ליסבון 2- המשך השירשור

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
ליסבון 2- המשך השירשור

ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.

היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון :)
 

Ccyclist

Well-known member
רכבת מטרו בתחנת רוסאריו

ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.

היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון :)
רכבת מטרו בתחנת רוסאריו
המלון שלנו היה ליד תחנת רסטוראדורס בקו הכחול, אבל הנסיעה כבר כללה החלפה בתחנת קאיס דו סוברה אז החלטנו שנחסוך החלפה שניה בתחנת באישה שיאדו והלכנו 200 מטר מהמלון לתחנת רוסאריו שבצד השני של כיכר רוסאריו.
&nbsp
&nbsp
זו רכבת מטרו בקו הירוק והיא נוסעת מהעיר צפונה. כפי שניתן לראות בתמונה האחרונה יש בה מערך בודד של 3 קרונות, פתרון פורטוגזי לשאלת ההפעלה ביום א'. התדירות היתה רכבת פעם ב4-5 דקות בערך. גם בקווים הכחול והאדום הרכבות פעלו כך בערב ובסוף השבוע, אך בקו הצהוב הנסועה הצדיקה הפעלת מערכים כפולים ברכבות של 6 קרונות בכל שעות הפעילות וכל ימי השבוע. ככה זה כשההפעלה היא לפי צרכי התושבים ולא התושבים הם לפי צרכי ההפעלה / מנוחה.
&nbsp
ניתן להתרשם מהתאריך בזכות העובדה ששמות התמונות הן אינדקס זמן.
122820_20180318 (והתנצלותי על היפוך הסדר בשדה הטקסט העברי) זה למעשה 12:28:20_2018/03/18











 

Ccyclist

Well-known member
קאיס דו סוברה מבט לתחנת הרכבת העילית ולקו הרק"ל - נת"צ משותף

ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.

היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון :)
קאיס דו סוברה מבט לתחנת הרכבת העילית ולקו הרק"ל - נת"צ משותף
בתחנה יש גם תחנת מטרו תת קרקעית אבל לא צילמתי את היציאה ממנה. בשירשור שעבר היה פוסט עם שלושת הרציפים. המעבורת בשירשור שעבר הגיעה לתחנה זו ביום למחרת.

צילמתי רק תמונה אחת של תחנת הרכבת הקרקעית. המסילה הזו ממשיכה מערבה עד לחוף האוקינוס האטלנטי והיא במפלס הכביש הראשי הנוסע מליסבון מערבה. הצביעה שוב שונה - רכבות כסופות עם חזית צהובה אבל זו עדיין CP

בליסבון הרק"לות והחשמליות ממוספרות עם התחילית E אך המיספור שלהן נכלל בהגיון של מספרי קווי האוטובוס.כפי שניתן לראות המסלול של הרק"לות משותף למת"צ אוטובוסי, ובחלקים אחרים מהמסלול תראו שיש גם תנועה רגילה.

בכמה מהתמונות נראה כאילו מסילות הרק"ל עקומות באופן יוצא מן הכלל, אך זה אפקט מצלמתי מוזר כלשהו. באחרות המסילות ישרות באופן רגיל. זה היה שירשור הפרידה של הגלאקסי נוט הישן שלי ובעתיד יהיו תמונות מסמארטפון חדש, גם הוא של סמסונג.













 

Ccyclist

Well-known member
נסיעה בחשמלית קו E15

ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.

היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון :)
נסיעה בחשמלית קו E15
לא תיכננו לנסוע בחשמלית קלאסית בקו E25 לגבעות בגלל המוניטין הרע שלהן כמוקד כייסים, ולפי האתר הרשמי קו E15 אמור להתבצע ביחידות רק"ל מודרניות, אז הופתענו כשהופיעה חשמלית קלאסית לנסיעה שלנו.
&nbsp
צילמתי את פנים החשמלית הקלאסית לפני שהיא התמלאה, והיא התמאלה! אפילו להתכופף קדימה לשניה ולעמוד שוב אי אפשר בלי שיתפסו את המקום שמאחורכם. מצד אחד נסיעה בחשמלית ליסבונית קלאסית היא חווית חובה אבל מצד שני הצפיפות נראתה לנו כמו צימצום יום א' אחד יותר מדי.
&nbsp
ואז לרווחתנו ראינו שמאחורי החשמלית שלנו נוסעת חשמלית מודרנית מרווחת ריקה יחסית. תשכחו מכל מה שאומרים לכם על המרווחים הנחוצים בין הרק"לות בירושלים (אם כי אלו מערכים כפולים) או בגוש דן בעתיד - בליסבון הרק"לות יכולות לנסוע האחת אחרי השניה במרווחים הדומים למרווחי נסיעה אוטובוסית.
&nbsp
כפי שניתן לראות ירדנו והחלפנו מהחשמלית לרק"ל ואז היתה מאחורינו חשמלית קלאסית לצלם. ניתן לראות גם כיצד בכיוון ההפוך נוסעת חשמלית בצביעה אחרת - ירוק-לבן - וגם אוטובוס צהוב של המפעילה העירונית (שמפעילה גם את החשמליות, הרק"ל והפניקולרים) Carris.

















 

Ccyclist

Well-known member
נסיעה בקו E15 - המשך

ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.

היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון :)
נסיעה בקו E15 - המשך
בניגוד לרק"ל הירושלמית שיש לה תאי ניהוג בשני צידי המערך הכפול, לרק"ל של ליסבון יש אזור או תא ניהוג אחד בלבד בקדמת המערך. בצד האחורי ישנו מערך מושבים היוצר "ספה" כפולה וחלון אחורי נגיש לנוסעים. את הנסיעה צילמתי מהאזור הזה.
&nbsp
ניתן לראות כיצד הרק"ל ממשיכה במסילות ברחוב שנוסעים בו כלי רכב פרטיים ואף יש בו חנייות בצד הכביש. ניתן לראות גם את עמודי גשר ה 25 באפריל בשלב מסויים בנסיעה. מי שמכירים את העיר יכולים לנחש מאיפה יגיע הפוסט הבא וגם שילבו תמונות משלהם בשירשיור :)











 

Ccyclist

Well-known member
Padrão dos Descobrimentos - אנדרטאת מגלי הארצות

ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.

היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון :)
Padrão dos Descobrimentos - אנדרטאת מגלי הארצות
אתר חובה. אנדרטה שנפתחה ב1960ומהווה סמל מודרני לעיר, אם כי היא נמצאת טיפה ממערב למרכז. נכון שזהו מונומנט של משטר פשיסטי אבל הוא נצמד לעבר הרחוק ואינו מוקדש למשטר. בתוך המונומנט יש מעלית למרפסת בקומה העליונה אבל לא עלינו.
&nbsp
הערך הוויקיפדי:
https://en.wikipedia.org/wiki/Padrão_dos_Descobrimentos
&nbsp
בקרבת האנדרטה נמצא מנזר סאן ג'ירונימו וארמון בלם (בית לחם) שהוא ארמון הנשיאות.
&nbsp
כמו כן צילמתי שני אוטובוסי קומותיים, האחד אדום ועל בטוח אוטובוס סיור תיירותי (עולים בתחנות השונות וניתן לקנות כרטיס. אני בטוח שהסוג די מוכר לנוסעים לחו"ל כי יש כאלו בכל עיר אירופאית בינונית ומעלה. זה לא "אוטובוס תיירים" במובן הקלאסי של איסוף קבוצות ממלון). הצהוב יכול להיות אוטובוס תיירים דומה של Carris או יתכן שמדובר באוטובוס סדיר של החברה העירונית.
&nbsp
לא צילמתי את הרק"ל חזרה ולא מ"שמירת ראשון" אלא משום שהיא היתה צפופה כל-כך שיכלתי רק לעמוד וגם זה בדחיסות. מסילות הרק"ל בליסבון הן מסילה צרה, 900 מ"מ, ויתכן שיש לזה השלכות על רוחב המעבר ברק"ל שהרגיש מאד צר. בגלל הקישור למוקדי החובה של אנדרטאת מגלי הארצות, ארמון בלם ומנזר ג'ירונימו וכן המוזיאון לאומנות מודרנית הרק"ל היה מלא בכל אותם תיירים "שאינם נוסעים בתחבורה ציבורית" לפי גולשים מסויימים בפורום. תחבורה ציבורית טובה ונגישה 7 ימים בשבוע היא תנאי בסיסי לתיירות המונים במיוחד כשאתר חובה נמצא כ 6 ק"מ ממרכז העיר.

















 

Ccyclist

Well-known member
אל קורטה אינגלס ליסבון, ראוי להערה או שתיים למרות שלא צילמתי

ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.

היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון :)
אל קורטה אינגלס ליסבון, ראוי להערה או שתיים למרות שלא צילמתי
התמונה בתחתית הפוסט אינה מליסבון אלא מהסופר המקומי בספרד, אך היא היתה באותו הרצף וקשורה לנושא הפוסט, נגישות המסחר ביום א' ובחגים. בשלט מודיע הסופר ששעות הפתיחה הרגילות, 10:00-22:00 (שעות סטנדרטיות בחצי האי האיברי) ישמרו גם ביום ראשון שלפני חג הפסחא, ביום חמישי הקדוש (לא קיים בבריטניה, אצלנו חוגגים את יום ב' חג הבנק שהינו יום חילוני) ויום שישי הקדוש. ביום א' של פסחא סגור אבל זה מתאזן מול הפתיחה בימי הא' האחרים ובחגים האחרים.
&nbsp
ליסבון הרגישה לי קצת מפוספסת כי במקום להתחבר למסחר המקומי מצאתי את עצמי נוסע כל הזמן לכולבו אל קורטה אינגלס El Corte Inglés שכמוהו יש בכל עיר גדולה בחצי האי האיברי, ויש 20 דקות ברכב מהדירה שלנו בקוסטה דל סול. לא שלא ניסיתי אבל בחנות הסופר-מטרו המקומית שליד תחנת רסטוראדורס לא היו מוצרים ללא גלוטן ברמה שיש בכל סופר אירופאי שמכבד את עצמו. אמנם טסנו עם מזוודה אבל לא טרחתי להביא מוצרים בסיסיים כמו גרנולה לארוחת הבוקר או קרקרים מתירס (אינני סבול "לחם" ללא גלוטן וכך גם 50% מהמשתתפים בקבוצות דיון של צליאקים) אז הצטיידתי בסופר של אל-קורטה אינגלס וזה התחיל סדרה של נסיעות לשם במטרו כי הוא היה פחות מ10 דקות מהמלון.
&nbsp
בקומה העליונה ישנה קומת מסעדות עם מגוון נרחב של מסעדות, גלידריות ובארים. יש מרפסת עם נוף עירוני קצת צפוף. ביום האחרון לביקור שהיה יום א' קניתי קצת צידה לדרך כמו מאפה טרי (לא בדיוק בורקס אבל דומה) ללא גלוטן בסופרמרקט שבקומה התחתונה. שעות הפתיחה ביום א' הן מ10 בבוקר (כמו בכל יום) ועד 20:00 (שעתיים לפני זמן הסגירה הרגיל, 22:00 בימי חול, בשישי ושבת הוא נסגר ב 23:30) לינק לגוגל עם השעות: https://www.google.co.uk/search?q=e...;tbs:lrf:!2m1!1e3!2m1!1e16!3sIAE,lf:1,lf_ui:4
&nbsp
האמת שבספרד קצת נמאס לי מהם כי הם שינמכו את הסופרמרקט שלהם, לשעבר HiperCor והוא איבד את כל ה Non Foods שלו שהיו באיכות דומה למוצרי הכולבו ובמחירים זולים יותר, אך עם כל השירות של El Corte Inglés, והחורף נסעתי יותר לקניון עם חנייה חינם ומספר מוקדים אחרים שהקבילו למה שהכולבו הציע, אבל בליסבון היה נחמד לברוח למקום מוכר, סוג של "שגרירות ספרד" (למרות שפירוש השם הוא "החצר האנגלית").
&nbsp

 

Ccyclist

Well-known member
האריחים המיוחדים בתחנת פארק (גן החיות)

ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.

היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון :)
האריחים המיוחדים בתחנת פארק (גן החיות)
בכל עיר עם מטרו יש תחנות ייחודיות הראויות לציון. נסענו כמה וכמה פעמים דרך תחנת פארק שנמצא תחנה אחת לפני תחנת סאו סבסטיאו בו נמצא האל-קורטה אינגלס אך בערב האחרון לביקור בחרנו לאכול במסעדה איטלקית באזור אז המתנו שם לרכבת חזרה למלון.
&nbsp
הפארק הוא פארק אדוארד השביעי, מלך בריטניה וקיסר הודו שהיה בנה של המלכה ויקטוריה. אנגליה (והכוונה אנגליה, לפני האיחוד שיצר את בריטניה) ופורטוגל הן בנות ברית כבר מהמאה ה13 ומעולם לא היו במצב מלחמה האחת נגד השניה.
&nbsp
האריחים מראים קטעים ממפת העולם, וחלק מעיצובי העמודים הם בסגנון הארט נובו והתקופה האדוארדיאנית של העשור הראשון של המאה ה20.
&nbsp
כאמור הרכבת היא של מערך בודד בן 3 קרונות בגלל שמדובר ביום א' בערב.











 

Ccyclist

Well-known member
תיקון: לא גן החיות שהיא תחנה אחרת בקו.

האריחים המיוחדים בתחנת פארק (גן החיות)
בכל עיר עם מטרו יש תחנות ייחודיות הראויות לציון. נסענו כמה וכמה פעמים דרך תחנת פארק שנמצא תחנה אחת לפני תחנת סאו סבסטיאו בו נמצא האל-קורטה אינגלס אך בערב האחרון לביקור בחרנו לאכול במסעדה איטלקית באזור אז המתנו שם לרכבת חזרה למלון.
&nbsp
הפארק הוא פארק אדוארד השביעי, מלך בריטניה וקיסר הודו שהיה בנה של המלכה ויקטוריה. אנגליה (והכוונה אנגליה, לפני האיחוד שיצר את בריטניה) ופורטוגל הן בנות ברית כבר מהמאה ה13 ומעולם לא היו במצב מלחמה האחת נגד השניה.
&nbsp
האריחים מראים קטעים ממפת העולם, וחלק מעיצובי העמודים הם בסגנון הארט נובו והתקופה האדוארדיאנית של העשור הראשון של המאה ה20.
&nbsp
כאמור הרכבת היא של מערך בודד בן 3 קרונות בגלל שמדובר ביום א' בערב.
תיקון: לא גן החיות שהיא תחנה אחרת בקו.
 

Ccyclist

Well-known member
ופוסט אחרון לשירשור: כרטיס Viva Viagem הלא חכם.

ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.

היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון :)
ופוסט אחרון לשירשור: כרטיס Viva Viagem הלא חכם.
קחו את כל פילפולי ה IP-27 ("רב-קו" כפי שהוא נראה למי שאינו קורא עברית) בפורום ותכפילו אותם לקבלת כרטיס "חכם" טיפש ומעצבן במיוחד, ה Viva Viagem של ליסבון.
&nbsp
מלבד לונדון היו לי כרטיסים שבועיים בברלין, פריס, מדריד, רומא וברצלונה שפשוט קניתי בשדה התעופה או תחנת הרכבת עם הגעתי לעיר וחסל סדר התעסקויות לזמן הביקור. בכירטוס של ליסבון הברירה היא בין הטענת ערך צבור ללא Cap עילי (כך שניתן לשלם יותר משווי כרטיס יומי) או הטענת כרטיס יומי כל יום !
&nbsp
כדי להפוך את העסק ליותר מתסכל המכונות לא אוהבות את זה אם אדם אחד עומד עם כל הכרטיסים ומנסה לשלם עם אותו כרטיס אשראי (יש לנו ספרדי אז זה ביורו ומשתלם). כדי שזוג ישלם כך צריך להמתין איזה דקה או שתיים בין ההטענה הראשונה לשניה, וכדי שמשפחה עם 4 ילדים תעשה זאת זה בכלל סיפור וגם טקס יומי מאוס במיוחד.
&nbsp
בפוסט על הרכבת שחצתה את הטאג'ו כבר אמרתי שהכרטיס היומי היקר ביותר, כ €10 אינו תקף לרכבת שחוצה את הנהר והיינו צריכים להוציא סט כרטיסים נוסף. כמו כן אמרתי שבגלל שאי אפשר להטעין יותר מסוג חוזה אחד (ערך צבור, נסיעה בודדת או מספר נסיעות, כרטיס יומי מסוג כלשהו) על כרטיס אחד בבת אחת והיתה נסיעת רק"ל שמשהו השתבש בולידטור היינו צריכים לקנות כרטיס חמישי. העלות הינה 50 סנט לכרטיס שזה די סמלי אבל די מעצבן להסתבך בגלל הבעיות הטכניות של המערכת.
&nbsp
ושיא השיאים: באחד "הטקסים היומיים" זוג הכרטיסים הראשון סירב להיטען. אחרי מספר ניסיונות פקידת המטרו הסבירה לי שהכרטיס היומי תקף ל 24 שעות שלמות, מה שלא נהוג במערכות אחרות (בלונדון הכרטיס היומי מסתיים ב 04:30 בבוקר ואני חושב שבארץ אימצתם סטנדרט דומה). כתוצאה ביום למחרת נסענו אולי חצי שעה לפני פקיעת התוקף כך שלא ביצענו את "הטקס" בתחנה המקומית שלנו מול אותה הפקידה אלא איחרנו אותו בשעה - שעתיים אחרי נסיעה באוטובוס תיירים וביצענו אותו ב 12 בצהריים, כשאותה אסטרטגיה הביאה לכך שביום למחרת הטקס התבצע בכלל באחת בצהריים. אני חושב שביום א' נסענו ללא כרטיס מאנדרטאת מגלי הארצות כי לא יכלנו לחדש את הכרטיס בזמן הנסיעה החוצה כשהכרטיס של היום הקודם היה בתוקף, ולא היה מכשיר כירטוס פעיל לא בתחנת הרק"ל ולא ברק"ל עצמה (אני חושב שהיה אחד מקולקל). את הטקס ביצענו בתחנת המטרו כשחזרנו ממגלי הארצות.
&nbsp
בתחומי העיר עצמה הכרטיס עבד מצויין בוולידטורים של תחנות המטרו. משום שכרטיס האשראי הספרדי שהשתמשנו בו היה אשראי-מגע וגם הכרטיס של חדר המלון היה כרטיס מגע היה צורך להפריד את הכרטיסים בארנק הפלסטיק ולסמן את הצד של כרטיס הויוה. מדבקה פשוטה מאפשרת לחוש עם האצבע את הצד של כרטיס הויוה ופשוט להניח את הצד הזה של הארנק על הולידטור בלי לפתוח את הארנק.
&nbsp
בתמונות שני סוגי הכרטיס:
בלבן - אלו של הגדה הצפונית מתחנת המטרו בשדה התעופה.
בירוק- אלו שקיבלנו בתחנת הרכבת הארצית מהגדה הצפונית לגדה הדרומית דרך גשר ה25 באפריל, ואחד שקיבלנו בנמל המעבורות של הגדה הדרומית.
&nbsp
מדובר בכרטיס NFC המודפס על חתיכת פלסטיק גמיש בכיסוי נייר קשיח (לא בדיוק קרטון, יותר נייר כרומו). ניתן לשים את הכרטיס בקערת מים חמים ולהוריד בהדרגה את הנייר עד לחשיפת הצ'יפ.
&nbsp
משום שכרטיס ה IP-27 הישראלי הוא כרטיס פלסטיק שאי אפשר לפתוח בלי להזיק לתכולה אני מניח שתתעניינו במבנה הטכני החשוף של השבב והאנטנה.
&nbsp
עד כאן שירשור ליסבון בשני חלקיו.





 

Ccyclist

Well-known member
והרחבה לעניין הכרטיסים לתושבים

ופוסט אחרון לשירשור: כרטיס Viva Viagem הלא חכם.
קחו את כל פילפולי ה IP-27 ("רב-קו" כפי שהוא נראה למי שאינו קורא עברית) בפורום ותכפילו אותם לקבלת כרטיס "חכם" טיפש ומעצבן במיוחד, ה Viva Viagem של ליסבון.
&nbsp
מלבד לונדון היו לי כרטיסים שבועיים בברלין, פריס, מדריד, רומא וברצלונה שפשוט קניתי בשדה התעופה או תחנת הרכבת עם הגעתי לעיר וחסל סדר התעסקויות לזמן הביקור. בכירטוס של ליסבון הברירה היא בין הטענת ערך צבור ללא Cap עילי (כך שניתן לשלם יותר משווי כרטיס יומי) או הטענת כרטיס יומי כל יום !
&nbsp
כדי להפוך את העסק ליותר מתסכל המכונות לא אוהבות את זה אם אדם אחד עומד עם כל הכרטיסים ומנסה לשלם עם אותו כרטיס אשראי (יש לנו ספרדי אז זה ביורו ומשתלם). כדי שזוג ישלם כך צריך להמתין איזה דקה או שתיים בין ההטענה הראשונה לשניה, וכדי שמשפחה עם 4 ילדים תעשה זאת זה בכלל סיפור וגם טקס יומי מאוס במיוחד.
&nbsp
בפוסט על הרכבת שחצתה את הטאג'ו כבר אמרתי שהכרטיס היומי היקר ביותר, כ €10 אינו תקף לרכבת שחוצה את הנהר והיינו צריכים להוציא סט כרטיסים נוסף. כמו כן אמרתי שבגלל שאי אפשר להטעין יותר מסוג חוזה אחד (ערך צבור, נסיעה בודדת או מספר נסיעות, כרטיס יומי מסוג כלשהו) על כרטיס אחד בבת אחת והיתה נסיעת רק"ל שמשהו השתבש בולידטור היינו צריכים לקנות כרטיס חמישי. העלות הינה 50 סנט לכרטיס שזה די סמלי אבל די מעצבן להסתבך בגלל הבעיות הטכניות של המערכת.
&nbsp
ושיא השיאים: באחד "הטקסים היומיים" זוג הכרטיסים הראשון סירב להיטען. אחרי מספר ניסיונות פקידת המטרו הסבירה לי שהכרטיס היומי תקף ל 24 שעות שלמות, מה שלא נהוג במערכות אחרות (בלונדון הכרטיס היומי מסתיים ב 04:30 בבוקר ואני חושב שבארץ אימצתם סטנדרט דומה). כתוצאה ביום למחרת נסענו אולי חצי שעה לפני פקיעת התוקף כך שלא ביצענו את "הטקס" בתחנה המקומית שלנו מול אותה הפקידה אלא איחרנו אותו בשעה - שעתיים אחרי נסיעה באוטובוס תיירים וביצענו אותו ב 12 בצהריים, כשאותה אסטרטגיה הביאה לכך שביום למחרת הטקס התבצע בכלל באחת בצהריים. אני חושב שביום א' נסענו ללא כרטיס מאנדרטאת מגלי הארצות כי לא יכלנו לחדש את הכרטיס בזמן הנסיעה החוצה כשהכרטיס של היום הקודם היה בתוקף, ולא היה מכשיר כירטוס פעיל לא בתחנת הרק"ל ולא ברק"ל עצמה (אני חושב שהיה אחד מקולקל). את הטקס ביצענו בתחנת המטרו כשחזרנו ממגלי הארצות.
&nbsp
בתחומי העיר עצמה הכרטיס עבד מצויין בוולידטורים של תחנות המטרו. משום שכרטיס האשראי הספרדי שהשתמשנו בו היה אשראי-מגע וגם הכרטיס של חדר המלון היה כרטיס מגע היה צורך להפריד את הכרטיסים בארנק הפלסטיק ולסמן את הצד של כרטיס הויוה. מדבקה פשוטה מאפשרת לחוש עם האצבע את הצד של כרטיס הויוה ופשוט להניח את הצד הזה של הארנק על הולידטור בלי לפתוח את הארנק.
&nbsp
בתמונות שני סוגי הכרטיס:
בלבן - אלו של הגדה הצפונית מתחנת המטרו בשדה התעופה.
בירוק- אלו שקיבלנו בתחנת הרכבת הארצית מהגדה הצפונית לגדה הדרומית דרך גשר ה25 באפריל, ואחד שקיבלנו בנמל המעבורות של הגדה הדרומית.
&nbsp
מדובר בכרטיס NFC המודפס על חתיכת פלסטיק גמיש בכיסוי נייר קשיח (לא בדיוק קרטון, יותר נייר כרומו). ניתן לשים את הכרטיס בקערת מים חמים ולהוריד בהדרגה את הנייר עד לחשיפת הצ'יפ.
&nbsp
משום שכרטיס ה IP-27 הישראלי הוא כרטיס פלסטיק שאי אפשר לפתוח בלי להזיק לתכולה אני מניח שתתעניינו במבנה הטכני החשוף של השבב והאנטנה.
&nbsp
עד כאן שירשור ליסבון בשני חלקיו.
והרחבה לעניין הכרטיסים לתושבים
כרטיס הויוה ויאגם מנייר הוא לתיירים ולמבקרים בעיר.
&nbsp
תושבי העיר יכולים לפנות למשרדי כרטיסים בתחנות מסוימות ולקבל בדואר תוך כמה שבועות כרטיסי פלסטיק שניתן להטעין עליהם גם כרטיסי חודשי. (מה שהופך את העניין לסגור לתיירים)
&nbsp
בדרך כלל בערים דרום אירופאיות הפרש המחירים בין הכרטיס החודשי לכרטיס השבועי או של חמשת הימים הוא כזה שהשבועי עולה כמו חצי חודשי או אף למעלה מכך ומי שרוצה לבקר לשבועיים עדיף שיוציא חודשי אם הדבר אפשרי, אך מעולם לא נתקלתי בעיר אחרת שדורשת מהתייר להטעין את הכרטיס היומי בכל יום ויום מימי הביקור.
 

Ccyclist

Well-known member
החשמלית כסמל העיר - מזכרת מגנט למקרר.

ליסבון 2- המשך השירשור
משום שהשירשור הגיע לנקודת ה40 ונסגר בפיסקה לא הגיוני להוסיף תמונות חדשות כי גולשים רבים יניחו שהשישור נגמר.

היום המלא האחרון לביקור היה יום א' 18.3.18 וכמובן שחשוב לשמור ראשון :)
החשמלית כסמל העיר - מזכרת מגנט למקרר.
&nbsp
&nbsp
כפי שלונדון אימצה את סמלי התחתית כחלק מזהותה, ליסבון אימצה את החשמלית כסמל העיר.
&nbsp
המגנט הוא מזכרת אחת מני רבות המייצגת את החשמלית, יש גם מודלים של חשמליות.
&nbsp
&nbsp

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה