מזמן לא כתבתי כאן על חוויות רכבתיות - הקו לרעננה

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
יוצא 7 שנים

הכביש כנראה ייפתח בסוף 2018 או תחילת 2019, המסילות בין רעננה
מערב להרצליה ותל אביב כנראה לקראת סוף 2019.
יוצא 7 שנים
על הפרויקט התחילו לעבוד ב-2013. אני חושב, אבל לא בטוח שעוד ב-2012 החלו לעבוד עליו.
אם חיבור המסילות יהיה בסוף 2019, זה יוצא 7 שנים. למעשה לא יהיה מפתיע, אם בפועל החיבור יהיה ב-2020
 

down und

New member
רגע, ובלי שאיש האצטדיונים, נו, "אוהד" צרפת

יוצא 7 שנים
על הפרויקט התחילו לעבוד ב-2013. אני חושב, אבל לא בטוח שעוד ב-2012 החלו לעבוד עליו.
אם חיבור המסילות יהיה בסוף 2019, זה יוצא 7 שנים. למעשה לא יהיה מפתיע, אם בפועל החיבור יהיה ב-2020
רגע, ובלי שאיש האצטדיונים, נו, "אוהד" צרפת
שבטח אוכל ת'לב שלו על כך שצרפת ככל הנראה תזכה מחר (במקרה הגרוע
היא תהיה מקום שני שהוא באמת הרבה הרבה יותר מאשר מכובד)
נו, זה שחלק מהשם שלו זה המלה צרפת באנגלית,
יבוא ויגיד בכמה האיחור הוא בפועל לעומת תכנון ששכנה של סבא שלו שמעה פעם
מאיזה קבלן, זה לא זה.
 

אורי404

New member
אני מוחא במקומו או ביחד איתו

רגע, ובלי שאיש האצטדיונים, נו, "אוהד" צרפת
שבטח אוכל ת'לב שלו על כך שצרפת ככל הנראה תזכה מחר (במקרה הגרוע
היא תהיה מקום שני שהוא באמת הרבה הרבה יותר מאשר מכובד)
נו, זה שחלק מהשם שלו זה המלה צרפת באנגלית,
יבוא ויגיד בכמה האיחור הוא בפועל לעומת תכנון ששכנה של סבא שלו שמעה פעם
מאיזה קבלן, זה לא זה.
אני מוחא במקומו או ביחד איתו
יש רבים, שלא גולשים בפורום ומוחים על זה.
 

אורי404

New member
מחאה על העיכוב הרב ועל משך עבודות זמן רב

מחאה על העיכוב הרב ועל משך עבודות זמן רב
איך פרויקט, שתוכנן לשלוש שנים, יהיה כנראה למעלה משבע שנים?
יכול להבין אם מספר חודשים מעל לשלוש שנים יש עיכוב. אבל לא בכזה הבדל.
תוך כמה זמן הוקם כביש 431 עם כל מחלפיו הענקיים וקטע ארוך, מאשר כביש 531? מניח שזמן קצר יותר באופן משמעותית.
אמנם במקרה הזה של הפרויקט בשרון, יש גם עבודות להוספת זוג מסילות-רכבת באיילון, את מסילת השרון והקמת שתי תחנות. עדיין זה לא אמור להימשך כל כך הרבה זמן.
עוד לא דיברנו על עיכובים נוספים. דומני שהפרויקט היה אמור להיחנך ב-2012. בפועל זה יהיה כמה וכמה שנים לאחר מכן.
היו על זה כתבות במקומונים בשרון. כאן לא הייתה התנגדות של תושבים לפרויקט. הייתה התנגדות נקודתית לגבי עקירת עצים והרחבת מחלף סוקולוב. הרחבה שהיא פחות חשובה ועד כה עם המחלף הנוכחי, אפשר להסתדר.
כעונש או לחנך (במירכאות כפולות) את תושבי האזור הם מעכבים גם את השלמת מחלף תל חי. זה למרות שעקירת העצים לא קשורה לעניין. זה גם למרות, שכן חשוב לפתוח יציאה לכיוון מערב.
 

down und

New member
אז לא הבנת את העקיצה שלי את פד"פ

מחאה על העיכוב הרב ועל משך עבודות זמן רב
איך פרויקט, שתוכנן לשלוש שנים, יהיה כנראה למעלה משבע שנים?
יכול להבין אם מספר חודשים מעל לשלוש שנים יש עיכוב. אבל לא בכזה הבדל.
תוך כמה זמן הוקם כביש 431 עם כל מחלפיו הענקיים וקטע ארוך, מאשר כביש 531? מניח שזמן קצר יותר באופן משמעותית.
אמנם במקרה הזה של הפרויקט בשרון, יש גם עבודות להוספת זוג מסילות-רכבת באיילון, את מסילת השרון והקמת שתי תחנות. עדיין זה לא אמור להימשך כל כך הרבה זמן.
עוד לא דיברנו על עיכובים נוספים. דומני שהפרויקט היה אמור להיחנך ב-2012. בפועל זה יהיה כמה וכמה שנים לאחר מכן.
היו על זה כתבות במקומונים בשרון. כאן לא הייתה התנגדות של תושבים לפרויקט. הייתה התנגדות נקודתית לגבי עקירת עצים והרחבת מחלף סוקולוב. הרחבה שהיא פחות חשובה ועד כה עם המחלף הנוכחי, אפשר להסתדר.
כעונש או לחנך (במירכאות כפולות) את תושבי האזור הם מעכבים גם את השלמת מחלף תל חי. זה למרות שעקירת העצים לא קשורה לעניין. זה גם למרות, שכן חשוב לפתוח יציאה לכיוון מערב.
אז לא הבנת את העקיצה שלי את פד"פ
הוא לא היה אומר שזה לקח 7 שנים במקום 3. לא ולא.
אתה באמת לא זוכר את כל הפוסטים והתגובות שלו שבהן הוא כתב שכבר בשנות
ה-50 דברו על מסילת האיילון המערבי באזור חולון בת ים?

אז בהמשלה את כביש 531 ואת תחנות רעננה הוא היה אומר שהעיכוב הוא של 25
שנה ולא של 4 שנים שכן כבר בשנת 93' הוא שמע מאיזו יועצת תקשורת של בכיר
בשוק הפיננסי ששר התחבורה דבר איתו על כביש כזה ותחנות רכבת ברעננה.

על הדברים המופרכים והזויים שלו (שלעתים ממש מתקרבים אפילו להיות כמעט בזויים) על אלו אני עוקץ אותו.

כי בפועל העיכוב הוא של 4 שנים וזה ממש ממש לא טוב ולא בסדר. מסכים איתך.
אבל בטח שלא אסכים עם פארק דה פרנס שזה עיכוב של 25 שנה.
 

אורי404

New member
היו פרסומים עוד ב-93' ואני חושב שלפני כן

אז לא הבנת את העקיצה שלי את פד"פ
הוא לא היה אומר שזה לקח 7 שנים במקום 3. לא ולא.
אתה באמת לא זוכר את כל הפוסטים והתגובות שלו שבהן הוא כתב שכבר בשנות
ה-50 דברו על מסילת האיילון המערבי באזור חולון בת ים?

אז בהמשלה את כביש 531 ואת תחנות רעננה הוא היה אומר שהעיכוב הוא של 25
שנה ולא של 4 שנים שכן כבר בשנת 93' הוא שמע מאיזו יועצת תקשורת של בכיר
בשוק הפיננסי ששר התחבורה דבר איתו על כביש כזה ותחנות רכבת ברעננה.

על הדברים המופרכים והזויים שלו (שלעתים ממש מתקרבים אפילו להיות כמעט בזויים) על אלו אני עוקץ אותו.

כי בפועל העיכוב הוא של 4 שנים וזה ממש ממש לא טוב ולא בסדר. מסכים איתך.
אבל בטח שלא אסכים עם פארק דה פרנס שזה עיכוב של 25 שנה.
היו פרסומים עוד ב-93' ואני חושב שלפני כן
היו פרסומים על כבישי רוחב כמו 531 עוד בסביבות 1992. אז החלו הפקקים להחמיר בכביש 4. היו פרסומים על הכביש. אני לא יודע אם היה תכנון מתקדם לזה או תכנון ראשוני. אבל כן היו לא מעט פרסומים בעיתונות בשרון.
אז גם פרסמו על הרכבת שתפעל מכפר סבא לתל אביב. באותה תקופה הייתה השלוחה הישנה. הייתה כתבה עם נסיעה. כנראה ראש העיר דאז ושר התחבורה דאז. לא בטוח בוודאות אם שניהם היו. אבל הייתה נסיעה ופרסומים על הפעלת הרכבת "בקרוב" מכפר סבא לתל אביב.

בבית הספר היה מן שיעור העשרה על נושאים שונים. אחד הנושאים היה בנושא של... סביבה ותחבורה. חלק מהחומר היה על "פיתוח נתיבי איילון" או שם דומה.
כך גם על "נתיבים לתחבורה ציבורית". גם זה קרה. המחישו לדוגמא את הנת"צים בדרך ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, שבזכותם עדיף לנסוע מכפר סבא לתל אביב, באוטובוס.
וגם חומר על "הרכבת שתפעל בקרוב". אני לא זוכר אם כביש 531 או כביש רוחב אחר היה בנושאי הלימוד (בכל זאת למעלה מ-25 עברו). אבל כן היו כתבות על התכניות האלה.
כך שזה לא היה הזוי. אולי לא היה בתכניות ביצוע מתקדמות, אבל בהחלט היו לא מעט כתבות על זה.

למען הסדר הטוב נציין שמצב הרכבות אז היה רחוק מלהיות מצב מזהיר. רק באותה תקופה החלה לפעול מסילת איילון. בקיץ 1992 נסעתי ברכבת מירושלים לתל אביב-דרום [אפשר לומר על שתי התחנות - ז"ל].
מעבר לזה לא היו קווים אחרים או תחנות שונות. כמו שגם הסברת קובי, גם במסילת החוף מספר הרכבות היה קטן משמעותית, מהמצב היום.
לפני כמה חודשים כתבנו על תחנת הרצליה ושם הסברת על ההבדלים בשימוש בתחנה בשנות התשעים ואף בתחילת שנות האלפיים לעומת היום.
כך שמהבחינה הזו המצב ברכבת בכלל היה רחוק מלהיות טוב. אני חושב שרק לקראת סוף התשעים חלה תפנית בעניין הזה.
 

oshri1987sg

Active member
חבל שבנו את כביש בר רפאלי צפון(כביש 531) המיותר

היו פרסומים עוד ב-93' ואני חושב שלפני כן
היו פרסומים על כבישי רוחב כמו 531 עוד בסביבות 1992. אז החלו הפקקים להחמיר בכביש 4. היו פרסומים על הכביש. אני לא יודע אם היה תכנון מתקדם לזה או תכנון ראשוני. אבל כן היו לא מעט פרסומים בעיתונות בשרון.
אז גם פרסמו על הרכבת שתפעל מכפר סבא לתל אביב. באותה תקופה הייתה השלוחה הישנה. הייתה כתבה עם נסיעה. כנראה ראש העיר דאז ושר התחבורה דאז. לא בטוח בוודאות אם שניהם היו. אבל הייתה נסיעה ופרסומים על הפעלת הרכבת "בקרוב" מכפר סבא לתל אביב.

בבית הספר היה מן שיעור העשרה על נושאים שונים. אחד הנושאים היה בנושא של... סביבה ותחבורה. חלק מהחומר היה על "פיתוח נתיבי איילון" או שם דומה.
כך גם על "נתיבים לתחבורה ציבורית". גם זה קרה. המחישו לדוגמא את הנת"צים בדרך ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, שבזכותם עדיף לנסוע מכפר סבא לתל אביב, באוטובוס.
וגם חומר על "הרכבת שתפעל בקרוב". אני לא זוכר אם כביש 531 או כביש רוחב אחר היה בנושאי הלימוד (בכל זאת למעלה מ-25 עברו). אבל כן היו כתבות על התכניות האלה.
כך שזה לא היה הזוי. אולי לא היה בתכניות ביצוע מתקדמות, אבל בהחלט היו לא מעט כתבות על זה.

למען הסדר הטוב נציין שמצב הרכבות אז היה רחוק מלהיות מצב מזהיר. רק באותה תקופה החלה לפעול מסילת איילון. בקיץ 1992 נסעתי ברכבת מירושלים לתל אביב-דרום [אפשר לומר על שתי התחנות - ז"ל].
מעבר לזה לא היו קווים אחרים או תחנות שונות. כמו שגם הסברת קובי, גם במסילת החוף מספר הרכבות היה קטן משמעותית, מהמצב היום.
לפני כמה חודשים כתבנו על תחנת הרצליה ושם הסברת על ההבדלים בשימוש בתחנה בשנות התשעים ואף בתחילת שנות האלפיים לעומת היום.
כך שמהבחינה הזו המצב ברכבת בכלל היה רחוק מלהיות טוב. אני חושב שרק לקראת סוף התשעים חלה תפנית בעניין הזה.
חבל שבנו את כביש בר רפאלי צפון(כביש 531) המיותר
במקום לבנות את מסילת השרון ולהפעיל שירות רכבות מלא לרעננה שהיה חוסך כבר קודם פקקים מיותרים של נסיעה ברכב הפרטי במקום להשתמש בתח"צ
 

down und

New member
חבל שאתה מדבר סתם שטויות

חבל שבנו את כביש בר רפאלי צפון(כביש 531) המיותר
במקום לבנות את מסילת השרון ולהפעיל שירות רכבות מלא לרעננה שהיה חוסך כבר קודם פקקים מיותרים של נסיעה ברכב הפרטי במקום להשתמש בתח"צ
חבל שאתה מדבר סתם שטויות
 

oshri1987sg

Active member
כביש 531 הוא מיותר

חבל שאתה מדבר סתם שטויות
כביש 531 הוא מיותר
יש כבישים אחרים לנסוע דרכם,גם את נתיבי איילון לא היה צריך לבנות בשנות השבעים והשמונים,אלא לבנות ארבע מסילות באיילון ועוד מסילות בהרצליה ולבנות ישר את מסילות השרון,לבנות מסופי אוטובוס נורמלךים,לא להשקיע כסף בתחנה החדשה,לשפץ את הישנה,לבנות מסוף אוטובוסים ברכבת ארלוזורוב ובאזור משרד הרישוי או צומת חולון,לפתוח קווי הזנה לתחנות הרכבת ברחבי מדינת ישראל
לבצע את רפורמת הקווים הבין עירוניים שבוצעה ב2014 עוד בשנות השמונים ואז לא היינו מגיעים היום אפילו לשני מיליון כלי רכב ובטח ובטח לא ליותר מ3 מיליון כלי רכב.
 
יש לך 5 טעויות, קובי

רגע, ובלי שאיש האצטדיונים, נו, "אוהד" צרפת
שבטח אוכל ת'לב שלו על כך שצרפת ככל הנראה תזכה מחר (במקרה הגרוע
היא תהיה מקום שני שהוא באמת הרבה הרבה יותר מאשר מכובד)
נו, זה שחלק מהשם שלו זה המלה צרפת באנגלית,
יבוא ויגיד בכמה האיחור הוא בפועל לעומת תכנון ששכנה של סבא שלו שמעה פעם
מאיזה קבלן, זה לא זה.
יש לך 5 טעויות, קובי
אכן הטעויות מצחיקות, גם אותי, אמנם לאו דווקא מהסיבה שהתכוונת, ועל חוש ההומור שלך אין חולק, אבל הן בכל זאת טעויות.

תחילה אפרט אותן ואח"כ אפרט את העובדות הנכונות, לטובת צעירי הפורום שעלולים לטעות כמוך.

1. לא מדובר ב-4 שנות איחור. טעות מסיבית, כפי שאראה בהמשך.
2. לא טענתי מעולם שהקו לרעננה מאחר ב-25 שנה. שוב טעות קולוסלית שלך, שהיתה נמנעת לו טרחת לחפש בארכיון הפורום.
3. לא "דיברו" על קו החוף הדרומי בשנות החמישים. הקו החל להסלל בתחילת העשור - זהו קו החוף, שנועד מלכתחילה להגיע עד אשדוד. אולם באמצע הפרויקט הוקפאו העבודות ע"י האוצר כך שנעצרו בתחנת ת"א מרכז (1955). למרות ההקפאה, כל התכניות כבר אושרו וכל ההפקעות כבר בוצעו, מה שאפשר עשרות שנים מאוחר יותר את סלילת דרום האיילון. העבודות הופשרו במסגרת תכנית החומש של 2003 וקיבלו את הכינוי "קו החוף הדרומי" כדי להבדיל בין הקטע שהושלם בשעתו לבין הקטע שהוקפא. אבל זה אותו פרוייקט בדיוק, לא פרוייקט נפרד. מאחר שלא היה צורך בהליכי הפקעה ותכנון (כי אלה הושלמו יותר מ-50 שנה קודם) חודשו העבודות עד שהוקפאו שוב ע"י אולמרט המושחת. העבודות חודשו שוב במסגרת תכנית ההאצה של 08 ותכנית נתיבי ישראל של 09 והושלמו כ-57 שנה לאחר הפסקתן.
וואו זה היה ארוך, אבל הטעות שלך כל כך גדולה שלא היתה ברירה. גם את הטעות הזו היית חוסך אילו עיינת בארכיון הפורום, כל הנושא נדון כאן בהרחבה ע"י אנשים שיודעים הרבה יותר ממני, אני רק עשיתי חשבון פשוט.
4. לא מדובר בשמועה, לא משכנה ולא מקבלן. מייד תראה כמה טעית.
5. המקור אינו "בכיר במשק" או כל מקור סודי אחר. אוי כמה שאתה טועה...

ועכשיו העובדות הנכונות:

1. האיחור הוא בדיוק 10 שנים, וזאת כתבתי כאן ברגע שנודע על מועד הסיום 18'.
2. זה לא מבוסס על שמועה אלא על מידע רשמי ומוסמך.
3. מקור המידע הוא... רכבת ישראל!!!!

ר"י פרסמה באתר שלה את כל תכנית החומש, כולל תאריכי סיום. מלבד קו החוף הדרומי, כל האיחורים שכתבתי כאן מאז ועד היום מבוססים על מסמך זה.
מועד הסיום של הקו לרעננה נקבע לשנת 08. בדיוק 10 שנות איחור.

אמנם, ר"י החליפה אתר כמה שנים מאוחר יותר ומחקה את התכנית מהאתר החדש, אבל לרוע מזלה:
א. הכל מתועד בארכיון הפורום.
ב. אני זוכר הכל...

אגב, אם אנו כבר מקשקשים קצת, חשוב להעיר שהפרוייקט האחרון בתכנית החומש היה A1, שנועד להסתיים ב-1.1.09. כלומר שתכנית החומש כולה נועדה להמשך 5.5 שנים. בהנחה שהפרוייקט יסתיים ב-19', האיחור שלו גם כן יהיה 10 שנים.

ואז הפרוייקט היחיד שייוותר מתכנית החומש יהיה הקו לראשון מערב, שהוחלף בפרוייקט עתידי שונה ולכן כנראה שלעולם לא יסתיים.
 

down und

New member
שמע, הזכרון שלי הוא לא רק טוב אלא בין מעולה למדהים

יש לך 5 טעויות, קובי
אכן הטעויות מצחיקות, גם אותי, אמנם לאו דווקא מהסיבה שהתכוונת, ועל חוש ההומור שלך אין חולק, אבל הן בכל זאת טעויות.

תחילה אפרט אותן ואח"כ אפרט את העובדות הנכונות, לטובת צעירי הפורום שעלולים לטעות כמוך.

1. לא מדובר ב-4 שנות איחור. טעות מסיבית, כפי שאראה בהמשך.
2. לא טענתי מעולם שהקו לרעננה מאחר ב-25 שנה. שוב טעות קולוסלית שלך, שהיתה נמנעת לו טרחת לחפש בארכיון הפורום.
3. לא "דיברו" על קו החוף הדרומי בשנות החמישים. הקו החל להסלל בתחילת העשור - זהו קו החוף, שנועד מלכתחילה להגיע עד אשדוד. אולם באמצע הפרויקט הוקפאו העבודות ע"י האוצר כך שנעצרו בתחנת ת"א מרכז (1955). למרות ההקפאה, כל התכניות כבר אושרו וכל ההפקעות כבר בוצעו, מה שאפשר עשרות שנים מאוחר יותר את סלילת דרום האיילון. העבודות הופשרו במסגרת תכנית החומש של 2003 וקיבלו את הכינוי "קו החוף הדרומי" כדי להבדיל בין הקטע שהושלם בשעתו לבין הקטע שהוקפא. אבל זה אותו פרוייקט בדיוק, לא פרוייקט נפרד. מאחר שלא היה צורך בהליכי הפקעה ותכנון (כי אלה הושלמו יותר מ-50 שנה קודם) חודשו העבודות עד שהוקפאו שוב ע"י אולמרט המושחת. העבודות חודשו שוב במסגרת תכנית ההאצה של 08 ותכנית נתיבי ישראל של 09 והושלמו כ-57 שנה לאחר הפסקתן.
וואו זה היה ארוך, אבל הטעות שלך כל כך גדולה שלא היתה ברירה. גם את הטעות הזו היית חוסך אילו עיינת בארכיון הפורום, כל הנושא נדון כאן בהרחבה ע"י אנשים שיודעים הרבה יותר ממני, אני רק עשיתי חשבון פשוט.
4. לא מדובר בשמועה, לא משכנה ולא מקבלן. מייד תראה כמה טעית.
5. המקור אינו "בכיר במשק" או כל מקור סודי אחר. אוי כמה שאתה טועה...

ועכשיו העובדות הנכונות:

1. האיחור הוא בדיוק 10 שנים, וזאת כתבתי כאן ברגע שנודע על מועד הסיום 18'.
2. זה לא מבוסס על שמועה אלא על מידע רשמי ומוסמך.
3. מקור המידע הוא... רכבת ישראל!!!!

ר"י פרסמה באתר שלה את כל תכנית החומש, כולל תאריכי סיום. מלבד קו החוף הדרומי, כל האיחורים שכתבתי כאן מאז ועד היום מבוססים על מסמך זה.
מועד הסיום של הקו לרעננה נקבע לשנת 08. בדיוק 10 שנות איחור.

אמנם, ר"י החליפה אתר כמה שנים מאוחר יותר ומחקה את התכנית מהאתר החדש, אבל לרוע מזלה:
א. הכל מתועד בארכיון הפורום.
ב. אני זוכר הכל...

אגב, אם אנו כבר מקשקשים קצת, חשוב להעיר שהפרוייקט האחרון בתכנית החומש היה A1, שנועד להסתיים ב-1.1.09. כלומר שתכנית החומש כולה נועדה להמשך 5.5 שנים. בהנחה שהפרוייקט יסתיים ב-19', האיחור שלו גם כן יהיה 10 שנים.

ואז הפרוייקט היחיד שייוותר מתכנית החומש יהיה הקו לראשון מערב, שהוחלף בפרוייקט עתידי שונה ולכן כנראה שלעולם לא יסתיים.
שמע, הזכרון שלי הוא לא רק טוב אלא בין מעולה למדהים
אבל הוא רחוק מלהיות מוחלט כמו שכן יש למושא הערצתך,
הלא היא רננה ישראל שוב מתייבשת רז.
 

down und

New member
ומבלי לחפש בארכיון (ב-15 שנות חברותי בפורום

יש לך 5 טעויות, קובי
אכן הטעויות מצחיקות, גם אותי, אמנם לאו דווקא מהסיבה שהתכוונת, ועל חוש ההומור שלך אין חולק, אבל הן בכל זאת טעויות.

תחילה אפרט אותן ואח"כ אפרט את העובדות הנכונות, לטובת צעירי הפורום שעלולים לטעות כמוך.

1. לא מדובר ב-4 שנות איחור. טעות מסיבית, כפי שאראה בהמשך.
2. לא טענתי מעולם שהקו לרעננה מאחר ב-25 שנה. שוב טעות קולוסלית שלך, שהיתה נמנעת לו טרחת לחפש בארכיון הפורום.
3. לא "דיברו" על קו החוף הדרומי בשנות החמישים. הקו החל להסלל בתחילת העשור - זהו קו החוף, שנועד מלכתחילה להגיע עד אשדוד. אולם באמצע הפרויקט הוקפאו העבודות ע"י האוצר כך שנעצרו בתחנת ת"א מרכז (1955). למרות ההקפאה, כל התכניות כבר אושרו וכל ההפקעות כבר בוצעו, מה שאפשר עשרות שנים מאוחר יותר את סלילת דרום האיילון. העבודות הופשרו במסגרת תכנית החומש של 2003 וקיבלו את הכינוי "קו החוף הדרומי" כדי להבדיל בין הקטע שהושלם בשעתו לבין הקטע שהוקפא. אבל זה אותו פרוייקט בדיוק, לא פרוייקט נפרד. מאחר שלא היה צורך בהליכי הפקעה ותכנון (כי אלה הושלמו יותר מ-50 שנה קודם) חודשו העבודות עד שהוקפאו שוב ע"י אולמרט המושחת. העבודות חודשו שוב במסגרת תכנית ההאצה של 08 ותכנית נתיבי ישראל של 09 והושלמו כ-57 שנה לאחר הפסקתן.
וואו זה היה ארוך, אבל הטעות שלך כל כך גדולה שלא היתה ברירה. גם את הטעות הזו היית חוסך אילו עיינת בארכיון הפורום, כל הנושא נדון כאן בהרחבה ע"י אנשים שיודעים הרבה יותר ממני, אני רק עשיתי חשבון פשוט.
4. לא מדובר בשמועה, לא משכנה ולא מקבלן. מייד תראה כמה טעית.
5. המקור אינו "בכיר במשק" או כל מקור סודי אחר. אוי כמה שאתה טועה...

ועכשיו העובדות הנכונות:

1. האיחור הוא בדיוק 10 שנים, וזאת כתבתי כאן ברגע שנודע על מועד הסיום 18'.
2. זה לא מבוסס על שמועה אלא על מידע רשמי ומוסמך.
3. מקור המידע הוא... רכבת ישראל!!!!

ר"י פרסמה באתר שלה את כל תכנית החומש, כולל תאריכי סיום. מלבד קו החוף הדרומי, כל האיחורים שכתבתי כאן מאז ועד היום מבוססים על מסמך זה.
מועד הסיום של הקו לרעננה נקבע לשנת 08. בדיוק 10 שנות איחור.

אמנם, ר"י החליפה אתר כמה שנים מאוחר יותר ומחקה את התכנית מהאתר החדש, אבל לרוע מזלה:
א. הכל מתועד בארכיון הפורום.
ב. אני זוכר הכל...

אגב, אם אנו כבר מקשקשים קצת, חשוב להעיר שהפרוייקט האחרון בתכנית החומש היה A1, שנועד להסתיים ב-1.1.09. כלומר שתכנית החומש כולה נועדה להמשך 5.5 שנים. בהנחה שהפרוייקט יסתיים ב-19', האיחור שלו גם כן יהיה 10 שנים.

ואז הפרוייקט היחיד שייוותר מתכנית החומש יהיה הקו לראשון מערב, שהוחלף בפרוייקט עתידי שונה ולכן כנראה שלעולם לא יסתיים.
ומבלי לחפש בארכיון (ב-15 שנות חברותי בפורום
חפשתי בארכיון פחות מ-50 פעם, הרבה הרבה פחות והיום ממש לא מתחשמק לי לחפש)
אני זוכר היטב שסיפרת פעם על איזו קרובת משפחה (או אולי קרוב משפחה) שקבלן
סיפר לו שבקרוב יהיה קו רכבת באזור כלשהו (לא זוכר האם על אשדוד אבל
בהחלט קו שבשנות ה-50 וה-60 ברור לאללה שלא היה קיים).

אגב, אני גם זוכר, שוב מבלי לפנות לארכיון, שאתה מקיבוץ בצפון מזרח המדינה
ושיש לך גם אבא וגם אח שנפלו במערכות ישראל וגם דוד ועוד איזה קרוב משפחה נוסף.


אני גם זוכר שאי שם סביב שנת 2011 עד 2013
עת שודרה הסדרה 'המקום' בשידור חוזר כששמעת ממני שרננה רז מופיעה בה
ויש בה סצינה מינית אתה הראית בעליל התרגשות רבה.
 
סחתיין על הזכרון קובי

ומבלי לחפש בארכיון (ב-15 שנות חברותי בפורום
חפשתי בארכיון פחות מ-50 פעם, הרבה הרבה פחות והיום ממש לא מתחשמק לי לחפש)
אני זוכר היטב שסיפרת פעם על איזו קרובת משפחה (או אולי קרוב משפחה) שקבלן
סיפר לו שבקרוב יהיה קו רכבת באזור כלשהו (לא זוכר האם על אשדוד אבל
בהחלט קו שבשנות ה-50 וה-60 ברור לאללה שלא היה קיים).

אגב, אני גם זוכר, שוב מבלי לפנות לארכיון, שאתה מקיבוץ בצפון מזרח המדינה
ושיש לך גם אבא וגם אח שנפלו במערכות ישראל וגם דוד ועוד איזה קרוב משפחה נוסף.


אני גם זוכר שאי שם סביב שנת 2011 עד 2013
עת שודרה הסדרה 'המקום' בשידור חוזר כששמעת ממני שרננה רז מופיעה בה
ויש בה סצינה מינית אתה הראית בעליל התרגשות רבה.
סחתיין על הזכרון קובי
אני חושב שעשית סלט בנושא הקו לאשדוד.
לא מדובר בקרוב משפחה שלי.
העתונאי סבר פלוצקר סיפר שכאשר הוריו נשלחו/הופנו/הגיעו לשכונת ג'סי כהן אחד היתרונות שהציגו בפניהם (לאו דווקא הקבלן, ייתכן שמדובר בנציגי הממשלה/הסוכנות) היה התכנית לסלילת כביש מהיר ומסילה לדרום בסמוך לשכונה.

זה כמובן לא היה מקור המידע שלי לגבי הפרוייקט לדורותיו, אלא כאן בפורום מפי הדוקטורים והפרופסורים שבאותן שנים (05'-06') היו פעילים כאן והובילו דיונים מפורטים על תכנית החומש.

אני חיברתי את המידע הזה עם הסיפור של פלוצקר. נראה די ברור שבאמצע שנות החמישים, כשהפרוייקט רק הוקפא, איש לא העלה בדעתו שההקפאה תימשך 48 שנה ואח"כ עוד 3. ודאי הניחו שיתחדש תוך שנים ספורות. אני מזכיר לך שהקטע שהושלם אז היה הרבה יותר ארוך והרבה יותר מסובך מהקטע שהוקפא, ובנייתו נמשכה רק 4 שנים. אז לא ידעו מהם כישורי העיכוב של האוצר, לא היה להם את הנסיון שלנו עם הרכבת התחתית (85-50 שנה) והקו לאילת (44 שנה בינתיים). אז בתמימותם חשבו שבקרוב זה יבוצע.

יתר הדברים שכתבת כמובן נכונים. הנה תזכורת:

 
אבל בדבר אחד אתה צודק 100%, ומגיע לך כל הקרדיט:

רגע, ובלי שאיש האצטדיונים, נו, "אוהד" צרפת
שבטח אוכל ת'לב שלו על כך שצרפת ככל הנראה תזכה מחר (במקרה הגרוע
היא תהיה מקום שני שהוא באמת הרבה הרבה יותר מאשר מכובד)
נו, זה שחלק מהשם שלו זה המלה צרפת באנגלית,
יבוא ויגיד בכמה האיחור הוא בפועל לעומת תכנון ששכנה של סבא שלו שמעה פעם
מאיזה קבלן, זה לא זה.
אבל בדבר אחד אתה צודק 100%, ומגיע לך כל הקרדיט:
קדימה קרואטיה!!!!!
מוות לצפרדעים!!!!!


 

luckydude

Active member
באופן עקרוני המסילות בין רעננה והרצליה מוכנות.

הכביש כנראה ייפתח בסוף 2018 או תחילת 2019, המסילות בין רעננה
מערב להרצליה ותל אביב כנראה לקראת סוף 2019.
באופן עקרוני המסילות בין רעננה והרצליה מוכנות.
מה שלא מוכן אלו המסילות הנוספות בין ת״א להרצליה ולכן אין מספיק קיבולת מסילה להפעיל את השירות. הקטע המעצבן הוא שאת הכפלת המסילות בין ת״א להרצליה יכלו לבצע כבר מזמן כי מעשית אין קשר בינו לבין 531 או הארכת נתיבי איילון לשפיים. בקיצור, סתם התמזמזו עם הפרוייקט הזה עד כדי כך שנוצר מצב מגוחך שבו מסילות 531 (שהביצוע שלהן היה כבול לחלוטין עם פרוייקט אחר) סויימו אבל ת״א הרצליה (שניתן היה לבצע באופן עצמאי) ולסיים מזמן לא גמרו.
 

סנוי

New member
מנצל"ש, מה מצב ההכפלה של ת"א אוני'-הרצליה?

באופן עקרוני המסילות בין רעננה והרצליה מוכנות.
מה שלא מוכן אלו המסילות הנוספות בין ת״א להרצליה ולכן אין מספיק קיבולת מסילה להפעיל את השירות. הקטע המעצבן הוא שאת הכפלת המסילות בין ת״א להרצליה יכלו לבצע כבר מזמן כי מעשית אין קשר בינו לבין 531 או הארכת נתיבי איילון לשפיים. בקיצור, סתם התמזמזו עם הפרוייקט הזה עד כדי כך שנוצר מצב מגוחך שבו מסילות 531 (שהביצוע שלהן היה כבול לחלוטין עם פרוייקט אחר) סויימו אבל ת״א הרצליה (שניתן היה לבצע באופן עצמאי) ולסיים מזמן לא גמרו.
מנצל"ש, מה מצב ההכפלה של ת"א אוני'-הרצליה?
אני עובר עם אוטובוס בגשר קק"ל פעם פעמיים בשבוע ורואה רק חול וחול לשני הכיוונים, נראה שיש מקום להנחת המסילות אבל לא מניחים אותן...
 

Ccyclist

Well-known member
ריבוע

מנצל"ש, מה מצב ההכפלה של ת"א אוני'-הרצליה?
אני עובר עם אוטובוס בגשר קק"ל פעם פעמיים בשבוע ורואה רק חול וחול לשני הכיוונים, נראה שיש מקום להנחת המסילות אבל לא מניחים אותן...
ריבוע
 
נסעתי שם אתמול

מנצל"ש, מה מצב ההכפלה של ת"א אוני'-הרצליה?
אני עובר עם אוטובוס בגשר קק"ל פעם פעמיים בשבוע ורואה רק חול וחול לשני הכיוונים, נראה שיש מקום להנחת המסילות אבל לא מניחים אותן...
נסעתי שם אתמול
ברכבת מתל אביב צפונה ואח"כ חזרה.

מצב העבודות ממש ממש עגום.
להערכתי לאורך מרבית הקטע אין אפילו מבנה עליון מוכן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה