910 מסיע בממוצע יותר מעשרה נוסעים לנסיעה - בדוק.
לי זה נראה כמו פרסומת סמויה לקו 910
אם קו 910 הוא ריק לחלוטין והרכבת עמוסה, אז יתכן שעדיף לנסוע עם קו 910 ולהנות מנוחות על חשבון מהירות.
בשביל לקבל אוטובוס ריק לחלוטין (כפי שנכתב בכתבה), עדיף לשלם בעוד שעה בדרכים וזה עדיף מהרכבות העמוסות בבוקר.
910 מסיע בממוצע יותר מעשרה נוסעים לנסיעה - בדוק.
וזה בסביבות 150,000 נוסעים בשנה.
למעשה הוא אחד מ-1000 הקווים היותר חזקים במדינה מבחינת מספרי נוסעים (מתוך כ-3,000 קווים).
מביןה קווים הבינעירוניים הוא בערך במקום ה-200.
לגבי יתר הדברים בכתבה.
1. דיווח חיילים נכנס רק בסוף אוקטובר 17, בקווים של 100% חיילים זה אומר שנרשם ב-2016 אפס מאופס (לדוגמה קו 392).
2. בקווים מרובי חיילים יש גם יותר שימוש במסיעים פרטיים שאין להם מכרשירי כרטוס, כמובן בעיקר בראשון וחמישי. כך שגם נתוני אמת אחרי אוקטובר 2017 יהיו נמוכים מהמספר האמיתי. (הנסיעות ברישוי, אך מבוצעות עם אוטובוס ללא קופת נהג ולכן החלוקה של מספר הנסיעות במספר הנוסעים שתיקפו מניבה ממוצע נמוך יותר מהממוצע האמיתי. מאחר וישנם קווים שפועלים רק בראשון וחמישי זה עלול להשתקף גם כיום כקווים עם ממוצע של שואף לאפס.
4. נסיעות מוזמנות לאילת לא מדווחות דרך מערכת הולידציות ולכן לכאורה אוטובוס חיפה-אילת נוסע עם אפס נוסעים כשבפועל זה כמובן לא נכון.
5. נשארנו עם הקווים האמיתיים שיש להם מספר נוסעים נמוך, פחות מ-1 לנסיעה בממוצע, ואכן יש לא מעט כאלה. בערך 50 הם קווים אזוריים שמשרתים קיבוצים ומושבים מרוחקים ומוגדרים כקווי רמת שירות בלבד. עבור הקשיש שצריך לצאת פעם בשבוע לקופת חולים הם עורק חיים לדוגמה. יש כל הזמן מחשבות אך לשפר את השירות להם, אבל שיפור השירות לא בהכרח יתרום להגדלת משמעותית של מספר הנוסעים. פשוט כי "אין כמעט בשר" כלומר מדובר בקווים ארוכים שמשרתים כמה מאות תושבים בלבד, ברמת מינוע גבוהה. ב-01.06.2018 מתחיל שירות לפי קריאה בעמק האלה שמצמצם כעשרה קווים לחמישה בלבד , נותן יותר שירות אבל צריך להזמין את הקו שייכנס לתחנות בתוך היישוב. הוא ייעל את השירותע ברו המשתמשים בו כי הם לא ייכנסו ליישובים כשלא צריך, אבל גם אם מספר הנוסעים כתוצאה מהפרויקט ישולש, הממוצע עדיין יהיה נמוך מ-5 נוסעים לנסיעה...
אפשר למצוא עוד כמה (פחות מעשר) קווים בינעירוניים עם פחות מנוסע לנסיעה שאכן צריך לבטל, וכמובן שצריך להסתכל ולראות מה עושים עם הקבוצה של קווים עירוניים ובינעירוניים עם ממוצע של פחות מ-5 נוסעים לנסיעה ולהעביר את הנסיעות החלשות שלהם למקומות הנכונים היכן שאפשר, אבל בין זה לבין המספרים המנופחים בכתבה שלא למדה את הנושא לעומק ורק חיפשה כותרות יש פער גדול...
הקווים שמסיעים בממוצע פחות מנוסע לנסיעה מהווים כ-1% מכלל הקילומטרים ברשת. רובם כאמור "קווי רמת שירות" למושבים, יישובים קהילתיים קטנים וקיבוצים שאין שום כוונה לבטלם ואולי אפילו יש כוונה לשפרם. זה המחיר הכלכלי של האמירה החברתית שלדעתי רובנו מסכימים איתה של "תח"צ לכולם" וזה לא כזה מחיר בשמיים.
אין זה אומר שאין חוסר יעילות במערכת, יש, וצריך לעבוד כל הזמן כדי לצמצמו, אבל הוא לא כמו שמשתקף בכתבה.