שלוחת מסילה ישנה לגלילות?

Bus Nerd

Active member
שלוחת מסילה ישנה לגלילות?

מהם הקווים החדשים שפועלים מ-22.7 עד 31.7?
תודה
שלוחת מסילה ישנה לגלילות?
נתקלתי בסרטון (הארוך מאוד) הזה של גיא שחר, שמצא אוסף מפות משנות השישים ועובר על ההבדלים בין המפות היום למפות פעם

https://www.youtube.com/watch?v=aIHQE5Jx8VY

בקטע הסרטון על גוש דן/תל אביב (דלגו עם האינדקס למטה) מופיעה במפה שלוחת מסילה ממסילת החוף לאיזור שהיום הוא פי גלילות.
את התוואי (שכבר מזמן אין בו מסילה) ניתן אפילו לראות במטושטש (אם מפעילים קצת דמיון ואת האיזור בדמיון שנועד לאתר תוואי מסילה היסטוריים) בתצלום הלווין של govmap. מופיע גם רמז לשלוחה הזו בשכבה "צווי הכרזה מסילות ברזל".

מי יודע לספר משהו על השלוחה הזו? באיזו שנה הוקמה? למה שימשה? האם קשורה למכלי איכסון הדלק שם?
כמו כן מתי הוקם בכלל כל מתחם אחסון הדלק בפי גלילות?


(אגב, חבל שגיא שחר לא סרק את המפות הנדירות שלו, אלא העלה אותן רק בפורמט הלא נגיש הזה של "סרטון")
 

סנוי

New member
הדבר היחיד שאני יודע זה שהיא עברה מתחת לרמפת המחלף (במפה)

שלוחת מסילה ישנה לגלילות?
נתקלתי בסרטון (הארוך מאוד) הזה של גיא שחר, שמצא אוסף מפות משנות השישים ועובר על ההבדלים בין המפות היום למפות פעם

https://www.youtube.com/watch?v=aIHQE5Jx8VY

בקטע הסרטון על גוש דן/תל אביב (דלגו עם האינדקס למטה) מופיעה במפה שלוחת מסילה ממסילת החוף לאיזור שהיום הוא פי גלילות.
את התוואי (שכבר מזמן אין בו מסילה) ניתן אפילו לראות במטושטש (אם מפעילים קצת דמיון ואת האיזור בדמיון שנועד לאתר תוואי מסילה היסטוריים) בתצלום הלווין של govmap. מופיע גם רמז לשלוחה הזו בשכבה "צווי הכרזה מסילות ברזל".

מי יודע לספר משהו על השלוחה הזו? באיזו שנה הוקמה? למה שימשה? האם קשורה למכלי איכסון הדלק שם?
כמו כן מתי הוקם בכלל כל מתחם אחסון הדלק בפי גלילות?


(אגב, חבל שגיא שחר לא סרק את המפות הנדירות שלו, אלא העלה אותן רק בפורמט הלא נגיש הזה של "סרטון")
הדבר היחיד שאני יודע זה שהיא עברה מתחת לרמפת המחלף (במפה)
אאל"ט מתחת לרמפה של המגיעים מ-5 מערב ל-20 דרום. כך ראיתי במפה בעבר, האם יש לכך שרידים ברמפה עצמה עד היום?
 

Bus Nerd

Active member
קשה לראות כשנוסעים ברכב פרטי, ואין streetview...

הדבר היחיד שאני יודע זה שהיא עברה מתחת לרמפת המחלף (במפה)
אאל"ט מתחת לרמפה של המגיעים מ-5 מערב ל-20 דרום. כך ראיתי במפה בעבר, האם יש לכך שרידים ברמפה עצמה עד היום?
קשה לראות כשנוסעים ברכב פרטי, ואין streetview...
מתצלום אוויר עדכני לא ממש נראה שהרמפה הזו מאפשרת מעבר מסילה מתחתיה, אז ייתכן שהשלוחה נסגרה לפני שבנו את הרמפה?

ואם כבר מדברים על המחלף הזה, יש משהו שם שתמיד מסקרן אותי כשאני עובר בו ברכב אבל מפחד לעצור לראות מסיבות ברורות - כשיורדים מחמש מערב ל20 *צפון* אפשר לראות משמאל שיש קטע כביש נטוש וחסום שמגיע מדרום ומשתלב גם הוא לאותם זוג נתיבי השתלבות שאיתם משתלבים ל20 צפון. מאיפה הנתיב הזה בא, למה שימש, ולמה בוטל?

יש רמיזה לכך בתצ"א - https://www.govmap.gov.il/?c=182264.99,671897.77&z=10&b=1

נראה כמעט כאילו זו הייתה רמפה שאיפשרה לרדת מ5 מזרח ל20 צפון? אולי היא בוטלה כשנבנה שם הגשר מ20 צפון ל5 מערב?

מאוד מעניין אותי לראות מה היה הlayout של המחלף הזה לאורך השנים ודי מבאס שאין סליידר של ציר זמן באתר המפות הממשלתי.
 

25306yosef

New member
השלוחה לגלילות עברה מתחת לרמפה.

קשה לראות כשנוסעים ברכב פרטי, ואין streetview...
מתצלום אוויר עדכני לא ממש נראה שהרמפה הזו מאפשרת מעבר מסילה מתחתיה, אז ייתכן שהשלוחה נסגרה לפני שבנו את הרמפה?

ואם כבר מדברים על המחלף הזה, יש משהו שם שתמיד מסקרן אותי כשאני עובר בו ברכב אבל מפחד לעצור לראות מסיבות ברורות - כשיורדים מחמש מערב ל20 *צפון* אפשר לראות משמאל שיש קטע כביש נטוש וחסום שמגיע מדרום ומשתלב גם הוא לאותם זוג נתיבי השתלבות שאיתם משתלבים ל20 צפון. מאיפה הנתיב הזה בא, למה שימש, ולמה בוטל?

יש רמיזה לכך בתצ"א - https://www.govmap.gov.il/?c=182264.99,671897.77&z=10&b=1

נראה כמעט כאילו זו הייתה רמפה שאיפשרה לרדת מ5 מזרח ל20 צפון? אולי היא בוטלה כשנבנה שם הגשר מ20 צפון ל5 מערב?

מאוד מעניין אותי לראות מה היה הlayout של המחלף הזה לאורך השנים ודי מבאס שאין סליידר של ציר זמן באתר המפות הממשלתי.
השלוחה לגלילות עברה מתחת לרמפה.
יתכן ואולי יש כיום רמפה אחרת.

אם זו אותה רמפה כפי שהיה מאז שפעלה השלוחה, אז כאמור השלוחה עברה מתחת לרמפה.
 

סנוי

New member
הכביש הנטוש הוא שריד לרמפת לולאה שהגיעה מ-5 מזרח ל-20 צפון

קשה לראות כשנוסעים ברכב פרטי, ואין streetview...
מתצלום אוויר עדכני לא ממש נראה שהרמפה הזו מאפשרת מעבר מסילה מתחתיה, אז ייתכן שהשלוחה נסגרה לפני שבנו את הרמפה?

ואם כבר מדברים על המחלף הזה, יש משהו שם שתמיד מסקרן אותי כשאני עובר בו ברכב אבל מפחד לעצור לראות מסיבות ברורות - כשיורדים מחמש מערב ל20 *צפון* אפשר לראות משמאל שיש קטע כביש נטוש וחסום שמגיע מדרום ומשתלב גם הוא לאותם זוג נתיבי השתלבות שאיתם משתלבים ל20 צפון. מאיפה הנתיב הזה בא, למה שימש, ולמה בוטל?

יש רמיזה לכך בתצ"א - https://www.govmap.gov.il/?c=182264.99,671897.77&z=10&b=1

נראה כמעט כאילו זו הייתה רמפה שאיפשרה לרדת מ5 מזרח ל20 צפון? אולי היא בוטלה כשנבנה שם הגשר מ20 צפון ל5 מערב?

מאוד מעניין אותי לראות מה היה הlayout של המחלף הזה לאורך השנים ודי מבאס שאין סליידר של ציר זמן באתר המפות הממשלתי.
הכביש הנטוש הוא שריד לרמפת לולאה שהגיעה מ-5 מזרח ל-20 צפון
אני זוכר בוודאות, לפני כ-10 שנים נסגרה הרמפה כדי לשדרג את המחלף, ולהקים את הפניה מ-20 צפון ל-5 מערב ללא רמזור. לא יודע אם קיימות תכניות להחזיר את הלולאה (בכל זאת, הכביש עוד קיים מתחת לגשר גלילות) אבל נראה לי שהדבר אפשרי...
 

25306yosef

New member
מה שאתה מתאר זה כבר משהו חדש.

הדבר היחיד שאני יודע זה שהיא עברה מתחת לרמפת המחלף (במפה)
אאל"ט מתחת לרמפה של המגיעים מ-5 מערב ל-20 דרום. כך ראיתי במפה בעבר, האם יש לכך שרידים ברמפה עצמה עד היום?
מה שאתה מתאר זה כבר משהו חדש.
בשנות ה-80 נתיבי אילון לא הגיעו עד לגלילות ואפילו לא הגיעו עד לשדרות רוקח.

לכן בימים ההם של שנות ה-80 לא היה במקום מחלף ולא היתה רמפה וכל השטח היה בלי כבישים למעט כביש 5 שחלף בגשר מעל מסילת הרכבת.
 

סנוי

New member
מחלף גלילות לא נפתח ב-1991?

מה שאתה מתאר זה כבר משהו חדש.
בשנות ה-80 נתיבי אילון לא הגיעו עד לגלילות ואפילו לא הגיעו עד לשדרות רוקח.

לכן בימים ההם של שנות ה-80 לא היה במקום מחלף ולא היתה רמפה וכל השטח היה בלי כבישים למעט כביש 5 שחלף בגשר מעל מסילת הרכבת.
מחלף גלילות לא נפתח ב-1991?
 

down und

New member
מחלף גלילות מזרח או מערב?

מחלף גלילות לא נפתח ב-1991?
מחלף גלילות מזרח או מערב?
מזרח זה מפגש איילון (כביש 20) עם 5
ומערב זה מפגש כבישים 2 (כביש החוף) עם 5.


גלילות מזרח (של בעצם האיילון) נפתח בוודאות אחרי 94' או אפילו 95'.
גלילות מערב נפתח בוודאות אחרי שנת 2001
 

סנוי

New member
גלילות מזרח

מחלף גלילות מזרח או מערב?
מזרח זה מפגש איילון (כביש 20) עם 5
ומערב זה מפגש כבישים 2 (כביש החוף) עם 5.


גלילות מזרח (של בעצם האיילון) נפתח בוודאות אחרי 94' או אפילו 95'.
גלילות מערב נפתח בוודאות אחרי שנת 2001
גלילות מזרח
במערב הגשר נפתח לפי מה שאני זוכר לפני כ-10 שנים בלבד, גג 2005...
 

down und

New member
לפי הויקיפדיה הגשר המעוגל במערב גלילות נפתח ב-2007

גלילות מזרח
במערב הגשר נפתח לפי מה שאני זוכר לפני כ-10 שנים בלבד, גג 2005...
לפי הויקיפדיה הגשר המעוגל במערב גלילות נפתח ב-2007
אני זוכר דיונים עליו בפורום.
אגב, כמו כל פרוייקט תשתיתי טוב בימים הראשונים הוא דוקא הגביר פקקים.

כמו מנהרת ולנברג - שיטרית בצפון מזרח ת"א/ב"ב/ר"ג.

המון פעמים יש מה שנקרא תקופת הסתגלות של הנהג הממוצע/שכיח כשהוא מתקרב
לפרוייקט תשתיתי חדש.

הנה, למרות עליה בנפח התנועה בד"כ אין במרבית הימים פקקים צפונית לגשר
גלילות, כמו שכן היה בימים הראשונים לפתיחתו.

לפי אותה גברת ויקיפדיה החלק הראשון של גלילות מזרח נפתח כבר ב-93'.
בוודאות החלק השני, זה שמאפשר מאיילון צפון להגיע להרצליה (שלב א' של התוספת וכעבור שנים ספורות היה שלב ב' שאפשר להגיע עד כפר שמריהו)
חנכו הרבה הרבה אחרי 93'. להערכתי בין השנים 98' ל-2000.
בשלהי 2000 כבר עבדתי בהרצליה פיתוח (אזור התעסוקה העצום) ובאתי ברכבי
במחלף החדש של איילון עם שבעת הכוכבים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין "הויקיפדיה" יש רק "ויקיפדיה" (בלי the). זה שם פרטי.

לפי הויקיפדיה הגשר המעוגל במערב גלילות נפתח ב-2007
אני זוכר דיונים עליו בפורום.
אגב, כמו כל פרוייקט תשתיתי טוב בימים הראשונים הוא דוקא הגביר פקקים.

כמו מנהרת ולנברג - שיטרית בצפון מזרח ת"א/ב"ב/ר"ג.

המון פעמים יש מה שנקרא תקופת הסתגלות של הנהג הממוצע/שכיח כשהוא מתקרב
לפרוייקט תשתיתי חדש.

הנה, למרות עליה בנפח התנועה בד"כ אין במרבית הימים פקקים צפונית לגשר
גלילות, כמו שכן היה בימים הראשונים לפתיחתו.

לפי אותה גברת ויקיפדיה החלק הראשון של גלילות מזרח נפתח כבר ב-93'.
בוודאות החלק השני, זה שמאפשר מאיילון צפון להגיע להרצליה (שלב א' של התוספת וכעבור שנים ספורות היה שלב ב' שאפשר להגיע עד כפר שמריהו)
חנכו הרבה הרבה אחרי 93'. להערכתי בין השנים 98' ל-2000.
בשלהי 2000 כבר עבדתי בהרצליה פיתוח (אזור התעסוקה העצום) ובאתי ברכבי
במחלף החדש של איילון עם שבעת הכוכבים.
אין "הויקיפדיה" יש רק "ויקיפדיה" (בלי the). זה שם פרטי.
 

down und

New member
זה כבר מזמן אבל מזמון מזמן הפך למעין מונח כללי

אין "הויקיפדיה" יש רק "ויקיפדיה" (בלי the). זה שם פרטי.
זה כבר מזמן אבל מזמון מזמן הפך למעין מונח כללי
ואני אמשיך לידע אותו באחו שרטואה ה"א הידיעה.
מפריע למישהו? שידמיין שהוא איננו רואה את ה"א הידיעה לפני המלה ויקיפדיה.

ומי שלא טוב לו? יום טוב לו!


אגב, כמומחית לשפה העברית את היית אמורה לשים לב שהמון אנשים, בד"כ
בקונוטציה רעה או רעה מאוד, מוסיפים ה"א הידיעה לפני שם של מושא תעובם/שנאתם/ביקורתם.
מעל ל-10 פעמים שונות נתקלתי ב- הביבי (הכינוי של נתניהו בתוספת ה"א הידיעה)

אצלי ה"א הידיעה לפני ויקי כנפו, אופס, ויקיפדיה זה ממש לא משנאה או תיעוב או ביקורת, אלא בדיוק ההיפך, מחיבה יתירה. באמת, בחיי, נשבע לכם בספר דפי
זהב ועוד של אזור חיוג השפלה שנת 98'.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא. ויקיפדיה אינה שם גנרי (כמו פלאפון) אלא אותו אתר בדיוק

זה כבר מזמן אבל מזמון מזמן הפך למעין מונח כללי
ואני אמשיך לידע אותו באחו שרטואה ה"א הידיעה.
מפריע למישהו? שידמיין שהוא איננו רואה את ה"א הידיעה לפני המלה ויקיפדיה.

ומי שלא טוב לו? יום טוב לו!


אגב, כמומחית לשפה העברית את היית אמורה לשים לב שהמון אנשים, בד"כ
בקונוטציה רעה או רעה מאוד, מוסיפים ה"א הידיעה לפני שם של מושא תעובם/שנאתם/ביקורתם.
מעל ל-10 פעמים שונות נתקלתי ב- הביבי (הכינוי של נתניהו בתוספת ה"א הידיעה)

אצלי ה"א הידיעה לפני ויקי כנפו, אופס, ויקיפדיה זה ממש לא משנאה או תיעוב או ביקורת, אלא בדיוק ההיפך, מחיבה יתירה. באמת, בחיי, נשבע לכם בספר דפי
זהב ועוד של אזור חיוג השפלה שנת 98'.
לא. ויקיפדיה אינה שם גנרי (כמו פלאפון) אלא אותו אתר בדיוק
ואתה כמובן יכול לעשות מה שאתה רוצה; אני רק ציינתי שאין צורך ביידוע מכיוון שזו טעות נפוצה (לא רק כלפי ויקיפדיה, בכלל) חדשה יחסית בעברית, ואני עדיין נאחזת בסיכוי שיש כאן נקודה להיאבק עליה...

&nbsp
נ.ב.
אכן אנשים מיידעים לפעמים שמות פרטיים של אנשים מתוך לגלוג ואירוניה, אבל זה משהו אחר.
 

25306yosef

New member
ואגב, האם שמעת פעם את המילה העברית למחצה טלתא?

לא. ויקיפדיה אינה שם גנרי (כמו פלאפון) אלא אותו אתר בדיוק
ואתה כמובן יכול לעשות מה שאתה רוצה; אני רק ציינתי שאין צורך ביידוע מכיוון שזו טעות נפוצה (לא רק כלפי ויקיפדיה, בכלל) חדשה יחסית בעברית, ואני עדיין נאחזת בסיכוי שיש כאן נקודה להיאבק עליה...

&nbsp
נ.ב.
אכן אנשים מיידעים לפעמים שמות פרטיים של אנשים מתוך לגלוג ואירוניה, אבל זה משהו אחר.
ואגב, האם שמעת פעם את המילה העברית למחצה טלתא?
בעבר נעשה ניסיון ליצור מעין מילה עברית לטלפון הסלולרי. ומכיוון שפלאפון היה בעבר בשנות ה-80 שם של שירות טלפוני שהפך בשנות ה-90 להיות שם של חברה בע"מ, נעשה ניסיון ליצור מילה עברית ונבחרה המילה טלתא.

טלתא זה למעשה קיצור של טלפון תאי.

הטלפון הסלולרי הוא למעשה טלפון תאי הפועל בשיטה תאית. וזהו מקור הרעיון למילה טלתא שלמיטב ידיעתי לא הצליחה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא. ו"פלאפון" תמיד היה שם מסחרי שיווקי (של החברה)

ואגב, האם שמעת פעם את המילה העברית למחצה טלתא?
בעבר נעשה ניסיון ליצור מעין מילה עברית לטלפון הסלולרי. ומכיוון שפלאפון היה בעבר בשנות ה-80 שם של שירות טלפוני שהפך בשנות ה-90 להיות שם של חברה בע"מ, נעשה ניסיון ליצור מילה עברית ונבחרה המילה טלתא.

טלתא זה למעשה קיצור של טלפון תאי.

הטלפון הסלולרי הוא למעשה טלפון תאי הפועל בשיטה תאית. וזהו מקור הרעיון למילה טלתא שלמיטב ידיעתי לא הצליחה.
לא. ו"פלאפון" תמיד היה שם מסחרי שיווקי (של החברה)
https://he.wikipedia.org/wiki/פלאפון_תקשורת#היסטוריה
&nbsp
הוא הפך להיות שם כללי המזוהה עם המוצר כי במשך כעשור היא הייתה מונופול בתחום הטלפונים הסלולריים בישראל, וכמובן כי הוא שם מוצלח וקליט. עם כניסת סלקום לשוק היא עשתה מאמצים כבירים לשנות את המצב (הלשוני) והצליחה חלקית; כניסתה של פרטנר-אורנג' נתנה דחיפה נוספת למעבר לשמות כלליים יותר כמו "טלפון נייד", "טלפון סלולרי" (או פשוט "סלולרי" בקיצור) ועם הירידה המתמדת בשימוש בטלפונים הקוויים נראה שהמילה "טלפון" כבר מספקת ואין צורך להכביר במילים.
 

25306yosef

New member
אם לא שמעת מעולם את המילה טלתא, אז ככל הנראה היא נכתבה

לא. ו"פלאפון" תמיד היה שם מסחרי שיווקי (של החברה)
https://he.wikipedia.org/wiki/פלאפון_תקשורת#היסטוריה
&nbsp
הוא הפך להיות שם כללי המזוהה עם המוצר כי במשך כעשור היא הייתה מונופול בתחום הטלפונים הסלולריים בישראל, וכמובן כי הוא שם מוצלח וקליט. עם כניסת סלקום לשוק היא עשתה מאמצים כבירים לשנות את המצב (הלשוני) והצליחה חלקית; כניסתה של פרטנר-אורנג' נתנה דחיפה נוספת למעבר לשמות כלליים יותר כמו "טלפון נייד", "טלפון סלולרי" (או פשוט "סלולרי" בקיצור) ועם הירידה המתמדת בשימוש בטלפונים הקוויים נראה שהמילה "טלפון" כבר מספקת ואין צורך להכביר במילים.
אם לא שמעת מעולם את המילה טלתא, אז ככל הנראה היא נכתבה
רק בפרסומים ובמסמכים הפנימיים של חברת בזק ומשרד התקשורת.

אני קראתי את כל הפרסומים של חברת בזק ומשרד התקשורת ולכן אני מכיר היטב את המילה טלתא.

השם סלקום זה צירוף (או הלחם בסיסים) של סל (שזה תא) וקום (קיצור של תקשורת במובן טלקום / טלקומוניקציה).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
Cellcom = Cellular communication, זה ידוע.

אם לא שמעת מעולם את המילה טלתא, אז ככל הנראה היא נכתבה
רק בפרסומים ובמסמכים הפנימיים של חברת בזק ומשרד התקשורת.

אני קראתי את כל הפרסומים של חברת בזק ומשרד התקשורת ולכן אני מכיר היטב את המילה טלתא.

השם סלקום זה צירוף (או הלחם בסיסים) של סל (שזה תא) וקום (קיצור של תקשורת במובן טלקום / טלקומוניקציה).
Cellcom = Cellular communication, זה ידוע.
 

25306yosef

New member
שלוחת גלילות הובילה למיכלי פזגז

שלוחת מסילה ישנה לגלילות?
נתקלתי בסרטון (הארוך מאוד) הזה של גיא שחר, שמצא אוסף מפות משנות השישים ועובר על ההבדלים בין המפות היום למפות פעם

https://www.youtube.com/watch?v=aIHQE5Jx8VY

בקטע הסרטון על גוש דן/תל אביב (דלגו עם האינדקס למטה) מופיעה במפה שלוחת מסילה ממסילת החוף לאיזור שהיום הוא פי גלילות.
את התוואי (שכבר מזמן אין בו מסילה) ניתן אפילו לראות במטושטש (אם מפעילים קצת דמיון ואת האיזור בדמיון שנועד לאתר תוואי מסילה היסטוריים) בתצלום הלווין של govmap. מופיע גם רמז לשלוחה הזו בשכבה "צווי הכרזה מסילות ברזל".

מי יודע לספר משהו על השלוחה הזו? באיזו שנה הוקמה? למה שימשה? האם קשורה למכלי איכסון הדלק שם?
כמו כן מתי הוקם בכלל כל מתחם אחסון הדלק בפי גלילות?


(אגב, חבל שגיא שחר לא סרק את המפות הנדירות שלו, אלא העלה אותן רק בפורמט הלא נגיש הזה של "סרטון")
שלוחת גלילות הובילה למיכלי פזגז
רכבת המשא של פזגז יצאה מתחנת בני ברק צפונה דרך תל ברוך ולפני כביש 5 היה המסוט שהיה נעול בנעילה מפתחית חשמלית.

כל הקטע מתל אביב לחיפה הופעל בשיטת איתות חשמלי ולכן המסוט היה נעול בנעילה מפתחית חשמלית. המסוט הופעל ביד אך היה נעול כאמור בנעילה מפתחית חשמלית. כל הקטע מתל אביב מרכז ועד להרצליה נשלט מתא האיתות בתחנת תל אביב מרכז ולכן גם השלוחה הזו נשלטה מאותו תא איתות והאתת בתא איתות זה היה צריך לשחרר את המפתח של הנעילה החשמלית על מנת שיהיה אפשר להזיז את המסוט.

הקו הראשי שבו חלפו רכבות היה מוגן באמצעות שומטן לפני היציאה משלוחת גלילות.

השלוחה כאמור שימשה להובלת גז לחוות מיכלי הגז בפי גלילות.

למיטב זכרוני היה במקום בסמוך למסוט גם תא שהיה בו טלפון נל"ן לצורך ההתקשרות טלפונית לאתת בתא האיתות.
 

25306yosef

New member
אפשר גם היה לכתוב את המשפט על הנעילה המפתחית כך:

שלוחת גלילות הובילה למיכלי פזגז
רכבת המשא של פזגז יצאה מתחנת בני ברק צפונה דרך תל ברוך ולפני כביש 5 היה המסוט שהיה נעול בנעילה מפתחית חשמלית.

כל הקטע מתל אביב לחיפה הופעל בשיטת איתות חשמלי ולכן המסוט היה נעול בנעילה מפתחית חשמלית. המסוט הופעל ביד אך היה נעול כאמור בנעילה מפתחית חשמלית. כל הקטע מתל אביב מרכז ועד להרצליה נשלט מתא האיתות בתחנת תל אביב מרכז ולכן גם השלוחה הזו נשלטה מאותו תא איתות והאתת בתא איתות זה היה צריך לשחרר את המפתח של הנעילה החשמלית על מנת שיהיה אפשר להזיז את המסוט.

הקו הראשי שבו חלפו רכבות היה מוגן באמצעות שומטן לפני היציאה משלוחת גלילות.

השלוחה כאמור שימשה להובלת גז לחוות מיכלי הגז בפי גלילות.

למיטב זכרוני היה במקום בסמוך למסוט גם תא שהיה בו טלפון נל"ן לצורך ההתקשרות טלפונית לאתת בתא האיתות.
אפשר גם היה לכתוב את המשפט על הנעילה המפתחית כך:
האתת בתא האיתות בתל אביב מרכז היה צריך לשחרר את הנעילה של המפתח החשמלי על מנת שיהיה אפשר להזיז את המסוט.
 

down und

New member
אני עוד זוכר כילד, נער וגם חייל (גיוס 84')

שלוחת מסילה ישנה לגלילות?
נתקלתי בסרטון (הארוך מאוד) הזה של גיא שחר, שמצא אוסף מפות משנות השישים ועובר על ההבדלים בין המפות היום למפות פעם

https://www.youtube.com/watch?v=aIHQE5Jx8VY

בקטע הסרטון על גוש דן/תל אביב (דלגו עם האינדקס למטה) מופיעה במפה שלוחת מסילה ממסילת החוף לאיזור שהיום הוא פי גלילות.
את התוואי (שכבר מזמן אין בו מסילה) ניתן אפילו לראות במטושטש (אם מפעילים קצת דמיון ואת האיזור בדמיון שנועד לאתר תוואי מסילה היסטוריים) בתצלום הלווין של govmap. מופיע גם רמז לשלוחה הזו בשכבה "צווי הכרזה מסילות ברזל".

מי יודע לספר משהו על השלוחה הזו? באיזו שנה הוקמה? למה שימשה? האם קשורה למכלי איכסון הדלק שם?
כמו כן מתי הוקם בכלל כל מתחם אחסון הדלק בפי גלילות?


(אגב, חבל שגיא שחר לא סרק את המפות הנדירות שלו, אלא העלה אותן רק בפורמט הלא נגיש הזה של "סרטון")
אני עוד זוכר כילד, נער וגם חייל (גיוס 84')
את הרכבות של הגז/בנזין/נפט (אחד מהדברים הללו בוודאות אולי כל השלושה)
שעל הקרונות הגליליים (הקרונות היו בצורת גליל שוכב) היה כתוב 'פזגז'.
ראיתי כאלו רכבות הן בחיפה ופה ושם, לעתים נדירות, גם משלוחת גלילות או לשלוחת גלילות.

נניח כשבאים בבוקר ברכבת לת"א ורואים ימינה (כלומר מערבה) רכבת משא של דלקים
כאלו ממתינה שהמסילה הראשית והלא מוכפלת דאז תתפנה.
 
למעלה