מזמן לא כתבתי כאן על חוויות רכבתיות - הקו לרעננה

מצב
הנושא נעול.

down und

New member
מזמן לא כתבתי כאן על חוויות רכבתיות - הקו לרעננה

מזמן לא כתבתי כאן על חוויות רכבתיות - הקו לרעננה
ניצלתי את העובדה שהיום לא עבדתי ונסעתי בקו החדש לכוון הרעננות.
או כמו שאומרים כפר סבא נראית מאוד רעננה מהרצליה.

הגעתי תוך רבע שעה היום בבוקר מביתי ועד לתחנת הרכבת בני ברק.
היו אפילו מספר מקומות חניה פנויים בחניון החינמי שצמוד לתחנה והשארתי את
מכוניתי הנאמנה (4 שנים ושליש ואפילו תקלה מכנית אחת לא היתה ומעולם לא קרה שלא הצלחתי להתניע)

הטענתי 50 ש"ח ברב קו בכרטיס אשראי, לידיעת הרדוף שמומחה בבזק, וקניתי
כרטיס לרעננה מערב.
הרכבת של שעה 11:22 הגיעה בשתי דקות איחור ויצאה לדרכה ב-3 דקות מעבר לשעה הרשומה. לא נורא, לא טוב אבל לפי ישראל, אוסטרליה ועוד כמה מדינות זה
נחשב בזמן (עד 5 דקות איחור).
היו, להערכתי, ברכבת רק כ-20% נוסעים ממספר המושבים (רוב הרביעיות היו
תפוסות ונדיר שהיו יותר מנוסע ברביעיה כלשהי.

החל מהוד השרון סוקולוב הנסיעה יחסית איטית, להערכתי לא עוברים את ה-45 עד 50 קמ"ש ותוך שתיים שלוש דקות אנו ברעננה דרום.
עצירה לפחות מאשר דקה וממריאים לעבר רעננה מערב.
נסיעה זו ארכה כ-3 דקות והפעם במהירות מעט גבוהה יותר, להערכתי בין 50 ל-75 קמ"ש.
בתחנה ירדו פחות מ-10 נוסעים. טוב, שעת שפל בתחנה שנפתחה לפני כשבוע בלבד.

הסתובבתי במבנה הגדול והתאכזבתי לגלות שטרם פתחו שם את המזנון.
במגרש החניה היו כ-50 ומשהו מכוניות בלבד, אבל זהו חניון קטן, להערכתי בקושי 200 מקומות.
להבדיל מזה של ראש העין שממה שראו מתוך הקרון הוא נראה מפוצץ לאללה.
להערכתי יש בו כ-1,000 מכוניות.

קניתי, להפתעתה המשעשעת של הקופאית, כרטיס לרעננה דרום.
טוב, נראה לי שחוץ מסקרנים ותמהונים, איש לא קנה בשבוע ומשהו האחרונים
כרטיס בין שתי הרעננות.
תחנת רעננה דרום היא ללא מגרש חניה, חוץ מכמעט מניין מקומות חניה לנכים.
אגב, יש בה גם ספרייה וגם פסנתר, שהעביר לי כמה דקות בנגינת שלושת השירים
שאני יודע לנגן בקלידים (קול דודי, המנגינה של הפנתר הוורוד, והאקורדים של דניאלה [דיויד ברוזה]. נראה לי לנגן את יונתן הקטן סתם מפדח אז אותו, כמובן, שלא נגנתי).

משהו מוזר, בתחנת רעננה מערב ראיתי בחניית הנכים פולקסווגן חיפושית עתיקה,
כזו של שנות ה-70. התקרבתי אליה ואכן היה תו נכה בחלונה. מוזר לאללה.

בתחנת רעננה דרום הכמעט צמודה לאמדוקס הגיע אוטובוס, כמדומני של מטרופולין
והוריד נוסעת צעירה שצלמה את הכניסה לגשר שמוליך לעבר התחנה.

אפרופו רעננה, כלי רכב ורכבות, להיכן נעלם הספל של בני? נו, הארכיבאי שהיה
מספר על חוויותיו הרכבתיות.

בחזור, הרכבת יצאה בזמן ובתחנת פ"ת ק' אריה ראיתי בדיפו קרון של הרכבת הקלה.
האם זה באמת קרון מסוג הקרונות שיהיו או שהוא סתם הובא לשם?

אגב, ממליץ לכם לראות היום את ערוץ 11 (שאני עדיין ממשיך לקרוא לו ערוץ אחד או הערוץ הראשון). בשעה או 20:00 או 21:00 יש את הצ'ייסר מול כמה כאלו שזכו
בפרסים יקרים בשעשועוני טריוויה בעבר.
 

Bus Nerd

Active member
בדפו מוצב דגם מקוצר של קרון

מזמן לא כתבתי כאן על חוויות רכבתיות - הקו לרעננה
ניצלתי את העובדה שהיום לא עבדתי ונסעתי בקו החדש לכוון הרעננות.
או כמו שאומרים כפר סבא נראית מאוד רעננה מהרצליה.

הגעתי תוך רבע שעה היום בבוקר מביתי ועד לתחנת הרכבת בני ברק.
היו אפילו מספר מקומות חניה פנויים בחניון החינמי שצמוד לתחנה והשארתי את
מכוניתי הנאמנה (4 שנים ושליש ואפילו תקלה מכנית אחת לא היתה ומעולם לא קרה שלא הצלחתי להתניע)

הטענתי 50 ש"ח ברב קו בכרטיס אשראי, לידיעת הרדוף שמומחה בבזק, וקניתי
כרטיס לרעננה מערב.
הרכבת של שעה 11:22 הגיעה בשתי דקות איחור ויצאה לדרכה ב-3 דקות מעבר לשעה הרשומה. לא נורא, לא טוב אבל לפי ישראל, אוסטרליה ועוד כמה מדינות זה
נחשב בזמן (עד 5 דקות איחור).
היו, להערכתי, ברכבת רק כ-20% נוסעים ממספר המושבים (רוב הרביעיות היו
תפוסות ונדיר שהיו יותר מנוסע ברביעיה כלשהי.

החל מהוד השרון סוקולוב הנסיעה יחסית איטית, להערכתי לא עוברים את ה-45 עד 50 קמ"ש ותוך שתיים שלוש דקות אנו ברעננה דרום.
עצירה לפחות מאשר דקה וממריאים לעבר רעננה מערב.
נסיעה זו ארכה כ-3 דקות והפעם במהירות מעט גבוהה יותר, להערכתי בין 50 ל-75 קמ"ש.
בתחנה ירדו פחות מ-10 נוסעים. טוב, שעת שפל בתחנה שנפתחה לפני כשבוע בלבד.

הסתובבתי במבנה הגדול והתאכזבתי לגלות שטרם פתחו שם את המזנון.
במגרש החניה היו כ-50 ומשהו מכוניות בלבד, אבל זהו חניון קטן, להערכתי בקושי 200 מקומות.
להבדיל מזה של ראש העין שממה שראו מתוך הקרון הוא נראה מפוצץ לאללה.
להערכתי יש בו כ-1,000 מכוניות.

קניתי, להפתעתה המשעשעת של הקופאית, כרטיס לרעננה דרום.
טוב, נראה לי שחוץ מסקרנים ותמהונים, איש לא קנה בשבוע ומשהו האחרונים
כרטיס בין שתי הרעננות.
תחנת רעננה דרום היא ללא מגרש חניה, חוץ מכמעט מניין מקומות חניה לנכים.
אגב, יש בה גם ספרייה וגם פסנתר, שהעביר לי כמה דקות בנגינת שלושת השירים
שאני יודע לנגן בקלידים (קול דודי, המנגינה של הפנתר הוורוד, והאקורדים של דניאלה [דיויד ברוזה]. נראה לי לנגן את יונתן הקטן סתם מפדח אז אותו, כמובן, שלא נגנתי).

משהו מוזר, בתחנת רעננה מערב ראיתי בחניית הנכים פולקסווגן חיפושית עתיקה,
כזו של שנות ה-70. התקרבתי אליה ואכן היה תו נכה בחלונה. מוזר לאללה.

בתחנת רעננה דרום הכמעט צמודה לאמדוקס הגיע אוטובוס, כמדומני של מטרופולין
והוריד נוסעת צעירה שצלמה את הכניסה לגשר שמוליך לעבר התחנה.

אפרופו רעננה, כלי רכב ורכבות, להיכן נעלם הספל של בני? נו, הארכיבאי שהיה
מספר על חוויותיו הרכבתיות.

בחזור, הרכבת יצאה בזמן ובתחנת פ"ת ק' אריה ראיתי בדיפו קרון של הרכבת הקלה.
האם זה באמת קרון מסוג הקרונות שיהיו או שהוא סתם הובא לשם?

אגב, ממליץ לכם לראות היום את ערוץ 11 (שאני עדיין ממשיך לקרוא לו ערוץ אחד או הערוץ הראשון). בשעה או 20:00 או 21:00 יש את הצ'ייסר מול כמה כאלו שזכו
בפרסים יקרים בשעשועוני טריוויה בעבר.
בדפו מוצב דגם מקוצר של קרון
אותו אחד שהיה מונח בשדרות רוטשילד לפני... שנה? שנתיים? מי זוכר.
הסינים הכינו לנת"ע דגם קרון כדי לתת לנת"ע להתרשם ולהעיר הערות ביצוע. נת"ע השתמשו בדגם בתור מרכז מבקרים פתוח בשדרות רוטשילד, ועכשיו הוא מוצב בדפו כי שם ממוקם מרכז המבקרים הזמני של הקו.

מומלץ להירשם לסיור במתחם - לראות את הקרון, לשמוע הרצאה קצרה, ולראות מקרוב את פתחי המנהרות של הדפו.

https://www.nta.co.il/content/הרשמה-לסיור#
 

down und

New member
האם הדרגנועים של שתי תחנות רעננה

מזמן לא כתבתי כאן על חוויות רכבתיות - הקו לרעננה
ניצלתי את העובדה שהיום לא עבדתי ונסעתי בקו החדש לכוון הרעננות.
או כמו שאומרים כפר סבא נראית מאוד רעננה מהרצליה.

הגעתי תוך רבע שעה היום בבוקר מביתי ועד לתחנת הרכבת בני ברק.
היו אפילו מספר מקומות חניה פנויים בחניון החינמי שצמוד לתחנה והשארתי את
מכוניתי הנאמנה (4 שנים ושליש ואפילו תקלה מכנית אחת לא היתה ומעולם לא קרה שלא הצלחתי להתניע)

הטענתי 50 ש"ח ברב קו בכרטיס אשראי, לידיעת הרדוף שמומחה בבזק, וקניתי
כרטיס לרעננה מערב.
הרכבת של שעה 11:22 הגיעה בשתי דקות איחור ויצאה לדרכה ב-3 דקות מעבר לשעה הרשומה. לא נורא, לא טוב אבל לפי ישראל, אוסטרליה ועוד כמה מדינות זה
נחשב בזמן (עד 5 דקות איחור).
היו, להערכתי, ברכבת רק כ-20% נוסעים ממספר המושבים (רוב הרביעיות היו
תפוסות ונדיר שהיו יותר מנוסע ברביעיה כלשהי.

החל מהוד השרון סוקולוב הנסיעה יחסית איטית, להערכתי לא עוברים את ה-45 עד 50 קמ"ש ותוך שתיים שלוש דקות אנו ברעננה דרום.
עצירה לפחות מאשר דקה וממריאים לעבר רעננה מערב.
נסיעה זו ארכה כ-3 דקות והפעם במהירות מעט גבוהה יותר, להערכתי בין 50 ל-75 קמ"ש.
בתחנה ירדו פחות מ-10 נוסעים. טוב, שעת שפל בתחנה שנפתחה לפני כשבוע בלבד.

הסתובבתי במבנה הגדול והתאכזבתי לגלות שטרם פתחו שם את המזנון.
במגרש החניה היו כ-50 ומשהו מכוניות בלבד, אבל זהו חניון קטן, להערכתי בקושי 200 מקומות.
להבדיל מזה של ראש העין שממה שראו מתוך הקרון הוא נראה מפוצץ לאללה.
להערכתי יש בו כ-1,000 מכוניות.

קניתי, להפתעתה המשעשעת של הקופאית, כרטיס לרעננה דרום.
טוב, נראה לי שחוץ מסקרנים ותמהונים, איש לא קנה בשבוע ומשהו האחרונים
כרטיס בין שתי הרעננות.
תחנת רעננה דרום היא ללא מגרש חניה, חוץ מכמעט מניין מקומות חניה לנכים.
אגב, יש בה גם ספרייה וגם פסנתר, שהעביר לי כמה דקות בנגינת שלושת השירים
שאני יודע לנגן בקלידים (קול דודי, המנגינה של הפנתר הוורוד, והאקורדים של דניאלה [דיויד ברוזה]. נראה לי לנגן את יונתן הקטן סתם מפדח אז אותו, כמובן, שלא נגנתי).

משהו מוזר, בתחנת רעננה מערב ראיתי בחניית הנכים פולקסווגן חיפושית עתיקה,
כזו של שנות ה-70. התקרבתי אליה ואכן היה תו נכה בחלונה. מוזר לאללה.

בתחנת רעננה דרום הכמעט צמודה לאמדוקס הגיע אוטובוס, כמדומני של מטרופולין
והוריד נוסעת צעירה שצלמה את הכניסה לגשר שמוליך לעבר התחנה.

אפרופו רעננה, כלי רכב ורכבות, להיכן נעלם הספל של בני? נו, הארכיבאי שהיה
מספר על חוויותיו הרכבתיות.

בחזור, הרכבת יצאה בזמן ובתחנת פ"ת ק' אריה ראיתי בדיפו קרון של הרכבת הקלה.
האם זה באמת קרון מסוג הקרונות שיהיו או שהוא סתם הובא לשם?

אגב, ממליץ לכם לראות היום את ערוץ 11 (שאני עדיין ממשיך לקרוא לו ערוץ אחד או הערוץ הראשון). בשעה או 20:00 או 21:00 יש את הצ'ייסר מול כמה כאלו שזכו
בפרסים יקרים בשעשועוני טריוויה בעבר.
האם הדרגנועים של שתי תחנות רעננה
הם הדרגנועים הכי ארוכים בישראל שפעילים כיום?
יתכן וכל גרם דרגנועים בתחנת האומה בירושלים יהיה ארוך יותר אבל היא, כמובן,
עדיין לא פעילה.
האם אלו שברעננה, בלי קשר רק לרכבות אלא בכלל, הם הכי ארוכים כיום, ה-12
ביולי 18' בישראל?
 

down und

New member
יש תשובה על נושא הדרגנועים?

האם הדרגנועים של שתי תחנות רעננה
הם הדרגנועים הכי ארוכים בישראל שפעילים כיום?
יתכן וכל גרם דרגנועים בתחנת האומה בירושלים יהיה ארוך יותר אבל היא, כמובן,
עדיין לא פעילה.
האם אלו שברעננה, בלי קשר רק לרכבות אלא בכלל, הם הכי ארוכים כיום, ה-12
ביולי 18' בישראל?
יש תשובה על נושא הדרגנועים?
 

down und

New member
כמדומני שמתוך כ-65 תחנות רכבת פעילות בישראל

לא יודע על הדרגנועים
אבל נכון לרגע זה תחנת רעננה דרום היא היא התחנה הפעילה הכי עמוקה של רכבת ישראל (14 מטר).
כמדומני שמתוך כ-65 תחנות רכבת פעילות בישראל
הכוונה רק לתחנות נוסעים רשמיות ולא לתחנות של רכבת משא (כגון חדרה מזרח)
או תחנות תפעוליות גרידא (כגון שפיים ותל ברוך)
יש רק 16תחנות שהרציפים שלהן הם מתחת למפלס הרחוב שמוביל לשער הכניסה
הראשי לתחנה.
ואלו הן:

4 תחנות תל אביב
שתי תחנות רעננה
תחנת מודיעין מרכז
תחנת נתב"ג
וולפסון
יוספטל
קוממיות
משה דיין (ראשון מערב)
הראשונים (עומק שלילי, כלומר הרציפים גבוהים ממפלס כניסה)
הוד השרון (כנ"ל, עומק שלילי, הרציפים גבוהים מהכניסה)
כפר סבא (כנ"ל, עומק שלילי)
ירושלים מלחה


אכן מכל התחנות הללו (שכמובן הייתי בכולן ובמונח הייתי הכוונה להכנס מהכניסה
הראשית ברגל ואז להגיע גם לרציף) אכו שתי תחנות רעננה הן הכי עמוקות.
 

סנוי

New member
מה עם כרמיאל, נתניה ספיר, שדרות...?

כמדומני שמתוך כ-65 תחנות רכבת פעילות בישראל
הכוונה רק לתחנות נוסעים רשמיות ולא לתחנות של רכבת משא (כגון חדרה מזרח)
או תחנות תפעוליות גרידא (כגון שפיים ותל ברוך)
יש רק 16תחנות שהרציפים שלהן הם מתחת למפלס הרחוב שמוביל לשער הכניסה
הראשי לתחנה.
ואלו הן:

4 תחנות תל אביב
שתי תחנות רעננה
תחנת מודיעין מרכז
תחנת נתב"ג
וולפסון
יוספטל
קוממיות
משה דיין (ראשון מערב)
הראשונים (עומק שלילי, כלומר הרציפים גבוהים ממפלס כניסה)
הוד השרון (כנ"ל, עומק שלילי, הרציפים גבוהים מהכניסה)
כפר סבא (כנ"ל, עומק שלילי)
ירושלים מלחה


אכן מכל התחנות הללו (שכמובן הייתי בכולן ובמונח הייתי הכוונה להכנס מהכניסה
הראשית ברגל ואז להגיע גם לרציף) אכו שתי תחנות רעננה הן הכי עמוקות.
מה עם כרמיאל, נתניה ספיר, שדרות...?
 

down und

New member
אם אני זוכר נכון את כרמיאל אזי הרציפים הם

מה עם כרמיאל, נתניה ספיר, שדרות...?
אם אני זוכר נכון את כרמיאל אזי הרציפים הם
באותו גובה מעל פני הים כמו לובי התחנה.
הייתי שם לפני 7 חודשים ושבוע...
אבל בהחלט יתכן ולא זכרתי נכון.

תחנת ספיר לא זוכר בדיוק, הייתי שם לפני שנתיים, כמה ימים לפני או אחרי
שהייתי בתחנת שדרות.
אני זוכר מעבר תת קרקעי ארוך, בשדרות, כמו בהרצליה, אגב, אבל אם אני זוכר
נכון גובה הרציפים הוא זהה לגובה רצפת לובי התחנה.
כאמור, בהחלט יתכן וזכרוני בוגד בי.
 

סנוי

New member
בכולם אולם המבואה גבוה מהמסילות, עם ירידה בדרגנוע או מעלית

אם אני זוכר נכון את כרמיאל אזי הרציפים הם
באותו גובה מעל פני הים כמו לובי התחנה.
הייתי שם לפני 7 חודשים ושבוע...
אבל בהחלט יתכן ולא זכרתי נכון.

תחנת ספיר לא זוכר בדיוק, הייתי שם לפני שנתיים, כמה ימים לפני או אחרי
שהייתי בתחנת שדרות.
אני זוכר מעבר תת קרקעי ארוך, בשדרות, כמו בהרצליה, אגב, אבל אם אני זוכר
נכון גובה הרציפים הוא זהה לגובה רצפת לובי התחנה.
כאמור, בהחלט יתכן וזכרוני בוגד בי.
בכולם אולם המבואה גבוה מהמסילות, עם ירידה בדרגנוע או מעלית
אגב כשאני נזכר עכשיו, גם בבית שאן יש פער גובה - המסילה מוגבהת לעומת הכניסה.
ביקרתי בקו העמק ובקו כרמיאל בסתיו שעבר כשעוד היה אפשר לנסוע בחינם לכרמיאל, ככה 'תפרתי' שני קווים בצפון. בתור אחד שגר במרכז, עד אז לא הרחקתי מתל אביב ברכבת מעבר לקרית מוצקין.
בזמנו עלה לי רעיון לגבי נסיעה בכל קווי רכבת ישראל, ואני מוכרח לציין שאלמלא רציתי לשהות בתחנת כרמיאל כמה דקות כדי להתרשם, הייתי יכול לעשות סיבוב פרסה תוך שתי דקות שם, מאחר וכך עבד לוח הזמנים אז (לא יודע לגבי היום). משם המשכתי לבית שאן דרך חיפה מרכז (שגם בה היה מעבר מהיר של כמה דקות בין רכבת לרכבת), אני מניח שהיום יותר קל לעשות זאת לאחר פתיחת מרכזית המפרץ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דרגנועים ארוכים (2 קומות) יש בקולנוע גלובוס גרנד קניון חיפה

האם הדרגנועים של שתי תחנות רעננה
הם הדרגנועים הכי ארוכים בישראל שפעילים כיום?
יתכן וכל גרם דרגנועים בתחנת האומה בירושלים יהיה ארוך יותר אבל היא, כמובן,
עדיין לא פעילה.
האם אלו שברעננה, בלי קשר רק לרכבות אלא בכלל, הם הכי ארוכים כיום, ה-12
ביולי 18' בישראל?
דרגנועים ארוכים (2 קומות) יש בקולנוע גלובוס גרנד קניון חיפה
לא יודעת אם הם ארוכים יותר מהדרגנועים בתחנות ת"א (למשל ארלוזרוב). ברעננות לא ביקרתי ולא סביר שזה יקרה בעתיד הנראה לעין.
 

אורי404

New member
קובי. טוב לדעת

מזמן לא כתבתי כאן על חוויות רכבתיות - הקו לרעננה
ניצלתי את העובדה שהיום לא עבדתי ונסעתי בקו החדש לכוון הרעננות.
או כמו שאומרים כפר סבא נראית מאוד רעננה מהרצליה.

הגעתי תוך רבע שעה היום בבוקר מביתי ועד לתחנת הרכבת בני ברק.
היו אפילו מספר מקומות חניה פנויים בחניון החינמי שצמוד לתחנה והשארתי את
מכוניתי הנאמנה (4 שנים ושליש ואפילו תקלה מכנית אחת לא היתה ומעולם לא קרה שלא הצלחתי להתניע)

הטענתי 50 ש"ח ברב קו בכרטיס אשראי, לידיעת הרדוף שמומחה בבזק, וקניתי
כרטיס לרעננה מערב.
הרכבת של שעה 11:22 הגיעה בשתי דקות איחור ויצאה לדרכה ב-3 דקות מעבר לשעה הרשומה. לא נורא, לא טוב אבל לפי ישראל, אוסטרליה ועוד כמה מדינות זה
נחשב בזמן (עד 5 דקות איחור).
היו, להערכתי, ברכבת רק כ-20% נוסעים ממספר המושבים (רוב הרביעיות היו
תפוסות ונדיר שהיו יותר מנוסע ברביעיה כלשהי.

החל מהוד השרון סוקולוב הנסיעה יחסית איטית, להערכתי לא עוברים את ה-45 עד 50 קמ"ש ותוך שתיים שלוש דקות אנו ברעננה דרום.
עצירה לפחות מאשר דקה וממריאים לעבר רעננה מערב.
נסיעה זו ארכה כ-3 דקות והפעם במהירות מעט גבוהה יותר, להערכתי בין 50 ל-75 קמ"ש.
בתחנה ירדו פחות מ-10 נוסעים. טוב, שעת שפל בתחנה שנפתחה לפני כשבוע בלבד.

הסתובבתי במבנה הגדול והתאכזבתי לגלות שטרם פתחו שם את המזנון.
במגרש החניה היו כ-50 ומשהו מכוניות בלבד, אבל זהו חניון קטן, להערכתי בקושי 200 מקומות.
להבדיל מזה של ראש העין שממה שראו מתוך הקרון הוא נראה מפוצץ לאללה.
להערכתי יש בו כ-1,000 מכוניות.

קניתי, להפתעתה המשעשעת של הקופאית, כרטיס לרעננה דרום.
טוב, נראה לי שחוץ מסקרנים ותמהונים, איש לא קנה בשבוע ומשהו האחרונים
כרטיס בין שתי הרעננות.
תחנת רעננה דרום היא ללא מגרש חניה, חוץ מכמעט מניין מקומות חניה לנכים.
אגב, יש בה גם ספרייה וגם פסנתר, שהעביר לי כמה דקות בנגינת שלושת השירים
שאני יודע לנגן בקלידים (קול דודי, המנגינה של הפנתר הוורוד, והאקורדים של דניאלה [דיויד ברוזה]. נראה לי לנגן את יונתן הקטן סתם מפדח אז אותו, כמובן, שלא נגנתי).

משהו מוזר, בתחנת רעננה מערב ראיתי בחניית הנכים פולקסווגן חיפושית עתיקה,
כזו של שנות ה-70. התקרבתי אליה ואכן היה תו נכה בחלונה. מוזר לאללה.

בתחנת רעננה דרום הכמעט צמודה לאמדוקס הגיע אוטובוס, כמדומני של מטרופולין
והוריד נוסעת צעירה שצלמה את הכניסה לגשר שמוליך לעבר התחנה.

אפרופו רעננה, כלי רכב ורכבות, להיכן נעלם הספל של בני? נו, הארכיבאי שהיה
מספר על חוויותיו הרכבתיות.

בחזור, הרכבת יצאה בזמן ובתחנת פ"ת ק' אריה ראיתי בדיפו קרון של הרכבת הקלה.
האם זה באמת קרון מסוג הקרונות שיהיו או שהוא סתם הובא לשם?

אגב, ממליץ לכם לראות היום את ערוץ 11 (שאני עדיין ממשיך לקרוא לו ערוץ אחד או הערוץ הראשון). בשעה או 20:00 או 21:00 יש את הצ'ייסר מול כמה כאלו שזכו
בפרסים יקרים בשעשועוני טריוויה בעבר.
קובי. טוב לדעת
* תחנת רעננה מערב תחנה חדשה ואולי אין הרבה נוסעים ו/או מכוניות חונות. סביר להניח (ואף מאוד), שכאשר תהיה הנסיעה לתל אביב ודרומה, דרך הרצליה מספר הנוסעים יעלה. אולי לא כמו בראש העין כיום. אבל בהחלט יעלה.

* מהירות נסיעה איטית במסילת השרון - כעיקרון חשמול קו אמור לקצר את זמני הנסיעה בין התחנות. נחיה ונראה.

* ראש העין - 1000 מכוניות זה ללא ספק הרבה. גם הרבה מגיעים לתחנה באמצעות טרמפים או באוטובוסים. שם יש קווי אוטובוסים מכיוון יישובי דרום השרון, שומרון, ראש העין והסביבה.
כך שללא ספק, כאשר תפעלנה שתי רכבות בשעה, במקום 4, תהיה פגיעה גדולה בשירות. זה עוד בטרם משקללים את פתח תקווה, שגם בתחנות שבה יש שימוש רב.

* האוטובוסים ליד רעננה-דרום הם אכן של "מטרופולין". קווים לכיוון רעננה ולכיוון כפר סבא.

* ערוץ "כאן 11"
 

טנק2

New member
המדיניות הייתה לבנות חניונים קטנים

מזמן לא כתבתי כאן על חוויות רכבתיות - הקו לרעננה
ניצלתי את העובדה שהיום לא עבדתי ונסעתי בקו החדש לכוון הרעננות.
או כמו שאומרים כפר סבא נראית מאוד רעננה מהרצליה.

הגעתי תוך רבע שעה היום בבוקר מביתי ועד לתחנת הרכבת בני ברק.
היו אפילו מספר מקומות חניה פנויים בחניון החינמי שצמוד לתחנה והשארתי את
מכוניתי הנאמנה (4 שנים ושליש ואפילו תקלה מכנית אחת לא היתה ומעולם לא קרה שלא הצלחתי להתניע)

הטענתי 50 ש"ח ברב קו בכרטיס אשראי, לידיעת הרדוף שמומחה בבזק, וקניתי
כרטיס לרעננה מערב.
הרכבת של שעה 11:22 הגיעה בשתי דקות איחור ויצאה לדרכה ב-3 דקות מעבר לשעה הרשומה. לא נורא, לא טוב אבל לפי ישראל, אוסטרליה ועוד כמה מדינות זה
נחשב בזמן (עד 5 דקות איחור).
היו, להערכתי, ברכבת רק כ-20% נוסעים ממספר המושבים (רוב הרביעיות היו
תפוסות ונדיר שהיו יותר מנוסע ברביעיה כלשהי.

החל מהוד השרון סוקולוב הנסיעה יחסית איטית, להערכתי לא עוברים את ה-45 עד 50 קמ"ש ותוך שתיים שלוש דקות אנו ברעננה דרום.
עצירה לפחות מאשר דקה וממריאים לעבר רעננה מערב.
נסיעה זו ארכה כ-3 דקות והפעם במהירות מעט גבוהה יותר, להערכתי בין 50 ל-75 קמ"ש.
בתחנה ירדו פחות מ-10 נוסעים. טוב, שעת שפל בתחנה שנפתחה לפני כשבוע בלבד.

הסתובבתי במבנה הגדול והתאכזבתי לגלות שטרם פתחו שם את המזנון.
במגרש החניה היו כ-50 ומשהו מכוניות בלבד, אבל זהו חניון קטן, להערכתי בקושי 200 מקומות.
להבדיל מזה של ראש העין שממה שראו מתוך הקרון הוא נראה מפוצץ לאללה.
להערכתי יש בו כ-1,000 מכוניות.

קניתי, להפתעתה המשעשעת של הקופאית, כרטיס לרעננה דרום.
טוב, נראה לי שחוץ מסקרנים ותמהונים, איש לא קנה בשבוע ומשהו האחרונים
כרטיס בין שתי הרעננות.
תחנת רעננה דרום היא ללא מגרש חניה, חוץ מכמעט מניין מקומות חניה לנכים.
אגב, יש בה גם ספרייה וגם פסנתר, שהעביר לי כמה דקות בנגינת שלושת השירים
שאני יודע לנגן בקלידים (קול דודי, המנגינה של הפנתר הוורוד, והאקורדים של דניאלה [דיויד ברוזה]. נראה לי לנגן את יונתן הקטן סתם מפדח אז אותו, כמובן, שלא נגנתי).

משהו מוזר, בתחנת רעננה מערב ראיתי בחניית הנכים פולקסווגן חיפושית עתיקה,
כזו של שנות ה-70. התקרבתי אליה ואכן היה תו נכה בחלונה. מוזר לאללה.

בתחנת רעננה דרום הכמעט צמודה לאמדוקס הגיע אוטובוס, כמדומני של מטרופולין
והוריד נוסעת צעירה שצלמה את הכניסה לגשר שמוליך לעבר התחנה.

אפרופו רעננה, כלי רכב ורכבות, להיכן נעלם הספל של בני? נו, הארכיבאי שהיה
מספר על חוויותיו הרכבתיות.

בחזור, הרכבת יצאה בזמן ובתחנת פ"ת ק' אריה ראיתי בדיפו קרון של הרכבת הקלה.
האם זה באמת קרון מסוג הקרונות שיהיו או שהוא סתם הובא לשם?

אגב, ממליץ לכם לראות היום את ערוץ 11 (שאני עדיין ממשיך לקרוא לו ערוץ אחד או הערוץ הראשון). בשעה או 20:00 או 21:00 יש את הצ'ייסר מול כמה כאלו שזכו
בפרסים יקרים בשעשועוני טריוויה בעבר.
המדיניות הייתה לבנות חניונים קטנים
ברעננה מערב חניון של 200 מקומות, וברעננה דרום עם תחבורה ציבורית בלבד.
התחנה ברעננה דרום גם נמצאת ליד מסוף אוטובוסים יחסית שוקק רוב שעות היום, והאזור צפוף גם ככה בפרייבט כך שזו בחירה נכונה. התחנה גם לא מאוד רחוקה מהמסוף ויש קווים המשרתים אותה מהשכונות.
&nbsp
לגבי רעננה מערב...המיקום שלה מבחינת נגישות אוטובוסים קצת בעייתי...בתחנה על הגשר כלל לא עוצרים כל קווי התחבורה הציבורית, ולנוסעים שבאים מהרצליה אין מעבר חציה- צריך ללכת משהו כמו 200 מטר אחורה לצומת הקרובה כדי לחצות ולחזור.
חבל שלא עשו שער תחנה על הגשר כמו בתחנת השלום לדוגמא.
&nbsp
והרעננים באמת לא עיכלו שיש להם רכבת...בעיקר בגלל הסיבוב הגדול (לכאורה) שהיא עושה (אף שאני בטוח שבשעות הפקקים זה יוצא משתלם יותר מבחינת זמנים לאלה שרוצים להגיע לאזור הבורסה והשלום)
&nbsp
הבנתי גם שיש רכבת אחת בבוקר שמגיעה מהצפון דרך רעננה וראש העין ללוד, או שזה רק בימי ראשון, ומדלגת על תחנות תל אביב. שינוי מבורך
 
הרכבת מנהריה לבאר שבע דרך מסילת השרון פועלת רק ביום ראשון

המדיניות הייתה לבנות חניונים קטנים
ברעננה מערב חניון של 200 מקומות, וברעננה דרום עם תחבורה ציבורית בלבד.
התחנה ברעננה דרום גם נמצאת ליד מסוף אוטובוסים יחסית שוקק רוב שעות היום, והאזור צפוף גם ככה בפרייבט כך שזו בחירה נכונה. התחנה גם לא מאוד רחוקה מהמסוף ויש קווים המשרתים אותה מהשכונות.
&nbsp
לגבי רעננה מערב...המיקום שלה מבחינת נגישות אוטובוסים קצת בעייתי...בתחנה על הגשר כלל לא עוצרים כל קווי התחבורה הציבורית, ולנוסעים שבאים מהרצליה אין מעבר חציה- צריך ללכת משהו כמו 200 מטר אחורה לצומת הקרובה כדי לחצות ולחזור.
חבל שלא עשו שער תחנה על הגשר כמו בתחנת השלום לדוגמא.
&nbsp
והרעננים באמת לא עיכלו שיש להם רכבת...בעיקר בגלל הסיבוב הגדול (לכאורה) שהיא עושה (אף שאני בטוח שבשעות הפקקים זה יוצא משתלם יותר מבחינת זמנים לאלה שרוצים להגיע לאזור הבורסה והשלום)
&nbsp
הבנתי גם שיש רכבת אחת בבוקר שמגיעה מהצפון דרך רעננה וראש העין ללוד, או שזה רק בימי ראשון, ומדלגת על תחנות תל אביב. שינוי מבורך
הרכבת מנהריה לבאר שבע דרך מסילת השרון פועלת רק ביום ראשון
בבוקר.
 

down und

New member
דרך אגב, כביש 531 מערב (יותר נכון דרום מערב)

מזמן לא כתבתי כאן על חוויות רכבתיות - הקו לרעננה
ניצלתי את העובדה שהיום לא עבדתי ונסעתי בקו החדש לכוון הרעננות.
או כמו שאומרים כפר סבא נראית מאוד רעננה מהרצליה.

הגעתי תוך רבע שעה היום בבוקר מביתי ועד לתחנת הרכבת בני ברק.
היו אפילו מספר מקומות חניה פנויים בחניון החינמי שצמוד לתחנה והשארתי את
מכוניתי הנאמנה (4 שנים ושליש ואפילו תקלה מכנית אחת לא היתה ומעולם לא קרה שלא הצלחתי להתניע)

הטענתי 50 ש"ח ברב קו בכרטיס אשראי, לידיעת הרדוף שמומחה בבזק, וקניתי
כרטיס לרעננה מערב.
הרכבת של שעה 11:22 הגיעה בשתי דקות איחור ויצאה לדרכה ב-3 דקות מעבר לשעה הרשומה. לא נורא, לא טוב אבל לפי ישראל, אוסטרליה ועוד כמה מדינות זה
נחשב בזמן (עד 5 דקות איחור).
היו, להערכתי, ברכבת רק כ-20% נוסעים ממספר המושבים (רוב הרביעיות היו
תפוסות ונדיר שהיו יותר מנוסע ברביעיה כלשהי.

החל מהוד השרון סוקולוב הנסיעה יחסית איטית, להערכתי לא עוברים את ה-45 עד 50 קמ"ש ותוך שתיים שלוש דקות אנו ברעננה דרום.
עצירה לפחות מאשר דקה וממריאים לעבר רעננה מערב.
נסיעה זו ארכה כ-3 דקות והפעם במהירות מעט גבוהה יותר, להערכתי בין 50 ל-75 קמ"ש.
בתחנה ירדו פחות מ-10 נוסעים. טוב, שעת שפל בתחנה שנפתחה לפני כשבוע בלבד.

הסתובבתי במבנה הגדול והתאכזבתי לגלות שטרם פתחו שם את המזנון.
במגרש החניה היו כ-50 ומשהו מכוניות בלבד, אבל זהו חניון קטן, להערכתי בקושי 200 מקומות.
להבדיל מזה של ראש העין שממה שראו מתוך הקרון הוא נראה מפוצץ לאללה.
להערכתי יש בו כ-1,000 מכוניות.

קניתי, להפתעתה המשעשעת של הקופאית, כרטיס לרעננה דרום.
טוב, נראה לי שחוץ מסקרנים ותמהונים, איש לא קנה בשבוע ומשהו האחרונים
כרטיס בין שתי הרעננות.
תחנת רעננה דרום היא ללא מגרש חניה, חוץ מכמעט מניין מקומות חניה לנכים.
אגב, יש בה גם ספרייה וגם פסנתר, שהעביר לי כמה דקות בנגינת שלושת השירים
שאני יודע לנגן בקלידים (קול דודי, המנגינה של הפנתר הוורוד, והאקורדים של דניאלה [דיויד ברוזה]. נראה לי לנגן את יונתן הקטן סתם מפדח אז אותו, כמובן, שלא נגנתי).

משהו מוזר, בתחנת רעננה מערב ראיתי בחניית הנכים פולקסווגן חיפושית עתיקה,
כזו של שנות ה-70. התקרבתי אליה ואכן היה תו נכה בחלונה. מוזר לאללה.

בתחנת רעננה דרום הכמעט צמודה לאמדוקס הגיע אוטובוס, כמדומני של מטרופולין
והוריד נוסעת צעירה שצלמה את הכניסה לגשר שמוליך לעבר התחנה.

אפרופו רעננה, כלי רכב ורכבות, להיכן נעלם הספל של בני? נו, הארכיבאי שהיה
מספר על חוויותיו הרכבתיות.

בחזור, הרכבת יצאה בזמן ובתחנת פ"ת ק' אריה ראיתי בדיפו קרון של הרכבת הקלה.
האם זה באמת קרון מסוג הקרונות שיהיו או שהוא סתם הובא לשם?

אגב, ממליץ לכם לראות היום את ערוץ 11 (שאני עדיין ממשיך לקרוא לו ערוץ אחד או הערוץ הראשון). בשעה או 20:00 או 21:00 יש את הצ'ייסר מול כמה כאלו שזכו
בפרסים יקרים בשעשועוני טריוויה בעבר.
דרך אגב, כביש 531 מערב (יותר נכון דרום מערב)
עד להיכן הוא ממשיך?
בעבר הממש לא רחוק הוא הגיע רק עד לרח' ירושלים שבגבול בין הרצליה לרעננה.
היום בתחנת רעננה מערב ראיתי שהוא ממשיך הלאה ופה ושם נסעו עליו מכוניות.
 
עד לכביש 20 לכיוון צפון שממשיך לכביש 2 לכיוון צפון

דרך אגב, כביש 531 מערב (יותר נכון דרום מערב)
עד להיכן הוא ממשיך?
בעבר הממש לא רחוק הוא הגיע רק עד לרח' ירושלים שבגבול בין הרצליה לרעננה.
היום בתחנת רעננה מערב ראיתי שהוא ממשיך הלאה ופה ושם נסעו עליו מכוניות.
עד לכביש 20 לכיוון צפון שממשיך לכביש 2 לכיוון צפון
והכיוון של כביש 531 הוא דווקא צפון-מערב ולא דרום-מערב.
 

down und

New member
תודה

עד לכביש 20 לכיוון צפון שממשיך לכביש 2 לכיוון צפון
והכיוון של כביש 531 הוא דווקא צפון-מערב ולא דרום-מערב.
תודה
הוא לא מתוכנן לזמן הקרוב (נניח עניין של חודשים ספורים או גג שנה וקצת)
להתחבר גם לכוון ת"א קרי לכביש 20 דרום?
 
מתוכנן, אחרי שישלימו את העבודות בכביש 20 לכיוון דרום ובמחלף

תודה
הוא לא מתוכנן לזמן הקרוב (נניח עניין של חודשים ספורים או גג שנה וקצת)
להתחבר גם לכוון ת"א קרי לכביש 20 דרום?
מתוכנן, אחרי שישלימו את העבודות בכביש 20 לכיוון דרום ובמחלף
שמריהו מזרח.
 

אורי404

New member
היו ידיעות, לפיהן החיבור ייפתח בקיץ. כנראה בפועל אחרי זה

מתוכנן, אחרי שישלימו את העבודות בכביש 20 לכיוון דרום ובמחלף
שמריהו מזרח.
היו ידיעות, לפיהן החיבור ייפתח בקיץ. כנראה בפועל אחרי זה
זכורות לי כתבות, לפיהן החיבור בכביש 531 לכיוון דרום-מערב ייפתח ביולי-אוגוסט.
נראה שבפועל זה יהיה מאוחר יותר.

לפני כעשור היה מכרז, שנפל. לפי אותו מכרז בתוך שלוש שנים מסתיים כל הפרויקט. קרי כל כביש 531 ונתיבי איילון וכן "מסילת השרון". בפועל למעלה מחמש שנים עובדים. כנראה שאחרי כפול מהזמן המיועד ואף למעלה (שש שנים ואולי יותר, בהשוואה לשלוש שנים) יסתיים הפרויקט.
 
הכביש כנראה ייפתח בסוף 2018 או תחילת 2019, המסילות בין רעננה

היו ידיעות, לפיהן החיבור ייפתח בקיץ. כנראה בפועל אחרי זה
זכורות לי כתבות, לפיהן החיבור בכביש 531 לכיוון דרום-מערב ייפתח ביולי-אוגוסט.
נראה שבפועל זה יהיה מאוחר יותר.

לפני כעשור היה מכרז, שנפל. לפי אותו מכרז בתוך שלוש שנים מסתיים כל הפרויקט. קרי כל כביש 531 ונתיבי איילון וכן "מסילת השרון". בפועל למעלה מחמש שנים עובדים. כנראה שאחרי כפול מהזמן המיועד ואף למעלה (שש שנים ואולי יותר, בהשוואה לשלוש שנים) יסתיים הפרויקט.
הכביש כנראה ייפתח בסוף 2018 או תחילת 2019, המסילות בין רעננה
מערב להרצליה ותל אביב כנראה לקראת סוף 2019.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה