היכן היו כל ההתנגדויות לקטעים של הרכבת הקלה/BRT בתל-אביב?
במסגרת תואר ראשון בגיאוגרפיה, אני כותב עבודה קטנה (מאוד) לאוניברסיטה בנושא "התנגדויות לתחבורה ציבורית עתירת נוסעים - השלכות על שוויון הזדמנויות ועל הנגישות במטרופולין".
בשל אורך העבודה (עד 10 עמודים) אני לוקח את מקרה הבוחן של שכונת כפר גנים ג' בפתח-תקווה שהתנגדו למעבר הקו הסגול אצלם - ולביטול כל הענף שלו בפ"ת. התזה שלי היא שבשל ההתנגדות המקומית מאוד הזו נפגעו פוטנציאלית אזרחים רבים לאורך התוואי. בגדול, "NIMBY = מחסל נגישות שווה לכולם".
למרות שעל כפר גנים יש לי מספיק חומר, הייתי רוצה לצרף איור הממחיש את כל ההתנגדויות השונות בעשור ומשהו האחרונים על תכנית שבעת הקווים של נת"ע, ולכתוב מעין 'רשימת מכולת' קצרה עליהם, בנוסח: "הקו הורוד. BRT, היה אמור לעבור ב-3 רשויות. בוטל עקב התנגדות עיריית רעננה ובעלי עסקים ברחוב אחוזה."
אני יודע על התנגדויות בקווים הבאים, ואשמח לעוד כאלו אם אתם מכירים (במיוחד אם יש קישור לכתבה כדי שאוכל להפנות אל מקור מידע כיאה לעבודה אקדמית):
- הקו האדום: עיריית ר"ג התנגדה למעבר תת-קרקעי (בזמן שכבר אושר ותוקצב הקו), לא קרה כלום.
- הקו הירוק: כפר גנים, תושבים+עירייה (נזכר לעיל), ביטול ענף; הירדן רמת גן, תושבים+עירייה, ערעור נדחה בבג"ץ אאל"ט (אשמח להבהרה מה נסגר עם זה, אם נסגר); רמת אביב - התנגדות תושבים לשיקועו מתחת לדרך נמיר (לא יודע מה קרה בסוף עם זה גם); התנגדות תושבים לפורטלים באיבן גבירול ובהר ציון (נדחה?)
- הקו הסגול: יהוד - דרישה להוצאה מהרחוב הראשי שנענתה ע"י נת"ע; ארלוזורוב ת"א, העברת המסלול לצד נגדי של הרחוב (בהליכים?)
- הקו הורוד: עיריית רעננה ובעלי עסקים התנגדו למעבר באחוזה (נזכר לעיל);
- הקו הכחול: אאל"ט הייתה התנגדות של אחת מהעיריות לאורך 412, אשמח להבהרה ממי שקורא את הפוסט ויודע על מה מדובר
- הקו הצהוב: לא ידוע לי אישית
- הקו החום: לא ידוע לי אישית
אשמח לעזרה ממי שקורא כאן ויודע לתאר במשפט אם היו עוד התנגדויות ואת התיאור שלהן (כמו כן תיקון דברים שכתבתי אם לא היו נכונים
)
היכן היו כל ההתנגדויות לקטעים של הרכבת הקלה/BRT בתל-אביב?מישהו יודע מה הולך עם המכרז על קווי השומרון?
משהו התקדם? יש כבר זוכה? אני לא מוצאת מידע
במסגרת תואר ראשון בגיאוגרפיה, אני כותב עבודה קטנה (מאוד) לאוניברסיטה בנושא "התנגדויות לתחבורה ציבורית עתירת נוסעים - השלכות על שוויון הזדמנויות ועל הנגישות במטרופולין".
בשל אורך העבודה (עד 10 עמודים) אני לוקח את מקרה הבוחן של שכונת כפר גנים ג' בפתח-תקווה שהתנגדו למעבר הקו הסגול אצלם - ולביטול כל הענף שלו בפ"ת. התזה שלי היא שבשל ההתנגדות המקומית מאוד הזו נפגעו פוטנציאלית אזרחים רבים לאורך התוואי. בגדול, "NIMBY = מחסל נגישות שווה לכולם".
למרות שעל כפר גנים יש לי מספיק חומר, הייתי רוצה לצרף איור הממחיש את כל ההתנגדויות השונות בעשור ומשהו האחרונים על תכנית שבעת הקווים של נת"ע, ולכתוב מעין 'רשימת מכולת' קצרה עליהם, בנוסח: "הקו הורוד. BRT, היה אמור לעבור ב-3 רשויות. בוטל עקב התנגדות עיריית רעננה ובעלי עסקים ברחוב אחוזה."
אני יודע על התנגדויות בקווים הבאים, ואשמח לעוד כאלו אם אתם מכירים (במיוחד אם יש קישור לכתבה כדי שאוכל להפנות אל מקור מידע כיאה לעבודה אקדמית):
- הקו האדום: עיריית ר"ג התנגדה למעבר תת-קרקעי (בזמן שכבר אושר ותוקצב הקו), לא קרה כלום.
- הקו הירוק: כפר גנים, תושבים+עירייה (נזכר לעיל), ביטול ענף; הירדן רמת גן, תושבים+עירייה, ערעור נדחה בבג"ץ אאל"ט (אשמח להבהרה מה נסגר עם זה, אם נסגר); רמת אביב - התנגדות תושבים לשיקועו מתחת לדרך נמיר (לא יודע מה קרה בסוף עם זה גם); התנגדות תושבים לפורטלים באיבן גבירול ובהר ציון (נדחה?)
- הקו הסגול: יהוד - דרישה להוצאה מהרחוב הראשי שנענתה ע"י נת"ע; ארלוזורוב ת"א, העברת המסלול לצד נגדי של הרחוב (בהליכים?)
- הקו הורוד: עיריית רעננה ובעלי עסקים התנגדו למעבר באחוזה (נזכר לעיל);
- הקו הכחול: אאל"ט הייתה התנגדות של אחת מהעיריות לאורך 412, אשמח להבהרה ממי שקורא את הפוסט ויודע על מה מדובר
- הקו הצהוב: לא ידוע לי אישית
- הקו החום: לא ידוע לי אישית
אשמח לעזרה ממי שקורא כאן ויודע לתאר במשפט אם היו עוד התנגדויות ואת התיאור שלהן (כמו כן תיקון דברים שכתבתי אם לא היו נכונים