הצעה לא ריאליטסית אבל אולי יהיה כיף לדון בה
בהתחשב בכך שתחנת הקצה של הקו הסגול בגבעת שמואל תהיה כמעט על המסלול המיועד של M2, אפשר לבנות פורטל לא רחוק מתחנת הקצה של אותה שלוחה כך שהקו הסגול ייכנס למנהרת M2, ואז ייתפצל ממנה וייפנה צפונה ברחוב חיים עוזר
תחנה תת קרקעית אחת ליד העיריה
תחנה תת קרקעית אחת ליד התחנה המרכזית
עלייה לפני הקרקע בבר כוכבא או אחרי פניה מזרחה לבן דרור
משם ישר לאיזור התעשייה סגולה
(לחלופין עליה לקרקע בצומת חיים עוזר / ההסתדרות ואז תחנה ליד העיריה, תחנה בכיכר המייסדים, ותחנה במרכזית)
יתרונות:
- הגדלת שטח הכיסוי האפקטיבי של המטרו בפתח תקווה ע"י הפיכת הסגול לקו מזין למטרו
- הגברת הנגישות של הקו האדום
- קישור פתח תקווה לקו הסגול לטובת המתגוררים בקרבת הסגול שעובדים בפתח תקווה
- קישור איזור התעשייה סגולה למערכת הסעת ההמונים
לא ריאלי בגלל:
- מחיר
- אי אפשר לשלב רק"ל-שמגיע-ממפלס-הרחוב ומטרו באותן מסילות בלי לפגוע באמינות של המטרו
- כנראה שגובה הרציפים יהיה שונה בין הרק"ל למטרו
- NIMBY
אפשר כמובן לסלול את המסילות האלו כך שיהיו מקבילות למסלול המטרו אבל אז כמובן העלות גדולה יותר
אפשר להוסיף מסילות רק בתחנות ולחלוק את המסילות שבין לבין, אבל זה גם פוגע באמינות.
קשה למצוא הצדקה להארכת הרק"ל במפלס הקרקע במסלול חופף בחלקו למסלול המטרו, אבל המשמעות של זה+העובדה שההארכה תת קרקעית היא לא ריאלית היא שפתח תקווה לעולם לא תקבל קישור הסעת המונים בציר דרום צפון, איזור התעשייה סגולה יישאר מנותק מהסעת המונים, ולא יהיה שום קטליזטור לחיזוק וציפוף המרכז ההיסטורי של פתח תקווה, אחד האיזורים עם הפוטניציאל המבוזבז ביותר בכל גוש דן.
הצעה לא ריאליטסית אבל אולי יהיה כיף לדון בהשרשור הכוונה ומודיעין 23/07 - 25/07
בהתחשב בכך שתחנת הקצה של הקו הסגול בגבעת שמואל תהיה כמעט על המסלול המיועד של M2, אפשר לבנות פורטל לא רחוק מתחנת הקצה של אותה שלוחה כך שהקו הסגול ייכנס למנהרת M2, ואז ייתפצל ממנה וייפנה צפונה ברחוב חיים עוזר
תחנה תת קרקעית אחת ליד העיריה
תחנה תת קרקעית אחת ליד התחנה המרכזית
עלייה לפני הקרקע בבר כוכבא או אחרי פניה מזרחה לבן דרור
משם ישר לאיזור התעשייה סגולה
(לחלופין עליה לקרקע בצומת חיים עוזר / ההסתדרות ואז תחנה ליד העיריה, תחנה בכיכר המייסדים, ותחנה במרכזית)
יתרונות:
- הגדלת שטח הכיסוי האפקטיבי של המטרו בפתח תקווה ע"י הפיכת הסגול לקו מזין למטרו
- הגברת הנגישות של הקו האדום
- קישור פתח תקווה לקו הסגול לטובת המתגוררים בקרבת הסגול שעובדים בפתח תקווה
- קישור איזור התעשייה סגולה למערכת הסעת ההמונים
לא ריאלי בגלל:
- מחיר
- אי אפשר לשלב רק"ל-שמגיע-ממפלס-הרחוב ומטרו באותן מסילות בלי לפגוע באמינות של המטרו
- כנראה שגובה הרציפים יהיה שונה בין הרק"ל למטרו
- NIMBY
אפשר כמובן לסלול את המסילות האלו כך שיהיו מקבילות למסלול המטרו אבל אז כמובן העלות גדולה יותר
אפשר להוסיף מסילות רק בתחנות ולחלוק את המסילות שבין לבין, אבל זה גם פוגע באמינות.
קשה למצוא הצדקה להארכת הרק"ל במפלס הקרקע במסלול חופף בחלקו למסלול המטרו, אבל המשמעות של זה+העובדה שההארכה תת קרקעית היא לא ריאלית היא שפתח תקווה לעולם לא תקבל קישור הסעת המונים בציר דרום צפון, איזור התעשייה סגולה יישאר מנותק מהסעת המונים, ולא יהיה שום קטליזטור לחיזוק וציפוף המרכז ההיסטורי של פתח תקווה, אחד האיזורים עם הפוטניציאל המבוזבז ביותר בכל גוש דן.