היכן היו כל ההתנגדויות לקטעים של הרכבת הקלה/BRT בתל-אביב?

סנוי

New member
היכן היו כל ההתנגדויות לקטעים של הרכבת הקלה/BRT בתל-אביב?

מישהו יודע מה הולך עם המכרז על קווי השומרון?
משהו התקדם? יש כבר זוכה? אני לא מוצאת מידע
היכן היו כל ההתנגדויות לקטעים של הרכבת הקלה/BRT בתל-אביב?
במסגרת תואר ראשון בגיאוגרפיה, אני כותב עבודה קטנה (מאוד) לאוניברסיטה בנושא "התנגדויות לתחבורה ציבורית עתירת נוסעים - השלכות על שוויון הזדמנויות ועל הנגישות במטרופולין".

בשל אורך העבודה (עד 10 עמודים) אני לוקח את מקרה הבוחן של שכונת כפר גנים ג' בפתח-תקווה שהתנגדו למעבר הקו הסגול אצלם - ולביטול כל הענף שלו בפ"ת. התזה שלי היא שבשל ההתנגדות המקומית מאוד הזו נפגעו פוטנציאלית אזרחים רבים לאורך התוואי. בגדול, "NIMBY = מחסל נגישות שווה לכולם".

למרות שעל כפר גנים יש לי מספיק חומר, הייתי רוצה לצרף איור הממחיש את כל ההתנגדויות השונות בעשור ומשהו האחרונים על תכנית שבעת הקווים של נת"ע, ולכתוב מעין 'רשימת מכולת' קצרה עליהם, בנוסח: "הקו הורוד. BRT, היה אמור לעבור ב-3 רשויות. בוטל עקב התנגדות עיריית רעננה ובעלי עסקים ברחוב אחוזה."

אני יודע על התנגדויות בקווים הבאים, ואשמח לעוד כאלו אם אתם מכירים (במיוחד אם יש קישור לכתבה כדי שאוכל להפנות אל מקור מידע כיאה לעבודה אקדמית):
- הקו האדום: עיריית ר"ג התנגדה למעבר תת-קרקעי (בזמן שכבר אושר ותוקצב הקו), לא קרה כלום.
- הקו הירוק: כפר גנים, תושבים+עירייה (נזכר לעיל), ביטול ענף; הירדן רמת גן, תושבים+עירייה, ערעור נדחה בבג"ץ אאל"ט (אשמח להבהרה מה נסגר עם זה, אם נסגר); רמת אביב - התנגדות תושבים לשיקועו מתחת לדרך נמיר (לא יודע מה קרה בסוף עם זה גם); התנגדות תושבים לפורטלים באיבן גבירול ובהר ציון (נדחה?)
- הקו הסגול: יהוד - דרישה להוצאה מהרחוב הראשי שנענתה ע"י נת"ע; ארלוזורוב ת"א, העברת המסלול לצד נגדי של הרחוב (בהליכים?)
- הקו הורוד: עיריית רעננה ובעלי עסקים התנגדו למעבר באחוזה (נזכר לעיל);
- הקו הכחול: אאל"ט הייתה התנגדות של אחת מהעיריות לאורך 412, אשמח להבהרה ממי שקורא את הפוסט ויודע על מה מדובר
- הקו הצהוב: לא ידוע לי אישית
- הקו החום: לא ידוע לי אישית

אשמח לעזרה ממי שקורא כאן ויודע לתאר במשפט אם היו עוד התנגדויות ואת התיאור שלהן (כמו כן תיקון דברים שכתבתי אם לא היו נכונים
)
 
ישנה התנגדות לקו הכחול בירושלים בעמק רפאים

היכן היו כל ההתנגדויות לקטעים של הרכבת הקלה/BRT בתל-אביב?
במסגרת תואר ראשון בגיאוגרפיה, אני כותב עבודה קטנה (מאוד) לאוניברסיטה בנושא "התנגדויות לתחבורה ציבורית עתירת נוסעים - השלכות על שוויון הזדמנויות ועל הנגישות במטרופולין".

בשל אורך העבודה (עד 10 עמודים) אני לוקח את מקרה הבוחן של שכונת כפר גנים ג' בפתח-תקווה שהתנגדו למעבר הקו הסגול אצלם - ולביטול כל הענף שלו בפ"ת. התזה שלי היא שבשל ההתנגדות המקומית מאוד הזו נפגעו פוטנציאלית אזרחים רבים לאורך התוואי. בגדול, "NIMBY = מחסל נגישות שווה לכולם".

למרות שעל כפר גנים יש לי מספיק חומר, הייתי רוצה לצרף איור הממחיש את כל ההתנגדויות השונות בעשור ומשהו האחרונים על תכנית שבעת הקווים של נת"ע, ולכתוב מעין 'רשימת מכולת' קצרה עליהם, בנוסח: "הקו הורוד. BRT, היה אמור לעבור ב-3 רשויות. בוטל עקב התנגדות עיריית רעננה ובעלי עסקים ברחוב אחוזה."

אני יודע על התנגדויות בקווים הבאים, ואשמח לעוד כאלו אם אתם מכירים (במיוחד אם יש קישור לכתבה כדי שאוכל להפנות אל מקור מידע כיאה לעבודה אקדמית):
- הקו האדום: עיריית ר"ג התנגדה למעבר תת-קרקעי (בזמן שכבר אושר ותוקצב הקו), לא קרה כלום.
- הקו הירוק: כפר גנים, תושבים+עירייה (נזכר לעיל), ביטול ענף; הירדן רמת גן, תושבים+עירייה, ערעור נדחה בבג"ץ אאל"ט (אשמח להבהרה מה נסגר עם זה, אם נסגר); רמת אביב - התנגדות תושבים לשיקועו מתחת לדרך נמיר (לא יודע מה קרה בסוף עם זה גם); התנגדות תושבים לפורטלים באיבן גבירול ובהר ציון (נדחה?)
- הקו הסגול: יהוד - דרישה להוצאה מהרחוב הראשי שנענתה ע"י נת"ע; ארלוזורוב ת"א, העברת המסלול לצד נגדי של הרחוב (בהליכים?)
- הקו הורוד: עיריית רעננה ובעלי עסקים התנגדו למעבר באחוזה (נזכר לעיל);
- הקו הכחול: אאל"ט הייתה התנגדות של אחת מהעיריות לאורך 412, אשמח להבהרה ממי שקורא את הפוסט ויודע על מה מדובר
- הקו הצהוב: לא ידוע לי אישית
- הקו החום: לא ידוע לי אישית

אשמח לעזרה ממי שקורא כאן ויודע לתאר במשפט אם היו עוד התנגדויות ואת התיאור שלהן (כמו כן תיקון דברים שכתבתי אם לא היו נכונים
)
ישנה התנגדות לקו הכחול בירושלים בעמק רפאים
 

Bus Nerd

Active member
כתבת את הירוק ברשימה איפה שהיה אמור להגיע הסגול

היכן היו כל ההתנגדויות לקטעים של הרכבת הקלה/BRT בתל-אביב?
במסגרת תואר ראשון בגיאוגרפיה, אני כותב עבודה קטנה (מאוד) לאוניברסיטה בנושא "התנגדויות לתחבורה ציבורית עתירת נוסעים - השלכות על שוויון הזדמנויות ועל הנגישות במטרופולין".

בשל אורך העבודה (עד 10 עמודים) אני לוקח את מקרה הבוחן של שכונת כפר גנים ג' בפתח-תקווה שהתנגדו למעבר הקו הסגול אצלם - ולביטול כל הענף שלו בפ"ת. התזה שלי היא שבשל ההתנגדות המקומית מאוד הזו נפגעו פוטנציאלית אזרחים רבים לאורך התוואי. בגדול, "NIMBY = מחסל נגישות שווה לכולם".

למרות שעל כפר גנים יש לי מספיק חומר, הייתי רוצה לצרף איור הממחיש את כל ההתנגדויות השונות בעשור ומשהו האחרונים על תכנית שבעת הקווים של נת"ע, ולכתוב מעין 'רשימת מכולת' קצרה עליהם, בנוסח: "הקו הורוד. BRT, היה אמור לעבור ב-3 רשויות. בוטל עקב התנגדות עיריית רעננה ובעלי עסקים ברחוב אחוזה."

אני יודע על התנגדויות בקווים הבאים, ואשמח לעוד כאלו אם אתם מכירים (במיוחד אם יש קישור לכתבה כדי שאוכל להפנות אל מקור מידע כיאה לעבודה אקדמית):
- הקו האדום: עיריית ר"ג התנגדה למעבר תת-קרקעי (בזמן שכבר אושר ותוקצב הקו), לא קרה כלום.
- הקו הירוק: כפר גנים, תושבים+עירייה (נזכר לעיל), ביטול ענף; הירדן רמת גן, תושבים+עירייה, ערעור נדחה בבג"ץ אאל"ט (אשמח להבהרה מה נסגר עם זה, אם נסגר); רמת אביב - התנגדות תושבים לשיקועו מתחת לדרך נמיר (לא יודע מה קרה בסוף עם זה גם); התנגדות תושבים לפורטלים באיבן גבירול ובהר ציון (נדחה?)
- הקו הסגול: יהוד - דרישה להוצאה מהרחוב הראשי שנענתה ע"י נת"ע; ארלוזורוב ת"א, העברת המסלול לצד נגדי של הרחוב (בהליכים?)
- הקו הורוד: עיריית רעננה ובעלי עסקים התנגדו למעבר באחוזה (נזכר לעיל);
- הקו הכחול: אאל"ט הייתה התנגדות של אחת מהעיריות לאורך 412, אשמח להבהרה ממי שקורא את הפוסט ויודע על מה מדובר
- הקו הצהוב: לא ידוע לי אישית
- הקו החום: לא ידוע לי אישית

אשמח לעזרה ממי שקורא כאן ויודע לתאר במשפט אם היו עוד התנגדויות ואת התיאור שלהן (כמו כן תיקון דברים שכתבתי אם לא היו נכונים
)
כתבת את הירוק ברשימה איפה שהיה אמור להגיע הסגול
ולא ציינת את ההתנגדות של תושבי רמת אביב/נווה אביבים לקו הירוק שלא רצו את הקו אצלם בכלל, הם העדיפו תוואי שלא יעבור באיינשטיין ויעבור ברחוב חיים לבנון ואז יפנה לרוזנפלד, במקום התוואי שאושר וייצא לביצוע בקרוב שיעבור דרך רחוב אינשטיין, דרומה בחיים לבנון, ואז רוזנפלד. תוואי שהיה פוגע קשות בנגישות לשכונה שלהם, לאוניברסיטה, ולקניון רמת אביב.
 

סנוי

New member
תודה על תיקון הטעות


כתבת את הירוק ברשימה איפה שהיה אמור להגיע הסגול
ולא ציינת את ההתנגדות של תושבי רמת אביב/נווה אביבים לקו הירוק שלא רצו את הקו אצלם בכלל, הם העדיפו תוואי שלא יעבור באיינשטיין ויעבור ברחוב חיים לבנון ואז יפנה לרוזנפלד, במקום התוואי שאושר וייצא לביצוע בקרוב שיעבור דרך רחוב אינשטיין, דרומה בחיים לבנון, ואז רוזנפלד. תוואי שהיה פוגע קשות בנגישות לשכונה שלהם, לאוניברסיטה, ולקניון רמת אביב.
תודה על תיקון הטעות

הבקשה למעבר בלבנון לא קשורה לבקשה לביטול שיקוע נמיר והחלפתו בגשר?
 

Bus Nerd

Active member
הם התחילו עם לבקש שיעבור בחיים לבנון, זה נדחה על הסף

תודה על תיקון הטעות

הבקשה למעבר בלבנון לא קשורה לבקשה לביטול שיקוע נמיר והחלפתו בגשר?
הם התחילו עם לבקש שיעבור בחיים לבנון, זה נדחה על הסף
את זה הם ביקשו עוד במפגש התושבים הראשון.

כהתכנון של המקטע הזה נפתח להתנגדויות הציבור הם ניסו שוב, וביקשו שאו שהקו יעבור בחיים לבנון, או שהוא יעבור במנהרה מתחת לרחוב איינשטיין עם תחנה אחת בלבד שהכניסה אליה תהיה ממול בניין מקסיקו באוניברסיטה, והיציאה ממנה תהיה בצלע הגבעה.

ההתנגדויות האלו נדחו גם בגלל שהן לא ישימות וגם בגלל ההגזמות הפראיות של התושבים שם. הנה המקור, אתה יכול לקרוא
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3711972,00.html

"חומות בגובה 24 מטרים" וכל מיני הגזמות לא הגיוניות כאלו.

עוד היו טענות של תושבי רחובות הופיין ובארט שהביטול של פניית הפרסה בצומת איינשטיין/חיים לבנון (פנייה שצריך לבטל אם רוצים לתעדף את הרכבת ברמזור הזה לטענת מתכנני התנועה) יאריך להם את הדרך הביתה ברכב פרטי בקצת יותר מקילומטר אם הם באים מכיוון אינשטיין (כי הם יצטרכו לפנות שמאלה בטאגור ואז ימינה בחיים לבנון ואז ימינה בחזרה לאינשטיין)
 

סנוי

New member
מעולה!
אתה מכיר עוד מקרים כאלה ברחבי גוש דן שלא ציינתי?

הם התחילו עם לבקש שיעבור בחיים לבנון, זה נדחה על הסף
את זה הם ביקשו עוד במפגש התושבים הראשון.

כהתכנון של המקטע הזה נפתח להתנגדויות הציבור הם ניסו שוב, וביקשו שאו שהקו יעבור בחיים לבנון, או שהוא יעבור במנהרה מתחת לרחוב איינשטיין עם תחנה אחת בלבד שהכניסה אליה תהיה ממול בניין מקסיקו באוניברסיטה, והיציאה ממנה תהיה בצלע הגבעה.

ההתנגדויות האלו נדחו גם בגלל שהן לא ישימות וגם בגלל ההגזמות הפראיות של התושבים שם. הנה המקור, אתה יכול לקרוא
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3711972,00.html

"חומות בגובה 24 מטרים" וכל מיני הגזמות לא הגיוניות כאלו.

עוד היו טענות של תושבי רחובות הופיין ובארט שהביטול של פניית הפרסה בצומת איינשטיין/חיים לבנון (פנייה שצריך לבטל אם רוצים לתעדף את הרכבת ברמזור הזה לטענת מתכנני התנועה) יאריך להם את הדרך הביתה ברכב פרטי בקצת יותר מקילומטר אם הם באים מכיוון אינשטיין (כי הם יצטרכו לפנות שמאלה בטאגור ואז ימינה בחיים לבנון ואז ימינה בחזרה לאינשטיין)
מעולה!
אתה מכיר עוד מקרים כאלה ברחבי גוש דן שלא ציינתי?
חחח 24 מטרים, ברור...
ואם זה כ"כ קריטי לדיירים, שיבקשו הוספת פניית פרסה בחיים לבנון לצפון לפני/אחרי הכניסה לרכבים של בניין אדריכלות (לא זוכר במדויק איפה יש שם מעבר חצייה וחלק רחב של אי תנועה, זה גם קטע יחסית רגוע בתנועה).
 

Bus Nerd

Active member
אין לי עוד, אולי תשאל את נת"ע בפייסבוק?

מעולה!
אתה מכיר עוד מקרים כאלה ברחבי גוש דן שלא ציינתי?
חחח 24 מטרים, ברור...
ואם זה כ"כ קריטי לדיירים, שיבקשו הוספת פניית פרסה בחיים לבנון לצפון לפני/אחרי הכניסה לרכבים של בניין אדריכלות (לא זוכר במדויק איפה יש שם מעבר חצייה וחלק רחב של אי תנועה, זה גם קטע יחסית רגוע בתנועה).
אין לי עוד, אולי תשאל את נת"ע בפייסבוק?
לחלופין אפשר בטח לבנות איזו מחרוזת חיפוש בגוגל שתציג כתבות על התנגדויות תושבים
 

סנוי

New member
חשבתי על זה, מקווה שלא יהיו 'דיפולמטיים' מדי וישתפו פעולה

אין לי עוד, אולי תשאל את נת"ע בפייסבוק?
לחלופין אפשר בטח לבנות איזו מחרוזת חיפוש בגוגל שתציג כתבות על התנגדויות תושבים
חשבתי על זה, מקווה שלא יהיו 'דיפולמטיים' מדי וישתפו פעולה
אני לא כותב עבודה כל *כך* מפורטת בשביל שאצטרך כל פסיק של נימבי, אלא כמה מקרים מייצגים (חשבתי שיהיה לי על כל קו כדי להרחיב את הטענה שלי), תודה בכל אופן חח
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
תנסה אותם בהודעה פרטית, הם מפתיעים לטובה לפעמים

חשבתי על זה, מקווה שלא יהיו 'דיפולמטיים' מדי וישתפו פעולה
אני לא כותב עבודה כל *כך* מפורטת בשביל שאצטרך כל פסיק של נימבי, אלא כמה מקרים מייצגים (חשבתי שיהיה לי על כל קו כדי להרחיב את הטענה שלי), תודה בכל אופן חח
&nbsp
תנסה אותם בהודעה פרטית, הם מפתיעים לטובה לפעמים
 

אורי404

New member
בקו הורוד היו בעיות גדולות וחוות דעת שליליות מגורמים שונים

היכן היו כל ההתנגדויות לקטעים של הרכבת הקלה/BRT בתל-אביב?
במסגרת תואר ראשון בגיאוגרפיה, אני כותב עבודה קטנה (מאוד) לאוניברסיטה בנושא "התנגדויות לתחבורה ציבורית עתירת נוסעים - השלכות על שוויון הזדמנויות ועל הנגישות במטרופולין".

בשל אורך העבודה (עד 10 עמודים) אני לוקח את מקרה הבוחן של שכונת כפר גנים ג' בפתח-תקווה שהתנגדו למעבר הקו הסגול אצלם - ולביטול כל הענף שלו בפ"ת. התזה שלי היא שבשל ההתנגדות המקומית מאוד הזו נפגעו פוטנציאלית אזרחים רבים לאורך התוואי. בגדול, "NIMBY = מחסל נגישות שווה לכולם".

למרות שעל כפר גנים יש לי מספיק חומר, הייתי רוצה לצרף איור הממחיש את כל ההתנגדויות השונות בעשור ומשהו האחרונים על תכנית שבעת הקווים של נת"ע, ולכתוב מעין 'רשימת מכולת' קצרה עליהם, בנוסח: "הקו הורוד. BRT, היה אמור לעבור ב-3 רשויות. בוטל עקב התנגדות עיריית רעננה ובעלי עסקים ברחוב אחוזה."

אני יודע על התנגדויות בקווים הבאים, ואשמח לעוד כאלו אם אתם מכירים (במיוחד אם יש קישור לכתבה כדי שאוכל להפנות אל מקור מידע כיאה לעבודה אקדמית):
- הקו האדום: עיריית ר"ג התנגדה למעבר תת-קרקעי (בזמן שכבר אושר ותוקצב הקו), לא קרה כלום.
- הקו הירוק: כפר גנים, תושבים+עירייה (נזכר לעיל), ביטול ענף; הירדן רמת גן, תושבים+עירייה, ערעור נדחה בבג"ץ אאל"ט (אשמח להבהרה מה נסגר עם זה, אם נסגר); רמת אביב - התנגדות תושבים לשיקועו מתחת לדרך נמיר (לא יודע מה קרה בסוף עם זה גם); התנגדות תושבים לפורטלים באיבן גבירול ובהר ציון (נדחה?)
- הקו הסגול: יהוד - דרישה להוצאה מהרחוב הראשי שנענתה ע"י נת"ע; ארלוזורוב ת"א, העברת המסלול לצד נגדי של הרחוב (בהליכים?)
- הקו הורוד: עיריית רעננה ובעלי עסקים התנגדו למעבר באחוזה (נזכר לעיל);
- הקו הכחול: אאל"ט הייתה התנגדות של אחת מהעיריות לאורך 412, אשמח להבהרה ממי שקורא את הפוסט ויודע על מה מדובר
- הקו הצהוב: לא ידוע לי אישית
- הקו החום: לא ידוע לי אישית

אשמח לעזרה ממי שקורא כאן ויודע לתאר במשפט אם היו עוד התנגדויות ואת התיאור שלהן (כמו כן תיקון דברים שכתבתי אם לא היו נכונים
)
בקו הורוד היו בעיות גדולות וחוות דעת שליליות מגורמים שונים
למבקר המדינה ולגורמים אחרים היו ביקורות שונות על הקו הורוד.
למשל הוצג תקציב נמוך להקמה, בעוד שבפועל העלות הייתה גבוהה. היו עוד ביקורות. למשל שאין כל שיתוף עם התושבים ועם בעלי העסקים.

הפרויקט (הבדיחה הלא מוצלחת הזו) הזה ברוך השם נגנז. במקומו פרויקט "מהיר לעיר" עם כל הפקת הלקחים.
 

סנוי

New member
וואלה? והוא נגנז ללא שום קשר לרשות מקומית / תושבים?

בקו הורוד היו בעיות גדולות וחוות דעת שליליות מגורמים שונים
למבקר המדינה ולגורמים אחרים היו ביקורות שונות על הקו הורוד.
למשל הוצג תקציב נמוך להקמה, בעוד שבפועל העלות הייתה גבוהה. היו עוד ביקורות. למשל שאין כל שיתוף עם התושבים ועם בעלי העסקים.

הפרויקט (הבדיחה הלא מוצלחת הזו) הזה ברוך השם נגנז. במקומו פרויקט "מהיר לעיר" עם כל הפקת הלקחים.
וואלה? והוא נגנז ללא שום קשר לרשות מקומית / תושבים?
 

אורי404

New member
לא יודע בוודאות איך זה נפל

וואלה? והוא נגנז ללא שום קשר לרשות מקומית / תושבים?
לא יודע בוודאות איך זה נפל
הרשויות המקומיות והתושבים יתנגדו לזה. הצורה שבה זה נעשה הייתה מזלזלת. נראה שלא באמת זה היה מתוך כוונה לקדם תחבורה ציבורית, אלא כל מיני אינטרסים אחרים.
לא חושב שיש צורך להסביר לי חשיבות של פיתוח תחבורה ציבורית. אני לגמרי בתוך זה. אבל יש דרכים לבצע את זה.
כפי שכתבתי הייתה ביקורת של מבקר המדינה. אני לא יודע איך זה בדיוק ירד מהפרק.
אני יכול אך ורק לשער, שלאור התנגדות התושבים, הרשויות המקומיות והביקורת ממבקר המדינה, הבינו שיהיה קשה להרים את זה.
נראה שגם הופקו הלקחים. ראה בפוסט הזה
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183489801/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
 
למעלה