החלת אגרת גודש עכשיו תשפר את התחבורה הציבורית
אם נחיל עכשיו אגרת גודש באיזורים העמוסים נוכל לאפשר יצירת תחבורה ציבורית טובה יותר כבר עכשיו כיוון שהאוטובוסים ייסעו בכיבישים פנויים. כך גם האוטובוסים יוכלו לעשות יותר סיבובים של איסוף נוסעים כיוון שכל סיבוב יהיה קצר יותר ומכאן שתפוסת כל אוטובוס תגדל.
אני הייתי מקדם החלת אגרת גודש כוללת במקביל לבניית חניוני חנה וסע במקומות שבהם אין תחלופה תחבו"רצית הולמת.
החלת אגרת גודש עכשיו תשפר את התחבורה הציבוריתזה אף פעם לא יהיה במקום. זה יהיה בתוספת למס.
במדינות עם מערכת תח"צ מסילתית-עירונית מפותחת ומערכת אוטובוסים משלימה מפותחת ההצדקה ל"מקל" בדמות מס הגודש היא שאותו המיעוט שמתעקש להביא רכבים פרטיים ללב העיר הכי מרושתת תחבורתית צריך ללמוד שלא לעשות כן, או לשלם מחיר על ההפרעה שהוא גורם לרוב הנמצאים במרכז העיר שהגיעו לשם באמצעים שאינם גוזלים שטח כביש רב כל-כך. זהו מס ספציפי לעידוד הנהגים לעבור לתח"צ או תחבורה ירוקה באזורים ספציפיים ביותר שבהם התנועה הכבדה ביותר ושירותי התח"צ המפותחים ביותר. בארץ אין כרגע אזור המרושת במערכת מסילתית עירונית שניתן לאכוף בו מס כזה ורק כשיפתחו שלושת קווי הרק"ל בגוש דן יהיה אפשר לדבר על אזור גודש מצומצם ביותר בין הירקון, האיילון, לוינסקי ואילת.
 
מס הדלק לעומת זאת אמור לממן פיתוח תשתיות כביש ותח"צ ארציים. אי אפשר להשתית את עלות תחזוקת גשר אריק או כביש הערבה על מספר הרכבים שעולה לגדה המערבית של האיילון, אלא על כלל הנהגים במדינת ישראל.
 
ולכן אגרת הגודש שהינה כלי לטיפול בבעיות נקודתיות בלב הערים לעולם לא תחליף מיסוי רכבים ארצי.
אם נחיל עכשיו אגרת גודש באיזורים העמוסים נוכל לאפשר יצירת תחבורה ציבורית טובה יותר כבר עכשיו כיוון שהאוטובוסים ייסעו בכיבישים פנויים. כך גם האוטובוסים יוכלו לעשות יותר סיבובים של איסוף נוסעים כיוון שכל סיבוב יהיה קצר יותר ומכאן שתפוסת כל אוטובוס תגדל.
אני הייתי מקדם החלת אגרת גודש כוללת במקביל לבניית חניוני חנה וסע במקומות שבהם אין תחלופה תחבו"רצית הולמת.