כנס הסברה "מהיר לעיר" בכפר סבא
ביום שני האחרון היה כנס הסברה בכפר סבא ל"מהיר בעיר".
בין הנציגים היו מחברת "נתיבי איילון", אשר מנהלת את הפרויקט וכן העובדים המקצועיים (ולא מהדרגים הפוליטיים) מעיריית כפר סבא.
ראשית מדובר לדעתי בצעד טוב ויפה. בפרויקט הקו הורוד, לא הייתה כל כוונה לשתף את התושבים. על כך ועל דברים אחרים הייתה ביקורת מגורמים שונים, כולל ממבקר המדינה.
רווח לי שהשיחה הייתה מול הדרגים המקצועיים מהעירייה ולא מגורמים פוליטיים של ראש העירייה או של חברי המועצה.
גם טוב שחברת "נתיבי איילון" שתפה פעולה, בניגוד לפרויקטים אחרים. למשל הרפורמה בקווי גוש דן ב-2011, שלא ממש היה שיתוף עם התושבים.
עוד בכנס נאמר, שנעשו שיחות עם בעלי העסקים המקומיים ושזה ימשיך. זה כדי להסדיר עניינים שונים. למשל אזורי פריקה סחורה.
מה עוד נאמר?
על נתיבי התחבורה הציבורית באמצע רחוב ויצמן והיתרונות, מאשר נת"צ בנתיב הימני. יתרון של מהירות בנת"צ אמצעי, בהשוואה לאיטיות בנת"צ ימני, שהוא משולב עם יתר כלי הרכב אשר פונים ימני או הפרעות אחרות של כלי רכב, שחונים.
הדגישו את ההבדל, לעומת מה שהיה בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה. בין היתר שם נסעו במהירות גבוהה מאוד. גם הרמזורים להולכי הרגל לא ממש היו ברורים.
גם דיברו על היתרונות, שכל קווי האוטובוסים ייסעו, בניגוד לקו הורוד, שרק הוא היה מתוכנן לנסוע שם. גם התכנון שלו היה לעצירה בכל תחנות, גם באלה שלא יורדים. כך שעוד יותר משמח.
יש עוד יתרונות, כמו תכנון מחדש של רחוב ויצמן, שבו ייסללו שבילי אופניים ובכלל חידוש של הרחוב.
יש עניינים נקודתיים לסדר. אבל בסך הכל זה עושה רושם טוב ונקווה שהפרויקט אכן יתפתח.
כנס הסברה "מהיר לעיר" בכפר סבאמהם הקווים החדשים שפועלים מ-22.7 עד 31.7?
תודה
ביום שני האחרון היה כנס הסברה בכפר סבא ל"מהיר בעיר".
בין הנציגים היו מחברת "נתיבי איילון", אשר מנהלת את הפרויקט וכן העובדים המקצועיים (ולא מהדרגים הפוליטיים) מעיריית כפר סבא.
ראשית מדובר לדעתי בצעד טוב ויפה. בפרויקט הקו הורוד, לא הייתה כל כוונה לשתף את התושבים. על כך ועל דברים אחרים הייתה ביקורת מגורמים שונים, כולל ממבקר המדינה.
רווח לי שהשיחה הייתה מול הדרגים המקצועיים מהעירייה ולא מגורמים פוליטיים של ראש העירייה או של חברי המועצה.
גם טוב שחברת "נתיבי איילון" שתפה פעולה, בניגוד לפרויקטים אחרים. למשל הרפורמה בקווי גוש דן ב-2011, שלא ממש היה שיתוף עם התושבים.
עוד בכנס נאמר, שנעשו שיחות עם בעלי העסקים המקומיים ושזה ימשיך. זה כדי להסדיר עניינים שונים. למשל אזורי פריקה סחורה.
מה עוד נאמר?
על נתיבי התחבורה הציבורית באמצע רחוב ויצמן והיתרונות, מאשר נת"צ בנתיב הימני. יתרון של מהירות בנת"צ אמצעי, בהשוואה לאיטיות בנת"צ ימני, שהוא משולב עם יתר כלי הרכב אשר פונים ימני או הפרעות אחרות של כלי רכב, שחונים.
הדגישו את ההבדל, לעומת מה שהיה בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה. בין היתר שם נסעו במהירות גבוהה מאוד. גם הרמזורים להולכי הרגל לא ממש היו ברורים.
גם דיברו על היתרונות, שכל קווי האוטובוסים ייסעו, בניגוד לקו הורוד, שרק הוא היה מתוכנן לנסוע שם. גם התכנון שלו היה לעצירה בכל תחנות, גם באלה שלא יורדים. כך שעוד יותר משמח.
יש עוד יתרונות, כמו תכנון מחדש של רחוב ויצמן, שבו ייסללו שבילי אופניים ובכלל חידוש של הרחוב.
יש עניינים נקודתיים לסדר. אבל בסך הכל זה עושה רושם טוב ונקווה שהפרויקט אכן יתפתח.