שאלה על האוטובוסים העירוניים בברלין

מצב
הנושא נעול.

Paper Gahan

New member
שאלה על האוטובוסים העירוניים בברלין

שאלה על האוטובוסים העירוניים בברלין
חזרתי משבוע על טהרת התח"צ בברלין. זה היה הביקור הראשון שלי שם וכמובן יש לי רק מילים טובות על המערכת העירונית המדהימה שמשלבת את רכבות ה S וה U ואת האוטובוסים והטראמים. התדירויות מעולות, גם בערב מאוחר, לא נתקלתי באיזור שאינו מרושת בצורה מעולה, השילוט הסטטי והאלקטרוני מצויינים, וגם המחיר משתלם (קניתי כרטיס לשישה ימים).

הדבר היחיד שהפתיע אותי זה שרובם המכריע של האוטובוסים העירוניים היו של יצרנים שאינם גרמניים: סקניה השבדית, סולריס הספרדית וגם כמה BYD סיניים (בודדים). רק האוטובוסים הדו-קומתיים היו של MAN.

אני מניח שמדובר בשיקולי עלות, אבל זה בכל זאת מפתיע? איך זה שמרצדס או מאן לא הצליחו למכור לרשות העירונית (BVG) אוטובוסים שלהם?
 

Ccyclist

Well-known member
רוב היצרנים שמנית אירופאים והם על-לאומיים בימינו.

שאלה על האוטובוסים העירוניים בברלין
חזרתי משבוע על טהרת התח"צ בברלין. זה היה הביקור הראשון שלי שם וכמובן יש לי רק מילים טובות על המערכת העירונית המדהימה שמשלבת את רכבות ה S וה U ואת האוטובוסים והטראמים. התדירויות מעולות, גם בערב מאוחר, לא נתקלתי באיזור שאינו מרושת בצורה מעולה, השילוט הסטטי והאלקטרוני מצויינים, וגם המחיר משתלם (קניתי כרטיס לשישה ימים).

הדבר היחיד שהפתיע אותי זה שרובם המכריע של האוטובוסים העירוניים היו של יצרנים שאינם גרמניים: סקניה השבדית, סולריס הספרדית וגם כמה BYD סיניים (בודדים). רק האוטובוסים הדו-קומתיים היו של MAN.

אני מניח שמדובר בשיקולי עלות, אבל זה בכל זאת מפתיע? איך זה שמרצדס או מאן לא הצליחו למכור לרשות העירונית (BVG) אוטובוסים שלהם?
רוב היצרנים שמנית אירופאים והם על-לאומיים בימינו.
למשל בסתיו שעבר חלפתי ברכבת על פני מפעל של ווולקסואגן באיטליה, סמארט של מרצדס משתמשת ברכיבים צרפתיים, לוחות המכוונים של סיאט וסקודה זהים עד לרמת המסך אף שאלו חברות מספרד וצ'כיה וזה קשור שליתוף פעולה עם וולקסוואגן הגרמנית. אם אינני טועה דאייצ'ה הרומנית שייכת ל או עובדת עם רנו. כל יצרניות הרכב הגדולות בבריטניה נמצאות בפאניקה מוחלטת מול האסון שיומט עליהן בשנה הבאה אם לא יהיה איחוד מכסים כי בימינו חלקי רכבים ואף חלקי רכבים בתהליכי הרכבה עוברים בין מפעלים שונים במדינות שונות באירופה בשרשרת ייצור על לאומית שיתכן שחלקים בהרכבה אפילו יחצו מספר גבולות הלוך ושוב עד שיגיעו למפעל שבו תתבצע ההרכבה הסופית.
&nbsp
זו התוצאה של שוק משותף הקיים למעלה מ40 שנה.
 

Bus Nerd

Active member
באותו סגנון, אני נוהג לפעמים באוטו יפני שמיוצר בצרפת

רוב היצרנים שמנית אירופאים והם על-לאומיים בימינו.
למשל בסתיו שעבר חלפתי ברכבת על פני מפעל של ווולקסואגן באיטליה, סמארט של מרצדס משתמשת ברכיבים צרפתיים, לוחות המכוונים של סיאט וסקודה זהים עד לרמת המסך אף שאלו חברות מספרד וצ'כיה וזה קשור שליתוף פעולה עם וולקסוואגן הגרמנית. אם אינני טועה דאייצ'ה הרומנית שייכת ל או עובדת עם רנו. כל יצרניות הרכב הגדולות בבריטניה נמצאות בפאניקה מוחלטת מול האסון שיומט עליהן בשנה הבאה אם לא יהיה איחוד מכסים כי בימינו חלקי רכבים ואף חלקי רכבים בתהליכי הרכבה עוברים בין מפעלים שונים במדינות שונות באירופה בשרשרת ייצור על לאומית שיתכן שחלקים בהרכבה אפילו יחצו מספר גבולות הלוך ושוב עד שיגיעו למפעל שבו תתבצע ההרכבה הסופית.
&nbsp
זו התוצאה של שוק משותף הקיים למעלה מ40 שנה.
באותו סגנון, אני נוהג לפעמים באוטו יפני שמיוצר בצרפת
 

Ccyclist

Well-known member
כן ולא. החברות האסיתיות המייצרות באירופה יותר נפרדות.

באותו סגנון, אני נוהג לפעמים באוטו יפני שמיוצר בצרפת
כן ולא. החברות האסיתיות המייצרות באירופה יותר נפרדות.
בעוד שהחברות האירופאיות מקושרות יותר האחת לשניה הן ברמת הבעלות והן ברמת שיתוף הפעולה.
&nbsp
&nbsp
 
גם בתחום הרכבות הגרמנים מפתיעים לפעמים.

שאלה על האוטובוסים העירוניים בברלין
חזרתי משבוע על טהרת התח"צ בברלין. זה היה הביקור הראשון שלי שם וכמובן יש לי רק מילים טובות על המערכת העירונית המדהימה שמשלבת את רכבות ה S וה U ואת האוטובוסים והטראמים. התדירויות מעולות, גם בערב מאוחר, לא נתקלתי באיזור שאינו מרושת בצורה מעולה, השילוט הסטטי והאלקטרוני מצויינים, וגם המחיר משתלם (קניתי כרטיס לשישה ימים).

הדבר היחיד שהפתיע אותי זה שרובם המכריע של האוטובוסים העירוניים היו של יצרנים שאינם גרמניים: סקניה השבדית, סולריס הספרדית וגם כמה BYD סיניים (בודדים). רק האוטובוסים הדו-קומתיים היו של MAN.

אני מניח שמדובר בשיקולי עלות, אבל זה בכל זאת מפתיע? איך זה שמרצדס או מאן לא הצליחו למכור לרשות העירונית (BVG) אוטובוסים שלהם?
גם בתחום הרכבות הגרמנים מפתיעים לפעמים.
עכשיו הם הזמינו קטרים בסין.

https://www.railwaypro.com/wp/db-and-crrc-sign-agreement-for-20-hybrid-locomotives/

(CRRC= יצרן הקרונות לקו האדום בת״א).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה