המפה שלי, גירסאת הקווים הרשמיים בלבד

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
המפה שלי, גירסאת הקווים הרשמיים בלבד

המפה שלי, גירסאת הקווים הרשמיים בלבד
שמות תחנות הרק"ל הן השמות הרשמיים לפי פרסומי נת"ע.

שמות ומיקומי תחנות המטרו הינן ניחוש מושכל לפי מסלולי המטרו שפורסמו, כנ"ל שמות ומקומות תחנות עתידיות של רכבת ישראל.

כל הקווים במפה זו הם קווי התוכניות הרשמיות בלבד.

אזורי התשלום הינם אזורי התשלום הקיימים.

בגלל בעיה עם העברית בפריהנד כל הכיתוב הוא באנגלית.


אם נפלה טעות כלשהי התנצלותי עם הגולשים.

 

Ccyclist

Well-known member
המפה שלי, גרסאת כל ההצעות פלוס הקו הירוק בהיר, חוב ממרץ.

המפה שלי, גירסאת הקווים הרשמיים בלבד
שמות תחנות הרק"ל הן השמות הרשמיים לפי פרסומי נת"ע.

שמות ומיקומי תחנות המטרו הינן ניחוש מושכל לפי מסלולי המטרו שפורסמו, כנ"ל שמות ומקומות תחנות עתידיות של רכבת ישראל.

כל הקווים במפה זו הם קווי התוכניות הרשמיות בלבד.

אזורי התשלום הינם אזורי התשלום הקיימים.

בגלל בעיה עם העברית בפריהנד כל הכיתוב הוא באנגלית.


אם נפלה טעות כלשהי התנצלותי עם הגולשים.
המפה שלי, גרסאת כל ההצעות פלוס הקו הירוק בהיר, חוב ממרץ.
בדיון על הקו הירוק בהיר (שילוב הארכת הקו האדום, והרצת קו על שני ענפי הקו הירוק) בסוף מרץ הבטחתי שאיצור גירסה כזו על המפה שלי.
&nbsp
אלו היו הימים האחרונים בספרד והיינו באמצע אריזת התכולה הפרטית בדירה והעברתה למחסן, שזה אמנם לא כמו לעבור דירה אבל מתקרב לקנה המידה הזה. בחודשיים האחרונים היינו די עסוקים כולל ארוע משפחתי. המחמאה לגירסה הקודמת היום די דירבנה אותי לעשות השלמות אז תודה bengb (את האזורים הוספתי באביב אבל לא חשבתי שיש בהם מספיק חידוש להצדיק פירסום )
&nbsp
אזורי התימחור הם האזורים הרשמיים.
&nbsp
ניתן לראות ההבדל בין התוספות שלי למערכת הרשמית. אני מקווה שההגיון של התוספות יגיע למקומות הנכונים.
&nbsp
אני מציג את הקו הירוק בהיר על בסיס ענף האוניברסיטה, אך בגירסה שלי ישנו גם קטע סמינר הקיבוצים שמשלים את הסיבוב ללולאה. לדעתי ענף נווה שרת והירוק בהיר יכולים לסחור סלוטים כדי לאפשר לרק"לות משני הענפים לנסוע דרך קטע סמינר הקיבוצים. בתצורה כזו יהיו למעשה שני קווים ירוקים ושני ענפי נווה שרת - דרך האוניברסיטה ודרך סמינר הקיבוצים. לדעתי שירות מלב ת"א לעתידים ללא סיבוב האוניברסיטה הוא רעיון הגיוני, בעוד שהמסלול של הקו הירוק היקפי יותר והגיוני יותר שיעשה את הסיבוב, אך לא הוצאתי את ענף נווה שרת של הירוק הרגיל מסיבוב האוניברסיטה.
&nbsp
אני מניח שהקו הירוק בהיר יתפצל בסביבות תחנת הברזל והמסלול יעבור דרך פארק הירקון. אינני בטוח לאן מנסים להאריך את הקו האדום והייצוג הוא בצד הדרומי של מסילת הירקון כקו המקביל למסילה. גם אם המסלול המוצע האמיתי הינו שונה הייצוג נכון דיאגרמטית גם לקו ברחוב מקביל.
&nbsp
אני מקווה שתהנו.

 

Ccyclist

Well-known member
ובגלל חיבתי לגיפים: גירסאת השוואה בין הרשת שלי לרשמית

המפה שלי, גירסאת הקווים הרשמיים בלבד
שמות תחנות הרק"ל הן השמות הרשמיים לפי פרסומי נת"ע.

שמות ומיקומי תחנות המטרו הינן ניחוש מושכל לפי מסלולי המטרו שפורסמו, כנ"ל שמות ומקומות תחנות עתידיות של רכבת ישראל.

כל הקווים במפה זו הם קווי התוכניות הרשמיות בלבד.

אזורי התשלום הינם אזורי התשלום הקיימים.

בגלל בעיה עם העברית בפריהנד כל הכיתוב הוא באנגלית.


אם נפלה טעות כלשהי התנצלותי עם הגולשים.
ובגלל חיבתי לגיפים: גירסאת השוואה בין הרשת שלי לרשמית
יתכן שצריך לפתוח בחלון חדש כדי שהאנימציה תפעל.
&nbsp
כפי שניתן לראות ההצעות שלי ממלאות את הרשת בכמה נקודות שהתוכנית הרשמית מזניחה, כולל לב העיר, הצפון הישן, דרום ת"א וחיבור מטרו לנתב"ג כמקובל בערים שיש להן מטרו ושדה תעופה.
&nbsp
הגיף נועד להראות איך הרשת מתרוקנת ואינו נועד לבחינת הפרטים שאותם ניתן לבחון במפות האחרות בפוסט.
&nbsp
לדעתי הסבת המטרו ההיקפי לרק"ל יכול לחסוך כספים שיספיקו לאחד משתי הארכות המטרו שאני מציע וכנראה גם לרק"ל החופי שהינו חיוני לתיירות בעיניי.

 

raminec

New member
יפה מאוד!

המפה שלי, גירסאת הקווים הרשמיים בלבד
שמות תחנות הרק"ל הן השמות הרשמיים לפי פרסומי נת"ע.

שמות ומיקומי תחנות המטרו הינן ניחוש מושכל לפי מסלולי המטרו שפורסמו, כנ"ל שמות ומקומות תחנות עתידיות של רכבת ישראל.

כל הקווים במפה זו הם קווי התוכניות הרשמיות בלבד.

אזורי התשלום הינם אזורי התשלום הקיימים.

בגלל בעיה עם העברית בפריהנד כל הכיתוב הוא באנגלית.


אם נפלה טעות כלשהי התנצלותי עם הגולשים.
יפה מאוד!
מקווה שכל הקווים המתוכננים האלו ייבנו עוד בימי חיי ושמישהו ישכיל להוציא מפה ברמה גבוהה כזו באופן רשמי.
 
מפה יפה! כמה תיקונים לתעתיקים של שמות שקפצו לי לעין:

המפה שלי, גירסאת הקווים הרשמיים בלבד
שמות תחנות הרק"ל הן השמות הרשמיים לפי פרסומי נת"ע.

שמות ומיקומי תחנות המטרו הינן ניחוש מושכל לפי מסלולי המטרו שפורסמו, כנ"ל שמות ומקומות תחנות עתידיות של רכבת ישראל.

כל הקווים במפה זו הם קווי התוכניות הרשמיות בלבד.

אזורי התשלום הינם אזורי התשלום הקיימים.

בגלל בעיה עם העברית בפריהנד כל הכיתוב הוא באנגלית.


אם נפלה טעות כלשהי התנצלותי עם הגולשים.
מפה יפה! כמה תיקונים לתעתיקים של שמות שקפצו לי לעין:
Arlozoroff/Arlozorov
Bograshov
Dizengoff
Montefiore
Salame (השם הרשמי הוא Shalma, אבל זה לא שם שגור)
Jabotinsky
Nissenbaum
Sheba Medical Center
&nbsp
כנראה שיש עוד כמה טעויות תעתיק, עברתי רק על כשליש משמות התחנות.
 
אני תוהה מה המיקומים המתוכננים של התחנות ברעננה.

המפה שלי, גירסאת הקווים הרשמיים בלבד
שמות תחנות הרק"ל הן השמות הרשמיים לפי פרסומי נת"ע.

שמות ומיקומי תחנות המטרו הינן ניחוש מושכל לפי מסלולי המטרו שפורסמו, כנ"ל שמות ומקומות תחנות עתידיות של רכבת ישראל.

כל הקווים במפה זו הם קווי התוכניות הרשמיות בלבד.

אזורי התשלום הינם אזורי התשלום הקיימים.

בגלל בעיה עם העברית בפריהנד כל הכיתוב הוא באנגלית.


אם נפלה טעות כלשהי התנצלותי עם הגולשים.
אני תוהה מה המיקומים המתוכננים של התחנות ברעננה.
אם אכן תחנת ״רעננה מרכז״ של המטרו היא באותו מיקום כמו תחנת רעננה מרכז של רכבת ישראל, אז איפה תהיה תחנת אחוזה? האם הקו יפנה מהרצליה מזרחה לכיוון צומת רעננה ואז חזרה מערבה לכיוון מרכז העיר?
דרך אחת לפתור את הסוגיה היא להניח ש״רעננה מרכז״ של המטרו זה לא אותו מקום כמו ״רעננה מרכז״ של רכבת ישראל, אלא מרכז העיר. נניח, אחוזה פינת קרן היסוד. ואז מהלך הקו הגיוני יותר. מה אתם אומרים?
 
רק עכשיו שמתי לב שהשמות והמיקומים הם לא רשמיים

אני תוהה מה המיקומים המתוכננים של התחנות ברעננה.
אם אכן תחנת ״רעננה מרכז״ של המטרו היא באותו מיקום כמו תחנת רעננה מרכז של רכבת ישראל, אז איפה תהיה תחנת אחוזה? האם הקו יפנה מהרצליה מזרחה לכיוון צומת רעננה ואז חזרה מערבה לכיוון מרכז העיר?
דרך אחת לפתור את הסוגיה היא להניח ש״רעננה מרכז״ של המטרו זה לא אותו מקום כמו ״רעננה מרכז״ של רכבת ישראל, אלא מרכז העיר. נניח, אחוזה פינת קרן היסוד. ואז מהלך הקו הגיוני יותר. מה אתם אומרים?
רק עכשיו שמתי לב שהשמות והמיקומים הם לא רשמיים
אלא פרי דמיונך, אז לא צריך להניח שום דבר על כוונת המשורר :)
 

Ccyclist

Well-known member
שמות הרק"ל רשמיים ומאד מאכזבים. כבר הערתי על ה"בינגו שמות"

רק עכשיו שמתי לב שהשמות והמיקומים הם לא רשמיים
אלא פרי דמיונך, אז לא צריך להניח שום דבר על כוונת המשורר :)
שמות הרק"ל רשמיים ומאד מאכזבים. כבר הערתי על ה"בינגו שמות"
בגלל הנומנקולטורה הישראלית לכל עיר יש את אותם הרחובות על שם אותם האישים ויש יותר מדי שמות זהים בפרסומי הרק"ל הרשמיים. אני הייתי מעדיף להשתמש בשמות שכונה כי הם בדרך כלל שונים יותר וייחודיים לאזור (יוספטל בחולון למשל). כשראיתי שם מקום ייחודי (רחובות - כיכר מנצ'סטר) השתמשתי בו אך קשה לראות שמות שכונה בגוגל.
&nbsp
כמו כן ניסיתי לתת תחנה בכל ריבוע גריד כדי לתת קנה מידה של האזורים שהקווים ישרתו.
 

Bus Nerd

Active member
טיפ: ב OpenStreetMap אפשר לראות שמות שכונות!

שמות הרק"ל רשמיים ומאד מאכזבים. כבר הערתי על ה"בינגו שמות"
בגלל הנומנקולטורה הישראלית לכל עיר יש את אותם הרחובות על שם אותם האישים ויש יותר מדי שמות זהים בפרסומי הרק"ל הרשמיים. אני הייתי מעדיף להשתמש בשמות שכונה כי הם בדרך כלל שונים יותר וייחודיים לאזור (יוספטל בחולון למשל). כשראיתי שם מקום ייחודי (רחובות - כיכר מנצ'סטר) השתמשתי בו אך קשה לראות שמות שכונה בגוגל.
&nbsp
כמו כן ניסיתי לתת תחנה בכל ריבוע גריד כדי לתת קנה מידה של האזורים שהקווים ישרתו.
טיפ: ב OpenStreetMap אפשר לראות שמות שכונות!
 
קווי המטרו נמצאים בשלב של בדיקת היתכנות ואפילו לא בשלב של

אני תוהה מה המיקומים המתוכננים של התחנות ברעננה.
אם אכן תחנת ״רעננה מרכז״ של המטרו היא באותו מיקום כמו תחנת רעננה מרכז של רכבת ישראל, אז איפה תהיה תחנת אחוזה? האם הקו יפנה מהרצליה מזרחה לכיוון צומת רעננה ואז חזרה מערבה לכיוון מרכז העיר?
דרך אחת לפתור את הסוגיה היא להניח ש״רעננה מרכז״ של המטרו זה לא אותו מקום כמו ״רעננה מרכז״ של רכבת ישראל, אלא מרכז העיר. נניח, אחוזה פינת קרן היסוד. ואז מהלך הקו הגיוני יותר. מה אתם אומרים?
קווי המטרו נמצאים בשלב של בדיקת היתכנות ואפילו לא בשלב של
תכנון מוקדם, כך שאין שום מידע לגבי מיקום תחנות.
בקו הרוחב למשל (מראש העין לתל אביב) מיקומי התחנות שמופיעים במפה הזו מזרחית לכביש 4 לא הגיוניים בעליל לקו מטרו וסביר להניח שאם יהיה קו כזה הוא יהיה צפוני יותר מאשר לאורך כביש 471 ואז יהיו לו תחנות בתוך פתח תקוה ובשכונה הגדולה החדשה המתוכננת על שטח בסיס סירקין.
אין שום הגיון למשל לתחנת מטרו "גת רימון" או לתחנת מטרו "כפר סירקין".
לפי המפה הזו נראה כאילו גת רימון וכפר סירקין הם יישובים עתירי אוכלוסייה והעיר הגדולה שסמוכה אליהם, פתח תקוה, היא כפר קטנצ'יק.
 

Ccyclist

Well-known member
אל תשכח את האהבה הישראלית למחלפים כמוקדים ולמסילות בלב הכביש

קווי המטרו נמצאים בשלב של בדיקת היתכנות ואפילו לא בשלב של
תכנון מוקדם, כך שאין שום מידע לגבי מיקום תחנות.
בקו הרוחב למשל (מראש העין לתל אביב) מיקומי התחנות שמופיעים במפה הזו מזרחית לכביש 4 לא הגיוניים בעליל לקו מטרו וסביר להניח שאם יהיה קו כזה הוא יהיה צפוני יותר מאשר לאורך כביש 471 ואז יהיו לו תחנות בתוך פתח תקוה ובשכונה הגדולה החדשה המתוכננת על שטח בסיס סירקין.
אין שום הגיון למשל לתחנת מטרו "גת רימון" או לתחנת מטרו "כפר סירקין".
לפי המפה הזו נראה כאילו גת רימון וכפר סירקין הם יישובים עתירי אוכלוסייה והעיר הגדולה שסמוכה אליהם, פתח תקוה, היא כפר קטנצ'יק.
אל תשכח את האהבה הישראלית למחלפים כמוקדים ולמסילות בלב הכביש
בתגובה אחרת הסברתי שהשירטוט הרשמי אינו ברזולוציה ברורה שניתן לראות ממנה המסלול המדוייק.
&nbsp
מבחינתי תחנה בין רחוב העצמאות בדרום פתח תקווה למחלפים ששמותיהם ניתנו לתחנות האפשריות יכולה להקרא על שם המחלף כי המרחק הוא בסך הכל 300 מטר.
&nbsp
תחנה על מסילה קרקעית מדרום למחלפים על חשבון שטחים חקלאיים או בלב הכביש (ויאדוקט על עמודים) היא אופציה זולה יותר ממטרו תת קרקעי ב100% והיא פתרון מקובל בקטעים הפרבריים של מערכות מטרו רבות.
&nbsp
משום שבישראל מחלף הינו מוקד תחבורתי יש הגיון מסויים בכך שהקווים המזינים את המחלף ישמשו כקווים מזינים למטרו הפרברי. כמו כן קיימת הנטייה המצערת להרחיק אמצעי תחבורה מסילתיים ממרכזי הערים.
&nbsp
אני מקווה שהתוכנית היא שהקו יהיה תת קרקעי ומצפון למחלפים האלו אך לדעתי השירטוטים מראים שהוא די יחבוק רצועה הקרובה לכביש 471
 
הנה מפה שתוכל לעזור לך לראות את התוכנית הראשונית

אל תשכח את האהבה הישראלית למחלפים כמוקדים ולמסילות בלב הכביש
בתגובה אחרת הסברתי שהשירטוט הרשמי אינו ברזולוציה ברורה שניתן לראות ממנה המסלול המדוייק.
&nbsp
מבחינתי תחנה בין רחוב העצמאות בדרום פתח תקווה למחלפים ששמותיהם ניתנו לתחנות האפשריות יכולה להקרא על שם המחלף כי המרחק הוא בסך הכל 300 מטר.
&nbsp
תחנה על מסילה קרקעית מדרום למחלפים על חשבון שטחים חקלאיים או בלב הכביש (ויאדוקט על עמודים) היא אופציה זולה יותר ממטרו תת קרקעי ב100% והיא פתרון מקובל בקטעים הפרבריים של מערכות מטרו רבות.
&nbsp
משום שבישראל מחלף הינו מוקד תחבורתי יש הגיון מסויים בכך שהקווים המזינים את המחלף ישמשו כקווים מזינים למטרו הפרברי. כמו כן קיימת הנטייה המצערת להרחיק אמצעי תחבורה מסילתיים ממרכזי הערים.
&nbsp
אני מקווה שהתוכנית היא שהקו יהיה תת קרקעי ומצפון למחלפים האלו אך לדעתי השירטוטים מראים שהוא די יחבוק רצועה הקרובה לכביש 471
הנה מפה שתוכל לעזור לך לראות את התוכנית הראשונית
אתה יכול לראות שקו המטרו הרוחבי מתוכנן מתחת לגבעת שמואל, רחובות העצמאות, י"ד הבנים ופינס בפ"ת, מתחת לשכונת מחנה יהודה ואזור קניון סירקין וצומת סירקין ומשם באזור מחנה סירקין וצפונית לכפר סירקין לכיוון ראש העין ולא מתחת ל-471, הדר גנים וכפר סירקין.

המפה הזו יכולה לעזור לך גם בקשר למסלולים של קווי המטרו האחרים שאליהם מכוונים.

 

Ccyclist

Well-known member
כאמור - רחוב העצמאות, רצועה דומה.

הנה מפה שתוכל לעזור לך לראות את התוכנית הראשונית
אתה יכול לראות שקו המטרו הרוחבי מתוכנן מתחת לגבעת שמואל, רחובות העצמאות, י"ד הבנים ופינס בפ"ת, מתחת לשכונת מחנה יהודה ואזור קניון סירקין וצומת סירקין ומשם באזור מחנה סירקין וצפונית לכפר סירקין לכיוון ראש העין ולא מתחת ל-471, הדר גנים וכפר סירקין.

המפה הזו יכולה לעזור לך גם בקשר למסלולים של קווי המטרו האחרים שאליהם מכוונים.
כאמור - רחוב העצמאות, רצועה דומה.
זו רזולוציה טובה יותר משירטוט התכלת הקודם אבל רצועת רחוב העצמאות בפתח תקווה רחוקה רק 300 מטר מהמחלפים ולכן הגיוני שכמוקדי תחבורה אזורית התחנות יקראו בשמות זהים למחלפים כפי שתחנות אוטובוס במרחק כזה מהמחלף על כבישי האורך יקראו בשמות המחלף. זה נותן מידע מיקומי ברמת המטרופולין.
 
לא הגיוני בכלל, 300 מטר על המפה לא תמיד מעיד על המרחק האמיתי

כאמור - רחוב העצמאות, רצועה דומה.
זו רזולוציה טובה יותר משירטוט התכלת הקודם אבל רצועת רחוב העצמאות בפתח תקווה רחוקה רק 300 מטר מהמחלפים ולכן הגיוני שכמוקדי תחבורה אזורית התחנות יקראו בשמות זהים למחלפים כפי שתחנות אוטובוס במרחק כזה מהמחלף על כבישי האורך יקראו בשמות המחלף. זה נותן מידע מיקומי ברמת המטרופולין.
לא הגיוני בכלל, 300 מטר על המפה לא תמיד מעיד על המרחק האמיתי
ומכיוון שהמחלפים של כביש 471 (מלבד מחלף בר אילן) אינם מוקדים ויעדים שמושכים נוסעים, לקרוא לתחנות בשמות המחלפים זו הטעייה.
כיצד למשל תקרא לתחנה ליד קניון גנים?
כיצד תקרא לתחנה ליד קניון סירקין? מחלף שעריה?
לתחנה באזור צומת י"ד הבנים - פינס - רוטשילד תקרא מחלף גת רימון?

בהזדמנות כשתגיע לישראל, כדאי לך לעשות סיורים בגוש דן כדי להכיר יותר טוב את המציאות בשטח. אני בטוח שאז תשנה את דעתך לגבי השמות.
 
בנוגע ל"גת רימון", תושבי האזור קוראים למקום "הכפריה".

כאמור - רחוב העצמאות, רצועה דומה.
זו רזולוציה טובה יותר משירטוט התכלת הקודם אבל רצועת רחוב העצמאות בפתח תקווה רחוקה רק 300 מטר מהמחלפים ולכן הגיוני שכמוקדי תחבורה אזורית התחנות יקראו בשמות זהים למחלפים כפי שתחנות אוטובוס במרחק כזה מהמחלף על כבישי האורך יקראו בשמות המחלף. זה נותן מידע מיקומי ברמת המטרופולין.
בנוגע ל"גת רימון", תושבי האזור קוראים למקום "הכפריה".
 

Ccyclist

Well-known member
יש עסק בשם דומה (משתלה?) גם בצומת הטייסים.

בנוגע ל"גת רימון", תושבי האזור קוראים למקום "הכפריה".
יש עסק בשם דומה (משתלה?) גם בצומת הטייסים.
שמות "עממיים" (ערביים בעיקר אבל לא רק) הם דבר שקיים גם ברמה ארצית והתחנה הקיימת בירושלים למשל נקראת בשם העממי מלחה ולא בשם הרשמי "מי מנחת". כשיש מצב כזה שכולם מכירים את השם העממי ואיש לא שמע על השם הרשמי עדיף להשתמש בשם העממי.
 
לא מכיר שום עסק בצומת הטייסים (אולי בתוך בני עטרות)

יש עסק בשם דומה (משתלה?) גם בצומת הטייסים.
שמות "עממיים" (ערביים בעיקר אבל לא רק) הם דבר שקיים גם ברמה ארצית והתחנה הקיימת בירושלים למשל נקראת בשם העממי מלחה ולא בשם הרשמי "מי מנחת". כשיש מצב כזה שכולם מכירים את השם העממי ואיש לא שמע על השם הרשמי עדיף להשתמש בשם העממי.
לא מכיר שום עסק בצומת הטייסים (אולי בתוך בני עטרות)
העסק בסביבת אותה כפריה לא נקרא בשם "הכפריה".
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי רעננה: הדיאגרמה מוסטת ב45 מעלות הצידה בשם האסטטיקה.

אני תוהה מה המיקומים המתוכננים של התחנות ברעננה.
אם אכן תחנת ״רעננה מרכז״ של המטרו היא באותו מיקום כמו תחנת רעננה מרכז של רכבת ישראל, אז איפה תהיה תחנת אחוזה? האם הקו יפנה מהרצליה מזרחה לכיוון צומת רעננה ואז חזרה מערבה לכיוון מרכז העיר?
דרך אחת לפתור את הסוגיה היא להניח ש״רעננה מרכז״ של המטרו זה לא אותו מקום כמו ״רעננה מרכז״ של רכבת ישראל, אלא מרכז העיר. נניח, אחוזה פינת קרן היסוד. ואז מהלך הקו הגיוני יותר. מה אתם אומרים?
לגבי רעננה: הדיאגרמה מוסטת ב45 מעלות הצידה בשם האסטטיקה.
התוואים על המפה משורטטים כקווים שמתפצלים מזרחה מאזור האיילון בשתי מקומות שונים, ואז הם פונים צפונה בפרברי לולאת השרון. הביצוע של הענפים / קווים האלו בצורת נ כפולה היה מאד לא אסטטי בגלל הפינות ולכן הטתי אותם ב45 מעלות ליצור את הזרימה האסטטית יותר.

יש להבהיר שהרזולוציה של השירטוטים הרשמיים על מפות אזור גוש דן היא רזולוציה נמוכה ביותר וצריך לפרשן את האזור הסביר ביותר למיקום הקו מזום די גרוע שמקשה על זיהוי הרחובות למעט הרחובות הראשיים ביותר.

מבחינתי "רעננה מרכז" זו התחנה בצומת רעננה. אני חושב שצריכה להיות השקה בין המטרו לתחנות הרכבת כאשר זה מתאפשר. אינני קורא לה "צומת רעננה" כי בשיטת שמות התחנות הבריטית שם כזה מציין צומת רכבתית, לוד למשל ראויה לשם כזה.

כדי שהדיאגרמה העירונית תראה טוב הזווית הלא נכונה בכוונה יכולה לייצג קו שממשיך לרחובות הרוחב העיקריים של רעננה בזווית שונה לחלוטין, נגיד 45 מעלות צפון מערבה.

הטריקים והשטיקים האלו קיימים במפות מטרו רבות בעיקר באזור שבין המרכז לפרברים וכן בשולי המערכת.

יתכן שהקו מגיע בכלל לרעננה מערב ושמסיבות של דיאגרמה המשכתי אותו לרעננה מרכז / צומת רעננה כדי שלא צטרך להעביר את כל תחנות מסילת השרון מזרחה.
 
לפי המפה שהביא עמוד השדרה, נראה שדווקא קו המטרו

לגבי רעננה: הדיאגרמה מוסטת ב45 מעלות הצידה בשם האסטטיקה.
התוואים על המפה משורטטים כקווים שמתפצלים מזרחה מאזור האיילון בשתי מקומות שונים, ואז הם פונים צפונה בפרברי לולאת השרון. הביצוע של הענפים / קווים האלו בצורת נ כפולה היה מאד לא אסטטי בגלל הפינות ולכן הטתי אותם ב45 מעלות ליצור את הזרימה האסטטית יותר.

יש להבהיר שהרזולוציה של השירטוטים הרשמיים על מפות אזור גוש דן היא רזולוציה נמוכה ביותר וצריך לפרשן את האזור הסביר ביותר למיקום הקו מזום די גרוע שמקשה על זיהוי הרחובות למעט הרחובות הראשיים ביותר.

מבחינתי "רעננה מרכז" זו התחנה בצומת רעננה. אני חושב שצריכה להיות השקה בין המטרו לתחנות הרכבת כאשר זה מתאפשר. אינני קורא לה "צומת רעננה" כי בשיטת שמות התחנות הבריטית שם כזה מציין צומת רכבתית, לוד למשל ראויה לשם כזה.

כדי שהדיאגרמה העירונית תראה טוב הזווית הלא נכונה בכוונה יכולה לייצג קו שממשיך לרחובות הרוחב העיקריים של רעננה בזווית שונה לחלוטין, נגיד 45 מעלות צפון מערבה.

הטריקים והשטיקים האלו קיימים במפות מטרו רבות בעיקר באזור שבין המרכז לפרברים וכן בשולי המערכת.

יתכן שהקו מגיע בכלל לרעננה מערב ושמסיבות של דיאגרמה המשכתי אותו לרעננה מרכז / צומת רעננה כדי שלא צטרך להעביר את כל תחנות מסילת השרון מזרחה.
לפי המפה שהביא עמוד השדרה, נראה שדווקא קו המטרו
המזרחי מתוכנן לעבור בתחנת רעננה מרכז, ואלו למערבי אין מפגש עם אף תחנת רכבת ברעננה. אני מסכים איתך שזה לא אידיאלי, אבל אולי הדרך לפתור את זה היא להוסיף תחנת רכבת בין רעננה מרכז לרעננה מערב - ברחוב בן גוריון.
 

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שעדיף שיוסיפו תחנת מטרו ברעננה מערב.

לפי המפה שהביא עמוד השדרה, נראה שדווקא קו המטרו
המזרחי מתוכנן לעבור בתחנת רעננה מרכז, ואלו למערבי אין מפגש עם אף תחנת רכבת ברעננה. אני מסכים איתך שזה לא אידיאלי, אבל אולי הדרך לפתור את זה היא להוסיף תחנת רכבת בין רעננה מרכז לרעננה מערב - ברחוב בן גוריון.
אני חושב שעדיף שיוסיפו תחנת מטרו ברעננה מערב.
קו הרכבת כבר בנוי וכלוא בין נתיבי הכביש המהיר והוא אמור להיות בינעירוני.
&nbsp
קו המטרו עדיין בתיכנון ואפשר לשנות אותו.
&nbsp
יתכן שאת הקו הירוק או הירוק-בהיר אפשר להאריך מהתחנה הסופית באבא אבן לתחנת הרכבת של הרצליה ולאינטרקציה עם קו המטרו.
&nbsp
אני מאד בעד שכל אמצעי מסילתי ישיק לאמצעים מסילתיים אחרים בפרברים כי זה מאפשר קישוריות וגיבוי במקרה של תחזוקה או תקלה. כמו כן צריך לעודד גישה לרכבת ישראל מהפרברים מבלי להעיק על לב המערכת. זו בין השאר הסיבה שאת "קו התכלת" שהצעתי אני מסיים בבני ברק כנקודת החלפה מלולאת השרון במקום להעמיס את כל תנועת הפנאי הזו על ת"א האוניברסיטה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה