רכבת מטרו בתחנת רוסאריוליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.
היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון
קאיס דו סוברה מבט לתחנת הרכבת העילית ולקו הרק"ל - נת"צ משותףליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.
היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון
נסיעה בחשמלית קו E15ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.
היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון
נסיעה בקו E15 - המשךליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.
היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון
Padrão dos Descobrimentos - אנדרטאת מגלי הארצותליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.
היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון
אל קורטה אינגלס ליסבון, ראוי להערה או שתיים למרות שלא צילמתיליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.
היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון
האריחים המיוחדים בתחנת פארק (גן החיות)ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.
היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון
תיקון: לא גן החיות שהיא תחנה אחרת בקו.האריחים המיוחדים בתחנת פארק (גן החיות)
בכל עיר עם מטרו יש תחנות ייחודיות הראויות לציון. נסענו כמה וכמה פעמים דרך תחנת פארק שנמצא תחנה אחת לפני תחנת סאו סבסטיאו בו נמצא האל-קורטה אינגלס אך בערב האחרון לביקור בחרנו לאכול במסעדה איטלקית באזור אז המתנו שם לרכבת חזרה למלון.
 
הפארק הוא פארק אדוארד השביעי, מלך בריטניה וקיסר הודו שהיה בנה של המלכה ויקטוריה. אנגליה (והכוונה אנגליה, לפני האיחוד שיצר את בריטניה) ופורטוגל הן בנות ברית כבר מהמאה ה13 ומעולם לא היו במצב מלחמה האחת נגד השניה.
 
האריחים מראים קטעים ממפת העולם, וחלק מעיצובי העמודים הם בסגנון הארט נובו והתקופה האדוארדיאנית של העשור הראשון של המאה ה20.
 
כאמור הרכבת היא של מערך בודד בן 3 קרונות בגלל שמדובר ביום א' בערב.
ופוסט אחרון לשירשור: כרטיס Viva Viagem הלא חכם.ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.
היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון
והרחבה לעניין הכרטיסים לתושביםופוסט אחרון לשירשור: כרטיס Viva Viagem הלא חכם.
קחו את כל פילפולי ה IP-27 ("רב-קו" כפי שהוא נראה למי שאינו קורא עברית) בפורום ותכפילו אותם לקבלת כרטיס "חכם" טיפש ומעצבן במיוחד, ה Viva Viagem של ליסבון.
 
מלבד לונדון היו לי כרטיסים שבועיים בברלין, פריס, מדריד, רומא וברצלונה שפשוט קניתי בשדה התעופה או תחנת הרכבת עם הגעתי לעיר וחסל סדר התעסקויות לזמן הביקור. בכירטוס של ליסבון הברירה היא בין הטענת ערך צבור ללא Cap עילי (כך שניתן לשלם יותר משווי כרטיס יומי) או הטענת כרטיס יומי כל יום !
 
כדי להפוך את העסק ליותר מתסכל המכונות לא אוהבות את זה אם אדם אחד עומד עם כל הכרטיסים ומנסה לשלם עם אותו כרטיס אשראי (יש לנו ספרדי אז זה ביורו ומשתלם). כדי שזוג ישלם כך צריך להמתין איזה דקה או שתיים בין ההטענה הראשונה לשניה, וכדי שמשפחה עם 4 ילדים תעשה זאת זה בכלל סיפור וגם טקס יומי מאוס במיוחד.
 
בפוסט על הרכבת שחצתה את הטאג'ו כבר אמרתי שהכרטיס היומי היקר ביותר, כ €10 אינו תקף לרכבת שחוצה את הנהר והיינו צריכים להוציא סט כרטיסים נוסף. כמו כן אמרתי שבגלל שאי אפשר להטעין יותר מסוג חוזה אחד (ערך צבור, נסיעה בודדת או מספר נסיעות, כרטיס יומי מסוג כלשהו) על כרטיס אחד בבת אחת והיתה נסיעת רק"ל שמשהו השתבש בולידטור היינו צריכים לקנות כרטיס חמישי. העלות הינה 50 סנט לכרטיס שזה די סמלי אבל די מעצבן להסתבך בגלל הבעיות הטכניות של המערכת.
 
ושיא השיאים: באחד "הטקסים היומיים" זוג הכרטיסים הראשון סירב להיטען. אחרי מספר ניסיונות פקידת המטרו הסבירה לי שהכרטיס היומי תקף ל 24 שעות שלמות, מה שלא נהוג במערכות אחרות (בלונדון הכרטיס היומי מסתיים ב 04:30 בבוקר ואני חושב שבארץ אימצתם סטנדרט דומה). כתוצאה ביום למחרת נסענו אולי חצי שעה לפני פקיעת התוקף כך שלא ביצענו את "הטקס" בתחנה המקומית שלנו מול אותה הפקידה אלא איחרנו אותו בשעה - שעתיים אחרי נסיעה באוטובוס תיירים וביצענו אותו ב 12 בצהריים, כשאותה אסטרטגיה הביאה לכך שביום למחרת הטקס התבצע בכלל באחת בצהריים. אני חושב שביום א' נסענו ללא כרטיס מאנדרטאת מגלי הארצות כי לא יכלנו לחדש את הכרטיס בזמן הנסיעה החוצה כשהכרטיס של היום הקודם היה בתוקף, ולא היה מכשיר כירטוס פעיל לא בתחנת הרק"ל ולא ברק"ל עצמה (אני חושב שהיה אחד מקולקל). את הטקס ביצענו בתחנת המטרו כשחזרנו ממגלי הארצות.
 
בתחומי העיר עצמה הכרטיס עבד מצויין בוולידטורים של תחנות המטרו. משום שכרטיס האשראי הספרדי שהשתמשנו בו היה אשראי-מגע וגם הכרטיס של חדר המלון היה כרטיס מגע היה צורך להפריד את הכרטיסים בארנק הפלסטיק ולסמן את הצד של כרטיס הויוה. מדבקה פשוטה מאפשרת לחוש עם האצבע את הצד של כרטיס הויוה ופשוט להניח את הצד הזה של הארנק על הולידטור בלי לפתוח את הארנק.
 
בתמונות שני סוגי הכרטיס:
בלבן - אלו של הגדה הצפונית מתחנת המטרו בשדה התעופה.
בירוק- אלו שקיבלנו בתחנת הרכבת הארצית מהגדה הצפונית לגדה הדרומית דרך גשר ה25 באפריל, ואחד שקיבלנו בנמל המעבורות של הגדה הדרומית.
 
מדובר בכרטיס NFC המודפס על חתיכת פלסטיק גמיש בכיסוי נייר קשיח (לא בדיוק קרטון, יותר נייר כרומו). ניתן לשים את הכרטיס בקערת מים חמים ולהוריד בהדרגה את הנייר עד לחשיפת הצ'יפ.
 
משום שכרטיס ה IP-27 הישראלי הוא כרטיס פלסטיק שאי אפשר לפתוח בלי להזיק לתכולה אני מניח שתתעניינו במבנה הטכני החשוף של השבב והאנטנה.
 
עד כאן שירשור ליסבון בשני חלקיו.
החשמלית כסמל העיר - מזכרת מגנט למקרר.ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.
היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.