עבודות רק״ל ב... בודפשט
בשנה האחרונה אני גר בבודפשט. במקרה אנחנו גרים על שדרת הטבעת הגדולה (Grand Boulevard), ולרגל השיפוצים של קו הטראם במרכז השדרה החלטתי לתעד את העבודות.
קצת רקע - הטבעת הגדולה היא שדרה מרכזית מאוד בצד של פשט, והיא מהווה מרכז בילוי, עסקים ומגורים בצפיפות גבוהה לכל אורכה. היא מתחילה בגשר Petofi בדרום ומקיפה את מרכז העיר ממזרח בחצי קשת עד לגשר Margit בצפון.
בתוך בודפשט יש מערכת תחבורה ציבורית מפותחת מאוד עם מערכת מטרו קטנה ומערכות טראם ואוטובוסים גדולות מאוד. השימוש בטראמים נרחב במיוחד וכמות הנוסעים בהם גדולה משמעותית מאשר במטרו.
קווי הטראם העמוסים ביותר הם 4 ו-6 - שני הקווים עוברים לכל אורך הטבעת הגדולה בצד של פשט והם כמעט זהים במסלולם (למעט התחנות הסופיות בדרום בודה). התדירות גבוהה במיוחד, כל 1-2 דקות בשעות העומס, ולא נדיר לראות רכבת נכנסת לתחנה מיד אחרי הרכבת הקודמת. כמו כן, קו 6 פועל 24 שעות ביממה, מה שלא משאיר חלון תחזוקה למסילות. קראתי איפשהו שביחד קווים אלה מהווים את מערכת הטראמים העמוסה ביותר באירופה.
לאור הפעילות האינטנסיבית הזאת נוצר צורך לשפץ את התשתיות לאורך הקו בשלבים, כאשר הקטע הראשון מבוצע במהלך הקיץ הנוכחי. הקטע הראשון הוא הקטע העמוס והמרכזי ביותר, בין תחנות Oktogon ל- Harminckettesek. במפה המצורפת אפשר לראות את הטבעת כולה בירוק ואת קטע העבודות באדום.
יום אחד כשיהיו לי זמן וסבלנות אעלה סקירה של כל המערכת, אבל כרגע נתמקד בעבודות.
עבודות רק״ל ב... בודפשטמישהו יודע מה הולך עם המכרז על קווי השומרון?
משהו התקדם? יש כבר זוכה? אני לא מוצאת מידע
בשנה האחרונה אני גר בבודפשט. במקרה אנחנו גרים על שדרת הטבעת הגדולה (Grand Boulevard), ולרגל השיפוצים של קו הטראם במרכז השדרה החלטתי לתעד את העבודות.
קצת רקע - הטבעת הגדולה היא שדרה מרכזית מאוד בצד של פשט, והיא מהווה מרכז בילוי, עסקים ומגורים בצפיפות גבוהה לכל אורכה. היא מתחילה בגשר Petofi בדרום ומקיפה את מרכז העיר ממזרח בחצי קשת עד לגשר Margit בצפון.
בתוך בודפשט יש מערכת תחבורה ציבורית מפותחת מאוד עם מערכת מטרו קטנה ומערכות טראם ואוטובוסים גדולות מאוד. השימוש בטראמים נרחב במיוחד וכמות הנוסעים בהם גדולה משמעותית מאשר במטרו.
קווי הטראם העמוסים ביותר הם 4 ו-6 - שני הקווים עוברים לכל אורך הטבעת הגדולה בצד של פשט והם כמעט זהים במסלולם (למעט התחנות הסופיות בדרום בודה). התדירות גבוהה במיוחד, כל 1-2 דקות בשעות העומס, ולא נדיר לראות רכבת נכנסת לתחנה מיד אחרי הרכבת הקודמת. כמו כן, קו 6 פועל 24 שעות ביממה, מה שלא משאיר חלון תחזוקה למסילות. קראתי איפשהו שביחד קווים אלה מהווים את מערכת הטראמים העמוסה ביותר באירופה.
לאור הפעילות האינטנסיבית הזאת נוצר צורך לשפץ את התשתיות לאורך הקו בשלבים, כאשר הקטע הראשון מבוצע במהלך הקיץ הנוכחי. הקטע הראשון הוא הקטע העמוס והמרכזי ביותר, בין תחנות Oktogon ל- Harminckettesek. במפה המצורפת אפשר לראות את הטבעת כולה בירוק ואת קטע העבודות באדום.
יום אחד כשיהיו לי זמן וסבלנות אעלה סקירה של כל המערכת, אבל כרגע נתמקד בעבודות.