רגע בהסטוריה: סיפורו של המת"צ בדרך פתח תקווה (היום דרך בגין)

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
רגע בהסטוריה: סיפורו של המת"צ בדרך פתח תקווה (היום דרך בגין)

רגע בהסטוריה: סיפורו של המת"צ בדרך פתח תקווה (היום דרך בגין)
אולי הצעירים שמבניכם יגרדו בפדחת וישאלו "על איזה מת"צ הוא מדבר?". רובנו הקשישים זוכרים היטב את המת"צ הראשון בציון.

אבל קודם לכן, נסתכל על בנייתו של גשר הולכי הרגל ליד בית קלקא, או יותר נכון, על קריסתו בעת בנייתו בשנת 1977:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=E1F13E42&href=MAR/1977/05/17&page=15
אוסף תמונות די מרשים מהאירוע:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22650259&adaptor=Local Search Engine

קצת מאוחר יותר באותה שנה, הדברים נהיו מעט יותר מאושרים, ויש אוסף של תמונות של הגשר (השני) שכבר מונף - רק חסרות המדרגות בצדו השני. כי סולם זה לא מספיק נגיש:
https://ids.lib.harvard.edu/ids/view/417715171?width=600&height=364&html=y
כל התמונות:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22742865&adaptor=Local Search Engine

עתה שראינו מה היה לפני המת"צ, אפשר להתפנות לכתבה אודות המת"צ. בשנת 1981 הוקם המת"צ הראשון בארץ:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=0BCA7309&href=MAR/1981/10/14&page=32
לצערי, לא מצאתי תמונות של המת"צ בשימוש, אם יש למישהו להוסיף כאן, נשמח.

המת"צ לא היה מושלם. הרמזורים שבקצוות שלו לא נתנו עדיפות לאוטובוסים שנאלצו להמתין עד סוף המופע של הרכב הפרטי שמשני צידי המת"צ. גם לא היו גלאי הארכה, כך שאם היו יותר משניים-שלושה אוטובוסים, רק הראשונים עברו והאחרונים נאלצו להמתין מחזור נוסף. עם זאת, המת"צ תרם לאמינות משך הנסיעה כשהיו פקקים קשים באיזור.

המת"צ שרד פחות מעשרים שנה, ואז הוחלט שמספיק נתנו עדיפות לתחבורה ציבורית. ב־2000 המת"צ נסגר סופית וב־2003 נפתחה המנהרה הקרוייה "מחלף קפלן".

לפני כשנה, הרוכב לאוטובוסים הציעה שימוש טוב יותר במנהרה:
http://israelbikebus.blogspot.co.il/2016/12/blog-post.html
 

mauzer

New member
באותו אתר נפלא יש מכל טוב


רגע בהסטוריה: סיפורו של המת"צ בדרך פתח תקווה (היום דרך בגין)
אולי הצעירים שמבניכם יגרדו בפדחת וישאלו "על איזה מת"צ הוא מדבר?". רובנו הקשישים זוכרים היטב את המת"צ הראשון בציון.

אבל קודם לכן, נסתכל על בנייתו של גשר הולכי הרגל ליד בית קלקא, או יותר נכון, על קריסתו בעת בנייתו בשנת 1977:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=E1F13E42&href=MAR/1977/05/17&page=15
אוסף תמונות די מרשים מהאירוע:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22650259&adaptor=Local Search Engine

קצת מאוחר יותר באותה שנה, הדברים נהיו מעט יותר מאושרים, ויש אוסף של תמונות של הגשר (השני) שכבר מונף - רק חסרות המדרגות בצדו השני. כי סולם זה לא מספיק נגיש:
https://ids.lib.harvard.edu/ids/view/417715171?width=600&height=364&html=y
כל התמונות:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22742865&adaptor=Local Search Engine

עתה שראינו מה היה לפני המת"צ, אפשר להתפנות לכתבה אודות המת"צ. בשנת 1981 הוקם המת"צ הראשון בארץ:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=0BCA7309&href=MAR/1981/10/14&page=32
לצערי, לא מצאתי תמונות של המת"צ בשימוש, אם יש למישהו להוסיף כאן, נשמח.

המת"צ לא היה מושלם. הרמזורים שבקצוות שלו לא נתנו עדיפות לאוטובוסים שנאלצו להמתין עד סוף המופע של הרכב הפרטי שמשני צידי המת"צ. גם לא היו גלאי הארכה, כך שאם היו יותר משניים-שלושה אוטובוסים, רק הראשונים עברו והאחרונים נאלצו להמתין מחזור נוסף. עם זאת, המת"צ תרם לאמינות משך הנסיעה כשהיו פקקים קשים באיזור.

המת"צ שרד פחות מעשרים שנה, ואז הוחלט שמספיק נתנו עדיפות לתחבורה ציבורית. ב־2000 המת"צ נסגר סופית וב־2003 נפתחה המנהרה הקרוייה "מחלף קפלן".

לפני כשנה, הרוכב לאוטובוסים הציעה שימוש טוב יותר במנהרה:
http://israelbikebus.blogspot.co.il/2016/12/blog-post.html
באותו אתר נפלא יש מכל טוב












 
תודה

רגע בהסטוריה: סיפורו של המת"צ בדרך פתח תקווה (היום דרך בגין)
אולי הצעירים שמבניכם יגרדו בפדחת וישאלו "על איזה מת"צ הוא מדבר?". רובנו הקשישים זוכרים היטב את המת"צ הראשון בציון.

אבל קודם לכן, נסתכל על בנייתו של גשר הולכי הרגל ליד בית קלקא, או יותר נכון, על קריסתו בעת בנייתו בשנת 1977:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=E1F13E42&href=MAR/1977/05/17&page=15
אוסף תמונות די מרשים מהאירוע:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22650259&adaptor=Local Search Engine

קצת מאוחר יותר באותה שנה, הדברים נהיו מעט יותר מאושרים, ויש אוסף של תמונות של הגשר (השני) שכבר מונף - רק חסרות המדרגות בצדו השני. כי סולם זה לא מספיק נגיש:
https://ids.lib.harvard.edu/ids/view/417715171?width=600&height=364&html=y
כל התמונות:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22742865&adaptor=Local Search Engine

עתה שראינו מה היה לפני המת"צ, אפשר להתפנות לכתבה אודות המת"צ. בשנת 1981 הוקם המת"צ הראשון בארץ:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=0BCA7309&href=MAR/1981/10/14&page=32
לצערי, לא מצאתי תמונות של המת"צ בשימוש, אם יש למישהו להוסיף כאן, נשמח.

המת"צ לא היה מושלם. הרמזורים שבקצוות שלו לא נתנו עדיפות לאוטובוסים שנאלצו להמתין עד סוף המופע של הרכב הפרטי שמשני צידי המת"צ. גם לא היו גלאי הארכה, כך שאם היו יותר משניים-שלושה אוטובוסים, רק הראשונים עברו והאחרונים נאלצו להמתין מחזור נוסף. עם זאת, המת"צ תרם לאמינות משך הנסיעה כשהיו פקקים קשים באיזור.

המת"צ שרד פחות מעשרים שנה, ואז הוחלט שמספיק נתנו עדיפות לתחבורה ציבורית. ב־2000 המת"צ נסגר סופית וב־2003 נפתחה המנהרה הקרוייה "מחלף קפלן".

לפני כשנה, הרוכב לאוטובוסים הציעה שימוש טוב יותר במנהרה:
http://israelbikebus.blogspot.co.il/2016/12/blog-post.html
תודה
הוספתי את התאריך 15.11.1981 (לפי הכתבה) לציר הזמן שלי
 

amit1270

New member
מישהו זוכר מתי נפתח מת"צ שד' הרצל בירושלים?

רגע בהסטוריה: סיפורו של המת"צ בדרך פתח תקווה (היום דרך בגין)
אולי הצעירים שמבניכם יגרדו בפדחת וישאלו "על איזה מת"צ הוא מדבר?". רובנו הקשישים זוכרים היטב את המת"צ הראשון בציון.

אבל קודם לכן, נסתכל על בנייתו של גשר הולכי הרגל ליד בית קלקא, או יותר נכון, על קריסתו בעת בנייתו בשנת 1977:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=E1F13E42&href=MAR/1977/05/17&page=15
אוסף תמונות די מרשים מהאירוע:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22650259&adaptor=Local Search Engine

קצת מאוחר יותר באותה שנה, הדברים נהיו מעט יותר מאושרים, ויש אוסף של תמונות של הגשר (השני) שכבר מונף - רק חסרות המדרגות בצדו השני. כי סולם זה לא מספיק נגיש:
https://ids.lib.harvard.edu/ids/view/417715171?width=600&height=364&html=y
כל התמונות:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22742865&adaptor=Local Search Engine

עתה שראינו מה היה לפני המת"צ, אפשר להתפנות לכתבה אודות המת"צ. בשנת 1981 הוקם המת"צ הראשון בארץ:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=0BCA7309&href=MAR/1981/10/14&page=32
לצערי, לא מצאתי תמונות של המת"צ בשימוש, אם יש למישהו להוסיף כאן, נשמח.

המת"צ לא היה מושלם. הרמזורים שבקצוות שלו לא נתנו עדיפות לאוטובוסים שנאלצו להמתין עד סוף המופע של הרכב הפרטי שמשני צידי המת"צ. גם לא היו גלאי הארכה, כך שאם היו יותר משניים-שלושה אוטובוסים, רק הראשונים עברו והאחרונים נאלצו להמתין מחזור נוסף. עם זאת, המת"צ תרם לאמינות משך הנסיעה כשהיו פקקים קשים באיזור.

המת"צ שרד פחות מעשרים שנה, ואז הוחלט שמספיק נתנו עדיפות לתחבורה ציבורית. ב־2000 המת"צ נסגר סופית וב־2003 נפתחה המנהרה הקרוייה "מחלף קפלן".

לפני כשנה, הרוכב לאוטובוסים הציעה שימוש טוב יותר במנהרה:
http://israelbikebus.blogspot.co.il/2016/12/blog-post.html
מישהו זוכר מתי נפתח מת"צ שד' הרצל בירושלים?
לדעתי בסוף שנות ה-70. יכול להיות שהוא הראשון?
 
תודה, הוספתי גם אותו

מכיכר האפט להר הרצל ב1992, בקריית משה נפתח קודם,
תודה, הוספתי גם אותו
מישהו זוכר עוד תאריכי פתיחת מת"צים, נת"צים? מתי רחוב יפו הפך לרחוב לתנועת אוטבווסים בלבד? מתי דיזנגוף ובן יהודה סומנו?
 

olli3

New member
מנהל
מנסה לברר לך לגבי בן יהודה ודיזי. אלנבי גם מעניין?

תודה, הוספתי גם אותו
מישהו זוכר עוד תאריכי פתיחת מת"צים, נת"צים? מתי רחוב יפו הפך לרחוב לתנועת אוטבווסים בלבד? מתי דיזנגוף ובן יהודה סומנו?
מנסה לברר לך לגבי בן יהודה ודיזי. אלנבי גם מעניין?
 

olli3

New member
מנהל
בנתיים המידע שהצלחתי להשיג הוא שלפחות משנת 83

כמובן
תאריך מדויק מצוין, אבל גם שנה תספיק...
בנתיים המידע שהצלחתי להשיג הוא שלפחות משנת 83
בין אם זה מנהגים שהחלו לעבוד לפני 35 שנים או אנשים שזוכרים שהיו בגיל מסויים (כילדים וכבר היה).
&nbsp
מדובר על דיזינגוף, בן יהודה, אלנבי, העליה.
 

alantan

New member
לפי העמוד המצ"ב - כבר ביוני 1975

בנתיים המידע שהצלחתי להשיג הוא שלפחות משנת 83
בין אם זה מנהגים שהחלו לעבוד לפני 35 שנים או אנשים שזוכרים שהיו בגיל מסויים (כילדים וכבר היה).
&nbsp
מדובר על דיזינגוף, בן יהודה, אלנבי, העליה.
לפי העמוד המצ"ב - כבר ביוני 1975
ברחובות העלייה, אלנבי, והמלך ג'ורג', אולם מדובר בהבטחה שניתנה בפברואר 1975, האם מומש אז?
http://jpress.org.il/olive/apa/nli_....aspx?sk=A3C9A9E8&href=MAR/1975/02/07&page=61
 

davidfainshtein

Member
מנהל
עזוב אותך מת"צ;

רגע בהסטוריה: סיפורו של המת"צ בדרך פתח תקווה (היום דרך בגין)
אולי הצעירים שמבניכם יגרדו בפדחת וישאלו "על איזה מת"צ הוא מדבר?". רובנו הקשישים זוכרים היטב את המת"צ הראשון בציון.

אבל קודם לכן, נסתכל על בנייתו של גשר הולכי הרגל ליד בית קלקא, או יותר נכון, על קריסתו בעת בנייתו בשנת 1977:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=E1F13E42&href=MAR/1977/05/17&page=15
אוסף תמונות די מרשים מהאירוע:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22650259&adaptor=Local Search Engine

קצת מאוחר יותר באותה שנה, הדברים נהיו מעט יותר מאושרים, ויש אוסף של תמונות של הגשר (השני) שכבר מונף - רק חסרות המדרגות בצדו השני. כי סולם זה לא מספיק נגיש:
https://ids.lib.harvard.edu/ids/view/417715171?width=600&height=364&html=y
כל התמונות:
https://images.hollis.harvard.edu/p...FHCL.JUD:22742865&adaptor=Local Search Engine

עתה שראינו מה היה לפני המת"צ, אפשר להתפנות לכתבה אודות המת"צ. בשנת 1981 הוקם המת"צ הראשון בארץ:
http://jpress.org.il/Olive/APA/NLI_....aspx?sk=0BCA7309&href=MAR/1981/10/14&page=32
לצערי, לא מצאתי תמונות של המת"צ בשימוש, אם יש למישהו להוסיף כאן, נשמח.

המת"צ לא היה מושלם. הרמזורים שבקצוות שלו לא נתנו עדיפות לאוטובוסים שנאלצו להמתין עד סוף המופע של הרכב הפרטי שמשני צידי המת"צ. גם לא היו גלאי הארכה, כך שאם היו יותר משניים-שלושה אוטובוסים, רק הראשונים עברו והאחרונים נאלצו להמתין מחזור נוסף. עם זאת, המת"צ תרם לאמינות משך הנסיעה כשהיו פקקים קשים באיזור.

המת"צ שרד פחות מעשרים שנה, ואז הוחלט שמספיק נתנו עדיפות לתחבורה ציבורית. ב־2000 המת"צ נסגר סופית וב־2003 נפתחה המנהרה הקרוייה "מחלף קפלן".

לפני כשנה, הרוכב לאוטובוסים הציעה שימוש טוב יותר במנהרה:
http://israelbikebus.blogspot.co.il/2016/12/blog-post.html
עזוב אותך מת"צ;
במודיעין 14 (אני מניח שזה האבא של 144) הכניסו מסופי מחשב!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה