עבודות רק״ל ב... בודפשט

yairp4

Active member
עבודות רק״ל ב... בודפשט

מישהו יודע מה הולך עם המכרז על קווי השומרון?
משהו התקדם? יש כבר זוכה? אני לא מוצאת מידע
עבודות רק״ל ב... בודפשט
בשנה האחרונה אני גר בבודפשט. במקרה אנחנו גרים על שדרת הטבעת הגדולה (Grand Boulevard), ולרגל השיפוצים של קו הטראם במרכז השדרה החלטתי לתעד את העבודות.

קצת רקע - הטבעת הגדולה היא שדרה מרכזית מאוד בצד של פשט, והיא מהווה מרכז בילוי, עסקים ומגורים בצפיפות גבוהה לכל אורכה. היא מתחילה בגשר Petofi בדרום ומקיפה את מרכז העיר ממזרח בחצי קשת עד לגשר Margit בצפון.

בתוך בודפשט יש מערכת תחבורה ציבורית מפותחת מאוד עם מערכת מטרו קטנה ומערכות טראם ואוטובוסים גדולות מאוד. השימוש בטראמים נרחב במיוחד וכמות הנוסעים בהם גדולה משמעותית מאשר במטרו.

קווי הטראם העמוסים ביותר הם 4 ו-6 - שני הקווים עוברים לכל אורך הטבעת הגדולה בצד של פשט והם כמעט זהים במסלולם (למעט התחנות הסופיות בדרום בודה). התדירות גבוהה במיוחד, כל 1-2 דקות בשעות העומס, ולא נדיר לראות רכבת נכנסת לתחנה מיד אחרי הרכבת הקודמת. כמו כן, קו 6 פועל 24 שעות ביממה, מה שלא משאיר חלון תחזוקה למסילות. קראתי איפשהו שביחד קווים אלה מהווים את מערכת הטראמים העמוסה ביותר באירופה.

לאור הפעילות האינטנסיבית הזאת נוצר צורך לשפץ את התשתיות לאורך הקו בשלבים, כאשר הקטע הראשון מבוצע במהלך הקיץ הנוכחי. הקטע הראשון הוא הקטע העמוס והמרכזי ביותר, בין תחנות Oktogon ל- Harminckettesek. במפה המצורפת אפשר לראות את הטבעת כולה בירוק ואת קטע העבודות באדום.

יום אחד כשיהיו לי זמן וסבלנות אעלה סקירה של כל המערכת, אבל כרגע נתמקד בעבודות.

 

yairp4

Active member
המצב בשגרה

עבודות רק״ל ב... בודפשט
בשנה האחרונה אני גר בבודפשט. במקרה אנחנו גרים על שדרת הטבעת הגדולה (Grand Boulevard), ולרגל השיפוצים של קו הטראם במרכז השדרה החלטתי לתעד את העבודות.

קצת רקע - הטבעת הגדולה היא שדרה מרכזית מאוד בצד של פשט, והיא מהווה מרכז בילוי, עסקים ומגורים בצפיפות גבוהה לכל אורכה. היא מתחילה בגשר Petofi בדרום ומקיפה את מרכז העיר ממזרח בחצי קשת עד לגשר Margit בצפון.

בתוך בודפשט יש מערכת תחבורה ציבורית מפותחת מאוד עם מערכת מטרו קטנה ומערכות טראם ואוטובוסים גדולות מאוד. השימוש בטראמים נרחב במיוחד וכמות הנוסעים בהם גדולה משמעותית מאשר במטרו.

קווי הטראם העמוסים ביותר הם 4 ו-6 - שני הקווים עוברים לכל אורך הטבעת הגדולה בצד של פשט והם כמעט זהים במסלולם (למעט התחנות הסופיות בדרום בודה). התדירות גבוהה במיוחד, כל 1-2 דקות בשעות העומס, ולא נדיר לראות רכבת נכנסת לתחנה מיד אחרי הרכבת הקודמת. כמו כן, קו 6 פועל 24 שעות ביממה, מה שלא משאיר חלון תחזוקה למסילות. קראתי איפשהו שביחד קווים אלה מהווים את מערכת הטראמים העמוסה ביותר באירופה.

לאור הפעילות האינטנסיבית הזאת נוצר צורך לשפץ את התשתיות לאורך הקו בשלבים, כאשר הקטע הראשון מבוצע במהלך הקיץ הנוכחי. הקטע הראשון הוא הקטע העמוס והמרכזי ביותר, בין תחנות Oktogon ל- Harminckettesek. במפה המצורפת אפשר לראות את הטבעת כולה בירוק ואת קטע העבודות באדום.

יום אחד כשיהיו לי זמן וסבלנות אעלה סקירה של כל המערכת, אבל כרגע נתמקד בעבודות.
המצב בשגרה
החתך הטיפוסי של השדרה הוא חניה ושני נתיבים לרכב פרטי בכל כיוון, הפרדה דקיקה ומסילות טראם במרכז הכביש. בקטעים בהם יש תחנות טראם החניה מבוטלת והנתיבים צרים לטובת הרוחב הנדרש לרציפים.
 

yairp4

Active member
בעיות בתמונות, כמובן...

המצב בשגרה
החתך הטיפוסי של השדרה הוא חניה ושני נתיבים לרכב פרטי בכל כיוון, הפרדה דקיקה ומסילות טראם במרכז הכביש. בקטעים בהם יש תחנות טראם החניה מבוטלת והנתיבים צרים לטובת הרוחב הנדרש לרציפים.
בעיות בתמונות, כמובן...



 

yairp4

Active member
הכנות

עבודות רק״ל ב... בודפשט
בשנה האחרונה אני גר בבודפשט. במקרה אנחנו גרים על שדרת הטבעת הגדולה (Grand Boulevard), ולרגל השיפוצים של קו הטראם במרכז השדרה החלטתי לתעד את העבודות.

קצת רקע - הטבעת הגדולה היא שדרה מרכזית מאוד בצד של פשט, והיא מהווה מרכז בילוי, עסקים ומגורים בצפיפות גבוהה לכל אורכה. היא מתחילה בגשר Petofi בדרום ומקיפה את מרכז העיר ממזרח בחצי קשת עד לגשר Margit בצפון.

בתוך בודפשט יש מערכת תחבורה ציבורית מפותחת מאוד עם מערכת מטרו קטנה ומערכות טראם ואוטובוסים גדולות מאוד. השימוש בטראמים נרחב במיוחד וכמות הנוסעים בהם גדולה משמעותית מאשר במטרו.

קווי הטראם העמוסים ביותר הם 4 ו-6 - שני הקווים עוברים לכל אורך הטבעת הגדולה בצד של פשט והם כמעט זהים במסלולם (למעט התחנות הסופיות בדרום בודה). התדירות גבוהה במיוחד, כל 1-2 דקות בשעות העומס, ולא נדיר לראות רכבת נכנסת לתחנה מיד אחרי הרכבת הקודמת. כמו כן, קו 6 פועל 24 שעות ביממה, מה שלא משאיר חלון תחזוקה למסילות. קראתי איפשהו שביחד קווים אלה מהווים את מערכת הטראמים העמוסה ביותר באירופה.

לאור הפעילות האינטנסיבית הזאת נוצר צורך לשפץ את התשתיות לאורך הקו בשלבים, כאשר הקטע הראשון מבוצע במהלך הקיץ הנוכחי. הקטע הראשון הוא הקטע העמוס והמרכזי ביותר, בין תחנות Oktogon ל- Harminckettesek. במפה המצורפת אפשר לראות את הטבעת כולה בירוק ואת קטע העבודות באדום.

יום אחד כשיהיו לי זמן וסבלנות אעלה סקירה של כל המערכת, אבל כרגע נתמקד בעבודות.
הכנות
אמנם הונגריה היא לא המדינה המסודרת והיעילה ביותר, אבל בכל הנוגע להשבתות בתחבורה ציבורית הם מתייחסים לעניין ברצינות.
השלטים נתלו כשבועיים לפני ההשבתה והחניה והנתיב הימני הופקעו לטובת נתיב אוטובוסים.
הדבר היחיד שלא ממש ברור הוא תאריך הסיום - "circa the end of this summer". מה זה אומר?







 

Ccyclist

Well-known member
Circa - בקרבת (בסביבות). מילה ממקור לטיני.

הכנות
אמנם הונגריה היא לא המדינה המסודרת והיעילה ביותר, אבל בכל הנוגע להשבתות בתחבורה ציבורית הם מתייחסים לעניין ברצינות.
השלטים נתלו כשבועיים לפני ההשבתה והחניה והנתיב הימני הופקעו לטובת נתיב אוטובוסים.
הדבר היחיד שלא ממש ברור הוא תאריך הסיום - "circa the end of this summer". מה זה אומר?
Circa - בקרבת (בסביבות). מילה ממקור לטיני.
מילולית זו המשמעות הראשונה אבל בתרגום מדוייק יותר לעברית זו המשמעות השניה.
&nbsp
בתוכנית על עתיקות יגידו שעתיקה מסויימת המוצעת למכירה היא " Circa 1820" כשרוצים לתארך אותה בלי להתחייב לשנת ייצור מדוייקת.
&nbsp
בספרד הרכבות הפרבריות הן Cercanías וזה מאותו מקור. (במשמעות קירבה, והספרדים לא חושבים עליהן כ Tren אפילו אם יש תחנה תת קרקעית דו רציפית)
&nbsp
כמו כן מדובר באי התחייבות לתאריך ספציפי. טכנית ה21.9 הוא היום הראשון של הסתיו המטאורולוגי אבל השימוש במונח הבלתי מתחייב מכסה את תחילת אוקטובר.
&nbsp
&nbsp
 

yairp4

Active member
אני יודע מה משמעות המילה, פשוט אף פעם לא נתקלתי בשימוש בה

Circa - בקרבת (בסביבות). מילה ממקור לטיני.
מילולית זו המשמעות הראשונה אבל בתרגום מדוייק יותר לעברית זו המשמעות השניה.
&nbsp
בתוכנית על עתיקות יגידו שעתיקה מסויימת המוצעת למכירה היא " Circa 1820" כשרוצים לתארך אותה בלי להתחייב לשנת ייצור מדוייקת.
&nbsp
בספרד הרכבות הפרבריות הן Cercanías וזה מאותו מקור. (במשמעות קירבה, והספרדים לא חושבים עליהן כ Tren אפילו אם יש תחנה תת קרקעית דו רציפית)
&nbsp
כמו כן מדובר באי התחייבות לתאריך ספציפי. טכנית ה21.9 הוא היום הראשון של הסתיו המטאורולוגי אבל השימוש במונח הבלתי מתחייב מכסה את תחילת אוקטובר.
&nbsp
&nbsp
אני יודע מה משמעות המילה, פשוט אף פעם לא נתקלתי בשימוש בה
בצורה כזאת.
אני רגיל שבפרוייקטים כאלה מתחייבים לתאריך, ו- ״סוף הקיץ״ הוא מונח מאוד לא ברור. מצד שני, את M3 משפצים כבר יותר משנה ולאף אחד אין מושג מתי יסיימו (כולל ל- BKV עצמו), אז אני מניח שאי התחייבות זה המצב הרגיל פה.
 

yairp4

Active member
אוטובוסים חלופיים

עבודות רק״ל ב... בודפשט
בשנה האחרונה אני גר בבודפשט. במקרה אנחנו גרים על שדרת הטבעת הגדולה (Grand Boulevard), ולרגל השיפוצים של קו הטראם במרכז השדרה החלטתי לתעד את העבודות.

קצת רקע - הטבעת הגדולה היא שדרה מרכזית מאוד בצד של פשט, והיא מהווה מרכז בילוי, עסקים ומגורים בצפיפות גבוהה לכל אורכה. היא מתחילה בגשר Petofi בדרום ומקיפה את מרכז העיר ממזרח בחצי קשת עד לגשר Margit בצפון.

בתוך בודפשט יש מערכת תחבורה ציבורית מפותחת מאוד עם מערכת מטרו קטנה ומערכות טראם ואוטובוסים גדולות מאוד. השימוש בטראמים נרחב במיוחד וכמות הנוסעים בהם גדולה משמעותית מאשר במטרו.

קווי הטראם העמוסים ביותר הם 4 ו-6 - שני הקווים עוברים לכל אורך הטבעת הגדולה בצד של פשט והם כמעט זהים במסלולם (למעט התחנות הסופיות בדרום בודה). התדירות גבוהה במיוחד, כל 1-2 דקות בשעות העומס, ולא נדיר לראות רכבת נכנסת לתחנה מיד אחרי הרכבת הקודמת. כמו כן, קו 6 פועל 24 שעות ביממה, מה שלא משאיר חלון תחזוקה למסילות. קראתי איפשהו שביחד קווים אלה מהווים את מערכת הטראמים העמוסה ביותר באירופה.

לאור הפעילות האינטנסיבית הזאת נוצר צורך לשפץ את התשתיות לאורך הקו בשלבים, כאשר הקטע הראשון מבוצע במהלך הקיץ הנוכחי. הקטע הראשון הוא הקטע העמוס והמרכזי ביותר, בין תחנות Oktogon ל- Harminckettesek. במפה המצורפת אפשר לראות את הטבעת כולה בירוק ואת קטע העבודות באדום.

יום אחד כשיהיו לי זמן וסבלנות אעלה סקירה של כל המערכת, אבל כרגע נתמקד בעבודות.
אוטובוסים חלופיים
האוטובוסים החלופיים פועלים בתדירות המקסימלית האפשרית (כל 4-5 דקות), ועדיין עמוסים מאוד.
השדרה רחבה מספיק בשביל שהאוטובוסים יוכלו לבצע פניית פרסה (מהנתיב הימני לנתיב הימני, כמובן), ושני צמתים הוכשרו לכך בקצה קטעי העבודות.







 

yairp4

Active member
תחנת Harminckettesek ter

עבודות רק״ל ב... בודפשט
בשנה האחרונה אני גר בבודפשט. במקרה אנחנו גרים על שדרת הטבעת הגדולה (Grand Boulevard), ולרגל השיפוצים של קו הטראם במרכז השדרה החלטתי לתעד את העבודות.

קצת רקע - הטבעת הגדולה היא שדרה מרכזית מאוד בצד של פשט, והיא מהווה מרכז בילוי, עסקים ומגורים בצפיפות גבוהה לכל אורכה. היא מתחילה בגשר Petofi בדרום ומקיפה את מרכז העיר ממזרח בחצי קשת עד לגשר Margit בצפון.

בתוך בודפשט יש מערכת תחבורה ציבורית מפותחת מאוד עם מערכת מטרו קטנה ומערכות טראם ואוטובוסים גדולות מאוד. השימוש בטראמים נרחב במיוחד וכמות הנוסעים בהם גדולה משמעותית מאשר במטרו.

קווי הטראם העמוסים ביותר הם 4 ו-6 - שני הקווים עוברים לכל אורך הטבעת הגדולה בצד של פשט והם כמעט זהים במסלולם (למעט התחנות הסופיות בדרום בודה). התדירות גבוהה במיוחד, כל 1-2 דקות בשעות העומס, ולא נדיר לראות רכבת נכנסת לתחנה מיד אחרי הרכבת הקודמת. כמו כן, קו 6 פועל 24 שעות ביממה, מה שלא משאיר חלון תחזוקה למסילות. קראתי איפשהו שביחד קווים אלה מהווים את מערכת הטראמים העמוסה ביותר באירופה.

לאור הפעילות האינטנסיבית הזאת נוצר צורך לשפץ את התשתיות לאורך הקו בשלבים, כאשר הקטע הראשון מבוצע במהלך הקיץ הנוכחי. הקטע הראשון הוא הקטע העמוס והמרכזי ביותר, בין תחנות Oktogon ל- Harminckettesek. במפה המצורפת אפשר לראות את הטבעת כולה בירוק ואת קטע העבודות באדום.

יום אחד כשיהיו לי זמן וסבלנות אעלה סקירה של כל המערכת, אבל כרגע נתמקד בעבודות.
תחנת Harminckettesek ter
קצה העבודות הצפוני הוא בתחנת Oktogon, שם יש מסוט מצפון לתחנה שמאפשר לה לתפקד כתחנת קצה בלי בעיה.
תחנת Harminckettesek, לעומת זאת, לא בנויה לשמש כתחנת קצה. לצורך העבודות התחנה הועתקה מדרום לצומת והוקם במקום רציף בטון זמני במקום אחת מהמסילות. כמו כן, מדרום לתחנה הותקן מסוט זמני.
המסוט הוא אלמנט די מעניין - הוא מורכב מעל המסילות הקיימות וכדי להשתמש בו הרכבות ״קופצות״ מעט (תוך כדי רעש נוראי ותחושה לא הכי נעימה לנוסעים).









 

yairp4

Active member
וידאו נוסף

תחנת Harminckettesek ter
קצה העבודות הצפוני הוא בתחנת Oktogon, שם יש מסוט מצפון לתחנה שמאפשר לה לתפקד כתחנת קצה בלי בעיה.
תחנת Harminckettesek, לעומת זאת, לא בנויה לשמש כתחנת קצה. לצורך העבודות התחנה הועתקה מדרום לצומת והוקם במקום רציף בטון זמני במקום אחת מהמסילות. כמו כן, מדרום לתחנה הותקן מסוט זמני.
המסוט הוא אלמנט די מעניין - הוא מורכב מעל המסילות הקיימות וכדי להשתמש בו הרכבות ״קופצות״ מעט (תוך כדי רעש נוראי ותחושה לא הכי נעימה לנוסעים).
וידאו נוסף



 

yairp4

Active member
Blaha

עבודות רק״ל ב... בודפשט
בשנה האחרונה אני גר בבודפשט. במקרה אנחנו גרים על שדרת הטבעת הגדולה (Grand Boulevard), ולרגל השיפוצים של קו הטראם במרכז השדרה החלטתי לתעד את העבודות.

קצת רקע - הטבעת הגדולה היא שדרה מרכזית מאוד בצד של פשט, והיא מהווה מרכז בילוי, עסקים ומגורים בצפיפות גבוהה לכל אורכה. היא מתחילה בגשר Petofi בדרום ומקיפה את מרכז העיר ממזרח בחצי קשת עד לגשר Margit בצפון.

בתוך בודפשט יש מערכת תחבורה ציבורית מפותחת מאוד עם מערכת מטרו קטנה ומערכות טראם ואוטובוסים גדולות מאוד. השימוש בטראמים נרחב במיוחד וכמות הנוסעים בהם גדולה משמעותית מאשר במטרו.

קווי הטראם העמוסים ביותר הם 4 ו-6 - שני הקווים עוברים לכל אורך הטבעת הגדולה בצד של פשט והם כמעט זהים במסלולם (למעט התחנות הסופיות בדרום בודה). התדירות גבוהה במיוחד, כל 1-2 דקות בשעות העומס, ולא נדיר לראות רכבת נכנסת לתחנה מיד אחרי הרכבת הקודמת. כמו כן, קו 6 פועל 24 שעות ביממה, מה שלא משאיר חלון תחזוקה למסילות. קראתי איפשהו שביחד קווים אלה מהווים את מערכת הטראמים העמוסה ביותר באירופה.

לאור הפעילות האינטנסיבית הזאת נוצר צורך לשפץ את התשתיות לאורך הקו בשלבים, כאשר הקטע הראשון מבוצע במהלך הקיץ הנוכחי. הקטע הראשון הוא הקטע העמוס והמרכזי ביותר, בין תחנות Oktogon ל- Harminckettesek. במפה המצורפת אפשר לראות את הטבעת כולה בירוק ואת קטע העבודות באדום.

יום אחד כשיהיו לי זמן וסבלנות אעלה סקירה של כל המערכת, אבל כרגע נתמקד בעבודות.
Blaha
מדרום לתחנת Blaha Luzja ter קיימת מסילת שירות שמחברת את הקו בשדרה לקו ברחוב Népszínház ומשם לדיפו. במסגרת העבודות גם היא עוברת שיקום מלא. לצורך כך התנועה בשדרה הוסטה לרצועת הרכבת.







 

yairp4

Active member
חציות כבישים

עבודות רק״ל ב... בודפשט
בשנה האחרונה אני גר בבודפשט. במקרה אנחנו גרים על שדרת הטבעת הגדולה (Grand Boulevard), ולרגל השיפוצים של קו הטראם במרכז השדרה החלטתי לתעד את העבודות.

קצת רקע - הטבעת הגדולה היא שדרה מרכזית מאוד בצד של פשט, והיא מהווה מרכז בילוי, עסקים ומגורים בצפיפות גבוהה לכל אורכה. היא מתחילה בגשר Petofi בדרום ומקיפה את מרכז העיר ממזרח בחצי קשת עד לגשר Margit בצפון.

בתוך בודפשט יש מערכת תחבורה ציבורית מפותחת מאוד עם מערכת מטרו קטנה ומערכות טראם ואוטובוסים גדולות מאוד. השימוש בטראמים נרחב במיוחד וכמות הנוסעים בהם גדולה משמעותית מאשר במטרו.

קווי הטראם העמוסים ביותר הם 4 ו-6 - שני הקווים עוברים לכל אורך הטבעת הגדולה בצד של פשט והם כמעט זהים במסלולם (למעט התחנות הסופיות בדרום בודה). התדירות גבוהה במיוחד, כל 1-2 דקות בשעות העומס, ולא נדיר לראות רכבת נכנסת לתחנה מיד אחרי הרכבת הקודמת. כמו כן, קו 6 פועל 24 שעות ביממה, מה שלא משאיר חלון תחזוקה למסילות. קראתי איפשהו שביחד קווים אלה מהווים את מערכת הטראמים העמוסה ביותר באירופה.

לאור הפעילות האינטנסיבית הזאת נוצר צורך לשפץ את התשתיות לאורך הקו בשלבים, כאשר הקטע הראשון מבוצע במהלך הקיץ הנוכחי. הקטע הראשון הוא הקטע העמוס והמרכזי ביותר, בין תחנות Oktogon ל- Harminckettesek. במפה המצורפת אפשר לראות את הטבעת כולה בירוק ואת קטע העבודות באדום.

יום אחד כשיהיו לי זמן וסבלנות אעלה סקירה של כל המערכת, אבל כרגע נתמקד בעבודות.
חציות כבישים
בגדול, כל מעברי החציה לאורך קטע העבודות נשארו פתוחים. בצמתים העבודות מתבצעות בקטעים כדי לאפשר תנועה חוצה, למרות שרוב הפניות שמאלה מהרחובות החוצים לתוך השדרה בוטלו.
בתמונה אפשר לראות את הצומת עם רחוב Dohány.

 

yairp4

Active member
קטעי עבודה

עבודות רק״ל ב... בודפשט
בשנה האחרונה אני גר בבודפשט. במקרה אנחנו גרים על שדרת הטבעת הגדולה (Grand Boulevard), ולרגל השיפוצים של קו הטראם במרכז השדרה החלטתי לתעד את העבודות.

קצת רקע - הטבעת הגדולה היא שדרה מרכזית מאוד בצד של פשט, והיא מהווה מרכז בילוי, עסקים ומגורים בצפיפות גבוהה לכל אורכה. היא מתחילה בגשר Petofi בדרום ומקיפה את מרכז העיר ממזרח בחצי קשת עד לגשר Margit בצפון.

בתוך בודפשט יש מערכת תחבורה ציבורית מפותחת מאוד עם מערכת מטרו קטנה ומערכות טראם ואוטובוסים גדולות מאוד. השימוש בטראמים נרחב במיוחד וכמות הנוסעים בהם גדולה משמעותית מאשר במטרו.

קווי הטראם העמוסים ביותר הם 4 ו-6 - שני הקווים עוברים לכל אורך הטבעת הגדולה בצד של פשט והם כמעט זהים במסלולם (למעט התחנות הסופיות בדרום בודה). התדירות גבוהה במיוחד, כל 1-2 דקות בשעות העומס, ולא נדיר לראות רכבת נכנסת לתחנה מיד אחרי הרכבת הקודמת. כמו כן, קו 6 פועל 24 שעות ביממה, מה שלא משאיר חלון תחזוקה למסילות. קראתי איפשהו שביחד קווים אלה מהווים את מערכת הטראמים העמוסה ביותר באירופה.

לאור הפעילות האינטנסיבית הזאת נוצר צורך לשפץ את התשתיות לאורך הקו בשלבים, כאשר הקטע הראשון מבוצע במהלך הקיץ הנוכחי. הקטע הראשון הוא הקטע העמוס והמרכזי ביותר, בין תחנות Oktogon ל- Harminckettesek. במפה המצורפת אפשר לראות את הטבעת כולה בירוק ואת קטע העבודות באדום.

יום אחד כשיהיו לי זמן וסבלנות אעלה סקירה של כל המערכת, אבל כרגע נתמקד בעבודות.
קטעי עבודה
עוד כמה תמונות של קטעי עבודה שונים











 

אורי404

New member
יאיר

עבודות רק״ל ב... בודפשט
בשנה האחרונה אני גר בבודפשט. במקרה אנחנו גרים על שדרת הטבעת הגדולה (Grand Boulevard), ולרגל השיפוצים של קו הטראם במרכז השדרה החלטתי לתעד את העבודות.

קצת רקע - הטבעת הגדולה היא שדרה מרכזית מאוד בצד של פשט, והיא מהווה מרכז בילוי, עסקים ומגורים בצפיפות גבוהה לכל אורכה. היא מתחילה בגשר Petofi בדרום ומקיפה את מרכז העיר ממזרח בחצי קשת עד לגשר Margit בצפון.

בתוך בודפשט יש מערכת תחבורה ציבורית מפותחת מאוד עם מערכת מטרו קטנה ומערכות טראם ואוטובוסים גדולות מאוד. השימוש בטראמים נרחב במיוחד וכמות הנוסעים בהם גדולה משמעותית מאשר במטרו.

קווי הטראם העמוסים ביותר הם 4 ו-6 - שני הקווים עוברים לכל אורך הטבעת הגדולה בצד של פשט והם כמעט זהים במסלולם (למעט התחנות הסופיות בדרום בודה). התדירות גבוהה במיוחד, כל 1-2 דקות בשעות העומס, ולא נדיר לראות רכבת נכנסת לתחנה מיד אחרי הרכבת הקודמת. כמו כן, קו 6 פועל 24 שעות ביממה, מה שלא משאיר חלון תחזוקה למסילות. קראתי איפשהו שביחד קווים אלה מהווים את מערכת הטראמים העמוסה ביותר באירופה.

לאור הפעילות האינטנסיבית הזאת נוצר צורך לשפץ את התשתיות לאורך הקו בשלבים, כאשר הקטע הראשון מבוצע במהלך הקיץ הנוכחי. הקטע הראשון הוא הקטע העמוס והמרכזי ביותר, בין תחנות Oktogon ל- Harminckettesek. במפה המצורפת אפשר לראות את הטבעת כולה בירוק ואת קטע העבודות באדום.

יום אחד כשיהיו לי זמן וסבלנות אעלה סקירה של כל המערכת, אבל כרגע נתמקד בעבודות.
יאיר
 
למעלה