פרידה מנתיב אקספרס בנתניה (פשוט יש לי צורך לפרוק)

מצב
הנושא נעול.

שיר m

Well-known member
פרידה מנתיב אקספרס בנתניה (פשוט יש לי צורך לפרוק)

פרידה מנתיב אקספרס בנתניה (פשוט יש לי צורך לפרוק)
נכון, בגדול הם היו גרועים. אוטובוסים ישנים, כיסאות שבורים, בלי מזגן, דלתות לא עובדות, לפחות פעם בשבוע נתקע אוטובוס באמצע הדרך, עומס מטורף של אנשים, וכן, היו פעמים שכשהגעת ליעד הרגשת צורך לברך הגומל.

אבל היו גם דברים טובים.

היתה את הפעם ההיא שנוסע הרגיש לא טוב. הזמינו אמבולנס. עצרו את האוטובוס. הנהג קם ובא לידו, השגיח עליו. כשהנוסע אמר שלא נעים לו שכולם מחכים בגללו, הנהג הרגיע אותו, "לא נורא. אל תדאג. כולנו רק רוצים שתהיה בריא".

היתה פעם שהאוטובוס הקבוע שנסעתי בו (קשה לומר "קבוע" אצל נתיב) הגיע אל התחנה בלי מספר. תוך כדי ניסיון להבין איזה קו זה, אני קולטת שהנהג החביב מסמן לי לעלות. זה היה נחמד מצידו.

היה את קו 615. כל נסיעה בו היתה תענוג. פשוט כי הוא היה ריק רוב הזמן.

היו כמה נהגים שבאמת היה אכפת להם מהנוסעים שמחכים מלא זמן בשמש. הם לא יכלו לעשות הרבה בעניין, אבל היה אכפת להם וזה יפה. "אדוני, תתקדם פנימה, אנשים פה עומדים בשמש בדיוק כמו שאתה היית לפני רגע".

פעם אחת היה נהג שראה שהאוטובוס שלפניו לא עצר בתחנה. איך הוא התעצבן... "מה זה? מי הנהג? זה לא בסדר! זאת העבודה שלו! מה זה צריך להיות?"
הנוסעים כבר רגילים, אבל כשזה בא מקולגה זה אחרת לגמרי.

מדי פעם נסענו בלי לשלם. קרה הרבה שהמכונה לא עבדה, לפעמים הנהגים היו חסרי סבלנות. אז פעם ב, הרגשת שמפצים אותך על עוגמת הנפש של אתמול/שלשום/הבוקר.

וכמובן, היה את עניין המזל. אם פספסת אוטובוס אל תאמר נואש, סיכוי גדול שדקה אחריו יגיע עוד אחד. (אם פספסת שניים, תחכה שעה.)

תם עידן. היו שלום נתיב אקספרס! היה טוב, היה רע... שרדנו. לא נורא.
ברוכים הבאים מטרופולין! שיהיה לכולנו בהצלחה.

כאן שיר, שזוכרת בגעגוע את הימים של אגד...
 

promter

New member
כתבת מאוד יפה. היה שם אכן סוג של משהו "ביתי" ולא מנוכר

פרידה מנתיב אקספרס בנתניה (פשוט יש לי צורך לפרוק)
נכון, בגדול הם היו גרועים. אוטובוסים ישנים, כיסאות שבורים, בלי מזגן, דלתות לא עובדות, לפחות פעם בשבוע נתקע אוטובוס באמצע הדרך, עומס מטורף של אנשים, וכן, היו פעמים שכשהגעת ליעד הרגשת צורך לברך הגומל.

אבל היו גם דברים טובים.

היתה את הפעם ההיא שנוסע הרגיש לא טוב. הזמינו אמבולנס. עצרו את האוטובוס. הנהג קם ובא לידו, השגיח עליו. כשהנוסע אמר שלא נעים לו שכולם מחכים בגללו, הנהג הרגיע אותו, "לא נורא. אל תדאג. כולנו רק רוצים שתהיה בריא".

היתה פעם שהאוטובוס הקבוע שנסעתי בו (קשה לומר "קבוע" אצל נתיב) הגיע אל התחנה בלי מספר. תוך כדי ניסיון להבין איזה קו זה, אני קולטת שהנהג החביב מסמן לי לעלות. זה היה נחמד מצידו.

היה את קו 615. כל נסיעה בו היתה תענוג. פשוט כי הוא היה ריק רוב הזמן.

היו כמה נהגים שבאמת היה אכפת להם מהנוסעים שמחכים מלא זמן בשמש. הם לא יכלו לעשות הרבה בעניין, אבל היה אכפת להם וזה יפה. "אדוני, תתקדם פנימה, אנשים פה עומדים בשמש בדיוק כמו שאתה היית לפני רגע".

פעם אחת היה נהג שראה שהאוטובוס שלפניו לא עצר בתחנה. איך הוא התעצבן... "מה זה? מי הנהג? זה לא בסדר! זאת העבודה שלו! מה זה צריך להיות?"
הנוסעים כבר רגילים, אבל כשזה בא מקולגה זה אחרת לגמרי.

מדי פעם נסענו בלי לשלם. קרה הרבה שהמכונה לא עבדה, לפעמים הנהגים היו חסרי סבלנות. אז פעם ב, הרגשת שמפצים אותך על עוגמת הנפש של אתמול/שלשום/הבוקר.

וכמובן, היה את עניין המזל. אם פספסת אוטובוס אל תאמר נואש, סיכוי גדול שדקה אחריו יגיע עוד אחד. (אם פספסת שניים, תחכה שעה.)

תם עידן. היו שלום נתיב אקספרס! היה טוב, היה רע... שרדנו. לא נורא.
ברוכים הבאים מטרופולין! שיהיה לכולנו בהצלחה.

כאן שיר, שזוכרת בגעגוע את הימים של אגד...
כתבת מאוד יפה. היה שם אכן סוג של משהו "ביתי" ולא מנוכר
כמו לא מעט מהמפעילות בלא מעט אשכולות.
אין ספק למרות התחושה שהסקניה הירדנית עומדת להתפרק כל רגע והכל על קרעי תרנגולת, היה בזה משהו יפה.
אין ספר שיהיו גם געגועים לסקניות הבינעירוניות. הירדניות ילכו כנראה לפח או בודדות למכירה והישראליות יעברו צפונה לאשכול הגליל.
 

mister K

New member
גם הישראליות יילכו להשבתה או שיימכרו לפרטי או לירדן

כתבת מאוד יפה. היה שם אכן סוג של משהו "ביתי" ולא מנוכר
כמו לא מעט מהמפעילות בלא מעט אשכולות.
אין ספק למרות התחושה שהסקניה הירדנית עומדת להתפרק כל רגע והכל על קרעי תרנגולת, היה בזה משהו יפה.
אין ספר שיהיו גם געגועים לסקניות הבינעירוניות. הירדניות ילכו כנראה לפח או בודדות למכירה והישראליות יעברו צפונה לאשכול הגליל.
גם הישראליות יילכו להשבתה או שיימכרו לפרטי או לירדן
הן ישנות מדי בשביל אשכול הגליל. מתחת ליורו 5 לא תופס שם.
 

אורי404

New member
זו פרידה שלהם מאזור נתניה, גם אם זמנית לכמה שנים

פרידה מנתיב אקספרס בנתניה (פשוט יש לי צורך לפרוק)
נכון, בגדול הם היו גרועים. אוטובוסים ישנים, כיסאות שבורים, בלי מזגן, דלתות לא עובדות, לפחות פעם בשבוע נתקע אוטובוס באמצע הדרך, עומס מטורף של אנשים, וכן, היו פעמים שכשהגעת ליעד הרגשת צורך לברך הגומל.

אבל היו גם דברים טובים.

היתה את הפעם ההיא שנוסע הרגיש לא טוב. הזמינו אמבולנס. עצרו את האוטובוס. הנהג קם ובא לידו, השגיח עליו. כשהנוסע אמר שלא נעים לו שכולם מחכים בגללו, הנהג הרגיע אותו, "לא נורא. אל תדאג. כולנו רק רוצים שתהיה בריא".

היתה פעם שהאוטובוס הקבוע שנסעתי בו (קשה לומר "קבוע" אצל נתיב) הגיע אל התחנה בלי מספר. תוך כדי ניסיון להבין איזה קו זה, אני קולטת שהנהג החביב מסמן לי לעלות. זה היה נחמד מצידו.

היה את קו 615. כל נסיעה בו היתה תענוג. פשוט כי הוא היה ריק רוב הזמן.

היו כמה נהגים שבאמת היה אכפת להם מהנוסעים שמחכים מלא זמן בשמש. הם לא יכלו לעשות הרבה בעניין, אבל היה אכפת להם וזה יפה. "אדוני, תתקדם פנימה, אנשים פה עומדים בשמש בדיוק כמו שאתה היית לפני רגע".

פעם אחת היה נהג שראה שהאוטובוס שלפניו לא עצר בתחנה. איך הוא התעצבן... "מה זה? מי הנהג? זה לא בסדר! זאת העבודה שלו! מה זה צריך להיות?"
הנוסעים כבר רגילים, אבל כשזה בא מקולגה זה אחרת לגמרי.

מדי פעם נסענו בלי לשלם. קרה הרבה שהמכונה לא עבדה, לפעמים הנהגים היו חסרי סבלנות. אז פעם ב, הרגשת שמפצים אותך על עוגמת הנפש של אתמול/שלשום/הבוקר.

וכמובן, היה את עניין המזל. אם פספסת אוטובוס אל תאמר נואש, סיכוי גדול שדקה אחריו יגיע עוד אחד. (אם פספסת שניים, תחכה שעה.)

תם עידן. היו שלום נתיב אקספרס! היה טוב, היה רע... שרדנו. לא נורא.
ברוכים הבאים מטרופולין! שיהיה לכולנו בהצלחה.

כאן שיר, שזוכרת בגעגוע את הימים של אגד...
זו פרידה שלהם מאזור נתניה, גם אם זמנית לכמה שנים
עד לפני ארבע שנים וחצי "נתיב אקספרס" היו מאוד בולטים באזור נתניה. זה היה עם קווי נתניה-חדרה מאז 2001 או 2002. בהמשך הפעילו את קווי נתניה.
אז אם אני זוכר נכון "קונקס" (או בשם המאוחר "ויאוליה"), זכו בהפעלת קווי נתניה-חדרה. היה ערעור, שבו זכו "נתיב אקספרס".
"נתיב אקספרס" התמודדו למכרז שרון-חולון. אולי לא מתוך רצון רב, כמו חברות אחרות או אותו רצון בצפון. אני חושב, שאותו דבר היה במכרז נתניה-חדרה, שבו "קווים" ניצחו.

בנוגע ל"אגד" - בנתניה בכלל הם היו סניף ענקי. לאט-לאט זה יצא מהם. תחילה קווי נתניה-חדרה. בהמשך קווי נתניה-תל אביב. הקווים הפנימיים עברו לחברת הבת "אגד תעבורה". מאוחר יותר גם קווים 627, 640, 641 ו-642 עברו ל"קווים". כך שמאזור שהיה רק של "אגד", לאט-לאט זה קטן ופחת. בשנה או בשנתיים הבאות צפוי לצאת מכרז לקווים הפנימיים בנתניה. או שיזכו או שלא. במידה ובכלל יוכלו או ירצו להתמודד בו.

מה לגבי הנהגים? מניח שחלק גדול עוברים ל"מטרופולין" או לחברות אחרות. אחרים עוברים לאשכול הצפוני של "נתיב אקספרס" או לקבוצת עפיפי.
היה להם גם חניון בתוך אזור התעשייה בנתניה. לפחות בעבר. לא יודע למה משמש מאז אותו מתחם של החניון.
 
תיקון טעות בתיאור ההסטורי

זו פרידה שלהם מאזור נתניה, גם אם זמנית לכמה שנים
עד לפני ארבע שנים וחצי "נתיב אקספרס" היו מאוד בולטים באזור נתניה. זה היה עם קווי נתניה-חדרה מאז 2001 או 2002. בהמשך הפעילו את קווי נתניה.
אז אם אני זוכר נכון "קונקס" (או בשם המאוחר "ויאוליה"), זכו בהפעלת קווי נתניה-חדרה. היה ערעור, שבו זכו "נתיב אקספרס".
"נתיב אקספרס" התמודדו למכרז שרון-חולון. אולי לא מתוך רצון רב, כמו חברות אחרות או אותו רצון בצפון. אני חושב, שאותו דבר היה במכרז נתניה-חדרה, שבו "קווים" ניצחו.

בנוגע ל"אגד" - בנתניה בכלל הם היו סניף ענקי. לאט-לאט זה יצא מהם. תחילה קווי נתניה-חדרה. בהמשך קווי נתניה-תל אביב. הקווים הפנימיים עברו לחברת הבת "אגד תעבורה". מאוחר יותר גם קווים 627, 640, 641 ו-642 עברו ל"קווים". כך שמאזור שהיה רק של "אגד", לאט-לאט זה קטן ופחת. בשנה או בשנתיים הבאות צפוי לצאת מכרז לקווים הפנימיים בנתניה. או שיזכו או שלא. במידה ובכלל יוכלו או ירצו להתמודד בו.

מה לגבי הנהגים? מניח שחלק גדול עוברים ל"מטרופולין" או לחברות אחרות. אחרים עוברים לאשכול הצפוני של "נתיב אקספרס" או לקבוצת עפיפי.
היה להם גם חניון בתוך אזור התעשייה בנתניה. לפחות בעבר. לא יודע למה משמש מאז אותו מתחם של החניון.
תיקון טעות בתיאור ההסטורי
1. מכרז חדרה-נתניה היה אחד מארבעת המכרזים הראשונים, ונתיב זכו בו במקביל לזכיה בנהריה-צפת. (וסופרבוס זכו ברמלה+מודיעין עלית ומטרופולין בנגב). זה היה לפני שקונקס (לימים ויאוליה) בכלל נכנסה לארץ והתחילה להתמודד. (כשהם נכנסו הם מיד זכו בשני מכרזים, גם בטבריה וגם באזור אשדוד).
2. מכרז נתניה-ת"א, נתיב בהתחלה נפסלו בגלל האוטובוסים הירדנים. (בגלל שמדובר באוטובוס שעוד לא היה מאושר בישראל ולא היה ברור אם ניתן בכלל לאשר אותו) אבל הניסוח במכרז קבע שהאוטובוס צריך להיות מאושר עד ההפעלה ולא עד הזכייה ולכן הם הלכו לבית משפט, דבר שגרר עיכוב של כמעט שלוש שנים בכניסה שלהם לנתניה (הם היו אמורים להיכנס ב-2006), עד שבסוף האוטובוס הירדני קיבל אישור. מיותר לציין שהמכרזים הבאים תוקנו כך שלא ניתן היה להציע אוטובוסים שאין להם אישור לפהעלה בארץ כבר ביום הגשת ההצעה.
3. ולגבי התקופה של אגד נתניה. אולי היה טוב ואולי היה רע, אבל אני אנצל את השרשור לסיפור אקדוטה שסיפר לי בכיר לשעבר באגד. היתה תקופה שאגד הביאו את האוטובוסים הבינעירוניים הדו-קומתיים והשתמשו בהם בקו נתניה-ת"א. בתקופה ההיא אגד חיפשו להתייעל ואל בהכרח להביא עוד נוסעים, ולכן החליפו את האוטובוסים הצפופים באוטובוסים דו-קומתיים, אבל הפחיתו את התדירות כדי לשמר את הצפיפות שהיתה קודם (יעילות כלכלית היתה אז שם המשחק ולא רמת שירות).
הפחתת התדירות, בשילוב עם העובדה שהאוטובוסים הדו קומתיים התגלו כלא אמינים, הביאה לטענתו לפריחת מוניות השירות בין נתניה לתל אביב.
 

אורי404

New member
נכון. טעות שלי. לגבי יתר הדברים

תיקון טעות בתיאור ההסטורי
1. מכרז חדרה-נתניה היה אחד מארבעת המכרזים הראשונים, ונתיב זכו בו במקביל לזכיה בנהריה-צפת. (וסופרבוס זכו ברמלה+מודיעין עלית ומטרופולין בנגב). זה היה לפני שקונקס (לימים ויאוליה) בכלל נכנסה לארץ והתחילה להתמודד. (כשהם נכנסו הם מיד זכו בשני מכרזים, גם בטבריה וגם באזור אשדוד).
2. מכרז נתניה-ת"א, נתיב בהתחלה נפסלו בגלל האוטובוסים הירדנים. (בגלל שמדובר באוטובוס שעוד לא היה מאושר בישראל ולא היה ברור אם ניתן בכלל לאשר אותו) אבל הניסוח במכרז קבע שהאוטובוס צריך להיות מאושר עד ההפעלה ולא עד הזכייה ולכן הם הלכו לבית משפט, דבר שגרר עיכוב של כמעט שלוש שנים בכניסה שלהם לנתניה (הם היו אמורים להיכנס ב-2006), עד שבסוף האוטובוס הירדני קיבל אישור. מיותר לציין שהמכרזים הבאים תוקנו כך שלא ניתן היה להציע אוטובוסים שאין להם אישור לפהעלה בארץ כבר ביום הגשת ההצעה.
3. ולגבי התקופה של אגד נתניה. אולי היה טוב ואולי היה רע, אבל אני אנצל את השרשור לסיפור אקדוטה שסיפר לי בכיר לשעבר באגד. היתה תקופה שאגד הביאו את האוטובוסים הבינעירוניים הדו-קומתיים והשתמשו בהם בקו נתניה-ת"א. בתקופה ההיא אגד חיפשו להתייעל ואל בהכרח להביא עוד נוסעים, ולכן החליפו את האוטובוסים הצפופים באוטובוסים דו-קומתיים, אבל הפחיתו את התדירות כדי לשמר את הצפיפות שהיתה קודם (יעילות כלכלית היתה אז שם המשחק ולא רמת שירות).
הפחתת התדירות, בשילוב עם העובדה שהאוטובוסים הדו קומתיים התגלו כלא אמינים, הביאה לטענתו לפריחת מוניות השירות בין נתניה לתל אביב.
נכון. טעות שלי. לגבי יתר הדברים
כמובן הכוונה הייתה לעתירה מול בית המשפט, על המכרז של קווי נתניה-תל אביב ולא למכרז קודם לכן - נתניה-חדרה.
לגבי אותו מכרז נתניה-תל אביב, לא זכרתי שזה היה עיכוב של כמעט שלוש שנים. היו אמנם מעט שיפורים בקווים באותו מכרז, בהשוואה למכרז הנוכחי. אבל עדיין עיכוב שלש שלוש שנים, זה הרבה מאוד זמן.

לגבי אותם אוטובוסים עם מרכב ירדני - מאז לא חושב, שנכנסו אוטובוסים עם מרכב ירדני. נכנסו אוטובוסים ומידיבוסים תוצרת טורקיה. מאז יש אוטובוסים מתוצרת פולין וכמובן הרבה מתוצרת סין.

לגבי התקופה, שתיארת אמיר היו עוד הבדלים. אז פעלו קווים מנתניה לתל אביב דרך כביש החוף וכן 641 דרך השרון ופתח תקווה.
640 פעל מאוחר יותר ב-2001 או ב-2000. עד 2009 תחנת הקצה שלו הייתה בצומת רעננה. על קווים סדירים מאזור מזרח נתניה או לאזורים אחרים ומהירים מקו 618 עליו השלום, אין על מה לדבר.
טוב שכיום הדברים התפתחו. כיום מפת הקווים שונה עם שעות פעילות רחבות יותר, בהשוואה למה שהיה עד לפני זמן לא קצר. קל וחומר בהשוואה ללפני חמש עשרה שנים ומעלה.
 
רק לחדד

נכון. טעות שלי. לגבי יתר הדברים
כמובן הכוונה הייתה לעתירה מול בית המשפט, על המכרז של קווי נתניה-תל אביב ולא למכרז קודם לכן - נתניה-חדרה.
לגבי אותו מכרז נתניה-תל אביב, לא זכרתי שזה היה עיכוב של כמעט שלוש שנים. היו אמנם מעט שיפורים בקווים באותו מכרז, בהשוואה למכרז הנוכחי. אבל עדיין עיכוב שלש שלוש שנים, זה הרבה מאוד זמן.

לגבי אותם אוטובוסים עם מרכב ירדני - מאז לא חושב, שנכנסו אוטובוסים עם מרכב ירדני. נכנסו אוטובוסים ומידיבוסים תוצרת טורקיה. מאז יש אוטובוסים מתוצרת פולין וכמובן הרבה מתוצרת סין.

לגבי התקופה, שתיארת אמיר היו עוד הבדלים. אז פעלו קווים מנתניה לתל אביב דרך כביש החוף וכן 641 דרך השרון ופתח תקווה.
640 פעל מאוחר יותר ב-2001 או ב-2000. עד 2009 תחנת הקצה שלו הייתה בצומת רעננה. על קווים סדירים מאזור מזרח נתניה או לאזורים אחרים ומהירים מקו 618 עליו השלום, אין על מה לדבר.
טוב שכיום הדברים התפתחו. כיום מפת הקווים שונה עם שעות פעילות רחבות יותר, בהשוואה למה שהיה עד לפני זמן לא קצר. קל וחומר בהשוואה ללפני חמש עשרה שנים ומעלה.
רק לחדד
אין שום בעיה עם אוטובוסים מייצור ירדני, טורקי, סיני, צ'כי או כל אומה אחרת על פני כדור הארץ, כל עוד הם עומדים בתקן הישראלי, אשר מבוסס כמעט אחד לאחד על התקן האירופאי.
האוטובוסים הירדנים שהוצעו על ידי נתיב אקספרס דאז לא עמדו בתקן זה ולכן התעוררה הבעיה.

אגב, זו גם הסיבה שאין בארץ אוטובוסים אמריקאיים, מאחר והתקינה האמריקאית שונה ולא עומדת בתקינה האירופאית והישראלית, והיצרנים האמריקאיים לא טורחים לבצע את ההתאמות הנדרשות בשביל השוק האירופאי (אני מאמין שמדובר בשיקולים מסחריים, הנובעים מחד מהגנות על השוק בארה"ב שמייצרות להם מספיק ודאות בשוק שם, ותחרות גדולה בשוק האירופאי שדורשת השקעת שמאבים גדולים כדי להתחרות שם, שהם לא מעוניינים או לא יכולים להשקיע).

בהקשר אחר אבל קשור, בעיה דומה של תקינות שונות קיימת גם בשוק המשאיות, המאפיין הויזואלי ביותר אם כי כנראה לא היחידי הוא שבארה"ב רואים הרבה משאיות עם "אף" בולט (המנוע לפני הקבינה) ובאירופה ובארץ לא (המנוע מתחת לקבינה ולא לפניה).
אלון מאסק נשאל על המשאיות החשמליות שטסלה אמורה להתחיל לייצר ב-2019 והוא אמר שהם יתאימו גם לאירופה. ובאמת אב הטיפוס שהוצג הוא "בלי אף".
 

אורי404

New member
אמיר כתבת דברים מעניינים

רק לחדד
אין שום בעיה עם אוטובוסים מייצור ירדני, טורקי, סיני, צ'כי או כל אומה אחרת על פני כדור הארץ, כל עוד הם עומדים בתקן הישראלי, אשר מבוסס כמעט אחד לאחד על התקן האירופאי.
האוטובוסים הירדנים שהוצעו על ידי נתיב אקספרס דאז לא עמדו בתקן זה ולכן התעוררה הבעיה.

אגב, זו גם הסיבה שאין בארץ אוטובוסים אמריקאיים, מאחר והתקינה האמריקאית שונה ולא עומדת בתקינה האירופאית והישראלית, והיצרנים האמריקאיים לא טורחים לבצע את ההתאמות הנדרשות בשביל השוק האירופאי (אני מאמין שמדובר בשיקולים מסחריים, הנובעים מחד מהגנות על השוק בארה"ב שמייצרות להם מספיק ודאות בשוק שם, ותחרות גדולה בשוק האירופאי שדורשת השקעת שמאבים גדולים כדי להתחרות שם, שהם לא מעוניינים או לא יכולים להשקיע).

בהקשר אחר אבל קשור, בעיה דומה של תקינות שונות קיימת גם בשוק המשאיות, המאפיין הויזואלי ביותר אם כי כנראה לא היחידי הוא שבארה"ב רואים הרבה משאיות עם "אף" בולט (המנוע לפני הקבינה) ובאירופה ובארץ לא (המנוע מתחת לקבינה ולא לפניה).
אלון מאסק נשאל על המשאיות החשמליות שטסלה אמורה להתחיל לייצר ב-2019 והוא אמר שהם יתאימו גם לאירופה. ובאמת אב הטיפוס שהוצג הוא "בלי אף".
אמיר כתבת דברים מעניינים
תהיתי מדוע אין בישראל אוטובוסים מתוצרת קוריאה הדרומית או מתוצרת יפן. גם אגב המשאיות עם הסמל היפני (למשל טויוטה), כנראה לא מיוצרות ביפן, אבל אני לא בטוח.
מכוניות מיפן ובעיקר מקוריאה מאוד נמכרות בישראל ואף בכמות גבוהה. לא כך בתחום האוטובוסים. כנראה בגלל עניין התקנות, שהסברת.
נדמה לי, שקראתי בעבר כתבה, על כך שיונדאי מעוניינים לפרוץ לשוק באירופה עם האוטובוסים, בדומה למכוניות. מי יודע. אולי בהמשך נראה כאלה עם לוחית רישוי צהובה. אולי בקו בתוך חיפה או בתוך תל אביב


מעניין היה גם מה, שכתבת על המשאיות. כמו גם המשאיות החשמליות. מעניין מתי גם בתחום הזה נראה יותר משאיות חשמליות.
 

eaglex2

New member
צר לי. בתור תושב נתניה מזה 27 שנה, אני לא מצליח להתחבר לכתוב

פרידה מנתיב אקספרס בנתניה (פשוט יש לי צורך לפרוק)
נכון, בגדול הם היו גרועים. אוטובוסים ישנים, כיסאות שבורים, בלי מזגן, דלתות לא עובדות, לפחות פעם בשבוע נתקע אוטובוס באמצע הדרך, עומס מטורף של אנשים, וכן, היו פעמים שכשהגעת ליעד הרגשת צורך לברך הגומל.

אבל היו גם דברים טובים.

היתה את הפעם ההיא שנוסע הרגיש לא טוב. הזמינו אמבולנס. עצרו את האוטובוס. הנהג קם ובא לידו, השגיח עליו. כשהנוסע אמר שלא נעים לו שכולם מחכים בגללו, הנהג הרגיע אותו, "לא נורא. אל תדאג. כולנו רק רוצים שתהיה בריא".

היתה פעם שהאוטובוס הקבוע שנסעתי בו (קשה לומר "קבוע" אצל נתיב) הגיע אל התחנה בלי מספר. תוך כדי ניסיון להבין איזה קו זה, אני קולטת שהנהג החביב מסמן לי לעלות. זה היה נחמד מצידו.

היה את קו 615. כל נסיעה בו היתה תענוג. פשוט כי הוא היה ריק רוב הזמן.

היו כמה נהגים שבאמת היה אכפת להם מהנוסעים שמחכים מלא זמן בשמש. הם לא יכלו לעשות הרבה בעניין, אבל היה אכפת להם וזה יפה. "אדוני, תתקדם פנימה, אנשים פה עומדים בשמש בדיוק כמו שאתה היית לפני רגע".

פעם אחת היה נהג שראה שהאוטובוס שלפניו לא עצר בתחנה. איך הוא התעצבן... "מה זה? מי הנהג? זה לא בסדר! זאת העבודה שלו! מה זה צריך להיות?"
הנוסעים כבר רגילים, אבל כשזה בא מקולגה זה אחרת לגמרי.

מדי פעם נסענו בלי לשלם. קרה הרבה שהמכונה לא עבדה, לפעמים הנהגים היו חסרי סבלנות. אז פעם ב, הרגשת שמפצים אותך על עוגמת הנפש של אתמול/שלשום/הבוקר.

וכמובן, היה את עניין המזל. אם פספסת אוטובוס אל תאמר נואש, סיכוי גדול שדקה אחריו יגיע עוד אחד. (אם פספסת שניים, תחכה שעה.)

תם עידן. היו שלום נתיב אקספרס! היה טוב, היה רע... שרדנו. לא נורא.
ברוכים הבאים מטרופולין! שיהיה לכולנו בהצלחה.

כאן שיר, שזוכרת בגעגוע את הימים של אגד...
צר לי. בתור תושב נתניה מזה 27 שנה, אני לא מצליח להתחבר לכתוב
עם כל הכבוד לרגש ולאמפתיה, ויש כבוד - זו הייתה חברה גרועה, אשר הציעה שירות גרוע. נקודה. מרבית הנסיעות התאפיינו ב:

א. אוטובוסים מיושנים, רועשים, לרוב עם מזגן מקולקל.
ב. מנועים וריחות שחוויתי רק בסימני 2 לא מטופלים.
ג. חוסר הקפדה על נקיון ותחזוקה לוקה בחסר (כן, אפשר גם להאשים כאן את הנוסעים)
ד. לוחות זמנים שהיו בגדר המלצה בלבד.
ה. נהגים, לרוב, לא אדיבים.
ו. לפחות בחלק מהקווים (היי, 609), נטייה "להתעוור" לפני הגעה לתחנה ולדלג על האנשים המחכים לאוטובוס.

עם זאת, החברה הזאת בהחלט חסכה לי הרבה כסף. אני חושב שביותר מ50 אחוז מהנסיעות שלי ב605 וב609 לא שילמתי ולו שקל. הקופות בדרך כלל לא עבדו.
 

טיולוג

New member
בתור נוסע קבוע מנמיר לכיוון הרצליה ברוך שפטרנו

פרידה מנתיב אקספרס בנתניה (פשוט יש לי צורך לפרוק)
נכון, בגדול הם היו גרועים. אוטובוסים ישנים, כיסאות שבורים, בלי מזגן, דלתות לא עובדות, לפחות פעם בשבוע נתקע אוטובוס באמצע הדרך, עומס מטורף של אנשים, וכן, היו פעמים שכשהגעת ליעד הרגשת צורך לברך הגומל.

אבל היו גם דברים טובים.

היתה את הפעם ההיא שנוסע הרגיש לא טוב. הזמינו אמבולנס. עצרו את האוטובוס. הנהג קם ובא לידו, השגיח עליו. כשהנוסע אמר שלא נעים לו שכולם מחכים בגללו, הנהג הרגיע אותו, "לא נורא. אל תדאג. כולנו רק רוצים שתהיה בריא".

היתה פעם שהאוטובוס הקבוע שנסעתי בו (קשה לומר "קבוע" אצל נתיב) הגיע אל התחנה בלי מספר. תוך כדי ניסיון להבין איזה קו זה, אני קולטת שהנהג החביב מסמן לי לעלות. זה היה נחמד מצידו.

היה את קו 615. כל נסיעה בו היתה תענוג. פשוט כי הוא היה ריק רוב הזמן.

היו כמה נהגים שבאמת היה אכפת להם מהנוסעים שמחכים מלא זמן בשמש. הם לא יכלו לעשות הרבה בעניין, אבל היה אכפת להם וזה יפה. "אדוני, תתקדם פנימה, אנשים פה עומדים בשמש בדיוק כמו שאתה היית לפני רגע".

פעם אחת היה נהג שראה שהאוטובוס שלפניו לא עצר בתחנה. איך הוא התעצבן... "מה זה? מי הנהג? זה לא בסדר! זאת העבודה שלו! מה זה צריך להיות?"
הנוסעים כבר רגילים, אבל כשזה בא מקולגה זה אחרת לגמרי.

מדי פעם נסענו בלי לשלם. קרה הרבה שהמכונה לא עבדה, לפעמים הנהגים היו חסרי סבלנות. אז פעם ב, הרגשת שמפצים אותך על עוגמת הנפש של אתמול/שלשום/הבוקר.

וכמובן, היה את עניין המזל. אם פספסת אוטובוס אל תאמר נואש, סיכוי גדול שדקה אחריו יגיע עוד אחד. (אם פספסת שניים, תחכה שעה.)

תם עידן. היו שלום נתיב אקספרס! היה טוב, היה רע... שרדנו. לא נורא.
ברוכים הבאים מטרופולין! שיהיה לכולנו בהצלחה.

כאן שיר, שזוכרת בגעגוע את הימים של אגד...
בתור נוסע קבוע מנמיר לכיוון הרצליה ברוך שפטרנו
אוטובוסים שבורים, נהגים חוצפנים וחוויה מזעזעת
היום דגמתי את 601, נהג אדיב, מערכת תיקוף נורמלית ולא משנות ה80 ואוטובוס דנדש מהניילון
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה