כמה דברים:
המצב הנתון מאוד פוגע בשכבות החלשות
לשלם מיסים מטורפים על הדלק ועל הרכב פוגע בפריפריה בצורה מטורפת.
ברור שיש אנשים שלא יכולים לשנות את זמני הנסיעה שלהם. אבל למה שלא ניצור מצב שבו מי שכן יכול לשחק עם שעות ההגעה יצא בשעות מוקדמות/מאוחרות יותר?
מה גם שהרבה חברות משלמות דלקן ורכב ובמקרה של אגרות גודש חלק חברות אולי ישנו את זמני העבודה כדי לחסוך כסף.
את המיסוי אפשר לעשות גם בלי לעקוב אחרי כל הרכבים במדינה. אפשר אפילו עם וייז לדעת על מצב הפקקים לפי קצב הנסיעה של אותם נהגים המשתמשים בוייז.
דבר אחרון אני בהחלט מסכים שזה לא יכול ליהות הדבר היחיד שעושים כדי לפתור את בעיית הפקקים. צריך עוד הרבה בשביל לפתור את הבעיה לגמרי.
כמה דברים:
1. במדינה שבה פוליטיקאים נבחרים כמו במדינת ישראל, חשוב מאוד לא להגזים עם ה"מקלות" כי פוליטיקאי שיעשה זאת עלול להיענש בקלפי.
המס שאתה מציע, נשמע לי מהסוג של המיסים שעלולים להביא אנשים למצב הזה.
אני אסביר.
מס ש"מעניש" אנשים שיכולים להיות יותר "גמישים" בראש ובראשונה לא יראה "הוגן" לאנשים ויעורר את זעמם.
לדעתי גם מס מהסוג הזה יכול להביא לטענות (אפילו די מוצדקות) על כך שמדינה מפלה קבוצות באוכלוסייה באופן שרירותי.
2. ללא קשר לעניינים טכניים במה שאתה מציע, הנחת היסוד שלך שניתן לפתור את בעיית הפקקים "לגמרי" או בכלל, היא שגויה מהיסוד.
התשובה היא חד משמעית, לא.
לא ניתן לפתור את בעיית הפקקים.
אפילו עם תבנה מערכת תחבורה ציבורית הכי טובה בעולם, במדינה עם כלכלה מתקדמת עם רמת חיים גבוהה כמו מדינת ישראל, פשוט לא תוכל לשלול מאנשים את זכותם לנסוע מכבישים ותמיד תגיע למצב שיש פחות כבישים ממה שנדרש.
ככה זה בכל מדינה בעולם.
אז חבל אפילו לנסות.
כן צריך להשקיע, לבנות כבישים, לבנות מערכות הסעת המונים, לשפר את רשת הרכבות, אבל על תצפה לנס, הוא לא יגיע.
על זה אמר הסופר הבריטי המפורסם: "אצלינו גם בשביל להישאר באותו מקום צריך לרוץ ממש ממש מהר".
אני בטוח ש Ccyclist ידע להגיד לך בדיוק, על איזה ספר אני מדבר