המסילה המזרחית: המדינה החלה בהפקעה

מצב
הנושא נעול.

YuMi2017

Member
קניתי 2028

החדשות הטובות הן
שגם היא מתקדמת.
נראה שסוף סוף היא עלתה למקום הראוי מבחינת רמת הדחיפות שמקבלי ההחלטות מייחסים לה.
ועדיין, עד שלא תאושר באופן מלא ויצאו מכרזי ביצוע, לא נדע מתי היא גם תיחנך.
ניחוש שלי 2028.
קניתי 2028
יחד עם מסילת איילון ב - 2025.
 

alantan

New member
אתם זוכרים את ההערכות הפסימיות שלנו שרכבת קלה בגוש דן

קניתי 2028
יחד עם מסילת איילון ב - 2025.
אתם זוכרים את ההערכות הפסימיות שלנו שרכבת קלה בגוש דן
תהיה "רק" ב־2012?
 

אורי404

New member
או שזה אולי


אתם זוכרים את ההערכות הפסימיות שלנו שרכבת קלה בגוש דן
תהיה "רק" ב־2012?
או שזה אולי

איך אומרים? אם זה לא היה כל-כך עגום, זה היה מצחיק.
אנו ב-2018 ועדיין אין קו A1 מהיר לירושלים. אין עדיין את "מסילת השרון" ולא מסילת ראשון לציון-מערב-ראשון מזרח-מודיעין

דרך אגב מה בנוגע להכפלת רחובות-יבנה מזרח? הפרויקט צפוי לצאת לפועל או שזה מוקפא?
 

alantan

New member
לגביי רחובות-יבנה מזרח, איני בטוח בנחיצות הפרויקט

או שזה אולי

איך אומרים? אם זה לא היה כל-כך עגום, זה היה מצחיק.
אנו ב-2018 ועדיין אין קו A1 מהיר לירושלים. אין עדיין את "מסילת השרון" ולא מסילת ראשון לציון-מערב-ראשון מזרח-מודיעין

דרך אגב מה בנוגע להכפלת רחובות-יבנה מזרח? הפרויקט צפוי לצאת לפועל או שזה מוקפא?
לגביי רחובות-יבנה מזרח, איני בטוח בנחיצות הפרויקט
האם ישנו שירות שלא מבוצע בגלל המסילה הבודדת, שאילו היתה כפולה היו מקיימים אותו?
 

אורי404

New member
הסיבה להכפלה, ממה שנאמר בסיור הפורום בעבר

לגביי רחובות-יבנה מזרח, איני בטוח בנחיצות הפרויקט
האם ישנו שירות שלא מבוצע בגלל המסילה הבודדת, שאילו היתה כפולה היו מקיימים אותו?
הסיבה להכפלה, ממה שנאמר בסיור הפורום בעבר
ב-2009 היה סיור של הפורום במרכז שליטה ובקרה בחוף הכרמל.
באירוח נאמר, שבגלל הצורך להעביר רכבות ריקות מלוד לאשקלון, יש צורך בהכפלה.
כידוע מזה 5 שנים, שפועל קו הרכבת המערבי מאשקלון לראשון לציון-תל אביב. על-פניו מסתדרים עם המסילה הבודדת. אלא אם יש סיבות אחרות להכפלה. הייתכן שיש בעיית עומס בקטע הזה, בשעות בהם נוסעים מערכים ריקים?
 

joeire

New member
בעיה אפשרית היא בסביבות תחנת יבנה

לגביי רחובות-יבנה מזרח, איני בטוח בנחיצות הפרויקט
האם ישנו שירות שלא מבוצע בגלל המסילה הבודדת, שאילו היתה כפולה היו מקיימים אותו?
בעיה אפשרית היא בסביבות תחנת יבנה
קיים שם מוסד שלחלק מיושביו יש לא מעט סיבות למצוא עצמם על המסילה, מה שקרה כבר בעבר.
האם הכפלת המסילה במקרה שיהיה תאפשר המשך שירות בעזרת המסילה השניה כאשר הראשונה מושבתת זמנית? אין לי מושג.
 

raminec

New member
כשיש תאונה על המסילה

בעיה אפשרית היא בסביבות תחנת יבנה
קיים שם מוסד שלחלק מיושביו יש לא מעט סיבות למצוא עצמם על המסילה, מה שקרה כבר בעבר.
האם הכפלת המסילה במקרה שיהיה תאפשר המשך שירות בעזרת המסילה השניה כאשר הראשונה מושבתת זמנית? אין לי מושג.
כשיש תאונה על המסילה
עם נפגעים הקו מושבת על כל מסילותיו עד שמפנים את הנפגעים ובוחן תנועה מאשר את המשך נסיעה.
מצ"ב קישור לנוהל המשטרה בנושא תאונות רכבת עם נפגעים:
https://www.police.gov.il/menifa/02.13.03.07_2.pdf
 

joeire

New member
תודה אבל זה לא מה שכתוב במסמך שצירפת

כשיש תאונה על המסילה
עם נפגעים הקו מושבת על כל מסילותיו עד שמפנים את הנפגעים ובוחן תנועה מאשר את המשך נסיעה.
מצ"ב קישור לנוהל המשטרה בנושא תאונות רכבת עם נפגעים:
https://www.police.gov.il/menifa/02.13.03.07_2.pdf
תודה אבל זה לא מה שכתוב במסמך שצירפת
במסמך שצורף אין בכלל התייחסות לעצירת התנועה על המסילה אלא מדובר על עיכוב הרכבת הפוגעת בלבד.
אם לרכבת יש נהלי בטיחות משלה האוסרים תנועה על מסילה צמודה אז זה כבר משהו אחר אבל לפחות לפי המסמך אין מניעה לתנועה על המסילה הפנויה.
ראינו שרכבת ישראל מאפשרת לעבוד על מסילה צמודה למסילה פעילה בחשמול הקו בין מודיעין לנתב"ג ולפיכך אני לא רואה סיבה להפסיק את השירות למשך שעה או יותר עקב מקרה טרגי ככל שיהיה אך שאינו סיבה מספקת לפגוע בעשרות אלפי נוסעים.
 

raminec

New member
אין מצב שבו

תודה אבל זה לא מה שכתוב במסמך שצירפת
במסמך שצורף אין בכלל התייחסות לעצירת התנועה על המסילה אלא מדובר על עיכוב הרכבת הפוגעת בלבד.
אם לרכבת יש נהלי בטיחות משלה האוסרים תנועה על מסילה צמודה אז זה כבר משהו אחר אבל לפחות לפי המסמך אין מניעה לתנועה על המסילה הפנויה.
ראינו שרכבת ישראל מאפשרת לעבוד על מסילה צמודה למסילה פעילה בחשמול הקו בין מודיעין לנתב"ג ולפיכך אני לא רואה סיבה להפסיק את השירות למשך שעה או יותר עקב מקרה טרגי ככל שיהיה אך שאינו סיבה מספקת לפגוע בעשרות אלפי נוסעים.
אין מצב שבו
מסתובבים אנשים ליד/על מסילה ראשית פעילה והרכבות ממשיכות לסע. כל עוד בוחן תנועה לא סיים את עבודתו לבדוק את נסיבות התאונה המסילות סגורות לתנועה עם כל אי הנוחות הכרוכה בעניין.
אני לא צריך נוהל של משטרת ישראל כדי לראות מה מתבצע בפועל. הבאתי את הנוהל כדי שתראה מה דורשת המשטרה, אבל לרכבת יש גם נהלי עבודה משל עצמה שהיא דורשת לצרכי הבטיחות שלה.
 

raminec

New member
מסילת רחובות יבנה

לגביי רחובות-יבנה מזרח, איני בטוח בנחיצות הפרויקט
האם ישנו שירות שלא מבוצע בגלל המסילה הבודדת, שאילו היתה כפולה היו מקיימים אותו?
מסילת רחובות יבנה
משמשת מעבר לרכבות הנוסעים גם לרכבות משא שאינן יכולות לסע על קו החוף הדרומי. אני זוכר מדיווחי נוסעים פה בפורום שיש לעיתים עיכובים בנסיעה בקטע פלשת-רחובות. אולי זה קשור לכך שיש צורך במפגש רכבות באחת מהתחנות שבקצה המקטע של המסילה הבודדת.
ברכבת ישראל חושבים שהכפלת המסילה חיונית, אני מניח שיש להם מושג מה הצורך המדויק בכך.
 

alantan

New member
אם הם באמת רואים בו פרויקט חיוני, הם לוקחים את הזמן שלהם...

מסילת רחובות יבנה
משמשת מעבר לרכבות הנוסעים גם לרכבות משא שאינן יכולות לסע על קו החוף הדרומי. אני זוכר מדיווחי נוסעים פה בפורום שיש לעיתים עיכובים בנסיעה בקטע פלשת-רחובות. אולי זה קשור לכך שיש צורך במפגש רכבות באחת מהתחנות שבקצה המקטע של המסילה הבודדת.
ברכבת ישראל חושבים שהכפלת המסילה חיונית, אני מניח שיש להם מושג מה הצורך המדויק בכך.
אם הם באמת רואים בו פרויקט חיוני, הם לוקחים את הזמן שלהם...
 

raminec

New member
ממתי יש קורלציה בין חשיבות למהירות הביצוע?

אם הם באמת רואים בו פרויקט חיוני, הם לוקחים את הזמן שלהם...
ממתי יש קורלציה בין חשיבות למהירות הביצוע?
וגם כשמשהו חיוני, זה לא אומר שהוא בהכרח בראש סדר העדיפויות.
 

amit1270

New member
מפתיע אותי לשמוע את זה ממך...

לגביי רחובות-יבנה מזרח, איני בטוח בנחיצות הפרויקט
האם ישנו שירות שלא מבוצע בגלל המסילה הבודדת, שאילו היתה כפולה היו מקיימים אותו?
מפתיע אותי לשמוע את זה ממך...
מדובר בפרויקט פשוט יחסית שהתועלת שלו רבה, גם בשיפור האמינות של הרשת וגם באפשרות להעביר יותר רכבות (נוסעים ומשא).
 

alantan

New member
כשהשמיכה כל כך קצרה, וכל תכנית באה על חשבון תכנית אחרת

מפתיע אותי לשמוע את זה ממך...
מדובר בפרויקט פשוט יחסית שהתועלת שלו רבה, גם בשיפור האמינות של הרשת וגם באפשרות להעביר יותר רכבות (נוסעים ומשא).
כשהשמיכה כל כך קצרה, וכל תכנית באה על חשבון תכנית אחרת
אין ברירה אלא לתעדף. אני פשוט שאלתי לגבי מידת הנחיצות שלה לעומת דברים אחרים שמתעכבים, לא קבעתי שהיא אינה מועילה.
 

amit1270

New member
השמיכה לא כ"כ קצרה. אפשר למצוא תקציב לפרויקט הצנוע הזה

כשהשמיכה כל כך קצרה, וכל תכנית באה על חשבון תכנית אחרת
אין ברירה אלא לתעדף. אני פשוט שאלתי לגבי מידת הנחיצות שלה לעומת דברים אחרים שמתעכבים, לא קבעתי שהיא אינה מועילה.
השמיכה לא כ"כ קצרה. אפשר למצוא תקציב לפרויקט הצנוע הזה
 
בבחירות הבאות ישראל כץ כבר לא יהיה במשרד התחבורה

החדשות הטובות הן
שגם היא מתקדמת.
נראה שסוף סוף היא עלתה למקום הראוי מבחינת רמת הדחיפות שמקבלי ההחלטות מייחסים לה.
ועדיין, עד שלא תאושר באופן מלא ויצאו מכרזי ביצוע, לא נדע מתי היא גם תיחנך.
ניחוש שלי 2028.
בבחירות הבאות ישראל כץ כבר לא יהיה במשרד התחבורה
תהייה בטוח שכל סדרי העדיפויות של שר חדש ישתנו לגמרי.
אל תבנה בכלל על התאריך הזה.
&nbsp
אל תשכח גם שיכול להיות שעוד 10 שנים תהייה הטמעה כזאת או אחרת של המכונית האוטונומית פרויקט כזה יבלע את כל תקציב משרד התחבורה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה