביסטים)
 

Ccyclist

Well-known member
בואנה פצצות ידידותיות ונפולנה על סלאו. סר ג'ון בטצ'מן

אם אין לך משהו נגד שוהם כנראה שלא ביקרת שם מעולם :)
פרבר מגעיל, גרועה יותר ממודיעין. בכלל לא מספיק גדולה כדי להצדיק מטרו, בקושי מספיק גדולה כדי להצדיק BRT לנתב"ג, אבל התושבים שם מתבכיינים שנים שהם רוצים רכבת (מצד שני אם יתחילו לבנות רכבת הם יתבכיינו על הבנייה. היה סיפור בשוהם לפני שנים שהתושבים התנגדו לכל אנטנות סלולריות בתוך העיר וליד הכניסות שלה, אז כשהורידו את האנטנות הם התלוננו שאין להם קליטה במכשירים הסלולריים, ואז כשבנו שוב אנטנות הם התלוננו שוב על האנטנות - פרבר של נימביסטים)
בואנה פצצות ידידותיות ונפולנה על סלאו. סר ג'ון בטצ'מן
Slough

Come friendly bombs and fall on Slough!
It isn't fit for humans now,
There isn't grass to graze a cow.
Swarm over, Death!
&nbsp
Come, bombs and blow to smithereens
Those air -conditioned, bright canteens,
Tinned fruit, tinned meat, tinned milk, tinned beans,
Tinned minds, tinned breath.
&nbsp
Mess up the mess they call a town-
A house for ninety-seven down
And once a week a half a crown
For twenty years.
&nbsp
And get that man with double chin
Who'll always cheat and always win,
Who washes his repulsive skin
In women's tears:
&nbsp
And smash his desk of polished oak
And smash his hands so used to stroke
And stop his boring dirty joke
And make him yell.
&nbsp
But spare the bald young clerks who add
The profits of the stinking cad;
It's not their fault that they are mad,
They've tasted Hell.
&nbsp
It's not their fault they do not know
The birdsong from the radio,
It's not their fault they often go
To Maidenhead
&nbsp
And talk of sport and makes of cars
In various bogus-Tudor bars
And daren't look up and see the stars
But belch instead.
&nbsp
In labour-saving homes, with care
Their wives frizz out peroxide hair
And dry it in synthetic air
And paint their nails.
&nbsp
Come, friendly bombs and fall on Slough
To get it ready for the plough.
The cabbages are coming now;
The earth exhales.
&nbsp
המשורר, סר ג'ון בטצ'מן, החזיק המשרת המשורר הממלכתי ( poet laureate ) והעליתי את פסלו לפורום כחלק מסיקור תחנת סט' פנקרס שאותה עזר להציל מהריסה.
&nbsp
לא אנסה לתרגם את כל היצירה.


עיר הלווין סלאו היתה מיקומו של "המשרד" בסדרה הבריטית המקורית בכיכובו של דייויד ברנט, בין השאר "בזכות" הפואמה.
 

Ccyclist

Well-known member
פסל המשורר הדגול שכתב את הפואמה.

בואנה פצצות ידידותיות ונפולנה על סלאו. סר ג'ון בטצ'מן
Slough

Come friendly bombs and fall on Slough!
It isn't fit for humans now,
There isn't grass to graze a cow.
Swarm over, Death!
&nbsp
Come, bombs and blow to smithereens
Those air -conditioned, bright canteens,
Tinned fruit, tinned meat, tinned milk, tinned beans,
Tinned minds, tinned breath.
&nbsp
Mess up the mess they call a town-
A house for ninety-seven down
And once a week a half a crown
For twenty years.
&nbsp
And get that man with double chin
Who'll always cheat and always win,
Who washes his repulsive skin
In women's tears:
&nbsp
And smash his desk of polished oak
And smash his hands so used to stroke
And stop his boring dirty joke
And make him yell.
&nbsp
But spare the bald young clerks who add
The profits of the stinking cad;
It's not their fault that they are mad,
They've tasted Hell.
&nbsp
It's not their fault they do not know
The birdsong from the radio,
It's not their fault they often go
To Maidenhead
&nbsp
And talk of sport and makes of cars
In various bogus-Tudor bars
And daren't look up and see the stars
But belch instead.
&nbsp
In labour-saving homes, with care
Their wives frizz out peroxide hair
And dry it in synthetic air
And paint their nails.
&nbsp
Come, friendly bombs and fall on Slough
To get it ready for the plough.
The cabbages are coming now;
The earth exhales.
&nbsp
המשורר, סר ג'ון בטצ'מן, החזיק המשרת המשורר הממלכתי ( poet laureate ) והעליתי את פסלו לפורום כחלק מסיקור תחנת סט' פנקרס שאותה עזר להציל מהריסה.
&nbsp
לא אנסה לתרגם את כל היצירה.


עיר הלווין סלאו היתה מיקומו של "המשרד" בסדרה הבריטית המקורית בכיכובו של דייויד ברנט, בין השאר "בזכות" הפואמה.
פסל המשורר הדגול שכתב את הפואמה.

 
אכן פרבר עשיר ולא צפוף שמזוהם באוויר של גוש דן

אם אין לך משהו נגד שוהם כנראה שלא ביקרת שם מעולם :)
פרבר מגעיל, גרועה יותר ממודיעין. בכלל לא מספיק גדולה כדי להצדיק מטרו, בקושי מספיק גדולה כדי להצדיק BRT לנתב"ג, אבל התושבים שם מתבכיינים שנים שהם רוצים רכבת (מצד שני אם יתחילו לבנות רכבת הם יתבכיינו על הבנייה. היה סיפור בשוהם לפני שנים שהתושבים התנגדו לכל אנטנות סלולריות בתוך העיר וליד הכניסות שלה, אז כשהורידו את האנטנות הם התלוננו שאין להם קליטה במכשירים הסלולריים, ואז כשבנו שוב אנטנות הם התלוננו שוב על האנטנות - פרבר של נימביסטים)
אכן פרבר עשיר ולא צפוף שמזוהם באוויר של גוש דן
לא מסוג המקומות שמערכת הסעת המונים תגיע אליהם בקרוב
 

Ccyclist

Well-known member
כאן פרבר לווין חיצוני כזה היה נשען על תחנת רכבת.

אכן פרבר עשיר ולא צפוף שמזוהם באוויר של גוש דן
לא מסוג המקומות שמערכת הסעת המונים תגיע אליהם בקרוב
כאן פרבר לווין חיצוני כזה היה נשען על תחנת רכבת.
והכפרים והעיירות האלו ברדיוס שאחרי האוטוסטראדה הטבעתית החיצונית M25 (גאוגרפית: מרחק דומה למרחק המסילה המזרחית מלב גוש דן) נקראים " חגורת היוממים ".
 

Ccyclist

Well-known member
תיקון: אם אזיז את A1 אוכל לייצג את שוהם.

אם אין לך משהו נגד שוהם כנראה שלא ביקרת שם מעולם :)
פרבר מגעיל, גרועה יותר ממודיעין. בכלל לא מספיק גדולה כדי להצדיק מטרו, בקושי מספיק גדולה כדי להצדיק BRT לנתב"ג, אבל התושבים שם מתבכיינים שנים שהם רוצים רכבת (מצד שני אם יתחילו לבנות רכבת הם יתבכיינו על הבנייה. היה סיפור בשוהם לפני שנים שהתושבים התנגדו לכל אנטנות סלולריות בתוך העיר וליד הכניסות שלה, אז כשהורידו את האנטנות הם התלוננו שאין להם קליטה במכשירים הסלולריים, ואז כשבנו שוב אנטנות הם התלוננו שוב על האנטנות - פרבר של נימביסטים)
תיקון: אם אזיז את A1 אוכל לייצג את שוהם.
הבעיה היא שהיא תהיה באותו קו אורך של מודיעין ולכן בצורה מסויימת היא תהיה באלעד.
 
שוהם אינה עיר

רק לא שוהם. חסרה לי משבצת גריד עבורה.
לא שיש לי משהו נגד העיר וברור שמגיע לה חיבור לעיר (מטרו לעיר או רק"ל אזורי משלים לתחנות כמו תעופה או נתב"ג) אבל אני בשלבים מוקדמים של אירגון מחדש של דיאגרמת הרשת שלי כדי להתאים לאירגון מחדש התורן ובגלל מבנה הגריד מאד קשה לי לבטא את שוהם כי מיקמתי את מודיעין באותה הנקודה בגריד ואין לי איך להוסיף טור שלם בלי להתחיל את הכל מאפס.
&nbsp
יתכן שאהיה במצב לפרסם באוגוסט אבל זה תהליך שמערב ייצוג והשראה אומנותית ( ו" הגהה " של טעויות וכו' ) כך שאינני מתחייב על דדליין.
&nbsp
&nbsp
שוהם אינה עיר
מאוד פשוט לחבר את שוהם ל"עיר". קווים 506, 500 ו-13 עוד הרבה שנים יעשו את העבודה מספיק טוב.
יש חיבורים הרבה יותר דחופים למערכת המתע"ן מלדאוג לחיבור של שוהם.
מטרו בין שוהם ל"עיר" מזכיר לי את המטרו בין כפר יונה לנתניה...
 
איפה תפוזו כשצריכים אותו :)

שוהם אינה עיר
מאוד פשוט לחבר את שוהם ל"עיר". קווים 506, 500 ו-13 עוד הרבה שנים יעשו את העבודה מספיק טוב.
יש חיבורים הרבה יותר דחופים למערכת המתע"ן מלדאוג לחיבור של שוהם.
מטרו בין שוהם ל"עיר" מזכיר לי את המטרו בין כפר יונה לנתניה...
איפה תפוזו כשצריכים אותו :)
 
למעלה