פעם בשבוע עם תם אהרון על תחבורה שיתופית

trilliane

Well-known member
מנהל
זו לא תחבורה שיתופית אלא מוניות פרטיות לא מפוקחות

פעם בשבוע עם תם אהרון על תחבורה שיתופית
[URL]https://youtu.be/Fu1KIgen7TE[/URL]
זו לא תחבורה שיתופית אלא מוניות פרטיות לא מפוקחות
אני בד"כ מעריכה את אהרון אבל הצטערתי שבחר להשתמש במונח לא רלוונטי. הוא תיאר בעיה ושחיתות במוניות וזה דבר שצריך לפתור, אבל עם כל הכבוד, הצפת הכבישים בנהגים פרטיים שיהפכו להיות נהגי מוניות דה-פקטו רק ללא רישיון, פיקוח או ביטוח, אינה פתרון (ואין בה שום דבר "שיתופי"). תחבורה שיתופית אמיתית אפשרית וקיימת אף היום, וכבר מוסדרת בחוק:
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3726600,00.html

נ.ב.
חבל סתם להדביק קישור ליוטיוב בגוף ההודעה, כשעושים זאת במקום הייעודי בתחתית הוא הופך להיות סרטון מוטמע.

 
הטענה הזאת נגד תחבורה שיתופית שקולה

זו לא תחבורה שיתופית אלא מוניות פרטיות לא מפוקחות
אני בד"כ מעריכה את אהרון אבל הצטערתי שבחר להשתמש במונח לא רלוונטי. הוא תיאר בעיה ושחיתות במוניות וזה דבר שצריך לפתור, אבל עם כל הכבוד, הצפת הכבישים בנהגים פרטיים שיהפכו להיות נהגי מוניות דה-פקטו רק ללא רישיון, פיקוח או ביטוח, אינה פתרון (ואין בה שום דבר "שיתופי"). תחבורה שיתופית אמיתית אפשרית וקיימת אף היום, וכבר מוסדרת בחוק:
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3726600,00.html

נ.ב.
חבל סתם להדביק קישור ליוטיוב בגוף ההודעה, כשעושים זאת במקום הייעודי בתחתית הוא הופך להיות סרטון מוטמע.
הטענה הזאת נגד תחבורה שיתופית שקולה
לטענה נגד אוטובוסים כי הם תופסים מקום בכביש.
ולא סתם מקום, הם הרבה יותר גדולים מכלי רכב פרטי, נוסעים ריקים כדי להגיע לתחנת המוצא ועוד.

נכון, האוטובוסים תופסים מקום, אבל עוזרים לנו בצמצום הפקקים. כמו תחבורה שיתופית- אז עולות עוד מוניות לכביש, אבל פחות רכבים פרטיים עולים וככה גם פתרנו את הבעיה של החניה.
 

Bus Nerd

Active member
וברגע שאתה "פותר את הבעיה של חניה" אתה מגביר את הפקקים

הטענה הזאת נגד תחבורה שיתופית שקולה
לטענה נגד אוטובוסים כי הם תופסים מקום בכביש.
ולא סתם מקום, הם הרבה יותר גדולים מכלי רכב פרטי, נוסעים ריקים כדי להגיע לתחנת המוצא ועוד.

נכון, האוטובוסים תופסים מקום, אבל עוזרים לנו בצמצום הפקקים. כמו תחבורה שיתופית- אז עולות עוד מוניות לכביש, אבל פחות רכבים פרטיים עולים וככה גם פתרנו את הבעיה של החניה.
וברגע שאתה "פותר את הבעיה של חניה" אתה מגביר את הפקקים
 

Bus Nerd

Active member
אני אתן לך הסבר מפורט

איך בדיוק?
אני אתן לך הסבר מפורט
הדבר שהכי מרחיק רכבים פרטיים ממרכזי הערים הוא היעדר חניה נוחה וזולה.
לכן הרבה אנשים שכן יש להם רכב משתמשים בתחבורה ציבורית.
ברגע שאתה נותן להם את הנוחות של רכב פרטי (והמהירות בהשוואה לתח"צ) בלי הסיבוך של לחפש חנייה ובלי לשלם על חנייה, הם ייבחרו באפשרות הזו. וזה מגדיל את כמות המכוניות הפרטיות במרכזי הערים, כי עכשיו אותן מכוניות הן של נהגי אובר, שהביאו כל אחד נוסע אחד, ועכשיו גם יעצרו באמצע הכביש בחניה כפולה כדי לחכות לנוסע אחר.

(וכמובן שכמעט ואף אחד לא משתמש ב uber pool כשהוא יכול להרשות לעצמו לנסוע לבד)

אובר לא פותרת פקקים. אובר מחמירה פקקים ומדירה נוסעים מהתח"צ.

https://www.citylab.com/transportat...york-citys-unsustainable-traffic-woes/548798/

https://www.theatlantic.com/business/archive/2017/12/ride-hailing-new-york-traffic/549131/

https://nypost.com/2018/02/25/uber-lyft-drivers-are-making-city-traffic-worse-studies-find/
 

trilliane

Well-known member
מנהל


אני אתן לך הסבר מפורט
הדבר שהכי מרחיק רכבים פרטיים ממרכזי הערים הוא היעדר חניה נוחה וזולה.
לכן הרבה אנשים שכן יש להם רכב משתמשים בתחבורה ציבורית.
ברגע שאתה נותן להם את הנוחות של רכב פרטי (והמהירות בהשוואה לתח"צ) בלי הסיבוך של לחפש חנייה ובלי לשלם על חנייה, הם ייבחרו באפשרות הזו. וזה מגדיל את כמות המכוניות הפרטיות במרכזי הערים, כי עכשיו אותן מכוניות הן של נהגי אובר, שהביאו כל אחד נוסע אחד, ועכשיו גם יעצרו באמצע הכביש בחניה כפולה כדי לחכות לנוסע אחר.

(וכמובן שכמעט ואף אחד לא משתמש ב uber pool כשהוא יכול להרשות לעצמו לנסוע לבד)

אובר לא פותרת פקקים. אובר מחמירה פקקים ומדירה נוסעים מהתח"צ.

https://www.citylab.com/transportat...york-citys-unsustainable-traffic-woes/548798/

https://www.theatlantic.com/business/archive/2017/12/ride-hailing-new-york-traffic/549131/

https://nypost.com/2018/02/25/uber-lyft-drivers-are-making-city-traffic-worse-studies-find/
 
ובעברית

אני אתן לך הסבר מפורט
הדבר שהכי מרחיק רכבים פרטיים ממרכזי הערים הוא היעדר חניה נוחה וזולה.
לכן הרבה אנשים שכן יש להם רכב משתמשים בתחבורה ציבורית.
ברגע שאתה נותן להם את הנוחות של רכב פרטי (והמהירות בהשוואה לתח"צ) בלי הסיבוך של לחפש חנייה ובלי לשלם על חנייה, הם ייבחרו באפשרות הזו. וזה מגדיל את כמות המכוניות הפרטיות במרכזי הערים, כי עכשיו אותן מכוניות הן של נהגי אובר, שהביאו כל אחד נוסע אחד, ועכשיו גם יעצרו באמצע הכביש בחניה כפולה כדי לחכות לנוסע אחר.

(וכמובן שכמעט ואף אחד לא משתמש ב uber pool כשהוא יכול להרשות לעצמו לנסוע לבד)

אובר לא פותרת פקקים. אובר מחמירה פקקים ומדירה נוסעים מהתח"צ.

https://www.citylab.com/transportat...york-citys-unsustainable-traffic-woes/548798/

https://www.theatlantic.com/business/archive/2017/12/ride-hailing-new-york-traffic/549131/

https://nypost.com/2018/02/25/uber-lyft-drivers-are-making-city-traffic-worse-studies-find/
ובעברית
כאן
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קישרת שם לרשומה קודמת על UberX, לא נותר לי אלא לצטט ולהנהן:

קישרת שם לרשומה קודמת על UberX, לא נותר לי אלא לצטט ולהנהן:
השירות הבעייתי ביותר של UBER הוא UBER X שנכון להיום עוד לא מאושר בישראל. השירות פועל במספר מקומות בעולם וזוכה לקיטונות של ביקורת שזו תמציתם: חברת אובר זיהתה שוק רגולטורי שפועל טוב והחליטה להחריב אותו על ידי החדרת שחקן שלא מחויב בכללים רגולטוריים לשוק. במילים אחרות, לקחת את שוק המוניות ולהרחיב אותו לכל מי שבא לו להסיע אנשים בתשלום ללא שום פיקוח. מעבר לבעיות הנקודתיות שנגרמות לעיתים מהיעדר הפיקוח (ויכוחים על כסף, נהגים עברייני מין וכו') שבעטיין כבר נבעטה אובר X מכמה מקומות קטנים כגון הודו, קיימת בעיה מהותית יותר בכך שאם אתה מרחיב שוק מעבר לפרופורציות הגיוניות, אתה מביא בו לכשל שוק.
&nbsp
התהליך ייראה כך: כל אדם מובטל עם רכב יתחיל להסתובב עם רכבו ולחפש נוסעים, במקביל להמתנה לקריאות מאובר, ויעמיס על התשתית התחבורתית, המחיר הזול יותר יגרום לפגיעה בענף המוניות המוסדרות, נהגי מוניות גם יעברו ל-UBER-X, כולם יסתובבו ויחפשו נוסעים כל היום עד שחלק יתייאשו ויעזבו את הענף. בסוף נקבל את אותה כמות רכבים שמשמשים היום כמוניות, אבל ללא פיקוח וללא יכולת להתלונן (ולא, לתת לנהג כוכב אחד זה לא תלונה). נצטרך להתמודד עם שלל בעיות כמו כניסת גורמי פשע לתחום, גביית חסויות ועוד דברים שמאפיינים ענפים לא מוסדרים. בשלב הזה גם המחיר (הלא מפוקח על ידי המדינה) יתחיל לעלות ואפילו יעביר את המחיר המפוקח שהיה קודם ולמדינה לא תהיה יכולת להשפיע על כך. ייתכן ויותר אנשים ייסעו בשילוב של UBER ומוניות בהתחלה, אבל חלקם הגדול יגיעו מאוטובוסים ורכבות שנחשבים ככלי יעיל יותר בניצול רשת הדרכים, והמדינה תיאלץ להשקיע סכומי עתק בהרחבת כבישים ומחלפים. כששירות המוניות ייעשה גרוע עקב כל נהגי המוניות שייאלצו לעבור ל-UBER, חלק מהנוסעים הקבועים ייעלמו ויקנו רכב פרטי. בקיצור, שום דבר טוב לא יצא מזה בטווח הארוך.
&nbsp
מדובר בשוק מתוקן ועובד, שברגע שתיכנס לתוכו תחרות לא הוגנת, ייהנה מירידת מחירים רגעית ויסבול אחר כך שנים.
&nbsp
http://israelbikebus.blogspot.com/2016/01/vs-vs.html
&nbsp
אני יודעת שרבים שונאים את התערבות המדינה. מבחינתם כל מה שהממשלה נוגעת בו הוא "מקולקל" מטבעו, "פיקוח" ו"אסדרה" הן מילים גסות ו"שוק חופשי" הוא מונח קדוש... אבל אני באמת לא מבינה למה עדיף לסגוד לתאגיד פרטי שרואה לנגד עיניו את שורת הרווח שלו ולא מחויב לשום אינטרס ציבורי.
&nbsp
אם מישהו קובע מחיר למוניות (ומישהו אכן קובע) אני מעדיפה שזו תהיה הממשלה ולא חברה פרטית. אני גם לא חושבת שתחרות על המחיר במקרה הזה היא דבר חיובי, כי כאמור, היא רק תביא לעומס גדול יותר בכבישים. יש סיבה שמוניות יקרות וטוב שמחירן היקר מאזן את השימוש בהן. המחיר יקר יותר בין היתר כי יש חסמי כניסה (וטוב שכך), יש תנאים שצריך לעמוד בהם, ביטוח לא זול ועוד (וצריך ביטוח!). כמו כן מחיר זול מדי פירושו נהגים שעובדים בשכר רעב כדי שאנשים ממעמד כלכלי גבוה יותר יוכלו לחסוך קצת בכל נסיעה. זה לא יותר מאינטרס אישי צר לנוחות זמנית.
 

h0m3r

New member
שיתופי זה כמה אנשים שמגיעים לאותו היעד

אני אתן לך הסבר מפורט
הדבר שהכי מרחיק רכבים פרטיים ממרכזי הערים הוא היעדר חניה נוחה וזולה.
לכן הרבה אנשים שכן יש להם רכב משתמשים בתחבורה ציבורית.
ברגע שאתה נותן להם את הנוחות של רכב פרטי (והמהירות בהשוואה לתח"צ) בלי הסיבוך של לחפש חנייה ובלי לשלם על חנייה, הם ייבחרו באפשרות הזו. וזה מגדיל את כמות המכוניות הפרטיות במרכזי הערים, כי עכשיו אותן מכוניות הן של נהגי אובר, שהביאו כל אחד נוסע אחד, ועכשיו גם יעצרו באמצע הכביש בחניה כפולה כדי לחכות לנוסע אחר.

(וכמובן שכמעט ואף אחד לא משתמש ב uber pool כשהוא יכול להרשות לעצמו לנסוע לבד)

אובר לא פותרת פקקים. אובר מחמירה פקקים ומדירה נוסעים מהתח"צ.

https://www.citylab.com/transportat...york-citys-unsustainable-traffic-woes/548798/

https://www.theatlantic.com/business/archive/2017/12/ride-hailing-new-york-traffic/549131/

https://nypost.com/2018/02/25/uber-lyft-drivers-are-making-city-traffic-worse-studies-find/
שיתופי זה כמה אנשים שמגיעים לאותו היעד
או קרוב אליו.
אובר זו מונית לא מפוקחת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב, זו לא תחבורה שיתופית. זו נסיעה מוזמנת והיא שקולה למונית

הטענה הזאת נגד תחבורה שיתופית שקולה
לטענה נגד אוטובוסים כי הם תופסים מקום בכביש.
ולא סתם מקום, הם הרבה יותר גדולים מכלי רכב פרטי, נוסעים ריקים כדי להגיע לתחנת המוצא ועוד.

נכון, האוטובוסים תופסים מקום, אבל עוזרים לנו בצמצום הפקקים. כמו תחבורה שיתופית- אז עולות עוד מוניות לכביש, אבל פחות רכבים פרטיים עולים וככה גם פתרנו את הבעיה של החניה.
שוב, זו לא תחבורה שיתופית. זו נסיעה מוזמנת והיא שקולה למונית
אם זו באמת תחבורה שיתופית ואדם לוקח איתו לעבודה (שלו!) עוד נוסעים, מצוין ומבורך. אבל אז הוא בעבודה והרכב בחניה. לעומת זאת אם בזמן שהוא לא עובד הוא עושה רונדלים בעיר ומסיע אנשים, בוא תסביר לי בבקשה – איך בדיוק הוא עוזר לצמצם את הפקקים?
&nbsp
נ.ב.
את טענת איש-הקש הזו על אוטובוסים עוד לא שמעתי, אבל היא מגוחכת. כמות האוטובוסים שנוסעים ריקים סתם כך באמצע היום בטלה בשישים. אוטובוסים נוסעים ריקים לרוב מוקדם מאוד בבוקר או מאוחר מאוד בלילה. אין שום השפעה של אוטובוסים ריקים על הפקקים. גם אם זה לא תירוץ שהמצאת, הוא מביך ואין טעם להעלות אותו כאן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אגב, פתרת אך ורק את בעיית החניה. הנסיעות הפרטיות נשארו זהות

הטענה הזאת נגד תחבורה שיתופית שקולה
לטענה נגד אוטובוסים כי הם תופסים מקום בכביש.
ולא סתם מקום, הם הרבה יותר גדולים מכלי רכב פרטי, נוסעים ריקים כדי להגיע לתחנת המוצא ועוד.

נכון, האוטובוסים תופסים מקום, אבל עוזרים לנו בצמצום הפקקים. כמו תחבורה שיתופית- אז עולות עוד מוניות לכביש, אבל פחות רכבים פרטיים עולים וככה גם פתרנו את הבעיה של החניה.
אגב, פתרת אך ורק את בעיית החניה. הנסיעות הפרטיות נשארו זהות
רק שעכשיו במקום שזה יהיה ברכב שלך, זה ברכב של אדם אחר שנוהג עבורך. כשתגיע ליעד, במקום שתשים את הרכב שלך בחניה, הרכב שהביא איתך ממשיך להסתובב בכבישים. איך מישהו מעלה בדעתו שזה עוזר לפקקים, אני לא מצליחה להבין.
&nbsp
למען האמת זה דומה לכל מיזמי הרכבים השיתופיים (שכבר נכנסו לארץ בכמה ערים
) שעושים משהו דומה (רק עבור מי שיכול לנהוג) ובמקרה שלהם גם לא חוסכים בחנייה, כי לכל רכב כזה משוריינות לפחות שתי חניות...






 

trilliane

Well-known member
מנהל
"45 דקות נסיעה ב-4.5 דולר. איך זה יכול להיות כלכלי?"

פעם בשבוע עם תם אהרון על תחבורה שיתופית
[URL]https://youtu.be/Fu1KIgen7TE[/URL]
"45 דקות נסיעה ב-4.5 דולר. איך זה יכול להיות כלכלי?"
אובר הצליחה לשנות את העולם כפי שהכרנו אותו, אבל במחיר כבד של הפסדים. קרן צוריאל-הררי ואורי פסובסקי משוחחים עם ויקי אוסלנדר ואמיר זיו אשר מנסים לפצח את כלכלת אובר
https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3718475,00.html
&nbsp
לטובת מי שלא מעוניין להאזין להסכת במלואו, להלן תקציר מספיילר:
החברה הפסדית, מוכרת שירותי מוניות במחירי הפסד, משתמשת בכספי המשקיעים כדי לסבסד את הנהגים, ואחרי שתהרוג את המתחרים תוכל להיות מונופול ולהעלות מחירים...
דובר גם על בעיות משפטיות, שערוריות ושקרים שאובר נתפסה בהם, על כך שהיא לא מעסיקה את הנהגים, לא לוקחת עליהם אחריות או כלפי הנוסעים...

&nbsp
לסיכום: כרגע המרוויחים העיקריים (מלבד מעובדי אובר שמקבלים משכורת) הם הנוסעים שיכולים להרשות לעצמם מונית זולה (יקרה יותר מתח"ץ, אבל זולה יותר ממונית רגילה). אבל המשקיעים עוד לא רואים תשואה, הנהגים משתכרים מעט (ולא מועסקים כעובדים על כל המשתמע), נהגי מוניות (שגם ככה משתכרים מעט) מאבדים את עבודתם, העומס בכבישים לא קטן (להפך, אם כבר)...
&nbsp
אובר נהנית מכך שרוב הנוסעים רואים את טובתם האישית בלבד ומבחינתם החיסכון הקטן בכיס שווה הכול. הם לא מבינים שזו חברה שרוצה להפיל חברות אחרות כדי להשתלט על השוק, ובתקווה להיות היחידה (או לפחות הגדולה) כשמכוניות אוטונומיות ייכנסו לשימוש (ואז גם מהנהגים אפשר יהיה להיפטר).
&nbsp
ישראל כץ אולי מסרב לאובר מהסיבות הלא נכונות, אבל זה לא אומר שהוא טועה. אני לא רואה שום סיבה לאפשר את הרעה החולה הזאת בישראל. אם צריך רפורמה בתחום המוניות, אדרבה. אבל אי אפשר לתקן עוולה אחת בעוולה אחרת.
 

עכבר8

New member
צריך לאפשר ת.שיתופית מסוג זה בזמנים בהם אין ת.ציבורית

פעם בשבוע עם תם אהרון על תחבורה שיתופית
[URL]https://youtu.be/Fu1KIgen7TE[/URL]
צריך לאפשר ת.שיתופית מסוג זה בזמנים בהם אין ת.ציבורית
צריך לזכור שמוניות הם מוצר מאוד* יקר, ולא רק זה, אלא בעוד קצת יותר מחצי שנה המצב יחמיר, בזכות ה"רפורמה", שהשורה התחתונה שלה היא עליה של 30 אחוז במחיר.

הבעיה הזו נהפכת לבלתי נסבלת בזמנים בהן אין התחבורה ציבורית והמוניות הם מונופול! ולא סתם מונופול אלא מונופול יקר במיוחד שמנצל את כוחו,
וזו בעיה שצריך לפתור לאזרח...בלי קשר לסוג הפתרון המוצע.

לדעתי יש לפתוח את השוק ולתת לתחבורה שיתופית מסוג זה לעבוד בזמנים בהן אין תחבורה ציבורית.
מצד אחד זה יוריד מחירים ויפרק מונופול ומצד שני זה לא יגדיל את הפקקים (באופן משמעותי), הרי אין תחבורה ציבורית בשעות בהן התנועה דלילה.
בנוסף הפיצוי שהמדינה תצטרך לתת יהיה יחסי.

אפשרות נוספת היא לעשות מכרז בין קבוצות מוניות על מתן שרות אזורי, כמו שעושים מכרזים עם חברות האוטובוסים.
 

Bus Nerd

Active member
היכן שלא משתלם להביא מונית, אובר לא יבואו

צריך לאפשר ת.שיתופית מסוג זה בזמנים בהם אין ת.ציבורית
צריך לזכור שמוניות הם מוצר מאוד* יקר, ולא רק זה, אלא בעוד קצת יותר מחצי שנה המצב יחמיר, בזכות ה"רפורמה", שהשורה התחתונה שלה היא עליה של 30 אחוז במחיר.

הבעיה הזו נהפכת לבלתי נסבלת בזמנים בהן אין התחבורה ציבורית והמוניות הם מונופול! ולא סתם מונופול אלא מונופול יקר במיוחד שמנצל את כוחו,
וזו בעיה שצריך לפתור לאזרח...בלי קשר לסוג הפתרון המוצע.

לדעתי יש לפתוח את השוק ולתת לתחבורה שיתופית מסוג זה לעבוד בזמנים בהן אין תחבורה ציבורית.
מצד אחד זה יוריד מחירים ויפרק מונופול ומצד שני זה לא יגדיל את הפקקים (באופן משמעותי), הרי אין תחבורה ציבורית בשעות בהן התנועה דלילה.
בנוסף הפיצוי שהמדינה תצטרך לתת יהיה יחסי.

אפשרות נוספת היא לעשות מכרז בין קבוצות מוניות על מתן שרות אזורי, כמו שעושים מכרזים עם חברות האוטובוסים.
היכן שלא משתלם להביא מונית, אובר לא יבואו
או יבואו, אבל יגבו ממך מחיר מטורף ולא מפוקח.

אתה מציע להחליף so-called מונופול של מוניות (זה לא מונופול בשום צורה, יש מלא תחנות מוניות מתחרות) במונופול של חברה אחת מעמק הסיליקון שתחליט בעצמה על המחירים.
 

עכבר8

New member
קודם שיתנו אחכ נראה אם לא יבואו

היכן שלא משתלם להביא מונית, אובר לא יבואו
או יבואו, אבל יגבו ממך מחיר מטורף ולא מפוקח.

אתה מציע להחליף so-called מונופול של מוניות (זה לא מונופול בשום צורה, יש מלא תחנות מוניות מתחרות) במונופול של חברה אחת מעמק הסיליקון שתחליט בעצמה על המחירים.
קודם שיתנו אחכ נראה אם לא יבואו
נתחיל בזה שהמוניות הן מונופול
על פי הרפורמה החדשה כל נסיעה (לדוגמה) בשבת תעלה 2.28 לכל דקה פלוס 2.28 לכל קמ פלוס 10.4 התנעה פלוס 4.80 הזמנה מאפליקציה.

גם אם אובר יציעו את המחיר שגובות היום המוניות תהיה להם הרבה עבודה (כי המחיר יהיה נמוך ב 30 אחוז מהמחיר של המוניות (לאחר הרפורמה))

תחרות בין המוניות עצמן, זה שאחת תציע מחיר מונה של 1.5 ואחת 2 שקלים
כשהמחיר הוא זהה זה מונופול.
 

Bus Nerd

Active member
אובר קובעת את המחירים בעצמה, הנהגים לא קובעים

קודם שיתנו אחכ נראה אם לא יבואו
נתחיל בזה שהמוניות הן מונופול
על פי הרפורמה החדשה כל נסיעה (לדוגמה) בשבת תעלה 2.28 לכל דקה פלוס 2.28 לכל קמ פלוס 10.4 התנעה פלוס 4.80 הזמנה מאפליקציה.

גם אם אובר יציעו את המחיר שגובות היום המוניות תהיה להם הרבה עבודה (כי המחיר יהיה נמוך ב 30 אחוז מהמחיר של המוניות (לאחר הרפורמה))

תחרות בין המוניות עצמן, זה שאחת תציע מחיר מונה של 1.5 ואחת 2 שקלים
כשהמחיר הוא זהה זה מונופול.
אובר קובעת את המחירים בעצמה, הנהגים לא קובעים
אתה מחליף פיאט אחד (המדינה) בפיאט אחר (חברה מסחרית). החברה המסחרית מפעילה מוניות בהפסד כמה שנים כדי לרסק את כל התחרות, ואז כשהיא משתלטת על השוק היא תוכל לעלות את המחירים כמה שבא לה, כי תחרות לא תהיה.
 

עכבר8

New member
היא לא תוכל לפרק כלום

אובר קובעת את המחירים בעצמה, הנהגים לא קובעים
אתה מחליף פיאט אחד (המדינה) בפיאט אחר (חברה מסחרית). החברה המסחרית מפעילה מוניות בהפסד כמה שנים כדי לרסק את כל התחרות, ואז כשהיא משתלטת על השוק היא תוכל לעלות את המחירים כמה שבא לה, כי תחרות לא תהיה.
היא לא תוכל לפרק כלום
כי יאופשר לה לעבוד בזמן מוגבל, שזה בזמנים שיש רק מוניות
מעבר לזה היא לא החברה היחידה.


בשורה התחתונה, עלות ההתניידות בזמנים שאין תחבורה ציבורית, אמורים לרדת לרבע מהמחיר הנוכחי, וזה לא משנה איך יעשו את זה.
 

Bus Nerd

Active member
אתה באמת חושב שחברה מסחרית תרצה להיכנס לעבודה רק בסופ"ש?

היא לא תוכל לפרק כלום
כי יאופשר לה לעבוד בזמן מוגבל, שזה בזמנים שיש רק מוניות
מעבר לזה היא לא החברה היחידה.


בשורה התחתונה, עלות ההתניידות בזמנים שאין תחבורה ציבורית, אמורים לרדת לרבע מהמחיר הנוכחי, וזה לא משנה איך יעשו את זה.
אתה באמת חושב שחברה מסחרית תרצה להיכנס לעבודה רק בסופ"ש?
הצחקת
 

עכבר8

New member
הם רוצים להיכנס בכל דרך

אתה באמת חושב שחברה מסחרית תרצה להיכנס לעבודה רק בסופ"ש?
הצחקת
הם רוצים להיכנס בכל דרך
והם יקחו כל פרור של הקלה.
וזה נכון גם לשעות הקטנות של הלילה.


כשמחירי המונית הם לא ראלים ואין תחבורה ציבורית (וזה בקרוב יחמיר) הם יכנסו ועוד איך...
 
למעלה