תיקוף נסיעות ברכבת באמצעות כרטיסי אשראי במקום רב קו

מצב
הנושא נעול.
מה זה )contactless( EMV ?

תיקוף נסיעות ברכבת באמצעות כרטיסי אשראי במקום רב קו
ראו קובץ מצורף.

פורסם כאן:

https://www.rail.co.il/tenders/pages/2018/11814.aspx
מה זה )contactless( EMV ?
כל כרטיסי האשראי הנפוצים הם כאלה?
חלקם? חלק קטן מכרטיסי האשראי?
נראה שזה פתרון טוב למזדמנים שאין להם כרטיס רב קו.
לא רואה איזה ייתרון יש על כרטיס אשראי מול רב קו למי שיש לו רב קו.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כרטיסי אשראי NFC ובישראל לא הכי נפוץ, פה יש יותר את הקטע של

מה זה )contactless( EMV ?
כל כרטיסי האשראי הנפוצים הם כאלה?
חלקם? חלק קטן מכרטיסי האשראי?
נראה שזה פתרון טוב למזדמנים שאין להם כרטיס רב קו.
לא רואה איזה ייתרון יש על כרטיס אשראי מול רב קו למי שיש לו רב קו.
כרטיסי אשראי NFC ובישראל לא הכי נפוץ, פה יש יותר את הקטע של
מדבקות NFC שאתה בדרך כלל מדביק לטלפון ואם גם בטלפון עצמו יש NFC אז מכבה זמנית שלא יפריע למסוף בית העסק אם אתה משלם באשראי מגע / מדבקת אשראי מגע....
 

25306yosef

New member
גם אני לא רואה איזה יתרון יש בזה.

מה זה )contactless( EMV ?
כל כרטיסי האשראי הנפוצים הם כאלה?
חלקם? חלק קטן מכרטיסי האשראי?
נראה שזה פתרון טוב למזדמנים שאין להם כרטיס רב קו.
לא רואה איזה ייתרון יש על כרטיס אשראי מול רב קו למי שיש לו רב קו.
גם אני לא רואה איזה יתרון יש בזה.
כל עוד אפשר לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים וכפי שהיה מאז ומתמיד, אז לעניות דעתי אין בזה שום יתרון.

יתירה מכך, זה רק יכול לגרום לבעיות ולאי נעימויות בעת הביקורת ברכבת (אם יש) וגם כאשר יש תקלה בשערי היציאה או תקלת תקשורת המונעת העברת נתונים וסנכון בין שערי היציאה והכניסה.

איך בדיוק אדם יכול לצאת בתחנת היעד במקרה של תקלה?

איזה הוכחה יש לו בכלל שהוא העביר את כרטיס האשראי שלו בתחנת המוצא?

אם מפעילים את השיטה הזו אז צריך גם להנפיק קבלות לצורך הוכחה למקרה של תקלה בשערי היציאה בתחנת היעד.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אם אתה פשוט מעביר אשראי בשער תחנת מוצא יותר סביר ש

גם אני לא רואה איזה יתרון יש בזה.
כל עוד אפשר לרכוש כרטיסי נסיעה בודדים וכפי שהיה מאז ומתמיד, אז לעניות דעתי אין בזה שום יתרון.

יתירה מכך, זה רק יכול לגרום לבעיות ולאי נעימויות בעת הביקורת ברכבת (אם יש) וגם כאשר יש תקלה בשערי היציאה או תקלת תקשורת המונעת העברת נתונים וסנכון בין שערי היציאה והכניסה.

איך בדיוק אדם יכול לצאת בתחנת היעד במקרה של תקלה?

איזה הוכחה יש לו בכלל שהוא העביר את כרטיס האשראי שלו בתחנת המוצא?

אם מפעילים את השיטה הזו אז צריך גם להנפיק קבלות לצורך הוכחה למקרה של תקלה בשערי היציאה בתחנת היעד.
אם אתה פשוט מעביר אשראי בשער תחנת מוצא יותר סביר ש
יהיה לך חסימת מסגרת בסכום המקסימלי של נהריה-דימונה וחיוב של המחיר הנכון מהאישור הזה ביציאה בתחנת היעד
&nbsp
אם להנפיק קבלות מראש זה לא שונה כלל לאיך שזה פועל כעת כשצריך לתכנן את היעד מראש
 

25306yosef

New member
ולכן כבר עדיף לרכוש כרטיס נסיעה מנייר

אם אתה פשוט מעביר אשראי בשער תחנת מוצא יותר סביר ש
יהיה לך חסימת מסגרת בסכום המקסימלי של נהריה-דימונה וחיוב של המחיר הנכון מהאישור הזה ביציאה בתחנת היעד
&nbsp
אם להנפיק קבלות מראש זה לא שונה כלל לאיך שזה פועל כעת כשצריך לתכנן את היעד מראש
ולכן כבר עדיף לרכוש כרטיס נסיעה מנייר
בשביל מי שנוסע כל יום ברכבת חסימת מסגרת האשראי בכרטיס בסכום המקסימלי של נהריה-דימונה זה יוצא הרבה כסף כל חודש.

בכל חודש יש לערך 22 ימי עבודה. אם חוסמים את מסגרת האשראי בכרטיס בסכום המקסימלי של נהריה-דימונה כפול 22 ימי עבודה שזה למעשה כפול 44 (הלוך ושוב), זה יוצא הרבה כסף. וזה יוצא עוד הרבה יותר למי שנוסע יותר מ-22 ימים בחודש ולמי שנוסע בכל יום יותר משתי נסיעות.

זה אולי טוב רק לנוסעים מזדמנים שלא נוסעים הרבה ברכבת אבל לא לנוסעים קבועים שלהם עדיף להשתמש ברב-קו ששם אין חסימת מסגרת אשראי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ולכן יש לוודא שפעולת החיוב תהיה קשורה לפעולת החסימה

ולכן כבר עדיף לרכוש כרטיס נסיעה מנייר
בשביל מי שנוסע כל יום ברכבת חסימת מסגרת האשראי בכרטיס בסכום המקסימלי של נהריה-דימונה זה יוצא הרבה כסף כל חודש.

בכל חודש יש לערך 22 ימי עבודה. אם חוסמים את מסגרת האשראי בכרטיס בסכום המקסימלי של נהריה-דימונה כפול 22 ימי עבודה שזה למעשה כפול 44 (הלוך ושוב), זה יוצא הרבה כסף. וזה יוצא עוד הרבה יותר למי שנוסע יותר מ-22 ימים בחודש ולמי שנוסע בכל יום יותר משתי נסיעות.

זה אולי טוב רק לנוסעים מזדמנים שלא נוסעים הרבה ברכבת אבל לא לנוסעים קבועים שלהם עדיף להשתמש ברב-קו ששם אין חסימת מסגרת אשראי.
ולכן יש לוודא שפעולת החיוב תהיה קשורה לפעולת החסימה
לאותו כרטיס אשראי לאותה נסיעה כדי שבעת החיוב ביציאה של מחיר הנסיעה בפועל, החסימה של השארית תבוטל ותוחזר למסגרת (ולא תשב לא מחויבת חודש עד הביטול האוטומטי)
לגבי כרטיסי חיוב - מחיבים נהריה-דימונה, וביציאה מחזירים את החיוב בהפרש מחיר הנסיעה

גם כאשר מתדלקים את האוטו התחנה חוסמת לך מחיר מיכל מלא ישר כשאתה מכניס כרטיס ומחייבת רק את הליטרים שמילאת כשאתה מסיים

וגם בכרטיס החכם בהולנד זה ככה ולכן חייב לתקף ביציאה (גם באוטובוס) כדי שהחיוב יתר של הכניסה יוחזר לך ביציאה בהפרש מחיר הנסיעה

שלא לדבר על זה שאם אתה נוסע כל יום חודשית אז כבר עדיף רב-קו עם חוזה חודשי מתאים.... כי רכישה של כרטיס בודד לכוון אחד לא חוסכת לך כסף כלל וזה גם ללא הנחה...
 

levikon

New member
מה פתאום?

ולכן כבר עדיף לרכוש כרטיס נסיעה מנייר
בשביל מי שנוסע כל יום ברכבת חסימת מסגרת האשראי בכרטיס בסכום המקסימלי של נהריה-דימונה זה יוצא הרבה כסף כל חודש.

בכל חודש יש לערך 22 ימי עבודה. אם חוסמים את מסגרת האשראי בכרטיס בסכום המקסימלי של נהריה-דימונה כפול 22 ימי עבודה שזה למעשה כפול 44 (הלוך ושוב), זה יוצא הרבה כסף. וזה יוצא עוד הרבה יותר למי שנוסע יותר מ-22 ימים בחודש ולמי שנוסע בכל יום יותר משתי נסיעות.

זה אולי טוב רק לנוסעים מזדמנים שלא נוסעים הרבה ברכבת אבל לא לנוסעים קבועים שלהם עדיף להשתמש ברב-קו ששם אין חסימת מסגרת אשראי.
מה פתאום?
גם אם זה אכן יהיה ככה, המסגרת משתחררת ברגע שסיימת את הנסיעה, ולא נשארת נעולה.
&nbsp
ובכלל, האופן שבו זה עובד בלונדון לדוגמא זה שלא חוסמים שום מסגרת, אלה רק ממתינים שהכרטיס יעבור שוב בקורא. אם הוא לא עובר במשך X זמן, אז גובים את התשלום המקסימאלי.
 

maormp

New member
נצל"ש. דרור גנון אמר ב"יהיה בסדר" שעד סוף 2019

תיקוף נסיעות ברכבת באמצעות כרטיסי אשראי במקום רב קו
ראו קובץ מצורף.

פורסם כאן:

https://www.rail.co.il/tenders/pages/2018/11814.aspx
נצל"ש. דרור גנון אמר ב"יהיה בסדר" שעד סוף 2019
הסליקה של כרטיסי הרב קו תתצבע במקום ולא רק לאחר הפריקה


https://glz.co.il/גלצ/תוכניות/יהיה-בסדר

התכנית של ה-3.7 01:01:51
 

orchilit

New member
בוונקובר גם התחילו עם זה במאי

תיקוף נסיעות ברכבת באמצעות כרטיסי אשראי במקום רב קו
ראו קובץ מצורף.

פורסם כאן:

https://www.rail.co.il/tenders/pages/2018/11814.aspx
בוונקובר גם התחילו עם זה במאי
פה כרטיסי אשראי או DEBIT שהם NFC זה כמעט כולם (זו גם דרך התשלום הנפוצה יותר, כמעט אף אחד לא משתמש במזומן), והחל מחודש מאי אפשר לשלם בצורה מזדמנת דרך האשראי. החיסרון - זה לא נותן את ההנחות של כרטיס הנסיעה האלקטרוני (הדומה לרב קו) המקומי.
 

25306yosef

New member
DEBIT עבור הפתרון החדש של רכבת ישראל?

בוונקובר גם התחילו עם זה במאי
פה כרטיסי אשראי או DEBIT שהם NFC זה כמעט כולם (זו גם דרך התשלום הנפוצה יותר, כמעט אף אחד לא משתמש במזומן), והחל מחודש מאי אפשר לשלם בצורה מזדמנת דרך האשראי. החיסרון - זה לא נותן את ההנחות של כרטיס הנסיעה האלקטרוני (הדומה לרב קו) המקומי.
DEBIT עבור הפתרון החדש של רכבת ישראל?
זה רק יגרום לחשבון הבנק של מחזיק כרטיס ה-DEBIT להחסם לחלוטין והוא לא יוכל לעשות כלום בחשבון.

הרי כרטיסי DEBIT שהם בכלל לא כרטיסי אשראי נותנים בעיקר לאלה שלא יכולים להחזיק כרטיסי אשראי בגלל שאין להם שליטה על ההוצאות. ועכשיו ה-DEBIT ברכבת ישראל יגרום לחשבון הבנק שלהם להחסם לחלוטין אם מבוצעת חסימת מסגרת משיכה מחשבון הבנק בסכום המקסימלי של נסיעה מנהריה לדימונה.

זה פתרון גרוע ביותר למחזיקי DEBIT.
 

orchilit

New member
קישרת בין שני דברים שאמרתי - אין תשלום מגע עם DEBIT

DEBIT עבור הפתרון החדש של רכבת ישראל?
זה רק יגרום לחשבון הבנק של מחזיק כרטיס ה-DEBIT להחסם לחלוטין והוא לא יוכל לעשות כלום בחשבון.

הרי כרטיסי DEBIT שהם בכלל לא כרטיסי אשראי נותנים בעיקר לאלה שלא יכולים להחזיק כרטיסי אשראי בגלל שאין להם שליטה על ההוצאות. ועכשיו ה-DEBIT ברכבת ישראל יגרום לחשבון הבנק שלהם להחסם לחלוטין אם מבוצעת חסימת מסגרת משיכה מחשבון הבנק בסכום המקסימלי של נסיעה מנהריה לדימונה.

זה פתרון גרוע ביותר למחזיקי DEBIT.
קישרת בין שני דברים שאמרתי - אין תשלום מגע עם DEBIT
רק עם כרטיסי אשראי, כרטיס נסיעה מזדמן או קבוע או ארנק אלקטרוני.
רק ציינתי שתשלום עם אשראי או DEBIT של מגע מאוד מאוד פופולרי בוונקובר.
 

Ccyclist

Well-known member
בביקור מזדמן בלונדון זה חוסך התעסקויות והטענות.

תיקוף נסיעות ברכבת באמצעות כרטיסי אשראי במקום רב קו
ראו קובץ מצורף.

פורסם כאן:

https://www.rail.co.il/tenders/pages/2018/11814.aspx
בביקור מזדמן בלונדון זה חוסך התעסקויות והטענות.
המצב בבריטניה מחוץ ללונדון הוא כזה שמערכת הנייר מגנטי הטובה והישנה תואמת לסורקי הנייר המגנטי של לונדון ואפשר להוציא כרטיס יומי ללונדון וחזרה כולל כרטיס יומי בתוך העיר. בגזרת הכרטיסים החכמים אין תאימות כזו בין הכרטיסים שחברות הרכבת מציעות לנוסעיהן והכרטיס היומי של האויסטר אז אין סיבה למי שעיקר הנסיעות שלו ללונדון להשיג כרטיס של החברות האלו לביקורי יום ועדיף להמשיך להשתמש בנייר כי המחיר לכרטיס יומי עדיף.
&nbsp
זה משאיר מצבים של שהייה בעיר, ומצבים של נסיעה בשעות שיא כשלא רוצים לתת לחברת הרכבת יותר מהסכום המנופח שהיא גובה ממילא. במצבים כאלו כשהשהות היא ל3-4 ימים (לא 5 ימים פלוס ולא כשהכוונה לנסוע בתח"צ לפני 9:30 בבוקר 3 ימים לפחות, שני מקרים בהם כרטיס שבועי על האויסטר עדיף) יש לאשראי מגע יתרונות רבים:
&nbsp
-לא צריך לנבור במסמכים הישנים בחיפוש אחר האויסטר, פשוט משתמשים בכרטיס האשראי מגע הכי פחות חשוב.
&nbsp
-לא צריך להתעסק עם טעינת הכרטיס בהגעה לעיר, יתרות, או שאריות כסף טעון אחרי הביקור.
&nbsp
-אפשר לקחת ארנק פלסטיק לונדוני עם כרטיס חכם בודד, מקום לכרטיסי הרכבת הארצית וכמה שטרות.
&nbsp
מנסיוני זה אמין, פועל לפי שיטת האזורים ברכבת (באמצעים כמו הארצית בתחומי העיר, ה DLR והטראמלינק צריך לגעת בולידטור גם ביציאה במקומות שאין בהם מחסומים) וגם באוטובוסים העירוניים (תעריף יחיד בתחומי העיר, אז לא חוכמה גדולה). יש הקפאה למחיר יומי עליון לפי האזורים שנסעתם בהם בדיוק כמו אשראי על האויסטר.
&nbsp
השיטה מנגישה את המערכת לנוסע המזדמן וחוסכת את הטירחה והעלות של הנפקת כרטיסים חכמים למי שאינם צריכים אותם.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה