כתבה על תחבורה ציבורית ותיירים

מצב
הנושא נעול.

EHP12

Active member
כתבה על תחבורה ציבורית ותיירים

כתבה על תחבורה ציבורית ותיירים
https://www.themarker.com/consumer/tourism/.premium-1.6267329
אגיב לכל סעיף כפי שהוא מופיע בכתבה:

1. אין שום סיבה לרכוש כרטיסים מראש לאוטובוסים ורכבות בארץ. מה שגם שזמני נסיעה צפויים אפשר גם לראות ביישומים של גוגל.

3. אין סיבה להצדיק תשלום מול הנהג: הפתרון הוא הקמת מכונות ברציפי הרכבת הקלה, שבהם יהיה אפשר לקנות כרטיסים במגוון שפות.

6. חוסר תחבורה ציבורית לגנים לאומיים זה עניין של ביצה ותרנגולת, אין מספיק תיירים עצמאיים כדי להצדיק קווים כאלה. גם קו אוטובוס שמפזר בין המלונות בתל אביב וירושלים בהתאמה שייצא כל שעה עגולה 24 שעות ביממה לא שווה לעשות כרגע.

בנוסף חסרה לי בכתבה דוגמאות איך הדבר עובד במקומות אחרים באירופה מבחינת נגישות של תיירים.
אני חושב שכמות התיירים שמשתמשים במערכת נמוך מדי כדי להצדיק תרגום מלא של מאגרי המידע השונים.
 

Bus Nerd

Active member
באירופה רוב השפות בכתב לטיני

כתבה על תחבורה ציבורית ותיירים
https://www.themarker.com/consumer/tourism/.premium-1.6267329
אגיב לכל סעיף כפי שהוא מופיע בכתבה:

1. אין שום סיבה לרכוש כרטיסים מראש לאוטובוסים ורכבות בארץ. מה שגם שזמני נסיעה צפויים אפשר גם לראות ביישומים של גוגל.

3. אין סיבה להצדיק תשלום מול הנהג: הפתרון הוא הקמת מכונות ברציפי הרכבת הקלה, שבהם יהיה אפשר לקנות כרטיסים במגוון שפות.

6. חוסר תחבורה ציבורית לגנים לאומיים זה עניין של ביצה ותרנגולת, אין מספיק תיירים עצמאיים כדי להצדיק קווים כאלה. גם קו אוטובוס שמפזר בין המלונות בתל אביב וירושלים בהתאמה שייצא כל שעה עגולה 24 שעות ביממה לא שווה לעשות כרגע.

בנוסף חסרה לי בכתבה דוגמאות איך הדבר עובד במקומות אחרים באירופה מבחינת נגישות של תיירים.
אני חושב שכמות התיירים שמשתמשים במערכת נמוך מדי כדי להצדיק תרגום מלא של מאגרי המידע השונים.
באירופה רוב השפות בכתב לטיני
כך שגם אם המידע לא מונגש באנגלית (והרבה פעמים ההנגשה שלו באנגלית או לא קיימת או לוקה בחסר, למעט בערים הגדולות), אבל תייר שאינו אידיוט גמור יכול לקרוא או לפחות לנסות לקרוא את שמות התחנות, להבין מפה, וכו'.

אצלנו יש אלפבית פחות נפוץ, אז מבחינת ההשוואה הזו עדיף להשוות למזרח הרחוק - יפן וסין. מה עושים תיירים שם?

מבחינת תשלום: בהרבה ערים גדולות באירופה, כולל לונדון רבתי שכולם מתפארים בכמה התח"צ שלה טובה ויעילה, לא ניתן לשלם במזומן באוטובוס.

בהרבה ערים יש מכונות ברחוב שמנפיקות כרטיסים - בבריסל למשל גם כרטיסי נסיעה בודדת שעשויים מנייר מכילים בתוכם שבב NFC/RFID כמו ברב קו, ופשוט נוגעים איתו בולידטור כמו עם כרטיס חכם מפלסטיק.
בלונדון אפשר להנפיק כרטיס אוייסטר בעמדה מאויישת או במכונות שנמצאות בהרבה תחנות רכבת וגם בנמל התעופה הית'רו, או לשלם עם כרטיס אשראי contactless.

בגוטבורג שבשוודיה יש קיוסק ליד כל תחנת טראם במרכז העיר ובקיוסק הזה אפשר לרכוש כרטיס חכם ולהטעין אותו.

כדאי ורצוי לבטל תשלום לנהג במזומן, ולהנגיש כמה שיותר מכונות תשלום ברחוב, מכונות הנפקת רב קו, ועמדות שירות. זה דווקא יעזור לתיירים כי הם לא יצטרכו להסתבך עם תשלום במטבעות שאינם בקיאים בהם ולבזבז את הזמן של כולם.

מבחינת כרטיסים תקופתיים, זה חוסר דיוק נוראי בכתבה - כרטיס חופשי יומי/שבועי הוא מעולה לתיירים. במילא חוץ ממשוגעים לדבר אף אחד לא יחצה את הארץ לאורכה ולרוחבה בתח"צ *כל יום*, לכן תייר יכול לקנות כרטיס שבועי לעיר שבה נמצא המלון שלו, וכרטיס חופשי יומי מתאים לימים בהם הוא נוסע לערים אחרות, בין אם כרטיס בין-מטרופוליני או כרטיס ארצי, או פשוט סתם כרטיס נוסע מזדמן.

גם בחו"ל אף אחד לא מצפה לנסוע מדינה שלמה עם אותו כרטיס במשך שבוע, שהרי ברוב הערים הגדולות בעולם הכרטיס החכם תקף רק בגבולות העיר, ולכל עיר יש את שיטת התשלום שלה.
 

darkshadow1

New member
התח"צ ביפן לדוגמה בדרך כלל מאוד מונגשת לתיירים.

באירופה רוב השפות בכתב לטיני
כך שגם אם המידע לא מונגש באנגלית (והרבה פעמים ההנגשה שלו באנגלית או לא קיימת או לוקה בחסר, למעט בערים הגדולות), אבל תייר שאינו אידיוט גמור יכול לקרוא או לפחות לנסות לקרוא את שמות התחנות, להבין מפה, וכו'.

אצלנו יש אלפבית פחות נפוץ, אז מבחינת ההשוואה הזו עדיף להשוות למזרח הרחוק - יפן וסין. מה עושים תיירים שם?

מבחינת תשלום: בהרבה ערים גדולות באירופה, כולל לונדון רבתי שכולם מתפארים בכמה התח"צ שלה טובה ויעילה, לא ניתן לשלם במזומן באוטובוס.

בהרבה ערים יש מכונות ברחוב שמנפיקות כרטיסים - בבריסל למשל גם כרטיסי נסיעה בודדת שעשויים מנייר מכילים בתוכם שבב NFC/RFID כמו ברב קו, ופשוט נוגעים איתו בולידטור כמו עם כרטיס חכם מפלסטיק.
בלונדון אפשר להנפיק כרטיס אוייסטר בעמדה מאויישת או במכונות שנמצאות בהרבה תחנות רכבת וגם בנמל התעופה הית'רו, או לשלם עם כרטיס אשראי contactless.

בגוטבורג שבשוודיה יש קיוסק ליד כל תחנת טראם במרכז העיר ובקיוסק הזה אפשר לרכוש כרטיס חכם ולהטעין אותו.

כדאי ורצוי לבטל תשלום לנהג במזומן, ולהנגיש כמה שיותר מכונות תשלום ברחוב, מכונות הנפקת רב קו, ועמדות שירות. זה דווקא יעזור לתיירים כי הם לא יצטרכו להסתבך עם תשלום במטבעות שאינם בקיאים בהם ולבזבז את הזמן של כולם.

מבחינת כרטיסים תקופתיים, זה חוסר דיוק נוראי בכתבה - כרטיס חופשי יומי/שבועי הוא מעולה לתיירים. במילא חוץ ממשוגעים לדבר אף אחד לא יחצה את הארץ לאורכה ולרוחבה בתח"צ *כל יום*, לכן תייר יכול לקנות כרטיס שבועי לעיר שבה נמצא המלון שלו, וכרטיס חופשי יומי מתאים לימים בהם הוא נוסע לערים אחרות, בין אם כרטיס בין-מטרופוליני או כרטיס ארצי, או פשוט סתם כרטיס נוסע מזדמן.

גם בחו"ל אף אחד לא מצפה לנסוע מדינה שלמה עם אותו כרטיס במשך שבוע, שהרי ברוב הערים הגדולות בעולם הכרטיס החכם תקף רק בגבולות העיר, ולכל עיר יש את שיטת התשלום שלה.
התח"צ ביפן לדוגמה בדרך כלל מאוד מונגשת לתיירים.
כמעט תמיד מכונות מכירת כרטיסים תומכות באנגלית וכמעט תמיד יש גם אנגלית בשילוט. אני חושב שהמצב בישראל שבו גם ערבית היא שפה רשמית גורם לכך שבמקרים רבים טורחים לספק הסברה בערבית- ואז קשה לדחוס גם אנגלית.
אני דווקא חושב שכרטיסים חופשיים ארציים מעולים לתיירים- כך תייר יכול לקנות כרטיס אחד ולחסוך קצת כאב ראש. לדעתי זה אינטרס של משרד התיירות לאפשר לתיירים לרכוש בנתב"ג כרטיסים ארציים ל(נניח) 3 ימים/שבוע/שבועיים במחיר מוזל בהצגת כרטיס טיסה יוצאת. סך הכל זה נותן תמריץ לתיירים לטייל גם במקומות פחות נגישים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


באירופה רוב השפות בכתב לטיני
כך שגם אם המידע לא מונגש באנגלית (והרבה פעמים ההנגשה שלו באנגלית או לא קיימת או לוקה בחסר, למעט בערים הגדולות), אבל תייר שאינו אידיוט גמור יכול לקרוא או לפחות לנסות לקרוא את שמות התחנות, להבין מפה, וכו'.

אצלנו יש אלפבית פחות נפוץ, אז מבחינת ההשוואה הזו עדיף להשוות למזרח הרחוק - יפן וסין. מה עושים תיירים שם?

מבחינת תשלום: בהרבה ערים גדולות באירופה, כולל לונדון רבתי שכולם מתפארים בכמה התח"צ שלה טובה ויעילה, לא ניתן לשלם במזומן באוטובוס.

בהרבה ערים יש מכונות ברחוב שמנפיקות כרטיסים - בבריסל למשל גם כרטיסי נסיעה בודדת שעשויים מנייר מכילים בתוכם שבב NFC/RFID כמו ברב קו, ופשוט נוגעים איתו בולידטור כמו עם כרטיס חכם מפלסטיק.
בלונדון אפשר להנפיק כרטיס אוייסטר בעמדה מאויישת או במכונות שנמצאות בהרבה תחנות רכבת וגם בנמל התעופה הית'רו, או לשלם עם כרטיס אשראי contactless.

בגוטבורג שבשוודיה יש קיוסק ליד כל תחנת טראם במרכז העיר ובקיוסק הזה אפשר לרכוש כרטיס חכם ולהטעין אותו.

כדאי ורצוי לבטל תשלום לנהג במזומן, ולהנגיש כמה שיותר מכונות תשלום ברחוב, מכונות הנפקת רב קו, ועמדות שירות. זה דווקא יעזור לתיירים כי הם לא יצטרכו להסתבך עם תשלום במטבעות שאינם בקיאים בהם ולבזבז את הזמן של כולם.

מבחינת כרטיסים תקופתיים, זה חוסר דיוק נוראי בכתבה - כרטיס חופשי יומי/שבועי הוא מעולה לתיירים. במילא חוץ ממשוגעים לדבר אף אחד לא יחצה את הארץ לאורכה ולרוחבה בתח"צ *כל יום*, לכן תייר יכול לקנות כרטיס שבועי לעיר שבה נמצא המלון שלו, וכרטיס חופשי יומי מתאים לימים בהם הוא נוסע לערים אחרות, בין אם כרטיס בין-מטרופוליני או כרטיס ארצי, או פשוט סתם כרטיס נוסע מזדמן.

גם בחו"ל אף אחד לא מצפה לנסוע מדינה שלמה עם אותו כרטיס במשך שבוע, שהרי ברוב הערים הגדולות בעולם הכרטיס החכם תקף רק בגבולות העיר, ולכל עיר יש את שיטת התשלום שלה.
 

Ccyclist

Well-known member
סליחה אבל באירופה המערכת נגישה לתייר העצמאי 7 ימים.

כתבה על תחבורה ציבורית ותיירים
https://www.themarker.com/consumer/tourism/.premium-1.6267329
אגיב לכל סעיף כפי שהוא מופיע בכתבה:

1. אין שום סיבה לרכוש כרטיסים מראש לאוטובוסים ורכבות בארץ. מה שגם שזמני נסיעה צפויים אפשר גם לראות ביישומים של גוגל.

3. אין סיבה להצדיק תשלום מול הנהג: הפתרון הוא הקמת מכונות ברציפי הרכבת הקלה, שבהם יהיה אפשר לקנות כרטיסים במגוון שפות.

6. חוסר תחבורה ציבורית לגנים לאומיים זה עניין של ביצה ותרנגולת, אין מספיק תיירים עצמאיים כדי להצדיק קווים כאלה. גם קו אוטובוס שמפזר בין המלונות בתל אביב וירושלים בהתאמה שייצא כל שעה עגולה 24 שעות ביממה לא שווה לעשות כרגע.

בנוסף חסרה לי בכתבה דוגמאות איך הדבר עובד במקומות אחרים באירופה מבחינת נגישות של תיירים.
אני חושב שכמות התיירים שמשתמשים במערכת נמוך מדי כדי להצדיק תרגום מלא של מאגרי המידע השונים.
סליחה אבל באירופה המערכת נגישה לתייר העצמאי 7 ימים.
הכתבה עצמה קצת גרועה כי היא לא טורחת לציין שהתייר האירופאי רגיל לתח"צ 7 ימים בשבוע, ואינה מציינת דוגמאות מחו"ל לזמינות הדברים שהיא מציינת את חסרונם בארץ.
&nbsp
לסעיף 1 שלך אענה שאפשר להזמין כרטיסים רבים הביתה בדואר לפני שאתה עולה על המטוס, בכלל זה האויסטר הלונדוני, הכרטיסים העירוניים של מדריד וברצלונה, וכן ה Swiss Pass. לתייר זה חוסך חיפושים והתעסקויות על ההגעה לשדה התעופה או לתחנת הרכבת בארץ היעד, בעיקר אחרי טיסות ארוכות ובשעות לא נוחות.
&nbsp
גוגל אינה זמינה לתייר עם כרטיס סים זר והגבלות מידע, וגם כאשר היא נגישה יש טענות נגדה שהיא אינה טובה כמו האפליקציות המקומיות. בנוסף, לא לכל תייר יש סמארטפון.
&nbsp
3. לא כל קו אוטובוס מקומי הינו רק"ל (שכמוה יש רק אחת בארץ ברגע זה) ואי מתן היכולת לעלות למערכת מונע מהתייר את האפשרות להגיע למרכזי ההנפקה למיניהם. ביטול התשלום במסומן מתאים יותר למקומות עם מערכת רכבתית שניתן להשיג את אמצעי התשלום בתחנות הרכבת העירונית השכונתיות ולא למקום שרוב התח"צ בו היא של אוטובוסים. יש מקומות שמציבים מכשירים בכל תחנת אוטובוס (ראיתי דבר כזה בשוויץ וכן בתחנות עיקריות במרכז לונדון) ויש שמעבירים את הכירטיס לסוכן אחר כמו חנויות הטבק (איטליה)
&nbsp
(אציין שבניגוד לנאמר בכתבה עמדת הרב קו הקצת נסתרת בנתב"ג מנפיקה כרטיס רב קו אנונימי בלי יותר מדי הסתייגויות כשמבקשים זאת, למרות שלתייר הכיתוב על הכרטיס נראה כמו IP-17 או IP-21 בפונט קצת מגושם ללא כיתוב כלשהו באותיות לטיניות)
&nbsp
6. מזמן לא צחקתי כל כך. באירופה התיירות התבססה במקור על רשת הרכבות ואז קווי ענף לא רווחיים הוחלפו בקווי אוטובוס כשאמצעי זה היה יעיל יותר. במקביל היבשת מלאה בקווי חובבים ואמצעי תחבורה היסטוריים ואיזוטריים (פניקולרים, רכבות הרריות, רכבלים) המקשרים למוקדי עניין ותיירות שאינם נגישים אפילו ברשת הכבישים. תיירות ההמונים החלה כעניין תלוי תחבורה ציבורית וגם כיום חלק ניכר ממנה תלוי באופן ישיר בתחבורה ציבורית בין מטעמי נגישות ובין מטעמי עומס ובעיות חנייה.
&nbsp
לגבי קישור (מנתב"ג) למלונות - התייר העצמאי בן זמננו רגיל לעלות על הרכבת הרגילה בכל עיר אירופאית ולכן אין סיבה להפעיל עבורו מערך שעתי בלתי אטרקטיבי. מה שצריך להפעיל עבורו (ועבור הבאים לתל אביב משאר חלקי המדינה) הוא מערך של קווים רוחביים תדירים מתחנות האיילון לרצועת החוף, וכן קו אוטובוס מיפו ועד רדינג שהייתי ממשיך עד לגני התערוכה (הצעתי שיהיה קו רק"ל כזה) כדי לחבר את מוקדי הבילוי והכנסים בחיבור אחד פשוט להבנה. בירושלים מרבית המלונות החשובים נמצאים באזור רחובות המלך דוד קרן היסוד ובעתיד יהיה צורך בחיבור האזור לתחנת האומה או באמצעות הקווים שנוסעים כיום בנת"צ או בשיפור מערכת הרק"ל (וחבל שאין אופציה הגיונית לקו מתחנת האומה לקרן היסוד דרך המלך ג'ורג' אם כי תייר עצמאי רגיל להחליף רכבות במערכות מטרו). יתכן שתחנת רכבת בממילא (במקום הטירוף של תחנה בעייתית בכותל ותחנה מתחת למשולש הירושלמי כולו) תתן פתרון טוב יותר לתיירים הבאים לירושלים ברכבת באמצעות שלוחת רק"ל "סגול" מהקו הקיים בכיכר צה"ל דרך רחובות המלך שלמה והמלך דוד לקו הכחול המתוכנן (ומשם הצבע הסגול).
&nbsp
יש להבין שמספרי התיירים בישראל מצומצמים ביותר בהשוואה למקומות אחרים. 3 מיליון תיירים בשנה במדינה כמו ישראל זה כלום כשבטריטורייה בגודל של שכונה כמו גיברלטר ( 5 ק"מ על 2.5 ק"מ בנקודה הכי רחבה) זוכים ללמעלה מ 10 מיליון, לעיר ברצלונה הגיעו 32 מיליון. יש לציין שבקפריסין הגיעו למספר דומה לישראל, על סף ה 3 מיליון, אבל זה במדינה ששולטת רק על שני שליש משטחה ואוכלוסייתה היא שמינית מאוכלוסיית ישראל. יתכן שבעיות התחבורה תורמות במשהו ( לצד בעיות הביטחון והמחיר) למספרי התיירים הנמוכים יחסית בישראל.
&nbsp
צריך לציין גם שבאירופה לא נהוג לנסוע בקבוצות יותר, אלא אם מגובר בקבוצות עם צרכים מיוחדים. רמת התח"צ ביבשת מאפשרת עצמאות רבה בעת תיירות ביבשת וסיקרתי שירשורי מסע רבים בפורום כולל כאלו שעירבו נסיעות ביום ראשון. אני נמצא בעיצומו של שירשור כזה היום ואעדכן אותו בערב.
 

EHP12

Active member
לגבי הגוגל

סליחה אבל באירופה המערכת נגישה לתייר העצמאי 7 ימים.
הכתבה עצמה קצת גרועה כי היא לא טורחת לציין שהתייר האירופאי רגיל לתח"צ 7 ימים בשבוע, ואינה מציינת דוגמאות מחו"ל לזמינות הדברים שהיא מציינת את חסרונם בארץ.
&nbsp
לסעיף 1 שלך אענה שאפשר להזמין כרטיסים רבים הביתה בדואר לפני שאתה עולה על המטוס, בכלל זה האויסטר הלונדוני, הכרטיסים העירוניים של מדריד וברצלונה, וכן ה Swiss Pass. לתייר זה חוסך חיפושים והתעסקויות על ההגעה לשדה התעופה או לתחנת הרכבת בארץ היעד, בעיקר אחרי טיסות ארוכות ובשעות לא נוחות.
&nbsp
גוגל אינה זמינה לתייר עם כרטיס סים זר והגבלות מידע, וגם כאשר היא נגישה יש טענות נגדה שהיא אינה טובה כמו האפליקציות המקומיות. בנוסף, לא לכל תייר יש סמארטפון.
&nbsp
3. לא כל קו אוטובוס מקומי הינו רק"ל (שכמוה יש רק אחת בארץ ברגע זה) ואי מתן היכולת לעלות למערכת מונע מהתייר את האפשרות להגיע למרכזי ההנפקה למיניהם. ביטול התשלום במסומן מתאים יותר למקומות עם מערכת רכבתית שניתן להשיג את אמצעי התשלום בתחנות הרכבת העירונית השכונתיות ולא למקום שרוב התח"צ בו היא של אוטובוסים. יש מקומות שמציבים מכשירים בכל תחנת אוטובוס (ראיתי דבר כזה בשוויץ וכן בתחנות עיקריות במרכז לונדון) ויש שמעבירים את הכירטיס לסוכן אחר כמו חנויות הטבק (איטליה)
&nbsp
(אציין שבניגוד לנאמר בכתבה עמדת הרב קו הקצת נסתרת בנתב"ג מנפיקה כרטיס רב קו אנונימי בלי יותר מדי הסתייגויות כשמבקשים זאת, למרות שלתייר הכיתוב על הכרטיס נראה כמו IP-17 או IP-21 בפונט קצת מגושם ללא כיתוב כלשהו באותיות לטיניות)
&nbsp
6. מזמן לא צחקתי כל כך. באירופה התיירות התבססה במקור על רשת הרכבות ואז קווי ענף לא רווחיים הוחלפו בקווי אוטובוס כשאמצעי זה היה יעיל יותר. במקביל היבשת מלאה בקווי חובבים ואמצעי תחבורה היסטוריים ואיזוטריים (פניקולרים, רכבות הרריות, רכבלים) המקשרים למוקדי עניין ותיירות שאינם נגישים אפילו ברשת הכבישים. תיירות ההמונים החלה כעניין תלוי תחבורה ציבורית וגם כיום חלק ניכר ממנה תלוי באופן ישיר בתחבורה ציבורית בין מטעמי נגישות ובין מטעמי עומס ובעיות חנייה.
&nbsp
לגבי קישור (מנתב"ג) למלונות - התייר העצמאי בן זמננו רגיל לעלות על הרכבת הרגילה בכל עיר אירופאית ולכן אין סיבה להפעיל עבורו מערך שעתי בלתי אטרקטיבי. מה שצריך להפעיל עבורו (ועבור הבאים לתל אביב משאר חלקי המדינה) הוא מערך של קווים רוחביים תדירים מתחנות האיילון לרצועת החוף, וכן קו אוטובוס מיפו ועד רדינג שהייתי ממשיך עד לגני התערוכה (הצעתי שיהיה קו רק"ל כזה) כדי לחבר את מוקדי הבילוי והכנסים בחיבור אחד פשוט להבנה. בירושלים מרבית המלונות החשובים נמצאים באזור רחובות המלך דוד קרן היסוד ובעתיד יהיה צורך בחיבור האזור לתחנת האומה או באמצעות הקווים שנוסעים כיום בנת"צ או בשיפור מערכת הרק"ל (וחבל שאין אופציה הגיונית לקו מתחנת האומה לקרן היסוד דרך המלך ג'ורג' אם כי תייר עצמאי רגיל להחליף רכבות במערכות מטרו). יתכן שתחנת רכבת בממילא (במקום הטירוף של תחנה בעייתית בכותל ותחנה מתחת למשולש הירושלמי כולו) תתן פתרון טוב יותר לתיירים הבאים לירושלים ברכבת באמצעות שלוחת רק"ל "סגול" מהקו הקיים בכיכר צה"ל דרך רחובות המלך שלמה והמלך דוד לקו הכחול המתוכנן (ומשם הצבע הסגול).
&nbsp
יש להבין שמספרי התיירים בישראל מצומצמים ביותר בהשוואה למקומות אחרים. 3 מיליון תיירים בשנה במדינה כמו ישראל זה כלום כשבטריטורייה בגודל של שכונה כמו גיברלטר ( 5 ק"מ על 2.5 ק"מ בנקודה הכי רחבה) זוכים ללמעלה מ 10 מיליון, לעיר ברצלונה הגיעו 32 מיליון. יש לציין שבקפריסין הגיעו למספר דומה לישראל, על סף ה 3 מיליון, אבל זה במדינה ששולטת רק על שני שליש משטחה ואוכלוסייתה היא שמינית מאוכלוסיית ישראל. יתכן שבעיות התחבורה תורמות במשהו ( לצד בעיות הביטחון והמחיר) למספרי התיירים הנמוכים יחסית בישראל.
&nbsp
צריך לציין גם שבאירופה לא נהוג לנסוע בקבוצות יותר, אלא אם מגובר בקבוצות עם צרכים מיוחדים. רמת התח"צ ביבשת מאפשרת עצמאות רבה בעת תיירות ביבשת וסיקרתי שירשורי מסע רבים בפורום כולל כאלו שעירבו נסיעות ביום ראשון. אני נמצא בעיצומו של שירשור כזה היום ואעדכן אותו בערב.
לגבי הגוגל
אם משווים לאפליקציות המידע בארץ הגוגל הוא די נוח לשימוש. ואפשר גם להשתמש בו בארץ המוצא כשמתכננים את הטיול.

התכוונתי שלא כדאי להפעיל קווי תחבורה ציבורית בארץ לרשויות טבע וגנים לאומיים. לא רואה את אגד והרגולטור שמעליה משרד התחבורה כל כך ממהרים ומתלהבים לפעיל קווים למצדה לעבדת, לקיסריה ולמגידו בתדירות של פחות מ5 אוטובוסים ביום לכיוון שברוב המקרים יהיו ריקים.

נתקלתי במספר אתרי תיירות באירופה שמסיבות טופוגרפיות אי אפשר להנגיש אותה בתחבורה מסילתית ואמצעים שהזכרת לא היו בהם בכלל. כך שלתייר בתחבורה ציבורית יהיה קשה להגיע אליהם.

ושכחתי גם לכתוב בפוסט שטענות בכתבה על תחבורה ציבורית לקויה בירושלים הן די שגויות. קו 1 הירושלמי משמש את רוב נוסעי התחבורה הציבורית לכותל והוא לא קו חרדי מובהק (למרות שהוא עובר בשכונות חרדיות) מה גם שתייר אמיתי ישתמש ברכבת הקלה עד לשער שכם ומשם יילך עד לכותל (בנוסף לעובדה שרוב המלונות בירושלים המערבית הן מרחק הליכה מהעיר העתיקה) ובנוסף גם גן החיות התנכי נגיש בתחבורה ציבורית גם באוטובוסים וגם ברכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
אי אפשר למדוד פוטנציאל של דבר לא קיים.

לגבי הגוגל
אם משווים לאפליקציות המידע בארץ הגוגל הוא די נוח לשימוש. ואפשר גם להשתמש בו בארץ המוצא כשמתכננים את הטיול.

התכוונתי שלא כדאי להפעיל קווי תחבורה ציבורית בארץ לרשויות טבע וגנים לאומיים. לא רואה את אגד והרגולטור שמעליה משרד התחבורה כל כך ממהרים ומתלהבים לפעיל קווים למצדה לעבדת, לקיסריה ולמגידו בתדירות של פחות מ5 אוטובוסים ביום לכיוון שברוב המקרים יהיו ריקים.

נתקלתי במספר אתרי תיירות באירופה שמסיבות טופוגרפיות אי אפשר להנגיש אותה בתחבורה מסילתית ואמצעים שהזכרת לא היו בהם בכלל. כך שלתייר בתחבורה ציבורית יהיה קשה להגיע אליהם.

ושכחתי גם לכתוב בפוסט שטענות בכתבה על תחבורה ציבורית לקויה בירושלים הן די שגויות. קו 1 הירושלמי משמש את רוב נוסעי התחבורה הציבורית לכותל והוא לא קו חרדי מובהק (למרות שהוא עובר בשכונות חרדיות) מה גם שתייר אמיתי ישתמש ברכבת הקלה עד לשער שכם ומשם יילך עד לכותל (בנוסף לעובדה שרוב המלונות בירושלים המערבית הן מרחק הליכה מהעיר העתיקה) ובנוסף גם גן החיות התנכי נגיש בתחבורה ציבורית גם באוטובוסים וגם ברכבת.
אי אפשר למדוד פוטנציאל של דבר לא קיים.
אתה בא בהנחה שבגלל שדבר אינו קיים אין לו דרישה. העובדה היא שכאשר מציעים לתיירים תחבורה ציבורית למוקדי עניין ומיידעים אותם במוקדי התיירות ובמלונות הם עושים שימוש בתחבורה הציבורית. לעומת זאת כאשר אין אמצעים כאלו אי אפשר להשתמש בהם או למדוד את הדרישה הרשמית להם.
&nbsp
הבחירה שלא לעצור קווים בכניסות לאתרי התיירות היא בחירה של משרד התחבורה. זה עניין שפוגע הן בתיירות הפנים והן בתיירות החוץ. במקרים רבים עולים בפורום מקרים של אתרי תיירות שקווים סדירים עוברים בקרבתם והוספת תחנות הינה אפשרית ללא הפעלת קווים ייעודיים.
&nbsp
&nbsp
 

EHP12

Active member
לכן אמרתי שזה ביצה ותרנוגלת

אי אפשר למדוד פוטנציאל של דבר לא קיים.
אתה בא בהנחה שבגלל שדבר אינו קיים אין לו דרישה. העובדה היא שכאשר מציעים לתיירים תחבורה ציבורית למוקדי עניין ומיידעים אותם במוקדי התיירות ובמלונות הם עושים שימוש בתחבורה הציבורית. לעומת זאת כאשר אין אמצעים כאלו אי אפשר להשתמש בהם או למדוד את הדרישה הרשמית להם.
&nbsp
הבחירה שלא לעצור קווים בכניסות לאתרי התיירות היא בחירה של משרד התחבורה. זה עניין שפוגע הן בתיירות הפנים והן בתיירות החוץ. במקרים רבים עולים בפורום מקרים של אתרי תיירות שקווים סדירים עוברים בקרבתם והוספת תחנות הינה אפשרית ללא הפעלת קווים ייעודיים.
&nbsp
&nbsp
לכן אמרתי שזה ביצה ותרנוגלת
לא מפעילים קווים לאתרי תיירות כי לכאורה אין ביקוש, אין ביקוש כי קווים כאלה לא קיימים בכלל.

אתה רואה את משרד התחבורה פותח קו למצדה שייצא כל חצי שעה מת"מ ירושלים מ7:00-15:00 ומ9:00-17:00 בכיוון ההפוך?

במיוחד שיש מחסור בכ"א.
 
בחו"ל גם נפוץ שימוש בשאטלים

לגבי הגוגל
אם משווים לאפליקציות המידע בארץ הגוגל הוא די נוח לשימוש. ואפשר גם להשתמש בו בארץ המוצא כשמתכננים את הטיול.

התכוונתי שלא כדאי להפעיל קווי תחבורה ציבורית בארץ לרשויות טבע וגנים לאומיים. לא רואה את אגד והרגולטור שמעליה משרד התחבורה כל כך ממהרים ומתלהבים לפעיל קווים למצדה לעבדת, לקיסריה ולמגידו בתדירות של פחות מ5 אוטובוסים ביום לכיוון שברוב המקרים יהיו ריקים.

נתקלתי במספר אתרי תיירות באירופה שמסיבות טופוגרפיות אי אפשר להנגיש אותה בתחבורה מסילתית ואמצעים שהזכרת לא היו בהם בכלל. כך שלתייר בתחבורה ציבורית יהיה קשה להגיע אליהם.

ושכחתי גם לכתוב בפוסט שטענות בכתבה על תחבורה ציבורית לקויה בירושלים הן די שגויות. קו 1 הירושלמי משמש את רוב נוסעי התחבורה הציבורית לכותל והוא לא קו חרדי מובהק (למרות שהוא עובר בשכונות חרדיות) מה גם שתייר אמיתי ישתמש ברכבת הקלה עד לשער שכם ומשם יילך עד לכותל (בנוסף לעובדה שרוב המלונות בירושלים המערבית הן מרחק הליכה מהעיר העתיקה) ובנוסף גם גן החיות התנכי נגיש בתחבורה ציבורית גם באוטובוסים וגם ברכבת.
בחו"ל גם נפוץ שימוש בשאטלים
שמפעילים אתרי התיירות עצמם, או אולי הרשות המקומית שמעוניינת בקידומם.
כך בנסיעה מפריז לגנים של הצייר מונה באיזה כפר נידח )ז'יברני), לוקחים התיירים העצמאיים רכבת עד לתחנת ורנון-ז'יברני ומשם יוצאים שאטלים שממתינים לנוסעים ומביאים אותם לאתר. המידע מפורסם לכל מי שמחפש ברשת איך הלגיע לגנים של קלוד מונה אך אינו תחבורה ציבורית רגילה.

באותו הקשר עיריית ירושלים מפעילה שאטל קבוע מחניון "התחנה הראשונה" לשער האשפות. ובפסטיבל האור היא הפעילה שאטלים ממקומות נוספים כגון מלחה-טדי. והמידע היה די זמין (אם כי נתון לשיפור). תוכלו לראות בכך הכנה לרכבל העתידי...

ייתכן ורשות שמורות הטבע והגנים צריכה להפעיל שאטל קבוע מתחנת בנימינה לקיסריה. הקירבה שלו לתל אביב והאטרקטיביות שלו יביאו לכך שהוא יהיה מוצדק מבחינת כמות משתמשים די מהר (בהנחה שמספר התיירים העצמאיים ימשיך את מגמת העליה). הם יכולים להתחיל "רק בעונה" ובהדרגה לפתח אותו. וזה יותר הגיוני מאשר קו תח"צ רגיל "מלונות תל אביב-קיסריה"
 
למצדה ולעבדת עוברים קו אוטובוס כל שעה בערך

לגבי הגוגל
אם משווים לאפליקציות המידע בארץ הגוגל הוא די נוח לשימוש. ואפשר גם להשתמש בו בארץ המוצא כשמתכננים את הטיול.

התכוונתי שלא כדאי להפעיל קווי תחבורה ציבורית בארץ לרשויות טבע וגנים לאומיים. לא רואה את אגד והרגולטור שמעליה משרד התחבורה כל כך ממהרים ומתלהבים לפעיל קווים למצדה לעבדת, לקיסריה ולמגידו בתדירות של פחות מ5 אוטובוסים ביום לכיוון שברוב המקרים יהיו ריקים.

נתקלתי במספר אתרי תיירות באירופה שמסיבות טופוגרפיות אי אפשר להנגיש אותה בתחבורה מסילתית ואמצעים שהזכרת לא היו בהם בכלל. כך שלתייר בתחבורה ציבורית יהיה קשה להגיע אליהם.

ושכחתי גם לכתוב בפוסט שטענות בכתבה על תחבורה ציבורית לקויה בירושלים הן די שגויות. קו 1 הירושלמי משמש את רוב נוסעי התחבורה הציבורית לכותל והוא לא קו חרדי מובהק (למרות שהוא עובר בשכונות חרדיות) מה גם שתייר אמיתי ישתמש ברכבת הקלה עד לשער שכם ומשם יילך עד לכותל (בנוסף לעובדה שרוב המלונות בירושלים המערבית הן מרחק הליכה מהעיר העתיקה) ובנוסף גם גן החיות התנכי נגיש בתחבורה ציבורית גם באוטובוסים וגם ברכבת.
למצדה ולעבדת עוברים קו אוטובוס כל שעה בערך
והרבה תיירים אכן נוסעים איתו למצדה ועין גדי.
 
במדריד ליסבון רומא פריז

כתבה על תחבורה ציבורית ותיירים
https://www.themarker.com/consumer/tourism/.premium-1.6267329
אגיב לכל סעיף כפי שהוא מופיע בכתבה:

1. אין שום סיבה לרכוש כרטיסים מראש לאוטובוסים ורכבות בארץ. מה שגם שזמני נסיעה צפויים אפשר גם לראות ביישומים של גוגל.

3. אין סיבה להצדיק תשלום מול הנהג: הפתרון הוא הקמת מכונות ברציפי הרכבת הקלה, שבהם יהיה אפשר לקנות כרטיסים במגוון שפות.

6. חוסר תחבורה ציבורית לגנים לאומיים זה עניין של ביצה ותרנגולת, אין מספיק תיירים עצמאיים כדי להצדיק קווים כאלה. גם קו אוטובוס שמפזר בין המלונות בתל אביב וירושלים בהתאמה שייצא כל שעה עגולה 24 שעות ביממה לא שווה לעשות כרגע.

בנוסף חסרה לי בכתבה דוגמאות איך הדבר עובד במקומות אחרים באירופה מבחינת נגישות של תיירים.
אני חושב שכמות התיירים שמשתמשים במערכת נמוך מדי כדי להצדיק תרגום מלא של מאגרי המידע השונים.
במדריד ליסבון רומא פריז
הגענו לאתרים היסטוריים מחוץ לערים באוטובוס נוח ממוזג ומרווח .כשרוצים זה אפשרי
 
אני מבלה את רוב חיי במרכז ת״א ויש ימים שאני שומע יותר

כתבה על תחבורה ציבורית ותיירים
https://www.themarker.com/consumer/tourism/.premium-1.6267329
אגיב לכל סעיף כפי שהוא מופיע בכתבה:

1. אין שום סיבה לרכוש כרטיסים מראש לאוטובוסים ורכבות בארץ. מה שגם שזמני נסיעה צפויים אפשר גם לראות ביישומים של גוגל.

3. אין סיבה להצדיק תשלום מול הנהג: הפתרון הוא הקמת מכונות ברציפי הרכבת הקלה, שבהם יהיה אפשר לקנות כרטיסים במגוון שפות.

6. חוסר תחבורה ציבורית לגנים לאומיים זה עניין של ביצה ותרנגולת, אין מספיק תיירים עצמאיים כדי להצדיק קווים כאלה. גם קו אוטובוס שמפזר בין המלונות בתל אביב וירושלים בהתאמה שייצא כל שעה עגולה 24 שעות ביממה לא שווה לעשות כרגע.

בנוסף חסרה לי בכתבה דוגמאות איך הדבר עובד במקומות אחרים באירופה מבחינת נגישות של תיירים.
אני חושב שכמות התיירים שמשתמשים במערכת נמוך מדי כדי להצדיק תרגום מלא של מאגרי המידע השונים.
אני מבלה את רוב חיי במרכז ת״א ויש ימים שאני שומע יותר
אנגלית וגרמנית מאשר עברית. כל האנשים האלה צריכים לנסוע ממקום למקום. אז ברור שיש ביקוש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה