נתוני נוסעים של רכבת ישראל לשנת 2017

מצב
הנושא נעול.

אדיה

New member
כרמיאל היא ללא ספק תחנה חזקה

אני חושב שהנתונים מראים את החוזק של תחנת כרמיאל
השוואתי בין תחנות הגליל המערבי: עכו, כרמיאל ונהריה ואני חייב לציין שכרמיאל היא תחנה מאוד חזקה.
יתרונות לתחנות עכו ונהריה.
1. תדירות גבוהה יותר. 2-3 רכבות בשעה לתל אביב, לעומת 1-2 רכבת בשעה לתל אביב/ חיפה.
2. רכבת לילה שישה לילות בשבוע בתדירות שעתית בתחנות עכו ונהריה.
3. רכבת בראשון בבוקר לבאר שבע מנהריה עוקף תל אביב.
נתוני נוסעים:
עכו 1.2 מיליון עולים ומספר שווה של יורדים.
נהריה 1.4 מיליון עולים ומספר שווה של יורדים.
כרמיאל 1.3 מיליון עולים ומיליון יורדים.
הכפלתי את מספר העולים ויורדים בתחנת כרמיאל ב4 למרות שזה לא משקף כי בשלושת החודשים הראשונים הנסיעות היו חינם.
וחשוב לזכור שתחנת כרמיאל ממש לא מנצלת את הפוטנציאל שבה, אומנם לצפת באמת יש קישור מספר עם תחנת כרמיאל, אבל לקרית שמונה, לחצור הגלילית ולקצרין הקישור אינו מספק. וכמובן ברגע שתדירות קו 500 תשתפר, מספר הנוסעים יעלה משמעותית הן בגלל התושבים והן בגלל החיילים.
כרמיאל היא ללא ספק תחנה חזקה
אך יש קושי מובנה לקבוע את כמות הנוסעים השנתית שלה לפני שפעלה שנה מליאה - בפרט שבתקופה החינמית הראשונה שיוצאת על תקופת חגים הרבה נוסעים בשביל החוויה.
נראה לי שהכפלה ב- 4 נותנת מספר נוסעים מופרז במקצת (זה גם הנסיון מתחנות קו העמק בשנה הקודמת) לכן בחרתי להכפיל ב- 3 ולקבל כ- 900 אלף נוסעים בלבד.

כשיהיו נתוני שנת 2018 לפנינו להשוואות עם שאר תחנות הגליל יהיה יותר תוקף. ברור עם זאת מהנתונים שפתיחת הקו והתחנה מוצדקים ביותר. עם זאת, סביב הנחיצות של תחנת אחיהוד מרחף סימן שאלה.
 
כרמיאל עוד תגדל

כרמיאל היא ללא ספק תחנה חזקה
אך יש קושי מובנה לקבוע את כמות הנוסעים השנתית שלה לפני שפעלה שנה מליאה - בפרט שבתקופה החינמית הראשונה שיוצאת על תקופת חגים הרבה נוסעים בשביל החוויה.
נראה לי שהכפלה ב- 4 נותנת מספר נוסעים מופרז במקצת (זה גם הנסיון מתחנות קו העמק בשנה הקודמת) לכן בחרתי להכפיל ב- 3 ולקבל כ- 900 אלף נוסעים בלבד.

כשיהיו נתוני שנת 2018 לפנינו להשוואות עם שאר תחנות הגליל יהיה יותר תוקף. ברור עם זאת מהנתונים שפתיחת הקו והתחנה מוצדקים ביותר. עם זאת, סביב הנחיצות של תחנת אחיהוד מרחף סימן שאלה.
כרמיאל עוד תגדל
אני שותף להערכתו של אדיה שבכרמיאל 2017 מספר הנוסעים שווה ערך ל-900,000 "בלבד" אך לא אתפלא אם כבר ב-2018 יהיו בה כמליון נוסעים בשנה.
היא תחנה במיקום טוב הקישור המצויין באוטובוסים לכל הצפון (שבטח ישתפר עוד עם הזמן) מבטיח שפוטנציאל הנוסעים בה גדול מהיקף החניות לרכבת הפרטי.
אפשר להגיד שהיא צריכה להיות באותה רמה של עכו ונהריה, לא יותר ולא פחות.

אגב מעניין לציין שתחנת עכו גדלה ב-2017 למרות שכרמיאל ואחיהוד לכאורה "גונבות לה נוסעים".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה