כתבה שאינה ממש בעד תחבורה ציבורית בישראל היום.

מצב
הנושא נעול.

DanBus43Maalit72

Active member
כתבה שאינה ממש בעד תחבורה ציבורית בישראל היום.

כתבה שאינה ממש בעד תחבורה ציבורית בישראל היום.
בעיתון ישראל היום נוספה כתבה המתלוננת שיש קווים איזוטרים עם מעט נוסעים שיש לבטל. אלה קווים הנותנים שירות מסוים או שירות יעודי להם ולא לבטל אותם בשום אופן. כגון קו 6 בעפולה שהינו הקו היעודי לבית העלמין, קו 910, קו 990 שהינו מקווי אילת, קו 257 שהינו הקו העיקרי בין קריית גת לחברון.

לכל אזרח ולכל מקום מגיע שירות אוטובוסים הוגן.

קישור לכתבה
 

oshri1987sg

Active member
לא יכול להיות שיש נוסע אחד בממוצע בקו 910

כתבה שאינה ממש בעד תחבורה ציבורית בישראל היום.
בעיתון ישראל היום נוספה כתבה המתלוננת שיש קווים איזוטרים עם מעט נוסעים שיש לבטל. אלה קווים הנותנים שירות מסוים או שירות יעודי להם ולא לבטל אותם בשום אופן. כגון קו 6 בעפולה שהינו הקו היעודי לבית העלמין, קו 910, קו 990 שהינו מקווי אילת, קו 257 שהינו הקו העיקרי בין קריית גת לחברון.

לכל אזרח ולכל מקום מגיע שירות אוטובוסים הוגן.

קישור לכתבה
לא יכול להיות שיש נוסע אחד בממוצע בקו 910
בכל נסיעה
 

olli3

New member
מנהל
אתה צודק, זה ממוצע יומי... יש נסיעות עם מעט נוסעים.

לא יכול להיות שיש נוסע אחד בממוצע בקו 910
בכל נסיעה
אתה צודק, זה ממוצע יומי... יש נסיעות עם מעט נוסעים.
מה גם שהנתונים לא כוללים חיילים, שוטרים וסוהרים.
 
הנושא הזה עלה כבר מספר פעמים בפורום

כתבה שאינה ממש בעד תחבורה ציבורית בישראל היום.
בעיתון ישראל היום נוספה כתבה המתלוננת שיש קווים איזוטרים עם מעט נוסעים שיש לבטל. אלה קווים הנותנים שירות מסוים או שירות יעודי להם ולא לבטל אותם בשום אופן. כגון קו 6 בעפולה שהינו הקו היעודי לבית העלמין, קו 910, קו 990 שהינו מקווי אילת, קו 257 שהינו הקו העיקרי בין קריית גת לחברון.

לכל אזרח ולכל מקום מגיע שירות אוטובוסים הוגן.

קישור לכתבה
הנושא הזה עלה כבר מספר פעמים בפורום
ואכן, בישובים כפריים התח"צ לא יעילה ולא מושכת הרבה נוסעים. הרבה פעמים רואים אוטובוסים שנוסעים ריקים או עם 3-4 נוסעים לאורך כל הנסיעה.
כבר אמרתי שיש מקום לשקול ביטול של הקווים האלו ולשקול מודל אחר. קארפול וטרמפים הרבה יותר פופולריים לנסיעות כאלו. לא חייבים אוטובוסים אם אין להם ביקוש. אולי מיניבוס יתאים יותר.
 

matrix200200

Active member
הבעיה היא לא גודל האוטובוס, אלה הצורך בנהג

הנושא הזה עלה כבר מספר פעמים בפורום
ואכן, בישובים כפריים התח"צ לא יעילה ולא מושכת הרבה נוסעים. הרבה פעמים רואים אוטובוסים שנוסעים ריקים או עם 3-4 נוסעים לאורך כל הנסיעה.
כבר אמרתי שיש מקום לשקול ביטול של הקווים האלו ולשקול מודל אחר. קארפול וטרמפים הרבה יותר פופולריים לנסיעות כאלו. לא חייבים אוטובוסים אם אין להם ביקוש. אולי מיניבוס יתאים יותר.
הבעיה היא לא גודל האוטובוס, אלה הצורך בנהג
תחבורה ציבורית ליישובים מבודדים זה בזבוז משאבים טפשי על גבול פושע במצב של מחסור בנהגים.
במקומות כאלה, גם ככה אף אחד לא באמת מסתמך על תחבורה ציבורית כי קווים כאלה הם בעלי תדירות נמוכה ומסלולים ערוכים בהרבה מקרים.
בהחלט עדיף לבטל קווים כאלה ולשקול פתרונות חלופיים (אם בכלל יש בהם צורך).
אם בכל זאת מתעקשים, אז לפחות תעשו קו on demand שהוא סוג של מונית שרות.
אני מתכוון לכך שאם באמת מתארגן מספר אנשים לצאת מהיישוב, שפשוט יזמינו את האוטובוס מתי שהם צריכים.
גם לא יזיק אולי להמתין עד שיהיו קצת יותר אנשים באוטובוס הזה לפני שהוא יוצא.
 

olli3

New member
מנהל
קודם כל, ברוב היישובים האלו יש מיניבוסים ולא אוטובוסים

הנושא הזה עלה כבר מספר פעמים בפורום
ואכן, בישובים כפריים התח"צ לא יעילה ולא מושכת הרבה נוסעים. הרבה פעמים רואים אוטובוסים שנוסעים ריקים או עם 3-4 נוסעים לאורך כל הנסיעה.
כבר אמרתי שיש מקום לשקול ביטול של הקווים האלו ולשקול מודל אחר. קארפול וטרמפים הרבה יותר פופולריים לנסיעות כאלו. לא חייבים אוטובוסים אם אין להם ביקוש. אולי מיניבוס יתאים יותר.
קודם כל, ברוב היישובים האלו יש מיניבוסים ולא אוטובוסים
אבל לא הגישו בקשה לדעת מה סוג האוטובוס שמשמש כל קו.
&nbsp
שנית, חברת קווים נכנסה ממש בלא מזמן לאשכול עמק האלה ומפעילה קווים שחלק מהתחנות הן תחנות על פי קריאה. הזמנת אוטובוס, הוא יכנס ליישוב, לא הזמנת, ידלג על היישוב וימשיך מהר יותר ליעד. בדיוק כמו המודל המוצלח של רמת הגולן.
 

נתנאל531

Well-known member
ברמת הגולן אין קווים מדלגים

קודם כל, ברוב היישובים האלו יש מיניבוסים ולא אוטובוסים
אבל לא הגישו בקשה לדעת מה סוג האוטובוס שמשמש כל קו.
&nbsp
שנית, חברת קווים נכנסה ממש בלא מזמן לאשכול עמק האלה ומפעילה קווים שחלק מהתחנות הן תחנות על פי קריאה. הזמנת אוטובוס, הוא יכנס ליישוב, לא הזמנת, ידלג על היישוב וימשיך מהר יותר ליעד. בדיוק כמו המודל המוצלח של רמת הגולן.
ברמת הגולן אין קווים מדלגים
המודל שם הוא של הפעלת תחבורה ציבורית על ידי המועצה האזורית תוך שילוב מסיבי של קווי תלמידים במערך קווי השירות, ומהתרשמות אישית בדרום רמת הגולן - הקווים לא נוסעים ריקים כלל וכלל. אומנם לא מגיעים למצב של נוסעים בעמידה, למעט בתקופה החופשות, אז הקווים שנוסעים מסביב לכנרת בתפוסה קרובה למלאה בגלל נוסעים רבים לחופי הכנרת השונים.
 

olli3

New member
מנהל
מכיר את המודל, ממה שהבנתי בעבר התכנון היה ליצור גם שירות

ברמת הגולן אין קווים מדלגים
המודל שם הוא של הפעלת תחבורה ציבורית על ידי המועצה האזורית תוך שילוב מסיבי של קווי תלמידים במערך קווי השירות, ומהתרשמות אישית בדרום רמת הגולן - הקווים לא נוסעים ריקים כלל וכלל. אומנם לא מגיעים למצב של נוסעים בעמידה, למעט בתקופה החופשות, אז הקווים שנוסעים מסביב לכנרת בתפוסה קרובה למלאה בגלל נוסעים רבים לחופי הכנרת השונים.
מכיר את המודל, ממה שהבנתי בעבר התכנון היה ליצור גם שירות
על פי קריאה, קרי כניסה ליישוב רק אם יש נוסע שרוצה שיאספו אותו או מעוניין לרדת ביישוב.
 
זה לא המודל שפועל בגולן

מכיר את המודל, ממה שהבנתי בעבר התכנון היה ליצור גם שירות
על פי קריאה, קרי כניסה ליישוב רק אם יש נוסע שרוצה שיאספו אותו או מעוניין לרדת ביישוב.
זה לא המודל שפועל בגולן
עוד מעט אכתוב פה על התחבורה ברמת הגולן ועל מספר הנוסעים בגולן.
 

scooby5

Member
נסיעות לפי קריאה פועלות במשגב

מכיר את המודל, ממה שהבנתי בעבר התכנון היה ליצור גם שירות
על פי קריאה, קרי כניסה ליישוב רק אם יש נוסע שרוצה שיאספו אותו או מעוניין לרדת ביישוב.
נסיעות לפי קריאה פועלות במשגב
עי נתיב אקספרס.
מודל די מוצלח.
 

אורי404

New member
או מוניות שירות

הנושא הזה עלה כבר מספר פעמים בפורום
ואכן, בישובים כפריים התח"צ לא יעילה ולא מושכת הרבה נוסעים. הרבה פעמים רואים אוטובוסים שנוסעים ריקים או עם 3-4 נוסעים לאורך כל הנסיעה.
כבר אמרתי שיש מקום לשקול ביטול של הקווים האלו ולשקול מודל אחר. קארפול וטרמפים הרבה יותר פופולריים לנסיעות כאלו. לא חייבים אוטובוסים אם אין להם ביקוש. אולי מיניבוס יתאים יותר.
או מוניות שירות
בין אם במתכונת רגילה או בעיקר כמונית שירות שיתופיות.
אגב פעם לפני יותר מעשור היו תמונות בפורום של POST BUS או שם דומה. אוטובוסים בצבע צהוב. אם זכור לי נכון (בכל למעלה מעשור עבר), השירות בהם הוא עבור אזורים כפריים.
עוד אפשרות; שימוש באוטובוסים של המועצה האזורית.
 

25306yosef

New member
לי זה נראה כמו פרסומת סמויה לקו 910

כתבה שאינה ממש בעד תחבורה ציבורית בישראל היום.
בעיתון ישראל היום נוספה כתבה המתלוננת שיש קווים איזוטרים עם מעט נוסעים שיש לבטל. אלה קווים הנותנים שירות מסוים או שירות יעודי להם ולא לבטל אותם בשום אופן. כגון קו 6 בעפולה שהינו הקו היעודי לבית העלמין, קו 910, קו 990 שהינו מקווי אילת, קו 257 שהינו הקו העיקרי בין קריית גת לחברון.

לכל אזרח ולכל מקום מגיע שירות אוטובוסים הוגן.

קישור לכתבה
לי זה נראה כמו פרסומת סמויה לקו 910
אם קו 910 הוא ריק לחלוטין והרכבת עמוסה, אז יתכן שעדיף לנסוע עם קו 910 ולהנות מנוחות על חשבון מהירות.

בשביל לקבל אוטובוס ריק לחלוטין (כפי שנכתב בכתבה), עדיף לשלם בעוד שעה בדרכים וזה עדיף מהרכבות העמוסות בבוקר.
 
910 מסיע בממוצע יותר מעשרה נוסעים לנסיעה - בדוק.

לי זה נראה כמו פרסומת סמויה לקו 910
אם קו 910 הוא ריק לחלוטין והרכבת עמוסה, אז יתכן שעדיף לנסוע עם קו 910 ולהנות מנוחות על חשבון מהירות.

בשביל לקבל אוטובוס ריק לחלוטין (כפי שנכתב בכתבה), עדיף לשלם בעוד שעה בדרכים וזה עדיף מהרכבות העמוסות בבוקר.
910 מסיע בממוצע יותר מעשרה נוסעים לנסיעה - בדוק.
וזה בסביבות 150,000 נוסעים בשנה.
למעשה הוא אחד מ-1000 הקווים היותר חזקים במדינה מבחינת מספרי נוסעים (מתוך כ-3,000 קווים).
מביןה קווים הבינעירוניים הוא בערך במקום ה-200.

לגבי יתר הדברים בכתבה.
1. דיווח חיילים נכנס רק בסוף אוקטובר 17, בקווים של 100% חיילים זה אומר שנרשם ב-2016 אפס מאופס (לדוגמה קו 392).
2. בקווים מרובי חיילים יש גם יותר שימוש במסיעים פרטיים שאין להם מכרשירי כרטוס, כמובן בעיקר בראשון וחמישי. כך שגם נתוני אמת אחרי אוקטובר 2017 יהיו נמוכים מהמספר האמיתי. (הנסיעות ברישוי, אך מבוצעות עם אוטובוס ללא קופת נהג ולכן החלוקה של מספר הנסיעות במספר הנוסעים שתיקפו מניבה ממוצע נמוך יותר מהממוצע האמיתי. מאחר וישנם קווים שפועלים רק בראשון וחמישי זה עלול להשתקף גם כיום כקווים עם ממוצע של שואף לאפס.
4. נסיעות מוזמנות לאילת לא מדווחות דרך מערכת הולידציות ולכן לכאורה אוטובוס חיפה-אילת נוסע עם אפס נוסעים כשבפועל זה כמובן לא נכון.
5. נשארנו עם הקווים האמיתיים שיש להם מספר נוסעים נמוך, פחות מ-1 לנסיעה בממוצע, ואכן יש לא מעט כאלה. בערך 50 הם קווים אזוריים שמשרתים קיבוצים ומושבים מרוחקים ומוגדרים כקווי רמת שירות בלבד. עבור הקשיש שצריך לצאת פעם בשבוע לקופת חולים הם עורק חיים לדוגמה. יש כל הזמן מחשבות אך לשפר את השירות להם, אבל שיפור השירות לא בהכרח יתרום להגדלת משמעותית של מספר הנוסעים. פשוט כי "אין כמעט בשר" כלומר מדובר בקווים ארוכים שמשרתים כמה מאות תושבים בלבד, ברמת מינוע גבוהה. ב-01.06.2018 מתחיל שירות לפי קריאה בעמק האלה שמצמצם כעשרה קווים לחמישה בלבד , נותן יותר שירות אבל צריך להזמין את הקו שייכנס לתחנות בתוך היישוב. הוא ייעל את השירותע ברו המשתמשים בו כי הם לא ייכנסו ליישובים כשלא צריך, אבל גם אם מספר הנוסעים כתוצאה מהפרויקט ישולש, הממוצע עדיין יהיה נמוך מ-5 נוסעים לנסיעה...
אפשר למצוא עוד כמה (פחות מעשר) קווים בינעירוניים עם פחות מנוסע לנסיעה שאכן צריך לבטל, וכמובן שצריך להסתכל ולראות מה עושים עם הקבוצה של קווים עירוניים ובינעירוניים עם ממוצע של פחות מ-5 נוסעים לנסיעה ולהעביר את הנסיעות החלשות שלהם למקומות הנכונים היכן שאפשר, אבל בין זה לבין המספרים המנופחים בכתבה שלא למדה את הנושא לעומק ורק חיפשה כותרות יש פער גדול...
הקווים שמסיעים בממוצע פחות מנוסע לנסיעה מהווים כ-1% מכלל הקילומטרים ברשת. רובם כאמור "קווי רמת שירות" למושבים, יישובים קהילתיים קטנים וקיבוצים שאין שום כוונה לבטלם ואולי אפילו יש כוונה לשפרם. זה המחיר הכלכלי של האמירה החברתית שלדעתי רובנו מסכימים איתה של "תח"צ לכולם" וזה לא כזה מחיר בשמיים.

אין זה אומר שאין חוסר יעילות במערכת, יש, וצריך לעבוד כל הזמן כדי לצמצמו, אבל הוא לא כמו שמשתקף בכתבה.
 

אורי404

New member
אולי בזמני הפסקת הרכבת מספר הנוסעים גבוה

910 מסיע בממוצע יותר מעשרה נוסעים לנסיעה - בדוק.
וזה בסביבות 150,000 נוסעים בשנה.
למעשה הוא אחד מ-1000 הקווים היותר חזקים במדינה מבחינת מספרי נוסעים (מתוך כ-3,000 קווים).
מביןה קווים הבינעירוניים הוא בערך במקום ה-200.

לגבי יתר הדברים בכתבה.
1. דיווח חיילים נכנס רק בסוף אוקטובר 17, בקווים של 100% חיילים זה אומר שנרשם ב-2016 אפס מאופס (לדוגמה קו 392).
2. בקווים מרובי חיילים יש גם יותר שימוש במסיעים פרטיים שאין להם מכרשירי כרטוס, כמובן בעיקר בראשון וחמישי. כך שגם נתוני אמת אחרי אוקטובר 2017 יהיו נמוכים מהמספר האמיתי. (הנסיעות ברישוי, אך מבוצעות עם אוטובוס ללא קופת נהג ולכן החלוקה של מספר הנסיעות במספר הנוסעים שתיקפו מניבה ממוצע נמוך יותר מהממוצע האמיתי. מאחר וישנם קווים שפועלים רק בראשון וחמישי זה עלול להשתקף גם כיום כקווים עם ממוצע של שואף לאפס.
4. נסיעות מוזמנות לאילת לא מדווחות דרך מערכת הולידציות ולכן לכאורה אוטובוס חיפה-אילת נוסע עם אפס נוסעים כשבפועל זה כמובן לא נכון.
5. נשארנו עם הקווים האמיתיים שיש להם מספר נוסעים נמוך, פחות מ-1 לנסיעה בממוצע, ואכן יש לא מעט כאלה. בערך 50 הם קווים אזוריים שמשרתים קיבוצים ומושבים מרוחקים ומוגדרים כקווי רמת שירות בלבד. עבור הקשיש שצריך לצאת פעם בשבוע לקופת חולים הם עורק חיים לדוגמה. יש כל הזמן מחשבות אך לשפר את השירות להם, אבל שיפור השירות לא בהכרח יתרום להגדלת משמעותית של מספר הנוסעים. פשוט כי "אין כמעט בשר" כלומר מדובר בקווים ארוכים שמשרתים כמה מאות תושבים בלבד, ברמת מינוע גבוהה. ב-01.06.2018 מתחיל שירות לפי קריאה בעמק האלה שמצמצם כעשרה קווים לחמישה בלבד , נותן יותר שירות אבל צריך להזמין את הקו שייכנס לתחנות בתוך היישוב. הוא ייעל את השירותע ברו המשתמשים בו כי הם לא ייכנסו ליישובים כשלא צריך, אבל גם אם מספר הנוסעים כתוצאה מהפרויקט ישולש, הממוצע עדיין יהיה נמוך מ-5 נוסעים לנסיעה...
אפשר למצוא עוד כמה (פחות מעשר) קווים בינעירוניים עם פחות מנוסע לנסיעה שאכן צריך לבטל, וכמובן שצריך להסתכל ולראות מה עושים עם הקבוצה של קווים עירוניים ובינעירוניים עם ממוצע של פחות מ-5 נוסעים לנסיעה ולהעביר את הנסיעות החלשות שלהם למקומות הנכונים היכן שאפשר, אבל בין זה לבין המספרים המנופחים בכתבה שלא למדה את הנושא לעומק ורק חיפשה כותרות יש פער גדול...
הקווים שמסיעים בממוצע פחות מנוסע לנסיעה מהווים כ-1% מכלל הקילומטרים ברשת. רובם כאמור "קווי רמת שירות" למושבים, יישובים קהילתיים קטנים וקיבוצים שאין שום כוונה לבטלם ואולי אפילו יש כוונה לשפרם. זה המחיר הכלכלי של האמירה החברתית שלדעתי רובנו מסכימים איתה של "תח"צ לכולם" וזה לא כזה מחיר בשמיים.

אין זה אומר שאין חוסר יעילות במערכת, יש, וצריך לעבוד כל הזמן כדי לצמצמו, אבל הוא לא כמו שמשתקף בכתבה.
אולי בזמני הפסקת הרכבת מספר הנוסעים גבוה
כשהרכבת בקו חיפה-תל אביב או בקווים אחרים לא פועלת, כמובן מספר הנוסעים בקו 910 עולה באופן קיצוני.
לא חושב, שביום-יום קו 910 הוא קו חזק. אחרת גם התדירות הייתה גבוהה יותר.
 

oshlick1

New member
בשעות שאין פקקים בכביש החוף אני משתדל לנסוע בקו 910

לי זה נראה כמו פרסומת סמויה לקו 910
אם קו 910 הוא ריק לחלוטין והרכבת עמוסה, אז יתכן שעדיף לנסוע עם קו 910 ולהנות מנוחות על חשבון מהירות.

בשביל לקבל אוטובוס ריק לחלוטין (כפי שנכתב בכתבה), עדיף לשלם בעוד שעה בדרכים וזה עדיף מהרכבות העמוסות בבוקר.
בשעות שאין פקקים בכביש החוף אני משתדל לנסוע בקו 910
גם יותר זול ולרוב נסיעה כמעט פרטית בלי נוסעים שחוזרים מחו''ל עם מזוודות כמו ברכבת
&nbsp
יחד עם זאת לפעמים עולים הרבה בוינגייט צפונה במיוחד בסופי שבוע
 

אורי404

New member
יתרון לוינגייט וגם לקרית חינוך בתל אביב

בשעות שאין פקקים בכביש החוף אני משתדל לנסוע בקו 910
גם יותר זול ולרוב נסיעה כמעט פרטית בלי נוסעים שחוזרים מחו''ל עם מזוודות כמו ברכבת
&nbsp
יחד עם זאת לפעמים עולים הרבה בוינגייט צפונה במיוחד בסופי שבוע
יתרון לוינגייט וגם לקרית חינוך בתל אביב
ביניהם מכון מופת או מכללת לוינסקי.
 

tenen

New member
הכתבה מראה כמה זה חסר הגיון לשלוח אוטובוסים ריקים

כתבה שאינה ממש בעד תחבורה ציבורית בישראל היום.
בעיתון ישראל היום נוספה כתבה המתלוננת שיש קווים איזוטרים עם מעט נוסעים שיש לבטל. אלה קווים הנותנים שירות מסוים או שירות יעודי להם ולא לבטל אותם בשום אופן. כגון קו 6 בעפולה שהינו הקו היעודי לבית העלמין, קו 910, קו 990 שהינו מקווי אילת, קו 257 שהינו הקו העיקרי בין קריית גת לחברון.

לכל אזרח ולכל מקום מגיע שירות אוטובוסים הוגן.

קישור לכתבה
הכתבה מראה כמה זה חסר הגיון לשלוח אוטובוסים ריקים
בזבוז הכסף והנהגים הוא עצום.
בכסף הזה יכלו פשוט להגביר תדירות אוטובוסים אחרים ולהועיל פי כמה וכמה לתחבורה הציבורית בישראל.
&nbsp
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה