קשת מודיעין - עדכון מהשטח

amit1270

New member
יש בכתבה המון אי דיוקים ואין סיבה להאמין דווקא לנתון הזה.

בנתיים לא מפסיקים לנבא פתיחה בדצמבר 2018
ראה עוד פרסום משלשום:

https://www.kolhair.co.il/jerusalem-news/62301/


בכתבה מוזכרים גם הקרונועים החדשים, שהוזמנו מ סימאנס אבל -לדעתי- עם הרבה אי-דיוקים; הקרונועים האלה יכנסו לשימוש הרכבת הגרמנית רק בסוף השנה הנוכחית באיזור דיסלדורף וישראל היא המדינה הראשונה שרוכשת אותם; אז בנתיים רצוי לראות איך הם יתקבלו שם. עקרונית -שוב לדעתי- הם מיועדים לקווים שבהם יש הרבה עצירות(סוג RER או S-Bahn) ולא ת״א-י״ם.

בפורום כבר הוזכר הדו״ח האחרון של מבקר המדינה שגם כן חוזה את פתיחת הקו רק בדצמבר 2019.
יש בכתבה המון אי דיוקים ואין סיבה להאמין דווקא לנתון הזה.
 

Rubim88

New member
הקרונועים של סימנס לא נבנים בצורה המתאימה לקווים פרבריים

בנתיים לא מפסיקים לנבא פתיחה בדצמבר 2018
ראה עוד פרסום משלשום:

https://www.kolhair.co.il/jerusalem-news/62301/


בכתבה מוזכרים גם הקרונועים החדשים, שהוזמנו מ סימאנס אבל -לדעתי- עם הרבה אי-דיוקים; הקרונועים האלה יכנסו לשימוש הרכבת הגרמנית רק בסוף השנה הנוכחית באיזור דיסלדורף וישראל היא המדינה הראשונה שרוכשת אותם; אז בנתיים רצוי לראות איך הם יתקבלו שם. עקרונית -שוב לדעתי- הם מיועדים לקווים שבהם יש הרבה עצירות(סוג RER או S-Bahn) ולא ת״א-י״ם.

בפורום כבר הוזכר הדו״ח האחרון של מבקר המדינה שגם כן חוזה את פתיחת הקו רק בדצמבר 2019.
הקרונועים של סימנס לא נבנים בצורה המתאימה לקווים פרבריים
כמו RER או S-Bahn, אלא לרשת "אקספרס" באזור של אגד ערים גדול כמו אזור הרוהר, מבחינת ההירכיה רמה אחת מעל הפרברית. בעתיד עם התפשטות החשמול סביר להניח שהרשת הבינערונית של ר"י תהיה בסטייל דומה.
 

GLSRA

Active member
אני מרגיש שאתה לוקח את זה אישית.

אני לא יודע מה תאריך הפתיחה, אבל לא שולל פתיחה לקראת סוכות
(אני מתכוון לסוכות 2018) בין ירושלים לתחנת ההגנה, גם אם במתכונת מצומצמת מאוד.

בניגוד אליך, אני לא מפיץ מידע לא בדוק כעובדות, ולכן לא חלה עליי כל חובת הוכחה.
אני מרגיש שאתה לוקח את זה אישית.
ההערכה שלך טובה בערך כמו שלי.
נותר להמתין רק חודשיים כיד להיווכח מה יקרה בפועל.
יתרה מכך, אם מטרת ר"י והשר היא להראות רכבת שנוסעת מקצה לקצה (ירושלים עד ההגנה, אולי ניתן להראות את זה, על מסילה אחת. אני באמת התכוונתי להתייחס לשרות רציני, אבל האמת, אשמח אם גם תיהיה רכבת אחת בשעה ולו רק בכדי שהציבור הרחב יתחיל להסתגל לתחרבורה רכבתית בין שני המטרופולינים הגדולים.
אני עדיין מתקשה מאוד להבין איך זה יקרה. אפילו הקטע שבין נתיבות לשדרות או הקטע בין עכו לכרמיאל עבד בתצורה מתאה שלושה או אפילו ארבעה חודשים לצורך הרצה. כאן המורכבות היא בסדרי גודל יותר.
שיהיה בהצלחה ופתיחת הקו מוקדם ככל האפשר - אמן ואמן
 

amit1270

New member
כבר כתבתי לך שאין לי הערכה. אני רק לא שולל דברים ללא ידיעה

אני מרגיש שאתה לוקח את זה אישית.
ההערכה שלך טובה בערך כמו שלי.
נותר להמתין רק חודשיים כיד להיווכח מה יקרה בפועל.
יתרה מכך, אם מטרת ר"י והשר היא להראות רכבת שנוסעת מקצה לקצה (ירושלים עד ההגנה, אולי ניתן להראות את זה, על מסילה אחת. אני באמת התכוונתי להתייחס לשרות רציני, אבל האמת, אשמח אם גם תיהיה רכבת אחת בשעה ולו רק בכדי שהציבור הרחב יתחיל להסתגל לתחרבורה רכבתית בין שני המטרופולינים הגדולים.
אני עדיין מתקשה מאוד להבין איך זה יקרה. אפילו הקטע שבין נתיבות לשדרות או הקטע בין עכו לכרמיאל עבד בתצורה מתאה שלושה או אפילו ארבעה חודשים לצורך הרצה. כאן המורכבות היא בסדרי גודל יותר.
שיהיה בהצלחה ופתיחת הקו מוקדם ככל האפשר - אמן ואמן
כבר כתבתי לך שאין לי הערכה. אני רק לא שולל דברים ללא ידיעה
בכל מקרה הפתיחה תהיה במתכונת מצומצמת, אבל הרכבות יסעו על שתי מסילות לכל אורך הדרך, ואת זה אני יכול לומר בוודאות.
 

GLSRA

Active member
אתה צודק וטועה ....

וואלה? לא יודע איך היה לי הרושם שיש עמודים עד לוד או נתב"ג
אם אין עמודים בקטע מודיעין-נתב"ג אז יש באמת יש לפחות שנה עד שהכול יעבוד...
אתה צודק וטועה ....
מצד אחד אכן יש עמודי חישמולת כמעט ברציפות לאורך שתי המסילות החל ממחלף ענבה ועד לגשר הרכבת העובר בצפון העיר לוד מעל לכביש 40. אבל...
החל ממחלף ענבה, עדיין לא הורכבו עמודי החשמולת על כל הגשרים שציינתי בפוסט הקודם. עד לפני כשלושה שבועות לא ניתן היה להרכיב את אותם עמודים אך כעת זה כפי הנראה עומד לקרות מכיוון שסיימו את עבודות התשתית על אותם גשרים.
לגבי מועד הפעלת A1, כפי שכתבתי לא פעם ברור לגמרי שהשנה הרכבת לא תיסע מירושלים לתל אביב באופן מסחרי. בטח שלא בסוכות אבל אני יכול בשקט לכתוב שגם לא ב- 31 לדצמבר.
לגבי ההפעלה בכלל, אז לאור כמות העבודה שנותרה, זה כפי הנראה גם לא יופעל עד פסח 2019. המועד הראשון שנראה גבולי מאוד זה חגי תשרי 2019. אבל שוב כאן השאלה הנשאלת היא מה ייחשב כפתיחת הקו. הקטעים השקים לביצוע יהיו מן הסתם לאורך רצועת האיילון בתוך תל אביב ושם כישדוע לא התחילו אפילו לעבוד.
 

סנוי

New member
אז הרכבת העמודים כעת היא הסיבה לסגירת קו מודיעין


אתה צודק וטועה ....
מצד אחד אכן יש עמודי חישמולת כמעט ברציפות לאורך שתי המסילות החל ממחלף ענבה ועד לגשר הרכבת העובר בצפון העיר לוד מעל לכביש 40. אבל...
החל ממחלף ענבה, עדיין לא הורכבו עמודי החשמולת על כל הגשרים שציינתי בפוסט הקודם. עד לפני כשלושה שבועות לא ניתן היה להרכיב את אותם עמודים אך כעת זה כפי הנראה עומד לקרות מכיוון שסיימו את עבודות התשתית על אותם גשרים.
לגבי מועד הפעלת A1, כפי שכתבתי לא פעם ברור לגמרי שהשנה הרכבת לא תיסע מירושלים לתל אביב באופן מסחרי. בטח שלא בסוכות אבל אני יכול בשקט לכתוב שגם לא ב- 31 לדצמבר.
לגבי ההפעלה בכלל, אז לאור כמות העבודה שנותרה, זה כפי הנראה גם לא יופעל עד פסח 2019. המועד הראשון שנראה גבולי מאוד זה חגי תשרי 2019. אבל שוב כאן השאלה הנשאלת היא מה ייחשב כפתיחת הקו. הקטעים השקים לביצוע יהיו מן הסתם לאורך רצועת האיילון בתוך תל אביב ושם כישדוע לא התחילו אפילו לעבוד.
אז הרכבת העמודים כעת היא הסיבה לסגירת קו מודיעין
 

Paper Gahan

New member
הבוקר ראיתי שיש עמודים מעל כביש 6 ומעל 443 במסילה הצפונית

התקדמות ניכרת גם על גבי הגשרים
נראה שבשבועות האחרונים סיימו להכין את התשתית לעמודי החשמולת בכל הגשרים ה"ישנים". בגשרי הרכבת מעל כביש 6 (באישור מחלף דניאל), בגשרים שבין מחלף דניאל ועד לשדה התעופה (גשר מעל כביש 40, גשר מעל כביש 443, וכמובן הגשר מעל לכביש מס' 1 המוביל לשדה התעופה.
בכל הגשרים הללו, משני צידי הגשר, חיברו מיתקונים מיוחדים שיאפשרו להתחיל להעמיד את עמודי החישמולת. רק עם השלמת עמודים אלו, יתאפשר ליצור רצף חישמול מאיזור מחלף ענבה ועד לשדה התעופה.
בגשר מעל כביש 443 למשל מדובר בסה"כ בשני עמודים מכל צד של הגשר. אבל גם רק שני עמודים מונעים את פריסת החישמולת.
למי שלא עוקב אחרי הפרטים הקטנים יכול להיווצר רושם שלא עבדו בכלל מקטע הזה אך למעשה כן הכינו את התשתית הזו.
אני מעריך שממש בקרוב נתחיל לראות עמודי חישמולת על כל אותם גשרים.
הבוקר ראיתי שיש עמודים מעל כביש 6 ומעל 443 במסילה הצפונית
עדיין לא מעל כביש 40 ולא מעל כביש 1. וגם לא על הגשר שעובר מעל הנחל
שביציאה מאזור נתב"ג.
 

GLSRA

Active member
בהחלט מעניין, אנח לא עברתי שם כבר כמה ימים.....

הבוקר ראיתי שיש עמודים מעל כביש 6 ומעל 443 במסילה הצפונית
עדיין לא מעל כביש 40 ולא מעל כביש 1. וגם לא על הגשר שעובר מעל הנחל
שביציאה מאזור נתב"ג.
בהחלט מעניין, אנח לא עברתי שם כבר כמה ימים.....
נשמח לעדכונים אם אתה עובר שם על בסיס קבוע
 

GLSRA

Active member

GLSRA

Active member
קשת מודיעין - עמוד מס' 14

קשת מודיעין - עדכון מהשטח
הרבה זמן לא עדכנתי מהשטח, אך למעשה רק ממש לאחרונה הדברים התחילו לזוז באופן הנראה לעין.
קשת מודיעין מורכבת ממספר מקטעים.
1. החפיר שמחבר את מנהרה 2B (מחלף רכבתי) על המסילות A1 עד לגשר.
2. הגשר המורכב מ- 14 עמודים המאפשר לעלות מעל למסלול של כביש 431.
3. הגשר שמעל לכביש הגישה לאיזור התעסוקה עינב (ישפרו סנטר)
4. הרחבת תחנת פאתי מודיעין (הוסםת רציפים ומסילות.
5. חניון החדש של תחנת פאתי מודיעין וגשר הולכי הרגל המחבר את החניון עם התחנה מעל לכביש 431.
קשת מודיעין - עמוד מס' 14
העמוד הנמוך שבחבורה, ממנו כל עמוד הולך ומטפס שהרי צריכים גם להתגבר על תוואי השטח וגם לעבור מעל לנתיבי כביש 431

 

GLSRA

Active member
קשת מודיעין - עמוד מס' 13

קשת מודיעין - עדכון מהשטח
הרבה זמן לא עדכנתי מהשטח, אך למעשה רק ממש לאחרונה הדברים התחילו לזוז באופן הנראה לעין.
קשת מודיעין מורכבת ממספר מקטעים.
1. החפיר שמחבר את מנהרה 2B (מחלף רכבתי) על המסילות A1 עד לגשר.
2. הגשר המורכב מ- 14 עמודים המאפשר לעלות מעל למסלול של כביש 431.
3. הגשר שמעל לכביש הגישה לאיזור התעסוקה עינב (ישפרו סנטר)
4. הרחבת תחנת פאתי מודיעין (הוסםת רציפים ומסילות.
5. חניון החדש של תחנת פאתי מודיעין וגשר הולכי הרגל המחבר את החניון עם התחנה מעל לכביש 431.
קשת מודיעין - עמוד מס' 13
מתחילים לנוע לעבר כביש 431

 

GLSRA

Active member
קשת מודיעין - עמוד מס' 12

קשת מודיעין - עדכון מהשטח
הרבה זמן לא עדכנתי מהשטח, אך למעשה רק ממש לאחרונה הדברים התחילו לזוז באופן הנראה לעין.
קשת מודיעין מורכבת ממספר מקטעים.
1. החפיר שמחבר את מנהרה 2B (מחלף רכבתי) על המסילות A1 עד לגשר.
2. הגשר המורכב מ- 14 עמודים המאפשר לעלות מעל למסלול של כביש 431.
3. הגשר שמעל לכביש הגישה לאיזור התעסוקה עינב (ישפרו סנטר)
4. הרחבת תחנת פאתי מודיעין (הוסםת רציפים ומסילות.
5. חניון החדש של תחנת פאתי מודיעין וגשר הולכי הרגל המחבר את החניון עם התחנה מעל לכביש 431.
קשת מודיעין - עמוד מס' 12
כמובן שהעמודים הם בזוגות, הנבנים על בסיס שהוא עצמו נשען על שמונה עמודים "מפלצתיים" השקועים עמוק באדמה.
הפסים שאתם רואים נוצרים באופן "טבעי" שהרי התפסנות מודולרית וכל "יחידת" תפסנות יוצרת את הנראות של הקוביות המונחות זו על גבי זו.

 

GLSRA

Active member
קשת מודיעין - עמוד מס' 11

קשת מודיעין - עדכון מהשטח
הרבה זמן לא עדכנתי מהשטח, אך למעשה רק ממש לאחרונה הדברים התחילו לזוז באופן הנראה לעין.
קשת מודיעין מורכבת ממספר מקטעים.
1. החפיר שמחבר את מנהרה 2B (מחלף רכבתי) על המסילות A1 עד לגשר.
2. הגשר המורכב מ- 14 עמודים המאפשר לעלות מעל למסלול של כביש 431.
3. הגשר שמעל לכביש הגישה לאיזור התעסוקה עינב (ישפרו סנטר)
4. הרחבת תחנת פאתי מודיעין (הוסםת רציפים ומסילות.
5. חניון החדש של תחנת פאתי מודיעין וגשר הולכי הרגל המחבר את החניון עם התחנה מעל לכביש 431.
קשת מודיעין - עמוד מס' 11
זוג העמודים לקראת יציקה בימים הקרובים .....
הכל ערוך ומוכן לקראת השלב היציקה.
שימו לב אם בעמודים 12 המבנה מורכב מחמש יחידות כאן הגבהים של העמודים מתחילים לטפס ......

 

GLSRA

Active member
קשת מודיעין - עמוד מס' 10 - מספר תמונות

קשת מודיעין - עדכון מהשטח
הרבה זמן לא עדכנתי מהשטח, אך למעשה רק ממש לאחרונה הדברים התחילו לזוז באופן הנראה לעין.
קשת מודיעין מורכבת ממספר מקטעים.
1. החפיר שמחבר את מנהרה 2B (מחלף רכבתי) על המסילות A1 עד לגשר.
2. הגשר המורכב מ- 14 עמודים המאפשר לעלות מעל למסלול של כביש 431.
3. הגשר שמעל לכביש הגישה לאיזור התעסוקה עינב (ישפרו סנטר)
4. הרחבת תחנת פאתי מודיעין (הוסםת רציפים ומסילות.
5. חניון החדש של תחנת פאתי מודיעין וגשר הולכי הרגל המחבר את החניון עם התחנה מעל לכביש 431.
קשת מודיעין - עמוד מס' 10 - מספר תמונות
כאן נמצאים בשלבים ראשונים של התפסנות. שימו לב על היקף וגודל בסיס העמודים הללו. קשה להעביר את ה"עוצמה" של הברזלנות וכמות הברזל הטמונה בכל אחד מהעמודים הללו.
ניסיתי לצלם ולהעביר את התחושה, להערכתי לא בהצלחה רבה.



 

GLSRA

Active member
קשת מודיעין - עמוד מס' 9

קשת מודיעין - עדכון מהשטח
הרבה זמן לא עדכנתי מהשטח, אך למעשה רק ממש לאחרונה הדברים התחילו לזוז באופן הנראה לעין.
קשת מודיעין מורכבת ממספר מקטעים.
1. החפיר שמחבר את מנהרה 2B (מחלף רכבתי) על המסילות A1 עד לגשר.
2. הגשר המורכב מ- 14 עמודים המאפשר לעלות מעל למסלול של כביש 431.
3. הגשר שמעל לכביש הגישה לאיזור התעסוקה עינב (ישפרו סנטר)
4. הרחבת תחנת פאתי מודיעין (הוסםת רציפים ומסילות.
5. חניון החדש של תחנת פאתי מודיעין וגשר הולכי הרגל המחבר את החניון עם התחנה מעל לכביש 431.
קשת מודיעין - עמוד מס' 9
לא הרבה, הכנות ותשתיות מרשימות.
התמונה הראשונה היא עדיין שייכת לעמודים מס' 10 עם המנוף הצמוד.
התמונה השניה היא צילום תקריב של התפסנות של עמודים מס' 9 שעדיין מונחות על הקרקע.



 

GLSRA

Active member
קשת מודיעין - עמודים מס' 8 והלאה

קשת מודיעין - עדכון מהשטח
הרבה זמן לא עדכנתי מהשטח, אך למעשה רק ממש לאחרונה הדברים התחילו לזוז באופן הנראה לעין.
קשת מודיעין מורכבת ממספר מקטעים.
1. החפיר שמחבר את מנהרה 2B (מחלף רכבתי) על המסילות A1 עד לגשר.
2. הגשר המורכב מ- 14 עמודים המאפשר לעלות מעל למסלול של כביש 431.
3. הגשר שמעל לכביש הגישה לאיזור התעסוקה עינב (ישפרו סנטר)
4. הרחבת תחנת פאתי מודיעין (הוסםת רציפים ומסילות.
5. חניון החדש של תחנת פאתי מודיעין וגשר הולכי הרגל המחבר את החניון עם התחנה מעל לכביש 431.
קשת מודיעין - עמודים מס' 8 והלאה
כאן למעשה ניתן להבחין בכל אחד מהעמודים הבאים רק בתשתית העמודים ועדיין ללא תשתית הברזל לבסיס העמודים.

(גילוי נאות - הגעתי רק עד לעמוד מס' 4 כך שלא ראיתי אם מה שאני כותב נכון גם לגבי עמודים מס' 3,2,1)



 

GLSRA

Active member
קשת מודיעין - החפיר

קשת מודיעין - עדכון מהשטח
הרבה זמן לא עדכנתי מהשטח, אך למעשה רק ממש לאחרונה הדברים התחילו לזוז באופן הנראה לעין.
קשת מודיעין מורכבת ממספר מקטעים.
1. החפיר שמחבר את מנהרה 2B (מחלף רכבתי) על המסילות A1 עד לגשר.
2. הגשר המורכב מ- 14 עמודים המאפשר לעלות מעל למסלול של כביש 431.
3. הגשר שמעל לכביש הגישה לאיזור התעסוקה עינב (ישפרו סנטר)
4. הרחבת תחנת פאתי מודיעין (הוסםת רציפים ומסילות.
5. חניון החדש של תחנת פאתי מודיעין וגשר הולכי הרגל המחבר את החניון עם התחנה מעל לכביש 431.
קשת מודיעין - החפיר
העבודות בחפיר מתקדמות אך משום מה הרבה יותר קשה להמחיש את זה בתמונות.
כאשר מדובר בגשר, מרגע שעבודות הביסוס הסתיימו, כל עמוד, כל קורה, הכל מצטלם טוב וההתקדמות ניכרת לעין.
בחפיר לעומת זאת קשה להעביר את היקף העבודות בתמונות....



 

GLSRA

Active member
קשת מודיעין - החפיר - תמונות נוספות

קשת מודיעין - עדכון מהשטח
הרבה זמן לא עדכנתי מהשטח, אך למעשה רק ממש לאחרונה הדברים התחילו לזוז באופן הנראה לעין.
קשת מודיעין מורכבת ממספר מקטעים.
1. החפיר שמחבר את מנהרה 2B (מחלף רכבתי) על המסילות A1 עד לגשר.
2. הגשר המורכב מ- 14 עמודים המאפשר לעלות מעל למסלול של כביש 431.
3. הגשר שמעל לכביש הגישה לאיזור התעסוקה עינב (ישפרו סנטר)
4. הרחבת תחנת פאתי מודיעין (הוסםת רציפים ומסילות.
5. חניון החדש של תחנת פאתי מודיעין וגשר הולכי הרגל המחבר את החניון עם התחנה מעל לכביש 431.
קשת מודיעין - החפיר - תמונות נוספות

 
למעלה