האם קטרי הג'מבו לדורותיהם תמיד עם תא הנהג קדימה?

מצב
הנושא נעול.
האם קטרי הג'מבו לדורותיהם תמיד עם תא הנהג קדימה?

האם קטרי הג'מבו לדורותיהם תמיד עם תא הנהג קדימה?
 

25306yosef

New member
מה זה קדימה?

האם קטרי הג'מבו לדורותיהם תמיד עם תא הנהג קדימה?
מה זה קדימה?
כל קטרי הג'מבו מאז ומתמיד נסעו לשני הכיוונים כמו כל קטרי ה-GM הרגילים.

בשנות ה-80 קטרי הג'מבו שימשו גם לרכבות נוסעים ובתחנת הקצה חייגו את הקטר כאשר החלק "הקדמי" הפך לאחר החיוג להיות החלק האחורי של הקטר.

וכך היה גם בשנות ה-90 עד שהגיעו הקטרים החדשים מספרד שקיבלו את השם BOBO. (השימוש בשם BOBO נעשה על מנת להבדיל את הקטרים הספרדיים החדשים בימים ההם מכל הקטרים האחרים שהיו לפני כן וגם על מנת להבדיל בינהם לקטרים הספרדיים החדשים מסוג אחר שנקראו COCO. שימוש במושגים של BOBO ו-COCO נועד בכלל לצורך סיווג הקטרים לפי סידור הגלגלים שלהם אבל ברכבת ישראל בימים ההם המושגים המקצועיים הפכו למעין סלנג פנימי של עובדי הרכבת לצורך כינוי דגמים שונים של קטרים על מנת שניתן יהיה להבדיל בינהם כאשר אנשים משוחחים בינהם).

כיום אין לי שמץ של מושג מה קורה ברכבת בתחום תפעול הרכבות וכל המקורבים שהיו לי שם יצאו כבר לפנסיה.
 

25306yosef

New member
ואם כבר אנחנו בעניין של סלנג פנימי של נהגי קטרים

מה זה קדימה?
כל קטרי הג'מבו מאז ומתמיד נסעו לשני הכיוונים כמו כל קטרי ה-GM הרגילים.

בשנות ה-80 קטרי הג'מבו שימשו גם לרכבות נוסעים ובתחנת הקצה חייגו את הקטר כאשר החלק "הקדמי" הפך לאחר החיוג להיות החלק האחורי של הקטר.

וכך היה גם בשנות ה-90 עד שהגיעו הקטרים החדשים מספרד שקיבלו את השם BOBO. (השימוש בשם BOBO נעשה על מנת להבדיל את הקטרים הספרדיים החדשים בימים ההם מכל הקטרים האחרים שהיו לפני כן וגם על מנת להבדיל בינהם לקטרים הספרדיים החדשים מסוג אחר שנקראו COCO. שימוש במושגים של BOBO ו-COCO נועד בכלל לצורך סיווג הקטרים לפי סידור הגלגלים שלהם אבל ברכבת ישראל בימים ההם המושגים המקצועיים הפכו למעין סלנג פנימי של עובדי הרכבת לצורך כינוי דגמים שונים של קטרים על מנת שניתן יהיה להבדיל בינהם כאשר אנשים משוחחים בינהם).

כיום אין לי שמץ של מושג מה קורה ברכבת בתחום תפעול הרכבות וכל המקורבים שהיו לי שם יצאו כבר לפנסיה.
ואם כבר אנחנו בעניין של סלנג פנימי של נהגי קטרים
אז הינה הכנוי של כל הקטרים בשנות ה-80:

1. קטר בלגי - ממספר 101 עד 103
2. קטר GM רגיל (או קטר רגיל) - ממספר 104 עד 126
3. קטר מצרי (נלקח שלל ממצרים באחת המלחמות) ממספר 127 עד 129.
4. קטר ג'מבו מצרי - ממספר 161 עד 163
5. קטר עיתוק GM - מספר 251
6. קטר עיתוק אסלינגן - 2XX (לא זוכר את טווח המספור).
7. קטר ג'מבו - ממספר 601 עד 615
8. קטר פחם - מספר 701 (קטר הדיזל החזק ביותר בימים ההם. נועד לצורך הובלת פחם להפעלת תחנת הכוח מדרום לאשקלון ןמכאן נגזר הסלנג לשמו).

--------------------------------------------
9. קטר BOBO - ממספר 731 ומעלה
10. קטר COCO ממספר העוקב לקטר הפחם.

--------------------------------------------------------

אז מה הגיע אחרי שכל המקורבים שלי ברכבת יצאו לפנסיה?

11. יורו דגם 1
12. יורו דגם 2
13. ג'מבואים חדשים מקרואטיה?

את הכינויים לקטרים בסעיפים 11-13 אני המצאתי ולא ידוע לי איך בדיוק הם נקראים כיום ברכבת. אבל אני יודע שלשני סוגי היורו קוראים בשם יורו בתוספת מספר שאיני זוכר אותו.
 

נתנאל531

Well-known member
3,200 ו־4,000 אאל"ט

ואם כבר אנחנו בעניין של סלנג פנימי של נהגי קטרים
אז הינה הכנוי של כל הקטרים בשנות ה-80:

1. קטר בלגי - ממספר 101 עד 103
2. קטר GM רגיל (או קטר רגיל) - ממספר 104 עד 126
3. קטר מצרי (נלקח שלל ממצרים באחת המלחמות) ממספר 127 עד 129.
4. קטר ג'מבו מצרי - ממספר 161 עד 163
5. קטר עיתוק GM - מספר 251
6. קטר עיתוק אסלינגן - 2XX (לא זוכר את טווח המספור).
7. קטר ג'מבו - ממספר 601 עד 615
8. קטר פחם - מספר 701 (קטר הדיזל החזק ביותר בימים ההם. נועד לצורך הובלת פחם להפעלת תחנת הכוח מדרום לאשקלון ןמכאן נגזר הסלנג לשמו).

--------------------------------------------
9. קטר BOBO - ממספר 731 ומעלה
10. קטר COCO ממספר העוקב לקטר הפחם.

--------------------------------------------------------

אז מה הגיע אחרי שכל המקורבים שלי ברכבת יצאו לפנסיה?

11. יורו דגם 1
12. יורו דגם 2
13. ג'מבואים חדשים מקרואטיה?

את הכינויים לקטרים בסעיפים 11-13 אני המצאתי ולא ידוע לי איך בדיוק הם נקראים כיום ברכבת. אבל אני יודע שלשני סוגי היורו קוראים בשם יורו בתוספת מספר שאיני זוכר אותו.
3,200 ו־4,000 אאל"ט
 

25306yosef

New member
אכן כן.

3,200 ו־4,000 אאל"ט
אכן כן.
אבל זה רק בשנים האחרונות לאחר שהגיעו לרכבת ישראל קטרי היורו. בנסיעות שלי אני שומע מדי פעם כמה עובדי רכבת מדברים על קטרי היורו בתוספת המספרים האלה.
 

25306yosef

New member
שכחתי את קטר T44

ואם כבר אנחנו בעניין של סלנג פנימי של נהגי קטרים
אז הינה הכנוי של כל הקטרים בשנות ה-80:

1. קטר בלגי - ממספר 101 עד 103
2. קטר GM רגיל (או קטר רגיל) - ממספר 104 עד 126
3. קטר מצרי (נלקח שלל ממצרים באחת המלחמות) ממספר 127 עד 129.
4. קטר ג'מבו מצרי - ממספר 161 עד 163
5. קטר עיתוק GM - מספר 251
6. קטר עיתוק אסלינגן - 2XX (לא זוכר את טווח המספור).
7. קטר ג'מבו - ממספר 601 עד 615
8. קטר פחם - מספר 701 (קטר הדיזל החזק ביותר בימים ההם. נועד לצורך הובלת פחם להפעלת תחנת הכוח מדרום לאשקלון ןמכאן נגזר הסלנג לשמו).

--------------------------------------------
9. קטר BOBO - ממספר 731 ומעלה
10. קטר COCO ממספר העוקב לקטר הפחם.

--------------------------------------------------------

אז מה הגיע אחרי שכל המקורבים שלי ברכבת יצאו לפנסיה?

11. יורו דגם 1
12. יורו דגם 2
13. ג'מבואים חדשים מקרואטיה?

את הכינויים לקטרים בסעיפים 11-13 אני המצאתי ולא ידוע לי איך בדיוק הם נקראים כיום ברכבת. אבל אני יודע שלשני סוגי היורו קוראים בשם יורו בתוספת מספר שאיני זוכר אותו.
שכחתי את קטר T44
בעבר היה ברכבת ישראל גם קטר T44 ששימש גם לרכבות נוסעים. היה רק קטר אחד בודד מהדגם הזה. הקטר היה מעורב בתאונה וניזוק בצורה בלתי הפיכה והפך להיות קטר עיתוק.

למיטב ידיעתי זה היה קטר שבדי אבל כולם קראו לו T44.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה