האם יש מקום לבטל את קו 40 של דן?

  • פותח הנושא EHP12
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

EHP12

Active member
האם יש מקום לבטל את קו 40 של דן?

האם יש מקום לבטל את קו 40 של דן?
מפני שממילא המסלול שלו די חופף לקו 1. והדבר יכול להוביל להסטה של רכבים ונהגים שחסרים לענף לקווים אחרים שבהם הם יותר נחוצים.

לגבי קישור הדר יוסף לקניון איילון אולי עדיף להחזיר את 113 ז"ל. לגבי קישור מהשכונה לציר בגין/המסגר, עדיף לנסוע ב22 לדרך נמיר ולהחליף שם קו מאשר להזדחל בציר ז'בוטינסקי
 

אורי404

New member
יש להניח, שדברים ישתנו אחרי פתיחת הקו האדום

האם יש מקום לבטל את קו 40 של דן?
מפני שממילא המסלול שלו די חופף לקו 1. והדבר יכול להוביל להסטה של רכבים ונהגים שחסרים לענף לקווים אחרים שבהם הם יותר נחוצים.

לגבי קישור הדר יוסף לקניון איילון אולי עדיף להחזיר את 113 ז"ל. לגבי קישור מהשכונה לציר בגין/המסגר, עדיף לנסוע ב22 לדרך נמיר ולהחליף שם קו מאשר להזדחל בציר ז'בוטינסקי
יש להניח, שדברים ישתנו אחרי פתיחת הקו האדום
סביר להניח שיהיה ביטול של קווים או שינוי מסלול או קיצור מסלול של קווים בחלק מקווי פתח תקווה-תל אביב או בת ים-תל אביב. הקו האדום של הרכבת הקלה מתוכנן להיפתח עוד שלוש שנים ב-2021. נקווה שאכן כך ללא עיכובים נוספים.
 

אוהד1110

New member
למה דווקא 40 ? הרי 42 חופף לו בין חולון לר"ג

האם יש מקום לבטל את קו 40 של דן?
מפני שממילא המסלול שלו די חופף לקו 1. והדבר יכול להוביל להסטה של רכבים ונהגים שחסרים לענף לקווים אחרים שבהם הם יותר נחוצים.

לגבי קישור הדר יוסף לקניון איילון אולי עדיף להחזיר את 113 ז"ל. לגבי קישור מהשכונה לציר בגין/המסגר, עדיף לנסוע ב22 לדרך נמיר ולהחליף שם קו מאשר להזדחל בציר ז'בוטינסקי
למה דווקא 40 ? הרי 42 חופף לו בין חולון לר"ג
 

oshri1987sg

Active member
אם קו 40 יבוטל חלק מהנסיעותצ בקו 1 יהיו נסיעות

האם יש מקום לבטל את קו 40 של דן?
מפני שממילא המסלול שלו די חופף לקו 1. והדבר יכול להוביל להסטה של רכבים ונהגים שחסרים לענף לקווים אחרים שבהם הם יותר נחוצים.

לגבי קישור הדר יוסף לקניון איילון אולי עדיף להחזיר את 113 ז"ל. לגבי קישור מהשכונה לציר בגין/המסגר, עדיף לנסוע ב22 לדרך נמיר ולהחליף שם קו מאשר להזדחל בציר ז'בוטינסקי
אם קו 40 יבוטל חלק מהנסיעותצ בקו 1 יהיו נסיעות
שהקו לא יוכל לעלות בחלק מהנסיעות נוסעים לאוטובוס עקב עומס נוסעים רב
קוים 40,42 הם קווי עזר שעוזרים למנוע עומס יותר גדול בקו 1 ולכן חשוב להשאירם
כי גם ככה לא ניתן לתגבר עוד את קו 1 .
מה שכן צריך לעשות זה להתקין מכשירי תיקוף לרב-קו/חוגר בחלקים נוספים באוטובוסים שמשמשים לנסיעות בקווים הבאים: 38/138 39 40 45 51 52 57 60 61 63 66 67 70 72 82 104 140 142 161 166* 204 239 240 304
ואז בין הקוים שציינתי(אילו שעוברים באזור העבודות של הרכבת הקלה,יהיה הפחתה במשך עיכוב האוטובוסים בתחנות וזמן הנסיעה יפחת,ויהיה ניתן אולי
להעביר נהג לקוים אחרים,במקום לנסות לחשוב על פתרון לקוי של ביטול קו 40)
*קו 166 ניתן יהיה לדעתי להתקין בו מכשירי תיקוף שלא אצל הנהג/ת רק אם לו יהיה בו הגבלות בתחנות ההורדה .
 

EHP12

Active member
לפני עשור הקישור בין בת ים לציר בגין

אם קו 40 יבוטל חלק מהנסיעותצ בקו 1 יהיו נסיעות
שהקו לא יוכל לעלות בחלק מהנסיעות נוסעים לאוטובוס עקב עומס נוסעים רב
קוים 40,42 הם קווי עזר שעוזרים למנוע עומס יותר גדול בקו 1 ולכן חשוב להשאירם
כי גם ככה לא ניתן לתגבר עוד את קו 1 .
מה שכן צריך לעשות זה להתקין מכשירי תיקוף לרב-קו/חוגר בחלקים נוספים באוטובוסים שמשמשים לנסיעות בקווים הבאים: 38/138 39 40 45 51 52 57 60 61 63 66 67 70 72 82 104 140 142 161 166* 204 239 240 304
ואז בין הקוים שציינתי(אילו שעוברים באזור העבודות של הרכבת הקלה,יהיה הפחתה במשך עיכוב האוטובוסים בתחנות וזמן הנסיעה יפחת,ויהיה ניתן אולי
להעביר נהג לקוים אחרים,במקום לנסות לחשוב על פתרון לקוי של ביטול קו 40)
*קו 166 ניתן יהיה לדעתי להתקין בו מכשירי תיקוף שלא אצל הנהג/ת רק אם לו יהיה בו הגבלות בתחנות ההורדה .
לפני עשור הקישור בין בת ים לציר בגין
היה רק דרך 40 ו42 התדירים יותר ו83 ו86 התדירים פחות.

אמנם 86 בוטל, אבל מאז נוספו לו 141,240, קו 1 המאוד תדיר וכמובן הרכבת.

השאלה אם זה לא יותר מדי
 

mister K

New member
ממש לא יותר מדי

לפני עשור הקישור בין בת ים לציר בגין
היה רק דרך 40 ו42 התדירים יותר ו83 ו86 התדירים פחות.

אמנם 86 בוטל, אבל מאז נוספו לו 141,240, קו 1 המאוד תדיר וכמובן הרכבת.

השאלה אם זה לא יותר מדי
ממש לא יותר מדי
כמות הנוסעים רק הולכת וגדלה.
תדירות 40 ו-42 ירדה מאז שנפתחו 1 ו-240, אבל התדירות המשולבת גבוהה מאי פעם. לראיה, כל הקווים האלה נוסעים מלאים כמעט בכל שעות היום.
 

mister K

New member
בחלום הלילה ובצאת הכוכבים

האם יש מקום לבטל את קו 40 של דן?
מפני שממילא המסלול שלו די חופף לקו 1. והדבר יכול להוביל להסטה של רכבים ונהגים שחסרים לענף לקווים אחרים שבהם הם יותר נחוצים.

לגבי קישור הדר יוסף לקניון איילון אולי עדיף להחזיר את 113 ז"ל. לגבי קישור מהשכונה לציר בגין/המסגר, עדיף לנסוע ב22 לדרך נמיר ולהחליף שם קו מאשר להזדחל בציר ז'בוטינסקי
בחלום הלילה ובצאת הכוכבים
זה קו שיוצא בבוקר כל 6 דקות (בקיץ 7 דקות) עם מפרקיות מפוצצות, שנוסע מלא לאורך כל שעות היום ושיש לו תחלופת נוסעים כזאת, שבשעות מסויימות תחנה אחת באמצע המסלול יכולה למלא מפרקית בעמידה.
מדובר באחד מקווי האורך החשובים בגוש דן. יש אפילו הוראה בדן (שלא תמיד מיושמת ב-100%) לפיה את קו 40 מבצעים עם מפרקית בכל שעות הפעילות.
לא מצאת קו אחר לבטל?
 

oshlick1

New member
נראה לי שקיצור הקו יותר רלבנטי למשל לקניון איילון

בחלום הלילה ובצאת הכוכבים
זה קו שיוצא בבוקר כל 6 דקות (בקיץ 7 דקות) עם מפרקיות מפוצצות, שנוסע מלא לאורך כל שעות היום ושיש לו תחלופת נוסעים כזאת, שבשעות מסויימות תחנה אחת באמצע המסלול יכולה למלא מפרקית בעמידה.
מדובר באחד מקווי האורך החשובים בגוש דן. יש אפילו הוראה בדן (שלא תמיד מיושמת ב-100%) לפיה את קו 40 מבצעים עם מפרקית בכל שעות הפעילות.
לא מצאת קו אחר לבטל?
נראה לי שקיצור הקו יותר רלבנטי למשל לקניון איילון
אחרי הקניון לפי התרשמותי הוא נוסע כמעט ריק עד מסוף האוניברסיטה ולעיתים נתקע סתם בפקקים ברוקח במקום שהנהגים ינוחו כמו שצריך מהמסלול הארוך הזה
 

אורי404

New member
דווקא קטע די שימושי. לא בטוח שמתאים לקו

נראה לי שקיצור הקו יותר רלבנטי למשל לקניון איילון
אחרי הקניון לפי התרשמותי הוא נוסע כמעט ריק עד מסוף האוניברסיטה ולעיתים נתקע סתם בפקקים ברוקח במקום שהנהגים ינוחו כמו שצריך מהמסלול הארוך הזה
דווקא קטע די שימושי. לא בטוח שמתאים לקו
כפי שנכתב בשרשור אחר, אחרי קניון איילון לכיוון רמת אביב, מקשר רק קו 33 בתדירות נמוכה.
לפעמים אני עולה במבצע קדש ליד תחנת הרכבת בני ברק לקו 40. מתחנת האוניברסיטה מחליף לאוטובוס לתוך רמת אביב. זהו לא פתרון מציאה. אבל זה מה שיש באזור הזה.
ללא ספק לו היה קו 33 בתדירות גבוהה יותר או קו אוטובוס אחר (ולא כל כך ארוך כמו קו 40), המצב היה עדיף.
 

mister K

New member
פה כבר יש צדק מסויים בדברים

נראה לי שקיצור הקו יותר רלבנטי למשל לקניון איילון
אחרי הקניון לפי התרשמותי הוא נוסע כמעט ריק עד מסוף האוניברסיטה ולעיתים נתקע סתם בפקקים ברוקח במקום שהנהגים ינוחו כמו שצריך מהמסלול הארוך הזה
פה כבר יש צדק מסויים בדברים
אם כי עדיין יש מעט נוסעים גם בקטע הזה.
 

EHP12

Active member
איך למרות קו 1, קו 40 עדיין מפוצץ בנוסעים?

בחלום הלילה ובצאת הכוכבים
זה קו שיוצא בבוקר כל 6 דקות (בקיץ 7 דקות) עם מפרקיות מפוצצות, שנוסע מלא לאורך כל שעות היום ושיש לו תחלופת נוסעים כזאת, שבשעות מסויימות תחנה אחת באמצע המסלול יכולה למלא מפרקית בעמידה.
מדובר באחד מקווי האורך החשובים בגוש דן. יש אפילו הוראה בדן (שלא תמיד מיושמת ב-100%) לפיה את קו 40 מבצעים עם מפרקית בכל שעות הפעילות.
לא מצאת קו אחר לבטל?
איך למרות קו 1, קו 40 עדיין מפוצץ בנוסעים?
זה לא שבת ים גדלה מאז.

אולי קו 1 הביא יותר בת ימים להשתמש בתחבורה ציבורית?
 

mister K

New member
למה אתה חושב שבקו 40 נוסעים רק לבת ים?

איך למרות קו 1, קו 40 עדיין מפוצץ בנוסעים?
זה לא שבת ים גדלה מאז.

אולי קו 1 הביא יותר בת ימים להשתמש בתחבורה ציבורית?
למה אתה חושב שבקו 40 נוסעים רק לבת ים?
כמו שאמרתי, זה קו עם תחלופת נוסעים גדולה מאוד בכמה מקטעים.
הרבה אנשים נוסעים איתו מבת ים ומיפו לאזור עזריאלי אבל לא רק.
החל מיפו עולים על הקו גם הרבה אנשים שיעדם ציר ז'בוטינסקי, בן גוריון וקניון איילון. ליעדים האלה עולים הרבה נוסעים גם בתחנות של ציר בגין, ברכבת מרכז ובבורסה.
בכיוון ההפוך יש שעות שמפרקית מתמלאת רק מהתחנות של קניון איילון, מגדלי בסר ומגדל קונקורד.
בודדים הנוסעים שעולים שם ויעדם הוא בת ים. הרוב יורדים בז'בוטינסקי, רכבת מרכז, תחנות ציר בגין וציר דרך יפו-אילת.
 

EHP12

Active member
במקטעים שהזכרת יש עוד יותר קווים תדירים מאשר מבת ים

למה אתה חושב שבקו 40 נוסעים רק לבת ים?
כמו שאמרתי, זה קו עם תחלופת נוסעים גדולה מאוד בכמה מקטעים.
הרבה אנשים נוסעים איתו מבת ים ומיפו לאזור עזריאלי אבל לא רק.
החל מיפו עולים על הקו גם הרבה אנשים שיעדם ציר ז'בוטינסקי, בן גוריון וקניון איילון. ליעדים האלה עולים הרבה נוסעים גם בתחנות של ציר בגין, ברכבת מרכז ובבורסה.
בכיוון ההפוך יש שעות שמפרקית מתמלאת רק מהתחנות של קניון איילון, מגדלי בסר ומגדל קונקורד.
בודדים הנוסעים שעולים שם ויעדם הוא בת ים. הרוב יורדים בז'בוטינסקי, רכבת מרכז, תחנות ציר בגין וציר דרך יפו-אילת.
במקטעים שהזכרת יש עוד יותר קווים תדירים מאשר מבת ים
לציר בגין
 

נתנאל531

Well-known member
לפי הקבצים שהתפרסמו פה - קו עם 76 נוסעים בממוצע לנסיעה!

בחלום הלילה ובצאת הכוכבים
זה קו שיוצא בבוקר כל 6 דקות (בקיץ 7 דקות) עם מפרקיות מפוצצות, שנוסע מלא לאורך כל שעות היום ושיש לו תחלופת נוסעים כזאת, שבשעות מסויימות תחנה אחת באמצע המסלול יכולה למלא מפרקית בעמידה.
מדובר באחד מקווי האורך החשובים בגוש דן. יש אפילו הוראה בדן (שלא תמיד מיושמת ב-100%) לפיה את קו 40 מבצעים עם מפרקית בכל שעות הפעילות.
לא מצאת קו אחר לבטל?
לפי הקבצים שהתפרסמו פה - קו עם 76 נוסעים בממוצע לנסיעה!
אחד מהקווים החזקים בארץ
 
עד פתיחת הקו האדום לא יבצעו יותר שינויים גדולים בקווי דן

האם יש מקום לבטל את קו 40 של דן?
מפני שממילא המסלול שלו די חופף לקו 1. והדבר יכול להוביל להסטה של רכבים ונהגים שחסרים לענף לקווים אחרים שבהם הם יותר נחוצים.

לגבי קישור הדר יוסף לקניון איילון אולי עדיף להחזיר את 113 ז"ל. לגבי קישור מהשכונה לציר בגין/המסגר, עדיף לנסוע ב22 לדרך נמיר ולהחליף שם קו מאשר להזדחל בציר ז'בוטינסקי
עד פתיחת הקו האדום לא יבצעו יותר שינויים גדולים בקווי דן
לפני מספר שבועות משרד התחבורה פירסם את תוכנית התחרות שלו עד 2030, וקווי דן לא נכללים בתוכנית הזו בשלב הזה, כי משרד התחבורה עוד בוחן את ההשפעה של קווי המתע"ן על קווי דן ועתידם קשור קשר הדוק לקווי המתע"ן.

סביר להניח שלאחר פתיחת הקו האדום יבצעו שינויים גם בקו 40.
 

oshri1987sg

Active member
ואם הקו האדום לא יפתח עד 2030 שזה דבר שיכול לקרות

עד פתיחת הקו האדום לא יבצעו יותר שינויים גדולים בקווי דן
לפני מספר שבועות משרד התחבורה פירסם את תוכנית התחרות שלו עד 2030, וקווי דן לא נכללים בתוכנית הזו בשלב הזה, כי משרד התחבורה עוד בוחן את ההשפעה של קווי המתע"ן על קווי דן ועתידם קשור קשר הדוק לקווי המתע"ן.

סביר להניח שלאחר פתיחת הקו האדום יבצעו שינויים גם בקו 40.
ואם הקו האדום לא יפתח עד 2030 שזה דבר שיכול לקרות
גם אז לא יהיה מכרז לקווי דן באותו אזור ?
 
זה מה שרשום במסמך של תוכנית התחרות בקשר לכך:

ואם הקו האדום לא יפתח עד 2030 שזה דבר שיכול לקרות
גם אז לא יהיה מכרז לקווי דן באותו אזור ?
זה מה שרשום במסמך של תוכנית התחרות בקשר לכך:
"
בין השנים 2019-2026, צפויות להתחיל לפעול מספר מערכות להיסעי המונים בשלושת המטרופולינים הגדולים אשר על פי המשוער תבאנה לשינוי משמעותי באופן תפעול רשת קווי השירות במטרופוליטניים וההיררכיה של הרשת התחבורתית. לנוכח כך, במהלך עשור זה, בכוונת המשרד להתמקד בשירות המטרופוליני ולהוציא לתחרות באזורים אלו קווים מאגד ומדן בצורה מדורגת, שתאפשר למפעילים החדשים לצבור ניסיון וידע בהפעלת תחבורה ציבורית באזורים אלו כדוגמת: שילוב של רכבים ארוכים, ניהול קווים בתנועה צפופה, שילוב והתממשקות עם מערכות הסעת המוניים ועוד. בנוסף, יותאמו מועדי העברת הקווים מאגד ומדן, כך שלא יבוצעו במקביל למועדי ההפעלה של מערכות
הסעת ההמונים.
"

וכן:
"
העבודות לבניית הקו האדום החלו והוא צפוי להתחיל לפעול ב-2021 . באוגוסט 2015 החלו עבודות תשתית על הקו שחייבו ביצוע הסדרי תנועה חדשים ושינויים במערך משמעותיים בקווי התחבורה הציבורית בתל אביב.
בכוונת משרד התחבורה ומשרד האוצר לבצע בחינה תחבורתית מעודכנת באשר
לצרכים ולמבנה התחבורה הציבורית במטרופולין, ובהתאם לתוצאות הבחינה לקבוע את קצב הוצאת הקווים מחברת דן ("תכנית התחרות במטרופולין תל אביב"). לפיכך, תכנית התחרות במטרופולין ת"א תוצג להערות הציבור במועד מאוחר יותר ולא במסגרת זו. כן יובהר כי עד להשלמת תכנית התחרות במטרופולין תל אביב, לא תוכל חברת דן וחברות קשורות שלה להשתתף בהליכים תחרותיים להפעלת תחבורה ציבורית באוטובוסים בכל הארץ ורכבות קלות בגוש דן, זאת מאחר שבמועד פרסום תכנית זו חברת דן חורגת ממגבלת ההשתתפות הארצית שפורטה לעיל, וכן היא מפעילה 56% במונחי נוסעים ו 48%- במונחי ק"מ, מאזור תל אביב. עוד יובהר, כי בהתאם להחלטת ממשלה מספר 3989 מיום 18.12.11 , ככל שלא ייקבע אחרת כאמור, כלל הקווים הקיימים בחברת דן שלא הוקצו במסגרת הליכים תחרותיים יוקצו לתחרות במסגרת הליכים תחרותיים החל מיום 1.1.2021
"

ההנחה היא שהקו האדום ייפתח בשנת 2021 ואם ייפתח ב-2022 זה לא משנה. כרגע אין מידע לפיו יש טעם לסבור שהקו האדום לא ייפתח עד 2030.
 

oshri1987sg

Active member
צריך להבין שמשהו בישראל בטוח קורה רק שהוא

זה מה שרשום במסמך של תוכנית התחרות בקשר לכך:
"
בין השנים 2019-2026, צפויות להתחיל לפעול מספר מערכות להיסעי המונים בשלושת המטרופולינים הגדולים אשר על פי המשוער תבאנה לשינוי משמעותי באופן תפעול רשת קווי השירות במטרופוליטניים וההיררכיה של הרשת התחבורתית. לנוכח כך, במהלך עשור זה, בכוונת המשרד להתמקד בשירות המטרופוליני ולהוציא לתחרות באזורים אלו קווים מאגד ומדן בצורה מדורגת, שתאפשר למפעילים החדשים לצבור ניסיון וידע בהפעלת תחבורה ציבורית באזורים אלו כדוגמת: שילוב של רכבים ארוכים, ניהול קווים בתנועה צפופה, שילוב והתממשקות עם מערכות הסעת המוניים ועוד. בנוסף, יותאמו מועדי העברת הקווים מאגד ומדן, כך שלא יבוצעו במקביל למועדי ההפעלה של מערכות
הסעת ההמונים.
"

וכן:
"
העבודות לבניית הקו האדום החלו והוא צפוי להתחיל לפעול ב-2021 . באוגוסט 2015 החלו עבודות תשתית על הקו שחייבו ביצוע הסדרי תנועה חדשים ושינויים במערך משמעותיים בקווי התחבורה הציבורית בתל אביב.
בכוונת משרד התחבורה ומשרד האוצר לבצע בחינה תחבורתית מעודכנת באשר
לצרכים ולמבנה התחבורה הציבורית במטרופולין, ובהתאם לתוצאות הבחינה לקבוע את קצב הוצאת הקווים מחברת דן ("תכנית התחרות במטרופולין תל אביב"). לפיכך, תכנית התחרות במטרופולין ת"א תוצג להערות הציבור במועד מאוחר יותר ולא במסגרת זו. כן יובהר כי עד להשלמת תכנית התחרות במטרופולין תל אביב, לא תוכל חברת דן וחברות קשורות שלה להשתתף בהליכים תחרותיים להפעלת תחבורה ציבורית באוטובוסים בכל הארץ ורכבות קלות בגוש דן, זאת מאחר שבמועד פרסום תכנית זו חברת דן חורגת ממגבלת ההשתתפות הארצית שפורטה לעיל, וכן היא מפעילה 56% במונחי נוסעים ו 48%- במונחי ק"מ, מאזור תל אביב. עוד יובהר, כי בהתאם להחלטת ממשלה מספר 3989 מיום 18.12.11 , ככל שלא ייקבע אחרת כאמור, כלל הקווים הקיימים בחברת דן שלא הוקצו במסגרת הליכים תחרותיים יוקצו לתחרות במסגרת הליכים תחרותיים החל מיום 1.1.2021
"

ההנחה היא שהקו האדום ייפתח בשנת 2021 ואם ייפתח ב-2022 זה לא משנה. כרגע אין מידע לפיו יש טעם לסבור שהקו האדום לא ייפתח עד 2030.
צריך להבין שמשהו בישראל בטוח קורה רק שהוא
קורה,כי לא ניתן להבטיח שלא יהיה איזה כשל שיתגלה ברגע האחרון
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה