אגרות גודש במקום מס על הדלק. בעד או נגד?

דרור 410

New member
החלת אגרת גודש עכשיו תשפר את התחבורה הציבורית

זה אף פעם לא יהיה במקום. זה יהיה בתוספת למס.
במדינות עם מערכת תח"צ מסילתית-עירונית מפותחת ומערכת אוטובוסים משלימה מפותחת ההצדקה ל"מקל" בדמות מס הגודש היא שאותו המיעוט שמתעקש להביא רכבים פרטיים ללב העיר הכי מרושתת תחבורתית צריך ללמוד שלא לעשות כן, או לשלם מחיר על ההפרעה שהוא גורם לרוב הנמצאים במרכז העיר שהגיעו לשם באמצעים שאינם גוזלים שטח כביש רב כל-כך. זהו מס ספציפי לעידוד הנהגים לעבור לתח"צ או תחבורה ירוקה באזורים ספציפיים ביותר שבהם התנועה הכבדה ביותר ושירותי התח"צ המפותחים ביותר. בארץ אין כרגע אזור המרושת במערכת מסילתית עירונית שניתן לאכוף בו מס כזה ורק כשיפתחו שלושת קווי הרק"ל בגוש דן יהיה אפשר לדבר על אזור גודש מצומצם ביותר בין הירקון, האיילון, לוינסקי ואילת.
&nbsp
מס הדלק לעומת זאת אמור לממן פיתוח תשתיות כביש ותח"צ ארציים. אי אפשר להשתית את עלות תחזוקת גשר אריק או כביש הערבה על מספר הרכבים שעולה לגדה המערבית של האיילון, אלא על כלל הנהגים במדינת ישראל.
&nbsp
ולכן אגרת הגודש שהינה כלי לטיפול בבעיות נקודתיות בלב הערים לעולם לא תחליף מיסוי רכבים ארצי.
החלת אגרת גודש עכשיו תשפר את התחבורה הציבורית
אם נחיל עכשיו אגרת גודש באיזורים העמוסים נוכל לאפשר יצירת תחבורה ציבורית טובה יותר כבר עכשיו כיוון שהאוטובוסים ייסעו בכיבישים פנויים. כך גם האוטובוסים יוכלו לעשות יותר סיבובים של איסוף נוסעים כיוון שכל סיבוב יהיה קצר יותר ומכאן שתפוסת כל אוטובוס תגדל.

אני הייתי מקדם החלת אגרת גודש כוללת במקביל לבניית חניוני חנה וסע במקומות שבהם אין תחלופה תחבו"רצית הולמת.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תפוסת כל אוטובוס תגדל? איך? בשעות העומס הנוסעים כמו סרדינים

החלת אגרת גודש עכשיו תשפר את התחבורה הציבורית
אם נחיל עכשיו אגרת גודש באיזורים העמוסים נוכל לאפשר יצירת תחבורה ציבורית טובה יותר כבר עכשיו כיוון שהאוטובוסים ייסעו בכיבישים פנויים. כך גם האוטובוסים יוכלו לעשות יותר סיבובים של איסוף נוסעים כיוון שכל סיבוב יהיה קצר יותר ומכאן שתפוסת כל אוטובוס תגדל.

אני הייתי מקדם החלת אגרת גודש כוללת במקביל לבניית חניוני חנה וסע במקומות שבהם אין תחלופה תחבו"רצית הולמת.
תפוסת כל אוטובוס תגדל? איך? בשעות העומס הנוסעים כמו סרדינים
וגם בשעות פחות קלאסיות, אם יש סיבה מיוחדת (שיכולה להיות "סתם" חופשת קיץ, למשל). בחמישי האחרון חזרתי בלילה ברכבת לצפון, אנשים עמדו לכל אורכה כי לא נותרו מקומות ישיבה. ב"יהיה בסדר" שמעתי שבני נוער ירושלמים שמבלים בת"א מתקשים לחזור באוטובוסים לבירה בשל העומס ונאלצים לחכות לתורם עד שעות הלילה הקטנות. שלא לדבר על המחסור בנהגים... כבר היום התח"ץ בישראל מתקשה לעמוד בעומס (אלא בזמנים לא עמוסים
) אז לאן בדיוק נעביר את כל האנשים האלה שינטשו את מכוניותיהם?
 
את אשכרה מציעה שנמשיך לחיות עם הפקקים כי יש מחסור בנהגים?

תפוסת כל אוטובוס תגדל? איך? בשעות העומס הנוסעים כמו סרדינים
וגם בשעות פחות קלאסיות, אם יש סיבה מיוחדת (שיכולה להיות "סתם" חופשת קיץ, למשל). בחמישי האחרון חזרתי בלילה ברכבת לצפון, אנשים עמדו לכל אורכה כי לא נותרו מקומות ישיבה. ב"יהיה בסדר" שמעתי שבני נוער ירושלמים שמבלים בת"א מתקשים לחזור באוטובוסים לבירה בשל העומס ונאלצים לחכות לתורם עד שעות הלילה הקטנות. שלא לדבר על המחסור בנהגים... כבר היום התח"ץ בישראל מתקשה לעמוד בעומס (אלא בזמנים לא עמוסים
) אז לאן בדיוק נעביר את כל האנשים האלה שינטשו את מכוניותיהם?
את אשכרה מציעה שנמשיך לחיות עם הפקקים כי יש מחסור בנהגים?
 

Ccyclist

Well-known member
יש ביזבוז נהגים משווע של קווים מכל מקום לכל מקום.

את אשכרה מציעה שנמשיך לחיות עם הפקקים כי יש מחסור בנהגים?
יש ביזבוז נהגים משווע של קווים מכל מקום לכל מקום.
במקום היררכיה של קווים אזוריים לערים הגדולות ומהן קווים ארציים או הישענות על הרכבת יש כל מני קווים ארציים על בסיס "מנקודה לנקודה" כמו טבריה-ערד או אשקלון-צפת. אנטי מערכתיות כזו גוזלת 3-4 שעות נהיגה לכל כיוון, כלומר ב8-6 שעות עבודה הנהג מבצע אולי נסיעת הלוך חזור אחת ביום פלוס תקופת מנוחה בין הנסיעות. במקביל התדירות של קו כזה היא בהכרח נמוכה, נגיד x נסיעות ביום או תדירות של שעתיים-שלושה. במערכת היררכית יותר הנוסע מערד יקבל תדירות גבוהה לבאר שבע ואולי גם קו אוטובוס לאשדוד/ אשקלון וכן לירושלים ותל אביב. הנוסע מאשקלון יקבל הכוונה לרכבת או אוטובוס בכביש 6.
&nbsp
במספר נקודות שונות: חדרה, חיפה וכרמיאל יהיו מסופים לקווי צפון הארץ לטבריה וצפת. (בשלב זה חדרה עדיפה מהסתמכות על מסילת העמק, בעתיד מסילת עירון תזיז את המוקד הארצי מהצפון למרכז לעפולה).
&nbsp
בצורה הזו משחררים שעות נהג התפוסות בנסיעות חוצות מדינה ומקבלים מספר קווים צמוצמם יותר בתדירות גבוהה יותר ולכן האמינות גדלה.
 

matrix200200

Active member


יש ביזבוז נהגים משווע של קווים מכל מקום לכל מקום.
במקום היררכיה של קווים אזוריים לערים הגדולות ומהן קווים ארציים או הישענות על הרכבת יש כל מני קווים ארציים על בסיס "מנקודה לנקודה" כמו טבריה-ערד או אשקלון-צפת. אנטי מערכתיות כזו גוזלת 3-4 שעות נהיגה לכל כיוון, כלומר ב8-6 שעות עבודה הנהג מבצע אולי נסיעת הלוך חזור אחת ביום פלוס תקופת מנוחה בין הנסיעות. במקביל התדירות של קו כזה היא בהכרח נמוכה, נגיד x נסיעות ביום או תדירות של שעתיים-שלושה. במערכת היררכית יותר הנוסע מערד יקבל תדירות גבוהה לבאר שבע ואולי גם קו אוטובוס לאשדוד/ אשקלון וכן לירושלים ותל אביב. הנוסע מאשקלון יקבל הכוונה לרכבת או אוטובוס בכביש 6.
&nbsp
במספר נקודות שונות: חדרה, חיפה וכרמיאל יהיו מסופים לקווי צפון הארץ לטבריה וצפת. (בשלב זה חדרה עדיפה מהסתמכות על מסילת העמק, בעתיד מסילת עירון תזיז את המוקד הארצי מהצפון למרכז לעפולה).
&nbsp
בצורה הזו משחררים שעות נהג התפוסות בנסיעות חוצות מדינה ומקבלים מספר קווים צמוצמם יותר בתדירות גבוהה יותר ולכן האמינות גדלה.
 

דרור 410

New member
כן, תפוסת כל אוטובוס תגדל

תפוסת כל אוטובוס תגדל? איך? בשעות העומס הנוסעים כמו סרדינים
וגם בשעות פחות קלאסיות, אם יש סיבה מיוחדת (שיכולה להיות "סתם" חופשת קיץ, למשל). בחמישי האחרון חזרתי בלילה ברכבת לצפון, אנשים עמדו לכל אורכה כי לא נותרו מקומות ישיבה. ב"יהיה בסדר" שמעתי שבני נוער ירושלמים שמבלים בת"א מתקשים לחזור באוטובוסים לבירה בשל העומס ונאלצים לחכות לתורם עד שעות הלילה הקטנות. שלא לדבר על המחסור בנהגים... כבר היום התח"ץ בישראל מתקשה לעמוד בעומס (אלא בזמנים לא עמוסים
) אז לאן בדיוק נעביר את כל האנשים האלה שינטשו את מכוניותיהם?
כן, תפוסת כל אוטובוס תגדל
כי לאורך היום הוא יוכל לעשות יותר סיבובים. כך 50 המקומות שלו יעבדו נגיד 12 פעמים במקום 10 אז התפוסה היומית שלו תגדל מ 500 ל 600 מקומות ביום. זה משמעותי ביותר.

לגבי המחסור בנהגים, המצב באמת קשה אבל נדמה לי שהנושא נמצא בעיוותים של היחסים בין משרד התחבורה לחברות האוטובוסים.
ולהדגיש, כאשר העומסים ייפחתו כל אוטובוס יוכל להסיע יותר נוסעים ביום מה שיוביל לגידול ביעילות ובכדאיות של מערכת התחבורה הציבורית ולהעלאת הפדיון של כל נהג, מה שיוכל להוביל לעלייה בהשקעה הממשלתית לכל שעת נהיגה ולעלייה בשכר הנהגים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איך? אי אפשר להגדיל את תפוסת האוטובוס כשהיא מלאה.

כן, תפוסת כל אוטובוס תגדל
כי לאורך היום הוא יוכל לעשות יותר סיבובים. כך 50 המקומות שלו יעבדו נגיד 12 פעמים במקום 10 אז התפוסה היומית שלו תגדל מ 500 ל 600 מקומות ביום. זה משמעותי ביותר.

לגבי המחסור בנהגים, המצב באמת קשה אבל נדמה לי שהנושא נמצא בעיוותים של היחסים בין משרד התחבורה לחברות האוטובוסים.
ולהדגיש, כאשר העומסים ייפחתו כל אוטובוס יוכל להסיע יותר נוסעים ביום מה שיוביל לגידול ביעילות ובכדאיות של מערכת התחבורה הציבורית ולהעלאת הפדיון של כל נהג, מה שיוכל להוביל לעלייה בהשקעה הממשלתית לכל שעת נהיגה ולעלייה בשכר הנהגים.
איך? אי אפשר להגדיל את תפוסת האוטובוס כשהיא מלאה.
ולאורך היום האוטובוסים לא נוסעים מלאים ולכן זה לא משנה... אתה בעצם מדבר לא על תפוסה אלא אל תדירות.
 

דרור 410

New member
המילה תכולה באמת הייתה יותר מתאימה פה

איך? אי אפשר להגדיל את תפוסת האוטובוס כשהיא מלאה.
ולאורך היום האוטובוסים לא נוסעים מלאים ולכן זה לא משנה... אתה בעצם מדבר לא על תפוסה אלא אל תדירות.
המילה תכולה באמת הייתה יותר מתאימה פה
בקווים עמוסים תכולת האוטובוס היומית תגדל עקב העלאת התדירות.
אפשר להעריך שעקב שיפור התדירות והאמינות גם תפוסת האוטובוסים הפחות עמוסים תגדל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דווקא לא... התכולה נשארת זהה כי לאוטובוס יש נפח זהה כך או כך

המילה תכולה באמת הייתה יותר מתאימה פה
בקווים עמוסים תכולת האוטובוס היומית תגדל עקב העלאת התדירות.
אפשר להעריך שעקב שיפור התדירות והאמינות גם תפוסת האוטובוסים הפחות עמוסים תגדל.
דווקא לא... התכולה נשארת זהה כי לאוטובוס יש נפח זהה כך או כך
אתה מדבר על תדירות, כלומר על ניצול טוב יותר של אותו כלי רכב ונהג בשעות העבודה. אני לא משוכנעת שזה כ"כ פשטני כפי שאתה טוען, אבל לפחות זה יותר הגיוני ברמה המילולית.
 

דרור 410

New member
הכל עניין של סמנטיקה.

דווקא לא... התכולה נשארת זהה כי לאוטובוס יש נפח זהה כך או כך
אתה מדבר על תדירות, כלומר על ניצול טוב יותר של אותו כלי רכב ונהג בשעות העבודה. אני לא משוכנעת שזה כ"כ פשטני כפי שאתה טוען, אבל לפחות זה יותר הגיוני ברמה המילולית.
הכל עניין של סמנטיקה.
נראלי שהבנו אחד את השני.

התדירות משתפרת=הגדלת התכולה היומית של האוטובוס.
והתפוסה משתפרת כפועל יוצא של הראשונים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו לא סמנטיקה, זו רק תקשורת בסיסית... בחירת מילים רלוונטיות

הכל עניין של סמנטיקה.
נראלי שהבנו אחד את השני.

התדירות משתפרת=הגדלת התכולה היומית של האוטובוס.
והתפוסה משתפרת כפועל יוצא של הראשונים.
זו לא סמנטיקה, זו רק תקשורת בסיסית... בחירת מילים רלוונטיות
אתה ממשיך להתעקש על מילים כמו "תפוסה" ו"תכולה" שאינן רלוונטיות לנקודה שלך. הבנתי אותך בסופו של דבר (למרות ולא בזכות). להסכים איתך זה כבר משהו אחר. כפי שציינו כבר אחרים, השפעתן של אגרות גודש מוגבלת וזמנית ביותר. הפתרון הטוב יותר לתחבורה הציבורית הוא להפריד אותה מהתחבורה הפרטית. האידאל הוא הפרדת תשתית (כמו רכבות למיניהן) ותעדוף אוטובוסים (בעיקר באמצעות נת"צים).
 
נקודה מצוינת

תפוסת כל אוטובוס תגדל? איך? בשעות העומס הנוסעים כמו סרדינים
וגם בשעות פחות קלאסיות, אם יש סיבה מיוחדת (שיכולה להיות "סתם" חופשת קיץ, למשל). בחמישי האחרון חזרתי בלילה ברכבת לצפון, אנשים עמדו לכל אורכה כי לא נותרו מקומות ישיבה. ב"יהיה בסדר" שמעתי שבני נוער ירושלמים שמבלים בת"א מתקשים לחזור באוטובוסים לבירה בשל העומס ונאלצים לחכות לתורם עד שעות הלילה הקטנות. שלא לדבר על המחסור בנהגים... כבר היום התח"ץ בישראל מתקשה לעמוד בעומס (אלא בזמנים לא עמוסים
) אז לאן בדיוק נעביר את כל האנשים האלה שינטשו את מכוניותיהם?
נקודה מצוינת
שכתבתי עליה פה
 

matrix200200

Active member
היא לא תשפר כלום

החלת אגרת גודש עכשיו תשפר את התחבורה הציבורית
אם נחיל עכשיו אגרת גודש באיזורים העמוסים נוכל לאפשר יצירת תחבורה ציבורית טובה יותר כבר עכשיו כיוון שהאוטובוסים ייסעו בכיבישים פנויים. כך גם האוטובוסים יוכלו לעשות יותר סיבובים של איסוף נוסעים כיוון שכל סיבוב יהיה קצר יותר ומכאן שתפוסת כל אוטובוס תגדל.

אני הייתי מקדם החלת אגרת גודש כוללת במקביל לבניית חניוני חנה וסע במקומות שבהם אין תחלופה תחבו"רצית הולמת.
היא לא תשפר כלום
תחבורה ציבורית במרכז הארץ (ובכלל) ללא מערכת הסעת המונים לעולם לא תגיע למצב שרוב בעלי הרכב הפרטי יסכימו לעבור אליה.
היותר מבוססים פשוט ישלמו את המס, והעניים פשוט יאבדו מקומות עבודה שלהם, אם הם לא יוכלו לעמוד במס החדש.
כבר רשמתי פעמים רבות בעבר למה זה בלתי אפשרי.
פשוט תעשה השוואה, כמה זמן לוקח להגיע ממקום שרירותי כלשהוא בעיר לווין של תל אביב למקום עבודה (נניח בתל אביב).
אני עושה נסיעות שעות שאין בהם פקקים (די הרבה) ואני אומר לך בבטחה שתחבורה ציבורית של אוטובוסים היא פשוט בכי רע ולא הפקקים הם הסיבה לבכי רע הזה.
מהר מאוד תגלה שאוטובוס (גם במצב של היום עם הפקקים), לא מגיע אפילו קרוב לזמני הגעה של רכב פרטי.
ואני אפילו לא התחלתי לדבר על כך שכאשר אתה עולה על אוטובוס, אתה לעולם לא באמת יודע כמה זמן הנסיעה תיקח.
גם עם בדרך נס תוכל להכריח אנשים לעבור לתחבורה ציבורית (כנראה על ידי הקמת מחנות חינוך מחדש לאלה שלא יסכימו לנסוע באוטובוס),זה פשוט יגרום לירידה משמעותית בפרודוקטיביות של הכלכלה בגלל שאנשים יבלו עוד יותר זמן בנסיעות מ\אל עבודה ותגרום למיתון.
שום דבר טוב לא יצא מזה.
 

דרור 410

New member
אכן לא כולם יעברו לאוטובוס

היא לא תשפר כלום
תחבורה ציבורית במרכז הארץ (ובכלל) ללא מערכת הסעת המונים לעולם לא תגיע למצב שרוב בעלי הרכב הפרטי יסכימו לעבור אליה.
היותר מבוססים פשוט ישלמו את המס, והעניים פשוט יאבדו מקומות עבודה שלהם, אם הם לא יוכלו לעמוד במס החדש.
כבר רשמתי פעמים רבות בעבר למה זה בלתי אפשרי.
פשוט תעשה השוואה, כמה זמן לוקח להגיע ממקום שרירותי כלשהוא בעיר לווין של תל אביב למקום עבודה (נניח בתל אביב).
אני עושה נסיעות שעות שאין בהם פקקים (די הרבה) ואני אומר לך בבטחה שתחבורה ציבורית של אוטובוסים היא פשוט בכי רע ולא הפקקים הם הסיבה לבכי רע הזה.
מהר מאוד תגלה שאוטובוס (גם במצב של היום עם הפקקים), לא מגיע אפילו קרוב לזמני הגעה של רכב פרטי.
ואני אפילו לא התחלתי לדבר על כך שכאשר אתה עולה על אוטובוס, אתה לעולם לא באמת יודע כמה זמן הנסיעה תיקח.
גם עם בדרך נס תוכל להכריח אנשים לעבור לתחבורה ציבורית (כנראה על ידי הקמת מחנות חינוך מחדש לאלה שלא יסכימו לנסוע באוטובוס),זה פשוט יגרום לירידה משמעותית בפרודוקטיביות של הכלכלה בגלל שאנשים יבלו עוד יותר זמן בנסיעות מ\אל עבודה ותגרום למיתון.
שום דבר טוב לא יצא מזה.
אכן לא כולם יעברו לאוטובוס
רק חלק יעברו עקב ייעול השירות. חלק ימשיכו ליסוע באותן השעות, חלק ישנו את שעת הנסיעה וחלק ייאלצו לחפש עבודה קרובה יותר הביתה.

הבעיה בדיון הזה הוא שהוא מתייחס לסימפטומים ולא לבעיה. מחסור בתחבורה ציבורית עד כמה שהוא מצער הוא לא הבעיה אלא רק מחריף אותה.
הבעיה המרכזית היא חוסר גמישות בשימושי קרקע בערים ותכנון עירוני לקוי שמובילים לכך שאע"פ שקשה מאוד לאנשים להגיע לעבודה לא נוצרות משרות קרוב יותר לבתי העובדים. וכן שקשה לייצר מערכות תחב"צ יעילות לטווחים בינוניים-קצרים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
"ייאלצו לחפש עבודה קרובה יותר הביתה" זה טוב אם הם גרים בת"א

אכן לא כולם יעברו לאוטובוס
רק חלק יעברו עקב ייעול השירות. חלק ימשיכו ליסוע באותן השעות, חלק ישנו את שעת הנסיעה וחלק ייאלצו לחפש עבודה קרובה יותר הביתה.

הבעיה בדיון הזה הוא שהוא מתייחס לסימפטומים ולא לבעיה. מחסור בתחבורה ציבורית עד כמה שהוא מצער הוא לא הבעיה אלא רק מחריף אותה.
הבעיה המרכזית היא חוסר גמישות בשימושי קרקע בערים ותכנון עירוני לקוי שמובילים לכך שאע"פ שקשה מאוד לאנשים להגיע לעבודה לא נוצרות משרות קרוב יותר לבתי העובדים. וכן שקשה לייצר מערכות תחב"צ יעילות לטווחים בינוניים-קצרים.
"ייאלצו לחפש עבודה קרובה יותר הביתה" זה טוב אם הם גרים בת"א
בשאר המדינה אנשים לא בהכרח יכולים להיות כ"כ בררנים. במקרים רבים לא מדובר גם בהם (יש אילוצים כמו משפחה, למשל, עבודה של בן/בת זוג), דירה קיימת לעומת אזור שבו הם לא יכולים להרשות לעצמם לגור ועוד. לפעמים נדמה שאנשים מעלים כאן הצעות אוטופיות, כאילו כ"כ קל להשיג עבודה במקצוע שלך (בכלל, לא רק קרוב לבית), כאילו אין משבר דיור בישראל, כאילו אנשים בוחרים מתי להגיע לעבודה ועוד.
 

דרור 410

New member
זה בדיוק מה שכתבתי בהמשך.

"ייאלצו לחפש עבודה קרובה יותר הביתה" זה טוב אם הם גרים בת"א
בשאר המדינה אנשים לא בהכרח יכולים להיות כ"כ בררנים. במקרים רבים לא מדובר גם בהם (יש אילוצים כמו משפחה, למשל, עבודה של בן/בת זוג), דירה קיימת לעומת אזור שבו הם לא יכולים להרשות לעצמם לגור ועוד. לפעמים נדמה שאנשים מעלים כאן הצעות אוטופיות, כאילו כ"כ קל להשיג עבודה במקצוע שלך (בכלל, לא רק קרוב לבית), כאילו אין משבר דיור בישראל, כאילו אנשים בוחרים מתי להגיע לעבודה ועוד.
זה בדיוק מה שכתבתי בהמשך.
הדיון כאן מפספס את הבעיה עצמה שהיא בעיה בפריסת הדיור והתעסוקה.

כמובן שיהיו תמיד כאלה שייסעו לצורך העבודה. אבל רבים יוכלו לעבוד קרוב יותר הביתה.
ובהינתן לחץ כלכלי מספק אנשים יצליחו להגמיש את שעות העבודה שלהם. צריך לשבת ולחשב מה הרף שעד אליו כדאי למשק לפגוע בשוק התעסוקה כדי לשפר את הניידות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
"בהינתן לחץ כלכלי מספק אנשים יצליחו להגמיש את שעות העבודה"?!

זה בדיוק מה שכתבתי בהמשך.
הדיון כאן מפספס את הבעיה עצמה שהיא בעיה בפריסת הדיור והתעסוקה.

כמובן שיהיו תמיד כאלה שייסעו לצורך העבודה. אבל רבים יוכלו לעבוד קרוב יותר הביתה.
ובהינתן לחץ כלכלי מספק אנשים יצליחו להגמיש את שעות העבודה שלהם. צריך לשבת ולחשב מה הרף שעד אליו כדאי למשק לפגוע בשוק התעסוקה כדי לשפר את הניידות.
"בהינתן לחץ כלכלי מספק אנשים יצליחו להגמיש את שעות העבודה"?!
שוב, זה נכון אולי אם אתה עובד הייטק רווק נטול ילדים שיושב עם עצמו מול מחשב וכותב קוד. מכירה אישית בחור כזה. לעבודתו הנוכחית הוא מגיע ב-10–11 בבוקר בכיף שלו (בד"כ ברגל, אם כי לא ביולי–אוגוסט), עובד את כמות השעות היומית שלו, ויוצא מאוחר יחסית בערב. אבל אלה מותרות של אדם שאין לו ילדים, לא צריך כמעט להיות בישיבות, לא נותן שירות לפי שעות מסוימות...
&nbsp
לרוב העובדים במשק אין גמישות כזאת. ברוב העבודות יש אילוצים די קשיחים, יש שעות שבהן העסק עובד ובהן זקוקים לעובד, יש שעות שבהן הילדים צריכים להגיע לגן/בי"ס, שעות שבהן חייבים להוציא פעוטות מהצהרון ועוד ועוד.
 

Bus Nerd

Active member
זה מה שקורה כשבמשך עשורים בונים בנייה פרברית

זה בדיוק מה שכתבתי בהמשך.
הדיון כאן מפספס את הבעיה עצמה שהיא בעיה בפריסת הדיור והתעסוקה.

כמובן שיהיו תמיד כאלה שייסעו לצורך העבודה. אבל רבים יוכלו לעבוד קרוב יותר הביתה.
ובהינתן לחץ כלכלי מספק אנשים יצליחו להגמיש את שעות העבודה שלהם. צריך לשבת ולחשב מה הרף שעד אליו כדאי למשק לפגוע בשוק התעסוקה כדי לשפר את הניידות.
זה מה שקורה כשבמשך עשורים בונים בנייה פרברית
כל עוד אין לנו תחבורה ציבורית אוטונומית במיניבוסים שבונים מסלול לפי דרישה כדי להזין קווים מרכזיים יותר, פרברים לנצח ייגרמו לאנשים לעבור לרכב הפרטי, כי אין שום דרך לשרת אותם בתח"צ בצורה יעילה.

שנים על גבי שנים של בנייה של ערי שינה ושכונות שינה בצפיפות נמוכה ובלי עירוב שימושים גרמו לזה. תוסיף את ההפרדה השרירותית של רשויות מקומיות שגורמת לכך שכל רשות רוצה איזור תעסוקה משלה כדי שיהיה לה איזשהו מקור הכנסה (במקום שכל המטרופולין יעבוד ביחד), נוצר מצב של בלאגן שאי אפשר ולא ניתן לשרת כראוי בתחבורה ציבורית.

גם עם מערכת מסילתית רבת קיבולת, הבעיה הזו תמשיך.
יש מעט פרברים שניתן "להציל" אותם ע"י ציפוף ועירוב שימושים, שייאפשר לשפר את שירות התח"צ אליהם ולהקטין את התלות של תושביהם ברכב. יש פרברים וערי לווין שהן חסרות תקווה - כי לעיתים קרובות אפילו רשת הרחובות עצמה נבנתה בצורה שהגיונית רק לרכבים פרטיים, ואז אין מה לעשות כי פינוי בינוי לשכונות שלמות שכולל שינוי של רשת הרחובות זה פשוט לא דבר ריאלי.

ברגע שיהיה מטרו אנחנו נתחיל לראות שינוי בבחירות של האנשים בקשר לאיפה לגור, שינוי בהרגלי הנסיעה של חלק מהאנשים, והתחדשות עירונית נרחבת שתגדיל את היצע הדירות ליד קווי המטרו וכו', שאולי ישפרו במידת מה את המצב.

אבל בכל מקרה אלו בעיות ארוכות טווח ששום מס גודש לא ייפתור.

אני מציע את סדרת הסרטונים של גיא שחר שמסבירה די טוב למה יש אצלנו כזה בלאגן
http://guyshachar.com/content/heb/2015/gush-dan-transportation
 

trilliane

Well-known member
מנהל
(אגב, כשקישרתי לבלוג שלו נכנסו בו כאן שהוא לא מבין כלום)

זה מה שקורה כשבמשך עשורים בונים בנייה פרברית
כל עוד אין לנו תחבורה ציבורית אוטונומית במיניבוסים שבונים מסלול לפי דרישה כדי להזין קווים מרכזיים יותר, פרברים לנצח ייגרמו לאנשים לעבור לרכב הפרטי, כי אין שום דרך לשרת אותם בתח"צ בצורה יעילה.

שנים על גבי שנים של בנייה של ערי שינה ושכונות שינה בצפיפות נמוכה ובלי עירוב שימושים גרמו לזה. תוסיף את ההפרדה השרירותית של רשויות מקומיות שגורמת לכך שכל רשות רוצה איזור תעסוקה משלה כדי שיהיה לה איזשהו מקור הכנסה (במקום שכל המטרופולין יעבוד ביחד), נוצר מצב של בלאגן שאי אפשר ולא ניתן לשרת כראוי בתחבורה ציבורית.

גם עם מערכת מסילתית רבת קיבולת, הבעיה הזו תמשיך.
יש מעט פרברים שניתן "להציל" אותם ע"י ציפוף ועירוב שימושים, שייאפשר לשפר את שירות התח"צ אליהם ולהקטין את התלות של תושביהם ברכב. יש פרברים וערי לווין שהן חסרות תקווה - כי לעיתים קרובות אפילו רשת הרחובות עצמה נבנתה בצורה שהגיונית רק לרכבים פרטיים, ואז אין מה לעשות כי פינוי בינוי לשכונות שלמות שכולל שינוי של רשת הרחובות זה פשוט לא דבר ריאלי.

ברגע שיהיה מטרו אנחנו נתחיל לראות שינוי בבחירות של האנשים בקשר לאיפה לגור, שינוי בהרגלי הנסיעה של חלק מהאנשים, והתחדשות עירונית נרחבת שתגדיל את היצע הדירות ליד קווי המטרו וכו', שאולי ישפרו במידת מה את המצב.

אבל בכל מקרה אלו בעיות ארוכות טווח ששום מס גודש לא ייפתור.

אני מציע את סדרת הסרטונים של גיא שחר שמסבירה די טוב למה יש אצלנו כזה בלאגן
http://guyshachar.com/content/heb/2015/gush-dan-transportation
(אגב, כשקישרתי לבלוג שלו נכנסו בו כאן שהוא לא מבין כלום)
 
למעלה