הצעה לא ריאליטסית אבל אולי יהיה כיף לדון בה

Bus Nerd

Active member
הצעה לא ריאליטסית אבל אולי יהיה כיף לדון בה

שרשור הכוונה ומודיעין 23/07 - 25/07
הצעה לא ריאליטסית אבל אולי יהיה כיף לדון בה
בהתחשב בכך שתחנת הקצה של הקו הסגול בגבעת שמואל תהיה כמעט על המסלול המיועד של M2, אפשר לבנות פורטל לא רחוק מתחנת הקצה של אותה שלוחה כך שהקו הסגול ייכנס למנהרת M2, ואז ייתפצל ממנה וייפנה צפונה ברחוב חיים עוזר

תחנה תת קרקעית אחת ליד העיריה
תחנה תת קרקעית אחת ליד התחנה המרכזית
עלייה לפני הקרקע בבר כוכבא או אחרי פניה מזרחה לבן דרור
משם ישר לאיזור התעשייה סגולה

(לחלופין עליה לקרקע בצומת חיים עוזר / ההסתדרות ואז תחנה ליד העיריה, תחנה בכיכר המייסדים, ותחנה במרכזית)

יתרונות:
- הגדלת שטח הכיסוי האפקטיבי של המטרו בפתח תקווה ע"י הפיכת הסגול לקו מזין למטרו
- הגברת הנגישות של הקו האדום
- קישור פתח תקווה לקו הסגול לטובת המתגוררים בקרבת הסגול שעובדים בפתח תקווה
- קישור איזור התעשייה סגולה למערכת הסעת ההמונים

לא ריאלי בגלל:
- מחיר
- אי אפשר לשלב רק"ל-שמגיע-ממפלס-הרחוב ומטרו באותן מסילות בלי לפגוע באמינות של המטרו
- כנראה שגובה הרציפים יהיה שונה בין הרק"ל למטרו
- NIMBY

אפשר כמובן לסלול את המסילות האלו כך שיהיו מקבילות למסלול המטרו אבל אז כמובן העלות גדולה יותר
אפשר להוסיף מסילות רק בתחנות ולחלוק את המסילות שבין לבין, אבל זה גם פוגע באמינות.

קשה למצוא הצדקה להארכת הרק"ל במפלס הקרקע במסלול חופף בחלקו למסלול המטרו, אבל המשמעות של זה+העובדה שההארכה תת קרקעית היא לא ריאלית היא שפתח תקווה לעולם לא תקבל קישור הסעת המונים בציר דרום צפון, איזור התעשייה סגולה יישאר מנותק מהסעת המונים, ולא יהיה שום קטליזטור לחיזוק וציפוף המרכז ההיסטורי של פתח תקווה, אחד האיזורים עם הפוטניציאל המבוזבז ביותר בכל גוש דן.
 

Bus Nerd

Active member
הצעה לא ריאליסטית אבל כיף לדון בה #2 - רק"ל שוהם

הצעה לא ריאליטסית אבל אולי יהיה כיף לדון בה
בהתחשב בכך שתחנת הקצה של הקו הסגול בגבעת שמואל תהיה כמעט על המסלול המיועד של M2, אפשר לבנות פורטל לא רחוק מתחנת הקצה של אותה שלוחה כך שהקו הסגול ייכנס למנהרת M2, ואז ייתפצל ממנה וייפנה צפונה ברחוב חיים עוזר

תחנה תת קרקעית אחת ליד העיריה
תחנה תת קרקעית אחת ליד התחנה המרכזית
עלייה לפני הקרקע בבר כוכבא או אחרי פניה מזרחה לבן דרור
משם ישר לאיזור התעשייה סגולה

(לחלופין עליה לקרקע בצומת חיים עוזר / ההסתדרות ואז תחנה ליד העיריה, תחנה בכיכר המייסדים, ותחנה במרכזית)

יתרונות:
- הגדלת שטח הכיסוי האפקטיבי של המטרו בפתח תקווה ע"י הפיכת הסגול לקו מזין למטרו
- הגברת הנגישות של הקו האדום
- קישור פתח תקווה לקו הסגול לטובת המתגוררים בקרבת הסגול שעובדים בפתח תקווה
- קישור איזור התעשייה סגולה למערכת הסעת ההמונים

לא ריאלי בגלל:
- מחיר
- אי אפשר לשלב רק"ל-שמגיע-ממפלס-הרחוב ומטרו באותן מסילות בלי לפגוע באמינות של המטרו
- כנראה שגובה הרציפים יהיה שונה בין הרק"ל למטרו
- NIMBY

אפשר כמובן לסלול את המסילות האלו כך שיהיו מקבילות למסלול המטרו אבל אז כמובן העלות גדולה יותר
אפשר להוסיף מסילות רק בתחנות ולחלוק את המסילות שבין לבין, אבל זה גם פוגע באמינות.

קשה למצוא הצדקה להארכת הרק"ל במפלס הקרקע במסלול חופף בחלקו למסלול המטרו, אבל המשמעות של זה+העובדה שההארכה תת קרקעית היא לא ריאלית היא שפתח תקווה לעולם לא תקבל קישור הסעת המונים בציר דרום צפון, איזור התעשייה סגולה יישאר מנותק מהסעת המונים, ולא יהיה שום קטליזטור לחיזוק וציפוף המרכז ההיסטורי של פתח תקווה, אחד האיזורים עם הפוטניציאל המבוזבז ביותר בכל גוש דן.
הצעה לא ריאליסטית אבל כיף לדון בה #2 - רק"ל שוהם
קו רק"ל מפלס הקרקע מאיזור התעשיה שוהם, חוצה את העיר שוהם לכיוון דרום בשדרות עמק איילון, משם מערבה במקביל לכביש 453, נכנס לתוך איירפורט סיטי,
תחנה בתעופה,
תחנה בטרמינל 1 נתב"ג (בתוך נתב"ג בין טרמינל 1 ל3 יכול אם צריך לעבור במנהרה),
תחנה בטרמינל 3 נתב"ג,
מנהרה מתחת לשדה התעופה לכיוון צפון,
יציאה לקרקע ליד בית עלמין יהוד,
על פני הקרקע בויצמן יהוד (עם תחנות היכן שצריך), לעקוף את המקיף, משם המשך צפונה בשדות, מעבר מתחת או מסביב או דרך מעש, משם מעל 471 בגשר או מתחתיו במנהרה, צפונה בפתח תקווה דרך שפרינצק, סלנט, חיים עוזר, בר כוכבא, התחנה המרכזית, המשך לאיזור התעשייה סגולה, תחנת קצה או בשמעיה ואבטליון או ברכבת סגולה.

יתרונות:
- קישור איזור התעשייה שוהם לרשת הסעת ההמונים והפיכתו ליותר אטרקטיבי
- קישור שוהם לרכבת ישראל ונתב"ג
- קישור בין הטרמינלים של נתב"ג ותחנת תעופה
- קישור בין שוהם לאיירפורט סיטי / בין אירופרט סיטי לרכבת ישראל
- קישור בין הקו הסגול לנתב"ג
- קו מזין לקו הסגול ביהוד, קישור יהוד לרכבת ישראל
- קישור דרום צפון בפתח תקווה שמזין גם את המטרו וגם את הקו האדום
- קישור איזור התעשיה סגולה למערכת הסעת ההמונים
- קישור תחנת רכבת סגולה לאיזור התעשיה סגולה

משתמשים פוטנציאלים:
תושבי שוהם שעובדים באיירפורט סיטי, נתב"ג, או ת"א
תושבי שוהם שרוצים לנסוע ברכבת ישראל
נוסעים בנתב"ג
עובדים באיירפורט סיטי
תושבי יהוד שיעדם בפתח תקווה, תל אביב, נתב"ג או רשת רכבת ישראל
תושבי פתח תקווה שיעדם הוא נתב"ג/איירפורט סיטי
תושבי פתח תקווה שצריכים קישור למטרו
תושבי פתח תקווה שצריכים קישור לרשת רכבת ישראל (למשל לנסיעה לירושלים - הקו הזה + החלפה בנתב"ג)

הסיכוי שמשהו כזה יקרה: אפסי
רמת ריאליסטיות לעומת התוכנית הקודמת שלי: יותר ריאליסטי תחבורתית, פחות ריאליסטי כלכלית
 
תמיד כיף לדון בתוכניות לא ריאליסטיות

הצעה לא ריאליסטית אבל כיף לדון בה #2 - רק"ל שוהם
קו רק"ל מפלס הקרקע מאיזור התעשיה שוהם, חוצה את העיר שוהם לכיוון דרום בשדרות עמק איילון, משם מערבה במקביל לכביש 453, נכנס לתוך איירפורט סיטי,
תחנה בתעופה,
תחנה בטרמינל 1 נתב"ג (בתוך נתב"ג בין טרמינל 1 ל3 יכול אם צריך לעבור במנהרה),
תחנה בטרמינל 3 נתב"ג,
מנהרה מתחת לשדה התעופה לכיוון צפון,
יציאה לקרקע ליד בית עלמין יהוד,
על פני הקרקע בויצמן יהוד (עם תחנות היכן שצריך), לעקוף את המקיף, משם המשך צפונה בשדות, מעבר מתחת או מסביב או דרך מעש, משם מעל 471 בגשר או מתחתיו במנהרה, צפונה בפתח תקווה דרך שפרינצק, סלנט, חיים עוזר, בר כוכבא, התחנה המרכזית, המשך לאיזור התעשייה סגולה, תחנת קצה או בשמעיה ואבטליון או ברכבת סגולה.

יתרונות:
- קישור איזור התעשייה שוהם לרשת הסעת ההמונים והפיכתו ליותר אטרקטיבי
- קישור שוהם לרכבת ישראל ונתב"ג
- קישור בין הטרמינלים של נתב"ג ותחנת תעופה
- קישור בין שוהם לאיירפורט סיטי / בין אירופרט סיטי לרכבת ישראל
- קישור בין הקו הסגול לנתב"ג
- קו מזין לקו הסגול ביהוד, קישור יהוד לרכבת ישראל
- קישור דרום צפון בפתח תקווה שמזין גם את המטרו וגם את הקו האדום
- קישור איזור התעשיה סגולה למערכת הסעת ההמונים
- קישור תחנת רכבת סגולה לאיזור התעשיה סגולה

משתמשים פוטנציאלים:
תושבי שוהם שעובדים באיירפורט סיטי, נתב"ג, או ת"א
תושבי שוהם שרוצים לנסוע ברכבת ישראל
נוסעים בנתב"ג
עובדים באיירפורט סיטי
תושבי יהוד שיעדם בפתח תקווה, תל אביב, נתב"ג או רשת רכבת ישראל
תושבי פתח תקווה שיעדם הוא נתב"ג/איירפורט סיטי
תושבי פתח תקווה שצריכים קישור למטרו
תושבי פתח תקווה שצריכים קישור לרשת רכבת ישראל (למשל לנסיעה לירושלים - הקו הזה + החלפה בנתב"ג)

הסיכוי שמשהו כזה יקרה: אפסי
רמת ריאליסטיות לעומת התוכנית הקודמת שלי: יותר ריאליסטי תחבורתית, פחות ריאליסטי כלכלית
תמיד כיף לדון בתוכניות לא ריאליסטיות
מערך הסעת המונים צריך להיות מערך מתפתח. לא לחינם בכל העולם יש פרויקטים של הארכת קווי רכבת ורק"ל קיימים, במקביל לפרויקטים של קווים חדשים לגמרי שמתחברים בנקודות אסטרטגיות למערכת הקיימת.

הראשוניות היא הכי קשה, ומדינת ישראל מפצחת אותה ברגעים אלה ממש. אבל כבר היום יש תוכניות להארכת הקו האדום (למשה דיין) שאם יאושרו אז יאושרו בנפרד (כפרויקט הארכה), ויש דיבורים על הארכת הקו הירוק לתחנת הרצליה.

יש גם משפט שאומר ש"עם האוכל בא התיאבון", ולכן ככל שיתקדמו עבודות הקו הסגול מאד ייתכן שההתנגדות של תושבי דרום פתח תקווה תתחלף בדירשה להארכת הקו הסגול (הסבר, מי שהתנגד ימשיך להתנגד, אבל קולם של התומכים יגבר, כמו שקרה בעמק רפאים בירושלים).

זה יאפשר את הכנסת הקו הסגול לפי התכנון המקורי לכפר גנים ג', ומשם קצרה הדרך להארכתו לכיוון הקו האדום (שכבר יפעל) דרך חיים עוזר.
מה שיהפוך את פתח תקווה לעיר המרושתת ביותר מבחינת מערכות מתע"ן אחרי תל אביב וירושלים. (אדום סגול ושני קווי מטרו עתידי). שזה דרך אגב, הגיוני בעיר החמישית בגודלה במדינה עם אזור התעסוקה הרביעי בגודלו במדינה (שאגב, יש לה פוטנציאל לעקוף מבחינת תעסוקה את ירושלים וחיפה).
 

Bus Nerd

Active member
אני לא חושב שיש סיכוי להארכת הסגול במפלס הקרקע בפ"ת

תמיד כיף לדון בתוכניות לא ריאליסטיות
מערך הסעת המונים צריך להיות מערך מתפתח. לא לחינם בכל העולם יש פרויקטים של הארכת קווי רכבת ורק"ל קיימים, במקביל לפרויקטים של קווים חדשים לגמרי שמתחברים בנקודות אסטרטגיות למערכת הקיימת.

הראשוניות היא הכי קשה, ומדינת ישראל מפצחת אותה ברגעים אלה ממש. אבל כבר היום יש תוכניות להארכת הקו האדום (למשה דיין) שאם יאושרו אז יאושרו בנפרד (כפרויקט הארכה), ויש דיבורים על הארכת הקו הירוק לתחנת הרצליה.

יש גם משפט שאומר ש"עם האוכל בא התיאבון", ולכן ככל שיתקדמו עבודות הקו הסגול מאד ייתכן שההתנגדות של תושבי דרום פתח תקווה תתחלף בדירשה להארכת הקו הסגול (הסבר, מי שהתנגד ימשיך להתנגד, אבל קולם של התומכים יגבר, כמו שקרה בעמק רפאים בירושלים).

זה יאפשר את הכנסת הקו הסגול לפי התכנון המקורי לכפר גנים ג', ומשם קצרה הדרך להארכתו לכיוון הקו האדום (שכבר יפעל) דרך חיים עוזר.
מה שיהפוך את פתח תקווה לעיר המרושתת ביותר מבחינת מערכות מתע"ן אחרי תל אביב וירושלים. (אדום סגול ושני קווי מטרו עתידי). שזה דרך אגב, הגיוני בעיר החמישית בגודלה במדינה עם אזור התעסוקה הרביעי בגודלו במדינה (שאגב, יש לה פוטנציאל לעקוף מבחינת תעסוקה את ירושלים וחיפה).
אני לא חושב שיש סיכוי להארכת הסגול במפלס הקרקע בפ"ת
לא יבנו רק"ל מקביל למטרו
 
עם זאת בירושלים הקו הכחול עוד לא נבנה

תמיד כיף לדון בתוכניות לא ריאליסטיות
מערך הסעת המונים צריך להיות מערך מתפתח. לא לחינם בכל העולם יש פרויקטים של הארכת קווי רכבת ורק"ל קיימים, במקביל לפרויקטים של קווים חדשים לגמרי שמתחברים בנקודות אסטרטגיות למערכת הקיימת.

הראשוניות היא הכי קשה, ומדינת ישראל מפצחת אותה ברגעים אלה ממש. אבל כבר היום יש תוכניות להארכת הקו האדום (למשה דיין) שאם יאושרו אז יאושרו בנפרד (כפרויקט הארכה), ויש דיבורים על הארכת הקו הירוק לתחנת הרצליה.

יש גם משפט שאומר ש"עם האוכל בא התיאבון", ולכן ככל שיתקדמו עבודות הקו הסגול מאד ייתכן שההתנגדות של תושבי דרום פתח תקווה תתחלף בדירשה להארכת הקו הסגול (הסבר, מי שהתנגד ימשיך להתנגד, אבל קולם של התומכים יגבר, כמו שקרה בעמק רפאים בירושלים).

זה יאפשר את הכנסת הקו הסגול לפי התכנון המקורי לכפר גנים ג', ומשם קצרה הדרך להארכתו לכיוון הקו האדום (שכבר יפעל) דרך חיים עוזר.
מה שיהפוך את פתח תקווה לעיר המרושתת ביותר מבחינת מערכות מתע"ן אחרי תל אביב וירושלים. (אדום סגול ושני קווי מטרו עתידי). שזה דרך אגב, הגיוני בעיר החמישית בגודלה במדינה עם אזור התעסוקה הרביעי בגודלו במדינה (שאגב, יש לה פוטנציאל לעקוף מבחינת תעסוקה את ירושלים וחיפה).
עם זאת בירושלים הקו הכחול עוד לא נבנה
לעומת זאת עבודות תשתית על הקו הירוק מתבצעות.
 
את הקו האדום הפעיל המדינה רוצה לקנות

מה קורה עם זה באמת? זה עדיין באחריות סיטיפס?
את הקו האדום הפעיל המדינה רוצה לקנות
אני חושב שהבנייה לא קשורה לסיטי פס.
אם יש עניין אצלם את העבודות באיזור של הקו הירוק (לא בטוח אילו עבודות קשורות
לקו הירוק ואילו לא)
 

Bus Nerd

Active member
אז מי בונה? לא כל המערכת בהגדרה היא בBOT ע"י סיטיפס?

את הקו האדום הפעיל המדינה רוצה לקנות
אני חושב שהבנייה לא קשורה לסיטי פס.
אם יש עניין אצלם את העבודות באיזור של הקו הירוק (לא בטוח אילו עבודות קשורות
לקו הירוק ואילו לא)
אז מי בונה? לא כל המערכת בהגדרה היא בBOT ע"י סיטיפס?
 
לא, רק הקו האדום קשור לסיטיפס.

אז מי בונה? לא כל המערכת בהגדרה היא בBOT ע"י סיטיפס?
לא, רק הקו האדום קשור לסיטיפס.
על הקווים הירוק והכחול אחראי צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים, שאחראי גם על העבודות להארכת הקו האדום.
 

Bus Nerd

Active member
אז בעצם בונה אותן חברת מוריה?

לא, רק הקו האדום קשור לסיטיפס.
על הקווים הירוק והכחול אחראי צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים, שאחראי גם על העבודות להארכת הקו האדום.
אז בעצם בונה אותן חברת מוריה?
חשבתי שהחברה העירונית רק עושה עבודות הנדסה אזרחית ראשוניות להכנת התוואי ופינוי תשתיות. מה התירוץ שלהם לאיטיות?
 
אני לא יודע מי מבצעים את הבנייה בפועל ומה הסיבות לאיטיות

אז בעצם בונה אותן חברת מוריה?
חשבתי שהחברה העירונית רק עושה עבודות הנדסה אזרחית ראשוניות להכנת התוואי ופינוי תשתיות. מה התירוץ שלהם לאיטיות?
אני לא יודע מי מבצעים את הבנייה בפועל ומה הסיבות לאיטיות
 
קשה להתקדם כשיש סימני שאלה פתוחים

אז בעצם בונה אותן חברת מוריה?
חשבתי שהחברה העירונית רק עושה עבודות הנדסה אזרחית ראשוניות להכנת התוואי ופינוי תשתיות. מה התירוץ שלהם לאיטיות?
קשה להתקדם כשיש סימני שאלה פתוחים
א. אני די בטוח שהזכיין יהיה אחראי גם על חלק מהבנייה, לפחות על החלק של הנחת המסילות, הצבת העמודים וכו' אחרי שהמדינה תעשה לו את כל השאר (פינוי התוואי והכשרתו לקליטת המסילות).
ב. הזכיין הוא לא סיטיפס בגלל שיחסי העבודה שלה עם המדינה לא טובים, (והסיבות לכך רבות וכנראה שכולם אשמים...), לכן המדינה רוצה להוציא את סיטיפס ולהכניס זכיין אחר שבמקביל לבנייה של החלק הסופי ייקח על עצמו גם את תפעול הקו האדום הקיים. אבל מסתבר שגם זה לא קל מבחינת ההסכם הקיים מול סיטיפס. בכל מקרה, כשיוכרז זוכה על הקו הירוק כנראה דברים יתחילו לזוז מהר יותר גם באדום ובכתום. בעצם רק עם הכרזת הזוכה ניתן יהיה לבנות גאנט מסודר לתאריך הפעלה של הארכות האדום, הכתום והירוק. ואם הוא יהיה במערכת יחסים טובה עם המדינה אז המדינה תממש את האופציה לתת לו גם את הכחול.
ג. יש בעיה תפעולית אמיתית שלא קשורה להסכמים, והיא היעדר המקום בגבעה הצרפתית למערכים נוספים. בונים דיפו נוסף בלורך, אבל עד שהוא יהיה גמור בעצם אי אפשר להרחיב את המערכת הקיימת בלי לפגוע בנוסעים (שגם היום נוסעים צפופים). תוכל להתייחס לדיפו בלורך כ"נתיב הקריטי" עבור כל הרחבה. כלומר הגאנט שייבנה עם הזכייה ייקבע במידה רבה על סמך תאריך הסיום הכי ריאלי של דיפו לורך. (למיטב ידיעתי 2021)
ד. עד אז הקיקיון בהנטקה ימשיך לצמוח...
 

darkshadow1

New member
ההצעה הראשונה נראית לי פתרון מסובך מדי לבעיה.

הצעה לא ריאליסטית אבל כיף לדון בה #2 - רק"ל שוהם
קו רק"ל מפלס הקרקע מאיזור התעשיה שוהם, חוצה את העיר שוהם לכיוון דרום בשדרות עמק איילון, משם מערבה במקביל לכביש 453, נכנס לתוך איירפורט סיטי,
תחנה בתעופה,
תחנה בטרמינל 1 נתב"ג (בתוך נתב"ג בין טרמינל 1 ל3 יכול אם צריך לעבור במנהרה),
תחנה בטרמינל 3 נתב"ג,
מנהרה מתחת לשדה התעופה לכיוון צפון,
יציאה לקרקע ליד בית עלמין יהוד,
על פני הקרקע בויצמן יהוד (עם תחנות היכן שצריך), לעקוף את המקיף, משם המשך צפונה בשדות, מעבר מתחת או מסביב או דרך מעש, משם מעל 471 בגשר או מתחתיו במנהרה, צפונה בפתח תקווה דרך שפרינצק, סלנט, חיים עוזר, בר כוכבא, התחנה המרכזית, המשך לאיזור התעשייה סגולה, תחנת קצה או בשמעיה ואבטליון או ברכבת סגולה.

יתרונות:
- קישור איזור התעשייה שוהם לרשת הסעת ההמונים והפיכתו ליותר אטרקטיבי
- קישור שוהם לרכבת ישראל ונתב"ג
- קישור בין הטרמינלים של נתב"ג ותחנת תעופה
- קישור בין שוהם לאיירפורט סיטי / בין אירופרט סיטי לרכבת ישראל
- קישור בין הקו הסגול לנתב"ג
- קו מזין לקו הסגול ביהוד, קישור יהוד לרכבת ישראל
- קישור דרום צפון בפתח תקווה שמזין גם את המטרו וגם את הקו האדום
- קישור איזור התעשיה סגולה למערכת הסעת ההמונים
- קישור תחנת רכבת סגולה לאיזור התעשיה סגולה

משתמשים פוטנציאלים:
תושבי שוהם שעובדים באיירפורט סיטי, נתב"ג, או ת"א
תושבי שוהם שרוצים לנסוע ברכבת ישראל
נוסעים בנתב"ג
עובדים באיירפורט סיטי
תושבי יהוד שיעדם בפתח תקווה, תל אביב, נתב"ג או רשת רכבת ישראל
תושבי פתח תקווה שיעדם הוא נתב"ג/איירפורט סיטי
תושבי פתח תקווה שצריכים קישור למטרו
תושבי פתח תקווה שצריכים קישור לרשת רכבת ישראל (למשל לנסיעה לירושלים - הקו הזה + החלפה בנתב"ג)

הסיכוי שמשהו כזה יקרה: אפסי
רמת ריאליסטיות לעומת התוכנית הקודמת שלי: יותר ריאליסטי תחבורתית, פחות ריאליסטי כלכלית
ההצעה הראשונה נראית לי פתרון מסובך מדי לבעיה.
קודם כל, באמת נראה שאין כיסוי לאזור התעשייה סגולה גם במפה החדשה של נת"ע. נראה לי שפתרון סביר לעניין הוא פשוט להאריך את הקו האדום עד לתחנת הרכבת סגולה- מה שיקל מאוד על תושבי פתח תקווה להגיע לרכבת ולאזור התעשייה. במקביל, את הקו הסגול אפשר להאריך צפונה על דרך רבין עד לתחנת קרית אריה- וכך ליצור קישור נוח בין הקו הסגול לקו האדום ובין הקו הסגול לרכבת.
לגבי ההצעה השנייה- נראה לי ששוהם ישוב קטן מכדי להצדיק פרויקט כזה. בנתב"ג לדעתי עדיף להתקין מערכת הסעה פנימית כלשהי- שתקשר בין הטרמינלים, איירפורט סיטי, תחנת תעופה, החניונים, הקו הסגול ו- M3 (במקום השלוחה שרואים במפה החדשה של נת"ע).
 

Bus Nerd

Active member
הקו האדום לא יוארך לסגולה כנראה

ההצעה הראשונה נראית לי פתרון מסובך מדי לבעיה.
קודם כל, באמת נראה שאין כיסוי לאזור התעשייה סגולה גם במפה החדשה של נת"ע. נראה לי שפתרון סביר לעניין הוא פשוט להאריך את הקו האדום עד לתחנת הרכבת סגולה- מה שיקל מאוד על תושבי פתח תקווה להגיע לרכבת ולאזור התעשייה. במקביל, את הקו הסגול אפשר להאריך צפונה על דרך רבין עד לתחנת קרית אריה- וכך ליצור קישור נוח בין הקו הסגול לקו האדום ובין הקו הסגול לרכבת.
לגבי ההצעה השנייה- נראה לי ששוהם ישוב קטן מכדי להצדיק פרויקט כזה. בנתב"ג לדעתי עדיף להתקין מערכת הסעה פנימית כלשהי- שתקשר בין הטרמינלים, איירפורט סיטי, תחנת תעופה, החניונים, הקו הסגול ו- M3 (במקום השלוחה שרואים במפה החדשה של נת"ע).
הקו האדום לא יוארך לסגולה כנראה
אם תקרה הארכה כלשהיא של שלוחת הדפו היא תקרה לכיוון שכונת אם המושבות החדשה.

בקשר להצעתך לקו הסגול לאורך דרך רבין ולכיוון קריית אריה - זה מקביל למטרו M3 ולכן מיותר.

(המטרה שלי בשתי ההצעות אינה הקישור לסגולה, אלא בעיקר קישור דרום/צפון במרכז פתח תקווה)
 
אין צורך בהארכת השלוחה לסגולה, בהחלט אפשר להאריך את הקו

הקו האדום לא יוארך לסגולה כנראה
אם תקרה הארכה כלשהיא של שלוחת הדפו היא תקרה לכיוון שכונת אם המושבות החדשה.

בקשר להצעתך לקו הסגול לאורך דרך רבין ולכיוון קריית אריה - זה מקביל למטרו M3 ולכן מיותר.

(המטרה שלי בשתי ההצעות אינה הקישור לסגולה, אלא בעיקר קישור דרום/צפון במרכז פתח תקווה)
אין צורך בהארכת השלוחה לסגולה, בהחלט אפשר להאריך את הקו
האדום מהתחנה המרכזית לסגולה בדיוק באותו מסלול בו תוכנן להיות הקו הסגול, שתוכנן לנסוע לכיוון סגולה דרך התחנה המרכזית.
 

darkshadow1

New member
כמו שצויין- התכוונתי להארכה של הקטע הראשי של הקו האדום,

הקו האדום לא יוארך לסגולה כנראה
אם תקרה הארכה כלשהיא של שלוחת הדפו היא תקרה לכיוון שכונת אם המושבות החדשה.

בקשר להצעתך לקו הסגול לאורך דרך רבין ולכיוון קריית אריה - זה מקביל למטרו M3 ולכן מיותר.

(המטרה שלי בשתי ההצעות אינה הקישור לסגולה, אלא בעיקר קישור דרום/צפון במרכז פתח תקווה)
כמו שצויין- התכוונתי להארכה של הקטע הראשי של הקו האדום,
ולא של השלוחה מהדיפו. לגבי כפילות של M3 ושל ההארכה של הקו הסגול- אני מסכים, פשוט נראה לי שיכול להיות סביר להקים עוד 2-3 ק"מ של רק"ל בשביל לחסוך החלפה למי שרוצה להגיע מהקו הסגול לאדום או להיפך.
 
רק"ל בדרך רבין זה בזבוז. העיר החמישית בגודלה במדינה

ההצעה הראשונה נראית לי פתרון מסובך מדי לבעיה.
קודם כל, באמת נראה שאין כיסוי לאזור התעשייה סגולה גם במפה החדשה של נת"ע. נראה לי שפתרון סביר לעניין הוא פשוט להאריך את הקו האדום עד לתחנת הרכבת סגולה- מה שיקל מאוד על תושבי פתח תקווה להגיע לרכבת ולאזור התעשייה. במקביל, את הקו הסגול אפשר להאריך צפונה על דרך רבין עד לתחנת קרית אריה- וכך ליצור קישור נוח בין הקו הסגול לקו האדום ובין הקו הסגול לרכבת.
לגבי ההצעה השנייה- נראה לי ששוהם ישוב קטן מכדי להצדיק פרויקט כזה. בנתב"ג לדעתי עדיף להתקין מערכת הסעה פנימית כלשהי- שתקשר בין הטרמינלים, איירפורט סיטי, תחנת תעופה, החניונים, הקו הסגול ו- M3 (במקום השלוחה שרואים במפה החדשה של נת"ע).
רק"ל בדרך רבין זה בזבוז. העיר החמישית בגודלה במדינה
בהחלט ראויה שהקו הסגול יעבור במרכזה, כפי שתוכנן מלכתחילה.
כמה אנשים כבר ישתמשו בקו הסגול מבקעת אונו כדי לנסוע לתחנת קרית אריה, כשהם יכולים להשתמש בדיוק באותו קו כדי להגיע לתחנת רכבת הרבה יותר מרכזית - תחנת ההגנה? המוני הנוסעים יומיום מקרית אונו ואור יהודה להוד השרון ולכפר סבא?
בתכנון המקורי של הקו הסגול הוא היה משרת הרבה מאוד נוסעים בתוך פתח תקוה. קו סגול בדרך רבין זה עקיפה ודילוג על כמעט כל הביקוש הפתח תקוואי לקו הזה.
אם עיריית פתח תקוה הייתה רצינית היא הייתה מתייחסת לקו הסגול כפי שעיריית ראשון לציון מתייחסת לקו החום. התכנון המקורי של הקו הסגול היה עושה לפתח תקוה מה שהתכנון של הקו החום יעשה לראשון לציון.
 
ובהקשר זה אני רוצה לתת נתון מעניין:

רק"ל בדרך רבין זה בזבוז. העיר החמישית בגודלה במדינה
בהחלט ראויה שהקו הסגול יעבור במרכזה, כפי שתוכנן מלכתחילה.
כמה אנשים כבר ישתמשו בקו הסגול מבקעת אונו כדי לנסוע לתחנת קרית אריה, כשהם יכולים להשתמש בדיוק באותו קו כדי להגיע לתחנת רכבת הרבה יותר מרכזית - תחנת ההגנה? המוני הנוסעים יומיום מקרית אונו ואור יהודה להוד השרון ולכפר סבא?
בתכנון המקורי של הקו הסגול הוא היה משרת הרבה מאוד נוסעים בתוך פתח תקוה. קו סגול בדרך רבין זה עקיפה ודילוג על כמעט כל הביקוש הפתח תקוואי לקו הזה.
אם עיריית פתח תקוה הייתה רצינית היא הייתה מתייחסת לקו הסגול כפי שעיריית ראשון לציון מתייחסת לקו החום. התכנון המקורי של הקו הסגול היה עושה לפתח תקוה מה שהתכנון של הקו החום יעשה לראשון לציון.
ובהקשר זה אני רוצה לתת נתון מעניין:
כמחצית מתושבי פתח תקוה עובדים בתוך פתח תקוה.
אז אפשר לתאר מה היקף התחבורה היוממית הפנים-עירונית בין אזורי המגורים של פתח תקוה לאזורי התעסוקה בפתח תקוה, כולל מרכז העיר שגם הוא סוג של אזור תעסוקה (משולב עם מגורים ועם מסחר).
 

Bus Nerd

Active member
מרכז פ"ת חייב מערכת הסעת המונים

ובהקשר זה אני רוצה לתת נתון מעניין:
כמחצית מתושבי פתח תקוה עובדים בתוך פתח תקוה.
אז אפשר לתאר מה היקף התחבורה היוממית הפנים-עירונית בין אזורי המגורים של פתח תקוה לאזורי התעסוקה בפתח תקוה, כולל מרכז העיר שגם הוא סוג של אזור תעסוקה (משולב עם מגורים ועם מסחר).
מרכז פ"ת חייב מערכת הסעת המונים
תחשוב איזה תמריץ יוכל לעשות רק"ל או מטרו לרחוב חיים עוזר ואיזור שטמפפר/חובבי ציון המוזנחים. הוא ייאפשר לספק תשתית להתחדשות עירונית מאסיבית לאיזור שכבר יש לו גריד עירוני מהמוצלחים בגוש דן.

להחליף את מבני החנויות המתפוררים בשטמפפר-ברון הירש ליד כיכר המיסדים במבני דירות עם חזית מסחרית וקולונדה כמו באבן גבירול בת"א, להוסיף קומה או שתיים לכל בניין בחיים עוזר, וכו'

זה יוכל למשוך קהל של צעירים לעיר (אני לא מדבר על "זוגות צעירים" עם ילדים שבאים לגור בשכונות פרבריות מגעילות, אלא צעירים באמת) שיהנו מ"יש הכל במרחק הליכה" כמעט כמו במרכז ת"א, וקישוריות טובה למקומות העבודה והלימודים בפתח תקווה ומחוצה לה. התחדשות עירונית שם תעשה לפתח תקווה המון טוב.
 
אותי אתה לא צריך לשכנע בקשר לכך

מרכז פ"ת חייב מערכת הסעת המונים
תחשוב איזה תמריץ יוכל לעשות רק"ל או מטרו לרחוב חיים עוזר ואיזור שטמפפר/חובבי ציון המוזנחים. הוא ייאפשר לספק תשתית להתחדשות עירונית מאסיבית לאיזור שכבר יש לו גריד עירוני מהמוצלחים בגוש דן.

להחליף את מבני החנויות המתפוררים בשטמפפר-ברון הירש ליד כיכר המיסדים במבני דירות עם חזית מסחרית וקולונדה כמו באבן גבירול בת"א, להוסיף קומה או שתיים לכל בניין בחיים עוזר, וכו'

זה יוכל למשוך קהל של צעירים לעיר (אני לא מדבר על "זוגות צעירים" עם ילדים שבאים לגור בשכונות פרבריות מגעילות, אלא צעירים באמת) שיהנו מ"יש הכל במרחק הליכה" כמעט כמו במרכז ת"א, וקישוריות טובה למקומות העבודה והלימודים בפתח תקווה ומחוצה לה. התחדשות עירונית שם תעשה לפתח תקווה המון טוב.
אותי אתה לא צריך לשכנע בקשר לכך
 
למעלה