תובנות על אוטובוסים בגוש דן בעקבות אירוע שקרה לי

מצב
הנושא נעול.

down und

New member
תובנות על אוטובוסים בגוש דן בעקבות אירוע שקרה לי

תובנות על אוטובוסים בגוש דן בעקבות אירוע שקרה לי
לפני כשבועיים עקב איזו תחמנות בחניון העבודה חברת הניהול של הבניין
שללה לי את המנוי. בחברה בה אני עובד אחרי שעשו לי נו נו נו קטן הבטיחו שינסו
לסדר ויקח כמה זמן.
בינתיים היות ויש מצוקת חניה אדירה ברמת החיל התחלתי לנסוע לעבודה באוטובוסים.

מביתי יש את קו 33 (אני גר לא רחוק ממרום נווה) אבל צריך להחליף באזור רכבת בני ברק לאחד מרשימה ארוכה של קווים או ללכת ברגל בין 15 ל-20 דקות.

לעתים הייתי נוסע וחונה בחניון ציבורי בתשלום ליד העבודה בסכום די מופרז,
של כ-50 ש"ח +- ליום או מחנה בחניון חינמי מרוחק מאוד ולוקח קו אוטובוס.
החניון המרוחק מאוד הוא במרחק של קצת מעל 20 דקות הליכה אבל עוברים בו
מעל ל-10 קווים לרמת החיל.

אז ככה, אכן התדירות המצטברת של הקווים לרמת החיל היא פנטסטית.

אפילו יצא לי לנסוע בקו הזנק חדש, 122, שהיה מפוצץ בנוסעים (בערב מרמת החיל
לכוון הכרמלית).

הבעיה היא כשרוצים להחליף לקו 33.
אני עומד בתחנה ומחכה לראשון מבין 7 או 8 קווים שפונים שמאלה מוולנברג לקניון איילון.
אבל ברח' מבצע קדש אני ממתין לקו אחד שהוא לא הכי תדיר (במקרה הטוב פעם ב-15 דקות).
דבר שעלול לגרום שאני אמתין כמעט רבע שעה.
מתוך כל זמן הנסיעה שכולל את אותה רבע שעה, זה יוצא כמעט 25% מהזמן.
מזמן הנסיעה נטו באוטובוסים, שהוא כ-40 עד 45 דקות (5 עד 8 מהנחושת ועד
לפניה מוולנברג, 30 עד 40 דקות מהצומת של ולנברג - שיטרית - פנחס רוזן - מבצע קדש ועד לכמעט מרום נווה) זה יוצא בכלל כמעט 40% !

באחד הימים לקחתי 52 ואז זה היה באוטובוס אחד אבל עם הליכה של מעל ל-10
דקות עד הבית.
החתמתי כרטיס (עבודה של יציאה הביתה) ב-19:23 עליתי עליו ב-19:28 ואפילו הספקתי לאכול פלאפל בתאומים (מה שהיה פעם השקם של גבעתיים).
הביתה הגעתי ב-20:21. כלומר 58 דקות כולל אכילת פלאפל.
אני מתאר לעצמי שאם הייתי מוותר על הפלאפל זה היה לוקח כ-45 דקות.
וזה עוד בקו שעושה סיבוב מיותר מבחינתי (הפניה ימינה בז'בוטינסקי במקום
להמשיך ישר על בן גוריון ואז שמאלה בקניון ביאליק וכופר הישוב וכו').

בבוקר שבו לקחתי מהבית אוטובוס(ים) עד לעבודה, דלת לדלת (יצאתי כ-10
דקות לאחר זמן יציאת 33 מתחנת המוצא ובכל זאת חיכיתי לו כמעט 10 דקות
למרות שבלוח הדיגיטלי היה כתוב 6 דקות) לקח לי כ-45 דקות.
זה כולל דקה הליכה מהבית לתחנה, המתנה של כמעט 10 דקות, נסיעה של כמעט
25 דקות לרכבת בני ברק, המתנה של כ-3 עד 4 דקות, לקיחת 142
לנסיעה של 4 דקות ואז עוד שתי דקות הליכה עד למשרד.
לא כזה נורא. בפרייבט זה לוקח לי, מנסיון של שנה וחצי באותו מקום עבודה, בין 20 ל-30 דקות.

יש מקומות עבודה בארץ, ועוד מרכזיים מבחינת כמות העובדים בהם, שבתח"ץ
מישוב מרכזי (לא תגידו איזו מושב עובדים נידח או קיבוץ או עיירת פיתוח אלא
עיר עיר, נניח רמת גן או חולון) ועד אליהם לוקח פי 3 עד פי 5 יותר מאשר בפרייבט.
כאן זה בין 50 ל-100 אחוז יותר ובזמנים מוחלטים כולה עוד 20 דקות. באמת שלא נורא.
 

אורי404

New member
לגבי קווים 33, 52, 122 והשירות באזור

תובנות על אוטובוסים בגוש דן בעקבות אירוע שקרה לי
לפני כשבועיים עקב איזו תחמנות בחניון העבודה חברת הניהול של הבניין
שללה לי את המנוי. בחברה בה אני עובד אחרי שעשו לי נו נו נו קטן הבטיחו שינסו
לסדר ויקח כמה זמן.
בינתיים היות ויש מצוקת חניה אדירה ברמת החיל התחלתי לנסוע לעבודה באוטובוסים.

מביתי יש את קו 33 (אני גר לא רחוק ממרום נווה) אבל צריך להחליף באזור רכבת בני ברק לאחד מרשימה ארוכה של קווים או ללכת ברגל בין 15 ל-20 דקות.

לעתים הייתי נוסע וחונה בחניון ציבורי בתשלום ליד העבודה בסכום די מופרז,
של כ-50 ש"ח +- ליום או מחנה בחניון חינמי מרוחק מאוד ולוקח קו אוטובוס.
החניון המרוחק מאוד הוא במרחק של קצת מעל 20 דקות הליכה אבל עוברים בו
מעל ל-10 קווים לרמת החיל.

אז ככה, אכן התדירות המצטברת של הקווים לרמת החיל היא פנטסטית.

אפילו יצא לי לנסוע בקו הזנק חדש, 122, שהיה מפוצץ בנוסעים (בערב מרמת החיל
לכוון הכרמלית).

הבעיה היא כשרוצים להחליף לקו 33.
אני עומד בתחנה ומחכה לראשון מבין 7 או 8 קווים שפונים שמאלה מוולנברג לקניון איילון.
אבל ברח' מבצע קדש אני ממתין לקו אחד שהוא לא הכי תדיר (במקרה הטוב פעם ב-15 דקות).
דבר שעלול לגרום שאני אמתין כמעט רבע שעה.
מתוך כל זמן הנסיעה שכולל את אותה רבע שעה, זה יוצא כמעט 25% מהזמן.
מזמן הנסיעה נטו באוטובוסים, שהוא כ-40 עד 45 דקות (5 עד 8 מהנחושת ועד
לפניה מוולנברג, 30 עד 40 דקות מהצומת של ולנברג - שיטרית - פנחס רוזן - מבצע קדש ועד לכמעט מרום נווה) זה יוצא בכלל כמעט 40% !

באחד הימים לקחתי 52 ואז זה היה באוטובוס אחד אבל עם הליכה של מעל ל-10
דקות עד הבית.
החתמתי כרטיס (עבודה של יציאה הביתה) ב-19:23 עליתי עליו ב-19:28 ואפילו הספקתי לאכול פלאפל בתאומים (מה שהיה פעם השקם של גבעתיים).
הביתה הגעתי ב-20:21. כלומר 58 דקות כולל אכילת פלאפל.
אני מתאר לעצמי שאם הייתי מוותר על הפלאפל זה היה לוקח כ-45 דקות.
וזה עוד בקו שעושה סיבוב מיותר מבחינתי (הפניה ימינה בז'בוטינסקי במקום
להמשיך ישר על בן גוריון ואז שמאלה בקניון ביאליק וכופר הישוב וכו').

בבוקר שבו לקחתי מהבית אוטובוס(ים) עד לעבודה, דלת לדלת (יצאתי כ-10
דקות לאחר זמן יציאת 33 מתחנת המוצא ובכל זאת חיכיתי לו כמעט 10 דקות
למרות שבלוח הדיגיטלי היה כתוב 6 דקות) לקח לי כ-45 דקות.
זה כולל דקה הליכה מהבית לתחנה, המתנה של כמעט 10 דקות, נסיעה של כמעט
25 דקות לרכבת בני ברק, המתנה של כ-3 עד 4 דקות, לקיחת 142
לנסיעה של 4 דקות ואז עוד שתי דקות הליכה עד למשרד.
לא כזה נורא. בפרייבט זה לוקח לי, מנסיון של שנה וחצי באותו מקום עבודה, בין 20 ל-30 דקות.

יש מקומות עבודה בארץ, ועוד מרכזיים מבחינת כמות העובדים בהם, שבתח"ץ
מישוב מרכזי (לא תגידו איזו מושב עובדים נידח או קיבוץ או עיירת פיתוח אלא
עיר עיר, נניח רמת גן או חולון) ועד אליהם לוקח פי 3 עד פי 5 יותר מאשר בפרייבט.
כאן זה בין 50 ל-100 אחוז יותר ובזמנים מוחלטים כולה עוד 20 דקות. באמת שלא נורא.
לגבי קווים 33, 52, 122 והשירות באזור
טוב לדעת על ביקוש בקו 122. עושה רושם, שיש מקום להוסיף נסיעות. לפחות בשעות העומס.

בקו 33 יוצא לי לנסוע לפעמים. אכן התדירות נמוכה, לעומת האזורים השונים שהוא מקשר אליהם וגם לעומת עומס עומס הנוסעים.
לא רק מדובר בשירות מכיוון רמת גן לכיוון תל אביב, אלא גם בתוך האזור של צפון-מזרח תל אביב לכיוון רמת אביב.
האפשרויות לא ממש משהו. קו 6 בתדירות נמוכה, במסלול ארוך יחסית. קו 40 והחלפה בהמשך או קו 33 בתדירות יחסית נמוכה.

לגבי קו 52 - אכן משונה שינוי המסלול מאז 2011. מצד אחד הוסיפו לו נסיעות. הקו גם לא עובר בכורזין, כבעבר וגם האריכו אותו לעתידים. מצד שני קודם לכן הוא נסע בדרך בן גוריון במסלול מהיר, בהשוואה למסלול הנוכחי בתוך רמת גן.
 

סנוי

New member
לא יודע לגבי המקטע של רמת החייל, אבל אני נוסע בקו 33 ומרוצה!

תובנות על אוטובוסים בגוש דן בעקבות אירוע שקרה לי
לפני כשבועיים עקב איזו תחמנות בחניון העבודה חברת הניהול של הבניין
שללה לי את המנוי. בחברה בה אני עובד אחרי שעשו לי נו נו נו קטן הבטיחו שינסו
לסדר ויקח כמה זמן.
בינתיים היות ויש מצוקת חניה אדירה ברמת החיל התחלתי לנסוע לעבודה באוטובוסים.

מביתי יש את קו 33 (אני גר לא רחוק ממרום נווה) אבל צריך להחליף באזור רכבת בני ברק לאחד מרשימה ארוכה של קווים או ללכת ברגל בין 15 ל-20 דקות.

לעתים הייתי נוסע וחונה בחניון ציבורי בתשלום ליד העבודה בסכום די מופרז,
של כ-50 ש"ח +- ליום או מחנה בחניון חינמי מרוחק מאוד ולוקח קו אוטובוס.
החניון המרוחק מאוד הוא במרחק של קצת מעל 20 דקות הליכה אבל עוברים בו
מעל ל-10 קווים לרמת החיל.

אז ככה, אכן התדירות המצטברת של הקווים לרמת החיל היא פנטסטית.

אפילו יצא לי לנסוע בקו הזנק חדש, 122, שהיה מפוצץ בנוסעים (בערב מרמת החיל
לכוון הכרמלית).

הבעיה היא כשרוצים להחליף לקו 33.
אני עומד בתחנה ומחכה לראשון מבין 7 או 8 קווים שפונים שמאלה מוולנברג לקניון איילון.
אבל ברח' מבצע קדש אני ממתין לקו אחד שהוא לא הכי תדיר (במקרה הטוב פעם ב-15 דקות).
דבר שעלול לגרום שאני אמתין כמעט רבע שעה.
מתוך כל זמן הנסיעה שכולל את אותה רבע שעה, זה יוצא כמעט 25% מהזמן.
מזמן הנסיעה נטו באוטובוסים, שהוא כ-40 עד 45 דקות (5 עד 8 מהנחושת ועד
לפניה מוולנברג, 30 עד 40 דקות מהצומת של ולנברג - שיטרית - פנחס רוזן - מבצע קדש ועד לכמעט מרום נווה) זה יוצא בכלל כמעט 40% !

באחד הימים לקחתי 52 ואז זה היה באוטובוס אחד אבל עם הליכה של מעל ל-10
דקות עד הבית.
החתמתי כרטיס (עבודה של יציאה הביתה) ב-19:23 עליתי עליו ב-19:28 ואפילו הספקתי לאכול פלאפל בתאומים (מה שהיה פעם השקם של גבעתיים).
הביתה הגעתי ב-20:21. כלומר 58 דקות כולל אכילת פלאפל.
אני מתאר לעצמי שאם הייתי מוותר על הפלאפל זה היה לוקח כ-45 דקות.
וזה עוד בקו שעושה סיבוב מיותר מבחינתי (הפניה ימינה בז'בוטינסקי במקום
להמשיך ישר על בן גוריון ואז שמאלה בקניון ביאליק וכופר הישוב וכו').

בבוקר שבו לקחתי מהבית אוטובוס(ים) עד לעבודה, דלת לדלת (יצאתי כ-10
דקות לאחר זמן יציאת 33 מתחנת המוצא ובכל זאת חיכיתי לו כמעט 10 דקות
למרות שבלוח הדיגיטלי היה כתוב 6 דקות) לקח לי כ-45 דקות.
זה כולל דקה הליכה מהבית לתחנה, המתנה של כמעט 10 דקות, נסיעה של כמעט
25 דקות לרכבת בני ברק, המתנה של כ-3 עד 4 דקות, לקיחת 142
לנסיעה של 4 דקות ואז עוד שתי דקות הליכה עד למשרד.
לא כזה נורא. בפרייבט זה לוקח לי, מנסיון של שנה וחצי באותו מקום עבודה, בין 20 ל-30 דקות.

יש מקומות עבודה בארץ, ועוד מרכזיים מבחינת כמות העובדים בהם, שבתח"ץ
מישוב מרכזי (לא תגידו איזו מושב עובדים נידח או קיבוץ או עיירת פיתוח אלא
עיר עיר, נניח רמת גן או חולון) ועד אליהם לוקח פי 3 עד פי 5 יותר מאשר בפרייבט.
כאן זה בין 50 ל-100 אחוז יותר ובזמנים מוחלטים כולה עוד 20 דקות. באמת שלא נורא.
לא יודע לגבי המקטע של רמת החייל, אבל אני נוסע בקו 33 ומרוצה!
אצלי דווקא מדובר בנסיעה מהאוניברסיטה (קרן קיימת), ולוקח לי בדרך כלל 50 דקות בשעות הלחץ (17-18), ו-40 דקות בערב מאוחר, להגיע עד להרא"ה שדרות ירושלים (מחליף ל-61 אם יש במרווח קצר, או הולך ברגל עשר דקות הביתה). סה"כ לוקח לי בין 50-60 דקות ברוטו. מאחר ואני לומד/ישן/שומע מוזיקה ולא נוהג בפקקים (אין ברשותי רכב, לא כדאי בגוש דן בכלל לטעמי), אני אמנם נוסע טיפה יותר זמן מאשר עם רכב פרטי אבל לפחות לא מבזבז את הזמן לחלוטין...
&nbsp
ובאופן אישי אם אתה בפלאפל התאומים, כדאי לך לדעתי לקחת את קו 60 או 67 כדי להתקרב למרום נווה (תלוי לאיזה צד אתה צריך), 52 הוא אכן קו מסורבל.
 

down und

New member
מבחינת הפלאפל אני לפני מרום נווה

לא יודע לגבי המקטע של רמת החייל, אבל אני נוסע בקו 33 ומרוצה!
אצלי דווקא מדובר בנסיעה מהאוניברסיטה (קרן קיימת), ולוקח לי בדרך כלל 50 דקות בשעות הלחץ (17-18), ו-40 דקות בערב מאוחר, להגיע עד להרא"ה שדרות ירושלים (מחליף ל-61 אם יש במרווח קצר, או הולך ברגל עשר דקות הביתה). סה"כ לוקח לי בין 50-60 דקות ברוטו. מאחר ואני לומד/ישן/שומע מוזיקה ולא נוהג בפקקים (אין ברשותי רכב, לא כדאי בגוש דן בכלל לטעמי), אני אמנם נוסע טיפה יותר זמן מאשר עם רכב פרטי אבל לפחות לא מבזבז את הזמן לחלוטין...
&nbsp
ובאופן אישי אם אתה בפלאפל התאומים, כדאי לך לדעתי לקחת את קו 60 או 67 כדי להתקרב למרום נווה (תלוי לאיזה צד אתה צריך), 52 הוא אכן קו מסורבל.
מבחינת הפלאפל אני לפני מרום נווה
אני ברחוב קטנטן ליד הרא"ה פינת שד' י-ם.
כשחזרתי מהפלאפל חשבתי על לקחת את הקווים האלו אבל הם לא באו
ובהליכה עד לביתי מפלאפל התאומים זה בערך 10 דקות כך שהחלטתי ללכת רגלי.
 

down und

New member
אתה לוקח אותו בתחנה שאליה אתה הולך דקות בודדות ביותר ברגל

לא יודע לגבי המקטע של רמת החייל, אבל אני נוסע בקו 33 ומרוצה!
אצלי דווקא מדובר בנסיעה מהאוניברסיטה (קרן קיימת), ולוקח לי בדרך כלל 50 דקות בשעות הלחץ (17-18), ו-40 דקות בערב מאוחר, להגיע עד להרא"ה שדרות ירושלים (מחליף ל-61 אם יש במרווח קצר, או הולך ברגל עשר דקות הביתה). סה"כ לוקח לי בין 50-60 דקות ברוטו. מאחר ואני לומד/ישן/שומע מוזיקה ולא נוהג בפקקים (אין ברשותי רכב, לא כדאי בגוש דן בכלל לטעמי), אני אמנם נוסע טיפה יותר זמן מאשר עם רכב פרטי אבל לפחות לא מבזבז את הזמן לחלוטין...
&nbsp
ובאופן אישי אם אתה בפלאפל התאומים, כדאי לך לדעתי לקחת את קו 60 או 67 כדי להתקרב למרום נווה (תלוי לאיזה צד אתה צריך), 52 הוא אכן קו מסורבל.
אתה לוקח אותו בתחנה שאליה אתה הולך דקות בודדות ביותר ברגל
ולתחנה שהיא די בתחילת המסלול שלו. לכן אתה יודע מתי לצאת אליו.
אם אני צריך נסיעה של 4 דקות באחד משבעה קווי אוטובוס, לתחנה שהיא בערך
אמצע המסלול של 33, איך אדע מתי לצאת לדרכי?
לא רוצה לעמוד כמו מפגר רבע שעה או 20 דקות באמצע שום מקום.
 

סנוי

New member
צודק, אבל אם יש לך בחירה בין 7 קווים, הייתי עולה על הראשון

אתה לוקח אותו בתחנה שאליה אתה הולך דקות בודדות ביותר ברגל
ולתחנה שהיא די בתחילת המסלול שלו. לכן אתה יודע מתי לצאת אליו.
אם אני צריך נסיעה של 4 דקות באחד משבעה קווי אוטובוס, לתחנה שהיא בערך
אמצע המסלול של 33, איך אדע מתי לצאת לדרכי?
לא רוצה לעמוד כמו מפגר רבע שעה או 20 דקות באמצע שום מקום.
צודק, אבל אם יש לך בחירה בין 7 קווים, הייתי עולה על הראשון
התדירות של 33 היא פעם ב-15-20 דקות, ובהתחשב במצב הפקקים באזור לא הייתי אפילו מנסה לחשב את הזמן המשוער להצטלבות, לא מתעכב ויוצא פשוט לכיוון... ככה אתה לא מרגיש החמצה אם פספסת
 

down und

New member
נכון ולא נכון בו בעת

צודק, אבל אם יש לך בחירה בין 7 קווים, הייתי עולה על הראשון
התדירות של 33 היא פעם ב-15-20 דקות, ובהתחשב במצב הפקקים באזור לא הייתי אפילו מנסה לחשב את הזמן המשוער להצטלבות, לא מתעכב ויוצא פשוט לכיוון... ככה אתה לא מרגיש החמצה אם פספסת
נכון ולא נכון בו בעת
אבל בכל זאת, אם היית במקומי, איך היית נמנע מהמתנה של יותר מנניח 6 או 7
דקות לקו 33?

או תאמר לי אתה, מנסיון רב שבועי, כמה זמן לוקח לכם להגיע מרמת אביב לתחנת
הצומת הענק של ראול ולנברג את שיטרית את מבצע קדש את פנחס רוזן?

מהמספר שתגיד (מספר הדקות) אני אוריד 13. שתי דקות הליכה מהמשרד לתחנת
הנחושת. המתנה בד"כ של בין 2 ל-4 דקות ואז עוד 4 עד 5 דקות נסיעה.
 

olli3

New member
מנהל
אבל למה לצאת מהמשרד/בית ולהמתין בתחנה בכלל?

נכון ולא נכון בו בעת
אבל בכל זאת, אם היית במקומי, איך היית נמנע מהמתנה של יותר מנניח 6 או 7
דקות לקו 33?

או תאמר לי אתה, מנסיון רב שבועי, כמה זמן לוקח לכם להגיע מרמת אביב לתחנת
הצומת הענק של ראול ולנברג את שיטרית את מבצע קדש את פנחס רוזן?

מהמספר שתגיד (מספר הדקות) אני אוריד 13. שתי דקות הליכה מהמשרד לתחנת
הנחושת. המתנה בד"כ של בין 2 ל-4 דקות ואז עוד 4 עד 5 דקות נסיעה.
אבל למה לצאת מהמשרד/בית ולהמתין בתחנה בכלל?
אני לא יוצא מהבית סתם ככה, אני יודע מתי האוטובוס יגיע לפי זה שאני רואה את המיקום שלו על המפה, כולל מפת עומסי תנועה (באותה האפליקציה - אוטובוס קרוב).
&nbsp
מה יש לי להיות סתם בתחנה ולהמתין?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כי זה לא תמיד תלוי בך, ולמיטב הבנתי הוא דיבר על החלפת קו

אבל למה לצאת מהמשרד/בית ולהמתין בתחנה בכלל?
אני לא יוצא מהבית סתם ככה, אני יודע מתי האוטובוס יגיע לפי זה שאני רואה את המיקום שלו על המפה, כולל מפת עומסי תנועה (באותה האפליקציה - אוטובוס קרוב).
&nbsp
מה יש לי להיות סתם בתחנה ולהמתין?
כי זה לא תמיד תלוי בך, ולמיטב הבנתי הוא דיבר על החלפת קו
 

סנוי

New member
מרמת אביב (חיים לבנון) לראול ולנברג 18 דקות בערך, גם הפוך

נכון ולא נכון בו בעת
אבל בכל זאת, אם היית במקומי, איך היית נמנע מהמתנה של יותר מנניח 6 או 7
דקות לקו 33?

או תאמר לי אתה, מנסיון רב שבועי, כמה זמן לוקח לכם להגיע מרמת אביב לתחנת
הצומת הענק של ראול ולנברג את שיטרית את מבצע קדש את פנחס רוזן?

מהמספר שתגיד (מספר הדקות) אני אוריד 13. שתי דקות הליכה מהמשרד לתחנת
הנחושת. המתנה בד"כ של בין 2 ל-4 דקות ואז עוד 4 עד 5 דקות נסיעה.
מרמת אביב (חיים לבנון) לראול ולנברג 18 דקות בערך, גם הפוך
תלוי בשעה (יכול להיות בין 15-20), לפעמים הפקק של גשר מבצע קדש משתרך גם לתוך פנחס רוזן, מה שעלול להוסיף כמה דקות.
אם הזמנים שנתת מדויקים, הייתי ממליץ לך לצאת כשקו 33 עובר את מחלף קק"ל (ואתה יכול לבדוק זמן הגעה ממוצע באפליקצית איפה בוס, בזו אני משתמש והיא מדויקת)
 

down und

New member
תודה רבה

מרמת אביב (חיים לבנון) לראול ולנברג 18 דקות בערך, גם הפוך
תלוי בשעה (יכול להיות בין 15-20), לפעמים הפקק של גשר מבצע קדש משתרך גם לתוך פנחס רוזן, מה שעלול להוסיף כמה דקות.
אם הזמנים שנתת מדויקים, הייתי ממליץ לך לצאת כשקו 33 עובר את מחלף קק"ל (ואתה יכול לבדוק זמן הגעה ממוצע באפליקצית איפה בוס, בזו אני משתמש והיא מדויקת)
תודה רבה
 

down und

New member
האם יש לך מושג כמה זמן לוקח לו מרידינג ועד שהוא מגיע

מרמת אביב (חיים לבנון) לראול ולנברג 18 דקות בערך, גם הפוך
תלוי בשעה (יכול להיות בין 15-20), לפעמים הפקק של גשר מבצע קדש משתרך גם לתוך פנחס רוזן, מה שעלול להוסיף כמה דקות.
אם הזמנים שנתת מדויקים, הייתי ממליץ לך לצאת כשקו 33 עובר את מחלף קק"ל (ואתה יכול לבדוק זמן הגעה ממוצע באפליקצית איפה בוס, בזו אני משתמש והיא מדויקת)
האם יש לך מושג כמה זמן לוקח לו מרידינג ועד שהוא מגיע
לרח' לבנון ברמת אביב?
 

סנוי

New member
באזור ה-15-20 דקות גם כן.

האם יש לך מושג כמה זמן לוקח לו מרידינג ועד שהוא מגיע
לרח' לבנון ברמת אביב?
באזור ה-15-20 דקות גם כן.
הרבה פעמים יצא לי לחכות לו קצת יותר ממה שמופיע בשלט או באפליקציה (שם רואים את המיקום הנוכחי), ולכן אני בודק איפה העיכובים נרשמים גם בקטע הזה.

באופן לא מפתיע, הוא מתעכב הרבה בצומת סמינר הקיבוצים כי הוא מגיע מש"י עגנון ופונה לנמיר, ובמפתיע גם מתעכב בחיים לבנון/קלצ'קין ושוב בקרן קיימת בואכה מחלף קק"ל (תלוי בעומסים, הרמזורים קצרים שם!).
מקק"ל התנועה יחסית זורמת עד ראול ולנברג/פנחס רוזן.

תוריד את אפליקציית איפהבוס וכך תוכל לראות זמנים ממוצעים להגעה של 33 לתחנה שלך, וגם את המיקום שלו. עם הזמן תדע להעריך לפי המיקום והזמן מתי כדאי לך לצאת.
 

olli3

New member
מנהל
ככה זה כשמקימים איזור תעשיה בקצה העיר...

תובנות על אוטובוסים בגוש דן בעקבות אירוע שקרה לי
לפני כשבועיים עקב איזו תחמנות בחניון העבודה חברת הניהול של הבניין
שללה לי את המנוי. בחברה בה אני עובד אחרי שעשו לי נו נו נו קטן הבטיחו שינסו
לסדר ויקח כמה זמן.
בינתיים היות ויש מצוקת חניה אדירה ברמת החיל התחלתי לנסוע לעבודה באוטובוסים.

מביתי יש את קו 33 (אני גר לא רחוק ממרום נווה) אבל צריך להחליף באזור רכבת בני ברק לאחד מרשימה ארוכה של קווים או ללכת ברגל בין 15 ל-20 דקות.

לעתים הייתי נוסע וחונה בחניון ציבורי בתשלום ליד העבודה בסכום די מופרז,
של כ-50 ש"ח +- ליום או מחנה בחניון חינמי מרוחק מאוד ולוקח קו אוטובוס.
החניון המרוחק מאוד הוא במרחק של קצת מעל 20 דקות הליכה אבל עוברים בו
מעל ל-10 קווים לרמת החיל.

אז ככה, אכן התדירות המצטברת של הקווים לרמת החיל היא פנטסטית.

אפילו יצא לי לנסוע בקו הזנק חדש, 122, שהיה מפוצץ בנוסעים (בערב מרמת החיל
לכוון הכרמלית).

הבעיה היא כשרוצים להחליף לקו 33.
אני עומד בתחנה ומחכה לראשון מבין 7 או 8 קווים שפונים שמאלה מוולנברג לקניון איילון.
אבל ברח' מבצע קדש אני ממתין לקו אחד שהוא לא הכי תדיר (במקרה הטוב פעם ב-15 דקות).
דבר שעלול לגרום שאני אמתין כמעט רבע שעה.
מתוך כל זמן הנסיעה שכולל את אותה רבע שעה, זה יוצא כמעט 25% מהזמן.
מזמן הנסיעה נטו באוטובוסים, שהוא כ-40 עד 45 דקות (5 עד 8 מהנחושת ועד
לפניה מוולנברג, 30 עד 40 דקות מהצומת של ולנברג - שיטרית - פנחס רוזן - מבצע קדש ועד לכמעט מרום נווה) זה יוצא בכלל כמעט 40% !

באחד הימים לקחתי 52 ואז זה היה באוטובוס אחד אבל עם הליכה של מעל ל-10
דקות עד הבית.
החתמתי כרטיס (עבודה של יציאה הביתה) ב-19:23 עליתי עליו ב-19:28 ואפילו הספקתי לאכול פלאפל בתאומים (מה שהיה פעם השקם של גבעתיים).
הביתה הגעתי ב-20:21. כלומר 58 דקות כולל אכילת פלאפל.
אני מתאר לעצמי שאם הייתי מוותר על הפלאפל זה היה לוקח כ-45 דקות.
וזה עוד בקו שעושה סיבוב מיותר מבחינתי (הפניה ימינה בז'בוטינסקי במקום
להמשיך ישר על בן גוריון ואז שמאלה בקניון ביאליק וכופר הישוב וכו').

בבוקר שבו לקחתי מהבית אוטובוס(ים) עד לעבודה, דלת לדלת (יצאתי כ-10
דקות לאחר זמן יציאת 33 מתחנת המוצא ובכל זאת חיכיתי לו כמעט 10 דקות
למרות שבלוח הדיגיטלי היה כתוב 6 דקות) לקח לי כ-45 דקות.
זה כולל דקה הליכה מהבית לתחנה, המתנה של כמעט 10 דקות, נסיעה של כמעט
25 דקות לרכבת בני ברק, המתנה של כ-3 עד 4 דקות, לקיחת 142
לנסיעה של 4 דקות ואז עוד שתי דקות הליכה עד למשרד.
לא כזה נורא. בפרייבט זה לוקח לי, מנסיון של שנה וחצי באותו מקום עבודה, בין 20 ל-30 דקות.

יש מקומות עבודה בארץ, ועוד מרכזיים מבחינת כמות העובדים בהם, שבתח"ץ
מישוב מרכזי (לא תגידו איזו מושב עובדים נידח או קיבוץ או עיירת פיתוח אלא
עיר עיר, נניח רמת גן או חולון) ועד אליהם לוקח פי 3 עד פי 5 יותר מאשר בפרייבט.
כאן זה בין 50 ל-100 אחוז יותר ובזמנים מוחלטים כולה עוד 20 דקות. באמת שלא נורא.
ככה זה כשמקימים איזור תעשיה בקצה העיר...
קשה לשרת אותו באופן יעיל אל מול איזור מרכזי אחר. למשל למגדלי בסר אין כל בעיה להגיע מכמעט כל מקום בגוש דן (ולא רק בגוש דן).
&nbsp
אומנם קיים עירוב שימושים ברמת החייל אך בתכל'ס הוא עדיין עם גבול (ראול ולנברג) בין המגורים לבין התעסוקה והמעט מסחר שיש שם.
 

down und

New member
אם היית מכיר את ההיסטוריה של המקום היית מבין כיצד זה קרה

ככה זה כשמקימים איזור תעשיה בקצה העיר...
קשה לשרת אותו באופן יעיל אל מול איזור מרכזי אחר. למשל למגדלי בסר אין כל בעיה להגיע מכמעט כל מקום בגוש דן (ולא רק בגוש דן).
&nbsp
אומנם קיים עירוב שימושים ברמת החייל אך בתכל'ס הוא עדיין עם גבול (ראול ולנברג) בין המגורים לבין התעסוקה והמעט מסחר שיש שם.
אם היית מכיר את ההיסטוריה של המקום היית מבין כיצד זה קרה
וזה קרה בצדק רב מאוד. לא סתם בצדק.
כי בעבר זה היה אזור של מפעלים או אם תרצה בעברית הארכאית של ראשית המדינה
בתי חרושת.
ברור לכולי עלמא שבתי חרושת אי אפשר לשים אותם בתוך שכונות מגורים.

החל משלהי ה-70 וראשית ה-80 בתי חרושת בישראל בכלל ובמרכז הארץ בפרט
החלו להסגר.
חלקם עברו לצפון הרחוק או הדרום הרחוק.
בעלי השטח ברמת החייל גילו שיש יותר ויותר ביקוש למקצועות חופשיים
(רופאים, עורכי דין והיי טק וגם תקשורת [ערוצים 12,13 וגם 20]).
 

olli3

New member
מנהל
בבת ים הצליחו לעשות את זה, אבל זו לא הנקודה הרלוונטית.

אם היית מכיר את ההיסטוריה של המקום היית מבין כיצד זה קרה
וזה קרה בצדק רב מאוד. לא סתם בצדק.
כי בעבר זה היה אזור של מפעלים או אם תרצה בעברית הארכאית של ראשית המדינה
בתי חרושת.
ברור לכולי עלמא שבתי חרושת אי אפשר לשים אותם בתוך שכונות מגורים.

החל משלהי ה-70 וראשית ה-80 בתי חרושת בישראל בכלל ובמרכז הארץ בפרט
החלו להסגר.
חלקם עברו לצפון הרחוק או הדרום הרחוק.
בעלי השטח ברמת החייל גילו שיש יותר ויותר ביקוש למקצועות חופשיים
(רופאים, עורכי דין והיי טק וגם תקשורת [ערוצים 12,13 וגם 20]).
בבת ים הצליחו לעשות את זה, אבל זו לא הנקודה הרלוונטית.
אפשר להפוך מפעל למגורים משולבים מסחר ותעסוקה, גם מפעל עלית מת ודברים אחרים קמים במקומו.
&nbsp
ההבדל בין בתי חרושת למגדלי משרדים והייטק וכו' היא שלשם מגיעים יותר אנשים ובשעות מגוונות יותר. איזור תעשיה של פועלים הוא כזה שאין אליו וממנו תנועה רבה. מה גם כי השטח שעליו מתפרסים בתי החרושות (בצורת קרקע על פי רוב) לא מאפשר העסקת כמות אדירה של עובדים.
 

down und

New member
בתי החרושת של פעם היו מזהמי אויר, קרקע וזיהום רעש נוראי

בבת ים הצליחו לעשות את זה, אבל זו לא הנקודה הרלוונטית.
אפשר להפוך מפעל למגורים משולבים מסחר ותעסוקה, גם מפעל עלית מת ודברים אחרים קמים במקומו.
&nbsp
ההבדל בין בתי חרושת למגדלי משרדים והייטק וכו' היא שלשם מגיעים יותר אנשים ובשעות מגוונות יותר. איזור תעשיה של פועלים הוא כזה שאין אליו וממנו תנועה רבה. מה גם כי השטח שעליו מתפרסים בתי החרושות (בצורת קרקע על פי רוב) לא מאפשר העסקת כמות אדירה של עובדים.
בתי החרושת של פעם היו מזהמי אויר, קרקע וזיהום רעש נוראי
לסביבה.
לא בכדי, בכל העולם, במאות ה-19 והחצי הראשון של המאה ה-20 בתי החרושת
לא הוקמו בתוך אזורי מגורים.
כיום מפעלים מודרניים כמעט ולא מזהמים את הסביבה (רובם הגדול), לא מקימים רעש רב (או אפילו בכלל לא מקימים רעש).

דוקא אזור תעשיה של ממש (מפעלים/בתי חרושת) הוא כזה שיש אליו תנועת משאיות ענפה בשעות רבות של היממה.
 

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שהצד החלש במשוואה זה במרום נווה וקו 33.

ככה זה כשמקימים איזור תעשיה בקצה העיר...
קשה לשרת אותו באופן יעיל אל מול איזור מרכזי אחר. למשל למגדלי בסר אין כל בעיה להגיע מכמעט כל מקום בגוש דן (ולא רק בגוש דן).
&nbsp
אומנם קיים עירוב שימושים ברמת החייל אך בתכל'ס הוא עדיין עם גבול (ראול ולנברג) בין המגורים לבין התעסוקה והמעט מסחר שיש שם.
אני חושב שהצד החלש במשוואה זה במרום נווה וקו 33.
הצד של רמת החייל נשמע די חזק, למרות שלא הבנתי בדיוק מדוע יש בעיה לבחור בין שבעת קווי החזור (אולי סיפור של תחנות שונות באותו האזור).
&nbsp
כרוכב אופניים השתוממתי לראות הערכות זמן של שעה בתח"צ וחצי שעה ברכב הפרטי למרחק של כ 5 קילומטר (20 דקות בערך) אבל אז ראיתי שהמסלול הקצר ביותר כולל מעבר בלב בני ברק ושהדרך העוקפת מאריכה את הסיפור ל 7 ק"מ (עדיין פחות מחצי שעה) אז אני לא מטיף לאופציה הזו.
&nbsp
החניון חינם של 20 דקות ההליכה משמעו 6-7 דקות רכיבה עם אופניים מתקפלות או 10 דקות באמצעי כמו קורקינט אז יתכן שרכב פלוס אמצעי של המייל האחרון יכול להיות פתרון ביום שצריך לעשות בו קניות בסופר או להמשיך ליעד אחר ברכב.
&nbsp
התלות בקו לא תדיר כחיבור לרשת התדירה היא נקודת התורפה ואם אמצעי של המייל האחרון יכול להביא לציר עם שבעת הקווים יתכן שזו אופציה בהתחשב בשיקולי בטיחות שונים ואם המרחק נוח. (אופניים למשל צריכות קשירה באזור בטוח, קורקינטים וכו- העלאה לאוטובוס וכדומה, שיקולים שיכולים לסרבל). נוסעת בפרופיל כמו טריליאן היתה וודאי מסתמכת על הקפצה לציר התדיר וממנו. (פרופיל נסיעות שמאפשר הסתמכות חלקית על המערכת בחלקיה התדירים והחזקים יותר הוא פרופיל של נוסע חזק ולא תלוי ב 100% שהמערכת צריכה ללמוד כדי למשוך נוסעים שיש להם ברירה).
&nbsp
יתכן גם שהלקח מהסיפור הוא שצריך קו שיעשה את כביש גהה ממסוף אלוף שדה לרמת החייל ועתידים, כולל חיבור חדש.
 
לנסוע מאלוף שדה לעתידים דרך כביש 4 בשעות השיא בבוקר יכול

אני חושב שהצד החלש במשוואה זה במרום נווה וקו 33.
הצד של רמת החייל נשמע די חזק, למרות שלא הבנתי בדיוק מדוע יש בעיה לבחור בין שבעת קווי החזור (אולי סיפור של תחנות שונות באותו האזור).
&nbsp
כרוכב אופניים השתוממתי לראות הערכות זמן של שעה בתח"צ וחצי שעה ברכב הפרטי למרחק של כ 5 קילומטר (20 דקות בערך) אבל אז ראיתי שהמסלול הקצר ביותר כולל מעבר בלב בני ברק ושהדרך העוקפת מאריכה את הסיפור ל 7 ק"מ (עדיין פחות מחצי שעה) אז אני לא מטיף לאופציה הזו.
&nbsp
החניון חינם של 20 דקות ההליכה משמעו 6-7 דקות רכיבה עם אופניים מתקפלות או 10 דקות באמצעי כמו קורקינט אז יתכן שרכב פלוס אמצעי של המייל האחרון יכול להיות פתרון ביום שצריך לעשות בו קניות בסופר או להמשיך ליעד אחר ברכב.
&nbsp
התלות בקו לא תדיר כחיבור לרשת התדירה היא נקודת התורפה ואם אמצעי של המייל האחרון יכול להביא לציר עם שבעת הקווים יתכן שזו אופציה בהתחשב בשיקולי בטיחות שונים ואם המרחק נוח. (אופניים למשל צריכות קשירה באזור בטוח, קורקינטים וכו- העלאה לאוטובוס וכדומה, שיקולים שיכולים לסרבל). נוסעת בפרופיל כמו טריליאן היתה וודאי מסתמכת על הקפצה לציר התדיר וממנו. (פרופיל נסיעות שמאפשר הסתמכות חלקית על המערכת בחלקיה התדירים והחזקים יותר הוא פרופיל של נוסע חזק ולא תלוי ב 100% שהמערכת צריכה ללמוד כדי למשוך נוסעים שיש להם ברירה).
&nbsp
יתכן גם שהלקח מהסיפור הוא שצריך קו שיעשה את כביש גהה ממסוף אלוף שדה לרמת החייל ועתידים, כולל חיבור חדש.
לנסוע מאלוף שדה לעתידים דרך כביש 4 בשעות השיא בבוקר יכול
לקחת יותר משעה וכך גם בכיוון ההפוך אחר הצהריים.
אתה לא מכיר את הפקקים של הקטע הזה בכביש 4.
וחיבור חדש לא יחסוך את הפקקים, הוא רק יעביר את חלקם מדרך אם המושבות לחיבור החדש.
 

Ccyclist

Well-known member
נת"צ או אפילו שביל אופניים לצד הכביש לא יקחו זמן כזה.

לנסוע מאלוף שדה לעתידים דרך כביש 4 בשעות השיא בבוקר יכול
לקחת יותר משעה וכך גם בכיוון ההפוך אחר הצהריים.
אתה לא מכיר את הפקקים של הקטע הזה בכביש 4.
וחיבור חדש לא יחסוך את הפקקים, הוא רק יעביר את חלקם מדרך אם המושבות לחיבור החדש.
נת"צ או אפילו שביל אופניים לצד הכביש לא יקחו זמן כזה.
נת"צ על גהה ותחנות בכל מחלף יאפשרו קו היקפי מרשל"צ ועד כפר סבא שההמשכים ממנו יהיו בקווים מקומיים. במקומות שיאתרו דרישה ספציפית מענף לענף אפשר להריץ גם קווים ספציפיים. הנת"צ יאפשר מעבר מהיר של תחבורה ציבורית כפי שהנתיב המהיר עושה בכניסה לאיילון ובכניסה לירושלים ואף יותר מכך כי לא יהיה האלמנט של הכניסה לערים בקו הראשי.
&nbsp
לגבי שביל אופניים לצד הכביש: אופניים רגילות מסוגלות לעשות למעלה מ20 ק"מ בשעה בתנאי שטח בינעירוניים ומישוריים. שבילי אופניים לצד כביש גהה יכולים לאפשר לחלק מהתנועה (ואני מודע שאלו אחוזים טקנים אבל במצב התחבורה כיום כל אחוז תורם לרשת) להשתמש באמצעים כמו אופניים. ממחלף בר אילן לירקון המרחק הינו 5 ק"מ או 20 דקות רכיבה בקירוב. בירקון לא יגרם נזק משמעותי משביל אופניים של קילומטר לכיכר איסר הראל שבעתידים. המשך השביל הראשי צפונה היה מאפשר להגיע מעתידים למשה שרת של הוד השרון ב 8 ק"מ או 30 דקות ולאחוזה ברעננה ב 10 ק"מ או כ35-40 דקות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה