כנס הסברה "מהיר לעיר" בכפר סבא

אורי404

New member
כנס הסברה "מהיר לעיר" בכפר סבא

מהם הקווים החדשים שפועלים מ-22.7 עד 31.7?
תודה
כנס הסברה "מהיר לעיר" בכפר סבא
ביום שני האחרון היה כנס הסברה בכפר סבא ל"מהיר בעיר".
בין הנציגים היו מחברת "נתיבי איילון", אשר מנהלת את הפרויקט וכן העובדים המקצועיים (ולא מהדרגים הפוליטיים) מעיריית כפר סבא.

ראשית מדובר לדעתי בצעד טוב ויפה. בפרויקט הקו הורוד, לא הייתה כל כוונה לשתף את התושבים. על כך ועל דברים אחרים הייתה ביקורת מגורמים שונים, כולל ממבקר המדינה.
רווח לי שהשיחה הייתה מול הדרגים המקצועיים מהעירייה ולא מגורמים פוליטיים של ראש העירייה או של חברי המועצה.
גם טוב שחברת "נתיבי איילון" שתפה פעולה, בניגוד לפרויקטים אחרים. למשל הרפורמה בקווי גוש דן ב-2011, שלא ממש היה שיתוף עם התושבים.
עוד בכנס נאמר, שנעשו שיחות עם בעלי העסקים המקומיים ושזה ימשיך. זה כדי להסדיר עניינים שונים. למשל אזורי פריקה סחורה.

מה עוד נאמר?
על נתיבי התחבורה הציבורית באמצע רחוב ויצמן והיתרונות, מאשר נת"צ בנתיב הימני. יתרון של מהירות בנת"צ אמצעי, בהשוואה לאיטיות בנת"צ ימני, שהוא משולב עם יתר כלי הרכב אשר פונים ימני או הפרעות אחרות של כלי רכב, שחונים.
הדגישו את ההבדל, לעומת מה שהיה בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה. בין היתר שם נסעו במהירות גבוהה מאוד. גם הרמזורים להולכי הרגל לא ממש היו ברורים.

גם דיברו על היתרונות, שכל קווי האוטובוסים ייסעו, בניגוד לקו הורוד, שרק הוא היה מתוכנן לנסוע שם. גם התכנון שלו היה לעצירה בכל תחנות, גם באלה שלא יורדים. כך שעוד יותר משמח.
יש עוד יתרונות, כמו תכנון מחדש של רחוב ויצמן, שבו ייסללו שבילי אופניים ובכלל חידוש של הרחוב.
יש עניינים נקודתיים לסדר. אבל בסך הכל זה עושה רושם טוב ונקווה שהפרויקט אכן יתפתח.
 

אורי404

New member


כנס הסברה "מהיר לעיר" בכפר סבא
ביום שני האחרון היה כנס הסברה בכפר סבא ל"מהיר בעיר".
בין הנציגים היו מחברת "נתיבי איילון", אשר מנהלת את הפרויקט וכן העובדים המקצועיים (ולא מהדרגים הפוליטיים) מעיריית כפר סבא.

ראשית מדובר לדעתי בצעד טוב ויפה. בפרויקט הקו הורוד, לא הייתה כל כוונה לשתף את התושבים. על כך ועל דברים אחרים הייתה ביקורת מגורמים שונים, כולל ממבקר המדינה.
רווח לי שהשיחה הייתה מול הדרגים המקצועיים מהעירייה ולא מגורמים פוליטיים של ראש העירייה או של חברי המועצה.
גם טוב שחברת "נתיבי איילון" שתפה פעולה, בניגוד לפרויקטים אחרים. למשל הרפורמה בקווי גוש דן ב-2011, שלא ממש היה שיתוף עם התושבים.
עוד בכנס נאמר, שנעשו שיחות עם בעלי העסקים המקומיים ושזה ימשיך. זה כדי להסדיר עניינים שונים. למשל אזורי פריקה סחורה.

מה עוד נאמר?
על נתיבי התחבורה הציבורית באמצע רחוב ויצמן והיתרונות, מאשר נת"צ בנתיב הימני. יתרון של מהירות בנת"צ אמצעי, בהשוואה לאיטיות בנת"צ ימני, שהוא משולב עם יתר כלי הרכב אשר פונים ימני או הפרעות אחרות של כלי רכב, שחונים.
הדגישו את ההבדל, לעומת מה שהיה בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה. בין היתר שם נסעו במהירות גבוהה מאוד. גם הרמזורים להולכי הרגל לא ממש היו ברורים.

גם דיברו על היתרונות, שכל קווי האוטובוסים ייסעו, בניגוד לקו הורוד, שרק הוא היה מתוכנן לנסוע שם. גם התכנון שלו היה לעצירה בכל תחנות, גם באלה שלא יורדים. כך שעוד יותר משמח.
יש עוד יתרונות, כמו תכנון מחדש של רחוב ויצמן, שבו ייסללו שבילי אופניים ובכלל חידוש של הרחוב.
יש עניינים נקודתיים לסדר. אבל בסך הכל זה עושה רושם טוב ונקווה שהפרויקט אכן יתפתח.
 

raminec

New member
כשמקימים קו רכבת קלה

כשמקימים קו רכבת קלה
זה תמיד מלווה ב"מתיחת פנים" לרחוב והעתקת תשתיות שכרוכה בהקמת כמעט כל התשתיות ברחוב מחדש דה פקטו. תראה מה עשו בירושלים בזמן הקמת הרקלת. הצגת חידוש פני הרחוב כיתרון של הפעלת אוטובוסים במקום רקלת זה ממש הטעיה.
יתרה מכך, רקלת תחליף קווי אוטובוס שנוסעים במקביל אליה כי היא פשוט יכולה לעשות את זה, מה שאוטובוס לא יכול. לכן קו רקלת אחד יכול וצריך להחליף מספר קווים שקיימים כיום. זה לא הגיוני לבנות רקלת איפה שכל מה שצריך זה קו אוטובוס. זו הצגה מוטה ומטעה של בעלי אינטרסים בביטול הקו הורוד.
חווית הנסיעה ברקלת היא משמעותית יותר נוחה מזו של אוטובוסים. לרקלת יש העדפה בתשתית מופרדת לחלוטין ובכל הצמתים. אין ספק שגם עם עצירה בכל התחנות הרקלת תסע לאורך מרחק מהר יותר והנסיעה תהיה נוחה יותר לנוסעים. תראה את השרשור שנמצא פה בדף על כמה אנשים מתלוננים על המרכבים העירוניים של האוטובוסים ש"מקפצים". אין מה להשוות נגישות לנוסע, נוחיות בעליה והירידה מכלי התחבורה. מכל בחינה שהיא כמעט הרקלת עולה על האוטובוסים בחווית המשתמש.
אם לא משתפים את הציבור בתוכניות, הציבור צריך למחות ולדרוש את השיתוף ולא לבטל את הקו.
 

אורי404

New member
אני מסכים איתך

כשמקימים קו רכבת קלה
זה תמיד מלווה ב"מתיחת פנים" לרחוב והעתקת תשתיות שכרוכה בהקמת כמעט כל התשתיות ברחוב מחדש דה פקטו. תראה מה עשו בירושלים בזמן הקמת הרקלת. הצגת חידוש פני הרחוב כיתרון של הפעלת אוטובוסים במקום רקלת זה ממש הטעיה.
יתרה מכך, רקלת תחליף קווי אוטובוס שנוסעים במקביל אליה כי היא פשוט יכולה לעשות את זה, מה שאוטובוס לא יכול. לכן קו רקלת אחד יכול וצריך להחליף מספר קווים שקיימים כיום. זה לא הגיוני לבנות רקלת איפה שכל מה שצריך זה קו אוטובוס. זו הצגה מוטה ומטעה של בעלי אינטרסים בביטול הקו הורוד.
חווית הנסיעה ברקלת היא משמעותית יותר נוחה מזו של אוטובוסים. לרקלת יש העדפה בתשתית מופרדת לחלוטין ובכל הצמתים. אין ספק שגם עם עצירה בכל התחנות הרקלת תסע לאורך מרחק מהר יותר והנסיעה תהיה נוחה יותר לנוסעים. תראה את השרשור שנמצא פה בדף על כמה אנשים מתלוננים על המרכבים העירוניים של האוטובוסים ש"מקפצים". אין מה להשוות נגישות לנוסע, נוחיות בעליה והירידה מכלי התחבורה. מכל בחינה שהיא כמעט הרקלת עולה על האוטובוסים בחווית המשתמש.
אם לא משתפים את הציבור בתוכניות, הציבור צריך למחות ולדרוש את השיתוף ולא לבטל את הקו.
אני מסכים איתך
רק מה ששם תוכנן זה לא רכבת קלה, אלא אוטובוס מפרקי. כך שחווית הנסיעה ברק"לת לא תקפה, כאשר בפועל זהו אוטובוס, שיעוצב בכל צורה, אשר תהיה.
בכל מקרה לא היה כל שיתוף עם הציבור.
במקרה הזה יש יתרון נוסף, בכך שלא תלויים בערים אחרות. אם רעננה או עיר או ערים אחרות יתנגדו, העיר שכן רוצה את זה, לא תלויה בערים המתנגדות. בעל עיר תוואי משלה. במקרה של הקו הורוד, המצב היה שונה. מה היה קורה? היה בעיר אחת נוסע במסלול משלו ובעיר אחרת נוסע עם כל התנועה? זה לא ממש היה לעניין.
 

Bus Nerd

Active member
בוודאי שיש תלות בערים אחרות

אני מסכים איתך
רק מה ששם תוכנן זה לא רכבת קלה, אלא אוטובוס מפרקי. כך שחווית הנסיעה ברק"לת לא תקפה, כאשר בפועל זהו אוטובוס, שיעוצב בכל צורה, אשר תהיה.
בכל מקרה לא היה כל שיתוף עם הציבור.
במקרה הזה יש יתרון נוסף, בכך שלא תלויים בערים אחרות. אם רעננה או עיר או ערים אחרות יתנגדו, העיר שכן רוצה את זה, לא תלויה בערים המתנגדות. בעל עיר תוואי משלה. במקרה של הקו הורוד, המצב היה שונה. מה היה קורה? היה בעיר אחת נוסע במסלול משלו ובעיר אחרת נוסע עם כל התנועה? זה לא ממש היה לעניין.
בוודאי שיש תלות בערים אחרות
נניח ואתה בכפר סבא רוצה לתפוס אוטובוס מזרחה, אבל רעננה התנגדה לנת"צ וברעננה אין נת"צ. התוצאה - האוטובוס בכפר סבא ייאחר, כי הוא ייתקע בפקקים בשאר התנועה ברעננה. הערים האלו לא מתקיימות בוואקום והגבולות המוניציפליים חסרי משמעות.
 

אורי404

New member
עדיף כמובן שיהיה ברעננה ובכל עיר אחרת

בוודאי שיש תלות בערים אחרות
נניח ואתה בכפר סבא רוצה לתפוס אוטובוס מזרחה, אבל רעננה התנגדה לנת"צ וברעננה אין נת"צ. התוצאה - האוטובוס בכפר סבא ייאחר, כי הוא ייתקע בפקקים בשאר התנועה ברעננה. הערים האלו לא מתקיימות בוואקום והגבולות המוניציפליים חסרי משמעות.
עדיף כמובן שיהיה ברעננה ובכל עיר אחרת
קודם כל עבור התושבים עצמם של אותה עיר או עבור העובדים בה או מבקרים אחרים.
מובן, שאם יהיה נת"צ ברעננה, הנסיעה בקווים, שנוסעים בכפר סבא וברעננה 29 או בקו 1 תהיה זורמת ומהירה יותר מ/לכפר סבא.
אבל כעת התכנון ברעננה הוא לנת"צ בצד הימני. יעילותו נמוכה מאשר האמצעי.
אז היה מוטב גם עבור רעננה וגם עבור אחרים, שיהיה נת"צ יעיל. אבל אם לא, זה פחות נורא. כל עיר היא נפרדת זו מזו. יהיה ניתן עדיין להקים נת"צ כפי שמתוכנן בכפר סבא.
 
אכן הרבה יותר נוח לנסוע ברקלת,

כשמקימים קו רכבת קלה
זה תמיד מלווה ב"מתיחת פנים" לרחוב והעתקת תשתיות שכרוכה בהקמת כמעט כל התשתיות ברחוב מחדש דה פקטו. תראה מה עשו בירושלים בזמן הקמת הרקלת. הצגת חידוש פני הרחוב כיתרון של הפעלת אוטובוסים במקום רקלת זה ממש הטעיה.
יתרה מכך, רקלת תחליף קווי אוטובוס שנוסעים במקביל אליה כי היא פשוט יכולה לעשות את זה, מה שאוטובוס לא יכול. לכן קו רקלת אחד יכול וצריך להחליף מספר קווים שקיימים כיום. זה לא הגיוני לבנות רקלת איפה שכל מה שצריך זה קו אוטובוס. זו הצגה מוטה ומטעה של בעלי אינטרסים בביטול הקו הורוד.
חווית הנסיעה ברקלת היא משמעותית יותר נוחה מזו של אוטובוסים. לרקלת יש העדפה בתשתית מופרדת לחלוטין ובכל הצמתים. אין ספק שגם עם עצירה בכל התחנות הרקלת תסע לאורך מרחק מהר יותר והנסיעה תהיה נוחה יותר לנוסעים. תראה את השרשור שנמצא פה בדף על כמה אנשים מתלוננים על המרכבים העירוניים של האוטובוסים ש"מקפצים". אין מה להשוות נגישות לנוסע, נוחיות בעליה והירידה מכלי התחבורה. מכל בחינה שהיא כמעט הרקלת עולה על האוטובוסים בחווית המשתמש.
אם לא משתפים את הציבור בתוכניות, הציבור צריך למחות ולדרוש את השיתוף ולא לבטל את הקו.
אכן הרבה יותר נוח לנסוע ברקלת,
מי שלא מאמין שיעבור מרקלת לאוטובוס וירגיש בהבדל.
בנוסף היא נגישה מאוד לבעלי מוגבלויות.
 

DanielOne

New member
גם הקו הורוד היה אמור לעבור בנתיב השמאלי

כנס הסברה "מהיר לעיר" בכפר סבא
ביום שני האחרון היה כנס הסברה בכפר סבא ל"מהיר בעיר".
בין הנציגים היו מחברת "נתיבי איילון", אשר מנהלת את הפרויקט וכן העובדים המקצועיים (ולא מהדרגים הפוליטיים) מעיריית כפר סבא.

ראשית מדובר לדעתי בצעד טוב ויפה. בפרויקט הקו הורוד, לא הייתה כל כוונה לשתף את התושבים. על כך ועל דברים אחרים הייתה ביקורת מגורמים שונים, כולל ממבקר המדינה.
רווח לי שהשיחה הייתה מול הדרגים המקצועיים מהעירייה ולא מגורמים פוליטיים של ראש העירייה או של חברי המועצה.
גם טוב שחברת "נתיבי איילון" שתפה פעולה, בניגוד לפרויקטים אחרים. למשל הרפורמה בקווי גוש דן ב-2011, שלא ממש היה שיתוף עם התושבים.
עוד בכנס נאמר, שנעשו שיחות עם בעלי העסקים המקומיים ושזה ימשיך. זה כדי להסדיר עניינים שונים. למשל אזורי פריקה סחורה.

מה עוד נאמר?
על נתיבי התחבורה הציבורית באמצע רחוב ויצמן והיתרונות, מאשר נת"צ בנתיב הימני. יתרון של מהירות בנת"צ אמצעי, בהשוואה לאיטיות בנת"צ ימני, שהוא משולב עם יתר כלי הרכב אשר פונים ימני או הפרעות אחרות של כלי רכב, שחונים.
הדגישו את ההבדל, לעומת מה שהיה בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה. בין היתר שם נסעו במהירות גבוהה מאוד. גם הרמזורים להולכי הרגל לא ממש היו ברורים.

גם דיברו על היתרונות, שכל קווי האוטובוסים ייסעו, בניגוד לקו הורוד, שרק הוא היה מתוכנן לנסוע שם. גם התכנון שלו היה לעצירה בכל תחנות, גם באלה שלא יורדים. כך שעוד יותר משמח.
יש עוד יתרונות, כמו תכנון מחדש של רחוב ויצמן, שבו ייסללו שבילי אופניים ובכלל חידוש של הרחוב.
יש עניינים נקודתיים לסדר. אבל בסך הכל זה עושה רושם טוב ונקווה שהפרויקט אכן יתפתח.
גם הקו הורוד היה אמור לעבור בנתיב השמאלי
ברגע שבנו את 531 שהוריד את העומס מהרחובות הראשיים בדומה לעוקף קריות שהוריד את העומס מהרחוב הראשי בקריות (כביש 4, ועדיין אני לא משווה למטרונית) היה אפשר להוציא את הפרויקט לפועל. מה גם שברוב התוואי של הקו הורוד מבוסס על 2-3 קווים עיקריים שזהו מסלולם והם תופסים את הנפח העיקרי של התחבורה בין שלושת הערים.
 
במת"צ של הקו הורוד תוכננו לנסוע שלושה קווים

כנס הסברה "מהיר לעיר" בכפר סבא
ביום שני האחרון היה כנס הסברה בכפר סבא ל"מהיר בעיר".
בין הנציגים היו מחברת "נתיבי איילון", אשר מנהלת את הפרויקט וכן העובדים המקצועיים (ולא מהדרגים הפוליטיים) מעיריית כפר סבא.

ראשית מדובר לדעתי בצעד טוב ויפה. בפרויקט הקו הורוד, לא הייתה כל כוונה לשתף את התושבים. על כך ועל דברים אחרים הייתה ביקורת מגורמים שונים, כולל ממבקר המדינה.
רווח לי שהשיחה הייתה מול הדרגים המקצועיים מהעירייה ולא מגורמים פוליטיים של ראש העירייה או של חברי המועצה.
גם טוב שחברת "נתיבי איילון" שתפה פעולה, בניגוד לפרויקטים אחרים. למשל הרפורמה בקווי גוש דן ב-2011, שלא ממש היה שיתוף עם התושבים.
עוד בכנס נאמר, שנעשו שיחות עם בעלי העסקים המקומיים ושזה ימשיך. זה כדי להסדיר עניינים שונים. למשל אזורי פריקה סחורה.

מה עוד נאמר?
על נתיבי התחבורה הציבורית באמצע רחוב ויצמן והיתרונות, מאשר נת"צ בנתיב הימני. יתרון של מהירות בנת"צ אמצעי, בהשוואה לאיטיות בנת"צ ימני, שהוא משולב עם יתר כלי הרכב אשר פונים ימני או הפרעות אחרות של כלי רכב, שחונים.
הדגישו את ההבדל, לעומת מה שהיה בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה. בין היתר שם נסעו במהירות גבוהה מאוד. גם הרמזורים להולכי הרגל לא ממש היו ברורים.

גם דיברו על היתרונות, שכל קווי האוטובוסים ייסעו, בניגוד לקו הורוד, שרק הוא היה מתוכנן לנסוע שם. גם התכנון שלו היה לעצירה בכל תחנות, גם באלה שלא יורדים. כך שעוד יותר משמח.
יש עוד יתרונות, כמו תכנון מחדש של רחוב ויצמן, שבו ייסללו שבילי אופניים ובכלל חידוש של הרחוב.
יש עניינים נקודתיים לסדר. אבל בסך הכל זה עושה רושם טוב ונקווה שהפרויקט אכן יתפתח.
במת"צ של הקו הורוד תוכננו לנסוע שלושה קווים
הקו הורוד שהיה מתוכנן להחליף את קו 29.
קו שתוכנן להחליף את קו 567 ולנסוע בנתיבי העדפה בכביש 4 ובנת"צ בז'בוטינסקי.
וקו שתוכנן להחליף את קו 501 ולנסוע בנתיבי העדפה בדרך נמיר.
 

אורי404

New member
היה תכנון. אבל אני לא חושב, שזה היה מוגדר באמת

במת"צ של הקו הורוד תוכננו לנסוע שלושה קווים
הקו הורוד שהיה מתוכנן להחליף את קו 29.
קו שתוכנן להחליף את קו 567 ולנסוע בנתיבי העדפה בכביש 4 ובנת"צ בז'בוטינסקי.
וקו שתוכנן להחליף את קו 501 ולנסוע בנתיבי העדפה בדרך נמיר.
היה תכנון. אבל אני לא חושב, שזה היה מוגדר באמת
אני חושב, שגם קו 149 תוכנן כקו העדפה.
לא בטוח, שהתכניות על הקווים האחרים היו מחייבות עם תכנון מתקדם ועם תאריכי יעד. כנראה הייתה מטרה לבצע את הקו הורוד, בלי לשים על הציבור.
חשבו שהם מוכרים את האנשים בשקל.
מזל גדול, שמבקר המדינה אמר דברו. יוצא בינתיים פרויקט "מהיר לעיר" עדיף לאין שיעור מהקו הורוד.
ועוד אני עדין, בהשוואה לתגובות של אנשים אחרים. לא חושב, שאפשר לומר, שאני צמוד לפרייבט ושלא אכפת לי מתחבורה ציבורית.
 
למעלה