קווי מטרו בגוש דן - התכנון יוצא לדרך, מתי ניסע בהם? YNET

במפה בכתבה רואים באופן די ברור את התוואי החדש של קו המטרו

קווי מטרו בגוש דן - התכנון יוצא לדרך, מתי ניסע בהם? YNET
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5310645,00.html
במפה בכתבה רואים באופן די ברור את התוואי החדש של קו המטרו
ממזרח למערב. הוא מתוכנן לעבור דרך מרכז פתח תקוה (דרומית לציר גורדון-וולפסון-ההסתדרות ואחרי זה מדרים לכיוון דגל ראובן, מתחת לשכונת נווה עוז ורק בקצה המערבי מתחת לרחוב העצמאות) והתרחק מאוד מכביש 471.
הקו המעגלי הוארך צפונה כך שיעבור באזור בסיסי גלילות שמתוכננים להתפנות.
https://images1.ynet.co.il/PicServer5/2018/07/15/8659148/map.jpg
 
Ccyclist - אתה צריך לעדכן את השמות של התחנות במפה שלך

במפה בכתבה רואים באופן די ברור את התוואי החדש של קו המטרו
ממזרח למערב. הוא מתוכנן לעבור דרך מרכז פתח תקוה (דרומית לציר גורדון-וולפסון-ההסתדרות ואחרי זה מדרים לכיוון דגל ראובן, מתחת לשכונת נווה עוז ורק בקצה המערבי מתחת לרחוב העצמאות) והתרחק מאוד מכביש 471.
הקו המעגלי הוארך צפונה כך שיעבור באזור בסיסי גלילות שמתוכננים להתפנות.
https://images1.ynet.co.il/PicServer5/2018/07/15/8659148/map.jpg
Ccyclist - אתה צריך לעדכן את השמות של התחנות במפה שלך
גת רימון, שעריה וכד' - שמות לא רלוונטיים.
 

Ccyclist

Well-known member
נראה שאצטרך לערוך מחדש את הדיאגרמה עצמה.

Ccyclist - אתה צריך לעדכן את השמות של התחנות במפה שלך
גת רימון, שעריה וכד' - שמות לא רלוונטיים.
נראה שאצטרך לערוך מחדש את הדיאגרמה עצמה.
הביקורת שלך אינה נכונה לדיאגרמת המטרו הראשונה ולרזולוציה הנוראית שלה וישנם הבדלים ניכרים בינה לשניה שיצריכו עריכה מחדש ויתכן שיצריכו שינויים נרחבים.
&nbsp
יש הבדלים ניכרים בנקודות הפיצול של מטרו צפון-דרום, תוואים שונים מתוואי ר"י והרק"ל בקו צפון-דרום בצפון ת"א ובקו ההיקפי בפרברי בקעת אונו, יש קטע של הקבלה בין קו צפון-דרום להיקפי באזור גלילות בערך שלא היה במקור, הסטת אחת משלוחות הדרום ללוד במקום לרמלה, וסיום קו מזרח-מערב בנקודה לא ברורה בדרום תל אביב אחרי השקה לקו האדום (אליפלט?) אך לפני נקודת השקה לקו הירוק ומסילת חולון וחבל שכך כי במקום מרכזי כל כך הקו צריך להסתיים בנקודת השקה.
&nbsp
יש לי את קובץ המאסטר עם הגריד שביססתי עליו את הדיאגרמה שלי ואני יכול לעשות עיבוד מחדש מתישהו בשבועות הקרובים כשיגמר כאן גל החום ואחרי שאהיה בארוע משפחתי לאיזו בת דודה מרוחקת של סבתא שלי שיחול בסוף החודש. כמו כן עבודות כמו יישור וסכמטיזציה דורשות קצת השראה אומנותית ואסטטית וזה דבר שדורש זמן מתאים.
 

Bus Nerd

Active member
נראה לי שהוא מסתיים באיזור אצטדיון בלומפילד

נראה שאצטרך לערוך מחדש את הדיאגרמה עצמה.
הביקורת שלך אינה נכונה לדיאגרמת המטרו הראשונה ולרזולוציה הנוראית שלה וישנם הבדלים ניכרים בינה לשניה שיצריכו עריכה מחדש ויתכן שיצריכו שינויים נרחבים.
&nbsp
יש הבדלים ניכרים בנקודות הפיצול של מטרו צפון-דרום, תוואים שונים מתוואי ר"י והרק"ל בקו צפון-דרום בצפון ת"א ובקו ההיקפי בפרברי בקעת אונו, יש קטע של הקבלה בין קו צפון-דרום להיקפי באזור גלילות בערך שלא היה במקור, הסטת אחת משלוחות הדרום ללוד במקום לרמלה, וסיום קו מזרח-מערב בנקודה לא ברורה בדרום תל אביב אחרי השקה לקו האדום (אליפלט?) אך לפני נקודת השקה לקו הירוק ומסילת חולון וחבל שכך כי במקום מרכזי כל כך הקו צריך להסתיים בנקודת השקה.
&nbsp
יש לי את קובץ המאסטר עם הגריד שביססתי עליו את הדיאגרמה שלי ואני יכול לעשות עיבוד מחדש מתישהו בשבועות הקרובים כשיגמר כאן גל החום ואחרי שאהיה בארוע משפחתי לאיזו בת דודה מרוחקת של סבתא שלי שיחול בסוף החודש. כמו כן עבודות כמו יישור וסכמטיזציה דורשות קצת השראה אומנותית ואסטטית וזה דבר שדורש זמן מתאים.
נראה לי שהוא מסתיים באיזור אצטדיון בלומפילד
 

bengb

Member
השרטוט הזה מחייב לדעתכם?

קווי מטרו בגוש דן - התכנון יוצא לדרך, מתי ניסע בהם? YNET
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5310645,00.html
השרטוט הזה מחייב לדעתכם?
או שזו יותר אילוסטרציה. אני מניח שיש להתאפק ולחכות עד שיפורסמו המסקנות של החברה הצרפתית ותוכניות מעט יותר מפורטות.
 

Bus Nerd

Active member
נראה לי שהוא מבוסס על המסקנות של החברה הצרפתית

השרטוט הזה מחייב לדעתכם?
או שזו יותר אילוסטרציה. אני מניח שיש להתאפק ולחכות עד שיפורסמו המסקנות של החברה הצרפתית ותוכניות מעט יותר מפורטות.
נראה לי שהוא מבוסס על המסקנות של החברה הצרפתית
אבל מחייב הוא בוודאות לא, כי זה עוד לא הגיע לתכנון סטטוטרי.
 

Ccyclist

Well-known member
יש לציין שהוא השתנה מאד בחצי שנה, די נזיל.

נראה לי שהוא מבוסס על המסקנות של החברה הצרפתית
אבל מחייב הוא בוודאות לא, כי זה עוד לא הגיע לתכנון סטטוטרי.
יש לציין שהוא השתנה מאד בחצי שנה, די נזיל.
 
יש הסברים? תודה עבור התשובות.

קווי מטרו בגוש דן - התכנון יוצא לדרך, מתי ניסע בהם? YNET
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5310645,00.html
יש הסברים? תודה עבור התשובות.
אכן SYSTRA הצרפתית זכתה בינואר 2017 במכרז להכנת התכנית, אבל היו גם הודעות שהחברה האיטלקית D’APPOLLONIA עובדת על הנושא.
מישהוא יכול להסביר מה בדיוק עושה כל אחת, הרי לא יכולה להיות כפילות.

ועוד שאילה:
מה קורה עם SYSTRA בירושלים? הידיעה שפורסמה ב JERUSALEM POST נראת לי משונה.

https://www.jpost.com//Israel-News/...raws-from-Jerusalem-Light-Rail-project-561037
 
יש במקומון של ראשון לציון שתי כתבות בקשר לקו המטרו ולקו החום

קווי מטרו בגוש דן - התכנון יוצא לדרך, מתי ניסע בהם? YNET
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5310645,00.html
יש במקומון של ראשון לציון שתי כתבות בקשר לקו המטרו ולקו החום
http://www.be106.net/231/25403
בעמוד 2 - כתבה על הקו החום עם סקופ: הקו יגיע עד נתב"ג.
בעמוד 24 כתבה (לא כל כך מקצועית) על המטרו עם המפה הישנה.
 

Bus Nerd

Active member
יגיע עד נתב"ג? לא נראה לי.

יש במקומון של ראשון לציון שתי כתבות בקשר לקו המטרו ולקו החום
http://www.be106.net/231/25403
בעמוד 2 - כתבה על הקו החום עם סקופ: הקו יגיע עד נתב"ג.
בעמוד 24 כתבה (לא כל כך מקצועית) על המטרו עם המפה הישנה.
יגיע עד נתב"ג? לא נראה לי.
מאיפה המקור שלהם לזה? בתוכנית שנת"ע עובדים עליה עכשיו תחנת הקצה תהיה צריפין.

יכול להיות שהכוונה שלהם היא שהעירייה מנסה להגיש התנגדות לתוכנית הנוכחית ולבקש שיגיע לנתב"ג במקום שיגיע ללוד. לא נראה לי שזה יקרה.
 
דווקא נשמע הגיוני

יגיע עד נתב"ג? לא נראה לי.
מאיפה המקור שלהם לזה? בתוכנית שנת"ע עובדים עליה עכשיו תחנת הקצה תהיה צריפין.

יכול להיות שהכוונה שלהם היא שהעירייה מנסה להגיש התנגדות לתוכנית הנוכחית ולבקש שיגיע לנתב"ג במקום שיגיע ללוד. לא נראה לי שזה יקרה.
דווקא נשמע הגיוני
הקו החום (גם באתר נת"ע שהסתכלתי בו עכשיו) אמור להגיע עד תחנה שנקראת גני אביב. אבל הכוונה היא לא לשכונה אלא לצד הצפוני של תחנת הרכבת גני אביב, וזה אחרי שהקו עובר באזור תעשיה לוד.
תחנת רכבת גני אביב היתה ותישאר איזוטרית, תכנון מחודש שלה קצה כך שאחרי אזור תעישה לוד ימשיך לטרמינל 3 מאד הגיוני, גם בגלל נתב"ג בפני עצמו (נוסעים ועובדים) וגם בגלל הקישוריות שתחנת הרכבת שם תציע (בעיקר בהקשר של אזור תעשיה לוד שייהנה מחיבור בין שתי תחנות עם תדירות מטורפת ומליארד יעדים, תחנת לוד ותחנת נתב"ג). וגם בגלל ההארכה של הקו הסגול לנתב"ג שמדברים עליה (עוד בדיונים, רשמית הקו הסגול עדיין מסתיים בצומת הטייסים).
עם לנתב"ג יגיעו שני קווי רק"ל בנוסף לתחנה מאד משמעותי של רכבת ישראל, הוא יהפוך להאב תחבורתי משמעותי גם בלי שום קשר לעבודה שמדובר במעסיק ענק ובמוקד ביקוש ענק.
 

Bus Nerd

Active member
איך הארכה של הסגול לנתב"ג תעבוד?

דווקא נשמע הגיוני
הקו החום (גם באתר נת"ע שהסתכלתי בו עכשיו) אמור להגיע עד תחנה שנקראת גני אביב. אבל הכוונה היא לא לשכונה אלא לצד הצפוני של תחנת הרכבת גני אביב, וזה אחרי שהקו עובר באזור תעשיה לוד.
תחנת רכבת גני אביב היתה ותישאר איזוטרית, תכנון מחודש שלה קצה כך שאחרי אזור תעישה לוד ימשיך לטרמינל 3 מאד הגיוני, גם בגלל נתב"ג בפני עצמו (נוסעים ועובדים) וגם בגלל הקישוריות שתחנת הרכבת שם תציע (בעיקר בהקשר של אזור תעשיה לוד שייהנה מחיבור בין שתי תחנות עם תדירות מטורפת ומליארד יעדים, תחנת לוד ותחנת נתב"ג). וגם בגלל ההארכה של הקו הסגול לנתב"ג שמדברים עליה (עוד בדיונים, רשמית הקו הסגול עדיין מסתיים בצומת הטייסים).
עם לנתב"ג יגיעו שני קווי רק"ל בנוסף לתחנה מאד משמעותי של רכבת ישראל, הוא יהפוך להאב תחבורתי משמעותי גם בלי שום קשר לעבודה שמדובר במעסיק ענק ובמוקד ביקוש ענק.
איך הארכה של הסגול לנתב"ג תעבוד?
יבוטל החנה וסע בצומת הטייסים? או שרוצים שאחרי החנה וסע הקו ימשיך מזרחה וייסע במקביל למסילת ר"י עד תחנת תעופה ו/או עם פנייה חזרה מערבה לנתב"ג?

ואיך זה מסתדר תפעולית עם העובדה שהקו הסגול כבר ככה ארוך ארוך ועם שתי שלוחות?

אני בספק שהארכה של הסגול לנתב"ג תקרה.
אני גם בספק שההארכה של החום לנתב"ג תקרה, אבל זה אולי קצת יותר סביר.
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי אי חיבור נתב"ג לרק"ל זה פשע.

איך הארכה של הסגול לנתב"ג תעבוד?
יבוטל החנה וסע בצומת הטייסים? או שרוצים שאחרי החנה וסע הקו ימשיך מזרחה וייסע במקביל למסילת ר"י עד תחנת תעופה ו/או עם פנייה חזרה מערבה לנתב"ג?

ואיך זה מסתדר תפעולית עם העובדה שהקו הסגול כבר ככה ארוך ארוך ועם שתי שלוחות?

אני בספק שהארכה של הסגול לנתב"ג תקרה.
אני גם בספק שההארכה של החום לנתב"ג תקרה, אבל זה אולי קצת יותר סביר.
לדעתי אי חיבור נתב"ג לרק"ל זה פשע.
בין אם החיבור יתבצע ב"מונורייל" אוטונומי נפרד או בתחנה בתחום השדה נתב"ג ראויה לחיבור לפרברים סביבה שמהווים את העורף התעסוקתי של השדה גם אם יש רכבת מהירה יחסית לאיילון.
&nbsp
בדיאגרמה שלי הצעתי את הארכת מטרו מזרח מערב לצורת U שתגיע לשדה ונמנעתי מחיבור ארוך ומסורבל של הקו הסגול אבל זו בהחלט אופציה לעתיד הקרוב, ואם יש תוואי ממערב לשדה הוא בכלל יתחבר לרעיון ה"סגול-אקספרסס" בכביש 461.
 

EHP12

Active member
לנסוע ממרכז העיר לשדה תעופה בין לאומי עם רכבת עירונית

לדעתי אי חיבור נתב"ג לרק"ל זה פשע.
בין אם החיבור יתבצע ב"מונורייל" אוטונומי נפרד או בתחנה בתחום השדה נתב"ג ראויה לחיבור לפרברים סביבה שמהווים את העורף התעסוקתי של השדה גם אם יש רכבת מהירה יחסית לאיילון.
&nbsp
בדיאגרמה שלי הצעתי את הארכת מטרו מזרח מערב לצורת U שתגיע לשדה ונמנעתי מחיבור ארוך ומסורבל של הקו הסגול אבל זו בהחלט אופציה לעתיד הקרוב, ואם יש תוואי ממערב לשדה הוא בכלל יתחבר לרעיון ה"סגול-אקספרסס" בכביש 461.
לנסוע ממרכז העיר לשדה תעופה בין לאומי עם רכבת עירונית
היא דרך די איטית.

למשל נסעתי מכיכר פיקדילי להיתרו ברכבת התחתית במשך 45/50 דקות. עם הרבה תחנות בדרך. ככה זה בכל שדה תעופה במחובר ברכבת תחתית.

בשביל לקשר את נתב"ג לאור יהודה ויהוד רכבת קלה היא פתרון מיותר ויקר. שכמות הנוסעים בין הערים הנ"ל לשדה לא מצדיקה זאת.
 

Ccyclist

Well-known member
יכלת לקחת רכבת לפאדינגטון. התחתית זולה וטובה לעובדי השדה.

לנסוע ממרכז העיר לשדה תעופה בין לאומי עם רכבת עירונית
היא דרך די איטית.

למשל נסעתי מכיכר פיקדילי להיתרו ברכבת התחתית במשך 45/50 דקות. עם הרבה תחנות בדרך. ככה זה בכל שדה תעופה במחובר ברכבת תחתית.

בשביל לקשר את נתב"ג לאור יהודה ויהוד רכבת קלה היא פתרון מיותר ויקר. שכמות הנוסעים בין הערים הנ"ל לשדה לא מצדיקה זאת.
יכלת לקחת רכבת לפאדינגטון. התחתית זולה וטובה לעובדי השדה.
מהית'רו יש 3 רכבות שונות. 2 לפאדינגטון - אחת קאספרס ומאד יקרה, השניה עברה לאחרונה ל TFL Rail ועוצרת בתלנות פרבריות על אותו הקו, וקו הפיקדילי של התחתית.
&nbsp
כנוסע אתה חופשי לבחור את האופציה שמתאימה ללוח הזמנים ולתקציב שלך ויש גם מסוף אוטובוסים.
&nbsp
קו הפיקדילי והקו של TFL Rail משרתים את השכונות במערב לונדון שעובדי השדה מתגוררים בהם וכן אוכלוסייה פרברית נרחבת של כמיליון תושבים שגרה באזורים אלו. יש די והותר אנשים שעבורם השדה נמצא במרחק 10 או 20 דקות בקווים אלו כי לא כולם גרים בכיכר פיקדילי.
&nbsp
כך עם הקו הסגול והקו החום. הארכתם לא מיועדת למי שצריך להגיע מנתב"ג לאיילון אלא לעובדי השדה שיתגוררו בבקעת אונו ורשל"צ. החיבור שאני הצעתי דרך הארכת קו המטרו מזרח-מערב שווה ערך לחיבורי מטרו הקיימים בלונדון, מדריד, ברצלונה וערים אחרות.
 

דרור 410

New member
מתברר שזה בעקבות לחץ פוליטי של ראש העיר לוד

יגיע עד נתב"ג? לא נראה לי.
מאיפה המקור שלהם לזה? בתוכנית שנת"ע עובדים עליה עכשיו תחנת הקצה תהיה צריפין.

יכול להיות שהכוונה שלהם היא שהעירייה מנסה להגיש התנגדות לתוכנית הנוכחית ולבקש שיגיע לנתב"ג במקום שיגיע ללוד. לא נראה לי שזה יקרה.
מתברר שזה בעקבות לחץ פוליטי של ראש העיר לוד
https://www.facebook.com/revivoy/ph...1850.407443356001463/1754242601321525/?type=3
 
למעלה