תווי הקו הירוק לקרית עתידים... נסיעה ארוכה מידי?

מצב
הנושא נעול.

edansul84

New member
תווי הקו הירוק לקרית עתידים... נסיעה ארוכה מידי?

תווי הקו הירוק לקרית עתידים... נסיעה ארוכה מידי?
שלום כולם, חשבתי על זה הבוקר...
התווי של הקו הירוק מתוכנן לאורך אבן גבירול צפונה עד לרחוב איינשטיין ברמת אביב, שם הוא פונה מזרחה עד לרחוב חיים לבנון. משם דרומה עד למעונות האוניברסטיה, שם הוא פונה מזרחה שוב, חוצה מעל האיילון ורק אז ממשיך לקרית עתידים.
אחד ממטרות הקו הוא לתת מענה תחבורתי לכל אזור התעסוקה של קרית עתידים (רחוב הברזל, הנחושת ודבורה הנביאה). יש שם מאות, אם לא אלפי עובדים שתקועים בפקקים בכניסה לשם כל יום.

השאלה שלי היא- האם העיקוף הזה שהקו עושה לכיוון רמת אביב והאוניברסיטה ירתיע אנשים מלהשתמש בקו כדי להגיע לעבודה בקרית עתידים?
אולי היה שווה לתכנן תוואי דרך רחוב שי עגנון ישר לחיים לבנון או שיפנה מזרחה כבר בשדרות רוקח? (אולי אפילו תוספת עתידית כסוג של קו מהיר לקרית עתידים??)
 
גם אני חשבתי על זה

תווי הקו הירוק לקרית עתידים... נסיעה ארוכה מידי?
שלום כולם, חשבתי על זה הבוקר...
התווי של הקו הירוק מתוכנן לאורך אבן גבירול צפונה עד לרחוב איינשטיין ברמת אביב, שם הוא פונה מזרחה עד לרחוב חיים לבנון. משם דרומה עד למעונות האוניברסטיה, שם הוא פונה מזרחה שוב, חוצה מעל האיילון ורק אז ממשיך לקרית עתידים.
אחד ממטרות הקו הוא לתת מענה תחבורתי לכל אזור התעסוקה של קרית עתידים (רחוב הברזל, הנחושת ודבורה הנביאה). יש שם מאות, אם לא אלפי עובדים שתקועים בפקקים בכניסה לשם כל יום.

השאלה שלי היא- האם העיקוף הזה שהקו עושה לכיוון רמת אביב והאוניברסיטה ירתיע אנשים מלהשתמש בקו כדי להגיע לעבודה בקרית עתידים?
אולי היה שווה לתכנן תוואי דרך רחוב שי עגנון ישר לחיים לבנון או שיפנה מזרחה כבר בשדרות רוקח? (אולי אפילו תוספת עתידית כסוג של קו מהיר לקרית עתידים??)
גם אני חשבתי על זה
ראשית, ייתכן ואתה צודק. מדובר במערכת שאני מקווה שתתפתח עם הזמן ומאד יכול להיות שמתי שהו יחליטו לעשות מסילה גם לאורך רוקח ולשלבה תפעולית עם מה שבונים. האפשרויות התפעוליות הן בלתי נגמרות אבל מה שעובר לי בראש הוא דווקא שלוחה חדשה לקו הסגול שעושה את מסלול הקו הסגול, ונוטש אותו בארלוזרוב פינת בן יהודה כדי להמשיך ישר בבן יהודה עד רוקח (תחנת רק"ל סמוכה לנמל) ומשם דרך רוקח עד שהוא מתחבר למסלול הקו הירוק באזור חניון פארק הירקון.

על אף האמור לעיל, התכנון הראשוני שמאושר עכשיו הוא תכנון טוב כי הוא מייצר קו עם הרבה תחלופת נוסעים. מחולון למרכז תל אביב, ממרכז תל אביב לאוניברסיטה, מרמת אביב והאוניברסיטה לתחנת רכבת האוניברסיטה ומתחנת רכבת האוניברסיטה לעתידים. אמנם אין לי ספק שיהיו נוסעים מחולון לרמת החיל אבל רוב הנוסעים בקו לא יסעו בו מהתחלה ועד הסוף אלא רק חלק מהדרך בזכות המוקדים הרבים שהוא משרת.
 

Ccyclist

Well-known member
אם שמתם לב סימנתי קו ברוקח במפת המטרו המשולבת שיצרתי.

גם אני חשבתי על זה
ראשית, ייתכן ואתה צודק. מדובר במערכת שאני מקווה שתתפתח עם הזמן ומאד יכול להיות שמתי שהו יחליטו לעשות מסילה גם לאורך רוקח ולשלבה תפעולית עם מה שבונים. האפשרויות התפעוליות הן בלתי נגמרות אבל מה שעובר לי בראש הוא דווקא שלוחה חדשה לקו הסגול שעושה את מסלול הקו הסגול, ונוטש אותו בארלוזרוב פינת בן יהודה כדי להמשיך ישר בבן יהודה עד רוקח (תחנת רק"ל סמוכה לנמל) ומשם דרך רוקח עד שהוא מתחבר למסלול הקו הירוק באזור חניון פארק הירקון.

על אף האמור לעיל, התכנון הראשוני שמאושר עכשיו הוא תכנון טוב כי הוא מייצר קו עם הרבה תחלופת נוסעים. מחולון למרכז תל אביב, ממרכז תל אביב לאוניברסיטה, מרמת אביב והאוניברסיטה לתחנת רכבת האוניברסיטה ומתחנת רכבת האוניברסיטה לעתידים. אמנם אין לי ספק שיהיו נוסעים מחולון לרמת החיל אבל רוב הנוסעים בקו לא יסעו בו מהתחלה ועד הסוף אלא רק חלק מהדרך בזכות המוקדים הרבים שהוא משרת.
אם שמתם לב סימנתי קו ברוקח במפת המטרו המשולבת שיצרתי.
&nbsp
הייצוג של נת"ע ניסה להראות את סיבוב האוניברסיטה בענף עתידים כפיצול ב 90 מעלות מהקו הראשי, אבל זה לא איפשר את ייצוג מסילת האיילון. בגרסאות הראשונות שלי למפת המטרו המשולבת ניסיתי לייצג את הקו הירוק מצפון לירקון כאלכסוני מהנחל ועד לפיצול ומשם כ90 מעלות מזרחה וישר צפונה אבל זה לא נראה נכון דיאגרמתית ועדיין יצר בעיות עם האוניברסיטה.
&nbsp
בסופו של דבר עבדתי בצמוד לגריד והפתרון ההגיוני היה לייצג את סיבוב האוניברסיטה כסיבוב. בגלל הסיבוב הזה היה הגיון בהשלמת בסיס הסיבוב וייצוג מצב בו יש תחנה (סמינר הקיבוצים) ברוקח.
&nbsp
לדעתי הרעיון של "הקו הירוק בהיר" יאפשר הפעלה טובה של השלוחה הזו כי במקביל להסטת מספר רק"לות מסיבוב האוניברסיטה למסלול הישיר ניתן להפעיל גם את הירוק בהיר בין זרועות הקו דרך סמינר הקיבוצים. יכולת ההחלפה תאפשר שימוש מושכל בכל האפשרויות העומדות בפני הנוסע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה